פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

האם ישנה חובה אתית להעביר מידע מתיק ההוצל"פ

יוגב 23/09/12
שאלתי היא בתחום האתיקה בין עו"ד אחד לשני.האם ישנה חובה אתית לעו"ד להעביר לצד שכנגד/ב"כ החייב  בטרם נפתח תיק הוצל"פ (ובמהלך 30 יום לאחר פתיחת התיק) את צילום השיקים/שטר החוב/חשבוניות?

שיקים בבקשה לביצוע

עו"ד שזר .ת 23/09/12
לא ידוע לי מה העמדה מבחינה אתית - פנה לועדת האתיקה.
בפרקטיקה - אני לא רואה שנכון להחביא את השיקים שאני עומד להגיש לביצוע וממציא אותם לצד השני.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הליכים אפשריים בהליך של כינוס נכסים

שי 23/09/12
שלום, לעזבון החייב ואשתו שעודנה בחיים בעלות בדירת קוטג'. לאחר מותו והבתאם לצו ירושה לאשתו 3/4 מהזכויות בדירה ולשני ילדיהם הקטינים1/8 לכל אחד. מטעם הנושה אשר חברה בע"מ מוטל עיקול על הדירה, כמו כן,התמנתה כונסת נכסים.ידוע כי בדירה הנ"ל נמצאים שוכרים. מכיוון שהליך פירוק שיתוף הינו הליך ארוך ולאו דווקא כדאי שאלתי היא האם ניתן לקבל את פרטי השוכרים והטיל עיקול על דמי השכירות - מכח מה? או קיים הליך נוסף במסגרת כינוס נכסים שבאמצעותו ניתן 'לראות' כסף? תודה.

פירוק שיתוף

עו"ד שזר .ת 23/09/12
אפשר לבקש צו שמורה ליורשים להמציא את הסכם השכירות.
אפשר לנסות לעשות פירוק שיתוף (מתוך אמצעי לחץ על מנת להגיע להסדר).

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

תצהיר

נלי 23/09/12
האם יש טופס תצהיר לאימותץ העובדות מסויים שיש להגיש כנספח להתנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב? מהו טופס תצהיר בקשת חייב שנמצא בטפסים באתר רשות הגבייה והאכיפה?

תצהיר בתמיכה להתנגדות

עו"ד שזר .ת 23/09/12
התצהיר אמור לתמוך בבקשה שלך - למעשה לחזור אליה בגוף ראשון.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חברים יקרים – בבקשה עזרה דחופה.

חן 23/09/12
שלום לכולם,
ברצוני להגיש תביעה על סכום קצוב בהוצל"פ.
איתרתי את כתובת החייב באמצעות חוקר פרטי, בעוד כתובת החייב במרשם האוכלוסין לא מעודכנת.
בכדי לתבוע על סכום קצוב יש צורך במשלוח ההתראה בדואר רשום, מבלי הצורך להראות שבפועל החייב קיבל את ההתראה - ולכן עם זה אין לי בעיה.
הבעיה היא: לאחר משלוח ההתראה, כאשר רוצים לפנות בבקשת ביצוע תביעה בהוצל"פ יש צורך לצרף את אישור מהמרשם בדבר כתובת החייב.
מאחר והכתובת במרשם לא מעודכנת - כיצד אוכל לפעול?
ידוע לי על האופציה שניתן לבקש פרטים ממאגרי מידע (כדוגמת חברת חשמל) בדבר כתובת, אולם כל עוד לא נפתח תיק בהוצל"פ לא ניתן לבקש זאת.

אודה מאוד לכל מי שיוכל לייעץ לי כיצד לפעול!!
שנה טובה, וגמר חתימה טובה.

לפי מה שידוע לי אין צורך להביא להוצל"פ את הכתובת

אבי 23/09/12
עד כמה שידוע לי (ועשיתי כמה תיקים כאלה) אין צורך להביא ללשכת ההוצל"פ את כתובת החייב. מספיק לציין בטופס פתיחת הליך ת.ז. והם ידעו מה הכתובת הרשומה במשרד הפנים. מבחינת האישור של המכתב התראה הוא צריך להשלח לכתובת הרשומה ומספיק להמציא אישור שהוא אכן נשלח לשם. כדי לפעול בתיק לאחר שהוא יפתח הרי שיש צורך לוודא מסירה מלאה (מסירה שתביא לידי כך שהוא ידע שיש תיק הוצל"פ פתוח כנגדו).
אם יש לך את הכתובת האמיתית של החייב ולא הרשומה הרי שהייתי מציע לך, בעת פתיחת ההליך, לבקש לבצע מסירה בעצמך ללא עזרת הלשכה.

עיקול כספים

מיקה 23/09/12
האם בחוב מזונות ניתן לעקל כספים שהחייב משלם לבנק עבור משכנתא של הבית שלו? (מחשבון הבנק של המשכנתא)תודה

עיקולים על חייב מזונות

עו"ד שזר .ת 23/09/12
לא.
ניתן לעקל חשבון בנק שלו, משכורת,
אבל לא את החשבון אליו מועברים הכספים של המשכנתא.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

סעדים זמניים

מיטל 23/09/12
שלום רב,

ברצוני להגיש בקשה לביצוע שטר בלשכת הוצל"פ וכן בקשה למתן סעד זמני בשל חשש מהברחת נכסים.
שאלתי היא זו - האם עליי להגיש את הבקשה לסעד זמני יחד עם הבקשה לביצוע שטר ללשכת הוצאה לפועל? האן חלים עליה הכללים הרגילים של תקסד"א קרי, הגשת תצהיר והתחייבות עצמית? מי דן בבקשה רשם ההוצל"פ או שהיא תועבר לבימ"ש שלום?
תודה רבה.

בקשה לעיקול בטרם אזהרה

עו"ד שזר .ת 23/09/12
לא - זו בקשה לעיקול בטרם בהוצאה לפועל - אין צורך בכתבי התחייבות - יש צורך בתצהיר, וניתן להגיש מיד לאחר פתיחת התיק.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

הטלת הגבלות.

מאי 23/09/12
שלום,פתחתי תיק הוצאה לפועל לפני כשנה, אני מעוניינת להטיל הגבלות על החייב, לרבות הגבלת יציאה מן הארץ. הבעיה שבטופס בקשה יש צורך לציין את שמו הלועזי של החייב. ידוע לי שלחייב יש שם אמצעי איך איני יודע בדיוק מהו; וגם אם אדע אני לא בטוח שאדע איך לאיית נכון את השם בלועזית. מה אני אמורה לעשות?האם חייב את השם הלועזי לצורך הטלת הגבלות? ואם כן אז היכן מבררים זאת?

צו עיכוב יציאה מן הארץ

עו"ד שזר .ת 23/09/12
לא חייבים שהשם יהיה מדוייק- תרשמי איך שאת חושבת ותגישי - הצו יהיה על פי ת.ז. בכל מקרה - אין לזה משמעות.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מסלול מקוצר/ העברה ללשכה אחרת

שי 23/09/12
שלום,פתחתי לפני כשנה תיק הוצאה לפועל  בתל אביב (הקרן היתה 9600 ש"ח). יש לי שתי שאלות קצרות.א. עם איזה טופס מבקשים העברה ללשכת הוצאה לפועל אחרת?ב. הקרן, הריבית והאגרה ששילמתי עומדים היום על כ-12,000 ש"ח, האם אני עדין יכול לבקש להעביר את התיק למסלול המקוצר על סמך כך שהקרן בפתיחת התיק הייתה 9600?

העברת תיק ללשכה אחרת

עו"ד שזר .ת 23/09/12
בקשת זוכה 1 מצד שמאל למעלה - העברת תיק ללשכה אחרת - צריך לרשום את מספר הלשכה (01 - ת"א).

ניתן לטעמי לשנות מסלול למסלול המהיר.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

צו כינוס ועיקולים

מורדי 22/09/12
תומר שנה טובה.
סוף סוף קיבלתי צו כינוס.
כרגע יש עיקול על חשבון הבנק,קרנות פנסיה והשתלמות,רכב.
האם העיקולים "יורדים" אוטומטית או שאני צריך לבקש להסירם בעקבות קבלת צו כינוס?
מה תהליך העבודה?
כמה זמן מצו כינוס עד לפשיטות רגל לפי מה שאתה יודע?
תודה.

צו כינוס נכסים - ביטול הליכים או עיכוב הליכים?

עו"ד שזר .ת 23/09/12
העיקולים לא מתבטלים, אלא אתה צריך להכניס לתיק בקשה לעיכוב הליכים - ההליכים יעוכבו - המשמעות יהיה עדיין עיקול על החשבון אבל לא ניתן יהיה לממש כסף.
אם תרצה לבטל את העיקול על החשבון - צריך להגיש בקשה למחוזי.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שלום רב. לפני כשנה עו"ד התחילה לטפל בתיק הוצ"ל

גלי 22/09/12
נגד חברה בע''מ - היא הסכימה לטפל בזה כיוון שייצגה אותי בתיק צוואה

בינתיים פיטרתי אותה בתיק צוואה והעו'ד החדש ביקש שאעביר את התיק אליו

אני קצת מבולבלת:

1. מי צריך לפטר אותה מתיק זה - אני או העו''ד החדש

2. מי צריך לשלם את השכ''ט על ייצוג זה - אני או הנתבע

3. האם כל יום שעובר מאז שהתיק הועבר להוצ''ל הכסף צובר ריבית והצמדה

תודה רבה

פתיחת תיק הוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 23/09/12
1. מי צריך לפטר אותה מתיק זה - אני או העו''ד החדש

עו"ד שלך יכול להכניס הודעה על שינוי בא כוח, ולשלוח לה מכתבך.

2. מי צריך לשלם את השכ''ט על ייצוג זה - או הנתבע
תלוי מה שסוכם בינך לבינה בהסכם שכ"ט בינכם.

3. האם כל יום שעובר מאז שהתיק הועבר להוצ''ל הכסף צובר ריבית והצמדה
כן - ריבית והצמדה כחוק.

. מי צריך לפטר אותה מתיק זה - אני או העו''ד החדש

2. מי צריך לשלם את השכ''ט על ייצוג זה - אני או הנתבע

3. האם כל יום שעובר מאז שהתיק הועבר להוצ''ל הכסף צובר ריבית והצמדה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מקרה הזוי

מור 21/09/12
ביום חמישי האחרון בבוקר, בעודי נוסעת במכוניתי, עצרה אותי ניידת משטרה, לא חלילה בשל עבירת תנועה. אומר לי השוטר כי יצא צו מעצר ל-9 ימים נגדי בשל אי תשלום קנס לעיריית בת ים (בשל זריקת זבל ברשות הרבים) שהגיע לסכום של 1,419 ש"ח. שילמתי בכרטיס אשראי במקום ונסעתי לדרכי.

שאלותי הינן כדלקמן:
1. איפה אני בודקת באם ההליך תקין וחוקי? האם חוקי לעצור אנשים
לפני שמעקלים מטלטלין?
2. האם סכום כזה מהווה עילה להוצאת צו מעצר על ידי בית משפט?
3. איך אני מוכיחה שלא קיבלתי הודעה ולא פנו אלי כלל בנושא?
4. במידה וברצוני לתבוע על עוגמת נפש וכו' - את מי תובעים? עירייה?
משטרה? בית משפט שהוציא את צו המעצר?

אין לי פרטים לגבי איזה בית משפט הוציא את צו המעצר.

מאוד אודה לתשובה.

פקודת מאסר בוטלה וקיימת רק ביחס לחוב מזונות

עו"ד שזר .ת 22/09/12
פקודת מאסר בוטלה לפני מספר שנים...
כיום היא קיימת רק בגין חייבי מזונות.
הסיפור שלך, איננו ברור ומאוד מוזר.
תראי את פרטיו של השוטר, וצריך להוציא מכתב למשטרה שתסביר כיצד בדיוק היא מזהירה אזרחים תמימים כי יאסרו אותם , כאשר הפקודת המאסר בוטלה לפני מספר שנים.

לא ניתן לשלם את האגרה בתשלומים.
ידוע לי שבעבר ניתן היה לקבל פטור מאגרה, אולם, זה היה רק במקרה שאושר סיוע משפטי (מי שלא אושר סיוע משפטי - לא קיבל אישור לפטור מאגרה).

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

אגרת פשיטת רגל

ס 21/09/12
הגשתי בקשה לפשיטות רגל ושלחו לי לשלם את האגרה על סך 2600 אני כרגע לא עובדת ובעלי רק עובד וגם הוא בפשיטת רגל ואין ביכולתנו לשלם את האגרה במזומן ואני מאוד רוצה להגיע כבר לסדר עם החובות שלי מה אני יכולה לעשות בנושא יש לי עורך דין פרטי כי בסיוע המשפטי לא עזרו כי המשכורת של בעלי היא גבוה ביחס לדרגה שעוזרים לך. האם אני יכולה לרשום מכתב לכונס לקבל אולי שוברים לתשלום האגרה? האם אני יכולה בנתיים לקבל עיכוב הליכים בתיקים ? 

פטור מאגרת פשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 22/09/12
לא ניתן לשלם את האגרה בתשלומים.
ידוע לי שבעבר ניתן היה לקבל פטור מאגרה, אולם, זה היה רק במקרה שאושר סיוע משפטי (מי שלא אושר סיוע משפטי - לא קיבל אישור לפטור מאגרה).

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שאלה

דני 21/09/12
שלום

זכיתי במשפט בפסק דין בהעדר הגנה.
על בסיס פסק הדין פתחתי בהליכי הוצל"פ כולל עיקול חשבון בנק.

בדיעבד הסתבר שיש טעות ברישום שם הנתבע בפסק הדין (טעות הקלדה במזכירות בית המשפט בפתיחת התיק), אך שם החייב בהוצל"פ נכון (שכן הוא נעשה על בסיס שם החייב בכתב התביעה וביתר מסמכי בי-דין, מטעם התובע/זוכה).

החייב הגיש בקשה לעיכוב הליכים (בטענה שעל בסיס פסק הדין הוא אינו נתבע ופסק הדין למעשה לא ניתן נגדו) ואכן הוחלט לעכב את ההליכים עד לתיקון הטעות בפסק הדין (טעות ברישום שם הנתבע).

לאחרונה בית המשפט קיבל את בקשת התובע לתיקון שם הנתבע בפסק הדין. ההחלטה המתקנת הוגשה להוצל"פ במסגרת בקשה להחייאת הליכים.

אלא, שהרשמת קבעה שקודם יש להגיש בקשת זוכה 1 לפי ס' 107 (תיקון שם חייב).

שאלתי היא: ההחלטה אינה ברורה, משום שבהוצל"פ שם החייב נכון, וההליכים נפתחו וננקטו נגד החייב הנכון (הטעות נעשתה רק בפסק הדין ששימש בסיס להליכי ההוצל"פ וזה כאמור תוקן לאחרונה).

אם כך (שם החייב בהוצל"פ נכון), מה פשר ההחלטה של הרשם ואם כן מה בדיוק צריך לעשות?

תודה, ושבת שלום

החלטת רשם ההוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 22/09/12
צריך להגיש בקשה להבהרת החלטה ומתן הוראות
להסביר לרשם את הטעות, ולבקש שיבטל את החלטתו ויורה על החייאת כל ההליכים.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

התייעצות

פנינה 21/09/12
אני עו"ד מזה כשנה..לפני כשנה הסכמתי שחברת X תשווק אותי ברשת והפקדתי 12 צ'קים מראש. לא נחתם חוזה. עברו 10 חודשים ולא קיבלתי ולו פנייה אחת מלקוח שהגיע דרך הפרסום של החברה. הוצאתי מכתב לפני חודשיים וביקשתי נימוקים והבהרות וכן השבת כספי אך לא קיבלתי כל התייחסות. לפני שבוע הוצאתי מכתב בו הודעתי שאני מבטלת את 2 הצ'קים הנותרים. השאלה שלי - אם אבטל את הצ'קים מחר יגישו נגדי תביעה במסלול המקוצר בהוצל"פ אני אגיש התנגדות לביצוע צ'ק ונופנה לביהמ"ש... עכשיו - האם ביהמ"ש יוכל לדון גם בהשבת 10 הצ'קים שכבר נפדו ולא קיבלתי תמורה בעדם או שעלי לפתוח הליך נפרד? ואם כן - נדמה לי שזה אפשרי גם בבימ"ש לתביעות קטנות..נכון?בקיצור - האם עלי לתבוע  לפני כן ובנפרד את ההשבה על 10 הצ'קים הנותרים או לחכות לדיונים לגבי ההתנגדות לביצוע שיתנהלו בטח בעוד כחצי שנה בביהמ"ש?מקווה שהסברתי מספיק טוב.תודה ושנה טובה.

תשובת ביניים: שאלתך מתאימה יותר לפורום דיני חוזים

שאול 21/09/12
ועל מנת שניתן יהיה להשיב לך, יש צורך לקרוא את החוזה, על מנת להבין מה מהות ההסכם ביניכם.

האם התשלום הוא תלוי תוצאות (הפניית לקוחות), או תלוי מאמץ.

במילים אחרות - קשה יהיה להשיב לשאלתך מבלי לקרוא טוב את החוזה.

ולכן, על מנת לחסוך מזמנך, מוטב שתציין נתונים אלה ובמקביל תפנה את השאלה גם לפורום דיני חוזים.

לגופה של שאלה: הם יתבעו אותך על 2 השיקים שביטלת. עליך לתבוע אותם (במסגרת תביעה שכנגד) על 8 השיקים שהם פרעו.

לי נראה ששתי התביעות צריכות להתברר במסגרת אחת משום שהבסיס העובדתי להן זהה. וזו קשורה לנאמר בפתיח לתשובה שיסודה בדיני חוזים. דהיינו - יהיה צורך לבחון את מהות ההתקשרות.

מכל מקום, בהצלחה!

דחוף – מועד הגשת התנגדות לביצוע שטר לאור סעיף 81

מיכל 21/09/12
שלום רב,

הוגשה נגדי בקשה לביצוע שטר וברצוני להגיש התנגדות לביצוע. באזהרה שהומצאה לי ובכל פורום כמעט אני רואה שיש להגיש את ההתנגדות בתוך 20 יום מקבלת ההאזהרה אך איני מבינה כיצד זה מתיישב עם סעיף 81א(ג1) לחוק ההוצאה לפועל ולפיו: "על אף האמור בסעיף 7(א), המועד להגשת התנגדות לביצוע הבקשה יהיה שלושים ימים מיום המצאת האזהרה".

יצוין כי סעיף זה התווסף בתיקון מס' 35 בשנת תשע"ב.

אודה על מענה בדחיפות שכן 20 הימים מסתיימים ביום ראשון....

תודה רבה

30 יום, ימי פגרה לא נספרים.

עו"ד שרגא משה 21/09/12

תיקון הכותרת: לאור סעיף 81א(ג1) לחוק ההוצאה לפועל

מיכל 21/09/12

עיקולים על חייב במזונות

אורלי 4 21/09/12
שלום !
לי שאלה לגבי ביטול עיקולים עבור החייב בתיק מזונות .
קצת פרטים- אביה של בתי, מעולם לא הייה עמה בקשר ,לא משלם מזונות מזה 4שנים רצופות אלא אך ורק באמצעות הליכי הוצל'פ שם מעוקל חשבונו לניירות ערך . היום בבוקר גיליתי שיתרת החוב שהייתה עד היום שולמה לי דרך הוצל'פ ומבלי שנקטתי בהליכים בכלל. כמובן ששמחתי אך מצד אחד ,ואני כל כך מכירה את האדם הזה ,אני חוששת שהוא רוצה שיסירו לו עיקולים ואולי הגבלת רשיון נהיגה ,זה מה שגרם לו לעשות זאת, למרות שכל ההליכים ועיקולים הוטלו עליו לפני כשנתיים. אני חוששת מאוד שהוצל'פ ייענו בחיוב לבקשתו כי סגר חוב. יחד עם זאת הוא שנים ,לא משלם כסף לבתי ,בת ה11, וזה אינדיקציה מספקת על מנת שיבינו שהוא באמת זוממ איזה טריק. האם יכולים להסיר לו כל ההגבלות ועיקול מהבנק שהוא המקור היחד לקבלת מזונות בכל השנים האלה ?

חוב מזונות הינו חוב מתחדש

עו"ד שרגא משה 21/09/12
לפיכך, פרעון החוב נכון ליום מסויים אינו פרעון החוב.
עד כאן השלב התאורטי.

מבחינה מעשית הכל יכול להיות, אם הוא יגיש בקשה לביטול העיקולים.
את כצעד מקדים יכולה לבקש להטיל עיקול נוסף !!! על חשבונות אלו וגם על נכסים אחרים.

הייתי שוקל בקשה לצו עיכוב יציאה מהארץ.

התחמקות מקבלת אזהרה מהוצל"פ

עמית 20/09/12
גרושתי מסתירה את מקום מגוריה, ולכן לא קיבלה את הודעת האזהרה (תיק מזונות, הילדים במשמורת מלאה שלי). מסרתי לה את ההודעה ידנית. בעצת עורך הדין שלה, היא קרעה את המסמכים וזרקה אותם. הכל תועד בוידאו.מה אני צריך לעשות הלאה?לגרושתי הוצא צו פשיטות רגל, האם אני יכול להשתמש בכך לביטול הצו? אם כן, איך?

מסירה

עו"ד שרגא משה 21/09/12
עליך לבקש להכיר בהמצאה זו כהמצאה מלאה. יש טופס שיש להגישו יחד עם תצהיר.


אשר להליכי פש"ר, אם ניתן צו לעיכוב הליכים, עליך להגיש תביעת חוב ולבקש פסיקת מזונות מבימ"ש של פשיטת רגל.

דקה לפני …..

אור 20/09/12
היי אני נמצא כרגע במצב בו התיק שלי יעבור לתביעה בהוצאה לפועל (של הבנק) מצבי הכלכלי בכי רע העמדתי את הדירה שלי למכירה בסכום מגוחך העיקר לסיים ולשלם את החוב. אני מנסה להגיע להסדר אבל הם רוצים ערבים מדובר על 150.000 ש"ח (עסק שקרס) אשמח לכל עצה תודה

כיוון

עו"ד שרגא משה 21/09/12
בעיקרון יש להזהר מאד מלהגיע להסדרי חוב עם בנקים.

מי שלא יכול לשלם 150 אלף ש"ח היום ומעמיד ערבים יכול למצוא את עצמו וגם את הערבים חייבים בסכום גבוה בהרבה תוך פרק זמן קצר.

עיקול נכס לא על שם החייב

נוגה 20/09/12
שלום,
ענית לי שניתן לעקל בית של חייב מזונות שרשום על שם רשות הפיתוח כבעלים, אך אם בעצם החייב לא רשום בטאבו לא יבקשו בעצם שאני אוכיח שהנכס אכן שייך לו? 2. במידה וכן האם אישור מרשות המס כי העברתי בעלות אליו היא הוכחה מספקת או שאני צריכה ללכת לבית משפט בעצמי שיאשרו לי? תודה רבה מראש

היכן הנכס רשום

עו"ד שרגא משה 21/09/12
מנהל מקרקעי ישראל? חברה משכנת?

ניתן להטיל עיקול שם.

עיקול על כספים בחשבון

אביב 19/09/12
האם ניתן להטיל עיקול על כספים בחשבון PAYPAL. במידה וכן- כיצד זה נעשה?

לא

עו"ד שרגא משה 21/09/12
חשבון PAYPAL אינו בארץ.
ניתן לעקל את החשבון שאליו PP מזרים כסף בישראל.

לחילופין ניתן לבקש צו איסור דיספוזיציה לכספים שלא בארץ. זהן צו שהפרתו יכולה לשמש עילה להליך לפי בזיון בימ"ש. (לא ניתן אם הצו ניתן ע"י רשם הוצל"פ)

כונס נכסים

אדלר מאיר 19/09/12
קיבלתי הודעת כונס נכסים על הבית סה"כ החוב הוא : כ 14,000.00 שקל. אני מעוניין לשלם את החוב בתשלומים ולבטל את כונס הנכסים.
מה עלי לעשות בכדי לבטל את כונס הנכסים.
תודה

ביטול כונס נכסים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/09/12
השאלה חסרת פרטים מהותיים.
בכ"מ הנושא מורכב מידי מכדי שינתן תשובה במסגרת הפורום.

בהצלחה, וברכת שנה טובה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת ייצוג בהוצל"פ

תומר 19/09/12
שלום,
אני עו"ד צעיר.
החלפתי עו"ד מייצג בתיק הוצל"פ.
שלחתי "הודעה על החלפת ייצוג" (בצירוף מכתב מהלקוח וכן ייפוי-כח), אבל במידע הטלפוני אמרו לי שזה לא יעודכן שכן אני צריך להגיע פיזית להוצל"פ לשם החלפת הייצו.
1. האם זה נכון או שניתן לבצע את ההחלפה ע"י בקשה בדואר?
2. במידה וכן, מה עליי להביא עימי לצורך החלפת הייצוג? (תעודת עו"ד וכדו').

תודה,
תומר

החלפת ייצוג בתיק הוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/09/12
שלום לך
לא מתקבלות בקשות להחלפת ייצוג דרך הדואר, הדרך היחידה היא לגשת ללשכה ולהגיש בקשה מסודרת להחלפת ייצוג.

בהצלחה, וברכת שנה טובה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איומים בגין אי תשלום המזונות

אודליה 19/09/12
הגרוש מאיים כי יפגע בתשלום המזונות קרי לא ישלמם. האם באפשרותו לעשות כן? האם רק במצבים מסויימים הינו יכול לעשות זאת? ומה עושים בכדי להמנע מכך?

אי תשלום של דמי המזונות, איומים מצד החייב

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/09/12
שלום לך
יש לדחות על הסף כל איום שכזה, אין באפשרותו של החייב שלא לשלם את דמי המזונות ע"פ החוק.
ככל והחייב לא ישלם את דמי המזונות, יש לפתוח כנגדו תיק הוצל"פ, ובמסגרתו יש לבצע נגדו, הגבלה על רשיון הנהיגה, עיכוב יציאה מהארץ, ואפילו צו מאסר.
מנסיוני בתחום גביית מזונות בהוצל"פ, רוב החייבים משלמים את כל הסכום בסופו של דבר!
לכן אין מה לפחד, ויש לפעול בנחישות ונחרצות כנגד האיומים של החייב.
אני מזמין אותך לקרוא את המאמר הבא.


בהצלחה, וברכת שנה טובה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובות להוצאה לפועל

דלית 19/09/12
יש לי איחוד תיקים . באיחוד נאמר לי לשלם 250 ש"ח כל חודש.תקופה של שנה לא שילמתי עקב בעיות כלכליות. לאחר שעיקלו לי את חשבון הבנק הגשתי בקשה ופריסה של החוב ואישרו לי. שילמתי 850 ש"ח כל חודש.  שילמתי 10 תשלומים סכום שהתבקשתי לשלם ובטעות שילמתי חודש נוסף. שאלתי היא: אם שילמתי חודש נוסף בטעות האם יחזירו לי את הסכום. ואם שילמתי את חובותיי להוצאה לפועל וכרגע אני צריכה לשלם סכום של 250 ש"ח כל חודש אם זה מתבצע באופן אוטומטי או עלי להגיש בקשה.אודה לכם על תשובה. ממני דליה

תשלום עודף בתיק של איחוד תיקים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/09/12
הכספים לא ישובו אליך.
ניתן להתקזז עם התשלומים הבאים.

בהצלחה, וברכת שנה טובה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה בקשות בבקשה אחת

דוד 19/09/12
שלום, אני  רוצה להגיש בקשה להוצל"פ על טענת קיזוז של עשרות אלפי שקלים ששולמו למשיב והוא לא קיזז מהחוב. באותה הזדמנות אני מבקש עוד כמה סעדים: 1. ביטול חקירת יכולת עד להחלטה בעניין טענת הקיזוז.  2. סגירה על תיק אחר באותו עניין שלא נסגר על ידי המשיב. 3. הוצאות משפט על העדר הקיזוז, שאילץ להגיש את הבקשה. א.האם ניתן לבקש סעדים שונים? ב. האם ניתן לבקש החזר הוצאות משפט בהוצל"פ?תודה רבה. 

בקשות שונות בתיקים אחרים בהוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/09/12
שלום לך
יש להגיש כל בקשה בנפרד.

בהצלחה, וברכת שנה טובה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן