פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מחיר דירה
אנו מחפשים לקנות דירה.
נכנסנו למשא ומתן עם מוכרי דירה והסכמנו על מחיר שהוא די גבוה ביחס לנכס (לפחות 30 אלף שח מעל ערכו לדעתי), התחלנו תהליך משפטי עם עו"ד, טרם נחתם חוזה כלשהו.
השאלה שלי היא האם כעת בשלב זה אפשר לשנות את המחיר? ערכנו בדק בית ולא נמצאו ממצאם משמעותיים אך כן ממצאים קטנים שידרשו טיפול בעתיד, וכעת נדמה לי שהסכמנו למחיר מאוד גבוה שעליו עוד יתווספו הוצאות נוספות ולא מעטות... יש לציין כי באיזור יש דירות שמוצעות במחירים נמוכים יותר.
אני מודעת לכך שהיינו צריכים לחשוב על כך לפני סגירת המשא ומתן, אבל השאלה היא מה האפשרויות כרגע? נהוג לחזור למשא ומתן או שזה יפוצץ את כל העסקה? היו דברים מעולם? בסהכ אנחנו אוהבים את הדירה אבל קצת מתחרטים על המחיר הגבוה שנסגר..
אשמח לקבלת עצה מקצועית,
תודה
חזרה ממו"מ לרכישת דירה
הכל תלוי בשלב שאליו הגיע המו"מ. באם אתם נמצאים בשלב מתקדם ניתן יהיה לטעון לחוסר תו"ל במו"מ, טענה שאולי תתקבל בבית משפט, אם יצליחו המוכרים להוכיח זאת.
הכל בהנחה שלא נחתם זיכרון דברים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת נכס ע"ש בטאבו
נכס מסחרי שרכשתי לפני למעלה מ 20 שנה עדיין לא עבר בטאבו על שמי ישנה רק הערת אזהרה .
הסיבה היא שרשומה הערת אזהרה לטובת מס שבח בגין חוב של המוכר שלא שילם וברח אז לחו"ל .
השאלה מה אני יכול לעשות היום כדי להעביר הנכס על שמי בטאבו? יש אפשרות לתבוע מול מס שבח?
תודה
אילן
אישור מס שבח של מוכר שלא שילם את חובו
האם היית מיוצג ברכישה? בדרך כלל מותירים סכום כסף בנאמנות לשם הבטחת קבלת אישורי המסים. מדוע לתבוע את מס שבח? היריבות שלך היא מול המוכר
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי אמור לפנות את העץ?
בחצר משותפת סביב בניין מגורים בן 30 שנה בערך, השטח המשותף חכור בשיטת "חכירה לדורות" (מנהל מקרקעי ישראל).
מסביב לשטח גידור אבן הגובל עם מדרכת הרחוב הציבורי והכביש של העיר.
בשטח החצר עצמה, ממש בקצוות החצר, נטועים עצים גדולים, ממש צמוד לגידור האבן שגובלת עם המדרכה הציבורית.
2 עצים נפלו בגלל הסופות.
פניתי לעיריית העיר - והעירייה מסרבת לפנות את העצים בטענה כי העצים נמצאים בשטח "פרטי". ולא בשטח הציבורי.
אמנם עברו 30 שנה, אך יש מספר דיירים וותיקים שזכור להם כי העירייה היא זו ששתלה את העצים מלכתחילה....
אבל אין לאף אחד דרך כלשהי להוכיח זאת.
ויש את עיניין השטח החכור שבכלל שייך למנהל מקרקעי ישראל.
העיריה שלחה פקח מטעמה, והוא מסר מכתב התראה כי על הדיירים לפנות את העצים שנפלו.
השאלה שלי היא:
מי אחראי לפנות את העץ ? ועל חשבון מי ?
בתודה ובברכה,
אופיר.
אחריות לסילוק מפגעים מחצר הבית המשותף
בהנחה שהחצר מהווה רכוש משותף, האחריות של הדיירים לסלק את המפגע.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוב לוועד בית
רציתי לשאול חוב לוועד בית, אחרי מכתב עו"ד לאן ממשיך?
תודה
וי שלום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד להוציא טאבו של בניין המראה את חניותיו?
לבניין בו אני גר יש חניון תת-קרקעי, ובנוסף 2 חניות בחזית הבניין, על המדרכה (כאשר המדרכה משוטחת כדי לאפשר עליית רכבים). כמו כן ישנו שלט של "חנייה פרטית" בחזית הבניין.
לפני מס' ימים נדהמתי לגלות שעיריית ר"ג החליטה לשים לי דו"ח על הרכב, עקב "חנייה על מדרכה".
כשהתקשרתי למחלקת ערעורים נאמר לי שבכתובת המדוברת אין חנייה של הבניין, ושזו בעצם חנייה בלתי-חוקית על מדרכה.
לאחר בירור עם שאר הדיירים, כולם חונים שם כל הזמן, ובמשך שנים איש מעולם לא קיבל דו"ח - לכולם ברור שזו חנייה פרטית של הבניין - מלבד לעירייה.
מס' אנשים המליצו לי להשיג את הטאבו של הבניין, אשר אמור להראות היכן יש חניות פרטיות של הבניין - וכך אוכל לברר האם אני צודק - או העירייה צודקת.
בירור עם ועד הבית העלה שאין להם מושג כיצד להשיג זאת.
אשמח לשמוע כיצד אוכל להשיג טאבו שמראה גם את החנייה.
תודה!
תשריט של הבית המשותף
עליך לגשת לארכיב הטאבו הרלוונטי ולהגיש בקשה לעיון במסמכי רישום הבית המשותף לפי מספר הגוש והחלקה ומספר השטר ולצרף לזה אגרה של 32 ש"ח ואתה מקבל ככל וזה קיים שם, דיסק עם מסמכי רישום הבית המשותף צרובים .
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח משרד
הדירה מושכרת למשרד
האם כשאמכור אותה אחרי 2014
אתחייב במס שבח?
מס שבח למשרד
עדיין קיים התנאי המקדים לפיו על הדירה לשמש בעיקרה למגורים ב 80%- מהתקופה בגינה מחושב השבח (למעט התקופה שקָדמה ליום .1.1998) או בארבע השנים שקָדמו למכירתה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרקעות חברה
החברה מחוקה
דוח חברה אחרון שרשום הוא מלפני 40 שנה.
בבעלות החברה היו קרקעות בישראל.
מה דין הקרקעות כשהחברה נמחקה?
אודה גם להדרכה מה לעשות.
חברה מחוקה מחזיקה בקרקעות
יש להחיות את החברה כדי להפוך אותה בחזרה לחברה פעילה.
יש להגיש בקשה מתאימה לבית המשפט המחוזי המתאים בכדי לשנות בחזרה את סטטוס החברה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוב ארנונה ע"ש דייר שגר בשכ"ד
אם בעל הדירה ירצה למכור את הדירה ויבקש אישור לטאבו על העדר חובות האם
החוב האמור של שוכר הדירה יעכב את אישור לטאבו? האם העירייה זכאית לדרוש
קודם את תשלום החוב כתנאי לאישור?
חוב ארנונה של השוכר
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח- תקנה חדשה
הייתה ברשותי דירה לפני כשנה, אותה מכרתי (מכירה ראשונה- לא מכרתי בעבר ולא היתה לי עוד דירה) בזמנו עם פטור ממס שבח ע"פ עילת הוראת שעה.
לאחר מכן רכשתי דירה נוספת (ויחידה- אין לי עוד דירות), וכיום אני רוצה למוכרה.
ברצוני לשאול האם ישנה חשיבות אם למכור עד לסוף שנת 2013 (בעיקר מבחינת מס שבח) או שמא אין מה להלחץ ואפשר לחכות גם אחרי שיכנסו תקנות המס ב1.1.2014?
בנוסף, אם יש איזשהו קישור להסבר פשוט אודות שינויי תקינת מיסוי מקרקעין החדשים, אשמח לקבלו..
תודה רבה!
מכירה בפטור ממס לאחר הרפורמה
ניתן למכור דירה עד לסוף השנה ככל ואתה עומד בתנאי הפטור לפי סעיף 49 ב(1) לחוק מיסוי מקרקעין או להמתין עד ל-1/1/14 ואז תוכל למכור בפטור לפי דירה יחידה בתנאי שאתה מחזיק בדירה 18 חודשים.
קישור להסבר מפורט ברשות המסים-http://taxes.gov.il/RealEstateTaxation/Documents/HoraotBitsua/hor04-2013.pdf
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת חוות דעת מומחה
1. האם כדי להגיש את חווה"ד של המומחה מטעמי צריך תצהיר שלו או שמספיק להגישה בתצהיר שלי ?
2. ביקשתי צו עשה ולא תשלום כספי ובקשה לפיצול סעדים (אם התיקון לא יצליח). הבקשה לפיצול נדחתה.
האם ביהמ"ש יכול לפסוק לי כסף או שבגלל שתבעתי תיקונים זה מה שהוא יכול לפסוק ?
3. אם יפסוק תיקונים והם לא יצליחו לתקן (כבר ניסו הרבה פעמים לפני הגשת התביעה) - איך אני תובע את הנזק שנגרם או ייגרם ?
הגשת חוות דעת מומחה
השאלה מצריכה ייעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העלאת שכר דירה בדמי מפתח – איך אני יודע כמה
אני משכיר מספר מקומות בדמי מפתח .
אחד מהם - דירה ואחד מהם - עסק.
איך אני יודע בכמה עלו דמי השכירות לשנה זו ?
אמרו לי שיש איזה מקום באתר של משרד השיכון אבל אין לי מושג איפה .
תוכלו לעזור לי ?
תודה מראש,
העלאת שכר דירה בדמי מפתח
ניתן לבדוק זאת באמצעות פניה ל "תקנות הגנת הדייר (דמי שכירות)".
בד"כ דמי השכירות מתעדכנים מדי שנה והעדכון מתפרסם בתקנות אלו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה מכר דירה ללא תמורה-מתנה בין קרובים
האם יש לרשום סכום התמורה של הדירה במכירת דירה במתנה בין קרובים לא תמורה? או שמספיק חוזה רגיל מבלי לנקוט בסכום?
תודה רבה
חוזה מתנה
בהסכם מתנה לא רק שלא מכניסים תמורה, אלא שמציינים במפורש שלא ניתנה ולא תינתן כל תמורה בגין המתנה.
למעשה לא צריך להכין הסכם מתנה כלל, די בתצהרי מתנה אותם מצרפים לדיווח לרשויות מסמ"ק.
שינוי בנכס בדמי מפתח
ברצוני לברר אם יש בבעלותי דירה בדמי מפתח שאני מתגוררת בה כיום, האם מותר לבעל הדירה לשנות לי את מיקום דלת הכניסה לבית. במקום שאכנס דרך חדר המדרגות של הבניין אכנס דרך החצר האחורית לתוך המטבח של הבית במקום למסדרון כמו הכניסה שקיימת .זאת על מנת שבעל הבית יוכל לחסום את דלת הכניסה הראשית ולחבר חלק מהמסדרון עם הדירה הסמוכה. אשמח לדעת אם במידה ואתנגד לכך יש לי עילה להתנגדות מול בית משפט או שמותר לבעל הבית לבצע את השינוי. אשמח מאוד לעזרתך בייעוץ ראשוני ובמידה ורלוונטי להמשך התהליך.
תודה רבה מראש,
ביצוע שינויים בנכס המושכר בדמי מפתח
בעל הדירה אינו יכול לבצע בדירה שינוי ניכר שיפגע בתנאי המגורים שלך ועליך להתנגד לכך.
כמו כן, לפי תיאורך נראה כי הוא צריך לקבל היתר לשינוי מסוג זה. אם וכשיגיש בקשה להיתר תוכלי להגיש את התנגדותך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לועד בית
תודה רבה!
תשלום דמי ועד בית בגין נכס ריק
יש לשלם דמי ועד בית גם אם הנכס עומד ריק.
אגב, לגבי תשלום ארנונה ייתכן ותוכלי לקבל הנחה או פטור מתשלום לתקופה מוגבלת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה משפטית
שאלה עקרונית בלבד!
1-אני ואחי נימצאים כשותפים(מושא) בקרקע מינהל שהופשרה כולל טבלאות איזון שכבר ישנם.והמינהל בונה על השטח ולא מעוניין לתת כלום למעט אולי וועדת פיצויים.
2.אנימעוניין לתבוע את המינהל לקבלת זכויות גבוהות ואחי לא!.האם אני יכול להגיש תביעה לבד? על 50 אחוז מהחלקה או הזכויות?או לא ואיך פותרים את הבעיה אם צד אחד מעוניין בתביעה והשני לא כשותפים בשטח ? כיצד מבצעים את ההפרדה. בתודה!!
תשובה
קשה לענות על שאלתך מפאת חוסר בפרטים ומסמכים רלבנטיים.
אני מציעה לך לפנות לייעוץ משפטי פרטני.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכר ללא תמורה
תקופת צינון בהעברה ללא תמורה
על מנת ליהנות מפטור במס שבח, עליך להמתין עד חלוף מועד של תקופת צינון המנויה בחוק של שנה עד ארבע שנים (התקופה משתנה לפי פרמטרים של הקרבה למעביר הזכות, שימושו של מקבל הזכות למגורים בדירה דרך קבע, ועוד).
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנית דירה נוספת
יש לי 2 דירות הרשומות על שמי בטאבו. אני חושב לקנות דירה שלישית. מה עלות המסים ? שאלה נוספת , לכשיהיו בבעלותי 3 דירות וארצה למכור דירה מסויימת, מה עלות המסים ?
תודה מראש.
רכישת דירה נוספת
ברכישת דירה נוספת- תשלם מס רכישה על פי מדרגות המס המתאימות לבעלי דירה נוספת. אתה יכול לבדוק באתר רשות המיסים באמצעות מחשבון מס רכישה.
כשתרצה למכור דירה אחת מתוך השלוש, עלות המיסים תהיה תלויה במועד שאתה מוכר, ובפטורים רלבנטיים שאולי תוכל לקבל בגין המכירה. יש להתעדכן בשינויים בפטור במס שבח אשר יחולו מיום 1.1.14.
ניתן לפנות לייעוץ פרטני על ידי עורך דין מתחום הנדל"ן על מנת לקבל תחשיב מס מדויק.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פניה של מס רכוש אחרי 20 שנה
לפני כ20 שנה מכרתי נכס מתוקף של פסק דין (רציתי למכור, התחרטתי,בית משפט חייב אותי למכור ומכרתי).
היה לי עו"ד שייצג אותי וכנראה הוא לא הגיש דיווח למס רכוש.
פנו אליי לפני כמה ימים, 20 שנה אחרי שהדירה נמכרה ואמרו שלא היה דיווח ושאגיש דיווח עכשיו.
האם יכולים לתת לי קנס עכשיו על זה שלא הגשתי דיווח? וכמו כן האם הם בכלל יכולים לפנות אליי אחרי 20 שנה?
אגב העו"ד שייצג אותי לא ממש זוכר מה היה לפני 20 שנה.
קנס בגין אי דיווח במועד למיסוי מקרקעין
האם אתה מתכוון שלא דווחה העסקה כלל למיסוי מקרקעין?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נאמנות
כשהורה רוכש דירה בנאמנות לבנו.
תוך כמה זמן צריך לדווח לרשויות המס מי הנהנה?
מה עוד צריך לעשות כדי שהעיסקה תוכר כעיסקת נאמנות
דיווח על עסקת נאמנות
יש לדווח תוך 30 יום.
אם יש צורך בקביעת תנאים שונים הקשורים בנאמנות, ניתן לצרף הסכם נאמנות בין הצדדים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטחון תשלום
הוא מעוניין למכור את הדירה כרגע ולקבל סכום לא מבוטל בשלב הראשון, ואחרי שנתיים לקבל את שאר הסכום.
איך אני יכול לבטח את עצמי שהתשלום שאתן לו אכן לא ילך לאיבוד??
רכישת דירה של עמיגור
לטעמי העסקה בעייתית. אם זו קרקע שבבעלות המדינה, ויש הגבלה בהעברה לא תהיה אפשרות לרשום הערת אזהרה לטובתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת גן ילדים מתחת לחלון הדירה
בבעלותי דירה המושכרת כעת לזוג צעיר.
לאחרונה פנו אלי הזוג בטענה שפתחו מתחת לחלון חדר השינה שלהם גן ילדים בבניין הסמוך, בדירת הגן.
לטענתם, בעת חתימת החוזה הגן לא היה קיים ולפיכך תנאיהם הורעו והם דורשים פיצוי על כך.
שאלתי, למי ניתן לפנות על מנת לברר רישוי הגן שנפתח?
כיצד אפשר להביא לסגירתו, מהם התנאים לכך? , כיצד אוכל להשכיר הנכס בעתיד במצב בו הגן חוקי (דבר שלא נראה הגיוני) - מול מי ניתן לברר זאת?
תודה מראש,
ערן צוקר
ייעוד של מקרקעין
ניתן לבדוק מול הרשות המקומית מהו היעוד של המקרקעין.
אם נפתח גן הילדים שלא לפי היעוד וללא היתר לכך, ניתן לדווח על כך לרשות המקומית, ובמידה וכך הדבר, הרשות המקומית תפנה למנהלי הגן לשם סגירתו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מש"ח 7000ב
ע"פ תגובה שקיבלתי מעו"ד במשרד מסויים, נאמר לי שכן, ואף כי קיים פס"ד בנושא.
האם כך הדבר? ובמידה וכן- האם ניתן לקבל הפנייה לאותו פס"ד?
שקלול שכר טרחת עורך דין כחלק מתמורה בעסקת מכר
האם הכוונה לשכר טרחת עורך הדין של הקבלן? אם כן, המשמעות של ההוספה של שכר הטרחה היא תשלום מס רכישה גבוה יותר מאחר והתמורה גבוהה יותר, יותר, לכן, איני יודעת מהו האינטרס לכך.
אנא הבהרתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום שכירות
ברצוני להודיע להם מראש שיצאו מהבית לפני שנגמרת להם שנת האופציה. (ברצוני להכניס את אימי המבוגרת לדירה זו במקום השוכרים). יודגש כי בחוזה שעשינו לא רשום סעיף יציאה של מי מהצדדים. האם אני רשאי ע"פ החוק לתת להם הודעה מראש ?
סיום שכירות לפני המועד
אם לא סוכם בחוזה השכירות כי ניתן באמצעות הודעה מראש לסיים את תקופת האופציה, לא תוכל לעשות זאת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור עיריה לטאבו
1. השכרתי דירתי לשוכרים שנרשמו כ"מחזיק" בעיריה ועזבו כשהם מותירים חוב ארנונה ומים לעיריה בסך אלפי ש"ח. החוב רשום על שמם. האם כשאצטרך אישור עיריה לטאבו (במועד מכירת הדירה) תוכל העיריה לסרב לתת לי האישור ולדרוש ממני לשלם את חובם של השוכרים?
2. השכרתי דירה לשוכרים לתקופה של 10 חודשים + אופציה לשנה. העיריה מסרבת לרשום את השוכרים כ"מחזיק" מאחר והשכירות הינה לפחות משנה (למרות שיש אופציה). האם העיריה רשאית לסרב לרשום?
בתודה מראש,
פנחס
התניית אישור עירייה לטאבו בתשלום חוב ארנונה
אני מסכימה עם תשובתו של "אחד" לשאלתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ארנונה ושוכרים
בהתאם להוראות סעיף 324 לפקודת העיריות, העירייה לא תיתן אישור העדר חובות לטאבו בטרם שולמו כל החובות המוניציפאליים. חוב ארנונה הוא חוב מוניצפאלי לכל דבר ועניין.
אם השוכר היה בשכירות שנרשמה ניתן לפנות לעירייה בעניין ולדרוש ממנה לפעול רק נגד השוכר, ול"וותר" לבעלים על החוב בתקופת השכירות. מניסיון עיריות לא עושות זאת וידרשו מהבעלים את התשלום - הם גם רשאיות לפעול כך בהתאם לפסיקת בתי המשפט.
לגבי שכירות מתחת לשנה - סעיף 326 לפקודת העיריות פורש ע"י רשויות ובתי המשפט באופן שאינו מחייב רישום שינוי מחזיק בארנונה בשכירות שהינה מתחת לשנה. לפיכך תמיד ממליצים עורכי דין לערוך הסכמי שכירות של שנה ויום - דאז לכאורה הרשות מחויבת לרשום את שינוי המחזיק (אף לכך מצאו רשויות חריגים). לפיכך לעמדת הרשות בעניין זה יש רגליים לעמוד עליהם.
בהצלחה
עו"ד יובל גרינשטיין
תשלום פי 2 על בניית מעלית
אחדד את דברי ובעצם אני שואל שתי שאלות 1,האם יש חישוב מיוחד של גודל דירה מול השתתפות בהוצאות הבניין 2, האם יש הבדל בחיוב התשלום בין אם הקומה השנייה מושכרת או לא מושכרת,
אקדים תודה לתשובה
תשלום בעלי דירות עבור התקנת מעלית
התשלום עבור התקנת המעלית יהיה בהתאם ליחס שבין שטח רצפת כל דירה לבין שטח הרצפה של כל הדירות שבעליהם יישאו בתשלום עבור התקנת המעלית. (על פי החוק דירי קומת הקרקע לא יישאו בתשלום עבור התקנת מעלית). לכן, דרישת דיירי הבניין כי הוריך ישלמו יותר מוצדקת.
אין הבדל בחישוב בין אם הדירה מושכרת או לא, שהרי בעלי הדירה משלמים על פי גודל הדירה השייכת להם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




