פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תנאים לפתיחה של הוצל"פ בעקבות חוב
יהודה
01/05/11
שלוםאני מקווה שתיארתי נכון את הכותרת.המקרה שלי הוא כזה:חמש שנים אחרי שסיימתי ללמוד מוסד הלימודים פנה אליי בדרישה מוזרה שאני חייב כסף למרות שאני בטוח ששלימתי את כל החובה שלי (עזבתי באמצע השנה).עניתי להם שאני מבקש כל תיעוד בנושא שלי כולל חשבוניות כמה שילמתי, מסמך נכון לזמן עזיבה שלי שמאשר שנכון לזמן העזיבה שלי יש עוד יתרה לתשלום.שלחתי דואר אלקטרוני ופקס אם אישור הגעה ולא קיבלתי מענה. חבר אמר לי שהם יכולים לגשת להוצל"פ ואף אחד לא יעניין אותו מה כתבתי.האם זה נכון ? הוצל"פ פשוט יכולים לעקל מבלי שיהיה איזה צו או לוודא את העניין מול הנתבע ? למרות שיש לי תיעוד של הכול .תודה.
הגשת התנגדות במועד
עו"ד שזר .ת
01/05/11
לא מדוייק.
ההוצאה לפועל שולחים לך "אזהרה", זה טופס ירוק שבו רשום שאתה רשאי להגיש כתב הגנה בצורה "התנגדות" בתוך איקס זמן (או עשרים ימים או חודש - תלוי איך פתחו את התיק כנגדך), ושם תוכל להעלות את טענות ההגנה שלך, לרבות הפניה שלך אליהם והעדר המענה שלהם.
ינקטו הליכים רק אם לא תגיב בתוך המועד הנקוב באזהרה.
כלומר באם לא תוגש התנגדות במועד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
ההוצאה לפועל שולחים לך "אזהרה", זה טופס ירוק שבו רשום שאתה רשאי להגיש כתב הגנה בצורה "התנגדות" בתוך איקס זמן (או עשרים ימים או חודש - תלוי איך פתחו את התיק כנגדך), ושם תוכל להעלות את טענות ההגנה שלך, לרבות הפניה שלך אליהם והעדר המענה שלהם.
ינקטו הליכים רק אם לא תגיב בתוך המועד הנקוב באזהרה.
כלומר באם לא תוגש התנגדות במועד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
בעניין מזונות
ג.
01/05/11
האם אפשרי לפתוח תיק בהוצל"פ ע"פ חשש שהאב לא ישלם מזונות? למרות שהוא משלם? חשש שיברח מהארץ.
עיכוב יציאה מהארץ - תיק מזונות
עו"ד שזר .ת
01/05/11
זו כנראה אותה שאלה משעה שתיים עשרה אבל כאן יש יותר פרטים - אם יש חשש שהוא יעזוב את הארץ, צריך בניגוד לעצה הקודמת שלי - דחוף לפתוח תיק מזונות ולהגיש בקשה לעיכוב יציאה - במקרה כזה- המלצתי היא לגשת דחוף לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
חייב מוגבל באמצעים
יעל
01/05/11
שלום רב,
אחי הוכרז כלקוח מוגבל מיוחד בבנק למשך 5 שנים בשנת 2008 עקב הכרזה כחייב מוגבל באמצעים (איחוד של 3 תיקים). רציתי לשאול מה יקרה עם כעבור חמש שנים אלו הוא לא יכסה את חובותיו? האם יוכרז שוב כלקוח מוגבל? אילו צעדים ינקטו נגדו?
אחי הוכרז כלקוח מוגבל מיוחד בבנק למשך 5 שנים בשנת 2008 עקב הכרזה כחייב מוגבל באמצעים (איחוד של 3 תיקים). רציתי לשאול מה יקרה עם כעבור חמש שנים אלו הוא לא יכסה את חובותיו? האם יוכרז שוב כלקוח מוגבל? אילו צעדים ינקטו נגדו?
חייב מוגבל באמצעים
עו"ד שזר .ת
01/05/11
כן הוא יוכרז שוב,
ניתן כבר כעת לנקוט כנגדו בכל מיני דרכים, באם הוא לא עומד בצו התשלומים באיחוד.
כגון - הגבלה על אי חידוש רישיון נהיגה, עיכוב יציאה ועוד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
ניתן כבר כעת לנקוט כנגדו בכל מיני דרכים, באם הוא לא עומד בצו התשלומים באיחוד.
כגון - הגבלה על אי חידוש רישיון נהיגה, עיכוב יציאה ועוד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
שאלה בנוגע לפשיטת רגל ויצירת חוב חדש
אלי
01/05/11
אני בצו כינוס מזה כשנתיים. נתמנה ע"י בית המשפט נאמן אשר בדוח שלו ציין כי כל ההליך התנהל כשורה ופשיטת הרגל הינה בתום לב. אבל בנוסף הוא ציין כי לפני כחצי שנה בת הזוג שלי נפרדה ממני והגישה תביעת חוב על כל השנתים בהן היא משלמת את כל הוצאות הבית לבד ואפילו את התשלום לכנ"ר ואת המזונות לגרושתי הראשונה בגלל היותי נכה באי כושר מלא. גם המנהל המיוחד וגם הכנ"ר כתבו שהיא זו ששילמה את התשלומים האלה במשך השנתיים מתחילת ההליך. בדיון שנערך בבית המשפט לענייני משפחה לפני חצי שנה הצהרתי כי אני מכיר בחוב (הרי יש הוכחות ואין בכוונתי לשקר לשופטת)
בהליך הפשר טען המנהל המיוחד בדיון להכרזת פשיטת הרגל כי הוא לא יכול להחליט לגבי יצירת החוב החדש והוא משאיר את ההחלטה לשופטת אם לאשר לי את צו הכינוס או לבטלו.
השאלה שלי. האם זוהי סיבה לסירוב הכרזה לפשיטת רגל וביטול ההליך?
בהליך הפשר טען המנהל המיוחד בדיון להכרזת פשיטת הרגל כי הוא לא יכול להחליט לגבי יצירת החוב החדש והוא משאיר את ההחלטה לשופטת אם לאשר לי את צו הכינוס או לבטלו.
השאלה שלי. האם זוהי סיבה לסירוב הכרזה לפשיטת רגל וביטול ההליך?
ביטול צו כינוס נכסים
עו"ד שזר .ת
01/05/11
אתה צריך עו"ד...
זה לא שחור ולבן, אבל שווה לך להילחם בכל הכוח, כי באם יחליטו לבטל לך את ההליך, זה יקח זמן רב, אם בכלל, עד שתוכל לחזור להליך, חבל על הזמן והכסף - קח עו"ד דחוף.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
זה לא שחור ולבן, אבל שווה לך להילחם בכל הכוח, כי באם יחליטו לבטל לך את ההליך, זה יקח זמן רב, אם בכלל, עד שתוכל לחזור להליך, חבל על הזמן והכסף - קח עו"ד דחוף.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
הוצל"פ שאלה דחופה
גלית
01/05/11
האם אפשר לפתוח תיק בהוצל"פ ע"פ חשש שלא ישלם מזונות ילדים?
פתיחת תיק מזונות
עו"ד שזר .ת
01/05/11
ברגע שתפתחי תיק, והאזהרה תגיע לחייב, הוא יכול להגיש בקשה לסגירת התיק, בטענה כי אין חוב - ואז יסגרו את התיק...
את יכולה לפתוח - וזה הסיכון...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
את יכולה לפתוח - וזה הסיכון...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
שאלה דחופה בנוגע לעיקול בבית
גדי סבן
01/05/11
אני שוכר חדר ביחידה אצל גרושתי. זה אולי ישמע מוזר אבל אנחנו ביחסים טובים בשביל הילדים אבל לא מתאימים כזוג. יש הסכם גירושים בבית משפט לענייני משפחה ואני חתום על חוזה שכירות. המצב כך כשנתיים. לאחרונה הסתבכתי בחובות ויש נגדי בקשה לצו עיקול. אין לי כל רכוש ובחוזה הדירה מצויין שאני חי בדירה וכל הרכוש שייך לגרושתי וכולי וכולי... האם אפשר לעקל לה את הרכוש?
עיקול מיטלטלין בדירת מגורים
עו"ד שזר .ת
01/05/11
הנושים יכולים לנסות לעשות צו עיקול בבית שלה, והיא צריכה להראות להם שאין להם סיכוי, כי אתם גרושים, אם הם יתעקשו - הרי שהדבר יגיע למשפט.
מה שחשוב, שאם מגיע צו עיקול - להגיב בזמן ובצורה נכונה על ידי יעוץ של עו"ד, ולא להתמהמה .
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
מה שחשוב, שאם מגיע צו עיקול - להגיב בזמן ובצורה נכונה על ידי יעוץ של עו"ד, ולא להתמהמה .
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
בהמשך לתשובתך עו"ד שזר
מירי
01/05/11
שלום ותודה על ההיענות המהירה.
אכן יש לי עו"ד כבר שנה וחצי ואפילו שקל אחד לא הופרש לי מאז שיש לי עו"ד. העו"ד טוען שהמדיניות של השופט הזה היא מיוחדת וכך נוהג בדיונים לדחות כל דבר ולדחות בקשות שלי. העו"ד היה כבר בשני דיונים שהעלו רק דחייה של עוד חצי שנה לטובת החייב.
האם הוא כה חלש שהוא לא מצליח לייצג אותי במזונות כמו שצריך?...
הוא אפילו לא חשב שאפשר להגיש בקשה לביטול צו הכינוס של החייב ואחרי שנה וחצי נזכר שיש דבר כזה......מה זה מראה עליו?...
אכן יש לי עו"ד כבר שנה וחצי ואפילו שקל אחד לא הופרש לי מאז שיש לי עו"ד. העו"ד טוען שהמדיניות של השופט הזה היא מיוחדת וכך נוהג בדיונים לדחות כל דבר ולדחות בקשות שלי. העו"ד היה כבר בשני דיונים שהעלו רק דחייה של עוד חצי שנה לטובת החייב.
האם הוא כה חלש שהוא לא מצליח לייצג אותי במזונות כמו שצריך?...
הוא אפילו לא חשב שאפשר להגיש בקשה לביטול צו הכינוס של החייב ואחרי שנה וחצי נזכר שיש דבר כזה......מה זה מראה עליו?...
ביטול צו כינוס
עו"ד שזר .ת
01/05/11
אני לא יודע מה זה מראה עליו, אבל כרגע מה שצריך לנסות זה גם נושא ביטול צו הכינוס, ביחד עם הבקשות לקבלת הכספים (שזו בקשה קשה יותר שיש פסיקה לכאן ולכאן), לעומת ביטול צו כינוס לאדם שלא משלם - שזה בסיסי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
דיון ראשון אצל המנהל המיוחד
אלון
01/05/11
האם יש מצב שלדיון ראשון אצל המנהל המיוחד לא מגיעים הנושים?ואם הם לא מגיעים האם ניתן להכריז עליי פושט רגל??? לציין יש לי כבר צו כינוס מבית משפט מחוזי.
חקירה אצל המנהל המיוחד
עו"ד שזר .ת
01/05/11
אני סבור שאתה מתבלבל או מבלבל.
אין דיוון ראשון אצל המנהל המיוחד, זו חקירה שנערכת לך.
המנהל המיוחד בודק את תום הלב שלך, ואת יכולתך הכלכלית, זו חקירה שהנושים לא מתייצבים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
אין דיוון ראשון אצל המנהל המיוחד, זו חקירה שנערכת לך.
המנהל המיוחד בודק את תום הלב שלך, ואת יכולתך הכלכלית, זו חקירה שהנושים לא מתייצבים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
אך מחשבים את החזר ריביות של מזונות
אבי
30/04/11
חייב מזונות 1250 ש"ח כל חודש,לא שילמתי כבר 4 חודשים אמור להיות 5000 ש"ח .כמה אצטרך לשלם על"פי החוק כולל פתיחת תיק ע"י האישה עם אפשר להמחיש לי במפרים ע"י התשובה.תודה
חישוב פסיקת ריבית והצמדה
עו"ד שזר .ת
01/05/11
אם אתה החייב בתיק, אתה יכול לגשת להוצאה לפועל ולהוציא תדפיס של התיק, שם מפורט החישוב במדיוק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
מידע מהוצאה לפועל
דני
30/04/11
האם עורך דין או כל אדם שהולך לפתוח תיק בהוצאה לפועל מקבל מידע על בעל חוב?
לדוגמא:האם בעל החוב שרוצים לפתוח נגדו תיק , נמצא בהליך של פשיטת רגל כבר כמה שנים.או שאין מידע כזה והאם יש באפשרותו לקבל מידע כזה..
לדוגמא:האם בעל החוב שרוצים לפתוח נגדו תיק , נמצא בהליך של פשיטת רגל כבר כמה שנים.או שאין מידע כזה והאם יש באפשרותו לקבל מידע כזה..
טיפ - כיצד בודקים האם האדם נמצא בפשיטת רגל?
עו"ד שזר .ת
01/05/11
אפשר לקבל את המידע הזה תמיד, עוד לפני שפותחים תיק.
מצ"ב קישור:
http://147.237.72.63/poshtim/Main/Tikim/wfrmListTikim.aspx
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
מצ"ב קישור:
http://147.237.72.63/poshtim/Main/Tikim/wfrmListTikim.aspx
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
חייבים חוב כםפי להורים
אבי
30/04/11
אני והגרושה חיבים 15000 ש"ח להורים שלי כבר 9 שנים.לא כתוב בטופס על קנס או ריבית או הצמדה לגבי החוב.האים הם יכולים לבקש פיגורים ריביות או לא יודע עם זה לא רשום בטופס החתימה?
הצמדה לריבית ולמדד
עו"ד שזר .ת
01/05/11
אם לא כתוב דבר, הם יכולים לדרוש הצמדה וריבית על פי חוק פסיקת ריבית והצמדה, שזה אמור הריבית המינמאלית (כדומני 4 אחוז שנתי..) והצמדה למדד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
ביטול ערבות אישית לאחר קבלת הפטר
דני
30/04/11
שלום רב,
עבדתי בסופר משפחתי ב2003.
חתמתי ערבות אישית לקבלת סחורה לחנות שעבדתי בה.
לאחר מספר חודשים עזבתי את העבודה ועברתי למקום עבודה אחר. בשנת 2004 הוכרזתי כפושט רגל,עקב חתימות על ערבויות+חובות.
בשנת 2010 קיבלתי מכתב שנודע לי בו,שיש חוב של הסופר על סחורה שנלקחה ואני חתום בתור ערב.
במרץ 2011 קיבלתי הפטר.
האם חתימת ערבות שחתמתי לפני הפשיטת רגל או ההפטר נמחקת ,
או שאפשר לטבוע את החוב למרות ההפטר? (למרות שלא הודעת לכנר על החוב או על החתימה כי לא ידעתי עליהם) .
והאם ניתן לטבוע אותי על כל מיני חתימות שחתמתי שאינני זוכר אותן לפני קבלת ההפטר , במילים אחרות,האם אני חשוף לטביעות נוספות?
עבדתי בסופר משפחתי ב2003.
חתמתי ערבות אישית לקבלת סחורה לחנות שעבדתי בה.
לאחר מספר חודשים עזבתי את העבודה ועברתי למקום עבודה אחר. בשנת 2004 הוכרזתי כפושט רגל,עקב חתימות על ערבויות+חובות.
בשנת 2010 קיבלתי מכתב שנודע לי בו,שיש חוב של הסופר על סחורה שנלקחה ואני חתום בתור ערב.
במרץ 2011 קיבלתי הפטר.
האם חתימת ערבות שחתמתי לפני הפשיטת רגל או ההפטר נמחקת ,
או שאפשר לטבוע את החוב למרות ההפטר? (למרות שלא הודעת לכנר על החוב או על החתימה כי לא ידעתי עליהם) .
והאם ניתן לטבוע אותי על כל מיני חתימות שחתמתי שאינני זוכר אותן לפני קבלת ההפטר , במילים אחרות,האם אני חשוף לטביעות נוספות?
פשיטת רגל - חובות ישנים
עו"ד שזר .ת
01/05/11
ראשית כל, לתבוע ולא לטבוע, אתה לא בים...
שנית, ברמת העקרון, חובות שנוצרו לפני מתן צו הכינוס, על הנושים להגיש תביעות חוב, וככל שלא עשו כן, ואתה קיבלת הפטר - אתה אמור להיות מוגן מפני חובות אלו.
אם וכאשר ההסדר שלך לאותם נושים לא יספק אותם, תוכל להעלות טענה זו בפני רשם ההוצאה לפועל שידון בתיק.
זה ניתן לטיפול, כל עוד אתה מקפיד להשיב במועד לנושים, ולהוצאה לפועל.
וכל עוד החוב נוצר לפני מתן צו הכינוס, ולא מדובר בחובות חדשים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
שנית, ברמת העקרון, חובות שנוצרו לפני מתן צו הכינוס, על הנושים להגיש תביעות חוב, וככל שלא עשו כן, ואתה קיבלת הפטר - אתה אמור להיות מוגן מפני חובות אלו.
אם וכאשר ההסדר שלך לאותם נושים לא יספק אותם, תוכל להעלות טענה זו בפני רשם ההוצאה לפועל שידון בתיק.
זה ניתן לטיפול, כל עוד אתה מקפיד להשיב במועד לנושים, ולהוצאה לפועל.
וכל עוד החוב נוצר לפני מתן צו הכינוס, ולא מדובר בחובות חדשים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
חייבים חוב כספי להורים
אבי
30/04/11
אני ואישתי גרושים אזרחית.אני חייב מזונות ואין לי כי אני במעצר בית אצל אחותי.אני ואישתי חיבים 15000 ש"ח להורים שלי ואנחנו חתומים ביחד.ההורים שלי מפעילים עלי ועל האשה הוצל"פ ,ולי אין כסף בבנק אבל יש לי מטלטלין בבית של האישה וחצי מהדירה על שמי ,מה קורה במקרה כזה עם שנינו חתומים ואישה עובדת ויש לה הכנסה של 5000 ש"ח ולי אין עקב מעצר בית למי מעקלים ואך זה מתבצע.
עיקול מיטלטלין
עו"ד שזר .ת
01/05/11
אם שניכם חייבים, טכנית הם יכולים לעקל את המיטלטלין של שניכם.
אין עדיפות לפנות אליה לפניך, כי אתה לא עובד...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
אין עדיפות לפנות אליה לפניך, כי אתה לא עובד...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
חשבון נאמנות ועיקול צד שלישי
יוסי
30/04/11
מזה חשבון נאמנות ועיקול צד שלישי ?במקרה של חייב מזונות שמשתמש בחשבון נאמנות
עיקול צד שלישי - צד ג'
עו"ד שזר .ת
01/05/11
השאלה לא ברורה - נא לפרט.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תביעה למזונות
רחל
30/04/11
תבעתי למזונות ע"י הוצאה לפועל ועשו עיקול על חשבון הבנק ועל הנדל"ן שחצי ממנו שייך לגרוש.הגרוש חי אצל הוריו אבל הכתובת של הדירה בתעודת זהות שלו היא שלי.האים אני יכולה לעקל את בית הוריו ,ואת חשבונם.
חוב מזונות
עו"ד שזר .ת
30/04/11
ראי את תשובתי לשאלה הקודמת (שזו אותה שאלה בדיוק רק הפוכה מבחינת הצדדים...)
עיקול מקרקעין וחשבון בנק - לא יתנו לך.
ניתן לנסות עיקול מלטלטלין - אבל ראי הערתי בתשובה הקודמת.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
עיקול מקרקעין וחשבון בנק - לא יתנו לך.
ניתן לנסות עיקול מלטלטלין - אבל ראי הערתי בתשובה הקודמת.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תשלומי מזונות
יוסי
30/04/11
אני חייב מזונות ואין באפשרותי לשלם.ביקשתי עיכוב הליכים שנידחה.עשו עיקול על חשבון בנק.יש לידירה על שמי שבה הגרושה מתגוררת ואני חי אצל ההורים האים יכולים לעשות על בית של ההורים שלי?בתעודת זהות רשום הכתובת של הבית הגרושה..
המרצת פתיחה - הגנה מפני מעקלים בבית ההורים
עו"ד שזר .ת
30/04/11
יכולם לנסות לעשות עיקול מיטלטלין בבית של ההורים, אבל יש לזה פתרון ובאם יעשו עיקול כזה (פעם ראשונה באים רק לרשום ולהתריאה - ולא מוצאים דברים) - ההורים יכולים להגיש בקשה בסעד הצהרתי לביהמ"ש, ולהצהיר שכל הדברים שלהם בלבד.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
דקה לפני….
מירי
30/04/11
עוד יומיים יש לי דיון סופי לפני צו כינוס של החייב שלי במזונות ילדיי. מאז אוקטובר שנה שעברה לא שילם שקל לצו התשלומים שנקבע, והשופט דחה לדמעותיו המסכנות של החייב עוד חצי שנה ארכה....
ובכן אני יומיים לפני הדיון ...
מה עלי לדעת או משהו חשוב שעלי להציג בפני השופט כדי לסיים את הליך פשיטת הרגל המגוחכת שלו שכן הוא עובד בשכר גבוה ללא תלוש וצוחק על כל העולם.....
האם שופט גם יכול לאחר שנה וחצי שהחייב כך זלזל בצו התשלומים לכבד לו את צו הכינוס שקופת הכינוס עומדת על 3000 שקל והחוב בצו התשלומים עומד על 8000 שקל חוב, ויש כמה נושים חוץ ממני?
גם מזונות הכי חשוב ואני נורא דואגת, מצב ילדיי ממש לא טוב בקושי מצליחה לקנות אוכל....אנא הדרכתכם ועזרתכם.
ובכן אני יומיים לפני הדיון ...
מה עלי לדעת או משהו חשוב שעלי להציג בפני השופט כדי לסיים את הליך פשיטת הרגל המגוחכת שלו שכן הוא עובד בשכר גבוה ללא תלוש וצוחק על כל העולם.....
האם שופט גם יכול לאחר שנה וחצי שהחייב כך זלזל בצו התשלומים לכבד לו את צו הכינוס שקופת הכינוס עומדת על 3000 שקל והחוב בצו התשלומים עומד על 8000 שקל חוב, ויש כמה נושים חוץ ממני?
גם מזונות הכי חשוב ואני נורא דואגת, מצב ילדיי ממש לא טוב בקושי מצליחה לקנות אוכל....אנא הדרכתכם ועזרתכם.
בקשה לביטול צו כינוס נכסים - מזונות
עו"ד שזר .ת
30/04/11
המלצתי, קחי עו"ד שיגיש עבורך בקשה מנומקת ואף יתייצב לדיון.
לחלופין, באם אין ברצונך לעשות כן, תוכלי להגיש בקשה לבד, ולתאר את המצב, ואף להתייצב לדיון.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
לחלופין, באם אין ברצונך לעשות כן, תוכלי להגיש בקשה לבד, ולתאר את המצב, ואף להתייצב לדיון.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
הפטר
ציפי
30/04/11
1.על איזה חובות לא חל הפטר?2.האם על חוב פרטי יכול להיות הפטר?
הפטר חל על הכל חוץ מ...
עו"ד שרגא משה
30/04/11
חובות בגין קנסות או מזונות
וכן חובות שנוצרו בתרמית או הוחרגו מההליך ע"י בית המשפט.
וכן חובות שנוצרו בתרמית או הוחרגו מההליך ע"י בית המשפט.
שאלה בקשר לפשיטת רגל
אריק
29/04/11
לפני כשנתיים הגשתי בקשה לפשיטת רגל בעקבות מחלה קשה אשר בגינה אני מוגדר היום נכה סיעודי. יש לי 8 נושים, בנקים, מוסדות וגרושה. אף אחד מהנושים לא הגיש איזו שהיא תלונה כנגד ההליך שביקשתי למעט גרושתי שעושה כל שביכולתה להכשיל את ההליך ולהחזיר אותי לאיומיה בפקודות מאסר בהול"פ.
לפני כשנה היה דיון בהכרזתי וכמובן שהיחידה שהגיעה מכל הנושים היא גרושתי. היא טענה עשרות שקרים על יכולתי ומעללי הכלכליות והבריאותיות ועוד, נציגת הכנ"ר הודיעה בדיון כי לא מוצתה חקירה אבל הם מקבלים את טענת הנושה וזא ללא בדיקת החומר אפילו ומבקשים לדחות את הבקשה. כבוד השופט לאחר מספר ימים נתן החלטה כי הוא ממנה מנהל מיוחד שיבדוק את החשדות לכאורה שטוענת גרושתי. בדיון שנערך לאחרונה הודיע המנהל המיוחד כי לא מצא כל פסול בהתנהלותי וכי גם הסתירות הקלות שמצא שהוא לא ידע אפילו להגיד שאני שיקרתי אלא רק שזה נראה לא טוב גם הן לא חמורות בשביל לבטל את צו הכינוס או לקבוע כי ההליך נעשה שלא בתום לב. לצערי עורכי הדין של גרושתי ניסו להמשיך ולטעון שקרים בדיון. אני רק רוצה לציין שכל השנתיים מאז התחיל ההליך אני משתף פעולה באופן מלא עם המנהל המיוחד, משלם את התשלום החודשי , מגיש דוחות חודשיים בזמן והודעתי לכל הנושים על צו הכינוס.
גם בתחילת הדיון השופטת באופן מוזר פנתה למנהל המיוחד ולא הבינה איך הוא שינה את דעתו עלי באופן קיצוני ורק לאחר שהוא הסביר לה שהוא לה היה צד לטיעונים נגדי אלא רק נבחר לבדוק אותם המשיך הדיון. האם בית המשפט יכול לבטל לי הליך שחורץ את דיני בצורה כה חמורה לאור מצבי הבריאותי וכדומה בגלל נושה שמשקרת? האם בית המשפט חייב לנמק אם החליט לדחות את ההכרזה וההליך מהן סיבותיו? האם יש סיבה לביטול ההליך לאור מה שכתבתי כאן? ראוי עוד לציין כי הצעתי גם הצעה להסדר נושים שלא נידונה בכלל בדיון ושוב אף אחד מהנושים האחרים לא הביע התנגדות או חשד לחוסר תום לב מצידי.
האם אם תדחה הכרזתי אני יכול לערער?
ושוב רק אציין כל ההליך החל בגלל מחלה קשה ממנה אני מוכר כנכה סיעודי בביטוח הלאומי וחי מקצבת נכות וללא כל רכוש.
אודה על תשובה לשאלותי
לפני כשנה היה דיון בהכרזתי וכמובן שהיחידה שהגיעה מכל הנושים היא גרושתי. היא טענה עשרות שקרים על יכולתי ומעללי הכלכליות והבריאותיות ועוד, נציגת הכנ"ר הודיעה בדיון כי לא מוצתה חקירה אבל הם מקבלים את טענת הנושה וזא ללא בדיקת החומר אפילו ומבקשים לדחות את הבקשה. כבוד השופט לאחר מספר ימים נתן החלטה כי הוא ממנה מנהל מיוחד שיבדוק את החשדות לכאורה שטוענת גרושתי. בדיון שנערך לאחרונה הודיע המנהל המיוחד כי לא מצא כל פסול בהתנהלותי וכי גם הסתירות הקלות שמצא שהוא לא ידע אפילו להגיד שאני שיקרתי אלא רק שזה נראה לא טוב גם הן לא חמורות בשביל לבטל את צו הכינוס או לקבוע כי ההליך נעשה שלא בתום לב. לצערי עורכי הדין של גרושתי ניסו להמשיך ולטעון שקרים בדיון. אני רק רוצה לציין שכל השנתיים מאז התחיל ההליך אני משתף פעולה באופן מלא עם המנהל המיוחד, משלם את התשלום החודשי , מגיש דוחות חודשיים בזמן והודעתי לכל הנושים על צו הכינוס.
גם בתחילת הדיון השופטת באופן מוזר פנתה למנהל המיוחד ולא הבינה איך הוא שינה את דעתו עלי באופן קיצוני ורק לאחר שהוא הסביר לה שהוא לה היה צד לטיעונים נגדי אלא רק נבחר לבדוק אותם המשיך הדיון. האם בית המשפט יכול לבטל לי הליך שחורץ את דיני בצורה כה חמורה לאור מצבי הבריאותי וכדומה בגלל נושה שמשקרת? האם בית המשפט חייב לנמק אם החליט לדחות את ההכרזה וההליך מהן סיבותיו? האם יש סיבה לביטול ההליך לאור מה שכתבתי כאן? ראוי עוד לציין כי הצעתי גם הצעה להסדר נושים שלא נידונה בכלל בדיון ושוב אף אחד מהנושים האחרים לא הביע התנגדות או חשד לחוסר תום לב מצידי.
האם אם תדחה הכרזתי אני יכול לערער?
ושוב רק אציין כל ההליך החל בגלל מחלה קשה ממנה אני מוכר כנכה סיעודי בביטוח הלאומי וחי מקצבת נכות וללא כל רכוש.
אודה על תשובה לשאלותי
הכרזה הינה בסמכות בית המשפט
עו"ד שרגא משה
30/04/11
על פי שיקול דעתו. לא ניתן לצפות את ההחלטה על פי מה שכתבת. בכל מקרה אם המנהל המיוחד אינו מתנגד לא סביר שבית המשפט ימנע מהכרזה.
כמובן שתוכל לערער על כל החלטה.
כמובן שתוכל לערער על כל החלטה.
הסכם ממון ועיקולים
שי
29/04/11
אני נשוי עם הסכם ממון לגבי הדירה וכל הרכוש שבבית שרשום כשלי. אשתי הסתבכה עם שיקים שלה מחשבון הבנק שלה שיקים חוזרים ונפתח לה תיק בהוצל"פ.
השאלה שלי האם בגלל שאנחנו נשואים יכולים לעקל לנו את הרכוש בבית למרות שבהסכם ממון מוצהר כי הכל שלי???
השאלה שלי האם בגלל שאנחנו נשואים יכולים לעקל לנו את הרכוש בבית למרות שבהסכם ממון מוצהר כי הכל שלי???
עיקול בבית משותף לזוג עם הסכם ממון
עו"ד יוסף ויצמן
מנהל
29/04/11
שלום לך
עיקול מטלטלין ניתן לעשות בבית שכן אישתך גרה בבית הזה.
ניתן לבקש פס"ד הצהרתי לשם כך אך יהיה קשה לקבלו אם את אתם חים ביחד.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
עיקול מטלטלין ניתן לעשות בבית שכן אישתך גרה בבית הזה.
ניתן לבקש פס"ד הצהרתי לשם כך אך יהיה קשה לקבלו אם את אתם חים ביחד.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיוע בבקשה
אלי
29/04/11
עד לפני כמה חודשים שכרתי דירה, שילמתי בשיקים, כאשר במקביל לחלק מהשיקים שילמתי במזומן וזאת ללא קבלת השיקים חזרה.השיקיםאינם מכותרים בלמוטב בלבד.
מה עלי לעשות כדי להמנע מתביעות בעתיד של הבנק כלפיי באם בעלי הדירה יפקידו את השיק? איך עליי לבטלם?
מה עלי לעשות כדי להמנע מתביעות בעתיד של הבנק כלפיי באם בעלי הדירה יפקידו את השיק? איך עליי לבטלם?
ביטול שיק
עו"ד שרגא משה
29/04/11
ביטול שיק לא ימנע מצד ג' שאוחז בשיק לפעול כנגדך.
אם זה יקרה תזדקק לסיוע מקצועי.
אם זה יקרה תזדקק לסיוע מקצועי.
חייב המתחמק מקבלת הודעת חוב
קובי.
28/04/11
לפני כשנה אחותי היתה באירוע חתונה, במהלך האירוע נקרעה חצאיתה עקב מסמר בולט שהיה במקום. לא אלאה בפרטים אך לבסוף נפסק לזכותה סך של 700ש"ח. החייב לא שילם ואי לכך פתחנו נגדו תיק בהוצ"לפ. כל פעם שאנו מבקשים לדעת מה קורה עם התיק עונים לנו שאין אישור מסירה אלא רק הדבקה על הדלת.ניסינו להוציא לו צו עיכוב יציאה מהארץ אך רשם בלשכת ההוצל"פ בנצרת דחה את הבקשה כי החוב לא מצדיק זאת. כשביקשנו להוציא צו מעצר גם לא ניתן כי אין אישור מסירה. אם כך אני מבין שרומזים לנו לרדת מהסיפור כי זה סכום קטן.החייב פשוט צוחק עלינו ברחוב... אני מאמין שזה קורה להרבה אנשים. האם יש עצה כלשהי?
מסירה חלקית
עו"ד שרגא משה
29/04/11
יש הליכים שניתן לבצע גם כאשר המסירה הינה חלקית.
למשל עקול צד ג'.
למשל עקול צד ג'.
מה עלי לעשות??
לירון
28/04/11
בטענת פרעתי החייב הגיב בכתב יד לא ברור הרשמת כתבה לו שעליו להדפיס את תגובתו.חיכתי אבל הוא לא מדפיס לכן, נגשתי להוצאה לפועל ומלאתי" טופס תגובה" 846 ובקשתי לדעת מה קורה,מה ההמשך .. בתגובה כתבה לי הרשמת "אין הדיון בבקשת החייב מעכב את ההליכים לגביית החוב הנטען ע"י הזוכה .לפיכך,בקשה זו מיותרת" שאלותי:1.מה כוונת דבריה?2.מה זה בכלל טענת פרעתי??3.מי עלי לעשות כיצד לפעול?4.מי יכול להדריך אותי??תודה מראש לירון
טענת פרעתי
עו"ד שרגא משה
29/04/11
טענת פרעתי היא למעשה טענה כי החייב אינו חייב לשלם כיוון ש...
הגשת הבקשה אינה מעכבת הליכים ואתה רשאי להמשיך ולפעול לגביית החוב.
יחד עם זאת כאשר תקבל נוסח קריא של הבקשה תזדקק לעזרנ מקצועית.
הגשת הבקשה אינה מעכבת הליכים ואתה רשאי להמשיך ולפעול לגביית החוב.
יחד עם זאת כאשר תקבל נוסח קריא של הבקשה תזדקק לעזרנ מקצועית.
החלטה לא ברורה של הרשמ
רונית 01
28/04/11
היי, יש לי תיק איחוד כמוגבלת באמצעים, לפני כשבועיים הגעתי להסדר ישיר מול כל הזוכים (4)להם אני חייבת. כל זוכה חתם על ההסדר עליו גם אני חתומה. אחד הזוכים דרש שיהיה אישור של הרשמ על ההסדרים לפני שאני משלמת את החוב. הגשתי בקשה לאשר את ההסדר בצירוף של 4 המכתבים של הזוכים שמאשרים כי לאחר הפקדת הסכום המוסכם יסגרו את התיק. נתקבלה החלטה שאומרת : על החייבת להציג את כל ההסדרים המצורפים לכל אחד מהזוכים בתיקים הפרטניים ולהמציא אישור לדבר מסירת ההסדר. החלטתי זו לתיק. במידה ואחד הזוכים מתנגד לאישור ההסדרים יודיע עמדתו תוך 7 ימים ואז תדחה הבקשה.שאלתי מה עלי לעשות? במידה ואקבל את האישורים והרשם אכן יאשר את ההסדרים, כמה זמן לאחר שאפקיד את הכסף לזוכים יקח להם לסגור את התיק בהוצל"פ? מהרגע שהזוכים יגישו בקשה לסגירת תיק בצירוף של קבלות על כך שהתשלום בוצע תוך כמה זמן יוסר העיקוב יציאה מהארץ? תודה רבה
הסדר חוב לחייב באיחוד תיקים
עו"ד יוסף ויצמן
מנהל
28/04/11
שלום לך
במצב כמו שלך צריך להגיש בקשה לפיזור תיק איחוד ולהגיש את הבקשות בכל התיקים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
במצב כמו שלך צריך להגיש בקשה לפיזור תיק איחוד ולהגיש את הבקשות בכל התיקים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנגדות לכתב תביעה לסכום קצוב על פי סעיף החדש 81
יוס
28/04/11
הוגשה נגדי כתב תביעה לסכום קצוב כאשר תחילת החוב הנה
מ09/2003 עד 1/2011 (אי תשלום דמי אחזקה במשך 7 שנים בשל הפרה שיטטתית מצד התובעה ומישלוח מכתב התראה לביטול חוזה ) נשלח מכתב רשום אך הוא לא נמסר וחזר לשולח .
האם קיימת תקופת היתיישנות על החוב וכן האם קיים שיהוי מצד התובע בהגשת התביעה מהי המשמעות בתשובתך-
כיוון שהתביעה הינה לפחות בחלקה על תקופה קרובה לא חל התישנות
ממתי חלה אם כן היתיישנות .
מודה מקרב על תשובה יותר מנומקת
מ09/2003 עד 1/2011 (אי תשלום דמי אחזקה במשך 7 שנים בשל הפרה שיטטתית מצד התובעה ומישלוח מכתב התראה לביטול חוזה ) נשלח מכתב רשום אך הוא לא נמסר וחזר לשולח .
האם קיימת תקופת היתיישנות על החוב וכן האם קיים שיהוי מצד התובע בהגשת התביעה מהי המשמעות בתשובתך-
כיוון שהתביעה הינה לפחות בחלקה על תקופה קרובה לא חל התישנות
ממתי חלה אם כן היתיישנות .
מודה מקרב על תשובה יותר מנומקת
התיישנות - שיהוי
עו"ד שזר .ת
28/04/11
אני לא חושב שיש התיישנות על כל התביעה, אולי יש התיישנות על כמה חודשים ואסביר - לטעמי - היתה התיישנות עם עילת התביעה היתה ב 9/03 אבל לפי המקרה שתיארת - עדיין יש עילת תביעה, כי עדיין אתה לא משלם (בצדק לטענתך)
אפשר אבל - לטעון שיהוי .
בכל מקרה - בהתנגדות הייתי מוסיף טענת התיישנות (כי אחרת אי אפשר לטעון זאת), אבל הסיכויים שזה יתקבל נמוכים, הייתי הולך גם על שיהוי.
אם זה סכום גדול - קח עו"ד.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
אפשר אבל - לטעון שיהוי .
בכל מקרה - בהתנגדות הייתי מוסיף טענת התיישנות (כי אחרת אי אפשר לטעון זאת), אבל הסיכויים שזה יתקבל נמוכים, הייתי הולך גם על שיהוי.
אם זה סכום גדול - קח עו"ד.
בהצלחה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום





