פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה בקשר לנהיגה בשכרות גבולית.
ורד גולדמן
10/02/10
נתפסתי לפני חצי שנה על נהיגה בשכרות גבולית של 265 מיקרוגרם, קיבלתי שלילה מנהלתית בת חודש ולאחר חודש השופטת עיקבה את המשפט לעוד חצי שנה עקב בעיות עם המשפט התעבורתי של הינשופים בישראל.
שבוע הבא המשפט ולא לקחתי עורך דין השאלה שלי היא כמה זמן אקבל שלילה פחות או יותר אם בכלל?וכל זאת ללא עורך דין כלל.
שבוע הבא המשפט ולא לקחתי עורך דין השאלה שלי היא כמה זמן אקבל שלילה פחות או יותר אם בכלל?וכל זאת ללא עורך דין כלל.
שכרות
|עו"ד נ.חקלאי
10/02/10
אם שבוע הבא תודי באשמה את צפויה לקבל שנתיים שלילה. יש שופטים שמתחשבים ונותנים פחות ויש כאלו שלא. שווה לדחות את הדיון עוד קצת
לדחות ומהר
ג'ימי מינאוי
11/02/10
לו הייתי בסיטואציה שלך הייתי שולח דחייה בכתב כבר ביום ראשון הבא מציין בנימוקי הבקשה כי אמור להינתן פס"ד עקרוני בירושלים שכן כמות מסוג זה הנה גבולית ויש טעם של ממש לדחות את המשפט כדי לקבל יותר אינדיקציה מפס"ד שאמור להינתן בי-ם.
קבלת דוח על מהירות מופרזת בהיותי "על תנאי"
ויקי
10/02/10
לפני כשנה וחצי נשפטתי על על מהירות מופרזת וחוץ מהקנס הכספי קיבלתי פסק דין שלילה של חודשיים על תנאי למשך שנתיים.לפני כחודש, נתפסתי שוב על מהירות וקיבלתי לשלם קנס כספי בלבד. האם בעקבות תשלום הקנס שבעצם מהווה הודאה בעברה, יופעל באופן אוטומטי העונש שנקבע בפסק דין? מה מומלץ לעשות במקרה כזה?
אין צורך בלפחד
ג'ימי מינאוי
10/02/10
לפי דברייך העבירה השנייה הנה מסוג ב"מ כך שאין מדובר באישום שחלילה עשוי להביא להרשעה שבעקבותיה יופעל התנאי.
פניה לתובע המשטרתי
נתנאל
10/02/10
שלום וברכה,
אני עומד בפני משפט ואני מעוניין לדבר עם התובע לפני.
איך מגיעים אליו? איך מדברים אתו? האם צריך ללכת עליו? הגיוני לעשות את זה בטלפון?
תודה מראש.
אני עומד בפני משפט ואני מעוניין לדבר עם התובע לפני.
איך מגיעים אליו? איך מדברים אתו? האם צריך ללכת עליו? הגיוני לעשות את זה בטלפון?
תודה מראש.
תלוי בהרבה דברים
ג'ימי מינאוי
10/02/10
השאלה על איזה אישום מדובר. לא נהוג להגיע להסדרים בטלפון. נהוג לקבוע פגישה עם רמ"ת ולאחר מכן לנסות ולהגיע להסדר.
דוח חניה על מדרכה בתל אביב קוד 39
מאיר
10/02/10
בתאריך ה 11/01/10 החנתי את ריכבי ברחוב הארבעה מול בית מ"ס 8
ליד הסינמטק היות וכיום בונים שם ואין מדרכה החנתי ועל כך קיבלתי דוח 500 שקל ,האם חניה במקום שקיום משמש אתר ובניה ולא קימת מדרכה, העיריה יכולה לתת לי דוח יש לי תמונה המראה שאין מדרכה
ליד הסינמטק היות וכיום בונים שם ואין מדרכה החנתי ועל כך קיבלתי דוח 500 שקל ,האם חניה במקום שקיום משמש אתר ובניה ולא קימת מדרכה, העיריה יכולה לתת לי דוח יש לי תמונה המראה שאין מדרכה
תשלח מכתב...
ג'ימי מינאוי
10/02/10
תעלה את טיעונייך בכתב ותפנה לעיריית ת"א מח' אכיפה וחנייה ותבקש לבטל את הדו"ח מהטעמים שתראה לנכון או לחילופין תבקש שיחליפו את האישום באזהרה.
אפשרות לעירעור על דו"ח חניה מצולם
קובי אקשטיין
10/02/10
שלום וברכה,
אני מבין שטעות בפרטים שבדו"ח יכולה להוות עילה לביטולו.
בבעלותי רכב מיצובישי מסחרי ובדו"ח נכתב רכב פרטי מסוג יונדאי.
רציתי לשאול האם הדבר נכון גם כאשר בדו"ח מצוין מס' רכב נכון ושהרכב צולם...?
בתודה,
קובי
אני מבין שטעות בפרטים שבדו"ח יכולה להוות עילה לביטולו.
בבעלותי רכב מיצובישי מסחרי ובדו"ח נכתב רכב פרטי מסוג יונדאי.
רציתי לשאול האם הדבר נכון גם כאשר בדו"ח מצוין מס' רכב נכון ושהרכב צולם...?
בתודה,
קובי
לא תמיד...
ג'ימי מינאוי
10/02/10
אם מדובר בטעות טכנית הרי הדבר ככלל לא יביא לביטול הדו"ח. אני סבור שטעות במס' הרישוי או בכלל בסוג הרכב יכולה לכאורה להבות עילה לביטול.
ערעור על החלטת התובע העירוני
רחל
10/02/10
שאלה : יש תמרור האוסר חניה בין שעות מסוימות לפני הצומתT ,אחרי הצומת יש תמרור המבטל את איסור החניהאני חניתי אחרי הצומת .רכב נגרר + כנס, הגשתי בקשת לביטול בטענה שצומת מבטל את תמרור האוסר על חניה ולא ראיתי אותו.תשובה הייתה שלילית - לא מצאו מספיק נימוקים לביטול.איפה ניתן לערער ומה הסיכויים?
ערעור
|עו"ד נ.חקלאי
10/02/10
בדוח עצמו רשום שיש לך 30 יום מקבלת הדוח לבקש לבטל אותו ויש לך 90 יום מקבלת הדוח לבקש להישפט.
בדוח עצמו אמור להיות רשום לאן שולחים את הבקשה להישפט. נצל זכות זו - אולי את השופט או את התובע שיגיע למשפט (שהוא עורך דין) כן תצליח לשכנע.
בהצלחה
בדוח עצמו אמור להיות רשום לאן שולחים את הבקשה להישפט. נצל זכות זו - אולי את השופט או את התובע שיגיע למשפט (שהוא עורך דין) כן תצליח לשכנע.
בהצלחה
דוח חניה
שחר
10/02/10
שלום רב
קיבלתי דו"ח על חניה עם שתי גלגלים על המדרכה. את הדוח קיבלתי בדואר רשום בלבד ולא שמו לי אותו על השמשה. בשל כך איני יכול לדעת מה באמת עשיתי באותו יום ואיפה הייתי משום שזה היה לפני חצי שנה כבר . בנוסף לכך בדוח שנשלח אלי לא היה שום תיאור של רכבי (צבע או דגם) פרט למספר הרכב. שאלתי היא האם יש חובה לשים את הדוח על השמשה של הרכב וכן האם יש חובה לרשום בדוח את סוג הרכב או צבעו של הרכב.
תודה מראש
קיבלתי דו"ח על חניה עם שתי גלגלים על המדרכה. את הדוח קיבלתי בדואר רשום בלבד ולא שמו לי אותו על השמשה. בשל כך איני יכול לדעת מה באמת עשיתי באותו יום ואיפה הייתי משום שזה היה לפני חצי שנה כבר . בנוסף לכך בדוח שנשלח אלי לא היה שום תיאור של רכבי (צבע או דגם) פרט למספר הרכב. שאלתי היא האם יש חובה לשים את הדוח על השמשה של הרכב וכן האם יש חובה לרשום בדוח את סוג הרכב או צבעו של הרכב.
תודה מראש
חניה
|עו"ד נ.חקלאי
10/02/10
אני מבינה ממך שזו דוח עירייה. למיטב ידיעתי העיריות נוהגות לצלם את הרכב. ואם לא הפקח חייב לרשום פרטים מספיק ברורים כדי שיהיה ברור באיזה רכב מדובר ואיך בוצעה העבירה. יכול להיות שהוא השאיר לך את הדוח על הרכב ומישהו - עובר אורח - לקח את זה - לכן החוק מחייב אותם לשלוח גם בדואר רשום.
אני מציעה שתפנה ליחידה הרלוונטית ותבקש לצלם את חומר הראיות שבידי התביעה - אם מהחומר ברור שזה הרכב שלך ואתה בצעת את העבירה - תחסוך לך כאב ראש ותשלם. אם אתה לא משוכנע שזה רכבך - הגש בקשה לביטול דוח ואם לא יבטלו - תבקש להישפט. עשה זאת מהר - כי יש מגבלת זמנים - 30 יום לביטול 90 יום לבקש להישפט.
בהצלחה
אני מציעה שתפנה ליחידה הרלוונטית ותבקש לצלם את חומר הראיות שבידי התביעה - אם מהחומר ברור שזה הרכב שלך ואתה בצעת את העבירה - תחסוך לך כאב ראש ותשלם. אם אתה לא משוכנע שזה רכבך - הגש בקשה לביטול דוח ואם לא יבטלו - תבקש להישפט. עשה זאת מהר - כי יש מגבלת זמנים - 30 יום לביטול 90 יום לבקש להישפט.
בהצלחה
תשלום בגין ימי מחלה לעובד 6 ימים בשבוע
DDRR
09/02/10
מכובדי שלום,
עובד ייצור העובד 6 ימים בשבוע, הגיע לעבודה ביום חמישי והלך לרופא בתחילת אותו יום לאחר שלא הרגיש טוב.
מתי נחשב יום המחלה ה-1 לצרכי חישוב התשלום האם ביום חמישי (יום עבודה חלקי) או שישי? היכן נאמר בחוק?
ובמידה והעובד עובד מדי פעם בשבת (כפעמיים בחודש) האם מגיע לו גם תשלום על מחלה בשבת?
עובד ייצור העובד 6 ימים בשבוע, הגיע לעבודה ביום חמישי והלך לרופא בתחילת אותו יום לאחר שלא הרגיש טוב.
מתי נחשב יום המחלה ה-1 לצרכי חישוב התשלום האם ביום חמישי (יום עבודה חלקי) או שישי? היכן נאמר בחוק?
ובמידה והעובד עובד מדי פעם בשבת (כפעמיים בחודש) האם מגיע לו גם תשלום על מחלה בשבת?
אתה לא בפורום הנכון
|עו"ד נ.חקלאי
09/02/10
פנית לפורום תעבורה. פנייתך אינה קשורה כלל לענייני תעבורה. אנא פנה לפורום הרלוונטי על מנת לקבל תשובה מקצועית.
בהצלחה
בהצלחה
בית משפט לעניינים מקומיים
avic
09/02/10
שלום רב
רציתי לדעת, אם הגשתי תביעה בבית משפט לעניינם מקומיים נגד העירייה בטענה כי לא שלחה בדואר רשום את דוחות החנייה ומכאן שחלה התיישנות על העברה, והפסדתי. האם אני יכול לפנות לבימ"ש אזרחי בטענה כי חלה התיישנות על העונשהקנס (הלכת סצ'י), או שמה העירייה תוכל לטעון כבר נשפטתי?. שהרי התיישנות העבירה זה פלילי והתשיינות העונש זה אזרחי חוק המיסים גבייה. לתשובתכם אודה.
רציתי לדעת, אם הגשתי תביעה בבית משפט לעניינם מקומיים נגד העירייה בטענה כי לא שלחה בדואר רשום את דוחות החנייה ומכאן שחלה התיישנות על העברה, והפסדתי. האם אני יכול לפנות לבימ"ש אזרחי בטענה כי חלה התיישנות על העונשהקנס (הלכת סצ'י), או שמה העירייה תוכל לטעון כבר נשפטתי?. שהרי התיישנות העבירה זה פלילי והתשיינות העונש זה אזרחי חוק המיסים גבייה. לתשובתכם אודה.
חסרים פרטים
|עו"ד נ.חקלאי
09/02/10
כעקרון - כפי שאתה בוודאי יודע התיישנות של העבירה זה עניין שונה מהתיישנות של העונש. האם באמת התיישן העונש? האם היתה הפסקה של 3 שנים מפעולת הגבייה האחרונה שבוצעה? אם כן שווה להילחם.
ערעור על החלטת תובע העירוני
רחל
09/02/10
לפני כ 9 חודשים גוררו לי את הרכב וקיבלתי כנס מעיריה על חניה אסורה במקום שבו לטענתי שילוט לא היהברור/ נכון ,הגשתי בקשה לביטול .לא מזמן קיבלתי תשובה שלילית ללא נימוק מתובע העירוני.שאלה האם ניתן לערער על החלתה במחלקת חניה או עירור צריך להגיש לבית משפט השלום?שאלה נוספת : במקום שבו חניתי תמרור האוסר חניה נמצא לפני צומת T .אני חניתי אחרי הצומת ולא ראיתי תמרור(צומת גם מבטל את התמרור,אבל בהמשך יש תמרור שמבטל את תמרור האוסר חניהשאותו היה ניתן לראות.האם סיבה הזאת מספיק מוצדקת כדי להמשיך במלחמה?שאלה א
אם הדבר הוא ,בדיוק ,בדיוק כמו שציינת
מיקו
09/02/10
ברור שעליך להאבק,וכמובן לדרוש גם את מחיר הגרירה ,
ולעניין התשובה של התובע הערוני את באמת חושבת שהןא באמת בדק זאת ?( והראיה הטובה ביותר ,אין נימוק כי כדי לנמק הוא צריך לבדוק,,,,)
ולעניין התשובה של התובע הערוני את באמת חושבת שהןא באמת בדק זאת ?( והראיה הטובה ביותר ,אין נימוק כי כדי לנמק הוא צריך לבדוק,,,,)
נתיב שמאלי
פפ
09/02/10
בכביש חד סיטרי המחולק לשני נתיבים,האם יש חוק חדש שבו יש הגבלת זמן לעכיפה או נסיעה בנתיב שמאלי?
לא ,אין הגבלת זמן ,אבל
מיקו
09/02/10
כנראה יש פרשנות שלך ,לעקיפה .
אם לא חציתי את הצומת באור אדום אלא רק עברתי את קו
אורי
09/02/10
אלא רק עברתי את קו העצירה, ומצלמה צילמה אותי קיבלתי דוח שצולמתי עובר את קו העצירה, (נראה לי ס' 21א).יש דבר כזה?
חצית קו באדום
|עו"ד נ.חקלאי
09/02/10
אם רק חצית את הקו ונעצרת אז אתה לא אמור לקבל דוח. כעקרון כל רכב מצולם פעמיים - בהפרש של שניה. אם ב - 2 התמנות רואים שאתה באותו המקום - לא ישחזרו דוח. אם בתמונה השניה רואים שאתה חוצה את הצומת למרות שנכנסת באדום - תקבל דוח.
נועה
נועה
חציית כביש כהולכת רגל ושוטרת שסלפה את שהתרחש
יפעת
08/02/10
שלום
יש לי שאלה מקווה שזהו המקום לכך
לפני כחודש חציתי מעבר חציה- בירוק!, עצרתי באי תנועה (במעבר החציה השני היה אור אדום) ולאחר מכן חציתי שוב בירוק!. מיד עם הגעתי לצד השני עצרה אותי אישה עם מעיל כחול(שהסתברה כשוטרת לאחר ששאלתי אותה מי היא) ודרשה ממני תעודת זהות (לאחר ששאלתי למה היא הסבירה לי שחציתי באדום). מיד אמרתי שלא כך היה אבל היא התעקשה ואמרה שחשבתי שאני חוצה בירוק כי הסתכלתי על הרמזור הלא נכון (שקר גמור כי אני יודעת בודאות שבמעבר חציה השני אני עמדתי כי היה אדום!) היא מלאה את הדוח עם הסיפור המוטעה שלה. מה אני אמורה לעשות היש סיכוי שיבטלו לי את הדוח המרתיח הזה?
יש לי שאלה מקווה שזהו המקום לכך
לפני כחודש חציתי מעבר חציה- בירוק!, עצרתי באי תנועה (במעבר החציה השני היה אור אדום) ולאחר מכן חציתי שוב בירוק!. מיד עם הגעתי לצד השני עצרה אותי אישה עם מעיל כחול(שהסתברה כשוטרת לאחר ששאלתי אותה מי היא) ודרשה ממני תעודת זהות (לאחר ששאלתי למה היא הסבירה לי שחציתי באדום). מיד אמרתי שלא כך היה אבל היא התעקשה ואמרה שחשבתי שאני חוצה בירוק כי הסתכלתי על הרמזור הלא נכון (שקר גמור כי אני יודעת בודאות שבמעבר חציה השני אני עמדתי כי היה אדום!) היא מלאה את הדוח עם הסיפור המוטעה שלה. מה אני אמורה לעשות היש סיכוי שיבטלו לי את הדוח המרתיח הזה?
האופציות שעומדות בפניך
|עו"ד נ.חקלאי
08/02/10
כעקרון האפשרות לבטל את הדוח היא למעשה להמירו באזהרה. אזהרה מקבל רק מי שמודה באשמה ושעברו התעבורתי נקי בשנתיים האחרונות. אזהרה תפטור אותך מהצורך לשלם קנס - אך זה יופיע ברישומי המשטרה באופן שבפעם הבאה שתקבלי דוח כבר ידעו זהוזהרת ולא יוותרו לך על הדוח הבא.
אם תפני למשטרה ותגידי שהשוטרת משקרת או טועה - הדוח לא יבוטל.
הדרך היחידה לזכותך מכל אשמה - כך שלא ישאר שום רישום - זה רק באמצעות בית משפט. עלייך להגיש בקשה להישפט. שלחי בדואר רשום כדי שתהיה לך אסמכתא. תוזמני למשפט השופט ישאל אותך אם את מודה באשמה או לא. אם לא - תוזמני פעם נוספת לדיון ואז תגיע השוטרת - את תחקרי אותה - התביעה תחקור אותך ואז השופט יחליט. אם יהיה לו ספק הוא יזכה אותך - אם הוא ישוכנע לגמרי שהשוטרת צודקת ואת טועה - את תורשעי ותאלצי לשלם את הקנס (שיכול גם קצת לגדול).
יש הרבה זיכויים. אל תפחדי ללכת עם האמת שלך. אלא שזו בהחלט טרחה.
לשיקולך.
בהצלחה
אם תפני למשטרה ותגידי שהשוטרת משקרת או טועה - הדוח לא יבוטל.
הדרך היחידה לזכותך מכל אשמה - כך שלא ישאר שום רישום - זה רק באמצעות בית משפט. עלייך להגיש בקשה להישפט. שלחי בדואר רשום כדי שתהיה לך אסמכתא. תוזמני למשפט השופט ישאל אותך אם את מודה באשמה או לא. אם לא - תוזמני פעם נוספת לדיון ואז תגיע השוטרת - את תחקרי אותה - התביעה תחקור אותך ואז השופט יחליט. אם יהיה לו ספק הוא יזכה אותך - אם הוא ישוכנע לגמרי שהשוטרת צודקת ואת טועה - את תורשעי ותאלצי לשלם את הקנס (שיכול גם קצת לגדול).
יש הרבה זיכויים. אל תפחדי ללכת עם האמת שלך. אלא שזו בהחלט טרחה.
לשיקולך.
בהצלחה
כתובת משלוח של דוח חניה
איציק
08/02/10
האם זה נכון שכתובת למשלוח דוח חניה הינה כתובת משרד הפנים בלבד לפי תעודת זהות מקבל הדו"ח ומשלוח לכל כתובת אחרת כגון כתובת משרד התחבורה או כתובת שהועברה על ידי חברת הליסינג אינה רלונטית והדוח בטל אם עברו שנתיים אם אכן כך מה הסעיף הרלוונטי בחוק ? תקדימים ?
כן
|עו"ד נ.חקלאי
08/02/10
כעקרון משרד התחבורה מסונכרן עם משרד הפנים. אם אתה רוצה לגשת למשרד התחבורה לשנות כתובת - ממילא ישלחו אותך למשרד הפנים. כך שמבחינתם זו כתובת זהה.
הכתובת שמוסרת חברת ליסינג היא אכן לא מחייבת. אין חובה בחוק לעדכן את חברת הליסינג כשאתה עובר דירה - רק את הרשויות.
לכן אם שלחו לכתובת שמסרה חברת הליסינג שהיא אינה כתובתך הרשומה אזי אתה בהחלט אמור אחרי שנתיים להנות מהתיישנות.
בהצלחה
הכתובת שמוסרת חברת ליסינג היא אכן לא מחייבת. אין חובה בחוק לעדכן את חברת הליסינג כשאתה עובר דירה - רק את הרשויות.
לכן אם שלחו לכתובת שמסרה חברת הליסינג שהיא אינה כתובתך הרשומה אזי אתה בהחלט אמור אחרי שנתיים להנות מהתיישנות.
בהצלחה
יציאה מחניה והשתלבות בדרך
ליאור
08/02/10
תוכן הפניה:במהלך יציאה איטית מחנייה במקביל לדרך עירונית, בסמוך למעבר חצייה, כאשר רכבי כבר היה במרכז הכביש פגעה ברכבי (בדלת הנהג) מכונית שנסעה בדרך. כנראה שלא שמה לב, אפילו לא האטה. האם תמיד האחריות היא על הנהג היוצא מחנייה?
אחריות נהג-תשובה
עו"ד יאיר מושיוב
08/02/10
מן המתואר בפנייתך, אתה הוא האשם, כי אתה המשתלב ואתה הוא זה שחודר לנתיב זורם.
ולשאלתך הכללית- לא, רכב משתלב לא תמיד יהיה אשם, אם למשל הרכב שהתנגש בו נסע בניגוד לכיוון התנועה...
ולשאלתך הכללית- לא, רכב משתלב לא תמיד יהיה אשם, אם למשל הרכב שהתנגש בו נסע בניגוד לכיוון התנועה...
אזהרה
טובה
08/02/10
לפני כשנה קיבלתי אזהרה על תמרור אין כניסה.
לפני כשבוע קיבלתי דו"ח על תמרור עצור.
יש לציין כי אין לי עבירות תנועה מזה 26 שנה
לכמה זמן תקפה האזהר שקיבלתי?
לפני כשבוע קיבלתי דו"ח על תמרור עצור.
יש לציין כי אין לי עבירות תנועה מזה 26 שנה
לכמה זמן תקפה האזהר שקיבלתי?
אזהרה-תשובה
עו"ד יאיר מושיוב
08/02/10
עליך לבדוק על מה חלה האזהרה שקיבלת, כי ייתכן (ואף סביר) שהיא כלל לא רלוונטית לתמרור עצור.
שלילת רישיון
ארז -תשובה דחופה
07/02/10
ליפני כשנה ומשהו עצר אותי שוטר הוא היה באוטו רגיל והוא טען שלא עצרתי בעצור וזה לא נכון והוא עטן שלא צייתתי לשוטר עצמו. הוא נתן לי דו''ח והזמנה לבית משפט.המשפט היה בחודש פבואר 2009 שפטו אותי לא בפני קיבלתי קנס 1000 ש''ח ונהיגה על תנאי.היום ב-7.2 רציתי ללכת להוציא רישיון על אופנוע לא נתנו לי אמרו שהרשיון חסום. הלכתי למשרד הרישוי ואמרו לי שיש שלילה על המשפט שהיה ליפני שנה שרק עכשיו הפעילו את השלילה כי לא הפקדתי את הרישיון איך זה יכול להיות???????ששוללים ככה?
פנה למזכירות בית המשפט לתעבורה - לבירור
אורן המקורי
07/02/10
הסיפור מבורדק,,,
מיקו
07/02/10
איך יכול להיות שקיבלת 1000 ש"ח קנס ועל תנאי ,וטוענים שלא הפקדת את הרשיון ,וכי למה שתפקיד אותו ?
פסילה בהיעדר
|עו"ד א.שור
08/02/10
לא הפעילו את הפסילה עכשיו, הפסילה כבר בתוקף מיום שנגזרה, אתה התוודעת לפסילה רק עכשיו כי כנראה לא נעצרת ע"י שוטר לאחרונה.
בכל מקרה, ראשית עליך לבצע הפקדה בביהמ"ש שכן אסור לך לנהוג מאידך הפז"מ לא דופק.
שנית יש להגיש בקשה לביטול פסק דין ומה שבטוח אל תנהג עד שהעניין מסתדר.
בהצלחה
בכל מקרה, ראשית עליך לבצע הפקדה בביהמ"ש שכן אסור לך לנהוג מאידך הפז"מ לא דופק.
שנית יש להגיש בקשה לביטול פסק דין ומה שבטוח אל תנהג עד שהעניין מסתדר.
בהצלחה
תביעה על קנס בחניית כחול-לבן ללא שלט של חנייה בתשל
בני דנירוב
07/02/10
שלום רב!
אני רוצה לדעת האם חוק עזר על חניה בתשלום מחייב שיהיה :
1 ) סימון כחול-לבן על שפת המדרחה
2) תמרור חניה
3) שלט המתריע על חניה בתשלום בטווח שעות המוגדרות.
האם רק לפי סעיף מס' 1 ניתן לתבוע תשלום עבור החנייה?
כמו כן אשמח לקבל גם מקור חוקתי שהסתמכתם במתן תשובה
תודה!
אני רוצה לדעת האם חוק עזר על חניה בתשלום מחייב שיהיה :
1 ) סימון כחול-לבן על שפת המדרחה
2) תמרור חניה
3) שלט המתריע על חניה בתשלום בטווח שעות המוגדרות.
האם רק לפי סעיף מס' 1 ניתן לתבוע תשלום עבור החנייה?
כמו כן אשמח לקבל גם מקור חוקתי שהסתמכתם במתן תשובה
תודה!
צריך שיהיה את שלושת הדברים שציינת
מיקו
07/02/10
מאחר שבתקנות התעבורה ,בחוק, סימון כחול לבן פירושו ,חניה בהתאם להסדר הרשות המקומית ,לכל רשות מקומית יש הסדר משלה,שעות משלה ,מחיר משלה,ויש אפילו רשויות שכחול לבן פירושו חניה חופשית ללא תשלום.
אז איך יודעים אם החניה בחינם, או בתשלום? בשביל זה יש תמרורים ושלטים.
אז איך יודעים אם החניה בחינם, או בתשלום? בשביל זה יש תמרורים ושלטים.
דו"ח על חניה אסורה
עו"ד יאיר משיוב
08/02/10
העובדה שהסימון משתנה בין עיר לעיר אינה מונעת מן הרשויות להמנע מלשלט מקטעים מסויימים, ולאכוף חניה אסורה בהם.
עיריית ת"א, למשל, מתמררת רק את המקטעים בהם החניה מותרת לבעלי תו איזורי בשעות מסויימות, תוך שהתמרור מבהיר באילו שעות החניה פתוחה לקהל הרחב בתשלום.
בדיוק בצד השני של הרחוב יהיה מקטע כחול-לבן נטול כל שילוט, אשר משמעותו היא שבשעות ה"מותרות", קרי 9:00-17:00, ניתן לחנות רק בתשלום (תו גירוד/סלופארק/איזיפארק/פאנגו), ואילו לאחר השעה 17:00 ניתן לחנות בחינם עד 9:00 למחרת בבוקר.
הבעיה אכן קיימת, לפיה, לא תל אביביים (ואף תל אביביים רבים) אינם בקיאים בחוקים אלו, ולכן נקנסים לרוב.
עיריית ת"א, למשל, מתמררת רק את המקטעים בהם החניה מותרת לבעלי תו איזורי בשעות מסויימות, תוך שהתמרור מבהיר באילו שעות החניה פתוחה לקהל הרחב בתשלום.
בדיוק בצד השני של הרחוב יהיה מקטע כחול-לבן נטול כל שילוט, אשר משמעותו היא שבשעות ה"מותרות", קרי 9:00-17:00, ניתן לחנות רק בתשלום (תו גירוד/סלופארק/איזיפארק/פאנגו), ואילו לאחר השעה 17:00 ניתן לחנות בחינם עד 9:00 למחרת בבוקר.
הבעיה אכן קיימת, לפיה, לא תל אביביים (ואף תל אביביים רבים) אינם בקיאים בחוקים אלו, ולכן נקנסים לרוב.
חד גדיא
רפי
07/02/10
שלום רב
רכב השכור על שמי חנה באדום לבן וקיבלתי דוח חניה.
לא נהגתי ברכב מעולם
הנהג שנהג ברכב שאני יודע את שמו עזב לצערי את הארץ.
יש בידי 2 דוחות שונים כאשר אותו נהג נעצר עיי המשטרה הדוח רשום על שמו של אותו הנהג.
משטרת ישראל מוכנה לבטל לי את הדוח רק כשאותו הנהג יקבל על עצמו את האחריות.
אבל הנל עזב את הארץ
שאלתי היא יש אפשרות לשכנע את השופט? את התובע המשטרתי לא הצלחתי לשכנע
רכב השכור על שמי חנה באדום לבן וקיבלתי דוח חניה.
לא נהגתי ברכב מעולם
הנהג שנהג ברכב שאני יודע את שמו עזב לצערי את הארץ.
יש בידי 2 דוחות שונים כאשר אותו נהג נעצר עיי המשטרה הדוח רשום על שמו של אותו הנהג.
משטרת ישראל מוכנה לבטל לי את הדוח רק כשאותו הנהג יקבל על עצמו את האחריות.
אבל הנל עזב את הארץ
שאלתי היא יש אפשרות לשכנע את השופט? את התובע המשטרתי לא הצלחתי לשכנע
לא. הסבת דו"ח מחייבת בהצהרה של הנהג שמקבל עליו את
אורן המקורי
07/02/10
הדו"ח.
אחריות בעלים
|עו"ד א.שור
08/02/10
החוק קובע שהבעלים אחראי אלא אם כן הצביע הבעלים על הנהג בפועל ולא על נהג וירטואלי אלא כזה שלוקח אחריות.
לפיכך לא תוכל לשכנע לא את השופט ובטח לא את התובע
לפיכך לא תוכל לשכנע לא את השופט ובטח לא את התובע
אחריות בעלים
|עו"ד א.שור
08/02/10
החוק קובע שהבעלים אחראי אלא אם כן הצביע הבעלים על הנהג בפועל ולא על נהג וירטואלי אלא כזה שלוקח אחריות.
לפיכך לא תוכל לשכנע לא את השופט ובטח לא את התובע
לפיכך לא תוכל לשכנע לא את השופט ובטח לא את התובע
סימון חנייה על פי החוק
חגית
07/02/10
שלום,
ברצוני לשאול לגבי סימון אבן שפה-
האם על פי החוק מחוייבת הרשות המקומית לסמן אבן שפה של מדרכה בקטע כביש המשמש חניה:
לפני מספר ימים נסעתי בישוב קטן בקטע כביש חדש יחסית ואחרי עיקול בכביש לא היה כל סימון לחניה-לא על אבני השפה ולא על הכביש.
אחרי כמה עשרות מטרים היתה סגירה של מפרץ החניה באמצעות מדרכה שבולטת לכיוון מרכז הכביש. אין כל סימון על שפת המדרכה שסוגרת את המפרץ וכן לא סימון בכביש -לא אדום לבן ולא סימון זוהר.
האם הרשות המקומית מחוייבת בסימון או בתמרור?
איפה אני יכולה למצוא סימוכין בחוק?
תודה
ברצוני לשאול לגבי סימון אבן שפה-
האם על פי החוק מחוייבת הרשות המקומית לסמן אבן שפה של מדרכה בקטע כביש המשמש חניה:
לפני מספר ימים נסעתי בישוב קטן בקטע כביש חדש יחסית ואחרי עיקול בכביש לא היה כל סימון לחניה-לא על אבני השפה ולא על הכביש.
אחרי כמה עשרות מטרים היתה סגירה של מפרץ החניה באמצעות מדרכה שבולטת לכיוון מרכז הכביש. אין כל סימון על שפת המדרכה שסוגרת את המפרץ וכן לא סימון בכביש -לא אדום לבן ולא סימון זוהר.
האם הרשות המקומית מחוייבת בסימון או בתמרור?
איפה אני יכולה למצוא סימוכין בחוק?
תודה
השאלה לא ברורה ,קיבלת דו"ח? ואם כן על מה בדיוק?
מיקו
07/02/10
פגיעה ברכב חונה
אביעד
07/02/10
שלום
פגעתי ברכב חונה, כאשר נכנסתי
לחניה. מהירותי הייתה אפסית. לא היה ברור לי
אם ה"נגיעה" שלי גרמה
לנזק (היו באיזור הפגיעה המשוער ברכב השני- 2 פגיעות), אך למען הסר ספק השארתי
פתק בו כתבתי שפגעתי ברכב אך איני יודע אם גרמתי נזק, נא
ליצור קשר, שם ומס' טלפון. למחרת
מתקשרת אלי גברת, היא כבר נמצאת במוסך רשמי
של פיג'ו, ורוצים 900 ש"ח על
2 שריטות של 3 ס"מ,
ועוד עיקום קל בפח (שתי הפגיעות הנ"ל), ודרשה את הפרטים של הביטוח.
אמרתי לה שאני לא חושב שגרמתי את כל הנזק (לא ייתכן 2 פגיעות), ושבכל מקרה
נהגתי ביושרה, השארתי פרטים (מה שהרוב לדעתי לא היו עושים...), אני לא
רוצה לערב את הביטוח, ושאני מצפה שהיא תנהג עמי באותה יושרה, ותיגש למוסך
שלוקח מחיר סביר (2 מוסכניקים שהראיתי להם את תמונות הפגיעה אמרו
שלא היו לוקחים יותר מ500 ש"ח על 2 הפגיעות). אמרתי לה שלמרות שאני
אפילו לא בטוח שנגרם נזק, אני מוכן לשלם על הכל, רק במוסך אחר- שלוקח מחיר
סביר. לא מוכן לפרנס את פיג'ו. ידוע לי שבעל הרכב יכול לבחור היכן לתקן,
אך שוב, במקרה זה לא בטוח שאני גרמתי בכלל נזק.
מסרתי לה בכל מקרה מס' תעודת זהות,
לאחר שהתעקשה שאמסור לה פרטים.
1. האם אני
חייב למסור לה את פרטי הרכב שלי (מפחד שאיכשהו תפעיל את הביטוח)?
2. האם הפתק שהשארתי ("לא בטוח אם גרמתי נזק") נחשב
הודאה?
3. האם היא יכולה להגיש תלונה במשטרה? האם למשטרה יש בכלל
עניין בדבר כזה? נזק רכוש, וגם זה לא בטוח.
4. האם במקרה הנ"ל נהגתי
בצורה חוקית? (הרי אני לא בטוח לגבי הפגיעה, ובסופו של דבר באתי לקראתה, והיא יוצאת קצת
מנוולת בהתעקשותה על מוסך יקר, ולחייב אותי על 2 הפגיעות, שבטוח אחת מהן לפחות כבר
היתה קיימת)
תודה רבה לכל
מי שקרא עד כה ותודה מראש לכל מי שיעזור
אי מסירת פרטים
|עו"ד א.שור
08/02/10
אתה חייב על פי חוק למסור לה את כל הפרטים, אם לא תעשה כן והיא תיגש למשטרה ותואשם בגרימת תאונת נזק בלבד ובאי מסירת פרטים, עבירה לא סימפטית.
הפעלת ביטוח היא בשליטתך, אתה יכול להודיע לביטוח שאתה לא מעוניין להפעיל ביטוח ואז הויכוח ישאר בינך לבינה, לדעתי אם ההפרש בינך לבינה הנו 400 שקל תתפשר איתה באמצע ותסגור עניין כי אם תגרר לתביעות קטנות הזמן ועגמת הנפש שלך יעלו בעשרות מונים על 400 שקל.
בהצלחה
הפעלת ביטוח היא בשליטתך, אתה יכול להודיע לביטוח שאתה לא מעוניין להפעיל ביטוח ואז הויכוח ישאר בינך לבינה, לדעתי אם ההפרש בינך לבינה הנו 400 שקל תתפשר איתה באמצע ותסגור עניין כי אם תגרר לתביעות קטנות הזמן ועגמת הנפש שלך יעלו בעשרות מונים על 400 שקל.
בהצלחה
פרטים שגויים בדוח
דב
07/02/10
האם אי התאמה בסוג הרכב. בדוח נכתב רכב פרטי וברשיון הרכב כתוב משא סגור. האם זה עילה לביטול הדוח
רק אם יש רלוונטיות ,יש עילה לביטול הדו"ח.
מיקו
07/02/10
תלוי בנסיבות
|עו"ד א.שור
08/02/10
הכל תלוי בנסיבות ובמה מאשימים אותך, לדוגמה מקרה שמאשימים בעל רכב באי ציות להוראות שוטר ויש טעות בסוג הרכב או במספר זה רלוונטי שכן אז יטען הנהג בכלל התכוונו לרכב אחר ויש טעות בזיהוי עליך לבחון עד כמה קריטית העובדה כי נרשם פרטי במקום מסחרי כי אם זה טכני בלבד אז לא יבטלו.
בהצלחה
בהצלחה
ערעור על קנס משטרה
איילת
07/02/10
שם השולח:
טלפון:
אזור מגורים:מרכז
כותרת:ערעור על קנס משטרה
תוכן הפניה:שלום,
לפני כשבועיים עצר אותי שוטר מתנדב בצומת הרחובות דרך מנחם בגין - פרשת דרכים בת"א לכיוון הפנייה ימינה למחלף הרכבת, בטענה לאי ציות לתמרור ד-14. אני חולקת על השיפוט של השוטר וטוענת שהשתלבתי ימינה לפני קו ההפרדה, עוד כשהקו היה מקווקו וגם יש לי עד - בחור שעקף אותי והשתלב לפני וגם אותו עצר השוטר.
1. במידה ואגיש בקשה להישפט, האם העובדה שיש באמתחתי עבירה על תנאי של שימוש בסלולרי תשמש נגדי במקרה של העבירה הנוכחית?
2. האם העובדה שהשתלבתי ימינה מנתיב תחבורה ציבורית - מהווה עבירה כשלעצמה? כך שבבואי לטעון לזכאות בעבירה על ד-14 - יטען השופט שבכל מקרה יש כאן עבירת תנועה?
3. האם אולי עדיף לי לבקש ביטול הקנס או להמיר באזהרה?
אודה מאוד לתשובותיכם.
בתודה ובברכה,
איילת
טלפון:
אזור מגורים:מרכז
כותרת:ערעור על קנס משטרה
תוכן הפניה:שלום,
לפני כשבועיים עצר אותי שוטר מתנדב בצומת הרחובות דרך מנחם בגין - פרשת דרכים בת"א לכיוון הפנייה ימינה למחלף הרכבת, בטענה לאי ציות לתמרור ד-14. אני חולקת על השיפוט של השוטר וטוענת שהשתלבתי ימינה לפני קו ההפרדה, עוד כשהקו היה מקווקו וגם יש לי עד - בחור שעקף אותי והשתלב לפני וגם אותו עצר השוטר.
1. במידה ואגיש בקשה להישפט, האם העובדה שיש באמתחתי עבירה על תנאי של שימוש בסלולרי תשמש נגדי במקרה של העבירה הנוכחית?
2. האם העובדה שהשתלבתי ימינה מנתיב תחבורה ציבורית - מהווה עבירה כשלעצמה? כך שבבואי לטעון לזכאות בעבירה על ד-14 - יטען השופט שבכל מקרה יש כאן עבירת תנועה?
3. האם אולי עדיף לי לבקש ביטול הקנס או להמיר באזהרה?
אודה מאוד לתשובותיכם.
בתודה ובברכה,
איילת
להישפט? לא בכל מחיר
|עו"ד א.שור
08/02/10
ראשית מדובר בעבירה קלה שאין בגינה חיוב בנקודות רישוי.
שנית עדיף לנסות המרה באזהרה.
שלישית שופט רשאי להרשיע בעבירה אחרת בתנאי שניתנה אפשרות סבירה לנאשם להתגונן.
בהצלחה.
שנית עדיף לנסות המרה באזהרה.
שלישית שופט רשאי להרשיע בעבירה אחרת בתנאי שניתנה אפשרות סבירה לנאשם להתגונן.
בהצלחה.
פרטים שגויים בדו"ח
הדס
07/02/10
קיבלתי דו"ח עקב חנייה עם שני גלגלים על המדרכה.
1. הרכב צולם.
2. בדו"ח יש טעות בסוג הרכב ולדעתי גם בסעיף העבירה. מוזכר סעיף 375 שלא הצלחתי למצוא, אולי אתם מכירים?
3. אני יודעת שצריך להשאיר יותר ממטר כאפשרות למעבר, אבל רוחב המדרכה כולה הוא כמטר או אפילו פחות.
האם משהו מהנ"ל יכול להוות סיבה לביטול הדו"ח?
תודה על תשובתכם.
1. הרכב צולם.
2. בדו"ח יש טעות בסוג הרכב ולדעתי גם בסעיף העבירה. מוזכר סעיף 375 שלא הצלחתי למצוא, אולי אתם מכירים?
3. אני יודעת שצריך להשאיר יותר ממטר כאפשרות למעבר, אבל רוחב המדרכה כולה הוא כמטר או אפילו פחות.
האם משהו מהנ"ל יכול להוות סיבה לביטול הדו"ח?
תודה על תשובתכם.
האם מותר ,באזור זה לחנות על המדרכה ?
מיקו
07/02/10
עבירה סדורי11 סעיף 12
דרור
07/02/10
במקום מוצב תמרור המאשר חניה לרכב מתחת ל 4 טון ומתחת לזה מופיע בשלט קטן יחסית שבשעות מסויימות אין להחנות ושהמקום מיועד להעלאת ילדים מבית הספר.
אין צבע המזהיר על השוליים,ולמען ההגינות אני גר בשכונה מעבר הכביש כבר 5 שנים ועד לרגע זה לא ראיתי את השילוט הקטן...
לדעתי אף אחד לא מבחין בו.
כמו כן הדו"ח התקבל ביום ו' ועל השילוט מופיע שהמקום מיועד להעלאת נוסעים בימי חול בלבד..האם יום שישי נחשב ליום חול?????
אודה על תגובתכם
אין צבע המזהיר על השוליים,ולמען ההגינות אני גר בשכונה מעבר הכביש כבר 5 שנים ועד לרגע זה לא ראיתי את השילוט הקטן...
לדעתי אף אחד לא מבחין בו.
כמו כן הדו"ח התקבל ביום ו' ועל השילוט מופיע שהמקום מיועד להעלאת נוסעים בימי חול בלבד..האם יום שישי נחשב ליום חול?????
אודה על תגובתכם
חניה אסורה לסירוגין- תשובה
עו"ד יאיר מושיוב
07/02/10
העובדה שהשלט "קטן יחסית" איננה רלוונטית במקרה שלך, היות ואת התמרור הגדול שמעליו (איסור מעל 4 טון) כן ראית. פירוש הדבר הוא שטענת "השלט מוסתר ע"י שיחים" או טענה דומה לא יישמעו.
כמו כן, לידיעתך גם לעתיד, וגם ביישובים אחרים - "יום חול" כולל גם את יום שישי עד לשעה 13:00, לפחות לעניינו חניה וסימונה.
לטענתך כלפי צבע השוליים- שוליים בכביש לא צריכים/יכולים להיצמבע בצבע שונה.
המדרכה, לעומת זאת, במקטע עליו אתה מדבר, אמורה להיות צבועה באדום-אפור או אדום לבן או אדום צהוב (שזה הכי פחות סביר).
אם הסימון הוא אחר, נסה לכתוב מכתב לעירייה הרלוונטית, בה אתה מסביר את שורש בעייתך, מציין, כי אתה חי באיזור כבר שנים, וזו הפעם הראשונה שטעית כך (בתקווה וזהו אכן הדו"ח הראשון), ושיתחשבו בך באופן חד פעמי ולפנים משורת הדין.
בהצלחה
כמו כן, לידיעתך גם לעתיד, וגם ביישובים אחרים - "יום חול" כולל גם את יום שישי עד לשעה 13:00, לפחות לעניינו חניה וסימונה.
לטענתך כלפי צבע השוליים- שוליים בכביש לא צריכים/יכולים להיצמבע בצבע שונה.
המדרכה, לעומת זאת, במקטע עליו אתה מדבר, אמורה להיות צבועה באדום-אפור או אדום לבן או אדום צהוב (שזה הכי פחות סביר).
אם הסימון הוא אחר, נסה לכתוב מכתב לעירייה הרלוונטית, בה אתה מסביר את שורש בעייתך, מציין, כי אתה חי באיזור כבר שנים, וזו הפעם הראשונה שטעית כך (בתקווה וזהו אכן הדו"ח הראשון), ושיתחשבו בך באופן חד פעמי ולפנים משורת הדין.
בהצלחה
אם מדובר היה בשעות אחרי הצהריים, למרות ש
מיקו
07/02/10
יום שישי הוא יום חול , היה ניתן לשאול את השאלה ,,, ( למרות שכביכול השאלה "מוזרה ") אבל כנראה שהחניה היתה בשעות הצהריים ,בשעה שהילדים יוצאים מבית הספר , והשאלה באיזה שעות כתוב האיסור בשלט?,ובאיזה שעה חנית ?
