פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תביעת חברת בנייה עקב פשיטת רגל של חברת מטבחים
רכשתי דירה חדשה מחברת בנייה.
במסמך נלווה להסכם המכירה הופניתי לשלושה ספקי מטבחים,לשם ביצוע הזמנת מטבח.
פניתי לאחד הספקים המוצעים בצעתי הזמנה ושלמתי מקדמה בגובה 11,000 ש"ח.
(המקדמה נפדתה מיד). כעבור 6 חדשים פנתה אלינו נציגת חברת הבנייה והודיעה לנו
שחברת המטבחים נקלעה לקשיים כלכליים ויעצה לי לבטל שקים שנתתי להם ולעצור את
ההתקשרות עמם. מיד עם קבלת שיחת הטלפון הנ"ל ומאחר ולא יצאה עדיין הוראה
לביצוע, ניסיתי לבטל את ההזמנה בהתאם לחוזה שנחתם ובקשתי החזר המקדמה ששילמתי.
לצערי, לא קבלתי מהחברה כל תגובה. החברה הוכרזה כפושטת רגל ומונה מפרק ע" בית
המשפט. בדיעבד נודע לי שכבר בחודש אפריל 2013, התחילו ניצני הקשיים הכלכליים של
חברת המטבחים. (מטבחים לא סופקו בזמן). מאחר וקניתי את הדירה ביוני 2013,
לדעתי חברת הבנייה הייתה אמורה לא להפנותני לאותה חברת מטבחים. אי לכך פניתי במכתב
לחברת הבנייה ובקשתי לאור האמור לעיל לקחת אחריות שילוחית ולפצותני בגין
המקדמה.(יש חברות בנייה אחרות שאכן עשו זאת ללקוחותיהם). חברת הבנייה דוחה את
טענותי וטוענת שהיא אינה צד להתקשרות (למרות שהם הפנו אותי) ובהתייחס לכך
שהבחירה לרכוש מטבח משודרג הייתה כל כולה שלי. כמו כן הם טוענים שהם המליצו לי
לדרוש מהספק ערבות בנקאית מלאה עבור התשלומים.המלצה זו הגיעה אלי במייל ב-5/3/2014
והחוזה שלי עם חברת
המטבחים נערך ב7/7/2013, כך שהמכתב עם ההמלצה לא היה רלוונטי מבחינתי, מה גם שזה היה לאחר שהחברה הוכרזה כפושטת רגל.
לאור האמור לעיל האם יש לי עילה לפנות לבית דין לתביעות קטנות ולבקש מהחברה
הקבלנית פיצוי?
תביעת חברת בנייה עקב פשיטת רגל של חברת מטבחים
על פניו נראה שקיימת לך עילת תביעה כנגד החברה הקבלנית. אולם, יש לבדוק לעומק את המקרה כדי לתת תשובה רחבה יותר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עסקה שלא הסתיימה ברישום
מהיכן מתחילים לבדוק את הסיבה שבגינה לא נסתיימה עסקת מכר ברישום וקיימת רק הערת אזהרה שנים ארוכות?
למי עליי לפנות? טאבו? עו"ד שערך את ההסכם?
עוה"ד של הקונים... הוא זה שאמור היה להשלים הרישום
אז מה השאלה?
הטאבו לא ידע לומר לך למה לא השלימו הרישום.
עוה"ד שערך את ההסכם אולי ידע לעזור לך שכן ככל הנראה ייצג את אחד הצדדים או שניהם.
מהיכן מתחילים לבדוק?
תשאל את עוה"ד שאמור היה לבצע את הרישום. זו ההתחלה וככל הנראה גם הסוף.
אתה יכול לנסות להוציא את השטר לפיו נרשמה הערת האזהרה, לא יאמר לך הרבה לדעתי.
סעיף בחוזה שכירות
1.1.
במידה
והשוכר יעזוב ו/או ינטוש את המושכר לפני תום תקופת השכירות, וזאת מכל סיבה שאינה
מעשה ו/או מחדל של המשכיר העומדים בניגוד להוראות הסכם זה או לדין או שלא בהתאם
להוראות סעיף .. זה לעיל, יהא השוכר חייב בכל התשלומים לפי הסכם זה למשך כל תקופת
השכירות הנותרת.
בכפוף לכך שהמשכיר פעל באופן סביר על מנת להקטין את נזקיו".
השאלה שלי, למה מתכוונת השורה האחרונה ? מה זה אומר ?
ועוד, אם לא מופיעות המילים דייר חלופי בחוזה בשום צורה ורק הסעיף הזה מופיע , זה אומר שאני כשוכרת חייבת להביא דייר חלופי בפני המשכיר אם ארצה לעזוב באמצע שנה ?
תודה רבה
הערה בבקשה לנאמר
כוונתי, האם המשכיר לא חייב לקבל 'דייר חלופי' אם לא הוזכר כך בחוזה וזה נתון רק להסכמתו ?
כל עניין 'עזיבת המושכר ' באמצע שנת השכירות נזכרת רק בקטע הזה שהבאתי לעיל.
תודה רבה
שותפות במקרעין עם אדם שמיקומו אינו ידוע?
מה קורה כאשר אדם תושב ישראל קיבל לפני שנים רבות דירה שעברה אליו בירושה, אך הוא אינו הבעלים היחיד - הדירה עברה בירושה גם לאדם אחר, אשר מתגורר בחו"ל, ומיקומו הנוכחי אינו ידועה ואין דרך ליצור עמו קשר.
כיצד ניתן "להיפטר" מהרישום של השותף הנוסף, על מנת שניתן יהיה לבצע בדירה פעולות בעתיד (כגון מכירתה לגורם אחר)? אילו הוראות חוק מסדירות הנושא?
תודה
פירוק שיתוף
צריך להגיש בקשה לפירוק שיתוף לדעתי.
כלומר מכירת הדירה - החלק שלך - שלך
החלק שלו - או שהוא יגיב, או שיאשרו מכירה ואולי הכסף יופקד בבית משפט.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דינה של דירה באגודה שיתופית שהיתה בבעלותה של חברה שהתפרקה מרצון
המצב כרגע הוא שהבעלים המיועדים מחזיקים בנכס, אך הנכס אינו רשום על שמם בטאבו וככל שאר נכסי האגודה, רשום כחלק מנכסי האגודה.
מה דינה של חנות זו? האם, בהעדר בעלים הבעלות חוזרת לאגודה, מועברת למדינה או נמסרת למחזיקי הנכס שסורבו? אם הנכס אינו עובר למחזיקי החנות, האם די בכך שהאגודה תפצה את מחזיקי הנכס על הכספים שהעבירו בזמנו לחברה שהתפרקה, איך שיש צורך בהליך שונה?
דירה בחלוקת
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בן ממשיך במושב
בן ממשיך
כאילו למעשה אין להם התנגדות...
רק צריך מישהו שיטען את זה כמו שצריך...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חניה בטאבו
בשנת תשעים ושלוש רכשנו דירה עם חנייה, בחוזה רשום שהחנייה היא מספר שמונה, הטאבו על הדירה ועל הבניין כולו נעשה רק לפני שלוש שנים בערך. והחניה הזאת היא חנייה אחרונה שמכורה. היום בא השכן של הדירה ומוציא נסח מהטבו וטוען ששזאת החנייה שלו. השכן קנה את הדירה יד שניה ולא מהקבלן כמו שאנחנו.
השאלה שלי היא, איך נעשה ולפי מה נעשה הרישום של החניות בטאבו?
תודה מראש.
חניה בטאבו
צריך להוציא את התשריטים הן מהעיירה והן מהטאבו בהצלבה למול החוזה שלך ושלו- ואפשר יהיה לבדוק את העניין.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי לשיפוץ בית
אני משכירה בית בבניין שבו יש 3 דירות
לפני מספר חודשים אחד השכנים החל לשפץ את ביתו: חיזוק יתדות לכלל הבניין ,שיפוץ הבית והקמת קומה נוספת
הדבר גורם לנו לרעש,לכלוך, פיגומים שהגיעו עד לחלוני ופלשו לביתי,חסימת החנייה שלנו לגמרי ומידי פעם חסימה להולכי רגל עקב משאיות כבדות שחוסמות את הכניסה
מאד לא נעים וקשה לי לגור בבניין הזה
אך עדיין אני משלמת שכירות מלאה למרות שגרה באתר בנייה
אני רוצה פיצוי הורדת שכר הדירה אך בעל הבית שלי לא מוכן להקשיב כי הוא לא זה שמשפץ
מה אפשר לעשות בנידון?
תודה
חוזה שכירות
תשלחי את המכתב בדואר רשום.
ככל שהוא לא יעניק פיצוי, באפשרותך להגיש כנגדו תביעה קטנה בסיום השכירות, ואז בית המשפט יצטרך להכריע האם אכן הוא צריך היה להפחית משכר הדירה וכמה
דעתי האישית אגב- שהוא כן צריך היה להפחית .
אבל - תתעדי את המפגעים!
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקנון מוסכם
תשלום ועד בית
25 כפול 775 חלקי 88.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס 4
טופס 4
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום הבנין בפנקס בתים משותפים
רישום בית משותף
לא כל כך ברור צריך לקבל יותר מידע
האם הם הקבלנים שבנו את הבניין ומהם רכשת את הנכס?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
לי ולאחותי עדיין אין דירה.
אני מעוניינת לבנות בית דו משפחתי אחד עבורי ואחד כדי למכור ואת הכסף להעביר לאחותי.
כמה מס שבח אני אצטרך לשלם בזמן המכירה
דירה שהתקבלה במתנה
אם כי קיים פטור אודות דירה יחידה - יש לבחון מתי התקבלה המתנה?
ולכן צריך לבדוק כמה דירות מכרת ומתי בפעם האחרונה מכרת.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאת פרוטוקול עדות
את הדירה - כעת היא מנסה למרות זאת להוציא את הדירה ממני - איך והאם אני יכול לקבל גישה לקריאת
הפרוטוקולים בהם העידה קרובת המשפחה שלי עצמה בסיפור - לגשת לבית משפט ולבקש ? זהו ?
מה התהליך ? האם יש עלויות ? זמן המתנה לאישור ? והאם לעורכי דין יש גישה למידע מכל מחשב ?
העברת דירה
תצרף תצהיר.
ראוי שעו"ד ייצג אותך ותפנה לפורום המתאים - פורום דיני משפחה....
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת דירתי השנייה למישהוא
ברצוני להשכיר את דירתי השנייה למישהוא
האם זה ישפיע על החזר סכום המשכנתא לדירה הראשונה יצתוין שהשוכר מקבל סיוע בשכר דירה ממשרד השיכון ?
חוזה שכירות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור ממס שבח
מס שבח
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום דירה בטאבו
רישום בטאבו
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה ע"י תושב זר
שאלותיי-
1. האם כאשר נרשום הערת אזהרה לטובתו, האם יש מסמך נוסף מעבר למסמכי רישום הערת אזהרה שצריך להביא? מלבד דרכון בתוקף.
2. האם במילוי המש"חים, יש משהו שונה שצריך למלא? או שממלאים את זה רגיל?
3. היות והוא יהיה מחוייב במס רכישה, האם אפשרי לכתוב במשח"ים שאניאהיה הכתובת שלו בישראל, וע"י שיהיה לי חשבון נאמנות- אני אשלם את שומת מס רכישה?
תושב זר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת אישור העברת בעלות בעיריה
אישור העברה לטאבו
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שומה עצמית כשמבוקש פטור
אני מייצגת מוכרים של דירה שיש לה זכויות בנייה, ולכן הם צריכים למלא טופס 7002 למיסוי מקרקעין.
בטופס כתוב שחובה לצרף אליו טופס 2990 (שומה עצמית).
עם זאת, הם מבקשים פטור (דירה יחידה). האם במקרה זה צריך למלא טופס שומה עצמית (2990)? ואם כן, מהו המס לפי השומה העצמית? הרי מבקשים פטור מכולו.
תודה רבה מראש.
טופס מש"ח
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד מחליטים על סכום שיופיע על שטר חוב ?
והאם נכון לבקש גם שיק בטחון ?
תודה רבה לכם
בטחונות בחוזה שכירות
ככל שיש יותר בטחונות יותר טוב.
ניתן לרשום סכום בשטר החוב שהוא בין 4-6 חודשי שכירות.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עסקת נדל"ן – העו"ד דורש את כל העמלה לפני סיום העסקה, תקין ?
אחרי החתימה על החוזה (והעברת המקדמה למוכרים) העו"ד שלי מבקש את כל סכום העמלה בטענה "זה הנהוג בתחום".
מנסיוני - אם אשלם הכל - אוכל לדבר עם הקירות, לא יהיה לו כל סיבה להמשיך ולעזור לי.
אשמח לעצה מה לעשות במצב זה.
הסכם שכר טרחה
בדרך כלל נהוג לגבות במעמד החתימה את שכר הטרחה.
ברם, אתה יכול לסכם תנאים אחרים מול העו"ד.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי פרטים בקרב שוכרים
הוריי משכירים דירה שברשותם כבר כעשר שנים לאותם שוכרים, אשר חיים יחד ואינם נשואים. כעת, מאחר ואחד מבני הזוג הוכר כנכה, הוא מעוניין שנחתום מולו על חוזה חדש, על שמו בלבד (בשונה ממה שהיה עד עכשיו), כדי שהוא יוכל לקבל את ההטבות המגיעות לו כנכה.
האם הוריי צריכים לחשוש?
האם האם צריכים לבקש אמצעי תשלום חדש גם כן (שיקים שיהיו רק על שמו ולא על שם שניהם למשל).
תודה רבה!
הסכם שכירות חדש
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר מקדמה כונס נכסים אחרי התמחרות
אשמח להתייעצות קלה בנוגע להחזר מקדמה לאחר תהליך התמחרות בכונס נכסים.
לפני כשלושה חודשים הגיע תאריך אחרון להגשת הצעות לתהליך כינוס נכסים בידיעה שהמגישים ימשיכו להתמחרות. דיברתי טלפונית עם עו"ד כי ראיתי את ההודעה ביום האחרון, הספקתי לראות את הדירה ושלחתי אישור חתום בכתב על ההצעה והעברתי שיק בדואר רשום שהגיע כיומיים לאחר התאריך האחרון..
כחודש וחצי לאחר התאריך האחרון להצעות קיבלתי זימון להתמחרות שבזמן ההתמחרות הסתבר לי כי היה רק מציע אחד נוסף שהגיש הצעה שבוע לפני ההתמחרות (פלט את זה בחוץ עם המתווך שהביא אותו), על זה אין לי ויכוח ואין בעיה כי אני מבין את האינטרס של עו"ד אם כי כן הייתי מצפה לשקיפות מהצד שלו..
בתהליך ההתמחרות החלטתי לוותר בשלב מסויים וממידע שקראתי באינטרנט הבנתי שאני צריך לקבל את ההחזר במידה ואני לא זוכה באותו יום את השיק חזרה או אפילו מספר ימים לאחר מכן.. העו"ד ניסה לטעון כי המקום השני בהתמחרות לא מקבל את המקדמה חזרה ישר כי אם יהיה מצב שהזוכה לא יתחרט תהיה לי אפשרות לזכות בדירה במחיר הגבוה שהצעתי. האם זה דבר נכון לעשות? אם הייתי יודע מראש שזה המצב לא הייתי מגיש הצעות גבוהות יותר ושוב לדעתי הייתי צריך לדעת דבר כזה מראש ולא בתום ההתמחרות..
אנחנו כבר כמעט חודש וחצי אחרי ההתמחרות - את הכסף שלי של המקדמה עדיין לא קיבלתי חזרה, בשיחות טלפון עם עו"ד נאמר לי "בקושי זמן יש לדברים שלי עדיין לא הספקתי להגיש בקשה לכונס הרשמי..".
האם זה דבר מקובל ? האם יש לי כאן אפשרות לתבוע את העו"ד על זה שהוא מושך אותי כבר יותר מדי זמן?
במקביל אני נמצא במו"מ עם בעלת דירה אחרת, נתתי לה הצעת מחיר ואני ממתין לתשובה שלה האם נוכל להתקדם, במידה וכן הכסף של המקדמה נדרש בהקדם והעיכוב הזה נותן לי תחושה של חוסר בטחון כי אני לא יודע מתי אראה את כספי המקדמה בחזרה..
יכול להיות שאני טועה וזהו הזמן המקובל בכל תהליך של התמחרות כינוס נכסים? לדעתי זה נראה מוגזם ולא הוגן.
תודה מראש,
עידן
החזר מקדמה
אני ממליצה לנסות לפתור הכל מול הכונס.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה חדשה
״תיק דייר״ אינו מקובל עלי איך נכון להתנגד עבור
״תיק דייר״ אין בכלל זכר בהסכם רכישה ל״תיק דייר״ רציתי להזמין שינויים בדירה טרם נבנתה.
לא ניתן לבצע ריצוף ״פורצלן״ מלוטש, ואני חושב בכל זאות לרצף.
בכלל כל מכלול ב- ״תיק דייר״ אינו מקובל עלי איך נכון להתנגד.
אני מרגיש מכל דבר שאני מבקש מנסים ממני לעשות כספומט כהרוכש דירה... תודה מראש
רכישת דירה חדשה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
באותו עניין בבקשה
כפי שכתבת יכול להיות שלא ירצו לשכור את הדירה אם אין להם אפשרות להביא דייר חלופי, האם אני יכולה להוסיף על מה שכתבת שרק המשכיר יהיה זה שיבדוק ויבחר את הדייר שיבוא ויהיה מקובל עליו מבלי שיהיו לחצים מצד השוכר לקבל כל אחד. כי במקרה שלי, השוכרים לא הסכימו שאני אשנה את המחיר לתקופה שמעבר לתקופה שלהם וגם לשנות את הפיסקה הזו כי אמרו שזה מחבל בחיפושי הדיירים הפוטנציאליים. בנוסף האם אפשר לציין שידוע לשוכר שבתקופת חורף קשה מאוד למצוא דיירים אחרים ואם אני לא נמצאת בארץ יהיה עליהם לחכות שאשוב וזה לא יחשב כאילו אני מחבלת במאמצים של מציאת הדייר.
לא יודעת איך לנסח את זה. תודה רבה
הכתוב לעיל מופנה אל עו"ד ענת קציר בבקשה
סירוב לדייר חלופי מטעמים סבירים בלבד
במידה ואת כותבת שתהיה אופציה כלשהי לדייר חלופי, על פי חוק השכירות והשאילה, לא תוכלי להתנגד לדייר החלופי אלא מטעמים סבירים. מה שאת מבקשת להוסיף, לטעמי אינו סביר, ואיני מאמינה ששוכר נורמטיבי יסכים לחתום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין





