פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

פשיטת רגל, נכס ע"פ חוזה

שי 03/01/12
קניתי מקרוב שלי ריהוט בדירה שלו,הוא עובר דירה, והבעיה היא שאותו קרוב פשט רגל לפני שהפסקתי להוציא את הריהוט מהדירה, יש לי חוזה חתום אשר הרהיטים עוברים אלי כשהחבר יצא מן הדירה, שילמתי לו את מלוא הסכום,וכרגע המעקל פשוט לקח את כל הנכסים כולל את שלי, נאמר לי משהו לגבי זכות קניינית..שאם ישנה הוא לא יכול לעקל? זה נכון?

עיקול מטלטלין

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 04/01/12
תפנה לכנ"ר שעסק בפשיטת רגל

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרה על זכויות

עו"ד ענת קנר 04/01/12
שלום רב,
ניתן לפנות אל בית המשפט בעניין, המדובר בהגשת בקשה וקיום דיון.
אם מתרשם השופט מטענותיך, בו במקום מצהיר בימש כי הרכוש שייך לך.
בברכה,
עו"ד ענת קנר

דחוף דחוף עיקול משכורת

אנה 03/01/12
שלום, היום התקשרה אליי יעוצת משפטית ממקום העבודה שלי ואמרה שיש לי עיקול צד ג' על המשכורת ושבעוד שבוע הם יעבירו את הכסף לבנק לאמי (הם המעקלים), התקשרתי לעוד של הבנק והצעתי לה הסדר תשלומים, היא אמרה שתעביר את הבקשה לבנק אבל העיקול נשאר, האם ניתן לעכב את העיקול עד להסדר או מה לעשות, אני לא יכולה להישאר בלי משכורת כי יש עוד הרבה דברים שאני משלמת עליהם, ונשאר רק 6 ימים עד המשכורת, אשמח לתשובה
תודה רבה רבה

עיקול משכורת

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/01/12
הדרך היחידה שפתוחה בפניך היא להגיש בקשה לרשם ההוצל"פ.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גביית מזונות

אני 03/01/12
שלום, קיבלתי מביטוח לאומי אישור לכך שאני זכאית לגבות הפרשי מזונות דרך הוצאה לפועל (הביטוח משלם חלקית). מה עליי לביא איתי לפתיחת תיק? ומכיוון שהגרוש מכחיש שהוא עובד (הוא עושה כסף שחור מעל 10000 ש"ח) מתי עליי לבקש עיקולים ואפילו פקודת מעצר? איך ומתי? ורק לצורך העניין, האדם הזה חי כמו מלך על חשבון המזונות שמגיעים לילדיו, בזמן שלהם אין מה לאכול , הוא זורק על בחורות אלפיי שקלים. מחכה לתשובה, בתודה מראש..

פתיחת תיק הוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/01/12
שלום
לצורך פתיחת התיק יש להביא את פסק הדין של המזונות.
לגבי הליכים בתיק, רצוי לשכור עו"ד מומחה בכך, שיתכן שאת שכר טרחתו יגבה מהגרוש שלך.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טיפול בתיקי הוצאה לפועל- אפשר לעשות זאת לבד?

תומר 03/01/12
יש לי 3 תיקים שמתנהלים נגדי על סך כ 70,000 ש"ח .   אני רוצה להגיע להסדר חובות ,איני עובד כבר מס' חודשים ואין באפשרותי לשלם לעורך דין-  האם זה משנה אם אני יגיש את כל הטפסים הנדרשים או עורך דין? יש לזה משמעות בהתיחסות של ההוצאה לפועל?תודה מראש.

ביצוע עמצאי של הליכים בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/01/12
"גם שן ניתן לעקור לבד" (ציטוט של עו"ד שרגא)

ניתן לעשות לבד אבל איכות העבודה ואפשריות ההצלחה מועטות.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מופגז בהודעות צד ג'

רמי 03/01/12
אני מקבל הודעות עיקול צד ג' כנגד אנשים שהעסקתי כשכירים בעבר הרחוק, חלקם ספקים שאין לי איתם קשר ( שנתיים ויותר) בקצב של 4-5 הודעות בחודש , בתחילה הגבתי בשליחת התשובה להוצל"פ שלא מתנהל חשבון אצלי ע"ש החייב. מאחר ואני ממשיך לקבל דרישות חדשות מאותם נושים וחדשים, נראה לי שאין התייחסות בהוצל"פ לתשובותי. הסיפור הזה הוא כבר מטרד , אינני יודע מהיכן ההוצל"פ ו/או הנושים מקבלים את כתובות צד ג' וגם נסיונותי לברר אצל הזוכים עלו בתוהו. כבר יותר משנתיים שאינני מעסיק עובדים ודיווחי לביטוח לאומי מסתכמים באין העסקה. לדרישות האחרונות שהגיעו אלי כבר לא הגבתי. איך יוצאים מהפלונטר הזה ? תודה למשיבים.

הודעות צד ג'

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/01/12
שלח בקשה לביטוח לאומי שיסירו אותך מהמאגר.

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה עושים?

גליה מייטל 03/01/12
ראיתי בדפי הבנק שלי שיש לי עיקול מאורנג' האם ניתן לשלם בתשלומים? אם כן האם מיד אם קבלת השוברים בתבטל העיקול בבנק?
האם ניתן לערער למרות שעבר הברבה זמן? הפורום שלכם נפלא. תודה לכם

עיקול לחברת אורנג'

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/01/12
שלום לך
תפני למשרד עורכי דין ותבקשי להגיע עימם לפשרה.
הם ידריכו אותם מה לעשות.
תמיד אפשר לערער על גובה החוב

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלונה נגד רשם בהוצל"פ

אל.ג 03/01/12
שלום ותודה.
איך אני מגיש תלונה על התנהלותו של רשם הוצל"פ,בפני מי,
כתובת או מייל לשליחת התלונה.
בתודה

תלונה על רשם

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/01/12
הנושא הזה לא מוסדר כרגע, ובדרך לחקיקה מסודרת
שלחי מכתב לרשות לאכיפה וגביה ושם ישיבו לך למי לפנות

יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סכום האגרה לביצוע הליך מקוצר בהוצל"פ

שירן 03/01/12
כשרוצים לבצע תהליך מקוצר לגביית חוב מהחייב,ומעוניינים לפנות להוצאה לפועל לביצוע הליך מקוצר,מהו סכום האגרה שהזכאי יצטרך  לשלם ?תודה מראש,שירן

אגרה בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 04/01/12
שלום
אחוז מסכום התביעה
רצוי לבדוק שוב באתר של הרשות לאכיפה וגביה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום ועיקול מטלטלין

גילי 03/01/12
חברות עירוניות לגביית ארנונה עובדות עם קבלני הוצל"פ .אם קבלן ההוצל"פ הנ"ל הגיע מה פעמים לדירה לרשום מטלטלין אולם מעולם לא נכנס לדירה ומעולם לא רשם את תכולתה האם בבואו לבצע את עיקול המטלטלין הוא מחוייב למה שכביכול היה אמור לרשום? ועוד שאלה בעיניין כל ביקור כזה שלהם עולה מעל 400 ש"ח האם רשאים קבלני הוצל"פ אלה למנוע ממני לעשות הסדר לתשלום הארנונה עד שאשלם להם ראשית את חובי עבור "הביקור שלהם" ?אודה לכם מאוד על תשובתכם.

קבלני הוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 04/01/12
1. הם לא מוגבלים למה שנרשם בעיקול הראשון.
2. סכום החוב בגין הפעולה מתווסף לתיק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יציאה מהארץ לצרכי עבודה למוגבל באמצעים

י 03/01/12
האם ערבים למוגבל באמצעים שצריך לטוס למטרת עבודה לחול חייבים לחתום ערבות בסניף הוצל"פ שמטפל בו למרות שזה בקצה השני של הארץ או שהם יכולים לחתום ליד מקום מגוריהם.תודה

ביטול עיכוב יציאה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 04/01/12
בלשכה שבה נפתח התיק

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על סכום קצוב

סיון 02/01/12
שלום, אחותי קיבלה תביעה על סכום קצוב מבי"ח על כך שקיבלה טיפול רפואי, למעשה היא התעלפה ברחוב והוזמן לה אמבולנס ולאחר מספר שעות של מעקב בביה"ח היא שוחררה, אחותי מוכרת כנכה 100% של ביטוח לאומי היא חולת סכיזופרניה מה גם שהיא אינה קבילה לשיפוט, מסכום של כ650 ש"ח הגיע לתשלום של כ-1500 ש"ח איך מתנגדים לתביעה זו ובאיזו עילה? אנא עזרו לי אחות מודאגת 

תגישי התנדות מתאימה לתיק ההוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 03/01/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשבון מוגבל

דני 02/01/12
אני השכרתי דירה והשוכר השאיר חובות ועזב ויש לי שטר חוב
בדקתי באתר בנק ישראל וכתוב שהחשבון שלו מוגבל האם זה אומר שאין לי אפשרות לקבל את הכסף

חשבון מוגבל

עו"ד שזר .ת 02/01/12
זה אומר שהסיכויים לקבל את הכסף, נמוכים מאשר אדם נורמטיבי רגיל.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שאלה בנוגע לסגירת תיק מזונות בהוצאה לפועל

אולגה 02/01/12
שלום,ברצוני לקבל את מירב הפרטים על אודות סגירת תיק מזונות בהוצאה לפועל כאשר היתרה היא אפס.תודה רבה.

סגירת תיק מזונות

עו"ד שזר .ת 02/01/12
אולגה, צר לי אך השאלה כוללנית מדי, מה בדיוק את מחפשת?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ביטול עיקול על חשבון בנק

ירון 02/01/12
הוטל עיקול על חשבון הבנק שלי כי לא עמדתי בהסדר התשלומים. אתמול כבר שילמתי את כל הפיגורים ואף יותר. עורכת הדין שמייצגת את הבנק, טוענת מאתמול שהיא לא מצליחה להשיג את הבנק כדי לקבל אישור לבטל את העיקול. האם היא חייבת את האישור של הבנק? האם זה לא ברור שהיא חייבת לבטל את העיקול ברגע ששילמתי? מה אני יכול לעשות אם זה יתעכב עוד? האם אני יכול לפנות להוצאה לפועל בעצמי ולבקש ביטול?
אשמח לתשובה
ירון.

ביטול עיקול על חשבון בנק

עו"ד שזר .ת 02/01/12
תלוי מה רשום בהסכם, אם רשום במידה ואתה מפגר בתשלום, אז הם יכולים לשפעל הלכים ולהעמיד את הסכום לפרעון מיידי - אז היא צריכה את אישור הבנק.
מנגד, באם זה מתעכב, וההסכם שותק, תוכל להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ביטול פס"ד

יעקב 02/01/12
בהוצל"פ בת"א יש תביעה לתשלום, בערעור במחוזי בוטל פס"ד של ביהמ"ש השלום, האם עלי לפנות להוצל"פ כדי לבטל הליכים מכיוון  שהחוב צבר ריביות האם יש לכך משמעות שאצטרך לשלם ריביות?

ביטול פסק דין

עו"ד שזר .ת 02/01/12
יעקב לא כך כך הבנתי את השאלה,
באם פס"ד בוטל כנגדך, צריכה להיות גם החלטה - כי התיק שנפתח מכוח אותו פס"ד בהוצאה לפועל - יסגר, הוא לא יכול להמשיך ולהתקיים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הסכם שהוגש לביצוע בהוצל"פ

D 02/01/12
האם ניתן להגיש הסכם שנחתם עם מעון (של אחת התנועות כגון 'ויצו') ישירות לביצוע בהוצל"פ (ללא כל תביעה שהיא בבימ"ש), גם אם חלפו כ-7 שנים, וגם אם הילד היה מספר ימים בודדים במעון, אך הסכום בהוצל"פ הוא של אלפי שקלים? תודה. 'התוספת' הינה כי התיק נפתח (שמא במכוון?) בעיר המרוחקת כ-60 ק"מ מהעיר בה נמצא המעון.

הסכם שהוגש לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 02/01/12
כן, כל עוד מדובר בתובענה לביצוע על פי סעיף 81, קרי תביעה מקבילה לסדר דין מקוצר, הנתמכת בראיה חתומה על ידך.
תגיש התנגדות במועד+בקשה להעברת מקום הדיון.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חוב

שירה 01/01/12
היי
בעבר פעם אחת שילמתי עבור אגרת טלויזיה במקום הגרוש שלי וכעת מגיעים חיובים על שמי, אף על פי שאיני גרה כבר בכתובת הזו והגרוש שלי משלם על כך.
אני גרה אצל הורי. ובדירתי הקודמת גר הגרוש שלי והוא משלהם להם כבר.
מה עליי לעשות על מנת שלא ישלחו חיובים יותר?
תודה

חוב לרשות השידור

עו"ד שזר .ת 01/01/12
תשלחו לרשות השידור מכתב המפרט את מה שטענת כרגע, זה אמור לעזור לך להוריד ממך את החיוב, תצרפי אסמכתאות.
עו"ד ומגשר - תומר שזר
מנהל הפורום.

שכ"ט בתיק הוצל"פ

מורן 01/01/12
מהו סדר גודל של שכ"ט שגובים בתיק הוצלפ בו החייב מבקש
להגיע להסדר נושים?

שכ"ט עו"ד הסדר נושים

עו"ד שזר .ת 01/01/12
זה כמו לשאול כמה עולה חולצה,
תלוי בעו"ד שמייצג
בגדול חלק בסיס, וחלק אחוזים מההצלחה.
עו"ד ומגשר - תומר שזר
מנהל הפורום.

חוזה הלוואה

אהרון 01/01/12
שלום,האם בחוזה בין מלווה ללווה, המלווה יכול להחתים את הלווה על הסכם בו ישנה תנייה כי אם ישנם שקים ההופכים מוגבלים, זכותו של הלווה להעמיד לפירעון מיידי את מלוא הסכום?האם זה חוקי?תודה.

הסכם הלוואה

עו"ד שזר .ת 01/01/12
כן.
עו"ד ומגשר - תומר שזר
מנהל הפורום.

התנגדות לבצוע שטר,עכוב הליכים,עיכוב כספים.

קורנבלום דוד 01/01/12
הוגשה בקשה התנגדות לבצוע שטר+תצהיר,בקשה לעכוב הליכים+תצהיר,בקשה לעיכוב כספים.העברת התיק לביהמ"ש השלום,ת"א.
איזה סעד עומד בפני התובע?

התנגדות לביצוע שטר

עו"ד שזר .ת 01/01/12
לא הבנתי את שאלתך, אנא נסח מחדש.
עו"ד ומגשר - תומר שזר
מנהל הפורום.

הגבלת רישיון נהיגה

אבי 01/01/12
איך אני מגביל רישיון נהיגה של חייב (איזה טופס ומהם התנאים לכך?) האם יש אגרה לצורך כך?

הגבלה על רישיון נהיגה - מהם התנאים?

עו"ד שזר .ת 01/01/12
אין אגרה.
צריך חצי שנה מיום מסירה, חוב מעל 2500 ש"ח
ואי התייצבות לחקירת יכולת, או הכרזה של חייב משתמט.
עו"ד ומגשר - תומר שזר
מנהל הפורום.

ארכה להגשת תגובה

מיכאל 01/01/12
הגשתי ארכה להגשת תגובה, קיבלתי 7 ימים ארכה .האם זה שבעה ימי עסקים או ספירה רגילה של ימים

אורכה להגשת תגובה

עו"ד שזר .ת 01/01/12
ספירה רגילה.

עו"ד ומגשר - תומר שזר
מנהל הפורום.

התייעצות

עו"ד צעיר 01/01/12
הגשתי בקשה לביצוע שטר ע"ס 100,000 ש"ח לפני כשמונה חודשים ומאז החייב משלם כ 1,000 ש"ח בכל חודש, בחקירת היכולת הצהיר החייב כי הבית שבו הוא מתגורר עבר על שם ביתו לפני מספר שנים וזאת משיקולי נשיה שונים, ברצוני לפנות לבית המשפט המחוזי לשם כך, מה היא הפרוצדורה הנכונה ביותר האם המרצת פתיחה או דבר אחר, והאם מישהו ממנהלי הפורום מוכן לקחת על עצמו תיק שכזה שסיכוייו לדעתי לאחר הצהרת החייב גבוהים, גם הרשם התייחס לכך כי באופן מהותי הדירה שייכת לחייב, אודה לתגובה במייל אציין כי החוב כיום עומד על 130.000 ש"ח.

המרצת פתיחה - הרמת מסך במקרקעין בין בת לאב

עו"ד שזר .ת 01/01/12
ראה צריך לבדוק את ההצהרה של החייב, וכן לעיין בנסח הטאבו , אולי אפילו לבקש נסח היסטורי, יש לזה תקדימים, והדבר אפשרי.
עו"ד ומגשר - תומר שזר
מנהל הפורום.

עזרה בבקשה.

אפי 01/01/12
זה הסיפור:
אני עצמאי.
עבדתי עם עסק מסוים שהיה משלם לי כל פעם בדרך אחרת.
בפעם האחרונה קיבלתי ממנו שיק של חברה ששייכת לבת שלו.
שבאתי לפרוע את השיק, קיבלתי הודעה שהשיק קיבל הודעת ביטול.
לאחר תקופה קצרה נודע לי שהעסק של הבת (זה שאליו שייך השיק) פשט רגל והגיע להסדר חוב.
מאז עברו כבר קצת יותר משלוש שנים. השיק על סך של 7000 ש"ח בערך.
זה שעבדתי איתו הבטיח כל פעם לשלם אבל בסופו של דבר לא שילם.
שתי שאלות, האם יש לי מה לעשות עם השיק בהוצאה לפועל?
שאלה שניה אם אין מה לעשות בהוצאה לפועל האם אני יכול לתבוע ישירות את החייב, על בסיס הפרת חוזה (שההוכחה היא השיק) או כל טענה אחרת?

תודה לעוזרים מראש,
אפי

הוצאה לפועל כנגד חברה

עו"ד שזר .ת 01/01/12
ראה ברמת העיקרון, ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד החברה, אבל... יתכן שאין כלום מאחורי החברה, ואז צריך להגיש תביעה אזרחית כנגד אותו אדם אשר עשית עימו עסקים.
בסכום הזה, אולי כדאי אפילו בתביעות קטנות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שאלה דחופה

לירז 30/12/11
שלום יש לי שאלה, אני השכרתי דירה בערך לפני כחצי שנה ושילמתי מראש 12 שקים לבעל הדירה , לפני כחודש התברר לי שבעל הדירה שממנו אני משכירה נמסובך עד מעל הראש בחובות , אתמול יבלת מכתב מאגף הגביה בה הם דורשים ממני את תשלום השכירות אני העברתי מראש לבעל הדירה ובנוסף מאיימים שיעקלו את המשכרות של בעלי בטוענה שאני צג ג בנושא ,. ברציני לדעת מה אני יכולה לעשות אל מנת הלוציא אותי מכל הבלאגן הזה ואם זה חוקי מה ש'קורה פה

עיקול על דמי שכירות

עו"ד שזר .ת 31/12/11
נראה לי שבלבלת הרבה מושגים, או שבגדול, אין לך מושג מה קורה, ואנסה לעשות לך סדר.
כל עוד בעל הדירה הוא החייב - לכאורה לא אמורה להיות לכם כל בעיה, באם תשיבו לצווים שנשלחים עליכם.
לגבי השכירות, תודיעו בצורה מסודרת להוצאה לפועל ולמעקל כי השכירות שולמה באמצעות 12 שיקים שניתנו מראש.
לגבי עיקול משכורת של בעלך - אין חיה כזאת... באם בעלך לא החייב לא יתכן כי יש עיקול משכורת שכזה - הנתונים שאת מוסרת אינם נכונים או מבולבלים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
דילוג לתוכן