פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
חוזה מכר באמצע הלילה
מה הם מבקשים?
אם הם מבקשים כי תייצג את שניהם בהסכם המכר אז אתה בבעייה כי לא תוכל לבדוק את הדירה, על כל המשתמע מכך, טרם חתימת החוזה.
אם הם רק רוצים שתכין להם הסכם מכר וכי אינך מייצג אף אחד מהם אז אני לא רואה פה בעיה. אתה למעשה מכין הסכם ו"מוכר" להם אותו וכל עניין שמעבר לכך שישברו הם את הראש כי אתה לא מייצג אף אחד מהם.
כך או כך, אם משהו לא נראה לך, תמיד תוכל לוותר על התיק ולשלוח אותם לחפש עו"ד אחר.
תמיד כדאי להזהר מעסקאות בהולות!
למה זה לא יכול להמתין לבוקר?
אם התשובה לשאלה לא ממש מספקת, אזי שכדאי לך שלא לבצע את העיסקה
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
תשלום בגין מעלית בבניין חדש
אבקש לדעת כנ"ל גם לגבי חדר המדרגות שבבניין. יצויין כי לדיירי הקרקע יש כניסה נפרדת לבניין.
תשלום עבור מעלית
אציע לך לבדוק היכן כתוב שקומת הקרקע פטורים מתשלום, במידה וזהו מסמך מחייב, תוכלו לעמוד על זכויותיכם בנושא
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
בנייה לא תקנית
אנחנו כרגע בשלב החפירה והתגלה לתדהמתנו שהקיר בינינו לבין השכן, קיר
בגובה 3.5 מטר, נבנה בצורה לקויה ומסוכנת, ללא יסוד שמתאים לקיר זה.
הפסקנו כרגע את החפירה מחשש שהקיר יתמוטט.
מה עלינו לעשות ?
בניית קיר בצורה מסוכנת
אמליץ לכם לפנות בנושא לעורך דין בדחיפות
אי-תשלום פיצוים עקב מבצע צוק איתן במהלך תק' העיכוב
מבצע "שובו אחים" ולאחריו מבצע "צוק איתן" הובילו לבעיות רבות במשק בהיבטים רבים, ועל זאת אין עוררין.עם זאת, לאחרונה התבשרנו מהיזם שקנינו ממנו דירה ביבנה כי עקב המבצע שהינו "פעולה מעין מלחמתית" ו"כוח עליון" אשר אינו בשליטת החברה, המסירה התעכבה החל מאמצע חודש יוני ועד חודש אוגוסט, על כן לא ישולמו הפיצויים על תקופה זו.
כמה עובדות נוספות:
א. חוזה המכר נחתם כשבועיים לפני כניסת התיקון לחוק המכר לתוקף באפריל 2011.
ב. היזם מעכב לנו מסירה כבר מספטמבר 2013, והחל לשלם לנו פיצויים מינואר 2014, כלומר הוא כבר זמן רב מתעכב במסירה - המבצעים החלו כשהוא כבר מעכב בכ-8-9 חודשים.
ג. טופס 4 התקבל ב-28.07, על כן הרי שבוצעו ביקורות ועבודות לתיקון ליקויים לקראת ביקורות חוזרות, אזי העבודה לא הושבתה.
ד. ישנה עדות של דיירים שראו עובדים בתקופה זו פועלים באתר, עובדה שמחזקת את הטענה שלא הייתה הפסקה מלאה בעבודות.
ה. באמצע חודש יולי פורסמה ידיעה על תפיסת שב"חים פועלים בשכונה לאחר מרדף, מתמונות שצולמו מדובר על הפרויקט שלנו. בין היתר נתפסו 2 שב"חים ככל הנראה הופעלו ע"י קבלן משנה של הקבלן שפעל בפרויקט שלנו.
מדובר על סכום משמעותי של 4,500 ש"ח (100% דמי שכירות לדירה דומה באזור), אשר עצם התעקשותם לא לשלם אותו מונע ממני לעת עתה לבצע גמר חשבון, לקראת המסירה שנקבעה בשעה טובה לסוף חודש אוגוסט.
ראוי לציין כי יצאה בקשה מהתאחדות בוני הארץ לממשלה להכיר בתקופה הזו כתקופה שפגעה בענף הבניה, ולאשר לכלל הקבלנים באופן רשמי לא לשלם פיצויים על עיכוב במסירה בגין תקופה זו (כחודשיים). טרם התקבלה תשובה רשמית מהממשלה נכון למועד כתיבת שורות אלה.
סיכום שאלותיי:
1-האם לבצע גמר חשבון, לקבל את המפתח ולאחר שהעניינים יירגעו לתבוע את הקבלן על קבלת דמי הפיצויים?
2- האם סכום שכזה מצדיק סיוע עו"ד אשר כרגע לא מלווה אותי (הקודם סייע לי בכתיבת החוזה לפני 3.5 שנים), או שמא מדובר בסכום קטן שעדיף שאתבע עליו בבית משפט לתביעות קטנות, אם בכלל?
תודה רבה מראש,
שקד
הפעלת סעיף כח עליון כשאין כח עליון
משאלתך נראה כי לא מדובר בכח עליון אלא בהימשכות של עבודות הבניה עוד לפני מבצע צוק איתן ולכן נמליץ לך לפנות לעורך דין בנושא
בברכה
משה אלפסי,עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
מכירת בית עם חריגות בנייה
ברשותי וילה עם חריגות בנייה, כך קניתי אותה לפני כשנה, ברצוני למכור אותה, במידה ואני כמובן מעדכן את הקונה שאין התרי בנייה לחלק מהבית והוא מודע לכך, האם עלולה לצוץ בעיה כלשהי בתהליך המכירה?
מכירת בית עם חריגות בניה
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
השכרת דירה לנוער העובד והלומד
יש בבעלות הוריי דירה וכרגע מעונינים להשכיר אותה מטעם הנוער העובד והלומד. האם בהשכרת הדירה לעמותה (החוזה ייחתם מול הנוער העובד והלומד ולא מול הדיירים עצמם) יש מסוי שונה מהמסוי שמשכירים דירה למשפחה רגילה? האם יש דברים נוספים שכדאי לקחת בחשבון בתמחור ובהכנת החוזה?
תודה מראש
עדיף לפנות לעורך דין
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
הסרת קיר
הוספת קיר
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
אביהסרת קיר
שאלה קשה
מס רכישה
בדירת המגורים שלי 50 אחוז מהזכויות רשומות על שמי, והיתר על שם הורי.
הורי מעוניינים להעביר לי את חלקם במתנה.
הבנתי שמס הרכישה יהיה שליש.
שאלתי היא האם זה נחשב כדירתי היחידה לצורך מס רכישה?
תודה.
מדרגות מס רכישה של דירה יחידה
הואיל ואת משלימה את חלקך בדירה וככל ואין בבעלותך דירה נוספת, אזי זו תיחשב דירתך היחידה לצורכי מס רכישה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פירוק
פירוק שיתוף בנכס
בית המשפט יחליט על הדרך המתאימה לפירוק השיתוף בנכס.
אני ממליצה שתהיה מיוצג על ידי עורך דין בקיא בתחום שייצג את האינטרסים שלך בצורה נאמנה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוכחת בעלות על דירה לצורך הגשת התנגדות לתכנית בניה
בהודעת ההפקדה נאמר שצריך להוכיח בעלות על הנכס נשוא ההתנגדות.
השאלה היא:
האם צוואה חלוטה בצרוף צו קיום (חתום ע"י שופטת) מספיקה ?
הגשת התנגדות לפי חוק התכנון והבניה
מדוע אינכם רושמים את הזכויות בהתאם לצו קיום הצוואה? על פניו זה אמור להספיק
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי מקבלן בגין איחור
הקבלן שלי מאחר במסירת הדירה במשך 8 חודשים, כיום הוא משלם לי שכירות עפ"י החוק ( 150% ).
בגין מבצע צוק איתן הוא לא מוכן לשלם לי עבור חודש יולי,
האם יש לו עילה לכך, למרות שהמבצע לא הוגדר כמלחמה ?
האם עילה של איחור בגין מלחמה לא מדברת רק על מצב של לפני תאריך המסירה עפ"י החוזה, ולא על מצב שכבר עברנו את תאריך המסירה ?
תודה
איחור במסירה
יש לקרוא את הוראות החוזה כדי לענות על השאלה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית דירה שהוטל עליה עיקול
אני רוצה לרכוש דירה שיש עליה עיקול. המוכר טוען שלא ניתן להסיר עיקול עד תשלום מלוא הסכום בעבור הדירה ורק אז ביהמ"ש יסיר את העיקול.
האם ניתן לשלם בתשלומים ולהתנות את התשלום האחרון בהסרת העיקול?
הסרת העיקול
ממליצה להיוועץ בעורך דין שיבטיח שכספי התמורה ילכו לכיסוי העיקול ולא מהתשלום האחרון אלא מהתשלומים הראשונים ורק כנגד קבלת מכתב מתאים שמבהיר את מהות העיקול ואת ההתחייבות להסירו של בעל העיקול.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת בנייה בבניין משותף ממד + מרפסת
בבניין משותף התקבל רוב של 75 אחוז לבניית ממד+ מרפסת , אולם הרוב הוא מורכב גם מאנשים שלא מעונינים לבנות בהכרח אבל לא מתנגדים , אני נמא בטור שפונה מערבה ( 4 חדרים ) בקומה ראשונה , הטור שלי החליט לא לממש את הזכות של תוספת הבנייה
האם אני יכול לבנות מאחר ואני קומה ראשונה יש את הרוב הנידרש ואני לא מפריע או חוסם אף אחד , קומה א ,
ממד+ מרפסת ??
בניית ממ"ד ומרפסת
השאלה מערבת היבטים תכנוניים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוץ זכוכית
אנחנו ,משפחה
בת ארבעה נפשות , שתי ילדות קטנות בנות שלוש ו אחת, קנינו דירה חדשה מקבלן לפני כ שנה
וחצי בפרויקט של 8 בנינים בני 10 קומות עם 30 דירים ,
קיבלנו את הדירה ב 27.2.2013 .
אנחנו גרים בקומה 4 ,בדירה מרפסת מגודרת
בזכוכית ,ביום שבת בשעה 21:00 התנפצה זכוכית מקומה 7 והתנפצה לרסיסים כול הרסיסים נפלו
אלינו לדירה קומה 4 ,הבעלים לא היו בדירה.
לא רוצה לחשוב שאם הינו במרפסת אוכלים או
סתם יושבים או הילדות היו משחקות.
התקשרתי למשטרה וטענו שהם לא מטפלים ,האם
צריך שמישהו ימות בשביל לטפל ?
שלחתי מייל ליזם והקבלן בתאריך
3.8.2014 והיום הקבלן ענה שהזכוכית הינה מחוסמת בעובי 10 ס"מ ובהתאם
להוראת התקן שחל בעת הוצאת ההיתר בניה ב 17.11.2009 .
אכן התקן לזכוכית השתנה ב 31.11.2010 אבל זה לא חל על הבניין . (תקן
איסור שימוש בזכוכית הינו 1099.1.1 )
ברצוני לדעת האם באמת בגלל שהקבלן קיבל היתר בניה בשנת 2009 והתקן
שונה בשנת 2010 והדירה נמסרה בשנת 2013 לא חלה על הקבלן אחריות להתקנה של זכוכית
בהתאם לחוק / התקן החדש שיצא בשנת 2010 ?
האם אנחנו גרים "בחבית חומר נפץ" ונדרש להתפלל שלא תתנפץ
זכוכית על הראש שלנו ?
תודה
אחריות קבלן
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רשלנות עו"ד או ביש מזל
רכשתי את דירתי הראשונה לפני למעלה משנתיים.הליך הרישום במינהל התעכב בגלל סיבות כאלו ואחרות (בעיות של הקבלן אם הערייה, טעיות רישום של העו"ד..)לפני כ-3 חודשים, לאחר שהסדרנו את כל הניירות הדרושים לטובת העברת הנכס במינהל (ובהמשך רישום בטאבו) נתגלו 24 עיקולים (מבתי משפט וכדו) על הנכס, שעדיין רשום במינהל על שם המוכר.לפי המידע שהורדתי מהאתר של המינהל העיקול הראשון רשום כחודשיים לאחר חתימת החוזה.פניתי למינהל ונאמר לי שעלי "להמציא פסיקתא מבית משפט לפי תקנה 34 א להסרת כל העיקולים או להמציא ביטולי עיקולים."העו"ד שלי לו מוכן להתאמץ כי טוען "שזה לא בתחום העבודה שהוא צריך לבצע" (זהו טיפול חיצוני שמצריך תשלומים נוספים)העו"ד של המוכר לא זז כי הוא לא מקבל כסף..
האם זו חובת עורכי הדין לדאוג שמצב כזה לא יקרה אוו הוא צריך לדאוג להסרת העיקולים?
מה היה עליי לעשות בנוסף לייצוג המשפטי (עורך דין) בכדי שמצב כזה לא יקרה?
הסרת שעבודים בנכס על ידי המוכר
אני מניחה שבהסכם המכר התחייב המוכר להעביר לך את הדירה כשהיא נקייה מכל שעבוד, חוב, משכון ... וכו'.
אם כן, ככל שהשעבודים שנרשמו על הנכס הם בשל התחייבויות המוכר, אחריות המוכר או בא כוחו לטפל בהסרתם. העו"ד לא אמור לגבות על כך שכ"ט ממך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי התאמה בין הרישום במנהל לבין הרישום בטאבו
התחלנו תהליך של רכישת נכס הרשום בחברה המשכנת אל מול רשות מקרקעי ישראל .
לטובת קבלת המשכנתא ביצענו שמאות מקרקעין.
השמאי זיהה כי ע"פ הרישום בטאבו מס' החלקה הוא X ומס' החלקה ע"פ המנהל הוא X+1 .
דרשנו מהשמאי להתאים את הדוח שלו לרשום במנהל אך הוא מסרב בתוקף. מה יש לעשות בנדון? תודה מראש
אי התאמה בין הרישום במנהל לבין הרישום בטאבו
יש לבדוק מדוע אין זהות בחלקות בין הטאבו למנהל.
ייתכן וחל שינוי במספורי החלקות.
ניתן להוציא נסח טאבו היסטורי דרך האינטרנט כדי לברר זאת או לפנות לטאבו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלכות שלאחר הגירושין
בתקופת נישואינו רכשנו דירה קטנה להשקעה. כדי להבטיח את הדירה לבן
המשותף שלנו לכשיגדל. היום הוא בן 4.
בהסכם שלנו רשום כי הנכס הזה
יעבור לזכותי, אני אעביר אותו בטאבו וכן את המשכנתא הרובצת עליו על שמי בלבד. כמו
כן, גרושי דרש ממני להתחייב לרשום את הנכס בצו ירושה על הבן המשותף כיורשה היחידי,
וזאת כדי להבטיח שילדים שייוולדו לי בעתיד לא יהנו מרכוש זה.
אני עומדת לפני פרק ב'. מה ההשלכות של ההסכם הזה בעתיד הקרוב?
במידה ונרצה לקנות בית. האם לא נוכל אני ובן זוגי לקחת יחדיו משכנתא
בגללי?
האם אני רשאית למכור את הנכס
לטובת בית מרווח יותר, או שאני מסונדלת בגלל שהדירה מובטחת לילד?
אני לא ממש מבינה בזה, אשמח לקבל עצה ודרך פעולה לעתיד.
תודה רבה מראש!
השלכות שלאחר הגירושין
המקרה שלך מצרך ייעוץ פרטני של עו"ד.
באופן כללי ניתן לומר, כי אם הדירה תרשם על שמך, כאשר תרכשי דירה חדשה יחד עם בעלך השני, מס הרכישה יהיה גבוה יותר היות וזו לא תהיה הדירה הראשונה שלך, כמו כן, ייתכן שהבנק לא יסכים לתת משכנתא בגובה כפי שניתנת לדירה ראשונה אלא לדירה שניה, כלומר המימון מהבנק יהיה נמוך יותר.
מכוח מה הדירה מובטחת לילד? האם יש הסכם מחייב?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת קרקע בין אחים
האם מס רכישה יבוצע בחישוב מלא או שליש?
העברת קרקע בין אחים
חישוב מלא. אלא אם מדובר במכר ללא תמורה בין אחים של דירת ירושה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי ייעוד -דרום ת"א
ברשותי חנות בדרום ת"א. (ברחוב צדדי)
55 שנה זה כבר עסק.
אני רוצה לשנות ייעוד ולעשות את המקום למגורים.
ניגשתי לעירית ת"א להוציא תוכניות ובמסמכים רשום שהייעוד שלו הוא למגורים אבל בגלל ש55 שנה זה היה עסק נאמר לי מעיריה שלא אוכל להחזיר את זה למגורים
אלא אם אני אבצע את כל התהליך הכרוך בשינוי ייעוד וזה נהפך להיות מסובך.
רציתי לדעת אם זה באמת נכון בגלל שעברו השנים אז כבר לא ניתן להתייחס למקום כמגורים?
שינוי ייעוד בנכס לאחר 50 שנה
למיטב ידיעתי יש צדק במה שנאמר לך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נשמע מוזר
תכנית היא בגדר חיקוק. אם מישהו לא פועל בהתאם לחיקוק במשך 50 שנה, זה עדיין לא הופך את פעולתו לחוקית.
עם זאת צריך לבחון את הדברים לעומק. למשל - האם החנות בבעלותך לפני תחילת תקפו של חוק התכנון והבניה, מתי הותר השימוש החורג מהתכנית, ועוד.
האם מגרש מהווה דירה לצורך חיוב במס רכישה
האם מגרש מהווה דירה לצורך חיוב במס רכישה
מגרש לא מהווה דירה.
אם בבעלותך מגרש ואת רוכשת כעת דירה המקרקעין אחרים, הדירה תחשב כדירתך הראשונה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי חלוקת דירה
אני ואבי החורג חיים יחד תחת קורת גג אחת. אנו לא מסתדרים כלל. האם ניתן לעשות הפרדה חוקית בדירה , לחלק אותה ל 2 דירות וכל אחד יגור בשקט? ניתן לעשות זאת חוקית?
לאבי החורג ניתן זכות מגורים בדירה עד 120 וגם לי יש זכות מגורים.ואני היורש.תודה
פיצול דירה בהיתר
בעיקרון, פיצול דירה בהיתר ניתן לבצע כל עוד יחידת הדיור שנוצרו מפיצול הדירה משמשת למגורי שוכרים שאינם קרובי משפחה של הבעלים.
פיצול דירה ללא קבלת היתר מנוגד לחוק.
פתרון אחר, תמכור לאביך החורג את חלקך בדירה או לחילופין קנה ממנו את חלקו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת זכויות
ברשותי דירה שבה 50% מהזכויות על שמי, והיתר על שם הוריי.
הורי מעוניינים להעביר לי את זכויותיהם בדירה,כחלק מירושה "מוקדמת". כיצד ניתן לעשות את זה בצורה הכי פשוטה ומהירה?
תודה.
מכר ללא תמורה לקרוב
ניתן לבצע הליך של מכר ללא תמורה לקרוב, הכולל חתימה על תצהירים והסכם.
על מכר זה יש לדווח למשרדי מיסוי מקרקעין.
ככל הנראה הורייך יהיו פטורים מתשלום מס שבח ואת תשלמי מס רכישה מופחת.
לשם ביצוע ההליך תזדקקי לשירותיו של עו"ד מתחום המקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לעו"ד ביטול חוזה מכירה/קנייה דירה
עו"ד קיבל את שכרו עבור הסכם כ-1% מכל צד.
לאחר זמן רב ההסכם הופר.
האם העו"ד זכאי לשכר טרחה נוסף לחוזה הביטול?
ואם כן, מה העלות?
תשלום לעו"ד ביטול חוזה מכירה/קנייה דירה
בעיקרון העו"ד זכאי לשכר טרחה בעד הטיפול בביטול ההסכם, הכולל ניסוח חוזה וכן ביטול הדיווח על המכר מול רשויות המס.
שכר הטרחה משתנה בין עו"ד לעו"ד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על העברת זכויות במקרקעין עם ייפוי כח
יש לי בעלות על חלק מקרקע בירושלים.
עשיתי לאחרונה עסקה שבה מכרתי את החלק שלי תמורת 4 תשלומים שמתפרסים על פני שנתיים.
העו"ד של הקונה לקח ממני יפוי כח לפיו הוא יעבור למרשו את החלק שקנה ממני רק לאחר שיפרעו השיקים.
רציתי לשאול אם מבחינה טכנית הוא יכול להעביר היום את החלק שמכרתי למרשו? (כלומר לפני שאקבל את מלוא התשלום)?
יש לציין כי אני רשום כבעלים על החלק שלי ויש לי הערת אזהרה.
תודה מראש,
אלדד
מסירת יפוי כוח להעברת זכויות לפני מסירת החזקה
בעיקרון יפוי כוח להעברת זכויותיך במקרקעין לטובת הרוכש, היה צריך להישאר אצל עורך הדין שלך עד לתשלום כל תשלומי התמורה ומסירת החזקה במקרקעין. רק לאחר שלב זה, יפוי הכוח נמסר לעוה"ד של הקונה וזאת כדי למנוע שימוש בו לפני תשלום כל התמורה.
אני מניחה שבחוזה המכר סוכם כי עוה"ד של הקונה לא ישתמש ביפוי הכוח עד לאחר תשלום כל התמורה. אם כך סוכם, ועוה"ד ישתמש ביפוי הכוח למרות המסוכם, הקונה מסתכן בהפרת חוזה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




