פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
סעיף 69 ג-ה ביחס לחוב במזונות
גלי
23/08/11
גרוש לא משלם מזונות, מדובר על סכום פעוט של 1000 ש"ח לחודש, צבר חוב 50 אלף ועדיין לא משלם. פעם ביקשתי מאסר, שילם 5 אלף, אחרי זה עשיתי מימוש בבנק, העובר 8 אלף. עכשיו הוא באבטלה, טוען יש לו חובות אחרים (בטוח), הגיש בקשה לפריסת חוב ל300 ש"ח בחודש. לא הסכמתי. עכשיו מבקש להפנות אותו לסעיף 69 ג-ה. האם ניתן זאת בתיק מזונות? מה עלי לעשות? תודה
תיק מזונות
עו"ד שזר .ת
23/08/11
לטעמי, אין לרשם סמכות לפסוק סכום נמוך יותר בתיק מזונות.
תוכלי לבצע כנגדו הגבלה את רישיון הנהיגה. אולי זה יעזור ולהוציא שוב פקודת מאסר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
תוכלי לבצע כנגדו הגבלה את רישיון הנהיגה. אולי זה יעזור ולהוציא שוב פקודת מאסר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
טופס 17
הדר
23/08/11
כשאדם אושפז במיון ולאחר מכן הלך והוציא טופס 17 מהקופה בה הוא מבוטח, החובה על שליחת ההתחייבות לביה"ח חלה על המבוטח או על הקופה? אם לא נשלח הטופס במועד והחוב צבר ריביות, על מי חל תשלום החוב?
טופס 17
עו"ד שזר .ת
23/08/11
הדר שלום,
החובה היא של האדם.
אותו אדם שכעת תובעים אותו יכול להגיש הודעת צד ג' כנגד הקופה, אבל היא לא תתקבל רק אם הוא יוכיח כי הקופה התרשלה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
החובה היא של האדם.
אותו אדם שכעת תובעים אותו יכול להגיש הודעת צד ג' כנגד הקופה, אבל היא לא תתקבל רק אם הוא יוכיח כי הקופה התרשלה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
צ'קים עם חתימה שאינה שלי
נאוה
23/08/11
שלום רב,
בשנת 95 נתנו צ'קים ע"י בעלי לשעבר מחשבון בנק שהיה רשום על שמי.
צ'קים אלו נחתמו על ידו ללא אישורי.(אני מציינת שבשנת 95 עדיין הייתי נשואה לו)הצ'קים הוחזרו ע"י הבנק והיום לאחר 15 שנה אני נתבעת על ידי הוצאה לפועל,וכמו כן הוטל עיקול על חשבון הבנק שלי.
ברצוני לדעת האם הליך זה הוא אפשרי למרות שהצ'קים אינם חתיומים על ידי.אודה לתשובה מהירה
בשנת 95 נתנו צ'קים ע"י בעלי לשעבר מחשבון בנק שהיה רשום על שמי.
צ'קים אלו נחתמו על ידו ללא אישורי.(אני מציינת שבשנת 95 עדיין הייתי נשואה לו)הצ'קים הוחזרו ע"י הבנק והיום לאחר 15 שנה אני נתבעת על ידי הוצאה לפועל,וכמו כן הוטל עיקול על חשבון הבנק שלי.
ברצוני לדעת האם הליך זה הוא אפשרי למרות שהצ'קים אינם חתיומים על ידי.אודה לתשובה מהירה
התנגדות לביצוע שטר - טענת זיוף
עו"ד שזר .ת
23/08/11
שלום רב,
במידה ואת לא חתומה - את יכולה להצליח באם תנהלי את התיק בצורה נכונה, שכן גם עם החשבון משותף ואין מדובר בחתימה שלך - יש דרכים להגן עליך.
מה שצריך לעשות הוא להגיש בקשה להארכת מועד+ התנגדות+בקשה לעיכוב הליכים .
לרשם ההוצאה לפועל אין סמכות לעכב את ההליכים במקרה שההתנגדות הוגשה באיחור (גם אם לטענתך היא לא הוגשה באיחור). מי שמוסמך הוא ביהמ"ש בלבד.
הבקשה תעבור לביהמ"ש, וביהמ"ש יחליט באלו תנאים יעכבו את ההליכים (בדר"כ יקבעו סכום כספי בגינו ינתן עיכוב הליכים).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
במידה ואת לא חתומה - את יכולה להצליח באם תנהלי את התיק בצורה נכונה, שכן גם עם החשבון משותף ואין מדובר בחתימה שלך - יש דרכים להגן עליך.
מה שצריך לעשות הוא להגיש בקשה להארכת מועד+ התנגדות+בקשה לעיכוב הליכים .
לרשם ההוצאה לפועל אין סמכות לעכב את ההליכים במקרה שההתנגדות הוגשה באיחור (גם אם לטענתך היא לא הוגשה באיחור). מי שמוסמך הוא ביהמ"ש בלבד.
הבקשה תעבור לביהמ"ש, וביהמ"ש יחליט באלו תנאים יעכבו את ההליכים (בדר"כ יקבעו סכום כספי בגינו ינתן עיכוב הליכים).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
עיקול דמי לידה
קארן
23/08/11
עוקל לי החשבון בבנק הדואר עקב תיקי הוצל"פ שאני בתהליכים לעשות לאיחוד תיקים.אני אמורה לקבל בשבועות הקרובים דמי לידה ( בערך של כ- 18.000 ש"ח),האם ניתן לעקל זאת למרות שזה כסף מביטוח לאומי?תודה רבה אני נורא מודאגתתת
עיקול דמי לידה - טיפים!
עו"ד שזר .ת
23/08/11
קארן שלום רב,
ראי - את דמי הלידה לטעמי - לא ניתן לעקל כל עוד הם בביטוח הלאומי.
הבעיה שברגע שהם יגיעו לחשבון - הם יעוקלו אוטמטמית, ואז תהיה בעיה לשחרר את זה.
המלצתי - הינה להודיע לביטוח הלאומי אודות חשבון אחר שלך ולמנוע סיכונים מיותרים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
ראי - את דמי הלידה לטעמי - לא ניתן לעקל כל עוד הם בביטוח הלאומי.
הבעיה שברגע שהם יגיעו לחשבון - הם יעוקלו אוטמטמית, ואז תהיה בעיה לשחרר את זה.
המלצתי - הינה להודיע לביטוח הלאומי אודות חשבון אחר שלך ולמנוע סיכונים מיותרים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
צ'ק שחזר
רונה
22/08/11
ערב טוב,
מהי הדרך הנכונה לגבות צ'ק שחזר?
האם באמצעות ההוצאה לפועל או שניתן לפנות לביהמ"ש לתביעות קטנות?
תודה
מהי הדרך הנכונה לגבות צ'ק שחזר?
האם באמצעות ההוצאה לפועל או שניתן לפנות לביהמ"ש לתביעות קטנות?
תודה
הדרך היעילה והמהירה ביותר היא הוצאה לפועל
ניר ברקון, עו"ד
23/08/11
במידה והשיק חזר אין צורך בפסק דין של בית המשפט וניתן לפתוח בהליכי גביית השיק בהוצאה לפועל.
הוצאה לפועל
אביההה
22/08/11
עיקול חשבון,ויש עיכוב כל ההליכים.מה פרוש ע י כ ו ב?יש עיקול או ניתן להסיר העיקול מהחשבון?הרשם מעכב העיקול,זאת אומרת שעדיין אין עיקול?כי הכל מעוכב?!ואפשר וצריך להסיר העיקול מהבנק?????תודה
מה ההבדל בין עיכוב הליכים לבין ביטול הליכים?
עו"ד שזר .ת
23/08/11
שלום לך,
עיכוב משמעותו שלא ניתן לממש (למשוך כסף ) מהבנק.
על מנת שהעיקול יוסר- צריך להגיש בקשה לבטל את העיקול.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
עיכוב משמעותו שלא ניתן לממש (למשוך כסף ) מהבנק.
על מנת שהעיקול יוסר- צריך להגיש בקשה לבטל את העיקול.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
בקשה למימוש משכנתא
נועה
22/08/11
הבנק הגיש בקשה למימוש משכנתא. לטענתי פרעתי חלק מהחוב. הבנק לא נקט בהליכים אחרים קלים יותר כגון עיקול מיטלטין. מה האופציות שעומדות לי ? אם אני רוצה להגיש טענת פרעתי תוך מה זמן עלי לעשות כן? אם אני רוצה להגיש בקשה לביטול הליכי המימוש בטענה כי הבנק חסר תום לב תוך כמה זמן עלי לעשות זאת?
תיק מימוש משכנתא - חוב לבנק - כיצד מתמודדים?
עו"ד שזר .ת
23/08/11
נועה שלום,
על פי תוכן השאלות שלך, יתכן כי אינך מבינה את ההליך, בתיק מימוש משכנתא, ההליכים שנהוג לנקוט הינם מימוש הדירה, ולא עיקולי מיטלטלין, התיק יכול להפתח לאחר אי תשלום 6 תשלומים כלשהם (אם אינני טועה אין צורך שיהיו רצופים, אלא רק 6 תשלומים כלשהם).
אם יש לך טענה כי אין מדובר בפתיחת תיק כדין, יש להגיש את בקשתך בתוך 20 ימים מיום קבלת האזהרה (למעט הפגרה).
המלצתי החמה, בתיקים מסוג כזה- רצוי עד מאוד להעזר בעו"ד ולא לקחת סיכונים ולאבד את דירת המגורים+ערך כספי כי היא תמכר בזול+שכ"ט עו"ד של ב"כ הבנק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
על פי תוכן השאלות שלך, יתכן כי אינך מבינה את ההליך, בתיק מימוש משכנתא, ההליכים שנהוג לנקוט הינם מימוש הדירה, ולא עיקולי מיטלטלין, התיק יכול להפתח לאחר אי תשלום 6 תשלומים כלשהם (אם אינני טועה אין צורך שיהיו רצופים, אלא רק 6 תשלומים כלשהם).
אם יש לך טענה כי אין מדובר בפתיחת תיק כדין, יש להגיש את בקשתך בתוך 20 ימים מיום קבלת האזהרה (למעט הפגרה).
המלצתי החמה, בתיקים מסוג כזה- רצוי עד מאוד להעזר בעו"ד ולא לקחת סיכונים ולאבד את דירת המגורים+ערך כספי כי היא תמכר בזול+שכ"ט עו"ד של ב"כ הבנק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
סרבן תשלום
אוסי
22/08/11
1) זכינו בבימ"ש לתביעות קטנות. מדובר בסכום קטן של כ- 3,000 ש"ח. הצד הנתבע עדיין מתחמק מתשלום. אנו שוקלים לפנות לעו"ד שיטפל בתיק הוצ"לפ. האם זה נכון ששכר עו"ד בטיפול בתיק הוצ"לפ מתווסף לתיק ועל הנתבע לשלמו בנוסף לחובו ?2) מדובר ברווק שגר אצל הוריו, איך ניתן לאתר את חפציו האישיים? הרי יטען שהכל שייך להוריו.3) האם מקובל שעו"ד גובה שכר טרחה, רק עבור מכתב / שיחת טלפון שמזהיר את החייב שאנו עומדים לפתוח תיק הוצל"פ ?
פתיחת תיק הוצאה לפועל
עו"ד שזר .ת
23/08/11
איריס שלום רב,
אנסה להשיב לך לכל השאלות:
האם זה נכון ששכר עו"ד בטיפול בתיק הוצ"לפ מתווסף לתיק ועל הנתבע לשלמו בנוסף לחובו ? --- ראי ברגע שנפתח תיק אכן מתווסף לתיק שכ"ט עו"ד בתחילה שכ"ט א', ובאם לא תוגש טענת פרעתי (ומבקרה שלך לא תוגש), אז גם שכ"ט ב'.
אולם - הכול תלוי בהסכם שלך עם עו"ד, בדר"כ עו"ד מסכמים על אחוזים מהגביה, ולא שכ"ט הפסוק, כי באם לדוגמא יקבע צו תשלומים לש 400 ש"ח לדוגמא - איך יחושב שכ"ט?
ולכן נהוג לקבוע אחוזים מהגביה, וכך החוב של החייב טופח לדוגמא לאחר פתיחת התיק ושכ"ט והאגרה יגיע כבר לסך של 5000 ש"ח ועו"ד מקבל אחוזים מכל סכום שהחייב ישלם בפועל.
2) מדובר ברווק שגר אצל הוריו, איך ניתן לאתר את חפציו האישיים? הרי יטען שהכל שייך להוריו. --- אכן סביר להניח כי באם יבוצע עיקול מיטלטלין ההורים יטענו כי הכול שייך להם, אבל... זה עולה כסף לטעון את זה, ויכול להיות שיותר שווה להם להגיע להסדר ולעזור לבנם - אי אפשר לדעת מראש.
יש דרכים אחרות - עיקול בנקים, עיקול רכב, עיקול משכורת, הגבלת רישיון נהיגה ועוד.
3) האם מקובל שעו"ד גובה שכר טרחה, רק עבור מכתב / שיחת טלפון שמזהיר את החייב שאנו עומדים לפתוח תיק הוצל"פ ?--- אכן מקובל לשלם לעו"ד עבור מכתב התראה , לגבי שיחת טלפון לא מכיר הליך שכזה....
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
אנסה להשיב לך לכל השאלות:
האם זה נכון ששכר עו"ד בטיפול בתיק הוצ"לפ מתווסף לתיק ועל הנתבע לשלמו בנוסף לחובו ? --- ראי ברגע שנפתח תיק אכן מתווסף לתיק שכ"ט עו"ד בתחילה שכ"ט א', ובאם לא תוגש טענת פרעתי (ומבקרה שלך לא תוגש), אז גם שכ"ט ב'.
אולם - הכול תלוי בהסכם שלך עם עו"ד, בדר"כ עו"ד מסכמים על אחוזים מהגביה, ולא שכ"ט הפסוק, כי באם לדוגמא יקבע צו תשלומים לש 400 ש"ח לדוגמא - איך יחושב שכ"ט?
ולכן נהוג לקבוע אחוזים מהגביה, וכך החוב של החייב טופח לדוגמא לאחר פתיחת התיק ושכ"ט והאגרה יגיע כבר לסך של 5000 ש"ח ועו"ד מקבל אחוזים מכל סכום שהחייב ישלם בפועל.
2) מדובר ברווק שגר אצל הוריו, איך ניתן לאתר את חפציו האישיים? הרי יטען שהכל שייך להוריו. --- אכן סביר להניח כי באם יבוצע עיקול מיטלטלין ההורים יטענו כי הכול שייך להם, אבל... זה עולה כסף לטעון את זה, ויכול להיות שיותר שווה להם להגיע להסדר ולעזור לבנם - אי אפשר לדעת מראש.
יש דרכים אחרות - עיקול בנקים, עיקול רכב, עיקול משכורת, הגבלת רישיון נהיגה ועוד.
3) האם מקובל שעו"ד גובה שכר טרחה, רק עבור מכתב / שיחת טלפון שמזהיר את החייב שאנו עומדים לפתוח תיק הוצל"פ ?--- אכן מקובל לשלם לעו"ד עבור מכתב התראה , לגבי שיחת טלפון לא מכיר הליך שכזה....
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
התנגדות לשטר חוב שלא במועד
סיון
22/08/11
נפתח על שמי תיק בהוצל"פ לביצוע שטר חוב שמעולם לא חתמתי עליו. החייב הוא גיסי בעבור דירה שהוא ואחותי התגוררו בה . כנראה שאחד מהם פשוט חתם בשמי ללא ידיעתי. לאחר סדרת טלפונים מוזרה שקיבלתי מחוקרים שונים שהציגו את עצמם כסוכני קופות גמל וקופת חולים, הבנתי שמשהו מתנהל נגדי. לאחר בירור נודע לי כי בינואר השנה נפתח התיק נגדי. ואף מצורף לתיק אישור מסירה שכביכול נחתם על ידי בנהריה בשעה שהייתי בכלל במקום עבודתי בת"א. (יש לי אישור נוכחות ממקום עבודתי) כך שאיבדתי את המועד המוקצב להגשת התנגדות בזמן.
כל העובדות לטובתי, ניתן להוכיח הכל בקלות.
הבנתי שהתהליך כרוך בהגשת כתב התנגדות להוצל"פ ודיונים. כמה שאלות:
1. האם אני יכולה לעשות זאת בעצמי?
2. מהו בערך שכר הטרחה שנהוג לשלם לעו"ד לטיפול מלא בנושא הנ"ל?
3. במידה ואני מעוניינת רק שעו"ד ינסח לי את התצהיר, ואני אגיש את הניירת ואתמודד עם התיק הנ"ל. מהי העלות המוערכת לדבר כזה?? אני שואלת כי קיבלתי הצעה לכתיבת ההתנגדות בלבד ללא טיפול בכ-2300 ש"ח. האם זה הגיוני???
המון תודה
כל העובדות לטובתי, ניתן להוכיח הכל בקלות.
הבנתי שהתהליך כרוך בהגשת כתב התנגדות להוצל"פ ודיונים. כמה שאלות:
1. האם אני יכולה לעשות זאת בעצמי?
2. מהו בערך שכר הטרחה שנהוג לשלם לעו"ד לטיפול מלא בנושא הנ"ל?
3. במידה ואני מעוניינת רק שעו"ד ינסח לי את התצהיר, ואני אגיש את הניירת ואתמודד עם התיק הנ"ל. מהי העלות המוערכת לדבר כזה?? אני שואלת כי קיבלתי הצעה לכתיבת ההתנגדות בלבד ללא טיפול בכ-2300 ש"ח. האם זה הגיוני???
המון תודה
התנגדות לביצוע שטר
עו"ד שזר .ת
23/08/11
סיוון שלום רב,
מה שצריך לעשות הוא להגיש בקשה להארכת מועד+ התנגדות+בקשה לעיכוב הליכים .
לרשם ההוצאה לפועל אין סמכות לעכב את ההליכים במקרה שההתנגדות הוגשה באיחור (גם אם לטענתך היא לא הוגשה באיחור). מי שמוסמך הוא ביהמ"ש בלבד.
הבקשה תעבור לביהמ"ש, וביהמ"ש יחליט באלו תנאים יעכבו את ההליכים (בדר"כ יקבעו סכום כספי בגינו ינתן עיכוב הליכים).
לגבי שכ"ט וייצוג משפטי.
ראי עמדתי הינה כי כל אחד צריך לעשות מה שהוא מבין, את לא עו"ד ולא אני לא חושב שאת יכולה להתמודד עם זה לבד.
כמובן, שאם מדובר בשטר חוב ע"ס כמה אלפי ש"ח בודדים ופחות מששת אלפים ש"ח, אז אני מסכים איתם שלא "משתלם" לקחת עו"ד, אם זה סכום שהוא מעבר לכך - הרי שלדעתי זו תהיה טעות לא לקחת עו"ד.
לגבי המחיר: זה כמו לשאול כמה עולה חולצה - תלוי איזה פירמה קונים...
יש עו"ד מכל הסוגים ובכל מיני מחירים, החוכמה היא למצוא עו"ד שיש לו ניסיון בתחום ושאינו יקר, לא הייתי לוקח עו"ד רק לתצהיר.
מקווה שעזרתי
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
מה שצריך לעשות הוא להגיש בקשה להארכת מועד+ התנגדות+בקשה לעיכוב הליכים .
לרשם ההוצאה לפועל אין סמכות לעכב את ההליכים במקרה שההתנגדות הוגשה באיחור (גם אם לטענתך היא לא הוגשה באיחור). מי שמוסמך הוא ביהמ"ש בלבד.
הבקשה תעבור לביהמ"ש, וביהמ"ש יחליט באלו תנאים יעכבו את ההליכים (בדר"כ יקבעו סכום כספי בגינו ינתן עיכוב הליכים).
לגבי שכ"ט וייצוג משפטי.
ראי עמדתי הינה כי כל אחד צריך לעשות מה שהוא מבין, את לא עו"ד ולא אני לא חושב שאת יכולה להתמודד עם זה לבד.
כמובן, שאם מדובר בשטר חוב ע"ס כמה אלפי ש"ח בודדים ופחות מששת אלפים ש"ח, אז אני מסכים איתם שלא "משתלם" לקחת עו"ד, אם זה סכום שהוא מעבר לכך - הרי שלדעתי זו תהיה טעות לא לקחת עו"ד.
לגבי המחיר: זה כמו לשאול כמה עולה חולצה - תלוי איזה פירמה קונים...
יש עו"ד מכל הסוגים ובכל מיני מחירים, החוכמה היא למצוא עו"ד שיש לו ניסיון בתחום ושאינו יקר, לא הייתי לוקח עו"ד רק לתצהיר.
מקווה שעזרתי
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
אי-עמידה בהסכם גישור שקיבל תוקף של פס"ד
איציק
21/08/11
תבעתי חברה וקיבלתי סכום כסף במסגרת גישור שנערך בביהמ"ש.שופטת ביהמ"ש חתמה על ההסכם, ולפיכך הוא קיבל תוקף של פס"ד.אם הנתבע לא ישלם לי את הסכום תוך 3 ימים (ולא נראה שזה יקרה), הוא בעצם מפר את הסכם הגישור ואני אמור לקבל את כל סכום התביעה.שאלתי היא: מה אני עושה? הולך להוצל"פ (כי זה כאילו פס"ד?) או אולי מגיש תביעה חדשה? (ואז זה ייקח הרבה זמן).בהנחה שאלך להוצל"פ -בהסכם הגישור נכתב שיש להעביר אליי את הכספים תוך 30 ימים (דהיינו, עד יום שלישי הקרוב).האם לפנות להוצל"פ כבר ביום רביעי, או שאולי לתת להם עוד כמה ימים?האם זה ייראה כקטנוניות אם אפנה להוצל"פ בהזדמנות הראשונה?
תשובה
עו"ד יניב בקאל
21/08/11
עומדת לך האפשרות לפתוח תיק הוצל"פ בתום 30 הימים. אך עם החברה שאמורה לשלם לך פעילה או יוצגה ע"י עו"ד בהליך הבוררות, מומחלץ שתפנה אליהם לברר מדוע לא שולם פסק הדין. יכול להיות שפנייה כזו תגרום להם לשלם ותייתר פתיחת תיק הוצל"פ
תשלום מזונות בהוראת קבע
ציון
20/08/11
אני גרוש כ3 שנים ומשלם את דמי המזונות ילדים דרך הוצל"פ. גרושתי טרחה בתחילת התהליך שהיו חילוקי דעות בעניין תשלום המזונות והיא רצה לפתוח תיק מזונות דרך הוצל"פ. כבר כשנתיים וחצי אני מפקיד ללא שום בעיות (אני עובד מדינה ולא יכול "לשחק משחקים"} בקופה באופן רציף.
בכל חודש מתווספים לתיק כל מיני תוספות ריבית, אגרות וסכומים מצטברים שמנפחים את התשלום בתיק ובכך מצטברים סכומים נוספים מעבר לתשלום המזונות. אני מבקש מגרושתי לשלם את המזונות דרך הוראת קבע אך היא מסרבת מתוך רוע לב. האם אפשרי לפנות לרשם לבקש לשלם דרך ה.קבע את המזונות או לסגור את התיק ובכלל מה עליי לכתוב בבקשה, האם יש סיכוי למרות סירובה בע"פ לבקשתי?
בכל חודש מתווספים לתיק כל מיני תוספות ריבית, אגרות וסכומים מצטברים שמנפחים את התשלום בתיק ובכך מצטברים סכומים נוספים מעבר לתשלום המזונות. אני מבקש מגרושתי לשלם את המזונות דרך הוראת קבע אך היא מסרבת מתוך רוע לב. האם אפשרי לפנות לרשם לבקש לשלם דרך ה.קבע את המזונות או לסגור את התיק ובכלל מה עליי לכתוב בבקשה, האם יש סיכוי למרות סירובה בע"פ לבקשתי?
סגירת תיק מזונות
עו"ד שזר .ת
21/08/11
ציון שלום רב,
יש סיכוי, באם הנך עומד באופן רציף כדבריך בתשלומים - בהחלט יש סיכוי לעשות את מה שאתה מבקש, זה להגיש בקשה מנומקת טוב רצוי עם מעט פסיקה, היא תעבור לתגובת הגרושה, ואם יש לך גם מזל ונפלת על רשם טוב - הוא יהיה איתך, הצלחתי בתיק דומה לסגור תיק - יש לך סיכוי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
יש סיכוי, באם הנך עומד באופן רציף כדבריך בתשלומים - בהחלט יש סיכוי לעשות את מה שאתה מבקש, זה להגיש בקשה מנומקת טוב רצוי עם מעט פסיקה, היא תעבור לתגובת הגרושה, ואם יש לך גם מזל ונפלת על רשם טוב - הוא יהיה איתך, הצלחתי בתיק דומה לסגור תיק - יש לך סיכוי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
פגרה בהוצל"פ ? דחוף!
יוסי
20/08/11
מתי בבקשה הפגרה בהוצל"פ.? לפי התקנות היא חלה ביום 20.7 וע"פ האתר של ההוצל"פ היא חלה ב-21.8
מה נכון?
עלי להגיש התנגדות, ואודה לתשובה.
מה נכון?
עלי להגיש התנגדות, ואודה לתשובה.
פגרה בהוצאה לפועל
עו"ד שזר .ת
21/08/11
הפגרה בהוצאה לפועל חלה ביום 20.07 עד ל 21/08 ניתן היה להגיש בקשות דחופות, מהתאריך האמור ועד תחילת ספטמבר, לא ניתן להגיש דבר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
נמעקל של הוצאה לפועל
אבי
20/08/11
איך הופכים להיות מעקל מורשה? האם נדרשת הסמכה ותעודה של משרד המשפטים? תודה
קבלן מורשה מטעם ההוצאה לפועל
עו"ד שזר .ת
20/08/11
כן נדרשת הסמכה ונדרשת תעודה, פנה ללשכת ההוצאה לפועל הקרובה, והם יפנו אותך לאן שצריך.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
התנגדות חיב הוצל"פ
שירה
19/08/11
שלום !הגשתי התנגדות בתיק הוצל"פ אשר נפתח נגדי, בעניין שטר ערבות ( דרשתי לשלם רק את סכום שטר הערבות). ההתנגדות התקבלה, והעניין הועבר לבית המשפט ,החלטת הרשם היא:"התנגדות בפרק הזמן ... העניין הועבר במסגרת בקשת רשות להתגונן.."נקבע תאריך לדיון ( פברואר 2012) והתיק ממתין לטענות.שאלתי מצד מי נדרש להגיש תגובה / טענות מצד החיב ( אני) או הגשת תביעה מאת הזוכה בבית המשפט ?אודה על עזרתכם.
דיון בהתנגדות
עו"ד שרגא משה
19/08/11
אינו נזקק לתגובת מי מהצדדים טרם הדיון.
בדיון תחקרי על תצהירך ועל הטענות הכלולות בו.
אם הודית בחוב צפי לפס"ד כנגדך.
בדיון תחקרי על תצהירך ועל הטענות הכלולות בו.
אם הודית בחוב צפי לפס"ד כנגדך.
האם חייבים לשלם אגרת רשות השידור
דודי
19/08/11
לאחרונה קיבלתי מכתב מעו"ד של רשות השידור בדרישה לשלם חוב אגרה
לא ברור לי מדוע אני צריך לשלם כאשר אין לי תשתית לאנטנה חיצונית על מנת לקלוט את שידורי הרשות וחוץ מזה אני משלם ליס עבור השידורים הכל כלול
בנוסף לאחרונה ערוץ 1 הפך להיות ערוץ מסחרי יש מלא פירסומות וחסויות
האם הטענה שלי תחזיק בבת משפט או שזה אבוד מראש
בתודה מראש
לא ברור לי מדוע אני צריך לשלם כאשר אין לי תשתית לאנטנה חיצונית על מנת לקלוט את שידורי הרשות וחוץ מזה אני משלם ליס עבור השידורים הכל כלול
בנוסף לאחרונה ערוץ 1 הפך להיות ערוץ מסחרי יש מלא פירסומות וחסויות
האם הטענה שלי תחזיק בבת משפט או שזה אבוד מראש
בתודה מראש
כדאי לך לשלם לטיעונים שלך אין בסיס משפטי
שאול
19/08/11
החיוב הוא על פי חוק ואין קשר לתשלומים לחברות כבלים וכיו"ב.
מבחינה חוקית אין פרסומות בערוץ 1 גם אם כולם יודעים שמדובר בשקר גלוי.
מכאן - הטיעונים שלך לא יתקבלו בבית המשפט ואתה עלול לצאת בנזק כספי גדול פי כמה.
מבחינה חוקית אין פרסומות בערוץ 1 גם אם כולם יודעים שמדובר בשקר גלוי.
מכאן - הטיעונים שלך לא יתקבלו בבית המשפט ואתה עלול לצאת בנזק כספי גדול פי כמה.
מקור החיוב באגרת טלביזיה
עו"ד שרגא משה
19/08/11
הינו בגין אחזקת מקלט טלויזיה, גם אם לא הדלקת אותו מעולם.
רק אם אין ברשותך מקלט אינך חייב בתשלום.
רק אם אין ברשותך מקלט אינך חייב בתשלום.
שאלה
רחל
18/08/11
אני מבקשת לברר אם נפסק דין לתשלום דמי מזונות והאב לא משלם מהולדת הבת וכול הליך של הוצאה לפועל לא צלח וגם עם עיקולים : בבדיקות אין לו דירה על שמו, אין רכב על שמו, אין משכורת בבנק (כנראה עובד במזומן) אין אפשרות לפנות מטלטלין כי הוא לא בבית, בקיצור כול דבר עד כה נכשל- מה עושים על מנת לקבל את הכסף שבית המשפט פסק ועד כה מצטבר. האם קיימת פעולה שהיא יותר משמעותית לאלה שמכירים היטב איך מוסדות כאלה פועלים ומתחמקים מהם. והאם לא ניתן לשתף את ההורים ולגבות מהם.
תודה
תודה
בתיקי מזונוצ ניתן לבקש מאסר
עו"ד שרגא משה
19/08/11
האם אפשר להתנגד לעיקול חשבון שמשולם בו קצבת ילדים?
דבורה
18/08/11
הכספים שמסתובבים בחשבון הם רק הקצבת ילדים- האם עיקול כזה חוקי ואיך אני יכולה למהוע מהוצל"פ לעקל לי את הכסף הזה?(שהולך פשוט למחיה של הילדים...)
קצבאות ביטוח לאומי מוגנות מעיקול
עו"ד שרגא משה
19/08/11
סעיף 303 לחוק הביטוח הלאומי קובע, כי זכות לגמלת כסף אינה ניתנת להעברה, לערבות או לעיקול, אלא אם כן מדובר בתשלום מזונות.
יש להבחין בין עיקול הקצבה ועיקול החשבון. את זכאית למשוך את כספי הקצבה בתוך 30 יום גם אם החשבון בבנק מעוקל.
לכן, פני לבנק בתביעה להסרה ההגבלה על הכסף בחשבון, ממועד קבלתו ותוך 30 יום. אם הבנק יסרב יש לפנות לרשם ההוצל"פ.
יש להבחין בין עיקול הקצבה ועיקול החשבון. את זכאית למשוך את כספי הקצבה בתוך 30 יום גם אם החשבון בבנק מעוקל.
לכן, פני לבנק בתביעה להסרה ההגבלה על הכסף בחשבון, ממועד קבלתו ותוך 30 יום. אם הבנק יסרב יש לפנות לרשם ההוצל"פ.
עיקול משכורת
אברהם
18/08/11
כידוע יש הגבלות על עיקול משכורת. כלומר: יש סכום שלא ניתן לעקל.
השאלה היא: מה קורה לגבי עובד המועסק בשתי עבודות ובכל אחת מהן השכר מגיע לסכום המינימלי שלא ניתן לעקלו.
האם במקרה כזה כל מעסיק מחשב את סכום העיקול ביחס אליו או שיש לבחון את סך השכר החודשי של החייב וממנו לגזור את הסכום שלא ניתן לעקל.
תודה
השאלה היא: מה קורה לגבי עובד המועסק בשתי עבודות ובכל אחת מהן השכר מגיע לסכום המינימלי שלא ניתן לעקלו.
האם במקרה כזה כל מעסיק מחשב את סכום העיקול ביחס אליו או שיש לבחון את סך השכר החודשי של החייב וממנו לגזור את הסכום שלא ניתן לעקל.
תודה
שכר עבודה מוגן מעיקול
עו"ד שרגא משה
19/08/11
מחושב על פי מצבו האישי והמשפחתי של החייב.
ההגנה ניתנה לחייב ולא למקום עבודה. כלומר , הסכום המוגן הינו אישי ומחושב פעם אחת, בין אם החייב עובד בעבודה אחת או כמה עבודות.
ככל שקיימת אי בהירות, יש לפנות לרשם ההוצל"פ בבקשה למתן הוראות.
ההגנה ניתנה לחייב ולא למקום עבודה. כלומר , הסכום המוגן הינו אישי ומחושב פעם אחת, בין אם החייב עובד בעבודה אחת או כמה עבודות.
ככל שקיימת אי בהירות, יש לפנות לרשם ההוצל"פ בבקשה למתן הוראות.
קצבת אבטלה שנכנסה לחשבון מעוקל
ניצן
18/08/11
שלום,
נכנסה לי קצבת אבטלה לחשבון מעוקל. הסכמתי שהקצבה תיכנס לשם לאחר שהבטיחו לי מהביטוח לאומי כי העיקול לא יחול על הקצבה ולא תהיה שום בעיה למשוך את הכסף. הקצבה נכנסה ועוקלה. מה אני אמורה לעשות בנידון ? איך אמורה לפעול מול גוף כמו הביטוח לאומי שיודע להתנער מהאחריות שלו ומהטעויות שלו ?? יש אשפרות שישלמו לי בכל זאת את הקצבה או לשחח את הכסף ?
תודה מראש.
נכנסה לי קצבת אבטלה לחשבון מעוקל. הסכמתי שהקצבה תיכנס לשם לאחר שהבטיחו לי מהביטוח לאומי כי העיקול לא יחול על הקצבה ולא תהיה שום בעיה למשוך את הכסף. הקצבה נכנסה ועוקלה. מה אני אמורה לעשות בנידון ? איך אמורה לפעול מול גוף כמו הביטוח לאומי שיודע להתנער מהאחריות שלו ומהטעויות שלו ?? יש אשפרות שישלמו לי בכל זאת את הקצבה או לשחח את הכסף ?
תודה מראש.
ראה תשובה שנתתי לדבורה, לעיל
עו"ד שרגא משה
19/08/11
עיקול חשבון בנק והבטחת הכנסה לחייב בתיק מזונות
דיקלה
18/08/11
שלום וברכה.,
ברצוני לדעת אם ניתן לעקל לבעלי דרך הוצל"פ ( חייב במזונות) את קצבת הבטחת הכנסה ואת חשבון העו"ש שלו אם כן כיצד עושים זאת.
בנוסף יש גישות שטוענם כי ניתן לעקל הבטחת הכנסה כי קיום הקטין גובר על זכות הקיום של בעלי ויש טוענים שלא ניתן לעקל כי זה הדרך היחידה שלו למחייה אשמח הבהרה בנושט
ברצוני לדעת אם ניתן לעקל לבעלי דרך הוצל"פ ( חייב במזונות) את קצבת הבטחת הכנסה ואת חשבון העו"ש שלו אם כן כיצד עושים זאת.
בנוסף יש גישות שטוענם כי ניתן לעקל הבטחת הכנסה כי קיום הקטין גובר על זכות הקיום של בעלי ויש טוענים שלא ניתן לעקל כי זה הדרך היחידה שלו למחייה אשמח הבהרה בנושט
גביית חוב מזונות
עו"ד שזר .ת
18/08/11
דיקלה שלום רב,
לגבי הבטחת הכנסה, צריך לעשות סקירה משפטית ולבדוק את זה, מה שאפשר לעשות בינתיים הוא להוציא עיקול לביטוח הלאומי ולציין שזו הבטחת הכנסה ולראות את התשובה שלהם.
על פי ידיעתי - זה סכום שהביטוח הלאומי יסרב לעקל ואת בבעיה.
לגבי חשבון בנק מאוד פשוט, להגיש עיקול בתיק ההוצאה לפועל.
קחי עו"ד שיעבוד על אחוזים ויעזור לך לנהל את התיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
לגבי הבטחת הכנסה, צריך לעשות סקירה משפטית ולבדוק את זה, מה שאפשר לעשות בינתיים הוא להוציא עיקול לביטוח הלאומי ולציין שזו הבטחת הכנסה ולראות את התשובה שלהם.
על פי ידיעתי - זה סכום שהביטוח הלאומי יסרב לעקל ואת בבעיה.
לגבי חשבון בנק מאוד פשוט, להגיש עיקול בתיק ההוצאה לפועל.
קחי עו"ד שיעבוד על אחוזים ויעזור לך לנהל את התיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
שימוש בכרטיס אשראי
סנדי
18/08/11
שלום רב
רציתי בבקשה לדעת מה עושים במקרה הבא:
יש סכסוך בין אבא שלי לאחי הם לא מדברים תקופה ארוכה ואחי לא חי בבית, בנוסף, אבי פושט רגל.
אחי קיבלת לחשבון הבנק שלו עיקול בסך 4000 ש"ח בגין חוב לחברת בזק, לאחי מעולם לא היה חשבון על שמו בבזק
לאחר בדיקה התברר כי אבי עשה שימוש ללא אישור במספר כרטיס האשראי של אחי ויצר חוב על שם אחי.
אחי ניגש למשטרה והגיש תלונה בגין הונאה של אבי
עו"ד של בזק לא מוכן להוריד את העיקול עפ"י שהוא יודע שלא אחי יצר את החוב וכתוצאה מכך הכסף נלקח מחשבונו והוקפא (טרם הועבר להוצל"פ )
מה עושים עכשיו ? למי פונים ומה מבקשים על מנת שהעיקול יוסר מחשבונו של אחי ?
תודה
לקריאה נוספת: עבירות הונאה >>
רציתי בבקשה לדעת מה עושים במקרה הבא:
יש סכסוך בין אבא שלי לאחי הם לא מדברים תקופה ארוכה ואחי לא חי בבית, בנוסף, אבי פושט רגל.
אחי קיבלת לחשבון הבנק שלו עיקול בסך 4000 ש"ח בגין חוב לחברת בזק, לאחי מעולם לא היה חשבון על שמו בבזק
לאחר בדיקה התברר כי אבי עשה שימוש ללא אישור במספר כרטיס האשראי של אחי ויצר חוב על שם אחי.
אחי ניגש למשטרה והגיש תלונה בגין הונאה של אבי
עו"ד של בזק לא מוכן להוריד את העיקול עפ"י שהוא יודע שלא אחי יצר את החוב וכתוצאה מכך הכסף נלקח מחשבונו והוקפא (טרם הועבר להוצל"פ )
מה עושים עכשיו ? למי פונים ומה מבקשים על מנת שהעיקול יוסר מחשבונו של אחי ?
תודה
לקריאה נוספת: עבירות הונאה >>
חוב לבזק
עו"ד שזר .ת
18/08/11
שלום לך,
מדובר בחוב שאינני מנהלי ואפשר להתנגד לו.
לאמור, יש אפשרות לבדוק את המסירה שבוצעה בתיק ואם היא לא חוקית, כלומר לא ביצעו לכם מסירה בפועל, ולא ידעתם על התיק רק לאחר העיקול, אפשר להגיש בקשה להארכת מועד ולביטול המסירה, ולהגיש התנגדות ובקשה לעיכוב הליכים.
אפשר לטפל כאן בתיק,
השאלה היחידה היא כסף - לנהל זאת לבד - לא תוכלו ועו"ד ירצה כאן סכום לא מבוטל קרוב לסכום שעוקל...
אם מצבכם הכלכלי קשה אולי תפנו לסיוע משפטי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
מדובר בחוב שאינני מנהלי ואפשר להתנגד לו.
לאמור, יש אפשרות לבדוק את המסירה שבוצעה בתיק ואם היא לא חוקית, כלומר לא ביצעו לכם מסירה בפועל, ולא ידעתם על התיק רק לאחר העיקול, אפשר להגיש בקשה להארכת מועד ולביטול המסירה, ולהגיש התנגדות ובקשה לעיכוב הליכים.
אפשר לטפל כאן בתיק,
השאלה היחידה היא כסף - לנהל זאת לבד - לא תוכלו ועו"ד ירצה כאן סכום לא מבוטל קרוב לסכום שעוקל...
אם מצבכם הכלכלי קשה אולי תפנו לסיוע משפטי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
דחוף ביותר
ח
18/08/11
שלום רב,הגרוש שלי חייב בתיק מזונות. בנתיים נוצר לו חוב בבנק. את החוב הוא לקח כנגד שיעבוד הרכב שלו. בנתיים הבנק לקח את רכבו מפני שלא עמד בהחזרי ההלוואה שלקח מהבנק. ברצוני לדעת האם אני אהיה זכאית לכספים שיגיעו ממכירת הרכב? אני יודעת שתיק מזונות גובר על כל חוב אחר. יש לציין שבנתיים בוצע עיקול על הרכב מטעמי למשרד הרישוי.אנא תשובתכם בהקדם. כל הסיפור הזה עדיין טרי.תודה רבה
חוב מזונות גובר על חובות אחרים?
עו"ד שזר .ת
18/08/11
שלום לך,
ראי אכן חוב מזונות גובר, אבל... אם מדובר בשעבוד על הרכב, הרי השעבוד גובר.
כלומר - כל החוב עד לגובה השעבוד - יעבור לבנק.
אם תהיה יתרה - את צריכה אולי להטיל עיקול ביחס לכך.
ראי אכן חוב מזונות גובר, אבל... אם מדובר בשעבוד על הרכב, הרי השעבוד גובר.
כלומר - כל החוב עד לגובה השעבוד - יעבור לבנק.
אם תהיה יתרה - את צריכה אולי להטיל עיקול ביחס לכך.
חילוט הוצאות
סטיב
18/08/11
שלום,מהו הפירוש לחילוט הוצאות?תודה והמשך יום נעים
חילוט - מהו?
עו"ד שזר .ת
18/08/11
סטיב שלום רב,
לא כל כך הבנתי את השאלה,
חילוט - משמעותו להעביר כסף שהופקד לטובת הצד שכנגד.
האם תוכל לצטט במדוייק את ההחלטה שקיבלת או אפילו לסרוק ולהעלות לאתר? (ללא שמות כמובן).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
לא כל כך הבנתי את השאלה,
חילוט - משמעותו להעביר כסף שהופקד לטובת הצד שכנגד.
האם תוכל לצטט במדוייק את ההחלטה שקיבלת או אפילו לסרוק ולהעלות לאתר? (ללא שמות כמובן).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
נדרשת תשובה עניינית לשאלה מהותית
טל
18/08/11
לצערי בחודשים האחרונים מאז שהתחלתי להיות נרדף ע"י ב"כ של אשתי ( מזונות ) ומערכת הוצל"פ, נוכחתי לדעת שהביטוי " אדם לא אשם עד אשר לא הוכחה אשמתו " לא תקף בהוצל"פ. קודם כל קיימת אפליה בוטה. או איפה ואיפה בין עו"ד לבין חייב שמייצג את עצמו מכורח נסיבותיו. העדפה ברורה של נציגי המערכת לטובת העו"ד, כמו עיגול פינות בהחלטות של הרשם עצמו ועד אי קיום החלטות של העו"ד, שלעומתו החייב כבר היה נזרק מכל המדרגות . למעשה החייב הוא היחיד שנפגע, וכל השאר חוגגים על חשבונו. הצדק נרמס ברגל גסה. אלה לא סיסמאות, אלא מציאות מחרידה. בעצם החייב הוא בעל דין, שיריעת ההתגוננות שלו, היא כה קצרה עד שמה ששייך לו הופך לנחלת הכלל. אנוכי מביע את הדברים מההתנסות שלי, אבל אני משוכנע שישנם עוד אנשים כמוני. איני יודע מה לעשות ! פניתי בצורות הבעה שונות למקומות שונים, אבל עד רגע זה אין לי כל סיוע ממשי. אולי אסתייע דרכם בייעוץ יותר מעשי.
סיוע משפטי
עו"ד שזר .ת
18/08/11
טל שלום רב,
הבנתי כי הנך מרגיש שהמערכת נוטה יותר לכיוון אדם שמיוצג מול אדם שלא מיוצג ובטח בתיק מזונות בו אתה החייב.
אבל לא מצאתי שאלה קונקרטית .
אנו מסייעים מדי יום כאשר אנו משיבים לתשובות הגולשים, אנו לא יכולים לנהל תיק דרך האינטרנט...
כול מנהלי הפורומים כאן הם בעלי משרד עצמאי, שצריך בסופו של יום להביא לחם הביתה...
אבל - יש גופים אחרים שיכולים לייצג אותך בפועל .
כגון הלשכה לסיוע משפטי (חפש בגוגל).
קיים פוריקט "שכר מצווה" דרך לשכת עו"ד, במסגרתו עו"ד מסויימים מוכנים לנהל תיק בחינם עבור חייב - צריך לפנות ללשכה לבדוק זאת.
יש את עמותת "ידיד".
אלו הגופים שאני מכיר.
שיהיה לך בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
הבנתי כי הנך מרגיש שהמערכת נוטה יותר לכיוון אדם שמיוצג מול אדם שלא מיוצג ובטח בתיק מזונות בו אתה החייב.
אבל לא מצאתי שאלה קונקרטית .
אנו מסייעים מדי יום כאשר אנו משיבים לתשובות הגולשים, אנו לא יכולים לנהל תיק דרך האינטרנט...
כול מנהלי הפורומים כאן הם בעלי משרד עצמאי, שצריך בסופו של יום להביא לחם הביתה...
אבל - יש גופים אחרים שיכולים לייצג אותך בפועל .
כגון הלשכה לסיוע משפטי (חפש בגוגל).
קיים פוריקט "שכר מצווה" דרך לשכת עו"ד, במסגרתו עו"ד מסויימים מוכנים לנהל תיק בחינם עבור חייב - צריך לפנות ללשכה לבדוק זאת.
יש את עמותת "ידיד".
אלו הגופים שאני מכיר.
שיהיה לך בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
מכירת דירה בכינוס נכסים
גלי
18/08/11
במסגרת חוב בהוצל"פ, ובגלל שהזוכה הפקיד בקופת ההוצל"פ את סכום החוב של החייב, ננקטו הליכים כנגדו ודירתו ששווה 3 מיליון שקל עוקלה. סכום החוב כ1 מיליון שקל.בעלי הדירה הם החייב ואישתו.התיק בהוצל"פ הוא רק ע"ש החייב.הם קיבלו אזהרה ודרישה לסגור את החוב בטרם ימונה כונס נכסים למכירת הדירה.מהם אפשרויות ההגנה שלהם? האם האשה יכולה להתגונן ולהגיש התנגדות למכירת הדירה?
ב. כמה זמן לוקח תהליך מכירת דירה ע"י כונס נכסים? מהו התהליך?
עזרתך הדחופה , תודה.
ב. כמה זמן לוקח תהליך מכירת דירה ע"י כונס נכסים? מהו התהליך?
עזרתך הדחופה , תודה.
מכירת דירה בכינוס נכסים ? פס"ד מרגלית כובשי
עו"ד שזר .ת
18/08/11
גלי שלום רב,
אינני רושם זאת לרוב, אבל במקרה שאת מתארת - צריך דחוף התערבות של עו"ד.
נושא כינוס יכול להביא למצב שבו החייב יפסיד סכומי כסף אדירים, ולכן לא כדי "לשחק" עם זה.
יש לאישה טענות הגנה מצויינות, יש פסיקה של העליון בפס"ד מרגלית כובשי, לפיה ברגע שאישה איננה חייבת בתיק, ניתן למכור את הנכס רק כתפוס שהאישה דיירת מוגנת, דבר שמסבך את המכירה, וגורם קשיים.
צריך לבדוק את המקרה לגופו.
פנו דחוף לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.
אינני רושם זאת לרוב, אבל במקרה שאת מתארת - צריך דחוף התערבות של עו"ד.
נושא כינוס יכול להביא למצב שבו החייב יפסיד סכומי כסף אדירים, ולכן לא כדי "לשחק" עם זה.
יש לאישה טענות הגנה מצויינות, יש פסיקה של העליון בפס"ד מרגלית כובשי, לפיה ברגע שאישה איננה חייבת בתיק, ניתן למכור את הנכס רק כתפוס שהאישה דיירת מוגנת, דבר שמסבך את המכירה, וגורם קשיים.
צריך לבדוק את המקרה לגופו.
פנו דחוף לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל.




