פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מס שבח-עו"ד צעירה

מורן 26/05/14
שלום רב,

אני עו"ד צעירה שעורכת הסכם מכר כיום.

לגבי מס השבח,אני מעוניינת לסווג את העסקה ללינאריות חדשה. העניין הוא כי המס המוטב לא ניתן בהעברה ל"קרוב". שאלתי היא מה קורה אם מדובר בבני זוג שעל שם אחד מהם נכס שמוכר כעת, והוא מוכר לאדם שלא נחשב "קרוב" אליו אבל "קרוב" לאשתו. מה משמעות חזקת התא המשפחתי כאן???

הגדרת קרוב בחוק מס שבח

עו"ד ענת קציר מנהלת 26/05/14
מורן שלום,



בדקי מהי הגדרת "קרוב" בחוק מס שבח ועל פי זה תפעלי. הקרוב צריך להיות "קרוב" למוכר עצמו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עו"ד צעירה – דחוףףףף מילוי שטר מכר

אלינורה 26/05/14
כיצד עלי למלא שטר מכר

האם עלי למלא : 1. הצמדות

2. רכוש משוטף

3. משכנתא שהיתה למוכר ושסולקה אך טרם עודכנו



תודה רבה

מילוי שטח מכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 26/05/14
אלינורה שלום,



את צריכה למלא בשטר בדיוק מה שמבוקש.

יש לציין, גוש, חלקה, גודל דירה, שטח שמועבר, שטח שנשאר לאחר ההעברה, ותיאור המקרקעין- בד"כ כפי שמופיע בנסח טאבו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום לך שוב עו"ד ענת קציר

גלי 26/05/14
לפני כשבועיים שאלתי אותך לגבי דייר שהשתלט על ועד-הבית וקיבלתי ממך תשובה עניינית ומספקת



קצת רקע:  לפני כ-13 שנה הוא השתלט על ועד-הבית והחל ''להנהיג'' את הועד בלי שום החלטה של אסיפת דיירים



האם עליו להחזיר את כל הכספים שקיבל מהדיירים עד כה



הרבה תודה לך

דרישה לקבלת דו"ח הכנסות והוצאות מקופת וועד הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 26/05/14
גלי שלום,



צריך לבדוק כמה כסף הוא קיבל כל אותם השנים והאם הוא השתמש בהם כדי לטפל בבניין כפי שאמור לעשות זאת.

בעיקרון, מותר לכל דייר לדרוש פירוט של ההכנסות והוצאות של קופת הוועד, ואני מציעה לך לדרוש זאת.

ככל שהמספרים לא יהיו פשוטים להבנה, אולי כדאי לשכור שירותים של רו"ח או מנהל חשבונות שיעבור על המסמכים ויאשר האם כל הכספים שנגבו מהדיירים שמשו את קופת הוועד.

אם יימצא שלא, ניתן לדרוש מוועד הבית לקבל את ההפרשים, וככל שיסרב להשיבם ניתן להגיש נגדו תביעה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי שוכר

מאיר 25/05/14
השכרתי את דירתי לשנה עם אופציה להארכה, הסכמתי בע"פ להרבה שנים, אך בחוזה כתבתי רק שנה , כעת יש לי קונה על רציני על הפרק, השוכר טוען שהוא לא יצא בגלל שהבטחתי לו להרבה שנים והוא השקיע בצביעה ומזגנים,כמו"כ הוא טוען שיש לו הקלטה להבטחתי והוא יילך איתי לבית משפט, האם יש כייס משפטי על הבטחה בע"פ? והאם יש כאן משהו לא חוקי במה שאני עושה? תודה ויום טוב

פינוי שוכר

עו"ד תומר שזר מנהל 26/05/14
אם תוצג הקלטה שבו הבטחת להרבה שנים... אז אתה תהיה בבעיה.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלאה קיצונית של ועד בית

אורון 25/05/14
אנו גרים בבניין עם מספר דירות בודדות, וועד הבית הודיע שהוא מתפטר מתפקידו, ובמקום זה תכנס חברת ניהול ודמי הוועד ישולשו.
שאר בעלי הבתים הסכימו בלי להתווכח מכיוון שרובם משכירים את דירותיהם והתשלום יגולגל על השוכרים, ואנחנו בינם.
האם יש משהו שאנו בכלל יכולים לעשות, או שמא סנדלו אותנו עם סעיף כללי ומחייב בחוזה השכירות, ויאנסו אותנו לשלם?

ועד בית

עו"ד תומר שזר מנהל 26/05/14
ועת הבית לא יכול לקבל החלטה כזו מבלי לכנס את הדיירים ותערך הצבעה בין הדיירים ואז יש לבדוק מה הרוב הנחוץ לצורך החלטה שכזו

ממליץ לכם לפנות ליעוץ פרטני עם עו"ד



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת שכירויות במקרקעין

גיא 25/05/14
שלום רב !



אני בעל חנות .

הבנתי שיש חוק שבמידה ולשוכר יש חוזה שכירות של מעל 5 שנים הוא יכול להעביר את זכויות השכירות בטאבו .אפשר בבקשה להבין מה המשמעות של העניין ?האם ניתן לאבד את הנכס לשוכר מעל 5 שנות שכירות?



בתודה

גיא 

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 26/05/14
לא הוא רק יכול לרשום את זכות השכירות שלו, זה לא בעלות



תומר שזר, עו"ד ומגשרמנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הנחה בארנונה

עמית 25/05/14
חברים שלום,

בדירת השותפים הסטודנטיאלית בה אני גר התעוררה בעייה חמורה בדמות ההנחה בארנונה. שאלתי היא לגבי מבחן ההכנסה שאנו נדרשים לעמוד בו.

האם החוק במדינת ישראל מאפשר לתת הנחה לשותף בודד מתוך מספר השותפים בדירה? או שמבחן ההכנסה תמיד חל על כלל השותפים בדירה או רק על אלו שהגישו הבקשה.

שאלתי באה בעקבות בעיה מול שותף סורר אשר מנסה לנכס לעצמו את כלל ההנחה בטענה שרק הוא הגיש ולכן כלל ההנחה הולכת אליו...

אודה לכם  על תשובה מהירה!

ארנונה

עו"ד תומר שזר מנהל 26/05/14
לא מכיר הלכה בעניין זה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ההנחה היא פרסונלית, ולא לפי נכס

** 27/05/14
עיין בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993.



הנחה לפי מבחן הכנסה היא תמיד לפי בן-אדם, ולא לפי דירה. הכלל הוא שמי לא מבקש הנחה - לא יקבל הנחה. בכל שנה צריך לבקש את ההנחה מחדש.



אם אתם 3 בדירה, והארנונה היא (לצורך הדוגמה) 600 ש"ח, ולסטודנט מגיעה הנחה בשיעור של 80% -

ההנחה שתקבלו היא הנחה על היחסי של הסטודנט בארנונה (כלומר, 80% מ-200 ש"ח).

העלאה מאוחרת של טענת תובע

זאב 25/05/14
תביעה  שכותרתה - פירוק שיתוף במקרקעין -  הוגשה ללא כל התייחסות לבסיס החוקי שלעליו מתייחס עילת התביעה.



ברור לנתבע שהתביעה מתבססת על חוק המקרקעין כי זו הרי כותרת כתב התביעה.



האם התובע יכול להעלות טענה לאחר הגשת כתב הגנה או המהלך הסיכומים כי התביעה מתבססת לפי חוק המטלטלין .



האם בית המשפט ייתן לכך יד ?


תביעה

עו"ד תומר שזר מנהל 26/05/14
ככל הנראה יאפשרו לו לעשות כן, בכפוף לתשלום הוצאות



תומר שזר, עו"ד ומגשרמנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכנסת בת זוג לתקופה של חודש וחצי לדירת שותפים

יגאל 25/05/14
שלום, בקרוב צריכה להגיע לארץ לביקור בת זוגתי.

אני מתגורר בדירת כמה שותפים .

ששאלתי אותם אם זה יפריע להם , נעניתי בתושב חיובית -אנו לא מעוניינים שמישהי תיכנס לדירה לתקופה של יותר מכמה ימים בודדים.

מבחינתי,הייתי רוצה להכניס אותה לתקופה זו ללא בקשה מהשותפים.

 

השאלה, האם מבחינה חוקית אני יכול לעשות זאת, או שהיא נחשבת כדייר נוסף?

 

אשמח לתשבוה בהקדם.

דירת שותפים

עו"ד תומר שזר מנהל 26/05/14
אם היא נכנסת לחודש וחצי - יש כאן בעיה, כי אז צריך את הסכמת השותפים לדעתי.

תבין יש היגיון - זה יותר חשמל ולמעשה עוד דייר בבית

תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות דירה

אבי 25/05/14
אדם מעוניין לשכור דירה לתקופה בלתי מוגבלת תמורת סכום חד פעמי.

איך זה יתבטא בהסכם השכירות?

איזה הגנות למשכיר או לשוכר צריך להכניס להסכם השכירות?

איזה זכות יש לשוכר (פרט לזכות לרשום הערת אזהרה)?



האם יש צורך להכניס תנאים נוספים להסכם השכירות? 

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 26/05/14
צר לי, לא מבין את העסקה

תקופה בלתי מוגבלת וסכום חד פעמי - לי זה נשמע כמו רכישה...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שוכר שלא משלם חשבונות

דן 25/05/14
שלום



 כאשר החשבונות מים, ארנונה וחשמל רשומים על שם השוכר

אך הוא אינו משלמם



האם זו יכולה להיות בעיה שלי או רק שלו..



החוב הרי תמיד יהיה על שמו אפילו אם יעזוב את הדירה



האם עלי לדאוג וללחוץ עליו שישלם את החשבונות או שלא תהיה לי  בעיה עם זה ולכן אני לא חייב לעשות כלום  ?



תודה

חובות של דייר

עו"ד תומר שזר מנהל 25/05/14
ארנונה - יחול לחול אליך!

יתכן שגם מים 

חשמל - לא - אין בעיה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בית ללא טופס 4

נעומי 25/05/14
קניתי בית במכרז מכונס נכסים. לאחר הקניה התברר כי אין לבית טופס 4 ולכן בחברת חשמל לא היו מוכנים לחבר לי חשמל,בינתיים עברו חמישה חודשים שבהם אני לא יכולה להשתמש בבית.

בבית שקיים כבר 20 שנה יש חריגות בנייה וכדי לקבל טופס 4

צריך לבצע שינויים בהוצאה של כ 100000 שקל

מה ניתן לעשות נגד כונס הנכסים שלא יידע אותי על מצבו של הבית. למכרז ניגשתי ללא עורך דין.

נעומי

בית ללא טופס 4 25/05/14
ככל הנראה בחוזה המכר עליו חתמת כתוב כי את קונה את הנכס AS IS כלומר, כמו שהוא ולא תהייה לך כל טענה עתידית.



כונס הנכסים אמור היה לגלות לך כי אין לבית טופס אולם ייתכן והוא בעצמו לא ידע אלא  מונה מביהמ"ש לצורך מכירת הבית בלבד. 



אם היית לוקחת עו"ד עליו הייתה מוטלת המשימה לבחון את מצב הבית לרבות קיומו של טופס 4 ולכן אין לך על מי להלין אלא עצמך.



מצבך דורש יעוץ משפטי פרטני ובחינה של מכלול הנסיבות. מציע לך בחום לפנות לעו"ד ולא לנסות שוב לטפל בעניינים בעצמך.

העברה ללא תמורה ללא טאבו

ליאור .י 25/05/14
שלום, רציתי לדעת האם יש איזו פירצה או עילה לביטול העברת נכס מאב לבן ללא תמורה כאשר הנכס אינו רשום בטאבו על אף אחד מהם ורשום רק במנהל.

העברה ללא תמורה

טל 25/05/14
בהיעדר פרטים נוספים לא ניתן לענות.

באופן כללי ניתן אולי לפנות לעילות הביטול לפי דיני החוזים: עושק, הטעייה וכדומה.

שינוי יעוד קרקע

יניב 25/05/14
שלום רב,

לפני כשבוע פורסמו ברחוב שלנו הודעות על שינוי ייעוד הקרקע (ממש על הפנים של הבית שלי) מדרכים ושטח חקלאי, לאיזור ספוט ונופש, תעסוקה, וכו' (הצ51237)



אני מנסה למצוא את התשריטים של התוכנית באתר משרד הפנים, אך משום מה רק לתוכנית הזאת התשריטים לא זמינים...

אין חובה לפרסם את התשריטים במקרה כזה של שינוי ייעוד? אם התשריטים לא זמינים, איך אוכל להתארגן להגיש התנגדות? על מה...? יש איזשהי סיבה ספציפית למה הם כנראה לא ממהרים לפרסם את התשריטים?



תודה מראש

יניב

שינוי יעוד

עו"ד תומר שזר מנהל 25/05/14
במחלקת הנדסה של העירייה - זה חייב להיות



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני שואלת שנית כי לא הבינו אותי נכון.

רחל 24/05/14
האם שופט יכול למנות כונס נכסים בניגוד לרצוני.?

אני חוזרת ומבהירה אני לא חייבת כספים לאף אחד, אני לא בהוצאה לפועל ואני לא בהליך עיקול.

אני בתיק אזרחי ששותף במושע רוצה לפרק שיתוף במקרקעין. ולכן השאלה אם השופט יכול לכפות עלי כונס נכסים שממה שראיתי עד עכשיו רוצה לעשוק אותי.

כונס נכסים

עו"ד תומר שזר מנהל 25/05/14
רחל שלום,

צריך להבין את התיק לעומק ולבדוק אותו

יש מקרים שלא שואלים את הצדדים

אם יש לך השגות ביחס למחיר/עלויות - תעלי את זה בפני השופט.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התקינו מרזב שמהווה לי מפגע

מרסו 24/05/14
שלום,

יש לי חנות בירושלים מעלי בית מלון. הם התקינו לאחרונה מרזב וכל יומיים מנקים שם, והפסולת (מי ספונג'ה) נכנסת לי לחנות. מה עליי לעשות? איפה בחוק (עזר) אני יכול להראות להם שעליהם להסיר את המרזב? 

הם כיום מסרבים אפילו לדבר איתי, איך אני מתקדם?

חוק עזר עירוני

עו"ד תומר שזר מנהל 25/05/14
אני לא מכיר את חוק העזר הספיצפי, אבל תשכור עו"ד רק לצורך הוצאת מכתב - הוא כבר ישלח התראה מסודרת .



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על פי חוק חוזים

דותן לזר 24/05/14
שלום, 



רכשתי דירה מקבלן לפני שנה ו 4 חודשים, 



לאור מספר ליקויים שמצאתי בדירה בחרתי להביא יועץ מומחה אשר ידע להעריך את הנזקים שיש לי בדירה.

בין היתר הוא מצא כי החדרים קטנים יותר מאשר הקבלן הצהיר בשרטוט (חדר אחד 6 סמ, חדר שני 8 ס"מ חדר שלישי 8 ס"מ) 



שאלתי היא: האם ניתן לתבוע את הקבלן על אף העובדה כי בחוק המכר מצויין כי תתאפשר סטייה של עד 2% מגודל הדירה?



האם יש פסקי דין עם מקרים דומים ? מה סיכויי הזכייה?  

חוק החוזים

עו"ד תומר שזר מנהל 24/05/14
אם זה בגדר הסטיה (ה-2 אחוז) אז אין עילת תביעה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם שכירות לעסק

מורן 24/05/14
שלום רב
לגבי הסכם שכירות לעסק, מהו סכום הפיצוי המוסכם המקןבל? ומהו סכום הערבות הבנקאית המקובלת? תודה

חוזה שכירות לעסק

עו"ד תומר שזר מנהל 24/05/14
מה סכום השכירות?

לכמה שנים?

תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעלת בית שמטריפה אותנו

גלי 23/05/14
שלום, אנחנו שוכרים דירה והחוזה נגמר ב-15/6. קנינו דירה ונקבל מפתח רק באוג'. פנינו אליה לפני כחודש וחצי בבקשה להאריך את החוזה עד אוג'. היא אמרה שאין בעיה, כל עוד אנחנו נמצא שוכרים שרוצים להכנס ב1/8. התגייסנו, פרסמנו, הראנו את הדירה לאנשים, וכשהם פנו אליה היא שינתה את החוקים בלי להגיד לנו, ואמרה להם שהיא מוכנה חוזה רק החל מ-15/7. הבנו שאין עם מי לדבר, הזמנו מחסן והתחלנו להתארגן לפינוי ב-15/6.

כשהיא ראתה שזה לא הולך לה, היא הסכימה לחתום עם משפחה ל1/8, והתקשרה לומר לנו (מוקלט) שאנחנו יכולים להשאר עד 1/8. ביטלנו את המחסן וההובלה.

בינתיים הם הבריזו לה, והיא מטריפה אותנו, מבקשת שנראה את הדירה כל יום, צורחת עליי שאני חייבת להראות לה את הדירה כמה שהיא רוצה (בחוזה כתוב רק שהביקורים יהיו בתיאום מראש ובשעות סבירות), קוראת לי שקרנית וחזירה, אומרת שאני חייבת לענות לה לטלפון כל הזמן. כמובן היא ביטלה בלי להודיע לנו את ההסכם על ה1/8 ומבחינתה שוב לזרוק אותנו לרחוב בעוד שלושה שבועות.

מה עושים???

אנחנו מוטרפים ממנה, יש 2 ילדים קטנים בבית, אין לנו באמת לאן ללכת עד שנקבל מפתח, והיא מחזיקה בפיקדון של 15,000 ש"ח שלנו.

האם להסכמים האלו בע"פ, שהם מוקלטים, יש איזשהו תוקף? האם אני יכולה להגביל את השיחות ממנה ואת הביקורים? מה נחשב הגיוני וסביר להגבלתה בלי שתטען שהפרתי חוזה?

תודה וסליחה על האורך.........


חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 24/05/14
לאור אורך השאלה ולא תוכנה, עולה כי את זקוקה ליעוץ פרטני של עו"ד, פנה ליעוץ משפטי.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ביהמ"ש צריך לקבל את הסכמתי למינוי כונס נכסים?

רחל 23/05/14
בהליך פירוק שיתוף האם ביהמ"ש צריך לקבל את הסכמתי למינוי כונס נכסים מטעם ביהמ"ש? האם זה חוקי שהוא ממנה מה שבא לו?

מינוי כונס נכסים

עו"ד תומר שזר מנהל 24/05/14
לא צריך את הסכמת החייב.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצול הרחבה ביישוב קהילתי

ערן 23/05/14
שלום,אני חלק ממספר משפחות הבונות בהרחבה ביישוב קהילתי. לפי החלטת היישוב, ההרחבה פוצלה לשני שלבים (50% מהמגרשים בכל שלב), כאשר ההפרש ביניהם מבחינת מתי מתחילים לבצע את התשתיות הוא כ 3 שנים.התב"ע וההרחבה עצמה מוגדרים כאחד מול ממ"י. וכך גם אושר התשלום עבור התשתיות ע"י הבקר מממ"י.אני חלק מהשלב הראשון וכעת שאנו עומדים בשלב תום הבנייה (כולל תשתיות והבית עצמו),

וכן נותר בקופה המשותפת שיועדה לפרוייקט (ששולם ע"י המשתכנים החדשים) כמיליון ש"ח,היישוב טוען כי סכום זה צריך לעבור לשלב השני ואילו אם יישאר סכום כלשהו בתום השלב השני בקופה המשותפת או-אז ידונו בחלוקת הכספים העודפים (אם בכלל)אנחנו טוענים כי יש להפריד לגמרי בין שני השלבים, כיוון שהם קורים בשני נקודות זמן שונות, וכן הסכום לתשתיות של שניהם הוא אחר (הסכום ששולם בשלב 1 לא שווה לסכום בשלב 2, כיוון שערך הכסף יורד עם הזמן), מה דעתך? האם יש פה משהו שלא נעשה כדין? תודה

פיצול הרחבה

עו"ד תומר שזר מנהל 24/05/14
ערן שלום,

יש לפנות ליעוץ פרטני.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חניית נכים

ענת 22/05/14
שלום רב.אני נכה(לוקמוטורית),ויש ברשותי רכב עם תו נכה.קניתי דירת גן במזכרת בתיה.במפרט הטכני בחוזה מצויין  שחניית נכים קיימת סעיף 6.1.1(מצ"ב קובץ)האם הקבלן חייב מבחינת חוק להקצות חנייה לנכים?רוצה לציין שלכל דירה יש חנייה,ואנו בחרנו חנייה שצמודה לגינה,בהתחשב בעובדה שבהיותי נכה אני זכאית להשתמש גם בחניית נכים.האם ההשערה שלי נכונה?האם הקבלן מחיוב להקצות חנייה לנכים.תודה ענת

חניית נכים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 22/05/14
לא מובן האם התחייב לחניית נכים במפרט
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיור שבור

מאור 22/05/14
היי , אני סטודנט אשר שוכר דירה בבאר שבע ואתמול בערב בזמן ששטפתי כלים נפלה צלחת בכיור וגרמה לחור בכיור ( הצלחת עצמה אפילו לא נשברה ) . לפי החוזה כתוב שהמשכיר אחראי לדאוג ל"בלאי טבעי" שנגרם במערכת החשמל , צנרת המים , הביוב ומזגן" . בעל הדירה אינו מסכים להשתתף בהוצאות מכיוון שלטענתו , לא מדובר בבלאי טבעי אלא בנזק שאנחנו גרמנו. הזמנתי לפה היום אינסטלטור ( אחד שבעל הדירה ביקש ממני לדבר איתו ) והאינטסטלטור אמר שניתן לראות בבירור שלא מדובר בנזק שאנחנו עשינו, אלא בבלאי של כיור . מה עלי לעשות בנושא? האם מילה של אינסטלטור תופסת פה? תודה רב

בלאי סביר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 22/05/14
מציעה להעביר אליו את חוות דעתו של האינסטלטור ועל בסיס זה לבקש החזר. יש לבצע פניה בכתב.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יפתח 22/05/14
שלום,

אמי מתגוררת באחת מתוך 2 דירות שנוספו לאחרונה לבניין קיים. הדירה לא נרשמה בטאבו (הקבלן פשט רגל ואנחנו בהליך משפטי מולו). אמי מתגוררת בדירה, משלמת ארנונה וכו' והעירייה מכירה בדירה שלה. לאחרונה הייתה אסיפת דיירים בבניין וכשאמי התנגדה לנושא שדרושה בו הסכמה של 100% מבעלי הדירות, טענו הדיירים כי בכלל אין לה (ולדירה השנייה שנוספה לבניין) זכות הצבעה שכן דירתה לא רשומה בטאבו או בפנקס הבתים המשותפים.

האם אכן לאמי אין קול באסיפת הדיירים בגלל שהדירה לא נרשמה עדיין בטאבו? האם תוכלו להביא לכך סימוכין בחוק או שם של פסק דין קודם?



אודה לעזרתכם

ההצעה באסיפת דיירים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 22/05/14
לא ברור האם מדובר בדירות שנבנו כדין או לא.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמחור העברת זכויות בטאבו

יפה 22/05/14
בס"ד

שלום רב,

פניתי לעו"ד פרטי שאינו של החברה המשכנת  וזאת על מנת להסדיר את רישום הנכס שלי בטאבו שרק אחרי  32 שנה  נודע לנו שהנכס שלנו אינו רשום בטאבו, נציין כי החברה המשכנת התפרקה, מסרנו לעו"ד את המקרה הזה ללא הסכם שכר טרחה  העו"ד התחיל לעבוד על התיק,הגענו  לחתימת הסכם חכירה וכבר בשלב זה העו"ד דורש סכום של ,10,500 ש"ח עוד בטרם העברת הזכויות בטאבו. ובשלב זה הוא נתן לנו את  הבחירה בין המשך הטיפול בתיק או העברתו לעו"ד אחר להמשך הטיפול .ידוע כי העברת טיפול אצל עו"ד אחר עולה כסף. 

השאלה הנשאלת כאן האם הסכום ריאלי והאם למרות שלא הוסכם סכום מראש על הטיפול בתיק האם אנו נדרשים לשלם לו שכ"ט מופרז שכזה עוד בטרם הגיע לסוף הטיפול בתיק. 

שכ״ט עו״ד

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 22/05/14
אינני יודעת מה התחייב לעשות תמורת סכום זה.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן