פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

החזר מסמכים

פנינה 02/09/14
לפני 10 ימים עזבתי בית שגרתי בו בשכירות במשך שנה.

יצאתי יום לפני התאריך

כל התשלומים שולמו

אין שום חובות



במעמד החתימה בעל הנכס קיבל

ציק לחברת חשמל ולרשויות

ערבות בנקאית

שטרי ערבויות.



כרגע וללא שום הסבר הוא אינו מוכן להחזיר את הצקים,הערבות ושטרות הביטחון.



אילו צעדים עלי לנקוט?

כמה זמן ואם בכלל מותר לו להחזיק במסמכים


בעל הבית לא מסכים להחזיר את הבטוחות בסיום השכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
פנינה שלום,



מטרת הבטוחות שניתנו על ידך היא הבטחת התחייבויותייך לפי הסכם השכירות.

במידה שכל התחייבויותיך מולאו ולא נותר כל חוב שהוא לרשויות השונות, בעל הדירה חייב להחזיר לך את כל הבטוחות.



אמור להיות סעיף בהסכם השכירות המסדיר זאת בבהירות.



אם בעל הדירה אינו מוכן להחזיר, ניתן לשלוח לו מכתב דרישה על ידי עו"ד להחזרת הבטוחות, וככל שהדבר לא יועיל, אף להגיש נגדו תביעה.



לא הייתי מחכה יותר מכמה ימים, היות שערבות בנקאית ניתן לממש בקלות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

במסגרת תביעת חוב אפשר לבקש שתוטל משכנתא ?

sara 02/09/14
אדם נתן הלוואה והתחייב להעביר בעלות בדירה למלווה.

לא העביר את הדירה ולא החזיר את החוב. הוא הודה בעובדות האלה בתצהיר מאומת על ידי עורך דין.

המלווה רוצה לתבוע תביעה כספית להחזר ההלוואה, מקובל לבקש שבית משפט יטיל משכנתא על הדירה שהובטחה לתובע  שאפשר לבקש רק עיקול מקרקעין על הדירה ?

מתן הלוואה כנגד העברת בעלות בדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
שלום רב,



מתן הלוואה כנגד העברת בעלות נשמע כמו מכר של דירה.

צריך לראות מסמכים המעגנים את הסכמות הצדדים כדי לענות על שאלתך.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביניין חדש לפני רישום – חלוקה לאגפים

יונית 02/09/14
שלום,

מדובר בחלקה עליה בנויים ני ביניינים עם כניסות נפרדות אך חניה משותפת. הביניין טרם נרשם בטאבו, אוכלס לפני מספר חודשים. בכל ביניין 20 דירות אך תמהיל הדירות בכל ביניין שונה. בביניין אחד מרבית הדירות גדולות ובשני הדירות קטנות. עד כה גביית דמי הועד היתה לכל דירה ביחס לכלל הדירות, כך שהדירות הגדולות שילמו יותר.

כעת ביניין אחד רוצה לשלם רק ביחס לשטח של הביניין שלו ולהתנהל בעצם כאגף נפרד. הביניין השני נגד ההפרדה.

מה אומר החוק במקרה זה, כל עוד אין רישום והביניין עוד לא מוגדר כביניין מורכב בעל שני אגפים? האם ההתנתקות החד צדדית קבילה? נניח ותיהיה פניה למפקח על בתים משותפים לפסיקה - מה המצב החוקי בתקופה שעד להחלטת המפקח?

ביניין חדש לפני רישום - חלוקה לאגפים

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
יונית שלום,



האם יש התייחסות לאופן תשלום דמי הועד בהסכם הקבלן?

האם ההחלטה על אופן התשלום הקודם נתקבלה כדין על ידי ועד הבית?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה מנכד לסבתא ללא תמורה.

נבו ציפי 02/09/14
1. האם חל אותו חוק לעניין מס שבח ומס רכישה כשנכד נותן לסבתו דירה ללא תמורה?
2. האם חל אותו חוק לעניין מס שבח ומס רכישה כשאב נותן לבנו חנות במתנה?

העברת דירה מנכד לסבתא ללא תמורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
ציפי שלום,



1. כן. הגדרת "קרוב" בחוק מס שבח כוללת גם "הורי הורה".

2. כן. החוק מדבר על זכות במקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעות

02/09/14
האם אפשר להגיש למפקח על בתים משותפים  גם צו עש וגם תביעה כספית שהוועד חייב לדייר ומסרב לשלם? האם עדיף לתבוע את התביעה הכספית בבית המשפט לתבכיעות קטנות, או שבגלל שזה בין ועד בית לדייר זה לא ניתן?

תביעת ועד הבית להחזר תשלומים

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
ורדינה שלום,



ממעט הפרטים שציינת, תביעה לצו עשה אינה מתאימה.

ניתן לתבוע תביעה כספית בפני המפקח, או במסגרת בית משפט לתביעות קטנות עד לגובה של 33,800 ש"ח.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור שימוש חורג לתוכנית מפורטת

שלמה סולש 02/09/14
בחלקת המגורים במושב, בצמוד לביתי פועל מתחם רחב היקף במשך 6 שנים, רובו בשטח פתוח, בו מתקיימים אירועים ובילוי למשפחות הכוללים מתקני שעשועים, משחקי מים ומתנפחים, בנוסף לכך קיימת פינת ליטוף בגודל 1.2 דונם בשטח החקלאי. הפעילות ההמונית במתחם גורמת למטרדי רעש בלתי נסבלים. לאחרונה אושרה במקום תוכנית מפורטת ל-100 מ"ר בלבד (שבפועל המתחם פועל על 3 דונם לפחות) האם אישור תוכנית מפורטת בניגוד לתוכנית החלה על הקרקע מחוייבת בהיתר לשימוש חורג?

אישור שימוש חורג לתוכנית מפורטת

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/09/14
שלמה שלום,



חסרים נתונים על מנת לענות על שאלתך.



האם התוכנית המפורטת עומדת בניגוד לתב"ע הקיימת?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת נכס

מ 01/09/14
עו"ד יקר/ה שלום,



אני בעלת נכס העומד להשכרה.



1. אני מעוניינת לקבל מהשוכר שטר ערבון עם שני ערבים על סך של שכ"ד לשנה.האם די במילוי השטר ובחתימות השוכר והערבים או שנדרש לבייל את השטר?

אני מבינה שנדרש לזהות את החותמים על גבי השטר באמצעות תעודות זהות ובנוסף לבקש מהם תלושי משכורת, האם זה אכן כך?

פניה להוצאה לפועל על מנת לפדות את השטר תקרה בהתקיים תנאים מסויימים שיפורטו בחוזה השכירות.

אם שוכר לא שילם שכ"ד של חודש בלבד ואילו בשטר נקוב סכום של שכ"ד לשנה, כיצד פודים סכום נמוך מזה הנקוב בשטר?



2. האם בעת השכרת הנכס יש לעדכן את שם השוכר כלקוח ברשויות השונות (עיריה, חברת החשמל וכו')?



3. האם מקובל לבצע תשלום שכ"ד בכרטיס אשראי? כיצד זה מבוצע?



תודה מראש.

טיפים להשכרת נכס

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
שלום רב,



1. אין צורך בביול. זיהוי- חשוב לעשות מול תעודת זהות. לגבי תלושי השכר- העניין לשיקולך.

בטופס הפניה להוצל"פ- מסמנים כי חלק מהסכום הנקוב בשטר שולם, וכותבים מהו הסכום שהחייב לא עמד בתשלומו.



2. ניתן, אך לא חובה.



3. לא נתקלתי במקרה ששוכר שילם באמצעות כרטיס אשראי. כדי שיהיה ניתן לעשות זאת, למשכיר צריכים להיות כל האמצעים לקבלת כרטיס אשראי כמו בעסק למשל.

בד"כ משלמים בשיקים או מזומן.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובי קו גבול וחשיבותו

שגיא 01/09/14
אני גר בדו משפחתי כשהבית נקנה היתה גדר מעץ משותפת שחוצצת ביני לבין השכן
לפי הסכם השיתוף אני חייב לחתום לו על שינויים שהוא עושה בתחומו

הוא בנה קיר צמוד לגדר שעובייה שלוש סנטימטר ואף הרס אותה כדי להדביק קיר אבל קו הקיר ממש צמוד לקו הגדר שנהרס ועובר אותו בגג בשלוש סנטימטר
האם יש כאן עילה רצינית לתביעה ?


עובי קו גבול וחשיבותו

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
שגיא שלום,



יש לראות את ההסכם ביניכם כדי לענות על שאלתך.

כמו כן, מומלץ להתייעץ עם מהנדס בעניין על מנת לבדוק האם קיימת פגיעה כלשהי בשטח שלך, ואם כן האם היא מהותית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזגנים על קיר הבית המשותף

זאב 01/09/14
שלום רב



דייר בבניין משותף התקין על קיר החיצוני של הבניין

( המצופה שיש ) 2 מזגנים.

התקנון הבית המשותף אוסר זאת .



הדייר מסרב לפרק את המזגנים.



למי להגיש תלונה ומה הסעד שנדרש ועד הבניין לבקש. 



האם למחלקת פיקוח הבניה של העיריה ואם כן מה הסעד ?

האם המפקח על בתים משותפים ואם כן מה הסעד ?



בתודה מראש על תשובה מפורטת.

מזגנים על קיר הבית המשותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/09/14
זאב שלום,



היות ותקנון הבית המשותף אוסר את התקנת המזגנים, יש לפנות בתביעה למפקח על המקרקעין.

הסעד- הסרת המזגנים והשבת המצב לקדמותו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי דירה שכורה בעקבות שיפוץ

איילה 01/09/14
בעקבות נזילה לקומה שתחת הדירה שאנו שוכרים רוצה בעל הדירה לשפץ את המקלחת+שירותים+מטבח. טוען שהשיפוץ יארך כחודש ימים והציע 'פיצוי' בסך 1,000 ש"ח על חשבון אי הנוחות הזמנית. האם עלי להוכיח שאין יכולת לגור בדירה באופן מוחלט (אין מים בכלל למשך ימים למשל) או שמספיק להוכיח חוסר נוחות (למשל, אם למשך כמה ימים המים הזורמים היחידים הם בחדר האמבטיה וכל הקירות שבורים) על מנת שאוכל לדרוש ממנו פיצוי עבור חודש מלא?



אנחנו מגדלים בדירה 2 חתולים ומאחר ששיפוץ פירושו שדלת הדירה תיפתח בכל שנייה על ידי פועלים הרי שניאלץ לסגור את החתולים בחדר השינה כולל אוכל ושירותים למשך שעות בכל יום, ברור לי שאם היה מדובר בתינוקות לא היה לאף אחד ספק שאין מצב שהם נשארים איתנו בדירה שעוברת שיפוצים, האם עדיין תתקבל הטענה שלנו שלא ראוי לצפות מאיתנו שנישאר בדירה בזמן השיפוצים בהתחשב בסבל שהחתולים ייאלצו לעבור?



בחוזה השכירות אגב, אין שום סעיף שמדבר על מצב של שיפוץ ופיצויים במקרה כזה. 

האם עלי לשלם דמי שכירות כאשר בעל הבית משפץ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 01/09/14
איילה שלום,



על פי חוק השכירות והשאילה, במקרה שנמנע שימוש בדירה בשל נסיבות התלויה במושכר (בדירה), השוכר יהיה פטור מתשלום דמי שכירות בגין אותה תקופה.

יש לבדוק האם הסכום של 1000 ש"ח המוצע על ידי בעל הדירה, מהווה את הפיצוי המתאים עבור תקופה זו במקרה שלך.



לגבי החתולים- אין התייחסות מפורשת בחוק לבעלי חיים.

לטעמי, כל עוד קיים פתרון הגיוני כלשהו למגורי החתולים, השיפוץ לא יהווה טענה למניעה למגורים סבירים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עוד שאלה הנובעת מהעברת בעלות על דירה

ברנרד שוורץ 01/09/14
מקרה אחר במשפחה של ירושת דירה:

הפעם מדובר בדירה בחכירה מרשות מקרקעי ישראל, שנעשתה בשנת 1989 (כנראה ל-99 שנים). על הדירה הזאת חל צו קיום צוואה שמעביר אותה לבתו של המצווה. 

האם עליה למלא טופס של העברת בעלות עקב ירושה, או של עסקה בנכס חכור ?

ירושה של דירה אשר אינה רשומה בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 01/09/14
ברנרד שלום,



האם הנכס רשום בטאבו או רק ברשות מקרקעי ישראל?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס רישום בעלות על דירה ע"ס צו קיום צוואה

ברנרד שוורץ 01/09/14
בידי קרוב משפחה שלי צוואה המעבירה לו את דירת אביו המנוח. לצוואה הוצא צו קיום.

הוא נכנס לאתר ה"טאבו" ומצא שם טופס המשמש לפעולה זאת. בתחתית הטופס מופיע הצורך באימות חתימה בפני עו"ד או רשם.

שתי שאלות:

א) כמה שכ"ט נהוג לגבות עבור אימות כזה ?

ב) ב"מסלול עוקף עורך דין", באיזה "רשם" מדובר ?

אימות חתימות לצו קיום צוואה

עו"ד ענת קציר מנהלת 01/09/14
ברנרד שלום,



1. בד"כ עו"ד גובה על טיפול מלא ברישום הצוואה וכחלק מהטיפול גם מאמת את החתימה על גבי הטופס שצירפת.

ישנם עו"ד היושבים בבתי משפט לצורך אימות חתימות / תצהירים. עלות אימות שם היא 48 ש"ח. יכול להיות שעו"ד זה יסכים לחתום על הטופס, אם כי אני בספק.

3. רשם- הכוונה לרשם המקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום צו קיום צוואה

מבי 01/09/14
האם בהגשת בקשה לרישום צו קיום צוואה לפיו יש מספר יורישים, המבקש (אחד היורשים) יכול לבקש לרשום רק אותו? או שנרשמים אוטומטית כל היורשים המצוינים בצו אף שאינם המבקשים?

רישום צו קיום צוואה

עו"ד ענת קציר מנהלת 01/09/14
מבי שלום,



המבקש הוא אחד מהיורשים. כל היורשים נרשמים, למעט אם יש יורש אשר הסתלק מהצוואה ככל שיש כזה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטרות לרישום זיקת הנאה

אביתר 01/09/14
האם ניתן לרשום זיקת הנאה בטאבו גם אם זיקה זו אינה מעוגנת בתב"ע? (אך ניתנה הסכמת הבעלים של המקרקעין הכפופים והנהנים)

האם יש מקור נורמטיבי המדבר על מצב כזה?



תודה

שטרות לרישום זיקת הנאה

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/09/14
אביתר שלום,



התשובה תלויה בסוג זיקת ההנאה.



למשל, אם בעל חלקה נותן זכות מעבר ניתן לרשום את זיקת ההנאה על פי הסכמתו.

אולם, אם מדובר בזכות שימוש כלשהי, יש לבדוק האם השימוש אינו עומד בניגוד לתב"ע, וזאת לפני שיהיה ניתן לרשום את זיקת ההנאה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי זהות תובעים והוספת נתבעים אחר קדם משפט

דוד 31/08/14
שלום,

אני דייר במתחם המורכב מ 3 אגפים,2 אגפים בני 40 דירות (אגף 1 ו 3) ואגף 1 בין 4 דירות(אגף 2) כך זה בתקנון הבית המשותף.

לאגפים יש שטחים משותפים,

אגף 1  הגיע להסכמה עם מחצית אגף 2 (דירות שצמודים אליו) לתשלום דמי וועד לאגף עצמו (לא לוועד המתחם)



ואני והדייר שמתחתי לא הסכמתי להגיע להסכם עם האגף השני (אגף 3) זה מכיוון שסברתי כי אני נדרש לשלם סכומים מופקעים.

נתבענו ע"י האגף 1, טענו לחוסר סמכות ופרטנו את הטענות שלנו,

החל דיון שאחריו התובעים בקשו שהתביע תהייה בשם הוועד הכללי.

האם זה ייתכן לשנות את זהות התובע,ולשפר טענות בתביעה החדשה וזה אחר קיום דיון.

תודה

הוספת תובע לכתב תביעה

עו"ד משה אלפסי 01/09/14
שלום רב, כדי להוסיף תובע נוסף יש צורך בקבלת אישורו של בית המשפט או המפקח על המקרקעין ולרוב הדבר מלווה בחיוב התובע בהוצאות הנתבעים שכן יהיה עליכם כנראה להגיש כתב הגנה חדש
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

מבנה ארעי

אור 31/08/14
שלום,

מהו הדין לגבי מבנה ארעי שהוקם בשטח ציבורי, חוף ים שאינו מוכרז? האם מותר להקימו ואם כן לכמה זמן? 

כמו כן מה הדין לגבי פינוי מבנה שכזה? זמן התראה שיש לתת וההבדל בין הודעת התראה לצו פינוי?



תודה רבה מראש

בניה לא חוקית

עו"ד משה אלפסי 01/09/14
שלום רב
בנית מבנה במקרקעין ציבור ללא היתר כולל הצבת מבנה ארעי איננה חוקית ולרשות המקומית או לבעל המקרקעין יש הזכות להוציא צו לסילוק פולשים ולדרוש דמי שימוש ראויים
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

מס רכישה

haim 31/08/14
שלום רב,



משפחתי  ואני (שלושה אחים) קיבלנו בירושה 3 דירות. בכל דירה כל אחד מאתנו הינו בעלים של 1/3 דירה. 

כעת אני גם מעוניין לרכוש דירה ביחד עם אישתי. לצורך חישוב מס הרכישה האם אני אצטרך לשלם מס לפי חישוב של דירה נוספת או לפי דירה יחידה בגלל שיש לי רק 1/3 בכל אחת משלושת הדירה.

תשלום מס רכישה

עו"ד משה אלפסי 01/09/14
שלום רב, בהתאם לחוק, זכות בדירה מעל ל 20% מהווה זכות במקרקעין ולכן יחול מס הרכישה מהמדרגה השניה
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

באיזה סדר דין מקבלים עיקול מקרקעין בלי צורך בדיון?

נטלי 31/08/14
כאשר אדם
פותח תיק תביעה ומבקש סעד עיקול מקרקעין אז במזכירות קובעים מועד לדיון ובינתיים
עד שיגיע המועד לדיון יכולים נושים אחרים של הנתבע שנמצאים כבר בשלב של כינוס
נכסים פשוט למכור את המקרקעין של החייב ובכך לרוקן לתובע החדש שפתח את התיק את
הנכסים שהוא מבקש לעקל אותם.
באיזה סדר
דין אפשר לקבל עיקול זמני על מקרקעין באופן מיידי שיוטל על המקרקעין כבר לפני שבית
משפט ייקבע מועד לדיון ?
ובאיזה סדר
דין התובע יוכל לקבל סעד עיקול מקרקעין 
מייד עם פתיחת תיק התביעה מבלי שיהיה צורך בקביעת מועד לדיון ?
 

רגיל...

טל 01/09/14
ניתן להגיש בקשה לצו עיקול זמני במעמד צד אחד אפילו לפני הגשת התביעה. יצוין כי במצב שכזה תידרש להגיש תביעתך תוך 7 ימים.

הבקשה תידון בפני ביהמ"ש מבלי שהצד השני, או כל אחד אחר, ידע על עצם הגשת הבקשה.

לרוב בקשות שכאלה מאושרות מהר מאוד, כמובן כאשר יש מאחורי הבקשה סיבה כשרה.

דרישת העיריה לתשלום חוב ארנונה של קבלן

אליחכן 31/08/14
שלום,
עיריית פתח תקוה דרשה ממני לשלם חוב ישן של קבלן משנת 1996 בסך של 7 א שח כתנאי להעברת הנכס בטאבו על שמי.
במהלך השנים הקבלן פשט רגל ומונה לו כונס נכסים שמימש נכסים של הקבלן (מכר מספר חניות ודירות )ואת תמורתם שלם לנושים.
האם יש לעירייה זכות להתנות את העברת הנכס על שמי למרות שמדובר בחוב ישן שאינו שלי?
האם העירייה אינה אמורה ליידע אותי על החוב מראש כאשר הצגתי בפניה חוזה רכישה לצורך העברת הארנונה אלי?


האם ניתן לתבוע את העירייה לאחר ששילמתי את החוב כדי למכור אותה?
אודה על מענה מהיר
אלי

תשלום חוב של קבלן כתנאי להעברה בטאבו

אלי חכם 07/09/14
מדוע לא עונים לפנייתי?

גג לא בטאבו

הילה 31/08/14
שלום

מעונינת לקנות דירת גג,הגג עצמו לא בטאבו,יש היתרי בניה מהעריה  וחתימות של השכנים מלפני 12 שנה ונבנה חדר באישור על הגג,האם יש בעיה לקנות בית זה?האם יכול להיות בעיות עתידיות עם השכנים?ומה?

והאם אני צריכה לשלם השבחה?

תודה

הילה

רכישת גג שלא רשום בטאבו

עו"ד משה אלפסי 31/08/14
שלום רב, במצב הדברים המתואר, מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

ירושה אל הבית שההורים ישאירו לנו האחים

יוסי הררי 30/08/14
שלום לכם שמי יוסי הררי ולפניכמה חודשים בין חודש דצמבר לינואר אמא שלי נפטרה ואנחנו שלושה אחים ואני יש לי חובות שאני משלם אותם דרך המשכורת שלי והם אל סך 250,000 והאחים שלי רוצים שאני יחתום להם אצל העורך דין שלהם אל זה שאני מבתר אל הזכות שלי בירושה כדי שלא יעקלו להם את הבית והם אמרו לי שהם דיברו אם העורך דין שלהם והוא אמר שאין את האפשרות לכתוב בירושה והם מוכנים לסגור איתי באל פה שברגע שהם יחליטו למכור את הבית אז הם יקראו לי ויתחלקו איתי בכסף האם זה אפשרי לעשות את כל זה אני מאוד יודע לכם 

ויתור על מנת עזבון

עו"ד משה אלפסי 31/08/14
יוסי שלום, אני מאד ממליץ לך לפנות לעורך דין, מתשובה בפורום לא תקבל פתרון טוב ויעיל למקרה שלך וחבל.
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

מחסן

אליאב 30/08/14
שלום רב,לאחרונה רכשתי דירה בבניין משותף. לדירה 2 חניות צמודות.

תוך כדי המו"מ עם המוכר, התברר כי המוכר (שמו י.פ) מחזיק בזכות שימוש בלעדית במחסן, אשר בהתאם לרישום בטאבו שייך לדירה אחרת בבניין.

זכות השימוש הבלעדית נובעת מהסכם מכר של אותה הדירה בבניין שהיתה שייכת לאחיו של המוכר (ושמו של האח  מ.פ) שמכר לי את הדירה.

לפי החוזה שלהם, נמכרה הדירה לרבות ההצמדות שלה, אולם ללא המחסן. זכות השימוש במחסן העברה לשימוש הדירה שאני רכשתי (שהיתה בזמנו בבעלות י.פ), וצויין כי האח (המוכר שלי) והשכן (זה שהמחסן רשום כהצמדה על שמו) יבצעו מהלך להעברת הבעלות על המחסן מדירתו של השכן לדירה של י.פ.

בחוזה המכר שנערך ביני לבין י.פ, המחא לי המוכר את זכות השימוש במחסן, ובעת מסירת הנכס מסר לי גם את המחסן.

יש לציין כי מאז 2010, עת עריכת חוזה המכר בין מ.פ לשכן, המחסן היה בשימוש בלעדי של דירתו של י.פ, ולשכן לא היה כל טענה לגבי זאת.

לאחרונה, עקב סכסוך משפחתי בין י.פ ל-מ.פ, פנה אליי מ.פ וביקש להבהיר כי מחצית המחסן שלו וביקש למכור אותו או לעשות בו שימוש לטובתו.

הוא טוען כי בעת רכישת הדירות מן הקבלן, רכשו הוא ואחיו את המחסן במשותף אולם הוא נרשם על שמו של מ.פ כי לא ניתן היה לרשום חזקה משותפת.



לסיכום כל ההקדמה הארוכה:

שכן - שיש לו רישום בטאבו על ההצמדה, אולם כבול בחוזה משפטי מול מ.פ (זה שמכר לו את הדירה) שזכויות השימוש עוברות ל-י.פ (האח של המוכר).

מ.פ - שטוען כי  המחסן שלו, כי בפועל לא מכר אותו לשכן אלא העביר את זכויות השימוש לאחיו וציין בחוזה שיעשו פעולות להעברת הרישום על שם אחיו.

אני - שבמסגרת החוזה שערכתי מול האח י.פ קיבלתי את זכויות השימוש.



שאלתי- למי חזקת המחסן? האם לאור החוזה אני יכול לרשום הערת הזהרה בטאבו?

בתודה מראש

אליאב 

מכר דירה בלא כל ההצמדות

עו"ד משה אלפסי 31/08/14
שלום שוב, השאלה נשאלה בפורום בשבוע שעבר
המקרה המתואר מחייב התייעצות פרטנית עם עורך דין, ככל שתרצה לפעול בנושא.
למרות כל הרצון הטוב, קשה לתת מענה ממצא ומקיף לנושא בפורום
בברכה ובהצלחה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

העברה ללא תמורה

חזי 30/08/14
א. האם קיימות ארצות הממסות העברת דירה לקרוב,ללא תמורה ?

ב.האם קיים חשש בארץ שהעברה ללא תמורה לקרוב,תמוסה ?

ג.האם אפשר להעביר באותה שנה 2 דירות לקרוב ללא תמורה ?

העברת דירה במתנה

עו"ד משה אלפסי 31/08/14
חזי שלום
שאלת 3שאלות שונות אולם שכחת לציין פרט אחד חשוב והוא היכן נמצאים המקרקעין ומה הקרבה בין המעביר לשעבר.
בכל מקרה, בנושאי תכנון מס אנו ממליצים לפנות לעורך דין הבקיא בתחום המיסוי מקרקעין
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מחבר הספר מיסוי מקרקעין לאור תיקון 71
מנהל הפורום

מכירת דירה

ארז 30/08/14
שלום,באוקטובר 2013 רכשתי דירה ב 1.3 מיליון ש"ח.כיום אני מעוניין למכור את הדירה במחיר של 1.8 מיליון ש"ח.האם אשלם מס?זוהי דירתי היחידה ואני אב יחיד בן 32 אם זה שייך אכשהו.

פטור ממס שבח

עו"ד משה אלפסי 30/08/14
שלום אז, בנושאים כאלה מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין באופן פרטני, ישנן השלכות לניצול הפטור וישנה האפשרות לביצוע לישוב לינארי של המס, רצוי לחשוב גם על העתיד אם תרכוש שוב דירה ותבקש למכור אותה ברווח וכו' לכן מומלץ לבצע תכנון מראש של הדברים
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

חניה ישנה

דן 30/08/14
שלום. אני בעל עסק(ובעל הנכס) בירושלים. כבר למעלה מ35שנה אני חונה ליד העסק. מדובר בשטח ציבורי שנקרא גינה או משהו כזה, אבל מצבו לא השתנה ומדובר במעבר סלול שלא מפריע להולכי רגל. לאחרונה התחיל הפקח לתת לי דוחות על החניה במקום ואני רוצה להסדיר את החניה אם יש סיכוי. איך עושים את זה?

רכישת בעלות מכח שימוש

עו"ד משה אלפסי 30/08/14
ליום רב
הנושא מורכב למענה בפורום
נמליץ לך מאד לפנות לעורך דין
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
דילוג לתוכן