פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

שינוי פס"ד

גלעד 03/03/11
שלום רב,
האם להוצאה לפועל ישנה הזכות לשנות ו/או לפרש פס"ד ע"פ הבנתם ?
ואיפה זה רשום בחוק ?

תודה

לא

עו"ד שרגא משה 04/03/11

תיק הוצאה לפועל נגד אחי ששוהה בחו"ל

קובי 03/03/11
שלום רבאחי שהתגורר עד לפני מספר חודשים בבית הוריי טס לחו"ל כדי לעבוד ולהחזיר את החובות שלו, בינתיים מתנהלות מולו 3 תיקי הוצל"פ, פניתי לייעוץ מול עורך דין וממה שהבנתי ממנו זה שיש אופציה שאחי יחתום על מתן יפוי כח על שמי על מנת שאוכל לעכב הליכים ולפנות לגורמים המעורבים בשמו, לפני 3 שבעות אימי קיבלה מכתב ובוא התראה אחרונה לפני עיקול מטלטלין(מכתב אדום) אז רציתי לשאול מה עליי לעשות על מנת שלא יעקלו את תכולת הבית של הוריי, הרי כל מה ששם שיך להם ולא לאחי, וכמה זמן לוקח לרשויות מזמן מתן המכתב עד לביצוע העיקול בפועל?מבקש את התחייסותכם לנושא תודה מראשקובי ח.

עיקול מטלטלין של חייב שאני ו גר בכתובת

עו"ד שרגא משה 04/03/11
דרך המלך היא לעתור לפס"ד הצהרתי ולפיו לחייב איו זכויות במטלטלין.

ממליץ שלא להתפתות ולעשות זאת ללא יעוץ צמוד של עו"ד.

עיקול רכב

סמי 03/03/11
נפתח לי תיק איחוד על סך של 21000 ש"ח ואני משלם בכל חודש סך של 3% מחובותיי.
יש לי רכב ערכו 10,000 ש"ח ואני רוצה למכור אותו , אולם רשום עליו עיקול

מה עליי לעשות ע"מ לבטל את העיקול, האם הרשם ייעתר לבקשתי
מה צריך להוכיח לרשם

נא לעזור לי
בכבוד רב
סמי

כפי הנראה תזדקק להבטיח את התמורה

עו"ד שרגא משה 04/03/11
באופן שיניח את דעתו של הרשם.

הליכי פשיטת רגל

אני 03/03/11
האם ניתן לפתוח בהליכי פשיטת רגל כאשר הפושט לא בארץ? יצאתי לחול לתקופה ובינתיים רוצה לקדם את העניין בארץ. האם זה אפשרי?

פשט"ר בחו"ל

עו"ד שרגא משה 04/03/11
לצורך ההליך תידרש להתייצב בעצמך בבימ"ש ובפני המנהל המיוחד.

עד ליום מינוי כונס נכסים לרכושך תוכל לשהות בכל מקום. לאחר מכן תזדקק לאישור בימ"ש.

שחרור כספים מעיקול

מיכאל 03/03/11
יש לע עיכוב הליכים על חשבון בנק עקב איחוד תיקים. אילו כספים אני יכול לשחרר בעקבות העיכוב כגון פיצויים ,פנסיה, קרנות וכו'.

כל מה שלא עוקל

עו"ד שרגא משה 04/03/11
כל מה שעוקל נדרש לצו ביטול .
אדגיש כי עיקול "תופס" בדר"כ זכויות קיימות ושתגענה תוך 90 יום. מה שנכנס לחשבון בנק , לדוגמא, לאחר 90 יום אינו מעוקל.

בקשה בהליך הוצאה לפועל

אורן 02/03/11
שלום רב,
רציתי לדעת האם זוכהשמגיש בקשה בהליכי הוצאה לפועל כמו עיקול או בירור פרטים. האם הוא חייב לשלוח העתק לצד השני (לחייב). בפרט שהוא מיוצג. האם זה כתוב בחוק הוצאה לפועל?

המצאת מסמכים לצד שכנגד בהליכי הוצל"פ האם נצרך?

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/03/11
שלום לך
גם אני שאלתי את עצמי את השאלה הזאת, ולאחר בדיקה הסקתי כי לא נצרך לשלוח העתקים לצד שכנגד בהליכי הוצל"פ.
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב כספי ותיקי ה. לפועל

RONIT 02/03/11
שלום רב,
נפלנו קורבן לנוכל שהשכיר מאיתנו דירה.
התקיים דיון בבית משפט כאשר לנוכל יש צו פינוי + הוצאות.
מסתבר שהנוכל חייב כספים רבים וקיימים נגדו הרבה תיקי הוצאה לפועל
האם הכסף שחייב לנו אכן אבוד ?
תודה

סיכויי גביה

עו"ד שזר .ת 05/03/11
באם קיימים כנגדו תיקים הוצאה לפועל רבים, ואין לכם בטוחות מצד ערבים, הרי שהסיכוי לגביה נמוך יותר מחייב רגיל.
כמובן, שיש לבדוק את המקרה לגופו.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

חוב למעמ

אורן 02/03/11
האם חוב למעמ נחשב בחובות פשיטת רגל
האם דירה שמשועבת למשכנתה בגלל פשיטתה רגל לוקחים אותה

חובות בפש"ר

עו"ד שזר .ת 05/03/11
חוב למע"מ, כמו שאר רשויות המיסים הוא בדין קדימה בפש"ר.
לגבי הדירה, תלוי מה סכום השעבוד, אם לדוגמא הדירה שווה מיליון וחוב המשכנתא הוא 300 אלף...
תלוי במקרה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

שיקים חוזרים – פתיחת תיק

ליאור גרוסמן 02/03/11
יש לי שיקים חוזרים בסך 225,000 ש"ח אני נוסע שבוע הבא לחו"ל ועדיין לא פתחתי תיק הוצל"פ כנגד החייב שמסר לי את השיקים ( 5 שיקים על סך 50,000 ש"ח כל אחד), האם אני יכול להעביר את השיקים לאחי על מנת שהוא ייפתח תיק הוצל"פ על שמו כזוכה למרות שאני זה שרשום כמוטב ואני זה שהפקדתי את השיקים שהינם למוטב בלבד?מה השכ"ט שלוקח עו"ד עבור טיפול בתיק מהסוג הזה? יש לציין שסיכויי הגבייה גבוהים מאוד מדובר באדם בעל נכסים רבים שרק בגין ויכוח סתמי החליט שיבטל את השיקים

פתיחת תיקי הוצל"פ ע"י הסבת השיק לאחר

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 02/03/11
שלום לך
ניתן לשלוח את אחיך לפתוח לך את תיקי ההוצל"פ ע"י זה שאתה תחתום על השיק מאחורה וגם אחיך יעשה כן וע"י כך "תסב" לו את השיק לשם גביתו בהוצל"פ.
יש לזה השלכות לעניין ההתנגדות לביצוע שטר במידה ותוגש, בעיקר מול טענות כגון "אוחז כשורה " וכד'

אתה יכול לחתום על יפוי כח לעו"ד והוא יפתח את התיק בשימך, נוכחותך אינה נדרשת במקרה זה.

כל עו"ד גובה שכ"ט בצורה שונה, אני ממליץ לך ללכת למשרד ששכ"ט נגבה לפי הגביה בפועל.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול משכרות

אורית 01/03/11
שלום רב,

ברצוני לדעת מהם הכללים לפיהם נגזר עיקול שכר. הייתי בהליך של איחוד תיקים שפוזר לאחרונה וכעת אחד הנושים המרכזיים (בנק) יזם עיקול שכר. אני גרושה, ללא נכסים ומשתכרת כ-5000 ש"ח ברוטו ויש לי 2 ילדים בגירים שאינם יכולים לעזור לי. מחצית משכרי מופנה ישירות לתשלום שכ"ד והיתרה למחיה שוטפת והחזר הלוואות, חלקן דרך השכר, כאשר אינני חוסכת דבר והעו"ש שלי בחובה של כמעט פי 2 משכרי.

עם עיקול השכר נאמר לי ע"י מנהלת החשבונות בעבודה כי הנני זכאית רק ל-25% מהשכר ברוטו שלי ומזה מקזזים לי הפרשות לקופ"ג שמעוקלת, קרן השתלמות שמעוקלת ותשלום הלוואה בסך 200 ש"ח. נותרתי ביד עם 13 ש"ח נטו! כיצד מצפים ממני לשרוד במצב כזה? האם אין מחיה מינימלית שמוגדרת בחוק ? אם כן, אשמח לדעת מהי ואולי לקבל הפניה לחומר בנושא.

ביקשתי יעוץ משפטי, אך נקבע לי רק לסוף חודש ובינתיים אני נלחמת מול המפלצת של הבנק ועו"ד שלו לבדי, כשגם הרשמים בהוצל"פ לא באים לקראתי למרות שהמצב ידוע לכל כבר שנים והחוב תפח ל-2 מ' ש"ח.

אודה לתשובתכם המפורטת ככל האפשר,
אורית

סכומים הפטורים מעיקול משכורת

עו"ד שזר .ת 05/03/11
זו טבלה מעודכנת לשנת 2010

הסכומים הפטורים מעיקול משכורת - לשנת 2010
הסכום הפטור מעיקול לעובד בשכר יומיהסכום הפטור מעיקול לעובד בשכר חודשי
81 ש"ח2'019 ש"חיחיד
121 ש"ח3,028 ש"חשני בני זוג
140 ש"ח3,512 ש"חשני בני זוג + ילד
160 ש"ח3,997 ש"חשני בני זוג + 2 ילדים ומעלה
115 ש"ח2,863 ש"חיחיד + ילד
134 ש"ח3,347 ש"חיחיד + 2 ילדים ומעלה
131 ש"ח3,266 ש"חאלמנה + ילד
163 ש"ח4,074 ש"חאלמנה + 2 ילדים ומעלה
הסכום הבסיסי המתייחס לטבלה זו הוא 8,074 ש"ח
הסכום הבסיסי לילד המתייחס לטבלה זו הוא 165 ש"ח


אם הסכום הפטור מעיקול מהווה יותר מ- 80% משכר העבודה, יקטן הסכום שאינו ניתן לעיקול, להעברה או לשעבוד כדי 80% מאותו שכר

הליך של הפטר

מיקי 01/03/11
אני בפש"ר שלוש וחצי שנים. סכום החוב היה 400000 ש"ח .שנה ראשונה שילמתי 600 ש"ח בחודש ושנתיים וחצי 300 ש"ח בחודש. אני בחור ישיבה ואשתי מפרנסת יחידה 2000 ש"ח בחודש. רוצה להגיש הפטר האם אפשרי והאם אני חייב להציע סכום מזומן בהגשת ההפטר או שלא חייב. מה הסיכויים שההפטר יתקבל. החוב הוא של אבא שלי שעשה את העסק על שמי.

הפטר פשיטת רגל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 01/03/11
שלום לך
הנושא יותר רציני מאשר תשובה בשליפה בפורום.
צריך לקחת את מכלול הדברים ואז להחליט.
אתה חייב להיועץ על עו"ד
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לבצע הגבלות ללא מסירה מלאה

רשמוס 01/03/11
בתיק הפרטני בוצעה מסירה בהדבקה לפני מספר שנים. התיק צורף לתיק איחוד. לאחר מספר שנים פוזר התיק, וניתנה החלטה לאשר פעולות בתיקים הפרטנים. האם היום אני יכול לבקש הגבלות נגד החייב? בקשה נפרדת? משום שבטופס זוכה 4 עלי למלא את מועד מסירת האזהרה במסירה מלאה..ניתן לבקש הגבלות בטופס זוכה 2 (עם פירוט) טופסולוגיה...תודה מראש.

הטלת הגבלות ללא מסירה מלאה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 01/03/11
לא ניתן להטיל הגבלות ללא מסירה מלאה.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנוגע להסכמה הדדית למחיקת התנגדות בהוצל"פ

ערן 01/03/11
שלום לכם, אבקש את עזרת הפורוםלאחר שנתבעתי על ידי חברת תקשורת גדולה
לשלם חוב אשר לא נברא, הגשתי התנגדות ונקבע דיון. זמן קצר לפני מועד הדיון
קיבלתי פנייה מעו"ד המייצג אותם בבקשה שאסכים למחיקת ההתנגדות ולביטול
המשפט מכיוון שהם הבינו שהצדק עימי ואינם מעוניינים להגיע לדיון. האם בעצם
הסכמתי לכך אני מוותר על זכויותי לתביעת המשך כנגד חברת התקשורת (ומשרד
העו"ד) אשר הפכו את השנתיים האחרונות בחיי לסיוט מתמשך ?לעזרתכם הדחופה אודהתודה

הסכמה למחיקת ההתנגדות האם יוצרת מעשה בי דין?

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 01/03/11
שלום לך
עצם הסכמתך למחיקת הדיון אינו מונע בעדך מלתבוע אותם בכל שלב.
שים לב.
1. אתה יכול לתבוע מהם הוצאות משפט ועוגמת נפש טרם הסכמתך לסגירת התיק.
2. שים לב שאכן הם סגרו את התיק בהוצל"פ ולא סחבו אותו עוד כמה שנים.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כונס נכנסים

לי 28/02/11
שאלתי  היא כזואני נמצא בהליך גירושין ובהליך עצמו הדירה העוברה לכונס נכסים על מנת למכור אותה  בזמן מכירתה הייתי בכלא כך שלא ניתנתה לי הזכות אפילו להגיש בקשה לקניית הדירה ו או לשלוח אנשים מטעמי לתת המעה לקנית הדירה.אני יודע שנתנה החלטה בבית משפט עליון שאומרת שקודם כל בעלי הדירה הם אלה שרשאים להגיש הצעה ורק אם הם לא מצליחים אז ניתן יהיה להגיע לכונס  איך אפשר למנוע החלטה ומכירה של דירה שלא התנה בנוכחותי אשמח לתשובה מכיוון שרוצים לפנות אותי מהבית

כינוס נכסים מכירת דירה

עו"ד שזר .ת 28/02/11
יתכן כי קצת מאוחר מדי, צריך לבדוק את התיק, ולמצוא כשלים, אולי כשלים נוספים במכירה של הדירה,
אבל לבטל אותה זה סיפור מאוד מאוד קשה.
צריך שעו"ד יבדוק את התיק לגופו.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

כינוס נכסים - מכירת בית

עו"ד שזר תומר 28/02/11
יתכן כי קצת מאוחר מדי, צריך לבדוק את התיק, ולמצוא כשלים, אולי כשלים נוספים במכירה של הדירה,
אבל לבטל אותה זה סיפור מאוד מאוד קשה.
צריך שעו"ד יבדוק את התיק לגופו.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הגשת התנגדות בכל לשכה?

חיים 28/02/11
נפתח נגדי הליך של תביעה לסכום קצוב לפי ס' 81א1 לחוק ההוצל"פ בנתניה האם אפשר להגיש את התנגדות בירושלים.

התנגדות לביצוע שטר

עו"ד שזר .ת 28/02/11
להגיש בנתניה, אבל.. תלוי בסמכות המקומית - אם מקום מגוריך ירושלים והעסקה נשוא התביעה בירושלים אז ניתן לבקש להעביר את הדיון לירושלים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

עיקול צד ג

dana.272 28/02/11
שלום,
על משכורתו של החייב הוטל עיקול. ניסיתי להגיע לפשרה עם הזוכה שביקש סכום חד פעמי גבוה ועוד תשלומים עד לכיסוי מלוא החוב.
הסכומים האמורים גבוהים מאוד בשביל החייב והוא לא יוכל לעמוד בהם.
מה עלי לעשות? האם יש אפשרות לפנות להוצל"פ בבקשה לצו תשלומים וביטול העיקול?
תודה

עיכוב הליכים

עו"ד שזר .ת 28/02/11
כן - בדיוק כך. להגיש דחוף בקשה לצו תשלומים ועיכוב הליכים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

עיכוב הליכים

עו"ד שזר .ת 28/02/11
כן - בדיוק כך. להגיש דחוף בקשה לצו תשלומים ועיכוב הליכים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פסק בורר

דודי 28/02/11
לאחר הליך משפטי שופט העביר את ההחלטה לבוררות.
עם תום תהליך הבוררות קיבלתי פסק בורר המורה לחברה התנבעת לשלם לי סכום כספי.היום כחודש אחרי התאריך האחרון לתשלום עדיין לא קיבלתי את המגיע לי.

האם פסק בוררות מספיק ע"מ לפתוח תיק בהוצאה לפועל? אם לא מהו התהליך?
החברה הנתבעת היא חברה בע"מ האם אפשר לנקוט בהליכים נגד הבעלים? אם כן מהם?

פסק בוררות

עו"ד שזר .ת 28/02/11
צריך לאשר את פסק הבורר ואפשר לפתוח תיק כנגד החברה.
כנגד הבעלים - כל עוד הוא לא בפסק הדין - הוא לא יהיה חלק מתיק ההוצאה לפועל.
פנה לעו"ד שמתמחה בגביה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

עצירת הליכים מידית בהוצאה לפועל

דודי 28/02/11
שלום לאחרונה נפתח נגדי תיק בהוצאה לפועל על חוב שכבר שולם כעט אני מעוניין לעצור את ההליכים נגדי עד לברור העניין שאלתי היא כיצד אני יכול לעצור הליכים במיידי

עיכוב הליכים

עו"ד שזר .ת 28/02/11
תלוי מתי שילמת את החוב, לפני פתיחת התיק או אחרי.
צריך להגיש התנגדות או פרעתי,
התנגדות צריך להגיש תוך 20 ימים מיום פתיחת התיק, ואז יהיה עיכוב הליכים אוטומטי.
באם פרעתי - צריך להגיש בקשה לעיכוב הליכים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מהוצלפ לפש"ר

ג'ורדן 28/02/11
שלום אני מוגבלת באמצעים בהוצלפ כבר שנתיים וחצי ושוקלת בקשה לפש"ר. באם יאושר לי, ידוע לי כי לאחר פרק זמן של כמה שנים אוכל לנסות לבקש הפטר. האם התקופה בה שלמתי את צו התשלומים בתיק האיחוד שלי תחשב לי לצורך כך?

פשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 28/02/11
הסכומים ששילמת בתיק איחוד לא קשורים לסכומים שתשלמי בפש"ר.
לעניין הפטר, תלוי מה מצבך הכלכלי, אפשר גם לאחר שלוש שנים לבקש הפטר.
פני לעו"ד שילווה אותך בהליך.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 28/02/11
הסכומים ששילמת בתיק איחוד לא קשורים לסכומים שתשלמי בפש"ר.
לעניין הפטר, תלוי מה מצבך הכלכלי, אפשר גם לאחר שלוש שנים לבקש הפטר.
פני לעו"ד שילווה אותך בהליך.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ערבות על קניית דירה

אילי 27/02/11
שלום רב,חברה של אמא שלי קנתה דירה (דמי מפתח)מלפני כ-15 שנה. אמא חתמה לה ערבות. מלפני כ-10 שנים חברתה עזבה את הארץ. כעת קיבלנו הודעה מהוצל"פ על כך שישנו תיק פתוח והאחריות כעת מועברת לערבים (היו 3 כולל אמי). מדובר בסכום מעל 100 אלף ש"ח.כיצד יש לפעול במצב זה?תודה מראש.

תביעה כנגד ערבים

עו"ד שזר .ת 27/02/11
צריך לבדוק האם מיצוי ההליכים הוגש רק כעת?
אם כן - צריך דחוף להתנגד למיצוי ההליכים.
יש לצלם את התיק בהוצאה ללפועל ולגשת דחוף לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

תביעה כנגד ערבים

עו"ד שזר .ת 27/02/11
צריך לבדוק האם מיצוי ההליכים הוגש רק כעת?
אם כן - צריך דחוף להתנגד למיצוי ההליכים.
יש לצלם את התיק בהוצאה ללפועל ולגשת דחוף לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

פשיטת רגל

פיני 27/02/11
היי.
לי ולאשתי יש חובות לבנקים ולכרטיסי אשראי בשווי 600000 שח,אין לנו אפשרות כשכירים לשלמן.לי יש קרן פנסיונית וגם לאשתי כי אנחנו עובדים במקומות מסודרים.בנוסף יש לנו בית שממושכן ב 90 אחוז מערכו.יש לנו 4 ילדים בגיל 4 עד 17,האם אם נתחיל בהליך ניזרק כולנו לרחוב.?יעקלו לנו המשכורות?הרכוש בבית?אם ימכרו הבית כחלק מההליך אנחנו ניזרק לרחוב? אנא עזרה.

פשיטת רגל - מתי פונים?

עו"ד שזר .ת 27/02/11
ההיפך, אם תפנו לפש"ר יהיה עיכוב הליכים, למעט עיקולים על הפנסיות והנכס.
ואז תשקל כדאיות המימוש, אם הנכס ממושכן ב 90 אחוז - יתכן כי הנכס לא ימכר.
ממליץ כי תפנה לעו"ד ביעוץ פרטני.
בהצלחה
תומר שזר עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פשיטת רגל

אסף שמחי 27/02/11
שלום , אני חייב מעל 100,000 ש"ח אני יחיד מתפרנס בקושי קיבלתי מימון מלא מהמדינה לפשיטת רגל . הגעה לפשיטת רגל הגיע בהמלצת רשם הוצאה לפועל בנסיבות שאיחוד תיקים לא התאפשר . איחוד תיקים מחייב לשלם מינימום 3% מגובה החוב . הופנתי בחקירת יכולת ונקבע לי סכום של 200 ש"ח לחודש ל 10,320 חודשים בנסיבות חוסר ההיגיון נקבע כי אין באיפשרותי לשלם סכום זה לתקופה כזו אז הופנתי לפשיטת רגל . ניגשתי לסיוע משפטי נמצאתי זכאי למימון מלא לעורך דין ולמימון אגרות המדינה לפעולה זו . בהצלחה . ד"א הליכי פשיטת רגל יקלו עליך נפשית ובסופו של דבר אם החובות נגרמו בתום לב תזכה אולי לקבל" צו הפתר " שיפתור אותך מכל חובותיך .  אשמח לעזור בעוד שאלות 

מזונות עבר

בן 27/02/11
חייב לא שילם מזונות עבר. הוצא נגדו צו הגבלת רשיון נהיגה. במזונות אין חקירת יכולת אך לאור מצבו הרפואי רוצה שיקבעו לו תשלומים חודשיים נמוכים (יודגש כי כיום בגירים ומדובר במזונות עבר). האם לבקש עיכוב הליכים ולפנות לבימ"ש למשפחה בבקשה להפחתה?

מזונות עבר

עו"ד שזר .ת 27/02/11
פנה לפורום דיני משפחה, לדעתי לראש ההוצאה לפועל אין סמכות למעט פרעתי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

בנוגע לתיקים בהוצאה לפועל

מירב 27/02/11
הינני אם חד הורית המגדלת 3 ילדים לבד דמות האב מבחינת כספית איננה לגמריי פה ושם הוא רואה אותם יש ברשותי 16 תיקים בהוצאה לפועל עוד שהיתי נשואה בעבר היגשתי בקשה לאיחוד תיקים אישרו לי אותה ושילמתי כל חודש 200 שקל היתה תקופה קשה וכמה חודשיים לא שילמתי הפסיקו לי את תיק האיחוד כיום היגשתי שוב בקשה והיא נדחתה יש לציין שאני מפרנסת יחידה המתקיימת מהבטחת הכנסה בלבד 3100 שקל +כסף ילדים 700 שח" היה לי רישיון נהיגה וגם אותו לקחו לי מה אני עושה במצב כזה הרשמת רוצה שאני ישלם 1000 שח לחובות שפגרתי ואולי תשקול שוב תבקשה זה בלתי אפשרי לתת 1000 שקל ממה שאני חיה עזרו לי מה אני אמורה לעשות???????

איחוד תיקים או פשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 27/02/11
או שאת מגישה ערעור ברשות (אין לך זכות ערעור ), ואז זה עובר למחוזי.
או שתפני לפשיטת רגל .

במצבך יתכן כי את זכאית לעזרה מהלשכה לסיוע משפטי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

עו"ד חינם מהמדינה

אסף שמחי 27/02/11
שלום , רצוי שתפני לסיוע המשפטי בת"א לקבלת עו"ד שיעזור לך בנושא לפני שאת ניגשת לשם תכיני 6 חודשים תלושי שכר הדפסים של חשבון הבנק ניירת של ביטוח לאומי . אם את מקבלת קצבה מביטוח לאומי לפי מה שידוע לי לא ניתן לגעת בו ולעקל לך אותו אך תבררי שם הנרייטה סולד 4 ת"א הלשכה לסיוע משפטי לא צריך לקבוע תור מומלץ להיות שם ב 8 בבוקר מפוצץ באנשים .שמחתי לעזור * אולי ניפגש שם *

עיקול אל מול תביעה בבית משפט לתביעות קטנות

אלה 27/02/11
אבי ניסה לבטל עסקת רוכלות שביצע מול חברת סלקום. החברה מסרבת לבטלא ת העסקה בתואנות שונות ומשונות. חובו הגיע כבר לכדי 8000 ש"ח על אף שלא החל להשתמש בכרטיסי הסים של החברה מעולם והם נותרו באריזתם המקורית וזאת לאחר אינספור פניות בכתב ובטלפון לבטל העסקה. כיום הוא מעוניין להגיש כנגדם תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. האם הם יכולים עדיין לפנות להוצל"פ אם הוגשה כנגדם תביעה? או שהם יצטרכו לחכות עד שתתברר התביעה בכדי לפנות להוצל"פ?
האם כדאי שאבי ישלם את החוב (הוא עצר את התשלומים בויזה) ואז יתבע או שפשוט יגיש את התביעה?
תודה

כיצד מתגוננים מפני תביעה של חברה סלולרית?

עו"ד שזר .ת 27/02/11
התביעה לא מונעת תביעה מהם בהוצאה לפועל.
אבל... אחרי שהם יגישו אפשר לבקש איחוד התובענות.
בכל מקרה - צריך להתיעץ עם עו"ד ביחס לאסטרטגיה בתיק.
לטעמי לא כדי לשלם, אבל צריך לקבל יותר פרטים על מנת להכריע סופית.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

עיקול משכורת

ירון 27/02/11
יש לי עיקול משכורת על סך 2300 ש"ח, אני נשוי + 4 ידלים מהבדיקות שעשיתי הבנתי שיש טבלה שמגינה על שכרי, אני מרוויח 4500 ש"ח ולפי הטבלה והנתונים שלי אני מוגן 3997 ש"ח. אבל המנהלת חשבונות והמסיק טוענים שחייב להוריד 20 אחוז בכל מקרה לא משנה הנתונים וסכום המשכורת. מישהו יכל לתת לי תשובה חד משמעית. בבקשה זה דחוף

סכומים הפטורים מעיקול משכורת

עו"ד שזר .ת 27/02/11
יש טבלה של ההוצאה לפועל,
אין לי את הטבלה הרשמית או העדכנית
זו הטבלה שיש לי:
הסכומים הפטורים מעיקול משכורת - לשנת 2010
הסכום הפטור מעיקול לעובד בשכר יומיהסכום הפטור מעיקול לעובד בשכר חודשי
81 ש"ח2'019 ש"חיחיד
121 ש"ח3,028 ש"חשני בני זוג
140 ש"ח3,512 ש"חשני בני זוג + ילד
160 ש"ח3,997 ש"חשני בני זוג + 2 ילדים ומעלה
115 ש"ח2,863 ש"חיחיד + ילד
134 ש"ח3,347 ש"חיחיד + 2 ילדים ומעלה
131 ש"ח3,266 ש"חאלמנה + ילד
163 ש"ח4,074 ש"חאלמנה + 2 ילדים ומעלה
הסכום הבסיסי המתייחס לטבלה זו הוא 8,074 ש"ח
הסכום הבסיסי לילד המתייחס לטבלה זו הוא 165 ש"ח


אם הסכום הפטור מעיקול מהווה יותר מ- 80% משכר העבודה, יקטן הסכום שאינו ניתן לעיקול, להעברה או לשעבוד כדי 80% מאותו שכר
דילוג לתוכן