פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

בקשה למינוי כונס נכסים מכח עיקול שבוצע על הנכס

מוריה 23/02/11
ראשית תודה על תשובתך,באותו עניין, כיצד בעצם רושמים את הבקשה? האם הבקשה אמורה להיות מפורטת מה פעלנו עד היום בתיק האמור וזאת בכדי להוכיח מעבר לכל ספק כי חרף כל הפעולות שננקטו טרם נגבה החוב, והדבר האחרון שיכול להיפרע מהחוב הוא מימוש הנכס?אלו מסמכים מצרפים לבקשה?האם צריך לצרף נסח חדש?

בקשה למינוי כונס נכסים

עו"ד שזר .ת 26/02/11
יש באתר של רשות האכיפה והגביה את סט המסמכים שצריך להגיש במקרה של מימוש נכסים - הכוונה למינוי כונס נכסים.
אין אפשרות לעשות זאת לבד - חייבים עו"ד, כי עו"ד מתמנה ככונס נכסים ולא הזוכה...
זה הליך מורכב
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

איך אני גורם לכך שייתנו החלטה שהחייב בעל יכולת שמש

זוכה 23/02/11
שלום
איך אני גורם לכך שאקבל הלטה כנגד חייב שהינו בעל יכולת אשר משתמט
החייב לא ביקש צו תשלומים וה 21 ימים עברו ואני רוצה שיכריזו עליו שהו משתמט בכדי לבקש הגבלות
המון תודות

ביצוע הגבלות כנגד חייב

עו"ד שזר .ת 26/02/11
יש טופס מיוחד, (בקשת זוכה 3 או 4 - יש באתר של רשות האכיפה ), וכן צריך בקשה מנומקת, ושיתמלאו כל התנאים הקבועים בחוק להטלת המגבלות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

דחוף !!!בעניין החייאת תיק בהוצל"פ

שפר 23/02/11
הונחה מעטפה מתחת לדלת של לקוח שלי ובה הודעה  על החייאת תיק בהוצל"פ בשל שיק שחזר על חברה בע"מ שהייתה בבעלותו לפני למעלה מ- 10 שנים ולמעשה פעם ראשונה הוא מודע לתיק ההוצאה לפועל האם צריך להגיש התנגדות??. ומה צריך לעשות בעצם!!

שיק כנגד חברה בע"מ שהוגש לפני 10 שנים

עו"ד שזר .ת 26/02/11
ללכת לצלם את התיק מהלשכה, ולראות במה מדובר,
האם החוב הוא שלו או שלם החברה
אם של החברה - במקרה שהיא סגורה - אולי אין מה לעשות.
אם זו חברה פעילה או חוב אישי - לבדוק האם יש מסירה בתיק, ולהתקדם משם.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

זוכה בתיק הוצל"פ מסוג שיקים

אסף 22/02/11
חבר שלי העביר לי שיק לזכותו שחזר, אין לו את הזמן ואת הכוח להתעסק עם הגבייה של השיק והוא העביר לי את הטיפול בשיק . פתחתי תיק הוצל"פ וציינתי בבקשה לביצוע השטר כי אני הזוכה , למרות שהוא המוטב על גבי השיק. האם ניתן לעשות זאת ? העו"ד של החייב התקשר אלי ואמר לי שלא ניתן לעשות זאת. אני יכול לפתוח תיק כזוכה למרות שאני לא המוטב על גבי השיק? חבר שלי, המוטב על השיק , המחה לי את זכויותיו הנובעות מהשיק, האם זה חוקי?
תודה על העזרה

גביה בהוצאה לפועל מכוח שיקים

עו"ד שזר .ת 26/02/11
באם השיק למוטב בלבד - אסור לעשות את זה.
באם לא - אפשר לעשות זאת על ידי חתימה מאחור.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

הוצל"פ על צק

גלעד 22/02/11
שלום רבהפקדתי צק של לקוח בחשבון העסק שלי (לא חברה בע"מ)הצק חזר אכ"מ והבנק תבע את הצק מבעליו ותבע גם אותי כיוון שאני מסב את הצק וחתום מאחורה אך משתחררים מהסיפור?

תביעת שיק מהבנק

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך
לא ברור לי מדוע הבנק תובע? אנא פרטים נוספים.
בגדול אם אתה חתום על השטר מאחורה כמיסב יש לך חבות מלאה על השטר.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה לחקירת יכולת

אנדי 22/02/11
שלום יש לי תיק יחוד בערך 7 שנים ואני עומדת בתשלומים.ליפני כחודש אחד מהתיקים ביקשר פיזור תיקים והשרם לא אישר את הפיזור כי אני עומדת בתשלומים.היום קיבלתי דואר עד"ו שמבקש חקירת יכולת על שם אחד המתיקים. זה אפשרי? אפילו שאני עומדת בתשלומים? לעבוד חקירת יכולת שוב רק על תיק אחד? לפי המיכתב הרשם רק התחייס לתיק הזה בלא כחלק של תיק יחוד.תודה מראש

חקירת יכולת נוספת במצב של איחוד תיקים באמצע ההליך אפשרי?

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך
בכל רגע יכול כ"א מבעלי התיקים הפרטנים לבקש חקירת יכולת.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה על הטלת הגבלה

ציונה 22/02/11
שלום לפני כשבעים הגשתי בקשה לסגירת תיק איחוד ואישרו לי אבל עם מוגבל כחייב מוגבל השאלה שלי עם הוצאה לפועל חייב לגביל אותי אחרי שאני אשלם את החוב שלי אגבלה של אשראי ואו לפתוח חשבון בנק הגבלה היא ל3 שנים

הגבלה באיחוד תיקים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך
לא ברורה לי שאלתך
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעוניין להגיע לבית משפט ולא הוצאה לפועל

ניר 22/02/11
עו"ד שלח לי מכתב איום על הוצאה לפועל בעקבות חוב לחברה סוללרית שנגרם כתוצאה מהטעייה שלהם
אני מעוניין להגיע לבית משפט מה עלי לעשות בכדי למנוע ממנו לעקל חשבונות וכד'

מכתב אזהרה מעו"ד המייצג חברת סלולאר כיצד לפעול

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך
אין לך כעת מה לעשות.
תמתין שיפתח התיק בהוצל"פ ואז תגיש התנגדות לכך.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרה לי מקרה דומה

אסף 26/02/11
לי יש 15 תיקים בהוצאה לפועל אני מבלה שם 5 שנים למדתי הרבה אחד התיקים שלי הוא חוב לחברת סלקום שאני גורר כבר 5 שנים זה התיק הראשון שנפתח לי . ***צונזר ע"י המערכת****

האם הוצאה לפועל יכולים לבצע עיקול בבית של חייב שעצ

יגאל 22/02/11
שעצור בבית כלא בבאר שבע.
החוב הוא על צ'ק שחזר .
אשמח לתשובה מהירה .פשוט אחותי שהיא אשתו פוחדת מאוד שיגיעו לעקל .
תודה מראש

עיקול חוב לחייב שעצור בבית כלא

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך
אם החייב מופיע שגר בבית ניתן לעקל שם.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובות של גרוש

גלי 22/02/11
פניתי להוצאה לפועל עקב חוב מזונות בעבור שנתיים: עיקול משכורת, חשבון בנק וכו'. לאחר קבלת הזהרה הוא עדיין לא שילם את הסכום שחייב וגם את החודשי של המזונות. נאלצתי לבקש דרך הלשכה מהסר או 10% מהסכום שחייב. הגרוש שילם ומבקש לבטל עיקול על חשבון בנק כי לפי דבריו מתכוון לשלם עוד 8 אלף שיש לו (החוב הרבה יותר גבוה). אני מפחדרת שאם אלך לקראתו הוא לא ישלם. מה עלי לעשות?

האם לבטל פקודת מאסר בגין הבטחת תשלום?

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך גלי
לצערי ההבטחות האלה לא שווים הרבה, ורק את מכירה את נפש הגרוש שלך.
לדעתי האישית ולפי נסיון שיש לי אל תבטלי את העיקול חשון בנק, ואם יש שם כסף תבקשי מימוש של הכספים שנמצאים בחשבון והכסף יעבור אליך.
את יודעת לבצע מימוש?
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלטת רשם האומרת כי יש להפקיד כסף בתמורה לעיכוב

ולדמיר 22/02/11
התקבלה החלטה ע"י רשם כי ככתנאי לעיכוב הליכי עיקול וגביה יש להפקיד 2,500 ש"ח.מבקש העיכוב אדם בעל חובות ומוגבל באמצעים חמורים .איך ניתן לבקש ביטול ההפקדה ?

כיצד לבטל החלטה המורה על החלטה להפקדת סכום כסף

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך
אין דרך ספציפית שנותנת אפשרות לביטול החלטת הרשם בעניין.
תנסה לפנות בבקשה לרשם ולהסביר את מצבך האישי, ותסביר שהבקשה להפקדת הערובה כמוה כנעילת דלת בפניך לפנות לבית משפט.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייב באיחוד תיקים

מתענין 21/02/11
שלום, הנני חייב באיחוד תיקים, מזה מספר שנים ומשלם בעקביות את תשלומי ההסדר.מתוקף ההגבלות באיחוד תיקים, הנני מוגבל ביציאה מהארץ.לאחרונה, הוזמנתי על ידי גרושתי וילדי לחגוג את בר המצוה עימם, בטיול בר מצוה לחו"ל.  ברצוני לברר האם ניתן לקבל אישור יציאה מהארץ לזמן קצר ולמועד הטיול הנקוב ?... מה נדרש ולמי עלי לפנות ?

עיכוב יציאה מהארץ לחייב באיחוד תיקים כיצד לבטלו לשם נסיעה חשובה?

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 22/02/11
שלום לך
תגיד בקשה מסודרת לרשם ההוצל"פ, בתיק האיחוד. ותכין לך ערביות של 2 אנשים עם תלוש משכורת שיכולים להיות ערבים לך על חזרתך.
ככל הנראה יאשרו לך לצאת.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צפייה במידע – ???

שואלת 21/02/11
שלום,
ביקשתי מהרשם לקבל תלוש שכר של הגרוש שלי כדי לראות אם יש לו קופות פנסיה רו השתלמות. מדובר על אדם שעובר מעבודה לעבודה ומתמק ממזונות כבר שנתיים וחצי.
הרשם אישר הבקשה וכתוב בה שיש אישור לצפות במידע.
מה זה אומר? שאני יכולה לפנות לחשבת שכר אצל המעסיק שלו ולבקש לקבל העתק של תלוש משכרת שלו? או אולי לעשות משהו אחר?

כיצד אפשר לעיין בתלוש שכר של חייב?

עו"ד שזר .ת 21/02/11
לא ברור מה ביקשת בדיוק.
צריך אולי להגיש בקשה להבהרת החלטה, ולבקש ספציפית צו כנגד המעסיק להמצאת תלושי שכר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

מס רכישה חוק חדש

עו"ד שזר .ת 21/02/11
מצ"ב קישור למחשבון הרשמי של מס הרכישה:
https://www.shaam.gov.il/simulator_mekarkein/

את השובר משלמים בדואר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פעולות נגד חייב

אלי 21/02/11
קיבלתי פסק דין נגד חייב ע"ס 60,000 ש"ח. אני יודע שאותו חייב מגלגל מזומנים בשחור אבל אין לו חשבון בנק. אני חושש שהוא יכול לקבל צו חיוב בתשלומים ולשלם לי כמה מאות ש"ח כל חודש היות ואין לו חשבון בנק ורכב על שמוף ואני רוצה למנוע את המצב הזה. מה עלי לעשות על מנת שהחייב לא יטרטר אותי שנים?

פעולות גביה כנגד חייב

עו"ד שזר .ת 21/02/11
לשכור עו"ד טוב שיעשה עבורך את הגביה...
היום ניתן לבצע במקרים מסויימים הגבלה על רישיון הנהיגה, חקירה של החייב, המצאת מסמכים ועוד.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

האם אוכל לתבוע?

נעה פרנקל 21/02/11
מה המקור החוקי לפיו אני יכולה לפתוח תיק הוצל"פ בגין נגד בעלי לשעבר בגין חובות מזונות של בני שהיה קטין והיום הוא בגיר?

האם אני מנועה מלפעול שעה שבני הפך לבגיר דהיינו מעל גיל 18 כיום?

האם הוא היחיד שיכול לנהל את התיק או שמא אין מניעה שאפתח בשמו גם כשהוא בגיר?

ניסיתי לרשום את השאלה בווריאצות שונות כדי לקבל תשובה מדויקת ושמפנה לחוק - אני רוצה לדעת מה המקור החוקי לכך...

תודה רבה רבה מראש.
יום מצויין

פתיחת תיק מזונות

עו"ד שזר .ת 21/02/11
תנסי אולי בפורום דיני משפחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

חייב מוגבל

בל 21/02/11
לעו"ד שלום,
אני מוכרזת כחייבת מוגבלת ( לא הייתה לי ברירה אחרת ולבקש ) השאלה:
1. האם ברגע שיש הסדר על תשלום סכום קבוע החוב יורד בהדרגה? עד מתי? או שזה לא נגמר עם הריביות?
2. חייבת לעבור דירה והיות ואין אפשרות להוציא שקים , מקשה עלי מאוד למצוא דירה ( שגם ככה זה לא פשוט) ולתת שקים לבטחון בלבד, האם יש אופציה במקום שקים לבטחון? 3. האם יכולה אני לבקש להיות באיחוד תיקים וללא חייבת מוגבלת...? האם זה אמור לאפשר לי להשתמש בשקים וכד' אחרי אישור מה. לפועל? כמה משלמים מבחינת החובה במצב זה?
3. איך מערערים על שופט? וכמה זמן זה אמור לקחת?
תודה רבה

חייב מוגבל באמצעים - איך יוצאים מזה?

עו"ד שזר .ת 21/02/11
הרבה שאלות, אנסה לענות כמה שיותר.
ניתן להיות באיחוד ולא להיות מוגבל, אבל אז צריך לשלם 3 אחוז מגובה החוב הכולל כל חודש.
אם אין אפשרות, משלמים את הצו שנקבע ויש הגבלות.
כל חודש שאת משלמת הסכום יורד מהסך הכולל
בדרך כלל, אם החוב הוא של כמה עשרות אלפי ש"ח והצו הוא לדוגמא 100-200 ש"ח, את רק משלמת את הריבית, כך שהחוב לא יגמר לעולם...
לכן לפעמים יש מקרים שעדיף לפנות להליך פשיטת רגל
ערעור על רשם- תלוי באיזה עילה ועל איזה החלטה, כעקרון הערעור הוא ברשות בתוך 45 ימים, אבל צריך לבדוק בדיוק למה התכוונת.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

כמה זמן ממועד פרעון ציק שחזר אפשר לתבוע בהוצ"לפ

יוני 20/02/11
והאם אפשר לתבוע שטר חוב שלא נפרע בהוצאה לפועל?בתודה מראש

מתי ניתן להגיש לביצוע שיק שחוזר?

עו"ד שזר תומר 20/02/11
אפשר להגיש לביצוע שיק שחזר - מיידית.
שטר חוב - ניתן להגיש מיד עם מועד פרעון השטר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שאלתי לא הובנה

יוני 21/02/11
כמה זמן התכוונתי אים עבר הרבה זמן מרגע שהציק חזר 3 שנים האם גם אפשר ליתבוע או שיש התישנות ואם יש כמה

ביטול עיקול

חגי 20/02/11
בס"ד
אני משלם כבר שנתיים להוצאה לפועל בשוברים של 200 ,כבר שלימתי חצי חוב אם לא יותר. יש לי הסדר עם הוצאה לפועל חתום בית מישפט השלום תל אביב באחד הסעיפים כתוב " כל עוד יעמדו החייבים בתשלומים אלו, לא ינקטו נגדם הליכי מאסר בגינם ולא יוטלו עיקולים על משכורתם של החייבים ועל חשבון העו"ש שלהם ואם הוטלו - יוסרו מכאן להבא כנגד תשלום ראשון ללא צורך בהחלטה נוספת" שאלתי היא צריך להגיע לי כספי פיצוים מחברת ביטוח הם לא יכולים להישתחרר לי ביגלל עיקול הוצאה לפועל ,אבל אם אני משלם ועומד בחובות וכבר שילמתי את הרוב האם אפשר לבטל עיקול זה בדרך כלשהי?

כיצד מסירים עיקול על כספי פיצויים /פנסיה? טיפים

עו"ד שזר .ת 20/02/11
בעייתי.
מכיוון שאם תגיש בקשה לבטל את העיקול, אז הזוכה יכול "להתעורר" ולדרוש את מימוש הכספים ...
אולי עדיף לשלם 200 ש"ח כל חודש, ובעוד תקופה להנות מהכספים, מאשר לאבד אותם.
צריך קצת יותר פרטים על מנת לגבש אסטרטגיה מתאימה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ביטול הגבלת חשבון

רמי 20/02/11
יש לי שלושה תיקי הוצאה לפועל העו"ד שלי עשה לי הסדר בשלושת התיקים ואני משלם את צווי התשלום במועד שנקבע לי,העיקול על החשבון בוטל אבל נשאר "הגבלה על החשבון" !!האם אפשר לבטל את ההגבלה על החשבון??!! אך זה מתבצע? וכמה ייקח זמן? ואם במידה וההגבלה בוטלה אפשר לנהל חשבון הבנק כמו חשבון רגיל ללא כל בעיה? *(לא מדובר בצ'קים)

כיצד מסירים הגבלה מחשבון הבנק של חייב?

עו"ד שזר .ת 20/02/11
יכול להיות שחזרו מספר שיקים שגרמו להגבלה.
יכול היות שאחד הזוכים ביקש את ההגבלה באחד התיקים- ואז אפשר לבקש שיסיר את ההגבלה.
צריך לבדוק את מקור ההגבלה, תבקש מעו"ד שלך לבדוק בכל אחד מהתיקים האם מישהו מהזוכים ביקש את ההגבלה, כך ניתן להתקדם הלאה.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

התראה לפני עיקול לחוב של בני שאינו מתגורר עימי

תמי 20/02/11
בני גרוש בן 37 ובעל חובות רבים. כתובתו במשרד הפנים נשארה הכתובת שלי. אני אמו ואני אלמנה טרייה. לאחרונה קיבלתי התראות לפני עיקול תכולת הבית שלי ששייכת לי בלבד. אני חוששת מאד. בני אינו גר עימי אך כל ההתראות מגיעות אליי וחוששת שיעקלו לי את רכושי. מה עליי לעשות? לאן לפנות? האם די בתצהיר של תכולת הבית או שעליי להגיש בקשה מיוחדת בצרוף מסמכים נוספים? כיצד זה עובד? תודה רבה

עומדים להוציא לי דברים מהבית - מה עושים??? המרצת פתיחה במיטלטלין - טיפים

עו"ד שזר .ת 20/02/11
המצב שלך ניתן לפתרון, אבל גם תלוי בזריזות שלך וביכולת שלך להתמודד עם הבירוקרטיה בארץ.
צריך לפנות לבהימ"ש בבקשה לסעד הצהרתי, שבו יש לבקש להצהיר כי כל תכולת ביתך שייכת רק לך, ולציין את עובדות המקרה.
יש להגיש בקשה לתיקים שבהם ניתנו התראות לפני הוצאת מיטלטלין, כי הוגשה בקשה לביהמ"ש ולבקש עיכוב הליכים, או לחלופין, יעיל יותר - לבקש עיכוב הליכים מבית המשפט.
המלצה חמה - תשכרי עו"ד...
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

איך מיישמים את צו ההבאה – דרך המשטרה ?

זוכה 20/02/11
איך מיישמים את צו ההבאה - דרך המשטרה ?

צו הבאה - מי מבצע אותו?

עו"ד שזר .ת 20/02/11
צו הבאה מבוצע על ידי המשטרה בלבד, אתה לא מיישם אותו - המשטרה מיישמת אותו לבדה.

הוצל"פ- סמכות מקומית

ניר- עו"ד צעיר 20/02/11
האם קיים דין ספציפי לעניין סמכות מקומית להגשת בקשות להוצל"פ?

דוג':
פס"ד נידון בירושלים שלו הסמכות המקומית. האם הזוכה יכול להגיש בקשה לביצוע פס"ד בלשכת ההוצל"פ בתל אביב?!

אודה לתשובתכם!!

האם זוכה יכול לפתוח תיק הוצאה לפועל בכל לשכה שהוא חפץ?

עו"ד שזר .ת 20/02/11
ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל בכל לשכה שאתה חפץ
בתביעה הולכים אחר הנתבע, בהוצאה לפועל אחר הזוכה.
במקרה שמוגשת התנגדות או כתב הגנה, יש לציין את הסמכות המקומית, והיא ביהמ"ש המתאים (מקום מגורי הנתבע, מקום ההתחייבות וכו'- כרגיל במקרה של תביעה).
לדוגמא ניתן שיק באילת, והנתבע גר באילת, הזוכה יכול לפתוח תיק בנתניה... ולרשום שאם תוגש התנגדות הסמכות המקומית תהיה באילת.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הוצאה לפועל מצד שלישי לע צ'קים גנובים!

סוניה 20/02/11
מהבית שלנו נגנבו צ'קים, יש על כך הודעה למשטרה. צד שלישי כלשהו ניסה לגבות אותם מהחשבון ולא הצליח ועכשיו הם הגישו את הצ'קים להוצאה לפועל: מה ניתן לעשות? כיצד עלינו לנקוט? כיצד מתמודדים עם דבר כזה?
תודה!

כיצד מתוגננים במקרה שגנבו לכם שיקים?

עו"ד שזר .ת 20/02/11
חסרים נתונים - כלומר האם מדובר בשיקים ריקים, ולמעשה כל הרשום על גבם מזויף, כולל הסכום והחתימה?
אם כן, ניתן לנסות להגיש התנגדות לביצוע שטר (ניתן לעשות כך בתוך 20 ימים מיום קבלת ההודעה על פתיחת התיק).
יש לטעון כי האוחז בהם לא אוחז כשורה - קרי, שלא בתום לב, ולא נתן תמורה.
הבעיה... אם הזוכה מתוחכם, הוא עשה "גלגול" של השיק ובכך דאג שיהיה לו תום לב ותמורה...
אם מדובר בסכום גדול, הייתי ממליץ לך מאוד לפנות לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ביצוע שטר בלשכת הוצל"פ

עו"ד צעירה 20/02/11
פנתה אליי גברת שמחזיקה בשטר חוב ע"ס 20,000 ש"ח שהופקד בידיה בזמן חתימת הסכם שכירות בשנת 2007.השוכר עזב את המושכר אולם השאיר חוב לעירייה ע"ס של כ-6000 ש"ח. לאחר פניות רבות , מכתבי התראה ועוד, לא ממאן השוכר להשלים את החוב ובכוונתה של הגברת לפנות ללשכת הוצל"פ לביצוע שטר.היא פנתה אליי כדי שאעזור לה למלא את טופס הבקשה לביצוע שטר.האם אוכל לבקש לחלט 6000 ש"ח מתוך ה20,000 או שמא עליי לציין את כל הסכום הנקוב בשטר חוב?..תודה מראש לכל מענה!

רק את מה שהוא חייב

עו"ד 20/02/11
רק מה שהוא חייב

כיצד מגישים בקשה לביצוע?

עו"ד שזר .ת 20/02/11
את רושמת בשטר החוב כי החוב הוא כך וכך ולכן הבקשה לביצוע מוגשת ע"ס החוב שהוא איקס.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חוב של חברה בע"מ

אסף לוי 19/02/11
פתחתי תיק הוצל"פ נ' חברה בע"מ שהשיקים שלה חזרו על סך 200,000 ש"ח . החברה בהפסדים אך 99% ממניותיה שייכות לחברה בע"מ אחרת שהיא כנראה חברת האם ומחברה זו ניתן להיפרע. איך כדאי לי לפעול על מנת לגבות את החוב? אני יכול לבקש מרשם ההוצל"פ לעקל את נכסי החברה שהיא בעל המניות בחברה שחייבת לי? תודה מראש

גביה כנגד חברה בע"מ

עו"ד שזר .ת 19/02/11
כן, אולי אפילו לעשות הרמת מסך.
צריך לעקל את המניות של החברה, ולזמן לחקירת יכולת את בעלי החברה, ולנסות להגיע לנכסיה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
דילוג לתוכן