פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

עיקול פיקדון צבאי

רמי 07/09/12
שלום אני נמצא בהליך פשיטות רגל ולפני מס' ימים הלכתי לבנק למשוך כספי פיקדון לאחר 5 שנים מאז שחרורי ושם אמרו לי שאני צריך להביא להם אישור רשמי של הכונס האם הכונס יכול לעקל את הכספים ? איזה אפשרויות יש לי?

כספי פקדון ופש"ר

עו"ד שרגא משה 07/09/12
פקדון מוגן מעיקול אך פרט לזה הינו ככל נכס.

ביטול תיק

ר 06/09/12
לאחר ששני אחים עשו הסכם שבבוא היום יחלקו שווה בשווה את צוואת אימם שהשאירה הכל לטובת בן אחד.ובתמורה להסכם האח השני יסגור את תיק הוצל"פ.ולא יצטרך לשלם את פסק הדין שהיה עליו לשלם לאימו!משלא סגר האח את התיק ואף הגישו להוצל"פ.בדיון, ראש ההוצל"פ סגרה התיק וקנסה האח.כי לא עמד בהסכם!עתה הגשתי תביעה להחליפו כאפוטרופוס.בשל ליקויים נוספים!!!האם באם יוחלף האפוטרופוס אצטרך לשלם הפסק דין??או לחילופין אסור היה לאח לעשות הסכם בכספי אמא,והאפוטרופוס החדש יכול לדרוש זאת מהאח שעשה ההסכם??תודה

הוצל"פ וצוואות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
שלום
השאלה מורכבת מידי מכדי שתענה במסגרת הפורום, מה גם שרובה אינה בדיני ההוצל"פ.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת עיכוב הליכים

נאוה 06/09/12
בתיק שמתנהל נגדי שנים רבות הגעתי להסדר תשלומים חודשיים של 200 ש״ח.לאחר תשלום במשך תקופה ארוכה החלטתי להגיע להסדר עם הנושה ולשלם לו סכום כסף כדי לסגור את התיק.הנושה טרם קיבל החלטה לגבי הצעתי. במקביל הפסקתי לשלם את הסכום החודשי כיוון שאינו תורם דבר לצימצום החוב.כתוצאה מכך הוטלו עיקולים על חשבון הבנק והרכב שברשותי.ולשאלתי:כיצד עלי לפעול במקרה כזה?האם עלי להגיש בקשה לעיכוב הליכים?האם אפשר להגיש בקשה ולשלוח אותה בדואר או שעלי להגיע להוצל״פ?אודה לתשובה מהירה נאוה

ביטול עיכוב הליכים בתיק ההוצל"פ עקב אי תשלום של צו תשלומים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
ככל ואת לא עומדת בצו התשלומים, יש באפשרותו של הזוכה לפעל נגדך.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חקירת יכולת

אמירה 06/09/12
עליי להתייצב שבוע הבא בחקירת יכולת. שבו עליי להראות את הוצאות מחייה שלי. האם ביטוח בריאות פרטי שאני משלמת עליו 100 שח בחודש נחשב הוצאות מחייה שאפשר להציג בחקירה או שזה מותרות?

ביטוח חיים האם נחשב כהוצאה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
שלום
כהוצאה אין ספק שזה קיים
אפשר שזה יחשב כהוצאה חשובה.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיק הוצאה לפעול.!

אייל 05/09/12
היה לי תיק הוצאה לפועל לפני שנה וחצי וסגרתי אותו .. אני מזה שלושה חודשים עובד מדינה וברצוני לעבור לבנק אחר אך כל בנק שאני פונה אליו בודק וטוען שעקב זה שהיה לי תיק הוצאה לפועל אין באפשרותי לנהל חשבון אלה רק לשבון עו״ש בלי כרטיסי אשראי ובלי מסגרת ... השאלה האם יש מקום שאפשר לפנות אליו בשביל להוריד את התיק הזה מהמחשב תודה ..!

רישום שאינו יורד ממחשבי הבנקים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
שלום
מה שמפריע לבנק זה לא שהיה לך תיק הוצל"פ! עצם קימו של תיק אינו מגיע לידיעת הבנקים.
ככל הנראה במסגרת התיק הוטלה עליך הגבלה בחשבון הבנק, ורישום זה אינו נמחק.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום שכר עבודה בשקים של לקוח שחוללו

עינת 05/09/12
חברת רהיטים שילמה לעובדת את שכרה האחרון בשקים של לקוח שחזרו (השקים נמסרו לעובדת לאחר שהמעביד הפקיד אותם וחזרו), האם יכולה לפנות להוצל"פ בבקשה לביצוע שטר על אף שקיבלה את השקים לאחר שכבר חזרו? ומה עוד באפשרותה לעשות? אגב, החברה פורקה מרצון לפני שנתיים.
תודה

שימוש בשקים שחזרו

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
אע"פ שהשיק חזר הוא עדין שטר סחיר.
אך תמיד יכולה שתעלה טענת תום לב.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אמיר 05/09/12
הגעתי להסכם פשרה על פיו אני אשלם לצד שני 5,000 ש"ח ובמקביל הוא יבצע לי עבודות בבית (תיקון דברים), אני שילמתי לו את חלקי.. וכאשר דיברתי איתו שיעשה את העובדות שהוא אמור לעשות הוא מורח אותי ומושך אותי בזמן.. מה אני יכול לעשות, האם אני יכול לבצע את העבדות בעצמי ואז אתבע אותו בתביעה רגילה לשלם עבור העבדודו פלוס הוצאות וכו'.. או שאני יכול להגיש נגדו הליך הוצאה לפועל שיורה לו לבצע את העבודות?

ביטול הסכם בין הצדדים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
שלום
השאלה היא באיזה מסגרת נחתם ההסכם.
ככל וההסכם לא ניחתם במסגרת שיפוטית, יש לתבוע אותו בבית משפט או ההוצל"פ.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנגדות לפי טענת ל"לבטחון בלבד"

היאשאם 05/09/12
במידה ואני רוצה להתנגד לפרעון צ'ק על בסיס טענת לבטחון בלבד בעסקה בין הצדדים באיזה בחוק / איזו תקנה מדובר?

שטר בטחון

עו"ד שרגא משה 07/09/12
על פי ס' 3 לפקודה שטר הינו ללא תנאי.
שטר-חליפין הוא פקודה ללא תנאי ערוכה בכתב מאת אדם אל חברו, חתומה בידי נותנה, בה נדרש האדם שאליו ערוכה הפקודה לשלם לאדם פלוני או לפקודתו, או למוכ"ז, סכום מסויים בכסף, עם דרישה או בזמן עתיד קבוע או ניתן לקביעה.

שכר עוזר ראשי (עו"ד) לכונס הנכסים בהוצל"פ

עו"ד 04/09/12
האם מישהו יודע מהו שכרו ההתחלתי של עוזר ראשי לכונס הנכסים בהוצאה לפועל?

שכר עבודה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
אמור להיות מפורסם.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייב מוגבל באמצעים שעבר דירה

פראייר שהאמין לנוכל 04/09/12
החייב חייב כספים לבנקים עבר דירה ולא רוצה לתת כתובת, איך אפשר להשיגה כדי לשלוח לו תביעה חדשה על כסף שחייב לי על פי דין? האם לשלוח בדואר רשום? הוא טוען שיבוא בעצמו לחתום...קשה לי להאמין לו.
האם בית המשפט מתחשב בזה שהחייב היה מוגדר חייב מוגבל באמצעים כשעשה הסכם עם מישהו והבטיח שיחזיר כסף (והחזיר פעם) ולא החזיר הכל?
כלומר החייב עשה עסקים עם כספים, כשהוא חייב כסף לבנקים...ולא טרח להגיד שהוא חייב כל כך הרבה כסף לבנקים.
תודה רבה

איתור כתובת

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
יש לאתר את הכתובת ולהגיש לו את כתב התביה
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות בגין מתן שיק

יוגב 04/09/12
מסרתי מרצוני פנקס שקים ריק לחבר,החבר זיף את חתמתי ומסר אותו לצד ג' ,השיק חזר לכן צד ג פתח נגדי תיק הוצל"פ הגשתי התנגדות בגין זיוף, נקבע דיון בבית משפט.האם חלה עלי אחריות להחזרת החוב עקב מתן פנקס השקים לחבר?

אחריות בגין מסירת שקים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
מבלי לגרוע בטענת הזיוף שיתכן ותעמוד לך בעת הצורך, עצם מתן פנקס השקים לחבר הוא סוג של אחריות שילוחית.
אני מזמין אותך לקרוא פסק דין "טעיה נגד כהן" של השופט יאיר דלוגין במקרה כמו שלך.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלטת רשם הוצל"פ לפקדון

ron 04/09/12
אני אפוטרופוס של בחור כבן 40 שירש מאביו המנוח נכס עם חובות עירייה .
הבחור מתפרנס מקצבת ביטוח לאומי עקב נכות נפשית.
לאביו המנוח נפתח תיק הוצל"פ עקב חובות לעירייה אותם סילקתי ביוני 2009 {כולל הוצאות משפטיות } .
בינואר 2012 נסגר התיק עקב חוסר פעילות ותקופה לאחר הסגירה הגישה ב"כ הזוכה
בקשה להחיות את התיק בטענה שלא שולם שכרה.
כנגד; הגשתי טענת פרעתי בשמו של יורש הנכס בהוצל"פ.
ובתגובה התנה הרשם את עצירת ההליכים בפיקדון של 5000 ₪ .
עקב כך הגשתי בקשה לבטל החלטת רשם זו מפני שהיורש מתקיים מקצבת ביטוח לאומי בלבד שאינה מספיקה למחייתו ותשובתו הייתה שלילית .
אשמח לשמוע את דעתו של אדם המבין בטחום, אמשך יום נעים.

פקדון לשם הגשת טענת פרעתי

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 07/09/12
שלום
אכן זה הנוהג, לשם קבלת עיכוב הליכים מתבקש להפקיד סכום מסויים שבד"כ עומד על 5000 ש"ח
בנסיבות מיוחדות כגון שלך, ניתן להגיש בקשה מיוחדת לרשם.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת התראת תשלום מהוצאה לפועל לגבי אדם עצור

שלי 03/09/12
שלום רב!. בן זוגי נמצא כרגע במעצר ואנו קיבלנו מכתבים לגבי תיק הוצאה לפועל שנפתח כנגדו. אני חושבת כי מדובר בשני תיקים שונים מאחר וידוע לי כי חוב אחד קיים לבנק וכרגע קיבלנו תשלום לגבי מישהי שהיינו חייבים לה כסף בעבר.השאלה שלי האם ניתן לפנות למישהו בהוצאה לפועל ולבקש אזושהי השהייה/דחייה לתשלום מכיוון והבנאדם נמצא במעצר?....אני קוראת לגבי הנושא ומבינה שיש דבר הנקרא "חקירת יכולת" ויש הסדרי תשלום.האם אנו יכולים לעשות משהו כרגע?

חקירת יכולת

עו"ד שזר .ת 03/09/12
יש כמה דרכים, דרך אחת - להגיש התנגדויות ביחס לתביעות, ואת זה יכול לעשות גם אדם שהוא עצור.
דרך שניה, היא להודות בחוב ואז לבקש חקירת יכולת, גם את זה יכול לעשות עצור.
עכשיו זה תלוי בכם - האם אתם מודים בחוב או לא.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הודעה על תביעה במייל

אסף 03/09/12
אדם שנעלם ולא יודעים איפה גר, אך עונה באימייל.
האם אפשר לשלוח לו כתב תביעה במייל , האם זה הוכחה שקיבל?
אם לא, האם אפשר לשלוח לבית הוריו מכתב רשום? ואם מותר להם לסרב לקבל עבורו, כיוון שהם יודעים שהוא מתחמק.
תודה

מסירה כדין

עו"ד שלי גרשט 03/09/12
א. ניתן לבצע מסירה לפי כתובת ת.ז. אם ההורים גרים שם זה מצויין.ב. ניתן לבצע איתור על ידי חברות חיצוניות וכן מסירה על ידם.במידה ותזכה במשפט ניתן לבקש לחייבו בגין הוצאה זאת.

המצאת אזהרה לידי בא כוחו של חייב

גאורג 03/09/12
שלום רב,
בהתאם להחלטת רשם הוצל"פ הומצאה הזהרה לבא כוחו של החייב. כעבור חודש ללא שום תגובה ביקשנו עקול חשבון ובקשה אושרה. היום נודע לנו שחייב הגיש בקשה לעיכוב הליכים בטענה שלא ידע כלום.
האם המצאה לבא כוח היא כדין?
האם רשם יכול לבטל החלטות קודמות שלו על סמך טענות חייב?
תודה,
גאורג

המצאת אזהרה

עו"ד שזר .ת 03/09/12
רשם יכול לבטל החלטה שלו,
במקרים מסויימים ניתן להמציא לבא כוח חייב, אבל באמת שצריך לבדוק את התיק שלך על מנת להשיב על השאלות הללו.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מחיקת רישום עיקול על נכס

אבי 03/09/12
רכשתי נכס לפני כ 3 שנים קיבלתי חזקה והנני מתגורר בדירה כבר למעלה משנתיים,לנכס יש פרצלציה ,נמצא בחכירה על שם האנשים שמהם רכשתי את הנכס.רשמתי הערת אזהרה על שמי עם חתימת ההסכם, וכן נרשמה הערת אזהרה לטובת הבנק למשכנתאות שממנו לקחתי משכנתה.היום כשהוצאתי נסח בכדי להחתים את המנהל על טפסים לצורך העברה בטאבו התברר לי שנרשם עיקול של ההוצאה לפועל על הנכס, חוב של אלה שמהם רכשתי את הנכס.שאלתי היא,
1. האם המנהל יחתום לי על הטפסים למרות העיקול.
2 . האם ביכולתי למחוק את העיקול בהוצאה לפועל ,עם הצגת ההסכם והערות האזהרה.
3 .אם לא מה עליי לעשות

עיקול על נכס

עו"ד שזר .ת 03/09/12
פנה למעקל, יחד עם חוזה המכר, ודרוש ממנו להסיר את ההערה במיידית, הסבר לזוכה כי באם לא יעשה כן, ותאלץ לשכור עו"ד שיגש לביהמ"ש, זה יעלה לו הוצאות ושכ"ט עו"ד.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

עיקול משכורת

נדב 03/09/12
שלום
קיבלתי צו עיקול על המשכורת שלי (פתחתי תיק פש"ר ועדין אין לי צו כינוס) רציתי לדעת כמה זמן המעביד יכול לעכב את מימוש הצו ולא לעקל את משכורתי הקרובה ואם כן היכן אוכל למצוא זאת בחוק?

ביטול עיקול משכורת

עו"ד שלי גרשט 03/09/12
אם אתה מיוצג? פנה לעו"ד לביטול העיקולניתן לפנות בבקשה לבית המשפט לביטול העיקול.במידה ועודכן עיכוב הליכים זה הזמן בו מפסיק המעביד להעביר את משכורתך, אך העיקול לא בוטל.בעיקרון אם אין עיכוב וביטול למעסיק אסור לעכב אתץ המשכורת.הגש בקשה מתאימה

חוב מזונות

אפי 03/09/12
זוכה פתחה תיק בגין חוב מזונות בסך כמה אלפי שקלים בודדים בהוצל"פ כנגד חייב, במסגרת כתיבת כתב תשובה ב"טענת פרעתי" ובדיקת התשלומים השונים שאכן בוצעו לזוכה, עלה כי החייב אכן צריך לשלם סכום קטן (כמה מאות שקלים) לזוכה וזאת עקב חישוב לא נכון של סכומים שונים בעבר. האם עדיין ניתן להשיב בטענת פרעתי ולצרף שיק בגין החוב הקטן או שזו אינה דרך המלך?

הקטנת קרן

עו"ד שזר .ת 03/09/12
אפשר להגיש בקשה להקטנת הקרן .

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

כיצד מחשבים החזר תשלום שנגבה שלא כדין

זמי 03/09/12
חברת הגז גבתה מאיתנו שלא כדין 30 אחוזים מיותרים לכל חשבון גז הסקה מרכזית בבניין מאז סוף 2008, מבחינתי זו הונאה. לא פנינו לתביעה אלא לחברה וזו הודתה בכך ומוכנה להחזיר לנו את הכספים שנגבו. כיצד מחשבים את הריבית לכל תשלום? איזה סוג ריבית, פיגורים, כנהוג בהוצאה לפועל? לפני חישוב הריבית וההצמדה הסכום מתקרב ל 100,000 ש"ח.
אם היינו מגישים תביעה האם היה בכך יתרון או סחבת אינסופית ותשלום לעו"ד?
תודה

תביעה כנגד חברת גז

עו"ד שזר .ת 03/09/12
לטעמי כדאי לכם לשכור עו"ד, עו"ד יכול לסגור זאת גם לפני תביעה.
לעו"ד יש תוכנת חישוב מיוחדת.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פשיטת רגל

אברהם 03/09/12
שלום רב,ישנם חובות ענק מלפני 15 שנים בערך (קריסת עסק), ואין אפשרות להשיבם בשל דלות ועוני. הפושט רגל עובד ומשתכר 3-5 לחודש.בנוסף בתמורה לעזרה של שנים, פיצוי על כאב הבן ומגורים הוא יוצר עבור בנו יצירה רוחנית.האם בהליכי פש"ר "ינגסו" גם בפירות היצירה שאינם שלו?להכוונתכם אודה.   

פשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 03/09/12
באם הכנ"ר או המנהל המיוחד/הנאמן ידע על כך, הרי שכן - ניתן לממש זכות שכזו.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חייב מוגבל באמצעים

חנן ה. 02/09/12
1. אני תובע אדם שהוכרז חייב מוגבל באמצעים לפני הגשת התביעה.2. בידיי ראיות כי לאדם היו הכנסות במאות אלפי ש"ח טרם הכרזתו כחייב מוגבל וכי אם ראש ההוצל"פ היה מודע לכך לא היה מאשר לו קבלת מעמד זה. 3. האם לאחר פסק דין, יכול ראש ההוצל"פ לבטל את מעמדו כחייב מוגבל באמצעים לאור העובדה כי הסתיר את הכנסותיו מראש ההוצל"פ על מנת לזכות במעמד של חייב מוגבל?

הכרזה על חייב מוגבל באמצעים

עו"ד שזר .ת 03/09/12
אין קשר - תלוי לאן הלך הכסף
אפשר לבטל הכרזה על מוגבל, אם הוא לא עומד בצו התשלומים.
הדרך הנכונה היא לחקור אותו ולנסות להגדיל את הצו ולשאול לאן הלך הכסף.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

תגובה לחנן...

על מוגבל באמצעים 04/09/12
גם אני נפלתי עם אדם שמוגדר חייב מוגבל באמצעים, שלא טרח להגיד לי שהוא כזה כשלקח את כספי, ואני לא ביררתי עליו מספיק...
הפקדתי בידיו המון כסף, ואין לו להחזיר. מסתבר שהוא עשה עסקים עם כסף בלי שידעו, עם סכומים של עשרות אלפי שקלים, כשבפועל הוא מחזיר חובות בסכומים מגוחכים. אדם חסר אחריות ולא ישר. אין ספק שטעיתי איתו, אבל הבעיה היא שמערכת המשפט לא מחמירה מספיק עם אנשים כאלה. לכן הם ממשיכים.

השכרת רכב

ע 02/09/12
השכרתי רכב בשנת 2007. כשהחזרתי את הרכב נשאר לי חוב של 5000 ש"ח.בזמן החזרת הרכב סימנו על דף היכן יש נגיעות בפח. חתמתי על כך. החברה החליטה שיש לבצע תיקונים ברכב שנגרמו כתוצאה מהשימוש שלי. הם דרשו ממני עוד תוספת של 8000 ש"ח. ביקשתי מהם דו"ח של שמאי, צילומים המוכיחים שהיה נזק. אך הם לא שלחו מאומה ולא התייחסו למכתבי ולטלפונים. לפני כחודשיים חזרו אלי עם תביעה של 27,000ש"ח. האם אני אמור לשלם על הנזק ועל פי הערכת השמאי מבלי שתהיה לי השגה על הערכת השמאי?

תביעה של חברת השכרה

עו"ד שזר .ת 03/09/12
צריך להגיש כתב הגנה, ולציין את כל מה שאתה מציין כעת.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

עיקול משכורת לפי שכר חודשי

מוני 02/09/12
אני משתכר מטיפול בזקן דרך חברת סיעוד
משתכר לפי שכר שעה 22 שקל
מקבל משכורת בחודש 3700 שקל לחודש ברוטו ולפעמים פחות
יש לי 4 ילדים מתחת לגיל
אשתי נכב 100% ומקבלת קיצבת נכות לצמיתות
האם ניתן לעקל על סכום זה (חוק הגנת השכר)
אם כן כמה אחוזים מעקלים
בבקשה תשובה בהקדם לפני המשכורת
תודה מוני

סכומים שאינם ניתנים לעיקול משכורת - ינואר 2012

עו"ד שזר .ת 02/09/12
אם אינני טועה מצ"ב טבלה עדכנית של:
סכומים שאינם ניתנים לעיקול ממשכורת – ינואר 2012

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

אם הסכומים הנ"ל מהווים יותר מ- 80% משכר העבודה החודשי, אז יקטן הסכום שאינו ניתן לעיקול לכדי 80% משכר העבודה החודשי. הסכומים הנ"ל אינם חלים על עיקול לשם תשלום מזונות


יחיד 2040 ₪
רווק/גרוש/אלמן + ילד 3298 ₪
רווק/גרוש/אלמן + 2 ילדים ויותר 4114 ₪
בני זוג 3059 ₪
זוג + ילד 3549 ₪
זוג + 2 ילדים ויותר 4038 ש"ח

ביטול רישיון נהיגה על ידי רשם הוצלפ

שלומית 02/09/12
נפסלתי ל5 חודשים בסיומם משרד הרישוי לא החזיר לי הרישיון בגלל החלטת רשם הוצלפ.
האם אני יכולה להגיש בקשה בעצמי לביטול ההחלטה ו/או להגיע להסדר ללא עו"ד מאחר ואין לי אמצעים...

ביטול רישיון נהיגה - הגבלה על אי החזקת רישיון נהיגה

עו"ד שזר .ת 02/09/12
את יכולה לנסות ולהגיש בקשה לביטול ההחלטה אודות ביטול הרישיון, ולציין מדוע הרשיון חשוב לך (מקום עבודה...), לצרף תצהיר, וכן לנסות לנסח את הבקשה בצורה כמה שיותר ברורה על מנת שהרשם יבטל את ההחלטה, אני מניח שאם היא תנוסח היטב, יתכן כי הביטול יתקבל בכפוף לתשלום כשלהוא.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

התראה לפני הגשת תובענה על סכום קצוב

שלומית 02/09/12
קיבלתי התראה לפני הגשת תובענה על סכום קצוב כולל הוצאות גבייה בנוגע לשכר לימוד ממכללה לפני 4 שנים.מעולם לא פנו אליי בדרישה ורק כעת עוה"ד פונה ומבקש גם על מכתבו כסף.
לא שמרתי המסמכים, בזמנו ביקשתי להפסיק הלימודים בזמן ולכן איני חייבת להם כלום.

מה ניתן לעשות לאור הזמן שחלף והאם המכללה מתנהגת בתום לב?

התיישנות - שיהוי

עו"ד שזר .ת 02/09/12
ניתן להגיש תביעה בארץ עד שבע שנים מיום הקמת העילה - כלומר - אין עדיין התיישנות.
את יכולה להעלות טענת שיהוי, אבל זו טענה חלשה יותר מטענת התיישנות.

כרגע הייתי עונה להם בדואר רשום ומעלה את טענות ההגנה שלך ומבקש מהם שיצרפו את התשובה באם יחליטו להגיש תביעה, בגדול - טענת ההגנה שלך לכאורה מעט חלשה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
דילוג לתוכן