פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תשלום דמי תיווך בעסקה שלא יצאה אל הפועל

גדי 30/01/14
שלום, חתמתי זיכרון דברים על מכירת דירה וזאת בעזרת מתווך. הקונה הפר את זיכרון הדברים ולבסוף העסקה בוטלה בשל אותה הפרה. המתווך תובע אותי ואת הקונה כאחד בתשלום דמי תיווך. האם גם אני מחוייב בתשלום תיווך למרות שאני לא הפרתי אלא הקונה. תודה רבה.

תשלום דמי תיווך

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 31/01/14
גדי שלום

כדי לענות יש לבדוק את טופס הזמנת שירותי התיווך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעל הדירה מכריח אותי להתפנות לאחר 7 שנות שכירות מהם זכויותי

אלון 30/01/14
אני גר בדירה שכורה 7 שנים 5 שנים ראשונות עשינו חוזה שכירות דירה אבל בשנתיים האחרונות בלי חוזה עכשיו מגיע בעל הדירה ודורש או 1600 ש"ח יותר מהשכר דירה הרגיל או פינוי והוא נתן לי חודש להתפנות

מהם זכויותי במקרה הנ"ל

פינוי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/01/14
למעשה היום אתה מתגורר בדירה ללא הסכם. בעל הדירה אינו יכול לפנותך בכוח. קיים הליך של פינוי מושכר. קח בחשבון שהוא יתבע את נזקיו בהמשך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי ממקרקעין

ליאור 30/01/14
שלום וברכה !

בעל נכס שנודע לו שחלק מבית השכן יושב על קרקע שלו

ומחל לו בינתיים, האם עדיין יוכל בעתיד לתבוע את פינויו ? (גם אם השכן הוכיח שבעל הנכס מחל לו) 

מורכב מידי

אלירן 30/01/14
השאלה היא מה ההוכחות שהוא מחל,

למה זה נמחל לו לא קנה בינתיים את החלק.



באופן כללי אין התיישנות על פלישה לקרקע,

כי העברה מתבצעת בכל רגע. 

תקו אותי אם אני טועה

פינוי ממקרקעין

עו"ד ציפי רוזנברג 30/01/14
ליאור שלום,



יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני אחרי בחינת המסמכים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

פיצוי על איחר במסירה – טופס 4

עדי 30/01/14
שלום רב,

4 חודשים איחור במסירת הדירה ע"פ החוזה, קיבלנו הודעה מהקבלן להשלים את יתרת התשלומים ולקבל מפתח,

בבירור שעשינו עימו ועם העריה, לא ניתן עדיין טופס 4 לדירה.

הודענו לקבלן שלא נכנס עד שנקבל טופס 4.

עברו עוד חודשיים ולא יכלנו להמשיך לגור בשכירות  ונאלצנו להכנס לדירה לפני קבלת טופס 4, 6 חודשים לאחר תאריך המסירה בחוזה. הקבלן שילם לנו פיצוי על איחור במסירה 4 חודשים בלבד כי לטענתו  החודשיים האחרים הם באשמתנו שלא השלמנו את יתרת החוב.

למעשה התקבל טופס 4 חודשיים אח"כ דהיינו 8 חודשים איחור.

האם יש עילה לתבוע בתביעות קטנות את החודשיים פיצוי הנוספים, בהם המשכנו לגור בשכירות?

תודה רבה.

 

פיצוי בגין איחור במסירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/01/14
כדי לענות תשובה מלאה יש לבחון את הסכם הרכישה. בכל מקרה, לא ניתן לקבל חזקה בדירה בטרם קבלת טופס 4.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיכון ציבורי

שני 29/01/14
שלום,

ברצוני להשתתף במכרז לרכישת דירה.

שקלתי השתתפות  בשני מכרזים.

בראשון , הממוקם בקומת קרקע של בניין מגורים, בעלי הדירה הרשומים בנסח הטאבו היו קופת חולים והופיע בו 'נכס זה הוכרז כשיכון ציבורי'. נאמר לי ע"י קרוב העוסק בתחום שהנכס לא סחיר ולא ניתן יהיה לגור בו כי הוא מיועד למבנה ציבורי כגון גן ילדים.

המכרז השני, גם הוא בקומת קרקע של בניין מגורים, מוצע גם הוא ע"י גוף ציבורי ונושא גם הוא את אותה ההגדרה.

אני יודע בוודאות שהדירה השנייה שימשה למגורים.



מה ההגדרה אומרת? האם ניתן לגור בנכס כזה או שהוא מיועד לצרכים ספציפיים?

שיכון ציבורי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/01/14

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערה בדבר שיכון ציבורי

עו"ד ציפי רוזנברג 30/01/14
אין לזה השפעה על העסקה הנוכחית. היתה לזה השפעה על רישום הבית המשותף. יש לבדוק את דמי החכירה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האם עליי למסור מפתח לדירה עם חתימת החוזה?

רוברט 29/01/14
אני רוצה להשכיר דירה, אני מבין שנהוג למסור את המפתח במעמד חתימת החוזה וקבלת הצ'קים,

אך מה אם אני רוצה להתנות שהשוכר ייכנס לדירה רק לאחר שאוודא כי ניתן לפרוע את הצ'ק הראשון בפועל (ושאין לו בעיות בחשבון הבנק)?

מה נהוג וניתן לעשות במקרים כאלה?

תמיד אפשר לפרוע צ'ק בנקאי

אלירן 30/01/14
לוקחים צ'ק בנקאי. תמיד אפשר לפרוע צ'ק בנקאי

הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג 30/01/14
רוברט שלום,

אתה יכול לקבוע את יום המסירה ליום הפירעון בפועל של השיק.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מס רכישה

סלווה 29/01/14
בבעלותי  כמה דירות.אני רוצה למכור אחת ובמקומה לקנות דירה אחרת.אם אני אצטרך לשלם מס רכישה בשיעור גבוה כמו לדירה נוספת?

מס רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/01/14
סלווה שלום,

ככל ובבעלותך יותר משתי דירות, מדרגות מס הרכישה יהיו של דירה נוספת.



בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח בגין נזקי רעידת אדמה

אלון טאיץ 29/01/14
אנחנו דיירים בבניין משותף ועושים ביטוח צג ג' לבניין כולל חבות מעבידים.אנחנו מתלבטים האם להוסיף ביטוח בגין נזקי רעידות אדמה דבר שמייקר את הפוליסה ב30%.

שאלתי היא האם המדינה לא אמורה לפצות את הדיירים במקרה שכזה?ואם כן-אז למה לא להסתפק בפיצוי מהמדינה ולעשות ביטוח?

ביטוח מבנה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 29/01/14
אלון שלום

ביטוח המבנה נדרש בכל משכנתא שעורכים. בדקו שזה לא מובנה.





בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על תיקון ברז בדירה שכורה

דור 29/01/14
שלום



אני שוכר דירה בת"א. לאחרונה ברז הכיור במטבח, שהיה מותקן שם עוד כשנכנסתי לדירה, התקלקל. קראתי לבעל מקצוע שקבע כי הברז החליד וסיים את חייו, והחליף אותו בברז חדש. הכל נעשה בידיעתו של בעל הבית, ואין טענה לשימוש לא סביר בברז.



במצב כזה, ובהינתן חוזה שכירות סטנדרטי ללא סעיפים יוצאי דופן הנוגעים לתיקונים, על מי מוטלת עלות התיקון?

תיקון ליקויים בדירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 29/01/14
דור שלום

בדרך כלל חובת המשכיר לתקן ליקויים הנובעים מבלאי סביר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות מתחדשת של למעלה מ – 5 שנים

עופר 29/01/14
הסכם שכירות חופשית מתחדש מדי שנה בשנה באמצעות חתימה על גבי ההסכם הישן וציון תקופת הסכם חדשה למשך 12 חודשים נוספים. האם לשוכר יהיו זכויות מיוחדות על פי חוק המקרקעין אם נוצר רצף של תקופת שכירות העולה על 5 שנים ?

שכירות לתקופה העולה על 5 שנים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 29/01/14
עופר שלום



דינה של שכירות לתקופה שבין 5-10 שנים שונה מדינה של שכירות לתקופה של עד 5 שנים ויש חובה למסמך בכתב.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשךום ארנונה רטרואקטיבי בדירה שכורה

דבי 29/01/14
שלום רב,

השבוע קיבלתי מכתב בו עיריית הרצליה דורש ממני לשלם הפרשים בסכום של כ
16.000 ₪ עבור שנתיים שגרתי בבית בשכירות.

כרגע אני מתגוררת במקום אחר כבר שנה.
הם טוענים שבעקבות שהבית נמכר הם יגיעו ומדדו את הבית וגילו שמה שאני שילמתי
בשנתיים האלה שגרתי שם לא תואם את המידות של הבית.

לפי דעתי בעל הבית לא דיווח
על הרחבת הבית שנעשה לפני כ10 שנים (או שהעייריה לא עידכנה). אני שילמתי עבור ארנונה בזמן את הסכום שדרשו, אני
חושבת שכיום עיריית הרצליה צריכה לפנות לבעל הבית כדי לשלם את ההפרשים, שכן אני
לא הייתי נכנסת לגור בבית שכזה אילו ידעתי שזה סכום הארנונה הדרוש.

האם יש לי
מה לעשות מול הרשויות, אני מרגישה חסרת אונים ומפוחדת מכיוון שאין לי סכומים כאלה,
זה כמו שלושה משכורות מלאים!!! טוב מקווה שתוכלו לעזור לי. תודה רבה מראש,
דבי.

דבי

תשלום ארנונה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 29/01/14
דבי שלום,

ממליצה לפנות לייעוץ משפטי פרטני.

על פניו הינך רשומה כמחזיקה בדירה בתקופה הרלוונטית.

מאידך, יש מקום לבחון את הוראות הסכם השכירות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנגדות לעסקת נדל"ן במסווה של תמ"א 38

אושיק 29/01/14
שלום רב.

אני גר בדירה אחת מתוך 7 דירות בבניין בעל 3 קומות.

6 הדיירים הקיימים, המהווים 85% מצאו עו"ד כלשהו, ולמרות שהזהרתי אותם לבל יחתמו טרם עיון רב בהסכם הייצוג מול אותו עו"ד וקיום "סיעור מוחות" לאחר מכן ומו"מ עם העו"ד במידת הצורך על הנוסח, הדיירים חתמו  בפני העו"ד על הסכם ייצוג ושכ"ט מבלי להניד עפעף מיידית ולאחר מכן חתמו בפני יזם לפי בחירתם.

הדיירים טענו כי הם מעוניינים בביצוע פרוייקט תמ"א 38 תיקון 2, אך העסקה המוצעת היא עסקה אחרת לגמרי ונראית כעסקת נדל"ן הקרויה "קומבינציה" השואבת הטבות בנייה מכוח חוק התמ"א 38.

ע"מ לסבר את האוזן, היזם מתכנן להרוס את הבניין הישן, לבנות בניין בעל 9 קומות.

עיינתי בחוזה שחתמו שאר הדיירים מול העו"ד וגיליתי לתדהמתי שהחוזה הוא חוזה דרקוני, הקושר "חתונה קתולית" בין הדיירים לעו"ד, מבלי אפשרות לביטול ייצוגו אלא אם כן ישולם לו מלוא שכ"ט בתוספת ריבית והצמדה + ריבית פיגורים ע+ הוצאות + הוצאות אנשי מקצוע ומומחים וכו' וכו' ע"י הדיירים עצמם.

מאחר ואני יודע שזה מסוכן ועלול לעלות כסף רב באם הפרוייקט לא יצלח ו/או באם תוך כדי יאבד האמון של יחסי עו"ד - לקוח - התנגדתי לחתום מול אותו עו"ד והצעתי להיפגש עם עו"ד נוספים.

כמו כן, מסתבר שאותו עו"ד גם בקשר משפטי כלשהו עם דייר נוסף בבניין... שלדעתי מהווה סוג של "ניגוד עניינים".

שאלתי היא כזו:

הדיירים מעוניינים לתבוע אותי על "סרבנות" לפרוייקט מסוג תמ"א 38 (למרות שהוא איננו כזה בפועל).

אני טוען, שאני כלל וכלל אינני סרבן - להיפך! אני רוצה לדאוג לכולם ע"מ שלא "יפלו בפח".

אבל מאחר והם כבר חתמו, הם נלחמים בי במקום לנסות לצאת מ "חתונתם הקתולית" עם העו"ד....

היכול להיות כדבר הזה ?

בתודה.

אושיק.

התנגדות לעסקת תמ"א 38

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 29/01/14
אושיק שלום,

הינך זקוק לייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אז חתימתך כבר לא רלוונטית

אלירן 30/01/14
לדעתי במקום לריב איתם תחתום,

תמ"א 38 או פינוי בינוי כנראה כבר לא יהיה לך ב15 שנה הקרובות,



האנשים שהשכנים שלך חתמו להם הם חברות שמתדפקות כל הזמן על דלתות דיירים ויודעות שאין להם כסף להרים פרויקט כזה או שהוא לא כלכלי כעת.



הם רוצות לכבול את הדיירים אליהן ולהרוויח אחוזים ברגע שהפרויקט יהפוך לכלכלי, קרי בעליית מחירים נדל"נית הבאה או הבאה הבאה וכן הלאה.



הדיירים שחותמים הם רפי שכל, ואלו שמתחתימים אותם מנצלים את טיפשותם. אם השכנים שלך נפלו בפח כנראה שהם לא משהו בהבנת הנקרא, ואולי כדאי למכור לך את הדירה עם החלום של תמ"א 38.... 

תעשה רווח טוב

ועדת השגה על שומה

אבנר 28/01/14
שלום



במידה ואני מעוניין לערער על החלטה של ועדת השגות ברמ"י (לפי החלטת מועצה  11811304) - כלומר, כל ההליכים בועדת ההגשה מוצו - לאן מערעים ועל פי מה? 



תודה רבה

הליך השגה על החלטת ועדת ההשגות ברמ"י

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 29/01/14
אבנר שלום,

קיים תזכיר חוק שעדיין למיטב ידיעתי לא עבר כחקיקה מחייבת, שהגדיר זכות חדשה להגשת ערעור מינהלי לבית המשפט לעניינים מינהליים על החלטות ועדת ההשגה -ערכאה שלא קיימת היום.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה הרשומה באזורים

עו"ד צעירה 28/01/14
אני מייצגת את הרוכש בעסקת מכר דירה הרשומה באזורים בנין בע"מ

איזה מסמכי עסקה אני צריכה להכין מלבד מסמכי עסקה רגילה ( שטר מכר, ייפוי כוח, טופס מש"ח, הסכם, טופס רישום הערת אזהרה, בקשה לרישום מקרקעין)

זכויות המוכרת בדירה הם בגדר הערת אזהרה אצל אזורים

האם אני צריכה להגיש מסמכים למינהל

האם יש מסמכים מסוימים לרישום הערת אזהרה באזורים בנין בע"מ



אודה לקבלת תשובה עניינית

שכן העניין מאוד דחוף



תודה מראש

רכישת דירה הרשומה באזורים

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
שלום רב,



פני לחברת אזורים ובקשי מהם את הנוהל העברת זכויות. לפי הרשימה שיתנו תדעי מה לעשות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתווכים

אזרח 28/01/14
מה נהוג בנושא מתווכי דירות?

יש אפשרות להציע דירה למכירה למספר מתווכים, או שנהוג שחייבים להתחייב לבלעדיות למתווך אחד?



יש אפשרות שאם אני מציע דירה, אני יכול להתעקש,,שאני לא אשלם עבור התיווך ורק מי שיקנה ממני ישלם?



שווי הדירה: 1.5 ₪ ואני יכול לוותר על מתווכים ולפרסם במדיה, אך חשבתי למקסם את אפשרות המכירה.


שאלה למתווכים

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
שלום,



אני מציעה להפנות את שאלתך למתווך.



לפי מיטב ידיעתי, אם חתמת על בלעדיות למתווך אחד לא נהוג לפנות לאחרים. לרוב, הסכם הבלעדיות אומר שאם אותו מתווך איתו חתמת מצא עבורך רוכש תשלם לו עמלה.

אם המתווך מסכים לקבל עמלה רק מהרוכש, הרווחת.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

אבי 28/01/14
בית קרקע בשווי של 2,500,000 ש"ח שייך ל-3 : לאב 1/3 לאם 1/3 ולסבא (אבי האם) 1/3.

הסבא רוצה להעביר את חלקו לבתו.

האם הוא יהיה פטור ממס שבח?

האם הבת תהיה פטורה ממס רכישה.

פטור מתשלום מס רכישה בקבלת דירה במתנה

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
שלום אבי,



בהסתמך על הנתונים שמסרת ובהנחה שמדובר בהעברה ללא תמורה:



הסב יהיה פטור ממס שבח.

הבת- אם יש בבעלותה דירה נוספת תחויב - 1/3 מס רכישה. אם אין בבעלותה דירה נוספת- לא תחויב.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הנחה לנכים

א 28/01/14


האם יש הנחה לנכה
עם 82 אחוזי נכות רפואית על תשריטים + אגרות רישום הדירה - טאבו
במינהל מקרקעי ישראל. אשמח אם תעזור לי.



תודה.
א


הנחה לנכים בתשלום אגרות רישום

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
שלום,



עד כמה שידוע לי- אין.

ניתן לברר זאת מול המנהל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית שליש מדירה

נדב 28/01/14
שלום רב אני מעוניין לקנות שליש מדירה עם עוד שני שותפים שליש כל אחד

לאף אחד מאיתנו אין דירה האם נצטרף לשלם מס רכישה? 

האם נוכל להשתמש בפטור ממס שבח לאחר שנתיים ??

 

תשלום מס רכישה בקניית דירה בשותפות

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
נדב שלום,



על פי הנתונים שמסרת:



אם שווי הדירה אינו עולה על 1,517,210  ש"ח לא תחויבו בתשלום מס רכישה.



נכון לשינויים בחוק מיסוי מקרקעין שנכנסו לתוקפם החל מ- 1.1.14, אם המוכר הוא תושב ישראל, לא הייתה לו דירה נוספת ב- 18 החודשים שקדמו למכירה והוא מחזיק בדירה לפחות 18 חודשים טרם המכירה, הוא יהיה זכאי לפטור ממס שבח במכירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כתובת פקס – דחוף בבקשה….

נעמי 28/01/14
האם תוכלו להפנות אותי למספר הפקס של ועדת הערר לפיצויים ולהיטל השבחה מחוז מרכז?



תודה רבה! 

תשובה דחופה

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
צר לי אך אין ברשותי את המספר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מקדמת מס שבח

ע 28/01/14
מה קורה במצב שהמוכר שילם מס שבח לפי השומה העצמית (בהתאם להודעה שנשלחה לו מרשות המס) וזאת בטרם שילם הרוכש את מקדמת מס השבח? איך ניתן ל"התקזז"?

למה שהרוכש ישלם מקדמות מס שבח? לא המוכר צריך לשלמן?

אחד 28/01/14

קיזוז תשלום מס שבח

עו"ד ענת קציר 28/01/14
שלום רב,



אני מניחה שאתה מתכוון לתשלום מקדמת מס שבח על ידי הרוכש בהתאם לתיקון 72 לחוק מיסוי מקרקעין.

למעשה, רשות המסים תקזז בעצמה ואם לא, ניתן לפנות אליה במכתב ולהסביר את הסיטואציה. במקרים שנתקלתי בעבר, הכסף הוחזר ללא קושי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מכירת דירה

28/01/14
שלום,

קניתי בשנת 2012 דירה בחודש יוני , את הדירה הקודמת שהייתה בבעלותי הצהרתי שאמכור ואכן מכרתי אותה בשנת 2013.

כעת ברצוני למכור את הדירה היחידה שנותרה בבעלותי, האם אשלם מס שבח ?



תודה רבה 

פטור ממס שבח כל 18 חודשים

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
שלום רב,





לא תשלם מס אם הדירה נמצאת בבעלותך לפחות 18 חודשים, וב- 18 החודשים הקודמים למכירה לא היתה לך יותר מדירה אחת. דירה נוספת לא תחשב כדירה שנרכשה להחליף את הדירה הנמכרת בשנה וחצי שקדמו למכירה.







בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון נזקים בבית חדש

מרק 28/01/14
שלום רב,

קניתי בית קרקע חדש ומייד השכרתי את הבית.

החוזה נחתם לשנתיים כולל אופציות לשנה נוספת.

בעת מסירת הבית התגלו רג'קטים שקבלן היה אמור לטפל בזה במהלך שנת הבדק.בנוסף לכך הבאתי חברת בדק בית שרשמה שאחד הליקויים שהיה בבית נזילה/הצפה ונדרש להחליף את כל הדלתות וכל הריצוף.

הקבלן ביצע תיקון קוסמטי על הקירות מס' פעמים וביצע לחץ מים בקווים שאין פיצוץ בצינור.

הפתרון שרוב מהנדסי הבנין מציאים שנדרש לפתוח לפחות מס' אריחים ולהשאיר אותם למשך כמה שבועות ולתת לסומסום מתחת לבלטות להתייבש.

השוכר שלי לא מסכים להשאיר מס' מקומות פתוחים (אפילו במקומות מרוחקים מתחת למקרר,מתחת לספה וכד') למשך כמה שבועות.

שאלתי מה עליי לעשות?במידה והשוכר מסרב לאפשר תיקון יסודי לרצפה ובעוד חצי שנה תסתיים שנת הבדק וקבלן לא יחזור לתקן את הרצפה .האומדן ע"י חברת בדק בית כ-40000 ש"ח.

האם אני יכול להפר איתו חוזה?האם אני יכול לחייב שוכר לשלם נזיקין?האם אני יכול לחייב שוכר לאפשר את התיקון?

חיוב שוכר בתיקון ליקויים בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
מרק שלום,



שאלה טובה. 

אני מניחה שהתחייבת על פי הסכם השכירות להשכיר את הבית כשהוא במצב טוב ומתאים למגורים. חשיפת מרצפות כדי שהסומסום מתחת לריצוף יתייבש עלולה להפר את מה שהתחייבת אליו בהסכם מאחר וזה יגרום להפרעה ואי נוחות לשוכר.

אולי כדאי לך להציע לו הפחתה בדמי השכירות בתקופת התיקונים.

כדי לענות על יתר שאלותיך יש לבדוק את הסכם השכירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפחתת שכר דירה עקב שיפוצים בבניין

יוסי 28/01/14
אני שוכר דירה בבניין, ואחד השכנים בבניין שגר בדירת הגג החל לאחרונה לשפץ. לאור העובדה כי השיפוצים מלווים מרעשים חזקים המתחילים משעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 19:00 בערב מידי יום כולל ימי שישי. ובנוסף בעקב ולכלוך רב שאינו מאפשר לפתוח תריסים וחלונות ולהשתמש במרפסת פניתי לבעל הבית ממנו אני שוכר את הדירה בבקשה להפחית את דמי השכירות והוא דחה אותי בטענה שאין זו אשמתו ושהייתי צריך לקחת זאת בחשבון שדברים כאלה יכולים לקרות בבניין משותף. האם אני זכאי להנחה  בשכירות ?

הפחתת שכר דירה עקב שיפוצים בבניין

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
יוסי שלום,



לטעמי אינך זכאי להנחה בשכר הדירה למעט אם תוכל להוכיח כי המגורים בדירה אינם אפשריים עקב השיפוץ.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקרעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי היתר

פוקס אריה 27/01/14
 7יש לי בית בודד על דונם הגשתי בקשה לשינוי תב"ע ובמקום  7יחידות אישרו לי לבנות 16 יחידות ב 8 קומות האם בנוסף להיטל ההשבחה שאשלם לעיריה  אצטרך לשלם דמי היתר למינהל עקב שינוי התב"ע בנוסף לדמי ההיתר עבור 7 הדירות שהיה אפשר לבנות על המגרש לפני שינוי התב"ע

תוספת דמי היתר למנהל בגין שינוי תב"ע

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/01/14
אריה שלום,



לטעמי תידרש לשלם דמי היתר נוספים.

יש לפנות למנהל לבדוק את העניין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כדאיות לקבלן?

ירון 27/01/14
כמה זמן בממוצע (בהערכה גסה כמובן) - לוקח לקבלן לבנות 4  דירות   .  2 דירות בכל קומה. (סה"כ 2 קומות. )



איפה בודקים, אם באמת אפשר/מותר בשטח שברשותי לבנות 4 דירות? (יש לי חצי דונם)



מתן 2 דירות לקבלן וקבלת 2 דירות ממנו, שיירשמו על שמי, נשמע סביר?



שטח הגינה שנותרה - שייכת ל-4 המשפחות שיגורו שם, או שאפשר לייחד חלק מהגינה כפרטית  ?




קצב בניית בניין על ידי קבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
ירון שלום,



רוב שאלותיך כלליות ולכן לא אוכל לתת מענה ספציפי מלבד לשאלתך השניה.



1. הזמן משתנה בין קבלן לקבלן. אין לי אפשרות להעריך.

2. בודקים בתב"ע של המקרקעין. ניתן לבדוק באינטרנט באתר של רשות מקרקעי ישראל.

3. לא ברור למה את מתכוון. איזה מין פרויקט זה?

4. תלוי בתכנון הקבלן, האם כל החלק יחשב כרכוש משותף, תלוי בצורת רישום בטאבו ובגורמים נוספים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן