פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דירה שלישית
לפני כ3 שנים קניתי דירה ראשונה
לפני כשנה קניתי דירה עם שותף אך הדירה על שמי ואת המס רכישה עליה דחיתי לבינתיים.
כרגע אני רוצה לקנות דירה שלישית
שאלתי מהם ההוצאות הצפויות חוץ ממס רכישה על שני הדירות האחרונות?
ואולי בכלל לא שווה לקנות עוד דירה כי אשלם מס רכישה על שתי דירות וכמובן מס שבח על כל אחת שאמכור אולי עדיף למכור את הראשונה בפטור של דירה יחידה וכך בעצם אתפטר גם ממס הרכישה על הדירה השניה וגם ממס השבח על הדירה השניה..תודה
רכישת דירה שלישית
על רכישת הדירה השלישית תשלם מס רכישה על פי מדרגות מס רכישה ברכישה של דירה שאינה יחידה.
בהנחה שדיווחת על רכישת הדירה השניה למיסוי מקרקעין, לא תוכל למכור את הדירה הראשונה בפטור של דירה יחידה. כדי ליהנות מפטור זה, אינך יכול להיות בעלים של דירה נוספת מלבד זו הנמכרת ב- 18 החודשים שקדמו למכירתה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ארנונה ומים חוב
חוב בארנונה ומים
פני לעירייה ולחברת המים ותמסרי להם תצהיר שאת לא גרת בדירה בתקופות האלו. תצרפי דו"ח כניסה ויציאה מישראל (ניתן לקבל במשרד הפנים). בדקי מולם האם יש צורך במסמכים נוספים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חסרה סיפרה במס. ת.ז. בנסח רישום
רשום שם הבעלים במדויק כפי שצריך אבל מספר ת.ז. יש טעות: חסרה סיפרה ראשונה
כלומר, המספר מתחיל מהסיפרה השניה וכל השאר נכון.בנוסף, סיפרת ביקורת בסוף
גם לא רשומה. סה"כ יש רק 6 ספרות. הטאבו נרשם לפני חמישים שנה וכנראה טעות פקיד. מה המשמעות
מבחינה קיניינית בעת מכירת הדירה ומה ניתן לעשות לתיקון הטעות.
חסרה סיפרה במס. ת.ז. בנסח רישום
ניתן לתקן את הרישום על ידי מסירת תצהיר של בעל הת.ז. חתום ומאומת על ידי עו"ד, בו הוא מצהיר כי המצהיר עצמו בעל ת.ז._________ הוא אותו אחד שרשום בטאבו לפי ת.ז.____________. יש לצרף צילום ת.ז. ו/או אישור ממשרד הפנים.
לטעמי, גם אם לא תתקנו את הטעות, עדיין יהיה ניתן למכור את הדירה גם במצב הרישומי שלה כפי שהיא כעת. זה תלוי באיזה טאבו מדובר. יש כאלו המחמירים יותר ויש המחמירים פחות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לוקחים לי את הבית ?!
שאלתי היא רכשתי דירה לפני כשבע שנים.
מלבד
הערת אזהרה טרם נרשמו זכויותיו כבעלי בטאבו.
יש את הסכם המכר סטנדרטי בו ניתן יפויי
כוח לעו"ד המטפל בלתי חוזר לרישום הזכויות תוך 90 יום
ובנוסף
חתמנו שם על הסכם חכירה/שכירות ל-999 שנה בין המוכרת אליי כנראה להבטחת זכויותיי
העו"ד
שאגב ייצג את המוכרת ואותי מסרב לרשום את זכויותי למרות שייצג את שני הצדדים
מדובר
במתחם של שלוש דירות הרשומות גם בגוש חלקה מסוים וגם בספר דף
מסוים
המוכרים
היא אישה בת 92 אלמנה ששאני חושש שעל היורשים שלה יטילו עיקולים וייקחו לי את
הבית מאחר ואני לא רשום בטאבו כבעלים.
המוכרת
האמורה גרה מעלי וזכות שימוש שהקצתה לי במסגרת החוזה בחצר שלה בחלק שלה גם נאסרה
עלי וזה הגיע לתלונות במשטרה וכו.
נראה כי
קיים גם סכסוך בין המוכרת לבין הדייר השלישי במתחם לגבי החלוקה ולכן אי אפשר לעשות
הסכם שיתוף /בית משותף.
מה
עושים בהעדר הסכמה של כולם לרישום כאמור- פס"ד הצהרתי במחוזי? המפקח על המקרקעין?
שב ואל תעשה כלום? הצילו!!!!!!!!!!
לוקחים לי את הבית ?!
שאלתך מורכבת וחסרים בה פרטים מהותיים בשביל מענה בפורום.
אני מציעה לך לפנות לייעוץ פרטני.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעות בחישוב מס רכישה
בקשה לתיקון שומת מס רכישה
יכול להיות שאכן קיימת טעות.
ניתן להגיש בקשה לתיקון שומת מס רכישה ולשלחה למשרדי מיסוי מקרקעין.
את הטופס ניתן להוריד מאתר רשות המיסים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
על מי חלה חובת ביטול הערת אזהרה שנרשמה כערבון לתשל
ביטול הערת אזהרה שנרשמה כערבון לתשלום
אם הסיבה בגינה נרשמה הערת האזהרה לטובת החברה כבר אינה קיימת, עליכם לדרוש מחברה לקבל בקשה לביטול הערת אזהרה חתומה ומאומתת על ידי מורשי החתימה שבה וכן יפוי כוח לביטול הערת האזהרה.
האם רישום הערת האזהרה עוגן בהסכם ביניכם לבין החברה? אם כן, צריכים להיות כתובים בו התנאים לביטול הערת האזהרה.
אם לא, לטעמי תזדקקו לשירותיו של עו"ד על מנת לבטל את הערת האזהרה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יפוי כוח נוטוריוני
יפוי כוח נוטריוני
ככל שכתוב ביפוי הכוח הנוטריוני כי אתה רשאי למכור את דירתם הספציפית של הוריך, ניתן להשתמש בו לצורך מכירתה במקומם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
איזה טופס מש"ח אני צריך למלא למכירת דירה בפטור? אציין כי בכוונתי למכור דירה נוספת בקרוב בפטור (האם גם בדירה זו אצטרך את אותו הטופס?).
תודה רבה
שלום סער
בהצלחה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
סגירת מרפסת 2
תודה
שלום אבי
בברכה
משנ אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
סגירת מרפסת
יש לי בבית מרפסת חזית של 3*3 ואני מעוניין לסגור אותה יצוין שהקבלן כבר בנה את המסגרת בטון ורק צריך בלוקים ותקרה שאלתי היא מהו התהליך שאני צריך לעבור בכדי לקבל אישור לעשות דבר כזה והאם יש הבדל בין סגירת המרפסת בבלוקים או בחומרים אחרים (כלומר לסגור ללא יציקת בטון בתקרה אלא חומר אחר כמו איסקורית).
תודה רבה מראש
תהליך רישוי
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
הפרת חוזה של המשכיר
חתמנו על שכירת דירה למשך שנה עם חוזה מאוד פשוט שמכיל בעיקרו תאריך כניסה ופינוי ות.ז. המשכיר והשוכר.
האם רשאי בעל הדירה ("משכיר") לפנות אותנו מהדירה באמצא החוזה עם התראה של שלושה חודשים? זה חוקי? האם יש פיצוי לשוכר על הפרת החוזה? זה הגיוני שהשוכר נתון ללחוסר יציבות ובטחון בגלל קפריזות של המשכיר?
אודה מאוד לתשובתכם כדי שאוכל לדעת אם לעמוד על דרישתי להישאר בדירה.
תודה רבה :)
שלום
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
שכר טרחה לעו"ד
שכר טרחת עו"ד
בעת שבייצוג בעיסקת מכר דירה לרוב שכר הטרחה הינו כ חצי אחוז מכל צד משווי הממכר, בעיסקת קומבינציה שכר הטרחה יכול לנוע בטווח רחב יותר הכל כפוף להסכמות אליהן תגיע עם עורך הדין
בברכה
מזה אלפסי,עןרך דין ונוטריון
מנהל הפורום
היטל השבחה על דירה שהתקבלה בירושה
שלום אבי
בברגה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מכירת דירה ומייד רכישת דירה אחרת
ברצוננו למכור דירה ולרכוש אחרת. אם אני מבין נכון קודם עלי לדאוג לחתימת חוזה מכירה ורק אחר כך לחתימה על חוזה רכישה.
השאלה היא איך אפשר למנוע מצב שאני בשלבי חוזה המכירה והמוכר שצריך למכור לי יבריז. האם יש דרך לקשור אותו לשבוע שבועיים עד שיחתם חוזה מכירה שלי ואז לחתום עימו ?
תודה
שלום יוסי
אני יכול לספר לך שלא אחת קרה שבאותו היום בהפרש של כמה דקות זוג מכר דירה ומיד לאחר מכן הגיעו המוכרים של הדירה שרכשו ונחתם ההסכם עמם.
ההמלצה היא אכן קודם למכור אך זוהי עדיין רק המלצה
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
מכרית דירה לקניית בית
שלום רלי
אני ממליץ מאד לפנות בנושא לעורך דין מהתחום בטרם ביצוע העסקה בכדי לקבל הערכת שווי המס
בברכה.משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מחבר הספר מיסוי מקרקעין-הפטור לדירת מגורים
ומנהל הפורום
סעיף 126 לאחד מבעלי הדירה
תודה
פרוק שיתוף
מכיון שמדובר בזכות במקרקעין לכל אחד מהשותפים במקרקעין=דירה יש זכות לממש את זכותו על ידי מכירה לאחר,אם רשומה הערת אזהרה כמובן שלא ניתן למכור את חלקו של אותו צד שעל חלקו רשומה ההערה
לפרטים נוספים מומלץ לפנות לעורך דין
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
זכות קדימה במקרקעין לבן/בת זוג גם אחר גירושין
זכות קדימה
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
גדר משותפת
בהסכם הרכישה שלי כתוב שרכשתי את המגרש as is כולל כל התשלומים ששילם המוכר על המגרש (אגרות בנייה והיטלי פיתוח).
במועד שרכשתי לא אמר לי המוכר שיש דרישה מצד הבעלים של המגרש הגובל לתשלום בעד הגדר המשותפת. גם כשהחתמתי את השכן על תוכניות הבנייה שלי הוא לא מסר לי שיש לו דרישה לתשלום כלשהי. עכשיו כשסיימתי לבנות הוא בא בדרישה שאשלם לו עבור החלק המשותף בגדר.
אני טענתי שמי שחייב הוא הבעלים הקודם כי הגדר נבניתה כשהוא היה הבעלים. האם אני צודק?
יתכן שלא
במקרה כזה, חובת בניית הגדר היא על מקבל ההיתר בלבד, והוא לא רשאי לגלגל את עלות הבניה על צד אחר כלשהו.
לכן, יתכן שמי שמכר לך את המגרש לא היה חייב להשתתף בעלות בניית הגדר של שכנך.
עליך לבדוק נושא זה בוועדה לתכנון ובניה, ובהזדמנות זו, לעיין בדרישות התב"ע לגבי בניית גדר.
פרויקט מעלית לנושא מס שבח
הוצאה עבור מעלית לניכוי במס שבח
בחוק מיסוי מקרקעין בסעיף 39 יש רשימה מפורטת של הוצאות המותרות לניכוי במס שבח
העקרון מאד פשוט כל הוצאה אשר הביאה להשבחת הנכס וכתוצאה מכך ערכו עלה וכך התקבל סכום התמורה יוכר ויותר בניכוי, אולם החשבונית חייבת להיות על שם מבקש הניכוי ולא על שם ועד הבית
אמליץ לך לפנות בנושא לעורך דין בתחום
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מחבר הספרים הפטור לדירת מגורים ממס שבח לאחר תיקון 76
מנהל הפורום
השכרת נכס לשגרירות
יש בבעלותי נכס אותו רוצה שגרירות של מדינה מוסימת להשכיר.
קראתי באינטרנט והבנתי שלשגרירות יש חסינות משפטית- האם זה אומר שאם יעשו משהו לנכס לא אוכל לתבוע אותם?
תודה מראש.
שלום אופיר
המלצתי היא שתפנה לעורך דין כדי שיבטיח היטב בהסכם את כל הסעיפים החשובים לך כמשכיר
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
טעות במספר ת.ז. בנסח טאבו
לפני 50 שנה מספר תעודת הזהות היה בן 7 ספרות בלבד.
מערכת אזעקה
מחוברים של קבע
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום שונה בטאבו ובעיריה
רציתי לדעת אם חוקי לגור בדירה אשר רשומה בטאבו כמסחרי ובעירה רשומה כדירה למגורים והארנונה משולמת כמו לדירה. האם אפשר לגור בדירה? תודה רבה !
ייעוד למגורים
יש לבדוק מה הייעוד על פי התב"ע של הדירה והאם נעשה בדירה שימוש בהתאם לייעוד.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנאים האלה חד צדדים מאוד?
הסכם לשיפוץ
כדי לענות אני צריכה לקרוא את החומר הרלוונטי.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




