פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
קבלת מכתבי הוצל"פ לבן שכבר לא גר בבית
מה לעשות? אני מפחדת שיתחילו בהליך הוצל"פ וישלחו מעקלים לביתי.
המרצת פתיחה - סעד הצהרתי.
צריך לצרף תצהיר.
האגרה כ- 601 ש"ח.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
קיבלתי צ'ק של חברה בע"מ
טענת שיק גנוב
תדרשי מבעל השיק אישור משטרה לגניבה, במידה ויתחמק תפתחי תיק בהוצל"פ
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני הזוכה ויש לי שאלה
המטרה שהרישיון יופקע מייד עם כניסת ההגבלה לתוקף
הרי רישיון מתחדש אחת ל 10 שנים ויש הרבה נהגים שההגבלה מחידוש לא מזיזה להם
הרי לשון החוק מאפשרת הגבלה מלהחזיק אולם כשההגבלה מאושרת מצויין - הגבלה מחידוש רישיון
תודה
הגבלה של רשיון הנהיגה
החוק מאפשר רק הגבלה מחידוש רשיון הנהיגה, אבל נאמר לי ע"י מר אריה כהן סגן יו"ר ראשות לאכיפה וגביה כי לאחר שנה יבוטל רשיון הנהיגה לחלוטין, אפילו שמועד החידוש הינו מאוחר.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום קיבלתי מכתב מהוצל"ף בגין תיק שמתנהל נגדי תיק
התנגדות לביצוע שטר
אבל אם הצלחתי להבין נכון המציאו לך את התביעה, ועבר לך המועד להגיש התנגדות?
אם כן - תגיש בקשה להארכת מועד עם הנימוקים לאיחור (
תצרף תצהיר רק לזה), וכן תצרף את ההתנגדות ותטען טענות הגנה (גם כאן תצהיר).
במקביל תבקש עיכוב הליכים.
תעקוב אחר החלטה .
תגיע לדיון, ושם יהיה ניסיון לפשרה.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר.
מנהל הפורום.
ניתן לתבוע חייב שחתם על הסכם כספי ישר בהוצל"פ?
תביעה כנגד הגרוש
פני לעו"ד ליעוץ פרטני.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
אני זוכה בהוצל"פ ורוצה להגיש עיקולים
האם אני יכולה לבקש עיקול כללי על כל סכום כסף ו/או על נכסי מיטלטלין ו/או נכסי מקרקעין הרשומים ע"ש החברה על בסיס הח.פ. שהחזירה לי שיקים בעבור שירות שנתתי?
במידה ויש נכסי מקרקעין לחברה, איך אני יכולה לתפוס אותם גם באופן כללי ובאילו טפסים בהוצל"פ אני עושה את הנ"ל? רק אציין כי האזהרה כבר המצאתי לחייב ואין כלל תגובה ממנו והוא מתעלם מכך שיטתית, אחרי שבאמת ניסיתי לגמור הכל מחוץ לבימ"ש.
לפיכך, שאלתי האם אני מוגבלת אך ורק לעיקול ספציפי למיטלטלין ומקרקעין או שאני יכולה בכללי לבקש כי על בסיס הח.פ. של החברה יוטל עיקול בכל מקום בו החברה השקיעה כספים כגון בנקים, חברות ביטוח ועוד ולחלוט בהתאם?
רק אציין כי לא עברה עוד חצי שנה מאז שהאזהרה הומצאה לחייב ככה שאני לא יכולה במידה והבנתי נכון להפעיל את מלוא הסנקציות המצויות בידיי לכאורה כנגד החייב בשל תיקון 29 לחוק ההוצל"פ.
לפיכך, באיזה טופס עלי למלא את הבקשה לעיקולים לכלל הגופים שביקשתי על מנת לתפוס כספים של החברה בכל אירגון או חברה שהיא?או לתפוס כלל נכסי המקרקעין של החברה?
כמה אגרה אני צריכה לשלם לביצוע ההליכים הנ"ל? האם החייב יחזיר לי את הכסף על האגרות במידה ואצליח לגבות את הכסף דרך ההוצל"פ?
אני זקוקה לתשובות בדחיפות ותודה מראש על הכל, כי אני כל כך לא מבינה וכועסת מזה שנתתי שירות טוב ללא תלונות והחייב לא משלם חזרה כסף על השירות וזה ממש ממש מעצבן.
תודה ושבוע טוב לכולם
גביה כנגד חברה בע"מ
שנית - אם את מתעקשת לטבוע בים של הבירוקרטיה של ההוצאה לפועל.
יש טופס של "פעולות מבצעיות" שם יש אפשרות לבצע עיקולי צד ג', יש לצרף רשימה עם קודים של כל הגורמים שאת רוצה לבצע אצלם עיקול (זה עולה 8 ש"ח לכל גוף - ובאם אין באותו רגע כסף באותו גוף - העיקול תופס למשך 3 חודשים בלבד).
ניתן לבצע מידע מהטאבו ומנהל לפי ח.פ.
ניתן לעקל רכבים לפי מספר ח.פ. זה בחינם.
אם הכל לא עוזר, אפשר אפילו לזמן את הבעלים של החברה לחקירה.
יש עוד דברים...
פני לעו"ד...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
איתור כתובת חייב
איתור כתובת
אם החברה לא נצאת שם, ניתן להמציא לכתובת של בעלי המניות הרשומים.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
כחייבת מוגבלת באמצעים שבקשתה אושרה………
חקירת יכולת - איחוד תיקים
1. אם אין החלטה מפורשת על ביטול - העיקול רק מעוכב, כלומר , לא ניתן לממש את הכסף שיש בחשבון אבל הוא קיים.
תבדקי מה בדיוק ההחלטה אומרת, אם אין ביטול - תבקשי ביטול ותסבירי שזה החשבון היחיד שלך ממנו את חיה.
2. ניתן לעבוד ולקבל משכורת.
3. מע"מ, מס הכנסה, ומרכז לגביית קנסות - לא יכנסו לאיחוד התיקים.
4. אין משמעות לעניין הפש"ר- זה גוף שונה עם חוקים שונים.
5. אכן הנושים יכולים לטרפד את האיחוד, או לגרום לצו גבוה.
6. אין חובה לעו"ד! אבל... עו"ד טוב יכול להכין אותך לחקירה הזו.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
שטר חוב
לרוע מזלי כנראה לא שמתי לב והוא לא חתם על השטר אלא אישתו חתמה באזור שבו הערב חותם על השטר.כלומר עושה השטר לא חתום והערבה שהיא אישתו חתומה. האם אני יכול להפעיל את השטר הזה נגד הערב.??שהיא אישתו בעצם
כנראה שכלל לא
בוצע שינוי אסור בצ'ק והחייב מסרב לנפק צ'קים חדשים
שינוי בשיק
יכול להיות שהפתרון מבחינתכם הוא הגשת תביעה, תוך שימוש בס' 81א1 לחוק ההוצל"פ.
מומלץ לכם להוועץ בעו"ד מיומן בהליכי הוצל"פ לסוגיהם.
פשיטת רגל
פטור מאגרה בבקשה לכנ"ר
יש באפשרותך לבקש פטור מאגרה לכנ"ר, ואת יכולה לעשות זאת באופן עצמאי!
רק קחי בחשבון כי כמעט ולא ניתן פטור מאגרה במסגרת הפשט"ר.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עו"ד נכבד
תודה מראש, לינדה
איחוד תיקים ומוגבל באמצעים
יש 2 סוגים של איחוד תיקים ובקצרה אומר לך:
1. מוגבל באמצעים ואז התשלום הוא לפי חקירת יכולת.
2. איחוד שאינו מוגבל באמצעים ואז התשלום הינו 3% מסך תיקי ההוצל"פ.
נראה לי שלכך התכוונת.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סדר דין מהיר מהוצלפ
הגשתי שקים בהוצל"פ הוגשה בקשת רשות להגנה, הוא קיבל, עכשיו השופט הורה לי לעשות גילוי מסמכים תוך 30 יום.
1. אני מבין שאני אמור לשלוח את כל המסמכים שלי, האם אני יכול גם לשלוח מסמך שמפרט את כל הטענות שלי? (מלבד המסמכים עליהם אני מסתמך?)
2. האם כותרתו של המסמך צריך להיות כתב תביעה או משהו אחר?
3. תצהירים אני אמור להגיש בתאריך מאוחר יותר.
גילוי מסמכים בהליך הוצל"פ
בגילוי מסמכים תגיש רק מה שביקשו ממך ואתה לא חייב כל כותרת למסמך.
תצהירים תגיש לאחר הוראה בשלב מאוחר
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגבלת רשיון נהיגה
חג אילנות שמח. ז.ג
הגבלה מחידוש רשיון הנהיגה
ההגבלה אשר הטלת עליו היא "הגבלה מלחדש רשיון נהיגה" ז"א זה אינו יכול לחדש רשיון נהיגה במועד הקצוב לו ע"פ חוק.
וכן בחלוף שנה להגבלה, יבוטל רשיונו לכאורה אוטומטית.
אלה פני הדברים בהסתיגות מפורשת שעדין אין תשובות ברורות בנושא לאף אחד והכל עדין חדש.
בכ"מ רצוי לך לפנות לעו"ד שידע איך לגרום לו לשלם.
חג אילנות שמח ומתוק.. גם לך
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסק דין בבימש
מייד כשקיבלתי את פסק הדין בדואר (לפי המזכירות פסק הדין נשלח אל הצדדים ב 26.12.10) שלחתי מכתב לב"כ החברה בצירוף פסק הדין ובו ביקשתי להעביר המחאה עד 21.01.11.
היום אנחנו כבר ב 20.01.11 לא שמעתי מהם ולא הועברה המחאה.
האם ביום ראשון שזה יהיה כבר 23.01.11 אני יוכל לפתוח תיק הוצל"פ על סכום פסק הדין על מנת שלא יחשבו לשלם לי בלי שערוך ליום התשלום? מה כדי לעשות? לחכות עוד או לפתוח תיק? אני רוצה לומר שהם התייחסו אליי בזלזול ובחוסר הגינות לכל אורך המשפט ואני לא מוכן שיימשכו אותי חודש או אפילו שבוע יותר וישלמו לי בלי ריבית ושערוך.
בקשה לביצוע פס"ד
אתה יכול לפתוח את התיק כנגד החברה 30 יום לאחר שהמצאת להם את הפס"ד, כיוון שמדובר בפס"ד בהעדר הגנה.
במידה ויש לך אישור שהם קיבלו את הפס"ד אל תחכה אפילו רגע, רוץ ללשכת ההוצל"פ הקרובה ופתח תיק.
תבדוק אפשרות לפתוח את התיק דרך עורכי דין שמקבלים את שכרם לפי תוצאות הגביה.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה אבוד? דחוףףף
אנא עזרתכם אני קורסת. מה הן האפשרויות שלי אם יש בכלל?
עיקול מזונות
צריך לבצע עיקול משכורת דחוף, בלי קשר לכל החובות האחרים.
הפסיקה גורסת במפורש כי ישנה עדיפות מובנת לחוב של מזונות.
במידה והכנ"ר מונע ממך לקבל את כספך, זמני אותו לדיון בפני רשם ההוצל"פ.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תחליף המצאה
כיצד עושים תחליף המצאה?
תחליף המצאה תיקי הוצל"פ
באפשרותך לבצע הדבקה על הדלת של החייב הרשומה במשרד הפנים, ויחשב לך כהמצאה בהדבקה.
יש משמעות בעיתית עם הפעולות שאפשר לבצע לאחר הדבקה ולא מסירה מלאה.
רצוי מאוד לתת לעו"ד מנוסה לפעול בתיק, ולמצוא את החייב בעצמו...
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחוד תיקים
איחוד תיקים ועיכוב יציאה מהארץ
במידה ויש תיק איחוד, ולא הוכרזת כמוגבלת באמצעים יתכן ולא יגבילו את יציאתך מהארץ.
במידה ותוגבלי בכ"מ יש לך אפשרות לבקש יציאה חד פעמית עם ערביות לחזרה.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת עצה
ההחלטה קבעה כי אבא שלי צריך להעביר לגרושתו שידה והיא מחויבת למכור לו את חלקה באוטו (המשותף- הם רשומים כבעלי הרכב במשותף) תמורת 14,000 ש"ח. כן, נקבע שקבלת הכסף תעשה במעמד העברת הבעלות. יש לציין, כי בפועל אני זו שמעבירה כסף לאבי והוא אמור לקנות ממנה את הרכב עבורי.
אני מעוניינת להעביר את הרכב בדיקה בטרם הקנייה (על מנת לבדוק שלא קיים פגם מהותי בגיר, מנוע או שילדה, או שלא בוצעה חבלה במזיד- מדובר באישה נקמנית שביצעה דברים שפלים) ולא מוכנה לקנות אותו ללא בדיקה שכזו.גרושתו מסרבת לכך. לדבריה, אין עליה חובה לגשת איתי למכון בדיקה בטרם העברת הבעלות. (אכן אין חובה מפורשת כזו בפסק הדין כיוון שעורך הדין של אבי, משום מה, לא שם על כך את הדגש).
מועד ביצוע פסק הדין פג ביום א' הקרוב.
האם אנו יכולים לגשת ללשכת הוצאה לפועל ביום שני לבקש בקשת ביצוע לפי סעיף 6א לחוק הוצאה לפועל ולטעון כי סירובה לאפשר בדיקה לרכב הוא סירוב שנעשה בחוסר תום לב (ומעיד שיש לה מה להסתיר) וכי בדיקה כזו היא חלק אינהרנטי בקניית רכב והעברת בעלות ומהווה "הליכים נוספים" לפי סעיף 6?
אודה על תשובתכם המהירה....
הבהרת פס"ד
הדרך היחידה הפתוחה בפניך היא לפנות שוב לבית המשפט לעניני משפחה בבקשה להבהרת פס"ד ובו יתן הוראה על בדיקת הרכב טרם הקניה.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעוררות חוב ישן
לפני 8 שנים, בעקבות התנהלות פיננסית כושלת של משפחתי, נפתחו כנגדי 10 תיקי הוצל"פ בסכום של 200 א' ש"ח . עם השנים סגרתי את כולם בהסדרים והחודש השלמתי את התשלום האחרון, כנגד הלוואה גדולה שלקחתי.
כנראה שעקב הטראומה שאני חווה מזה שנים, אני פוחד שפתאום יצוץ לו מישהו בעוד שנים עם חוב נוסף. אציין כי חלק מהחוב היה בגין צ'קים ללא כיסוי. האם יש התיישנות על צ'קים? בכלל, באופן כללי, האם יש התיישנות כלשהיא על חוב שלא הוגש להוצל"פ ולא נעשה ניסיון לגבות אותו ?
האם יש דרך שבה אוכל "לקרוא" לכל מי שטוען לחוב כלשהוא, על מנת לסגור הכל (אם יש משהו) ולפתוח דף חדש בחיי?
התישנות של תביעות בהוצל"פ וכן התישנות של שיק
התישנות לתביעה בגין ביצוע שטר חוב הוא 7 שנים ממועד פרעון השיק.
לאחר מכן א"א לתבוע בהוצל"פ אבל אפשר לתבוע לפי דיני החוזים.
אין דרך ל"אסיפת חייבים" בו תודיע לכל מי שחיב לך שיבוא ליטול את כספו.
תמתין את הזמן המופיע בתקנות ההתישנות ואז תהיה רגוע יותר.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול ללא התראה/אזהרה מקדימה
עיקול בבנק ללא המצאת אזהרה לידי החייב כדין
את צריכה להגיש התנגדות לביצוע שטר בדחיפות ללשכת ההוצל"פ בו מתנהלת התביעה.
תצרפי בקשה להארכת מועד ההתנגדות.
ואם טענותיך נכונות אף תזכי במשפט.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
למי פונים כשעורך דין לא פועל כחוק
פעולה לא חוקית
במידה ועורך דין לא פעל ע"פ החוק או ע"פ המסוכם באפשרותך לפנות ללשכת עורכי הדין, לידי ועדת האתיקה והם יפעלו נחרצות כנגד עורך הדין.
לשכת עורכי הדין פועלת בחומרה רבה כנגד עורכי דין שפועלים שלא ע"פ החוק.
כותב שורות אלו משמש כקובל (תובע) מטעם לשכת עורכי הדין, ולכן ידוע לי את הנחרצות בו פועלת הלשכה למגר כל תופעה של עורכי דין אשר פועלים שלא ע"פ החוק.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עוזיאל
גביה ועיקול בחשבונות בנק
עו"ד יכול לעקל כסף מהחשבון ע"פ הוראות החוק, ולא חייב לשלוח לך פירוט עבור מה עוקל הכסף.
צריך לבדוק מתי נפתח תיק ההוצל"פ בכל הקשור להתישנות.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסירת אזהרה
המצאת אזהרה בתיק ההוצל"פ כשיש רק ת.ד
יש להמציא את האזהרה לכתובת הרשומה במשרד הפנים.
שם א"א לציין רק ת.ד וחייב כתובת אמיתית.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק התיישנות
לפני כ-12 שנים הוזמן לביתי שירותי כיבוי אש, אימי קיבלה לביתה שובר תשלום על השירות, התשלום לא שולם באותה עת. לאחר 12 שנים קיבלנו לביתי דרישת תשלום מעו"ד. המצב הוא שכרגע החוב נמצא בהוצל"פ. ברצוני לדעת האם יש חוק התיישנות לגבי התשלום במידה ולא היתה שום תכתובת במהלך השנים? האם ואיך ניתן לבדוק אם היתה תכתובת במהלך שנים אלו?
התישנות
לכאורה אין התישנות אבל יש "שיהוי" שהתוצאה שלו לא פחותה מהתישנות.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





