פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

דרך להשיג מישהו עם חובות בהוצאה לפעול

עעע 17/05/11
שלום רב!
אם למישהו יש חובות בהוצאה לפועל ואין לי את הטלפון שלו (כי אני רוצה לתבוע אותו על כספים שנתתי לו ) כי בבזק זה לא מחובר האם יש דרך שאוכל להשיג אותו אותו אולי דרך ההוצאה לפועל ?
תודה רבה מראש

לא נראה לי שזה אפשרי

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 18/05/11

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרוצדורת פתיחת תיק הוצל"פ

אמיר 17/05/11
ברשותי פס"ד שניתן בהיעדר הגנה.1. האם, לפי החוק, ע"מ לממש אותו בהוצל"פ עליי לשלוח את פסה"ד אל הנתבע ולתת לו זמן לנסות לשלם את חובו או שניתן לפנות ישירות לפתיחת תיק בהוצל"פ?2. לא ברורים לי הסעיפים השונים שעליי למלא אודות החייב בעת פתיחת תיק ההוצל"פ? איך אני אמור לדעת על נכסיו, חשבונות הבנק שלו, וכ'ו? האם אין זה עבודתם של ההוצל"פ פשוט לאתר ולעקל את החשבונות, להטיל נגדו צווים שונים וכ'ו?

מימוש פסק דין שניתן בהעדר הגנה בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 18/05/11
שלום לך
אתה חייב להמתין 30 יום מרגע קבלת פסק הדין ואח"כ לפתוח את התיק בהוצל"פ.
אתה חייב להביא אישור ממשרד הפנים על קיומו של החייב במאגר של משרד הפנים.
הוצל"פ לא עושה כל פעולה לבד! רק אתה אמור לאתר את הנכסים של החיב ולבקש לעקל אותם.
לכן תמיד רצוי לעשות זאת דרך עו"ד שמתמחה בהוצל"פ.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פש"ר- השלכות מתן הפטר

דורון 17/05/11
שלום רב,
אודה לתשובתכם המלאה בנדון:
ברצוני לדעת מהן ההשלכות העתידיות לאחר קבלת צו ההפטר - האם באמת החייב יוכל להתחיל בדף חדש? האם יבוטל עיכוב היציאה מהארץ? ניתן לקבל אשראי בבנק? ( כ. אשראי, משכנתא וכו'),
חשוב לי לדעת מהן ההשלכות על מנת שאוכל לתכנן את צעדיי בהתאם

קבלת צו הפטר

עו"ד שזר .ת 17/05/11
על מנת לקבל סקירה מלאה ממליץ לך לקרוא באינטרנט, או לקבוע פגישה עם עו"ד.
יבוטל צו עיכוב היציאה, תמחק ההגבלה בבנקים, אבל... מניסיוני, הרישום בבנקים עדיין קיים, כלומר הם רואים שהיית בהליך פש"ר, ולכן לא ממהרים לתת אשראי, בזמן הראשוני אתה מנהל חשבון ללא מסגרת ולאט לאט זה משתנה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חוב של ערב- זעקה לעזרה

דני 17/05/11
הנני בהליכי פש"ר וקיבלתי לא מזמן צו כינוס. אחד התיקים הוא בנק ואמי האומללה ערבה בתיק זה. מדובר בסכום לא קטן בהוראת הוצל"פ היא משלמת 1000 ש"ח כל חודש, כבר מעל שנה וחצי והחוב רק תופח. עכשיו אמי קיבלה בקשה למינוי כונס נכסים עבור ביתה (הנכס היחידי שברשותה) מה עושים?? הבנק לא מוכן לדבר איתנו ועורך דינו לא מוכן להגיע לשום הסדר הגיוני בטענה שהוא לא חייב כי "יש מה לקחת" כמובן שלא נוכל לקבל את רוע הגזירה, בעיקר לאור העובדה שמשלמת כל חודש כמו שעון. אודה לעצה דחופה. 

חוב של ערב לבנקים

עו"ד שזר .ת 17/05/11
אתם זקוקים לקצת יותר מעצה,אתם זקוקים לעו"ד שיבדוק את התיק, ויראה איך עוצרים את מכירת הבית.
אולי הבית רשום גם על שם האבא???
יש עוד כמה אופציות וטריקים .
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מזונות וכינוס

לילי 17/05/11
הגרוש חייב מזונות ילדים בגובה 100 אלף ש"ח. אני בקושי שורדת. אין לו רכוש. ביקשתי עיקול על החשבון הבנק ועכשיו קיבלתי מכתב שהוא כתב להוצאה לפועל לעכב את ההליכים כי הוא הגיש בקשה לבימש ל"מתן צו כינוס".
מה זה צו כינוס?
מה זה קשור למזונות של הילדים?
זה טוב לי או רע?

תוספת- הוא הגיש את זה לבימש מחוזי,

לילי 17/05/11
אז מה הקשר אלי???
תודה

מזונות ופשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 17/05/11
זה רע לך.
החייב פנה להליך פשיטת רגל, וכרגע יהיה לך קשה מאוד לגבות את המזונות, ההליכים כנגדו מעוכבים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

כיצד אדע איכן החייב יושב? באיזה כלא?

אלי 17/05/11
אני הגשתי תביעה צריך להמציא אותה לחייב, אני יודעת שהוא בכלא, כיצד אדע לאיזה כלא הוא סווג?

חייב שנמצא בכלא

עו"ד שזר .ת 17/05/11
תפני לשב"ס, ותבררי.
אפשר בטלפון או בכתב, ואם צריך אפילו אפשר לקבל צו שהם יענו.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הוקפאו הוצאות צווי מאסר בהוצל"פ?

נעם 17/05/11
נמסר לי הבוקר בלשכת ההוצל"פ כי צווי מאסר בתיקים (לא מזונות) לא יינתנו למשך תקופה של שנתיים.
לאף אחד מעובדי הלשכה לא היה את מקור ההוראה או הנוהל.
יש למישהו מושג בעניין?

תיקון 26 לחוק ההוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 18/05/11
שלום לך
תעיין בתיקון 29 לחוק ההוצל"פ שם זה רשום.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קוד הליך – טענת פרעתי

tollen 17/05/11
1- לפעמים רואים בתקשרות ההוצל"פ הודעה על החייאת או עיכוב הליכים להליכים מסוג כך וכך (מספרים) איך אפשר לדעת לאיזה גורם מתייחס כל מספר , רשימת קודי/סוגי ההליכים.
2- בקשה לדחיית דיון בטענת פרעתי צריך להגיש ידנית בלשכת ההוצל"פ או אפשר בפקס

קוד גורם

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 18/05/11
שלום לך
בד"כ רשום מה המס' חייב ליד כל פעולה.
בקשה לדחית דיון חייבת להיות מוגשת ידנית ללשכת ההוצל"פ.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה חייב מוגבל באמצאים

אריה 17/05/11
אני חייב מוגבל באמצאים מזה כשלוש שנים.
אני צריך לשכור דירה למגורים אבל אף אחד לא מוכן להשכיר לי ללא שיקים. מה אפשר לעשות ?

השכרת דירה

עו"ד שזר .ת 17/05/11
תנסה שיקים של צד ג', אי אפשר להכריח אנשים להשכיר לך דירה, ואי אפשר להכריח בנק להוציא לך שיקים, אתה מוגבל...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חוב מזונות

אלהאלה 17/05/11
שלום רב,
אני ובן זוגי לשעבר מצויים בהליכי גרושין מזה מס' שנים. במהלך השנים ניצבר כנגדו חוב גדול של מזונות אותם לא שילם. לאחרונה טען בבית המשפט כי חיי במשך רוב השנים בבית, דבר שהוא שקרי'ולכן מבקש למחוק את החוב. השופטת בבית דין לענייני משפחה לא קיבלה את גרסתו והעדיפה את גרסתי שלא גר בבית כל השנים ולכן הוציאה לו צו מניעה שלא יתקרב לבית לאחר שאיים עליי.
כעת הוא מנסה לטעון את אותם דברים שכביכול חיי בבית, בהוצאה לפועל, חשוב לציין שיש חו משפחה אותה הקים במהלך שנים אלו ,אישה וילד בן 4.5 עימם חיי כל הזמן הזה. האם השמעת טענות אלו בהוצל"פ אינה למעשה עירעור על החלטת בית משפט? האם מותר לו במקרה זה להשתמש בהוצל"פ כערכאה לערעור? והאם מותר להוצל"פ לשוב ולדון בעניין לאחר שיש החלטה של בית משפט לפיה לא גר בבית1
שאלה נוספת:
מדי יום מגיעים לי חיובים שונים שלו כנגד גופים אחרים להם חב כסף, מה אני צריכה לעשות בכדי שיהיה לי משהו גורף שיפסיקו להטריד אותי אני מוצאת את עצמי רודפת כל היום אחרי חברות שונות שישנו את הכתובת לכתובת שלו.
ומהו סעד הצהרתי איך מוגש?
תודה

חוב מזונות

עו"ד שזר .ת 17/05/11
תוכלי להשתמש בפסיקת ביהמ"ש לענייני משפחה, להדוף את הטענה שלו בהוצאה לפועל .
לעניין הנושים שלו, תראי כל עוד זה בגדר מכתבים וכו', זה סביר, ברגע שיהיה חשש להוצאת מיטלטלין מביתך, אז הדבר כבר רציני ומצריך סעד הצהרתי, אשר מהווה למעשה פס"ד לפיו כל המיטלטלין בבית שייכים רק לך, ואין לו נגיעה בהם, וגם לא לנושיו, וכי הוא לא גר עימך.
אם יש עוד שאלה אנחנו כאן.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום

צירוף חברה כחייבת בתיק

תומר 16/05/11
הגשתי בקשה לביצוע שטר .הצ'ק הינו ערבות אישית של בעל חברה ובמידה והחברה לא עומדת בתשלומי שכירות.
1 .האם אני יכול לבקש לצרף את החברה עצמה כחייבת ,הרי המושכר שימש אותה למעשה ?
2. באיזה נימוק? אשמח גם להפניות למאמרים בעניין.
תודה מראש.

הוספת חברה כחייבת

עו"ד שזר .ת 16/05/11
לא חושב שאפשר לצרף אותה באם היא לא חתמה - אפשר אולי לתבוע אותה בנפרד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פסק דין הצהרתי

מורני 16/05/11
לפני מספר ימים קיבלנו החלטת בית המשפט על בקשה למתן פסק דין הצהרתי שהגשנו. העניין הוא, שמיום הגשת הבקשה ועד ליום החלטת  בית המשפט נפתחו תיקי הוצאה לפועל נוספים.שאלתי היא האם פסק הדין חל גם על הנושים הנוספים שנוספו ולא כוללים בבקשה שהוגשה. תודה מראש.

סעד הצהרתי

עו"ד שזר .ת 16/05/11
הוא לא חל עליהם, יש נושים שאם תשלח להם את פס"ד זה יספק אותם, יש כאלה שלא...
ואז צריך או לנסות להגיש את הבקשה לתיק ההוצאה לפועל או לנסות להוסיף אותם לסעד ההצהרתי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

איחוד תיקים?

אהרון 16/05/11
היי.יש לי בהוצלפ 4 תיקים נפרדים(לא באיחוד) שסכום החוב 488000 שח.
משלם על כל תיק בנפרד וביחד יוצא שאני משלם 900 שקל.
להמשיך ככה או לבקש איחוד תיקים?איחוד זה לא 3 אחוז קבוע?א עדיף להתנהל כמו עכשיו?

איחוד תיקים או צו תשלומים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 18/05/11
שלום לך
תמשיך במצב שלך.
ב 2 המקרים לא תסיים את החוב אף פעם לכן תחשוב על פשט"ר.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך אני יכול לזהות לאיזה לשכה תיק הוצל"פ שייך?

shakur 16/05/11
איך אני יכול לדעת לאיזה לשכה תיק הוצל"פ שייך?יש לכל תיק הוצל"פ מספק מסוים שמחולק לארבע ספרות עם מקף ביניהם, האם על פי מספרים אלה אני יכול לדעת באיזה לשכה התיק נפתח?? ואם כן נא לכתוב כל מס' ולאיזה לשכה..תודה

איתור לשכת ההוצאה לפועל לפי מספר הלשכה

עו"ד שזר .ת 16/05/11
שתי הספרות הראשונות הם מספר הלשכה
לדוגמא 01 ת"א
16 נתניה
17 כפ"ס וכו'.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הגדלת חוב הוצאות חריגות

כפיר 16/05/11
אשתי תבעה אותי למזונות. בית המשפט לענייני משפחה חייב אותי בפסק הדין במזונות קטין 1250 ש"ח ובנוסף מחצית הוצאות עבור תשלום חינוך עד לגיל 18 ובתקופת השירות שליש מסכום זה.ו - 30% משכר הדירה. ו - מחצית מהוצאות רפואיות חריגות שאינן מכוסות ע"י בטוח רפואי.
עכשיו היא החליטה לרשום את הילד (בן שנתיים) לפעוטון פרטי בסך של כ - 2000 ש"ח בחודש והיא תובעת אותי בהוצל"פ על מחצית מהסכום החודשי. לציין כי היא גם לקחה את הילד (לציין תינוק בן שנתיים) לרופא שיניים ותובעת אותי לשלם גם מחצית מסכום הטיפולים.
מה אני עושה איך אני מתגונן מפני הגדלת החוב הזו (כ - 7000 ש"ח) בהוצל"פ??
(מי קבע שחייב פעוטון פרטי? היא לא עושה דבר כדי לרשום אותו דרך פעוטון עם סבסוד של העירייה שנותן הנחה בהצגת תלושי משכורת לדוגמא.
לציין כי בפסק הדין רשום הוצאות חינוך. לא מפורט איזה.
אז מה אני יכול לעשות ?? איזה בקשה להגיש??

התמודדות עם הגדלת חוב מזונות

עו"ד שזר .ת 16/05/11
מגיש תגובה לבקשה להגדלת החוב, ואם היא לא תתקבל, תפנה אף לבית המשפט לענייני משפחה, ותנסה להילחם בזה, עם הטענות שהעלית.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מחפש הלכה …

יותם 16/05/11
אני מחפש הלכה שאומרת שאם יש לי שני נכסים והחוב שלי בהוצאה לפועל - נאמר עומד על מילין שקל...

מספיק לממש נכס אחד ששויו מיליון שקל ולא חייבים לממש את שני הנכסים על מנת לכסות את החוב.

תודה !

אני לא מכיר כזאת הלכה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 18/05/11
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת שטר על חלק מהסכום

יוסי 16/05/11
שלום לכולם,

אם יש לי צ'ק בסך 40,000 ש"ח והחוב הוא על סך 15,000 ש"ח.

איך אני מגיש את בקשת הביצוע?

אני יודע שהפרקטיקה הינה למלא את הפער בין החוב לבית יתרת הצ'ק ב"תשלום על חשבון", אבל אם למעשה לא שולם כלום על חשבון?

אודה לקבלת מענה מהיר.

המון תודה.

הגשת שטר לביצוע

עו"ד שזר .ת 16/05/11
זו הפרקטיקה כיוון שאנשים מעדפים לשלם פחות אגרה.
כלומר אתה יכול פתוח תיק על ארבעים אלף לשלם אגרה בהתאם, ואז לבקש הקטנת קרן והחזרת אגרה (שתוחזר לאחר כמה חודשים...).
או לעשות מה שכולם עושים ולציין כי לא מדובר בתשלום בפועל.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

תשלום חובות עבר

אלה 16/05/11
שלום רב,
בן הזוג שלי איבד את כל עסקיו לפני מספר שנים (מסעדה ושני בתי קפה בתל אביב), הוא עבד קשה והחזיר את רוב החובות שלו - בערך 200,000 ש"ח.
הוא סירב להכריז על פשיטת רגל, מכיוון שרצה להחזיר את חובות לספקים.
היום נשארו לו חובות של בערך 50,000 ש"ח 25,00 בהוצאה לפועל -מספר תיקים.
ועוד 25,000 ש"ח בעיריית ת"א.
מצבו הכללי רע מאד, והוא משלם מזונות כ 2,500 ש"ח ומרוויח בסה"כ 7,000 ש"ח נטו.
כלומר לאחר שכירות, מזונות ושאר הוצאות לא נשאר לו כסף בכלל.
בשנה האחרונה הוא הגיע להסדר עם פלאפון וביטוח לאומי שלהם היה חייב ומשלם כל חודש בערך 700 ש"ח לשני הגורמים שהזכרתי.
עיריית ת"א מסרבת לחלק את החוב ליותר מ 36 תשלומים מה שאומר שהוא צריך להתחייב לעוד כ 500 ש"ח בחודש וגם להוצאה לפועל.
מה עושים במקרה כזה? אין לו כסף לפנות לעו"ד שיעזור לו ומצד שני הוא רוצה לשלם את החובות ולהתחיל דף חדש.
איך פונים לגורמים האלה ומשיגים הסדרים שאיתם הוא יוכל להתקיים בכבוד ולשלם מזונות?
המון תודה על העזרה

תשלום חובות על ידי חייב

עו"ד שזר .ת 16/05/11
ניתן לפנות לסיוע משפטי ולקבל עו"ד בחינם.
או לחלופין לנסות ולקבל סיוע פרו פונו, מלשכת עו"ד בישראל.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ניידות +הותלפ

יעקב 16/05/11
שלום מאחר ואני נכה עי מ.ל.ל נכות קשה מוגבל בניידות אולם אם כול זאת יש לי תיקים בהוצ"לפ  שאלתיא. האם ניתן לעקל רכב של נכה ב. האם ניתן לעקל קיצבה כל שהיא הניתנת עי מ.ל.ל עד היה לא עיקלו לי קצבאות נכות ושר"מ .לא זוכר שקראתי במקום כל שהוא כי ניתן לעקל קיצבת ניידות ורכב האם זה נכון  בתודה מראש יעקב

האם אפשר לעקל רכב של נכה?

עו"ד שזר .ת 16/05/11
לא ניתן לעקל את קצבת הביטוח הלאומי, אם כי ברגע שהיא מגיע לחשבון ניתן לעקל את החשבון...
לגבי רכב נכה הוא ניתן לעיקול, אבל גם כן התשובה לא כך כך פשוטה:

בית המשפט העליון בפסק הדין ע"א 2886/92 בעניין כתבי נ' אלגוב קבע כדלקמן:

".... אכן גם כשמדובר בנכה אין לפטור מעיקול מכונית נכים יקרת ערך השייכת לי אם אפשר להתאים לצרכיו החיוניים כנכה מכונית זולה יותר".

משכורות בזמן פש"ר

מוטי 16/05/11
הלכתי לכנ"ר לבד,מילאתי בקשה לפש"ר לבד.משלם תשלומים חודשיים בזמן ויש עיכוב הליכים שעשיתי.אני שכיר ורציתי לדעת האם אני יכול להעביר את המשכורת לבנק הדואר או לכל בנק אחר כדי שבזמן קבלתה אני אמשוך אותה כולה במומן מכה אחת?

משכורת בפש"ר

עו"ד שזר .ת 16/05/11
ניתן להעביר את המשכורת לבנק הדואר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

תיק הוצל"פ חוב למד"א

אלי 15/05/11
שלום,
נפתח נגדי תיק הוצל"פ בגין חוב למד"א של אמי. אמי נפטרה והותירה צוואה שלא כוללת אותי. האם עליי לשלם את החוב או שהיורש צריך לשלם?

תיק הוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 15/05/11
אם החוב הוא לא שלך את לא צריכה לשלם, אימך צריכה לשלם, אם היא נפטרה - החייב הוא העזבון ולא היורשים.
כלומר, אם היא הורישה משהו הם יכולים לפעול לעקל אותו (בסכומים קטנים לא נוהגים לעשות כן).
תעדכני את הנושה בעניין על מנת שלא יפעלו כנגדך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שקים גנובים מפוזרים על שמי

יהודה 15/05/11
לאחרונה נודע לי מבבנק ששיקים שהיו של חנות שהיתה ברשותי ונסגרה לפני 14 שנה (גם חשבון הבנק נסגר אז) מפוזרים עם חתימה מזוייפת ע"י גורם שגנב/מצא הפנקס שלא ידענו כלל על קיומו- כמובן שהגשתי תלונה במשטרה והשיקים מוחזרים - והעניין הוסדר גם מול בנק ישראל למניעת הגבלה בחשבוני.
אציין שמרבית השיקים הופקדו בבנקים ברשות הפלסטינית-אך לא רק.
שאלתי כיצד עלי לפעול אם ובמידה ויוגשו כלפיי דרישות לתשלום מצד ג'?

שיקים גנובים

עו"ד שזר .ת 15/05/11
להגיש התנגדות לביצוע שטר, עם ההוכחות על הזיוף.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מה עושים כשיש עיקול?

חסוי 15/05/11
שלום,הגעתי לכספומט הסמוך לבנק בכדי למשוך כסף והמשימה לא צלחה החלטתי שאני נכנס לברר עם הפקיד בבנקהוא מסר לי שיש לי עיקול על סך 6500 שח' מההוצאה לפועלהאמת שידוע לי על שני תיקים בהוצאה לפועל ורק השבוע ביקשתי הלוואה מחברת כלל גמל על חשבון הקופה שלי שם בכדי שאוכל לכסות את החובות האלו בהוצאה... והחזירו לי תשובה שבמהלך השבוע הבא הם יכניסו לי 8500 אלף שקלים העניין הוא שאם יכנס הכסף אני לא אוכל למשוך אותו בכדי לשלם את החובות! אני אשמח לקבל קצת מידע על עיקול... מה זה אומר? ניתן לבטלו בלי בעיות? כמה זמן זה לוקח? ואם אני מבטל אני חייב לשלם את מלוא הסכום במזומן? אני דיי בלחץ מזה ואשמח לתשובה מפוטת!תודה לכם מראש אתם תמיד עוזרים לי!

בקשה לביטול עיקול

עו"ד שזר .ת 15/05/11
ניתן לבטל עיקול, זה ממש לא פשוט, תלוי מה מצבך מול צו התשלומים בתיקים (כלומר - אם יש נגדך תיקים מזה זמן רב ואתה לא משלם בהם מאומה - מצבך לא טוב).
בכל מקרה, צריך להגיש בקשה לצו תשלומים ולביטול העיקול על העו"ש.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

לעו"ד שרגא משה

מירית 15/05/11
שלום רב,
אני פונה אליך לאחר שעקבתי אחר תשובותיך המלומדות בפורום זה.
במסגרת בחינת הלשכה האחרונה שהתקיימה לפני כשבועיים נשאלה השאלה מהו הריג לכלל בדבר סמכות רשם ההוצל"פ לדון בבקשות במסגרת הליכי ההוצאה לפועל, ידוע לנו כי לא קיים חריג לכלל האמור שכן סמכויות שיפוטיות ניתנות לרשם ההוצל"פ בלבד, יחד עם זאת מצאנו את התיקון הנ"ל אך ידוע לנו כי חברות ההכנה מכוונות להשגה בגין שאלה זו, האם יש דברים בגו והאם קיים תיקון/ חוק נוסף שגובר עעל האמור? יש לציין כי התשובה שנתקבלה ע"י הלשכה מכוונת לסעיף 4א(א) לחוק ההוצל"פ שהתקבל במסגרת תיקון 29 לחוק וזה לשונו:

הענקת סמכויות לדון בבקשות
(תיקון מס' 29) תשס"ט-2008
(הוראת שעה) תשס"ט-2008
4א. (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בצו כי בקשות המוגשות לפי חוק זה, שיפורטו בצו, בציון הסעיפים שלפיהם הן מוגשות, יהיה רשאי מנהל לשכת הוצאה לפועל, סגנו, מי שממלא את מקומו בהעדרו, וכן עובד מערכת ההוצאה לפועל שהוא עורך דין בעל ניסיון של שלוש שנים לפחות או עובד מערכת ההוצאה לפועל בעל ותק של חמש שנים לפחות וניסיון של חמש שנים לפחות בתחום ההוצאה לפועל, שקיבלו אישור לכך ממנהל מערכת ההוצאה לפועל, לדון ולהחליט בהן בתקופה שתיקבע בצו; בצו כאמור לא ייכללו בקשות לפי סעיפים 19, 25, 48, 58 ו-70.
בתודה מראש...

מה היו התשובות האפשריות?

עו"ד שרגא משה 16/05/11
בבחינת הלשכה אין תשובה אשר הינה נכונה בהכרח אלא התשובה היותר "קולעת" מבין הארבע הקיימות.

פשיטת רגל

dana 15/05/11
שלום רב,
איך אפשר לפתוח תיק פש"ר שבוטל בעקבות "ניצול לרעה"? אם בכלל...
החייב הפסיק לשלם עקב מצב בריאותו שהלך והתדרדר והיום יש באפשרותו והינו מעוניין להשלים חובו.

תודה

פשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 15/05/11
תלוי כמה זמן עבר מהביטול.
צריך עו"ד טוב, והרבה מזל....
צריך לנמק את הסיבות לביטול הקודם, ולהגיש בקשה מאוד מנומקת, ולצרף פסיקה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
דילוג לתוכן