פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

פתיחת תיק – עזרה

יגאל 16/05/12
שלום רב
מישהי נתנה לי שני שיקים שחזרו. על השיקים רשום שמה עם תעודת זהות. התברר לי כעת שהיא התחתנה ולכן יש לה שם משפחה חדש והיא גם שינתה זאת במשרד הפנים. מה עליי לעשות? האם יפתחו לי את התיק כשזה כבר לא שם משפחתה? האם במשרד הפנים ייתנו לי אישור שזהו שמה הקודם? תודה

פתיחת תיק כאשר השם השתנה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/05/12
תבקש תמצית מרשם האוכלוסים לפי השם שיש לך ויתנו לך את המשפחה החדשה

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שחרור מיצוג בהוצל"פ

דודי 15/05/12
אני עו"ד מתחיל, קיבלתי על עצמי ייצוג לקוח בהוצל"פ, וברצוני להשתחרר מהייצוג, הואיל והלקוח לא פועל עפ"י הנחיותיי.
כיצד אוכל להשתחרר מהייצוג עפ"י כללי האתיקה?

ביטול ייצוג

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/05/12
תבקש ביטול ייצוג במערכת ההוצל"פ

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אכיפת הסכם גירושין

לי 15/05/12
האם אכיפת תנייה בהסכם גירושין שניתן לו תוקף של פס"ד לפני 5 שנים, מוגשת להוצל"פ או לבית הדין הרבני שאישר את ההסכם?

תשובה

עו"ד שרונה בן זאב 16/05/12
מהי התנייה?

חוב ישן לעירייה – הוצאה לפועל

ניצה 15/05/12
שלום,
היום הגיע אליי הבייתה איש הוצאה לפועל ונתן לי מכתב שרשום בו השם של אימי נשמתה בגן עדן, שכביכול יש חוב על שמה.
אמרתי לנ"ל שאימי נפטרה לפני 4 שנים , והדירה זו דירה של עמידר .

האיש אמר שאני אומרה שלשם את החוב.

האם אני מחוייבת לשלם את החוב אני גרה בדירה שכורה של עמידר דירה שאימי הייתה מתגוררת בה?.

להזכיר אני לא עובדת מתקיימת מביטוח לאומי, מה ניתן לעשות?

נ.ב הוא שאל איך קוראים לי ואמרתי לו וביקש שאחתום על המסמכים שאגיש לי ולא חתמתי, האם נהגתי נכון?

מבקשת שתעזור לי הנושא.

נ"ב - מה לגבי חוק ההתיישנות

ניצה 15/05/12
עברו יותר מ4 שנים

החוב הוא למחלקת מים בעירייה .

הכרזה כחייב מוגבל אמצעים

א.ג. 15/05/12
יש לי כמה תיקים ואני רוצה לדעת אם אני מגיש בקשה להכרזה על חייב מוגבל אמצעים? איזה תיק אני מציין בבקשה עצמה? הרי יש לי כמה תיקים? האם אני צריך להגיש את זה בכל תיק ותיק (יש לי 15 תיקים...)?

הגשת בקשה למוגבל באמצעים באיחוד תיקים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/05/12
ללשכה בה מתנהלים מירב התיקים

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לבקש איחוד תיקים בלי לשלם 3%

א.ג. 15/05/12
יש לי חוב של 400,000 ש"ח. נפתחו כנגדי 15 תיקים. בשלב זה אני משלם בכל תיק סכום קטן, אבל זה משגע אותי ואני מתקשה לעמוד בזה. האם אני יכול לבקש איחוד תיקים, ללא תשלום 3%?
אני מוגבל באמצעים.

איחוד תיקים למוגבל באמצעים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/05/12
אכן ניתן לאחד את כל התיקים, ולשלם סכום אחד לתיק אחוד שיפתח, והתשלום לא יהיה 3% אלא לפי יכולת התשלום שלך, ולפי מצבך האישי.
לשם כך יש להגיש בקשה מתאימה, ולהוועץ עם מומחה בעניין

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חייב במצב של איחוד תיקים יכול למכור את רכבו?

יונתן 15/05/12
האם חייבת, אם ל-2 ילדים קטינים, הנמצאת במצב של איחוד תיקים יכולה למכור את רכבה, המשותף לה ולגרוש ולתת חצי משווי הרכב לגרוש וביתרת הכסף לרכוש בעבורה קטנוע-שישמש אותה בחיי היום יום?

מכירת רכב לחייב באיחוד תיקים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/05/12
שלום לך
ככל ואין עיקול על הרכב ניתן למכור אותו.


בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין שלא מכובד ע"י עו"ד להוצאה לפועל דחוף בבקשה

איתמר 15/05/12
השאלה מה שכ"ט לכזה דבר, יש האומרים שכ"ט משולם ע"י החייבושההוצאה לפועל מציינת כמה אחוזים האם זה נכון ובאיזה אחוז מדובר מהתביעה?שנית יש האומרים שיש שכ"ט ראשון ושכ"ט שני מה זהואיך אוכל לדעת שאכן זה החשבון האם אני זכאי לגשת להוצאה לפועל לראות את ההתחשבנות, אם עו"ד שלי לא ממש מוסר לי פרטים, האם אני יכול לעזוב אותו ואם כן האם אני חייב לו משהו?אם הוא לא הביא לי דבר בנתיים מהסכום?

שכר טרחת עו"ד בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/05/12
שכר הטרחה שניתן בתיקי הוצל"פ קבוע מראש ולא ניתן לשינוי ע"י מי מהצדדים.
בכל עת אתה יכול ללכת ללשכת ההוצל"פ ולהנפיק תדפיס של תיק ההוצל":פ שלך.
פתוחה בפניך הדרך לעבור לעו"ד אחר בכל עת.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה לביצוע שטר עזרה

יורם 14/05/12
שלום רב
קיבלתי מלקוח 5 שיקים שכולם חזרו ואני רוצה לפתוח תיק בהוצל"פ. שאלתי היא- 4 מתוך השיקים הם על שמי ולפקודתי והשיק האחרון רשום לפקודת החברה שלי (לא על שמי) כולם גם רשומים למוטב בלבד. האם אני יכול להגיש בקשה לביצוע שטר על כל 5 השיקים בתיק אחד כשאני הזוכה או כיוון שהשיק החמישי רשום למוטב בלבד ולפקודת החברה- עליי לפתוח על השיק הזה תיק נפרד כשהזוכה היא החברה? תודה רבה

פתיחת תיק בהוצל"פ בגין שקים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/05/12
שלום לך
השיק שרשום בו למוטב בלבד, צריך להפתח ע"ש המוטב בלבד.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייב חסר כל

רחל גרין 14/05/12
חייב כספים לבנקים ואחרים. חלק כבר פנו להוצל"פ. החייב - חסר כל ונמצא בחו"ל. האם יש דרך להכריז עליו כפושט רגל למרות שלא נמצא בארץ?

חייב חסר כל

עו"ד שזר .ת 14/05/12
לא - החייב צריך להיות בארץ.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פרעון צ'ק של ערב

אבי 14/05/12
שלום רב,האם ניתן לפרוע שיק של ערב שניתן כערבות, לאחר שהחייב החל להחזיר חובותיו במסגרת איחוד תיקים?קיומו של השיק נודע רק כעת.תודה.

ערבות

עו"ד שזר .ת 14/05/12
לא רואה בעיה משפטית להגיש לביצוע שיק שכזה, ניתן להוריד מהחוב את התשלומים של החייב העיקרי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

עזרה בבקשה

מורן 14/05/12
שלום ,
לא הצלחתי למצוא פסיקה בעניין או תקנה מתאימה לעניין אם רשם קבע חיוב כספי אך ללא מועד,
האם החייב יכול לשם מתי שהוא רוצה , או במילים אחרות מתי חלה חובת תשלום חיוב כספי אם ההחלטה אינה מפרטת מועד.

חיוב כספי

עו"ד שזר .ת 14/05/12
לא זוכר בעל פה, באם החוק שותק, תגיש הבהרה, ובמילא בו נגיד שמעל 30 ימים לטעמי זה לא זמן סביר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חוב הוצל"פ

מרוה 14/05/12
בעל ואישה חייבים לאדם. האדם הגיש תביעה על סכום קצוב בסך של 13,500 ש"ח כנגד הבעל בהוצל"פ והגיש בקשה לביצוע שטר כנגד האישה על סך של 10,000 ש"ח. הסכום של 10,000 כלול בסכום של 13,500 כלומר אם יסולק החוב הזה תיק ה 10,000 סולק. השאלה היא אם יש לחייב את האישה בגין הוצאות משפט ושכ"ט בתיק ההוצל"פ של 10,000 למרות שהחוב של 13,500 סולק במלואו עם הוצאות משפט ושכ"ט.

חוב שכ"ט כפול

עו"ד שזר .ת 14/05/12
צריך לבדוק מדוע בוצע הפיצול.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שאלון לה. לפועל

בל 14/05/12
לעו"ד שלום,
במסגרת איחוד תיקים
אחד הזוכים מבקש שאלון, העו"ד הזה שמייצג את הזוכה
קשה מאוד- בלשון המעטה. נהנה לטרטר וגם "מטריד" עם כל מיני דרישות והליכים שרק עו"ד המקורב יחליט להתעסק בחיפושים וכד'.
השאלה.. האם אני יכולה לעון טענה זו בהו. לפועל על מנת שלא יראה את הפרטים עלי? לה. לפועל אין לי שום בעיה. (במילא יש להם את הגישה ומעודכנים תמיד הרי)?
מה לעו"ד מותר הכל?
( הוא חבר/מכר של הזוכה) אבל הבעיה שאין לי איך להוכיח.
אחרת הזוכה לא היה משקיע שקל לעניין)
תודה רבה

שאלון בהוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 14/05/12
לא הבנתי מה הטענה, שעו"ד מתאמץ כי הוא חבר של הזוכה???
זה טענה שאין לה סיכוי להתקבל.
צריך טענות שיש להם בסיס, כגון שהמידע לא נחוץ וכו'.
על מנת למצוא כאלו צריך לבדוק את המקרה שלך יותר לעומק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ערעור בהוצל"פ

ערעור 14/05/12
כנגד החלטת רשם ההוצל"פ בטענת "פרעתי" הוגש ערעור לביהמ"ש השלום. רציתי לדעת מה הפרוצדורה בהליך זה, האם מדובר בערעור אזרחי רגיל, אשר במסגרתו יש להגיש גם עיקרי טיעון, או שרואים בהודעת הערעור מספיקה?

המשך

המשך 14/05/12
כמו כן אשמח להפניות לסעיפים שמתיחסים לכך בחוק ההוצל"פ

תלונה על רשמת

בל 14/05/12
שלום,

איך והיכן ניתן להגיש תלונה על רשמת?
תודה

איפה מגישים תלונה כנגד רשם ההוצאה לפועל ?

עו"ד שזר .ת 14/05/12
זה מה שמצאתי לך ברשות האכיפה והגביה:
בתלונות על רשם הוצאה לפועל (רשם המופיע ברשימה בקובץ הנ"ל) יש לפנות לשופט (בדימוס) שמואל חמדני – האחראי על בירור תלונות על רשמים. את התלונות יש להגיש בכתב על גבי הטופס המצורף למען הבא:
רשות האכיפה והגבייה, כנפי נשרים 24, ת.ד 34235, ירושלים 95464


תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ביצוע מסירה

אלון 13/05/12
שלום רב,
בתחילת חודש ינואר השנה הגשתי בקשה לביצוע מסירה ע"י פקיד של בית המשפט והמסירה עדיין לא בוצעה.
האם הדבר תקין.
תודה

מסירה אישית

עו"ד שזר .ת 14/05/12
תבקש לבצע במסירה אישית ותשכור מוסר מטעמך, זה זמן רב מדי לביצוע מסירה.
תומר שזר , עו"ד ומגשר
מנהל הפורום .

חולה סופני בעל תיקים בהוצל"פ

לירי 13/05/12
שלום רב,
אבי חולה סופני המאושפז בהוספיס ונגדו תלויים ועומדים מס' תיקי הוצל"פ אשר בגינם הוא משלם כמה מאות ש"ח לחודש במסגרת הסדר תשלומים שנקבע ע"י בי"מ. האם יש מקום להגיש בקשה לביה"מ לביטול התיקים הללו בטענה כי זמנו של אבי קצוב ממילא, זאת כדי לתת לאבי את האפשרות למות בכבוד?

חולה סופני בהוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 14/05/12
לרשם ההוצאה לפועל אין כל סמכות לעשות כן, ניתן לנסות ולפנות לנושים או לב"כ, שגם להם אין כל חובה, ומדובר בניסיון בגדר בקשה בלבד.
לצערי זה המצב בפועל.


תומר שזר , עו"ד ומגשר
מנהל הפורום .

ביטול העיקול בעקבות קבלת ההתנגדות

סיגל 13/05/12
נפתח נגדי תיק בהוצאה לפועל בבקשה למימוש שטרות והוטלו עליי מספר עיקולים. באמצעות סיוע משפטי של מכר, הגשתי התנגדות לבית המשפט.
ההתנגדות התקבלה ע"י בית המשפט והתיק הועבר להליך רגיל שבו ההתנגדות שלי מהווה כתב הגנה.

יחד עם זאת, לא ניתנה כל החלטה בעניין ביטול העיקולים שהוטלו עליי
והשופט לא התייחס לעניין העיקולים בהחלטתו כלל...
האם קבלת ההתנגדות משמעותה גם ביטול אוטומאטי של העיקולים?
מה אוכל לעשות על מנת לבטלם?

ביטול עיקול

עו"ד שזר .ת 13/05/12
לטעמי צריך החלטה מפורשת של ביהמ"ש, תגיש בקשה מנומקת לביהמ"ש.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פסק דין שלא מיושם כראוי…האם לפתוח תיק הוצל"פ?

טל 13/05/12
קיבלתי פסק דין. בפסק הדין רשום כי עליי לקבל סך של 5000 ש"ח בשיק אשר יועבר לבא כוחי. מסתבר כי הנתבעת עשתה "טעות" והעבירה את הכסף אליי בהעברה בנקאית. חשבון הבנק שלי מוגבל וזו גם הסיבה שביקשתי את התשלום בשיק!!לבא כוחי!! האם כדאי לפתוח תיק הוצל"פ? האם אכן שילם את חובו חרף העבודה כי עליו היה לשלם בשיק לפקודת בא כוחי?מה לעשות?

בקשה לביצוע פס"ד

עו"ד שזר .ת 13/05/12
מקרה בעייתי ביותר, אני מבין שהוא העביר את הכסף לחשבונך והכסף עוקל?
לטעמי אפשר לפתוח תיק - הוא יגיש פרעתי - ורשם ההוצאה לפועל יצטרך להכריע, אני סבור שלכאורה לפי מה שתיארת הצדק איתך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

ניהול משא ומתן עם הוצל"פ

שרית 13/05/12
היי,אחי מסתבר הוא בעל חובות לא קטנים שמפוזרים בלשכות הוצאה לפועל, קנסות משטרה, דוחות עירייה וכדומה ואין באפשרותו לשלמם. מאחר ואימי (אלמנה, נושקת ל 70, חיה מקצבת ביטוח לאומי) מעוניינת לסגור לו את החובות הללו לקחתי על עצמי את נושא ניהול המו"מ עם לשכות ההוצל"פ. איך אוכל להיות בטוחה שנקבל את ההנחה המירבית עבור החוב שצבר ריביות עצומות ושאר ירקות? האם זה אפשרי לשלם רק את החוב המקורי ="הקרן"? ואיך עושים זאת? דיברתי עם אחת הלשכות שם הציעו להוזיל לי כמה שקלים במידה ונשלם את החוב במזומן (זה כמובן בלתי אפשרי הסכומים גבוהים ויש חובות רבים) במידה ונרצה תשלומים אז נצטרך לשלם את החוב במלואו. האם אוכל לנהל משא ומתן בעצמי ועד לאן ניתן להגיע?? אין באפשרותנו לממן עו"ד... תודה מראש על התשובה!

הסדר חובות

עו"ד שזר .ת 13/05/12
כל הגישה שגויה ולא נכונה, את אמורה לפנות לעו"ד של הנושים, או לנושים עצמם ולנהל עימם מו"מ.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חוב במזונות

ליאת 13/05/12
 הגרוש לא משלם מזונות  יש לו חוב כ60,000 ש"ח. הגבלתי רשיון לא עזר. צו יציאה מהארץ -לא עזר, עשיתי עיקול על חשבונות אך הוא כנראה הספיק להוציא את הכספים ולהעביר  אותם . אינני מעוניינת בשלב זה לעשות פקודת מאסר או לעקל משכורת( כי אז יהיה לו תירוץ לא לעבוד  ולהגיד אין לו איך לשלם כי אין משכורת) מה עוד ניתן לעשות ומה מומלץ .

עיקול רכב

עו"ד שזר .ת 13/05/12
אפשר אולי לבדוק על איזה רכב הוא נוסע (גם אם הוא לא רשום על שמו), ולנסות לעקל את הרכב על דרך "מנהג בעלים".
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

אי תשלום מיסי ועד מקומי במושב

עדי 13/05/12
שלום רב
אני גרה במושב בשרון ומתברר כי אחוזי הגביה במושב על מיסי הועד המקומי הינו רק כ60%
כיצד ניתן באופן חוקי לגרום לתושבים שאינם משלמים לשלם , וכמה זמן אחרונית היתן לדרוש את החוב?
שבוע טוב
עדי

חוב של ועד מושב

עו"ד שזר .ת 13/05/12
לך בתור אזרח אין עמדה בעניין, אלא אם את סבורה שיש כאן שחיטות ושהמושב לא מבצע גביה באופן סלקטיבי ואז אפשר לפנות לעיתונות או למבקר המדינה, ובמקרים מאוד חריגים אף להגיש עתירה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מוגבל חמור ופתיחת חברה

אביב 13/05/12
כעוסק מורשה, עקב "עקיצה" נקלעתי לקשיים, הוגבלתי באופן חמור ונכנסתי להליך של איחוד תיקים.אשמח ל-3 תשובות קונקרטיות:1. האם אוכל לפתוח חברה בע"מ במהלך תקופת ההגבלה והשהייה במצב איחוד תיקים?2. במידה ואוכל לפתוח את החברה בע"מ - האם אוכל לפתוח חשבון בנק לחברה בע"מ, הכולל צ'קים (אין צורך במסגרת אשראי)2. במידה ואכן אפשרי לפתוח חברה בע"מ ולמנות לה מורשה חתימה חיצוני. האם הוא יכול לפתוח חשבון לחברה בע"מ ולחתום על שיקים?3. האם אני יכול להפוך חשבון קיים בבנק מסויים לחשבון חברה בע"מ, כאשר אני מוגבל חמור בחשבון שניהלתי כעוסק מורשה בבנק אחר? האם ניתן להחליף אותי במורשה חתימה חיצוני לחשבון?תודה.האמור לעיל לא ב 

איחוד תיקים - חברה בע"מ

עו"ד שזר .ת 13/05/12
ברגע שאוחדו תיקיך, יש לך הגבלה ואת לא יכול לייסד חברה או לכהן בחברה ולכן כל יתר השאלות לא רלוונטיות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הסבר על החלטת רשם

יפה 13/05/12
הגשנו התנגדות על תיק הוצל"פ בטענה שהחתימה על הצ'קים לא שלנו, לא היינו בארץ בתקופה זו ולא קנינו בחברה זו כל סחורה. היות ולא היינו בארץ לא ידענו על תיק ההוצל"פ, ורק לאחרונה נודע לנו על קיומו. החלטת הרשם כדלקמן: הארכת מועד להגשת התנגדות - נדחה, עיכוב הליכים - נדחה, עיכוב כספים - נדחה, התנגדות - אושר . וההחלטה להעביר הדיון לבית משפט השלום בתל אביב.
האם תוכלו להסביר לנו מה יקרה עכשיו ומה משמעות ההחלטה ?
תודה ושובע טוב

התנגדות לביצוע שטר

עו"ד שזר .ת 13/05/12
מה שהקראת לי זו החלטה מנהלית.
צריך לבדוק מה ההחלטה בפועל.
לכאורה, העבירו את הבקשה שלכם למתן אורכה לביהמ"ש, ואין כעת עיכוב הליכים, צריך לבקש עיכוב מביהמ"ש.
באם מדובר בחוב גדול ממליץ לכם מאוד לקחת עו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
דילוג לתוכן