פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תביעה בגין איחור במסירת דירה מקבלן

ליה 03/02/14
האם ניתן להגיש תביעה נגד קבלן על איחור במסירת הדירה בסדר דין מקוצר? או עדיף שסדר דין רגיל?

תביעה בגין איחור במסירת דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/02/14
ליה שלום,



אחד מהתנאים להגשת תביעה בסדר דין מקוצר הוא סכום קצוב (שניתן לכמת אותו).

במקרה שלך עדיף סדר דין רגיל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיפוץ במהלך חוזה שכירות (כשהדייר פינה את הדירה משיקוליו)

דינה 03/02/14
בוקר טוב, 

אני משכירה דירה לשוכרים שמחוייבים בחוזה עד 1/3. הם החליטו על דעתם (בהודעה מראש) לצאת ב 5/2 ועושים הובלה של תכולת הדירה כלומר הדירה תעמוד ריקה עד 1.3 אל הם עדיין ישלמו לי שכירות על החודש הזה אלא אם אמצא שוכר שמוכן להכנס מיידית כמובן אז נתקזז. 

אני מעוניינת לשפץ את האמבטיה עקב בעיית רטיבות (בימים אלה אנו מראים את הדירה להרבה שוכרים פוטנציאלים). הדייר מבקש 1- או שלא אעשה את זה עד 1.3 או שאקזז לו את ימיי השיפוץ מהתשלום החודשי. 

האם בקשתו לגיטימית או שאין לה בסיס ומאחר ועזב את הדירה עם כל חפציו אני רשאית לעשות בה את השיפוץ למרות שזה "לא מוצא חן בעיניו"??

תודה מראש על תשובתכם,

דינה

שיפוץ במהלך חוזה שכירות (כשהדייר פינה את הדירה משיקוליו)

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/02/14
דינה שלום,



לטעמי, אם השוכר יצא מהדירה דרישתו אינה לגיטימית כלל.

האם הוא מבקש שהשיפוץ לא יעשה עד ה- 1.3 כדי שתוכלי להשכיר לדייר חלופי ואז תקזזי את דמי השכירות? גם אם כן, עדין לדעתי הדרישה אינה לגיטימית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בטאבו

אריאלה 02/02/14
אימי מכרה דירה לפני 5 שנים, אך הקונה לא העביר את הדירה בטאבו על שמו. הדירה רשומה על אימי ויש הערת אזהרה. עכשיו הקונה רוצה להעביר את הדירה על שמו איך מתברר שעוה"ד שלו הושעתה מהתפקיד (בשנת 2013) ולא ניתן למצוא את התיק - הוא מבקש מאיתנו שוב לפתוח תיק מחדש כדי להכין שוב את כל המסמכים (שבח, מיסים, שטר מכר...)או לחתום לעוה"ד החדש שלו על ייפוי כח. אותנו מאד מחשיד הדבר ואנחנו לא מבינים מה ההשלכות של הכנת התיק מחדש כולל חתימה על שטר מכר אחרי 5 שנים ומה עלינו לבדוק כעת ע"מ להיות מוגנים    מבחינתנו ביצענו את חלקנו בעסקה לפני 5 שנים. האם אנחנו חייבים לשתף פעולה?

השלמת עסקה

אדם 02/02/14
שלום.  אין מדובר במקרה שכיח ועל פניו נראה כי ב״כ הקונה התרשל. אך יחד עם זאת אין כל חולק כי הקונים זכאים להירשם כבעלי הזכויות בלשכת רישום המקרקעין. עצתי לכן, לא לחתום על יפוי כוח אלא על המסמכים עצמם ( שטרי מכר/ בקשה לרישום). בדבר אישור המיסים כל שנותר הוא לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין או לחילופין להזמין את אישור מס השבח באינטרנט בכדי לקבלו. 

שחזור מסמכים לשם רישום זכויות בטאבו

עו"ד ענת קציר 04/02/14
אריאלה שלום,



את יכולה לחתום על שטרי מכר בפני עוה"ד של הקונה. אין צורך לשכור שירותיו של עו"ד מטעמך.

אני מבינה את החשש של החתימה על יפוי כוח חדש, אבל ניתן לצמצם את יפוי הכוח כך שיכיל בלבד את הפעולות הנדרשות להעברת הבעלות בדירה.

לגבי אישורי עיריה- ניתן להאריך את תוקף האישור גם ללא יפוי כוח ועוה"ד של הקונה יכול לעשות זאת.

לגבי אישור מס שבח- עוה"ד של הקונה יוכל לקבל העתק מהאישור במשרדי מיסוי מקרקעין, את יכולה לחתום על יפוי כוח ספציפי לטובתו אך ורק לקבלת אישור מס השבח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

חישוב חס שבח

עורכת דין צעירה 02/02/14
רציתי לדעת כיצד מחשבים את מס השבח על פי הלינארי החדש?



בתודה מראש

חישוב מס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 02/02/14
זה קצת מורכב בשביל תשובה בפורום...

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת הפורום העבירה הרצאה שלמה בעניין, יש את התקנות באתר רשות המיסים ואפשר למצוא גם בגוגל עם חיפוש ממוקד.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עם מתווך

שלומי 02/02/14
שלום,

ברשותי דירה למכירה.

לאחרונה עשיתי הסכם עם מתווך שפנה ביוזמתו אליי על מכירת הדירה עם אחוזים לטובתו כאשר יביא קונים שאני מסכים על המחיר , לאחר מכן הפנו את תשומת ליבי שאולי שחתמתי על בלעדיות ולאחר בירורים נאמר לי שכן, לצערי לא קראתי את כל החוזה :-( , כמו כן לא קבלתי העתק ממנו .



אבקש את עצתכם.

תודה

תבקש העתק

עו"ד 02/02/14
ותבדוק האם חתמת על שני מסמכים או אחד.

במידה וחתמת רק על מסמך אחד שכולל בו את שכר התיווך וגם את הבלעדיות הרי שהמסמך הזה חסר משמעות לאור חוק המתווכים שמחייב החתמה על מסמך בנפרד לעניין הבלעדיות.

רישום זכויות של חסוי מחברה משכנת בטאבו

טל 02/02/14
שלום רב,

שאלתי היא כזו:

הזכויות של א' רשומות בחברה משכנת וכעת, לאחר שרישום הבית המשותף הסתיים, ברצונה להירשם בטאבו.

א' הינה חסויה וב' הינה ביתה ומונתה כאפוטרופוס שלה.

להשלמת התמונה גם ב' רשומה כבעלת זכויות בדירה.



האם נדרש אישור בית משפט לצורך חתימתה של ב' בשמה של א' על שטרות לטאבו? חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע שנדרש לצורך פעולה שתקפה תלוי ברישום אולם כאן הפעולה אינה תלויה ברישום כי הזכויות כבר רשומות.



אקדים תודה למענה.

אישור לטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 02/02/14
לטעמי יהיה צורך באישור מטעם בית המשפט , אבל ניתן לשאול גם בפורום דיני משפחה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שני צווי מניעה על אותם מקרקעין

עו"ד צעירה 02/02/14
שלום רב, 



קיימים שני צווי מניעה זמניים על מקרקעין אחת. 

צו ראשון ניתן ע"י ביהמ"ש שלום עכו לטובת אזרח שתובע אותי על השגת גבול וחריגת בנייה (בערך של כ- 10 מטרים) ובטענה כי קיים כביש על אף שאנחנו מוכחים כי לפי מפת גוש כביש זה לא קיים ואף לא בתכנון והשיקול העיקרי של השופט שנתן את ההחלטה היה עצם הבניה ללא היתר 



צו שני ניתן ע"י ביהמ"ש שלום קריות לטובת וועדת תכנון ובנייה, על בנייה ללא היתר. 



השאלה שלי האם יתכן מצב בו קיימים שני צווי מניעה על אותה מקרקעין? 

האם לא נפגעת הגנתי כנתבע במקרה זו בו אצטרך להתגונן פעמיים? 



אודה על הקדשת הזמן והמענה המהיר 

צווי מניעה בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 02/02/14
ממש אין בעיה

וניתן אף להוציא עוד צווים.

מדובר בשני דברים שונים ושתי ערכאות שונות.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסתלכות מירושה או מכירה בלי ללא תמורה ?

יורש 02/02/14
שלום,



שאלה ברשותכם,



אבא נפטר ואנחנו 4 אחים,היו לאבא כמה נכסים הכוללים בית צמוד קרקע.



הוסכם שהאח הקטן מקבל את הבית ללא תמורה.



אנחנו אמורים להגיש בקשה לצו ירושה(אין צוואה) בזמן המאוד קרוב ועכשיו השאלה...מה עדיף ?



א. שכל אחד מהאחים יסתלק לטובת האח הקטן בזכויות על הבית.



ב. אחרי צו הירושה למכור לאח הקטן ללא תמורה את הזכויות של האחים הנותרים.



מה יותר כדאי מבחינת מיסוי ואגרות ומה יותר פשוט מבחינת פרוצדורה ?



תודה מראש

מידע שחסר

יורש 02/02/14
מידע שחסר ומאוד חשוב...



לפי הערכת שמאי מחיר הבית הינו 900,000 ש"ח.

מה בין שיפוצים מקיפים שהחלו בדירת השכן וחוזה השכירות שלנו

עמרי 02/02/14
שלום רב,



אנחנו גרים בשכירות בבתי הרכבת ברמת אביב.

השכנים הסמוכים לנו (חולקים קירות משותפים), החלו לבצע שיפוצים מקיפים בדירותיהם. מדובר על שלוש דירות הממוקמות אחת מעל השניה, הסמוכות לנו.

השיפוץ מקיף מאוד וכולל, כך מתברר לנו יום אחרי יום, שבירת קירות רבים, חפירת יסודות למרתף וכו'. כהיקף השיפוץ, כך גודל הרעש.

משיחה עם הקבלן המבצע התברר לי שהעבודות ימשכו כחצי שנה.



שאלתי היא -

האם עקב הרעש אנחנו יכולים לדרוש (באופן חוקי כמובן) להשתחרר מחוזה השכירות באופן מיידי?

אין לנו סעיף בחוזה שכירות דירה המזכיר תרחיש כזה. כמו כן, אינני יודע אם בעל הדירה שלנו היה מודע לשיפוצים המתוכננים כשחתמנו עימו חוזה לפני מספר חודשים.

אם הוא כן מודע, האם זה לטובתנו?



תודה,

עמרי

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 02/02/14
אם הוא מודע זה לטובתכם

למעשה הסיכוי להשתחרר מהחוזה גדל ככל שתוכיחו שהוא מודע, כי אם הוא לא מודע יש כאן בעיה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירת רפאים שבנייתה לא הסתיימה יותר מ-10 שנים

מנו 01/02/14
שלום,



יש מעלינו דירת רפאים שהבנייה שלה לא הסתיימה כבר יותר מ-10 שנים.



הדירה בעצם מהווה בית גידול למזיקים.

בגלל שאין לה גג, הגשם שנאגר בה בחורף מחלחל לקירות של הדירה שלנו וגורם לרטיבויות ועובש.

לא רק זה, אלא שלפעמים נופלים ממנה בלוקים וקרשים.



השכן לא מעוניין לקדם את המצב.



רציתי לדעת מה אפשר לעשות?



תודה רבה ושבוע טוב.

מענה

עורך דין אייל בניסטי 02/02/14
מנו שלום,

ניתן יהיה להתחיל עם מכתב התראה מעורך דין. אם זה לא יעזור ניתן להגיש תביעה לבית המשפט בנוגע לנזקים שנגרמו.



בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

טאבו

יעקב 01/02/14
שלום.

רכשנו דירה ליפני 25 שנים מחברה בעפולה .השיכת לקבוצת אחים.היתה מריבה בין האחים.הבניין שייך לאחד שעזב למרכז .וכך נישארנו ללא רישום בטאבו עד היום .אני ועוד 7 דירים..לאחרונה קיבל הערת אזהרה ומיהר להחתים אותנו לשם העברה לרישום בטאבו.נישלח מודד ומדד חלק מהדירות כולל מחסנים.עתה נישלח מיכתב מעורך של האח שאומר שהמחסן לא ירשם בטאבו.איך היתכן .בזמן החתימה החוזה לא מופיע נושא המחסן.רק עלית הגג .איך קיבלנו את המחסן בעת מסירת הדירה למגורים ...כל דייר קיבל מפתח למחסן שייך לא.עתה אנו נידרשים לשלם כל דייר 10.000 שח לכל מחסן על רישום בטאבו .אין חוק היתישנות בנושא..אשמח לקבל יעוץ בנושא..בתודה יעקב

רישום בעלות בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 02/02/14
שלום , אני מצטער אבל ללא עיון בנסח הטאבו והסבר מפורט יותר לא אוכל לעזור, יתכן כי הפניה מתאימה יותר לפגישה עם עו"ד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם ממון

אלי 01/02/14
שלום

אני בחור צעיר , קניתי דירה באשלקון לפני מספר ימים.

אני התחייבתי למשכנתא ל 30 שנה . 

אני משכיר את הדירה לשוכרים .

אני רוצה להציע לבת זוגתי הצעת נישואים , תמיד יש את הפחד ( מאוד מקווה  שלא ) שאולי באחד הימים נתגרש .

הדירה רשומה על שמי. אין לה חלק בדבר בקניית הדירה.

אני מפחד שאולי במקרה ונתגרש היא אולי תצליח לקחת לי חלק מהדירה .

האם וכאשר אני יעשה איתה הסכם ממון עכשיו זה יפתור לי את כל הבעיות? והיא לא תוכל בעתיד לגעת לי בדירה?

או

שאני לא צריך לעשות הסכם ממון כי הדירה אני קניתי לפני שאנחנו נשואים .. ואז בכל מקרה היא לא תוכל לקחת לי חלק מהדירה? 

יש לציין שאנחנו גרים בשכירות במרכז. ואולי בעתיד נעבור נגור בדירה שלי .



תודה אלי

הסכם יחסי ממון

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
פנה לפורום דיני משפחה.

אני ממליץ כן לעשות הסכם יחסי ממון על מנת שלא תתעוררנה שאלות.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסים במכירת דירה

עבור חבר. 01/02/14
עבור חבר:



יש ברשותו דירה  80 מ"ר שגר בה 16 שנים בלי למכור/לקנות דירה אחרת.



הוא ירש 1/3 דירה  ששמאי העריך אותה בשווי של 1.200.000(חלוקה עם עוד 2 אחים).



האם עליו לשלם (אם ימכור את החלק היחסי בדירה:



מס רכישה?



מס שבח? 

מס רכישה - דירה שניה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
שמוכרים דירה, משלמים מס שבח ולא מס רכישה.

אבל הוא לא ישלם מס שבח - אם לא מכר דירה בעבר.

לגבי הדירה הקיבל בירושה - יתכן כי הוא זכאי גם לפטור במכירה שם (אם המוריש לא ניצל את הפטור)

איפה יכולה להיות הבעיה?

שהוא ימכור דירה אחת ישאר עם חלק מהדירה בירושה וירצה לקנות דירה אחרת ואז ישלם מס רכישה גבוה מן הרגיל (כי זו תהיה לכאורה דירה שניה...)





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התחייבות לרישום משכנתא

טל 01/02/14
 מכרתי  לאחרונה בית על מגרש . אני עו"ד צעיר  וטיפלתי בענין.   בקונה מבקש  שאחתום על  מסמך התחייבות לרישןם משכנתא בו אני מאשר הוראות בלתי חוזרות שהמוכר נתן לי. 



אין במסמך הגבלת סכום המשכנתא.   מה הדגשים שלי במסמך זה?

כתב התחייבות לרישום משכנתא

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
צריך לראות את כתב ההתחייבות...





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

ניב 01/02/14
לפני חודשיים רכשתי דירה ראשונה ויחידה שכרגע ברשותי.

מסיבות אישיות אני מעוניין למכור אותה.

האם אני זכאי לפטור ממס שבח?

פטור ממס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
כן, אם זו דירה הראשונה שמכרת אי פעם - כן.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות – כשבעלת הדירה נפטרה

רינת 01/02/14
שלום,

אני גרה בשכירות, בעלת הדירה נפטרה ונותרו עוד חודשיים לחוזה. את החוזה חתמתי עם ביתה של בעלת הדירה שקיבלה ממנה ייפוי כוח לעשות זאת. רציתי לדעת:

1. האם ייפוי הכוח של הבת מסתיים כשהאישה נפטרה או שהחוזה מולה תקף עד סופו?

2. לפי הצוואה לדירה יש יורש (הנכד של בעלת הדירה, שהוא לא הבן של מיופת הכוח). האם שכר הדירה לחודשיים שנותרו אמור לעבור ליורש, או לבת שהיא מיופת כוח?



תודה רבה

בעלת דירה שנפטרה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
החוזה תקף

למי משלמים ?

שאלה טובה.

אם יש הסכמה בין כולם אין בעיה.

אם אין הסכמה.

תבקש לראות צו ירושה.

הכסף צריך ללכת ליורש



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה שרשומה בטאבו על שמי

איציק 31/01/14
א] החבר של גרושתי ובעלה לעתיד ניכנס לדירה

שהינו נכס שלי בחציו עלפי חוק. ואיני מקבל דמי שימוש לדירה שהיא בחציו שלי . ב] בנוסף

הפחד שלי  שהחבר או הבעל העתיד יכול לקבל זכות

על הדירה ברגע שיתחתן עם גרושתי עלפי דין חלוקת נכס חצי בחצי ובכך היא מפרה את  החוזה שגם כך נחתם לאחר קושי רב. קו"ח שלי

: "אני גרוש כ 2 שנים.ועלפי הסכם השארתי את הדירה שרשומה על שמי ועל שם גרושתי

,השארתי לגרושתי את הדירה ,עד שהבת שלי תגיע לגיל ה 18 , היום גילה 10 .הסכמתי לחוזה

לטובת הילדה.כיום אני משלם 1650 ש"ח מזונות + מדור שהינו .גרושתי הכירה חבר שהחל

לגור בדירה ,שרשומה על שמי ועל שמה.אני ביקשתי א א] להסדיר את העניין בכך שהגבר ישלם

חצי מהשכירות לזכותי,כי הגבר משתמש גם בנכס שלי,שרשום עלפי חוק.הגרושה טוענת שהיא יכולה

להכניס את החבר שיישן בטענה שהוא לא משכיר דירה אלה החבר שלה ואולי תתחתן איתו בעתיד.

הסברתי לה שיהיה במזל טוב,אבל הזכויות לבית הם חצי שלי ,וזה שהסכמתי להשאיר את הדירה

לטובת הילדה בלבד. בחוזה גירושים לא רשום שום אזכור לגבי חבר או בעל שייכנס לדירה בעתיד.אין

שום איזכור .האם זה חוקי?כי אני מכיר עו"ד שבדק פסיקות ואמר שהגבר אמור לשלם  שכירות של הבעל הגרוש,בכל אופן אני עדיין ממשיך

לשלם מזונות + מדור.מבקש לקבל הכוונה תודה

פורום דיני משפחה

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
פנה לפורום דיני משפחה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלן לא העביר את הדירה בטאבו

טלי 31/01/14
שלום 



אני מעוניינת לרכוש דירה יד שניה

בבדיקה עם המוכרים התברר שהבניין נבנתה לפני 13 שנה אבל הקבלן לא רשם את הדירה בטאבו על שם המוכרים. יש רק הערת אזהרה בטאבו על שם המוכרים.

אני מעוניינת לדעת מה זה אומר? מה יהיה המעמד המשפטי שלי אם חברת קבלן יפשוט רגל/ יקלע לחובות?

האם אני יכולה לדרוש מקבלן לעשות העברת בעלות בטאבו?



תודה

קבלן שלא העביר בעלות

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
זה אומר שהמצב המשפטי של הדירה לא טוב לדעתי וצריך עו"ד שיפקח את עיניו ויבדוק את זה לעומק.

בדיקה נוספת היא עם הבנק שנותן לך משכנתא (באם את זקוקה למשכנתא)

לא ברור האם הבנק יתן הלוואה לנכס כזה.



שוב פעם - יתכן שהכל תקין - אבל טעון בדיקה לעומק.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת דירה

אבי 31/01/14
בחוזה הרכישה הקבלן התחייב על תאריך מסירה, ובמקרה של איחור ישולם שכירות. ויש סעיף שפוטר אותו מפיצויים במקרה של איחור 'שאינו בשליטת החברה' כמו כח עליון, מלחמה וכד'. מה שקורה הוא שהדירה אמנם מוכנה, אך העירייה מעכבת את נתינת 'טופס 4' מסיבותיה שלה (מדובר בשכונה חדשה והקבלן טוען כי העירייה ממתינה להשלמה של המבנים באזור של הדירה שלי, ואז יאשרו איכלוס לקבוצה גדולה יותר בבת אחת). אציין כי לא מוזכר בחוזה שהדירה תימסר עם טופס 4, אלא תימסר כשהיא בנויה גמורה וכו'. השאלה היא כמובן האם אני זכאי לתשלום שכירות כמפורט בחוזה. 



תודה מראש

איחור במסירת דירה על ידי קבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
לכאורה - כן אתה זכאי

הוא חייב למסור לך עם טופס 4 על מנת שתחבר את הדירה למים ולחשמל.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סילוק משכנתא שניה

אילנית 31/01/14
שלום, לפני כ 20 שנה לקחתי משכנתא על הבית שלי ומאוחר יותר לקחת הלוואה נוספת , שכשלקחתי אותה נתבקשתי לרשום עליה משכנתא נוספת בנסח טאבו, כך שהיום רשומות שתי משכנתאות. ברצוני לסלק את המשכנתא השניה, הבנק טוען  שזה ניקרא "תיקון נסח טאבו" ושאני חייבת בעמלת טאבו של 156ש"ח ואילו לדעתי מדובר במחיקת משכנתא עליה אין צורך לשלם עמלה כלל. האם תוכלו בבקשה להגיד לי האם הטאבו יקח עמלה , או שלא? 

סילוק משכנתא

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
צריך לבדוק את נסח הטאבו.

כעקרון מחיקת משכנתא היא אכן ללא תשלום.

תקח את שטרי הסילוק וגש לטאבו במקרה הכי גרוע תשלום בכרטיס אשראי 156 ש"ח.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול צ'ק בטחון לחברת החשמל?

חבקוק 31/01/14
שלום,

נניח שאני כשמשכיר לוקח מהשוכר צ'ק בטחון פתוח לחברת החשמל. השוכר מעביר על שמו את החשבון, אך לקראת סוף השכירות מעביר בחזרה על שמי, למרות שהחוב עדיין שלו, והוא מסרב לשלמו. במידה וארצה לפרוע את צ'ק הבטחון, אך השוכר ביטל אותו, האם אני יוצר יריבות בין חברת החשמל לשוכר שתרדוף אחריו, כך שאין לי דאגות? או שברגע שח"ח תראה שהצ'ק לא נפרע, היא תפנה חזרה אליי, ולא למי שהצ'ק רשום על שמו?



תודה!

חוב לחברת החשמל

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
איך הוא יכול להעביר על שמך שיש חוב???

זה בלתי אפרי מה שתיארת כרגע.

חברת החשמל לא תעביר חשבון חשמל של דייר לבעלים בחזרה מבלי שישולם החוב.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טאבו

ליטל 31/01/14
שלום, אשמח לקבל מידע בנושא הבא: לפני 60 שנה בערך אבי קנה בית בכספו בלבד, באותה תקופה הייתה לו בת זוג ושמה רשום גם כן בטאבו. הם נפרדו לאחר מס' ימים או חודשים וכך זה נשאר. היום אבי כבן 80 נשוי לאימי כ55 שנים בערך והם הבינו שחצי מהבית שיך לאותה אישה שהם בכלל לא יודעים היכן היא ואם היא בין החיים בכלל. אני מעוניינת לבנות על אותו השטח בית. מה עלי לעשות? והאם באמת לאותה אישה יש זכויות על הבית שהוא בכלל לא שלה? אשמח לתגובה. תודה

רישום בעלות בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 01/02/14
אם האישה רשומה כבעלים של חצי מהשטח אז היא בעלים של חצי מהשטח...

מה צריך לעשות?

שאלה טובה, לפני שישים שנה היה צריך לבטל את הרישום מהטאבו.

האם בטח שיש לה בעלות? אולי רק הערת אזהרה?

צריך לבדוק את נסח הטאבו על מנת ולנסות ולעזור





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה אומר חוק מכר הדירות לגבי איחור במסירת דירה לפני התיקון שנעשה ב2011

מני 30/01/14
ברצוני לברר מה חוק מכר הדירות אומר לגבי איחור במסירת דירה לפני התיקון או הוספה של סעיף 5א בתאריך 06.04.2011 מכיוון שחתמתי על חוזה בסוף מרץ 2011 ותיקון זה אינו חל עליי ועדיין לא קיבלתי את הדירה והקבלן מספק לי דיור חלופי רק מנובמבר 2013 ויש עדיין חודשי איחור שהוא לא שילם

רציתי לברר לפני התיקון מה החוק אמר לדוגמה על חודשי האיחור המותרים בחוזה והאם במקרה של איחור הקבלן צריך לשלם גם על חודשי האיחור המותרים או לא

איחור במסירת דירה מקבלן

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 31/01/14
מני שלום,

הפיצוי יהיה בהתאם לקבוע בהסכם המכר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס שבח והגנה לינארית- דחוף

סמי 30/01/14
שלום רב,

ברשותי 3 דירות מגורים אחת מעל השנייה שנבנו במהלך השנים החל משנת 2000 , אני רוצה למכור את שלושתם לקונה אחד בסך כולל של 1500000 ₪ .

השאלה שלי ומאחר שהתבטל הפטור אחת לארבע שנים, מה אני יכול לעשות? באיזה פטור להשתמש בכדי שיהיו הכי הרבה פחות מיסים ?

כמה מס שבח אני אמור לשלם על שלושתם בהגנה הלינארית ?

 

תודה מראש

אל תמכור, זה הכי הרבה פחות מיסים ככה.

קורע!! 30/01/14

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג 31/01/14
סמי שלום, 

יש לקבל ייעוץ מס מסודר ולבצע תכנון מס.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הליכי הקפאה בחברה משכנת

עו"ד צעירה 30/01/14
נאמר לי ע"י חברת אזורים כי הם נמצאים בהליכי הקפאה, כלומר לא אוכל לרשום הערת אזהרה, מה המשמעות של ההקפאה, כמה זמן זה עלול לקחת

תודה מראש

הקפאת הליכי הרישום

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 31/01/14
שלום לעו"ד הצעירה,



המשמעות שמתבצעות פעולות רישום בנכס. אולי לצורך הליכי פרצלציה או בית משותף. אני מציעה לפנות אליהם ולברר העניין לעומק.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן