פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

איחוד תיקים

וי 01/06/10
שלום!!
האם יש אפשרות להגיש מסמכים להוצאה לפועל לסגירת תיק איחוד ששולם והזוכים לא רוצים לסגור, אפשר לקבל הדרכה מה להגיש ומה לרשום.
תודה

בקשה לסגירת תיק

שלי, עו"ד 02/06/10
ניתן להגיש בקשה ללשכה בה נמצא תיק הספציפי בתיק האיחוד ולצרף לה מסמכים המעידים כי החוב שולם.
במידה והרשם יחליט לסגור את התיק, התיק יוצא מהאיחוד וייסגר.

חברות גבייה פרטיות

שירה 01/06/10
האם אני יכולה לפנות לחברת גבייה פרטית על ביני (חברה פרטית) לבין אדם פרטי, ואיפה אני יכולה לראות חקיקה על כך? דחוף. לפני פניה להוצל"פ או אחרי?

חברות גביה מסחריות

עו"ד משה שרגא מנהל 03/06/10
ככל שאינן חברות עורכי דין, אסור לחברות מסחריות לייצג בפני גופים כגון בימ"ש או הוצל"פ.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם קיים חוק התיישנות לתיקי הוצל"פ

ורד 01/06/10
האם תיק הוצל"פ שנפתח קיים חוק התיישנות על תיקים פתוחים

יש

רון 01/06/10
למיטב ידיעתי 25 שנה,
אבל יצא חוק ע"י שר המשפטים יעקב נאמן
שתיקים שאין בהם פעילות בין 2002 עד לסוף 2005 ימחקו
ויושמדו ,אלה אם הזוכים יגישו בקשות שלא למחוק)
לדעתי אחרי שכולם יודעים שהתיקים שלהם הולכים לאבדון
כול העו"ד בארץ יעשו פעילות בתיקים הישינים על מנת שלא ימחקו אותם.
***** ההודעה נערכה ע"י מנהל הפורום ****

שאלה בקשר לעיקול מיטלטלין

אלירן 01/06/10
שלום רב,סבתא שלי גרה איתי בבית מזה כחמש שנים.לסבתא שלי יש חוב בויזה של כ-30 אלף שקל. אני מודע לחוב הזה כי העורכת דין דיברה כמה פעמים עם אמא שלי והן לא הצליחו להגיע להסדר. אתמול, בלי הודעה מוקדמת, התקשרו מעקלים ואמרו שהם באים לעקל בבית. האם מותר להם לעקל רכשו שנקנה בכספי שלי והוא רשום על שמי?האם לא הייתה צריכה לבוא הודעה לפני שבאים לעקל?האם לא היה צריך קודם לכן לעשות רישום של מיטלטלין?מה ניתן לעשות כדי למנוע עיקול של רכושי כי החוב לא על שמי?

צו הצהרתי

שלי, עו"ד 01/06/10
עיקול מטלטלין מתבצע עפ"י הכתובת הרשומה במשרד הפנים, אלא אם הזוכה הראה (לדוגמא ע"י חקירה) כי החייב מתגורר במקום אחר.
ראשית יש לקבל אזהרה אח"כ עיקול ברישום ולאחר 30 יום ניתן לבצע את העיקול.

אם סבתך מתגוררת עימך והרכוש בדירה שלך, הגישי בקשה לצו הצהרתי כי הרכוש שייך לך. עלות האגרה כ-600 ש"ח ויש להגישה בצירוף תצהיר

שאלה בנוגע לעיקול של ההוצאה לפועל בבית הורי הזקנים

סימפליסיטי כהן 01/06/10
שלום לכולם, יש לי בעיה חמורה ביותר
אח שלי (גרוש בן 50), ערב לחברה שלו שחייבת כספים והתיק נמצא בהוצאה לפועל
ומכיוון שלאחי כרגע אין כסף לשכירות (למרות שהוא בן 50), הוא ישן באופן זמני פעמיים בשבוע אצל הורי. ההוצאה לפועל בחיפושיה אחרי אחי, "ביקרה" בבית הורי הזקנים (אבי ואמי בני שמונים וחמש)ומכיוון שכתובת הורי היא הכתובת למשלוח דואר אל אחי, הם הגיעו הבוקר והוציאו מבית הורי שתי טלויזיות! למרות מחאת הורי הזקנים שבכו וצרחו ושום דבר לא עזר!
האם הם יכולים לעשות זאת? האם אי אפשר לעצור אותם כי הדברים שייכים להורי ולא לאחי!
אודה על תשובתכם המהירה לגבי מה אוכל לעשות על מנת להחזיר את החפצים ושלא יבקרו את הורי יותר הבריונים מההוצאה לפועל.
אשמח ואודה לתשובתכם המהירה.

צו הצהרתי+עיכוב ביצוע

שלי, עו"ד 01/06/10
לגביי צו הצהרתי ראי הודעה למעלה.

יש אפשרות להגיש בקשה לעיכוב ביצוע עד למתן בהחלטה לפס"ד הצהרתי וזאת על מנת שלא ימכרו המטלטלין.

הוצאה לפועל-דחוףףף!!!!!

יוליה 31/05/10
האם אפשר להעביר את התיק להוצאה לפועל בלי להודיע לחייב? היה לי איזה צ'ק שביטלתי ושכחתי ממנו.אחרי שנה קיבלתי כבר את מכתב ההזהרה מהוצאה לפועל על כך שיש לי תיק. האם זה חוקי?

מתן אזהרה

שלי, עו"ד 01/06/10
האזהרה משמשמת במקרה זה את החובה להודיע.
יש להחליט אם לשלם או להגיש התנגדות לביצוע שטר.

אין כיסוי מספיק

אאא 31/05/10
1. ביקשתי לפתוח תיק הוצל"פ נגד חייבת שנתנה 7 שיקים.
2. על השניים הראשונים יש אישור הבנק ש"אין כיסוי מספיק" ולכן ע"ס זה ביקשתי להוציא לפועל גם את 5 השיקים הבאים.
3. כל השיקים הינם על שכר דירה.

4. להפתעתי, הפקידה בהוצל"פ ביקשה אישור מבנק ישראל על חשבון מוגבל או לחילופין שכל השיקים יקבלו חותמת בנק "אין כיסוי מספיק"

האם הפקידה צודקת או שדי בשני שיקים ראשונים שחזרו????

פתיחת תיק

שלי, עו"ד 01/06/10
יש להפקיד את השיקים על מנת לקבל אישור של הבנק כי אין כיסוי וטבכך יהיה ניתן לפתוח תיק על כל השיקים.
לחילופין לנסות לדבר עם בעל השיקים שישלמם.

קניית דירה

אלי 31/05/10
לאישתי בלבד יש איחוד תיקים זה מספר שנים, אני מעוניין לקנות דירה מכספי האישי ועל שמי בלבד, האם אפשר יהיה לעקל את הדירה? לי אין קשר לחובות האלו ואני לא חתום על כלום.

דירה נוספת בבעלות אחד מבני הזוג

שלי, עו"ד 01/06/10
הדירה אותה תרכוש שתרשם על שימך בלבד לא ניתן יהיה לעקלה בשל חובות אישתך.
יחד עם זאת, יש לשים יתר לב כי במידה וכבר קיימת לכם דירה אחת על שימכם וקיימת לכם דירה נוספת ניתן יהיה לעקל את דירתכם המשותפת ביתר קלות אם ללא היה לכם דירה נוספת וזאת למרות שהדירה הנוספת רשומה רק על שם אחד מבני הזוג.
יתרה מכך, שים לב לעניין המיסוי ברכישת דירה שנייה.

כתובת מגורים של חייבת

סון 30/05/10
שלום רב,
אמא שלי מתגוררת בחו"ל כעשר שנים והיא חוזרת לארץ, יש לה כשמונה תיקים בהוצאה לפועל שאנחנו מתכוונים להגיש בקשה לאיחוד תיקים מיד עם הגעתה.
השאלה שלי היא כזו. היא אמורה להרשם במשרד הפנים בכדי לקבל תנאים של תושב חוזר. הכתובת שהיא תהיה רשומה, הינה של הבית שלי. האם הוצאה לפועל יכולים להגיע ולעקל לי דברים מהבית בטענה שהיא רשומה כמי שמתגוררת בדירה? הרי שום דבר לא שייך לה, הכל שלי. יש לי קבלות כמובן של כל הציוד בבית.
אודה לתשובתכם בהקדם (היא חוזרת ביום שישי)

צו הצהרתי- ראי תשובה למעלה

שלי, עו"ד 01/06/10

עובד מדינה בחובות

הדס 30/05/10
 עובד מדינה במשך 12 שנה נקלע לחובות בסך כ- 150 אלף ש"ח.8500 ש"ח חוב לחברת פלאפון. בגין חוב זה הוטל עיקול שהגיע לכדי פק' מאסר.11000 חוב ארנונה לעירייה.60 אלף ש"ח מן החובות הינם לבנק יהב.הבנק בו "מתנהל" חשבון העו"ש הינו דיסקונט.על החוב ליהב הוטל עיקול ועוקלה קרן ההשתלמות של העובד.כן, משכורתו של העובד עוקלה.דיסקונט מסרב לאשר הלוואה כלשהי לצורך כיסוי החובות או חלקם.מהן האפשרויות העומדות לעובד המדינה בהליכי הוצל"פ? האם ניתן לבקש איחוד תיקים? חקירת יכולת?(לציין כי בשלב זה ק. הגמל טרם עוקלה).

עובד מדינה בחובות המשך.

הדס 30/05/10
המשך/תוספתכל פנייה לבנק אחר לשם קבלת הלוואה נענתה בשלילה.לעובד המדינה אין נכסים. (לא דירה, לא משכנתא, לא רכב או כל נכס אחר)אין באפשרותו לגייס את הסכום לכיסויי החובות או חלקם.העיקולים הינם משנת 2010.

החייאת תיק הולצ"פ-בקשה לביצוע שטר

אלן 30/05/10
קיבלתי תיק אשר בו הוגשה בקשה לביצוע שטר בהוצל"פ משנת 2001, אך מאז התיק נתקע ולא בוצע בו דבר...
מהי הפעולה המהירה ביותר שניתן לבצע, ע"מ שתיק זה לא יבוער במסגרת הוראת השעה שעליה חתם שר המשפטים?

ביצוע פעולות בהוצל"פ

שלי, עו"ד 01/06/10
האם נמסרה אזהרה? במידה וכן ועברו 20 ימים ניתן לבצע פעולות שרצוי לבצע פעולות ראשוניות כגון עיקול בנקים, עיקול ברישום, עיקול רכב, זימון לבירור.
השאלה אם בוצעו הליכים כלשהם.
כל עוד יבוצעו הליכים התיק לא יימחק

האם ניתן להגיש בקשות צד ג ללשכת הוצל"פ בדואר

אבי 29/05/10
ברצוני להגיש בקשה ללשכת הוצאה לפועל מרוחקת ממקום מגורי. האם ניתן לעשות זאת (ואיך) בלי הגעה פיזית שלי או מי מטעמי ללשכה?למשל באמצעות דואר רשום?

הגשת בקשות באמצעות הדואר

עו"ד משה שרגא מנהל 29/05/10
מעשית ניתן להגיש חלק נכבד מהבקשות באמצעות הדואר.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות אישה – דחוף

אבי 29/05/10
שלום,
אישתי תובעת ממני מזונות אישה (ילדינו מעל גיל 18), אך אין לי כסף לשלם לה, וכעת הצטבר חוב של כמה אלפי שקלים.
אני חי מהבטחת הכנסה, ואין לי שום חסכונות, מלבד קרן הפנסיה שמועד פתיחתה טרם הגיע. אין לי גם שום נכסים שהם מלבד דירה שאני חי בה, אך לא רשומה על שמי.
כעת היא הוציאה נגדי צו מעצר, וצפוי להיות לי דיון בימים הקרובים.
רציתי לדעת מה צפוי לי?
האם יש סיכוי שאכנס למעצר ממושך?
איזה סנקציות ניתן לנקוט נגדי?
מה הדרך הכי טובה לפעול?
קיבלתי עו"ד מטעם המדינה, אך אינני רגוע ולכן שואל גם כאן. אנא עזרו לי. אני פוחד ללכת לכלא.

תודה רבה רבה למי שיוכל לסייע.
אבי.

סמוך על עורך הדין שלך

עו"ד משה שרגא מנהל 29/05/10
מעבר לכך לא נוכל להוסיף כיוון שהתשובות תלויות ברובן בבחינה מעמיקה של התיק.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול כספים מסוגים שונים

לוי 29/05/10
שלום,
האם ניתן לעקל תחת הוצאה לפועל כספים שלי הנמצאים בבית השקעות -
1. בחשבון עו"ש בנאמנות של בית ההשקעות?
2. כספים המושקעים בבורסה בארץ?

תודה,

כן

עו"ד משה שרגא מנהל 29/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צ'ק שעבר מספר ידיים והומחה

אמיר ט. 29/05/10
שלום רב , את מי ניתן לתבוע בגין שהומחה והוסב מס. פעמים לאורך הדרך ? האם ניתן לתבוע את כל מי שהצ'ק עבר על שמו לאורך הדרך ?

תביעה בגין שיק

עו"ד משה שרגא מנהל 29/05/10
ניתן לתבוע כל מי שחתם על השיק או היסב אותו - ורק כאשר החתימה או ההיסב הם ללא הגבלה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברות גבייה

חן 29/05/10
ברצוני לשאול מהו המקור בחוק של חברות הגבייה, ומה החוק אומר לגבי גובה הריבית שהם לוקחים, דחוף!!! תודה

ראי פקודת המיסים(גביה)

עו"ד משה שרגא מנהל 29/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גביית חוב בהוצל"פ לאחר מות החייב

ס' 29/05/10
שלום רב:

1. יש לי תיק 1 בהוצל"פ ע"ס 25,000 ש"ח .
2. אין לי רכוש, חסכונות, גמל, השתלמות, יתרות זכות בבנקים השונים.
3. אין לי מכונית.
4. יש לי ולאשתי בית שממושכן ל-20 השנים הבאות.
5. אני עומד לעבור ניתוח קשה, וישנה סבירות גבוהה שלא אשוב ממנו,
כלומר: אני אמות !!!

6. והשאלות:
א. מה יקרא לחוב בתיק ההוצל"פ במקרה הזה?
ב. האם ימכרו לאלמנה + 2 ילדים את הבית?
ג. האם התובע יחכה אולי 30 שנה עד שאשתי תמות (היא צעירה),
כדי לממש את החוב מהעזבון שלי ושל אשתי?

7. לתשובתכם המפורטת אודה !

מימוש נכסים

עו"ד משה שרגא מנהל 29/05/10
יש לבחון את נסיבות התיק טרם מתן תשובה

איחולי בריאות והצלחה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב להוצל"פ במסגרת קנס ופיצויים בתיק פלילי

אריאל 28/05/10
מסיבות שונות (וטובות לדעתי) לא שילמתי בזמן את המפורט בכותרת והסכום הכפיל את עצמו, בשנתיים האחרונות מוטל מדי פעם עיקול על חשבון הבנק שלי לתקופה של 3 חודשים ולא נתפס כלום.
החלטתי לסדר את הפרק הזה בחיי ולנסות להגיע ללשכת הוצל"פ ולנסות להגיע להסדר תשלומים (החוב הינו ע"ס של כ20000 ש"ח), האם זה נוהל מקובל? האם יש מניעה כי אעשה זאת בעצמי או שעדיף כי אעזר באיש מקצוע?
כמו כן, האם הסדר שכזה יעצור את הטלת העיקולים ?

לעשות כיסא צריך נגר ...

אריה 28/05/10

נכסי אישה

עמיקם 28/05/10
הגשתי בקשה לפש"ר, וטרם קבלתי את צו הכינוס, לאחרונה נדלקה לי נורה אדומה ואני מפחד שמא הבית אשר בבעלות מלאה של אישתי נתון לסכנה כלשהי... אנחנו גרים באותה דירה ומנהלים משק בית משותף כבעל ואישה החובות שלי אינם קשורים להתנהלות של אישתי היות ואישתי עובדת בצבא הקבע ואין לה כלל נגיעה ולא היה לה לעסקיי, שאלתי היא כאמור אם הבית נמצא בסכנה מצד הנושים ??

נכסים משותפים בפש"ר

עו"ד משה שרגא מנהל 29/05/10
יכול להיות שרובצת סכנה כיוון שבהליך פש"ר נכסיך מוקנים לנאמן.
בין נכסיך נמצא *אולי* גם חלק מהבית - בגין השיתוף שלך ושל רעייתך בנכס.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול פנסיה

אורית 28/05/10
שלום רבאני ובעלי נמצאים בחייב מוגבל באמצעים ברצוננו לדעת האם הזוכה יכול לעקל לבעלי את הפנסיה,וקרן השתלמות.בנוסף הזוכה שם לי עיקול על הדירה מה קורה לגבי זה?האם כחייב באמצעים עיקול זה משתחרר? ובתודה מראש

הליכים כנגד חייב מוגבל באמצעים

עו"ד משה שרגא מנהל 28/05/10
חייבים להתבצע בתיק האיחוד.
ככל שהחייב משמךם את התשלום החודשי הרשם יטה שלא לאשר הליכים הפוגעים בשגרת החיים כגון עיקול מטלטלין וכיו"ב.

יחד עם זאת, אין מניעה מביצוע עיקול על נכסים אחרים ומימו שלהם לפי הצורך, כולל מימוש נכסי נדל"ן.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נקיטת הליכים ו/או עיקול נכסים בטרם מתן אזהרה

אור 28/05/10
נקיטת הליכים ו/או עיקול נכסים בטרם מתן אזהרה- תקנה 14 לתקנות הוצל"פ-
ברור לי שיש לנמק את הבקשה בהתאם לנסיבות המקרה הרלוונטי (מדוע יש חשש להברחת נכסים בקרה הנידון?). שאלתי היא האם יש למישהו נוסח מסוים של בקשה כזו, עם נימוקים. לא ברור לי באיזו רמה הנימוקים צריכים להיות?!
אשמח לקבל דוגמא לבקשה כזו.

נקיטת הליכים לפניי מתן אזהרה

שלי, עו"ד 28/05/10
אני ממליצה לפנות לעו"ד לניסוח נכון ומלא של בקשתך,שכן גם עלייך לצרף תצהיר לבקשה.

מעל שנתיים

אורה 27/05/10
הגרוש שלי עשה הליך שבו מוכרז כפושט רגל. חתמתי הסכם עם המנהל המיוחד ועם הכנר על הפחתת מזונות (מ3000 ל2250). בהסכם כתוב שידוע לנו כי אין בהסדר זה כדי לפגוע בזכויות המבקש על פי כל דין במידה והחייב יקבל הפטר בתיק זה, ואין בהסדר זה כדי להוות ויתור על מלוא דמי המזונות, יש לי עוד 4 שנים לקבל מזונות. האם כשיקבל הפטר בעוד 4-5 שנים אוכל לדרוש ההפרש על יותר משנתים? כי עכשיו לא יכולה לתבועו בהוצלפ

תודה

הפטר ומזונות

עו"ד משה שרגא מנהל 28/05/10
על חוב מזונות אים הפטר ותוכלי לתבוע את החוב אח"כ ככל שההסכם שחתמת עליו אינו מגביל אותך.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עיכוב יציאה מהארץ

לידיה 27/05/10
יש לי חקירת יכולת בחודש יוני אבל אני חייבת לבקר את אמי שמתגוררת בחו"ל. מתי עלי לבקש ביטול עיכוב יציאה מהארץ (יש לי 2 ערבים עם תלוש משכורת של 6000 ש"ח נטו) ליפני החקירה או אחרי? אני רוצה לצאת לשבועיים בעמצא חודש יולי.

מתי לבקש הסרת עיכוב יציאה?

עו"ד משה שרגא מנהל 28/05/10
מוקדם ככל הניתן

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול מטלטלין עקב דוחות חנייה – דחוף ביותר

נטלי 27/05/10
שלום רב, היום להפתעתי הרבה דפקו לי בדלת מעקלים של העיריה על דוחות חניה בסך 540 ש"ח משנת 2005 שמופיעים על התעודת זהות שלי
אני בחורה מאד מסודרת ומשלמת הכול בזמן אן סיכוי שלא שילמתי את הדוחות האלה , אני רק לא יודעת אם שמרתי את כול הקבלות מ 2005
מה גם שבמשך השנים לא קיבלנו שום מכתב , דוח או איזה שהוא מסמך שמציין שאני חייבת כסף או שיש לי דוח ואת עיקול המטלטלין הנ"ל הם שלחו רק עכשו ולכתובת שאני גרה בה רק 9 חודשים
רק לדוגמא לצורך העניין - השאירו לי דוח על הרכב לפני חצי שנה בערך ואחרי כמה חודשים שלחו לי בדואר את הדוח במידה ואבד או משהו כזה
אז מה שהם רוצים הם יודעים איפה אני?
אך אני פועלת בנידון צריכה עזרה דחופה

הודעת תשלום קנס

שלי, עו"ד 27/05/10
כשאדם מקבל הודעת תשלום וטוען כי שילם אותה ללא הוכחת תשלום- בעייתי מאחר וכולם היו טוענים זאת.
בידקי אולי שילמת באשראי ואז תהייה לך הוכחה כי שילמת.

דרך אחרת היא לבדוק נושא של התיישנות.
התיישנות של הודעת תשלום מתחלקת לשניים:
אם במשך שנה מיום קבלת הודעת התשלום לא נשלחה אלייך הודעה בדואר רשום, מתיישנת ההודעה. העירייה אינה מחוייבת להראות כי חתמת על ההודעה, מספיק כי מראה ששלחה.
ההתיישנות השנייה היא אם העירייה או מי מטעמה לא ביצעה כל פעולה במשך 3 שנים מהפעולה האחרונה, גם כאן חלה התיישנות.
יש אפשרות לבקש מהעירייה או מעורך דינה פירוט פעולות שבוצעו ואז תוכלי לראות אם אכן בוצע.

במידה וכן נסי להגיע עימם להסדר כך שהחוב לא יגדל.
יש כמובן אפשרות להשפט אבל אז אם אין לך איך להוכיח את חשופה להוצאות.

איחוד תיקים- הגבלות כמו למוגבל באמצעים

ויט 27/05/10
לפושט רגל אסור להשתמש בכרטיס אשראי, יכולים להטיל הגבלה כזו גם במסלול איחוד תיקים? יש הגבלה כזו במסלול מוגבל באמצעים, והחוק אומר שבמסלול איחוד תיקים אפשר לנקוט בכל הליך לפי חוק זה (סעיף 74יא, 74יג)

שימוש באשראי

שלי, עו"ד 27/05/10
מוגבל באמצעים הרשם רשאי (לא חייב) להגביל אותו בשימוש בכ. אשראי נוסף להגבלות נוספות וכך גם באיחוד תיקים.
בדרך כלל כשחייב מוגבל ו/או באיחוד תיקים הרשם מטיל הגבלות אלו אלא אם הונח לדעתו כי טעם אחר מצדיק זאת.
לדוגמא עיכוב יציאה מהארץ, אם החייב אמור לצאת בגלל בעיות בריאותיות לרב הרשם יאשר.
לגביי כ.אשראי, הרשם הרבה יותר נוקשה מאחר ואין הגיון כי מצד אחד יהיו לחייב חובות ותיקים בהוצל"פ וימשיך ויהננה מהשימוש בכרטיס אשראי ואף יוסיף על חובותיו.
דילוג לתוכן