פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
איך אפשר לדבר עם התובע לפני המשפט?
נטלי
03/03/10
קיבלתי קנס שהחזקתי פלאפון ביד 1000 ש"ח, שלחתי בקשה להישפט, זה אפשרי לדבר עם התובע ולהגיע איתו להסכמה לפני המשפט?
התמימות ,התמימות,,,,
מיקו
03/03/10
נראה שאת תמימה מדי, אני אדבר איתו והכל יהיה בסדר.
מה הסיבה שבגינה ,ביקשת להישפט?
מה הסיבה שבגינה ,ביקשת להישפט?
כן
|עו"ד נ.חקלאי
04/03/10
את מגיעה לבית המשפט ביום הדיון. יהיה שם תובע. גשי לדבר איתו. בהצלחה.
כשלים במיקום השוטר וסימוי הצומת
זאב
03/03/10
צומת עם שלט עצור שוטר רושם דוחו"ת לנהגים.
1 ) השוטר עומד מעבר לכביש (כביש דו מסלולי בכל נתיב ובמרכז אי תנועה עם צמחיה)
2 ) קו העצירה מחוק מטושטש רואים אותו בקושי רב צריך לחפש אותו.
3 ) שלט העצור מוצב 8 מטר לפני הקו בניגוד לתקן הצבת תמרורים.
מה דעתכם?
1 ) השוטר עומד מעבר לכביש (כביש דו מסלולי בכל נתיב ובמרכז אי תנועה עם צמחיה)
2 ) קו העצירה מחוק מטושטש רואים אותו בקושי רב צריך לחפש אותו.
3 ) שלט העצור מוצב 8 מטר לפני הקו בניגוד לתקן הצבת תמרורים.
מה דעתכם?
המשך - השוטר עומד מעבר לכביש 50 מטר מהצומת ..
זאב
03/03/10
מהנקודה בה הוא עמד אפילו אם היה קו עצירה הוא לא יכול לראותו...
מה דעתכם?
מה דעתכם?
דו"ח חנייה
פליקס
02/03/10
לפני כשנה קיבלתי קנס בסך 100 ש"ח על חנייה למרות שהיה לי תו חניהה שקניתי שהיה בתוקף, ניסיתי לבטל את הדו"ח בעירייה אך נשלח אליי מכתב שבו הם טוענים שיש להם תמונה של הפקח ולא היה תלוי תו חנייה, אני קניתי תו שהוא היה עדיין בתוקף מה שבטוח ששמתי אותו או על החלון או על הדשורד מקדימה , ניגשתי שוב פעם לעירייה והשתי מכתב להישפט. האם אני אזכה או לא? כי אבסורד שאני גם קניתי תו ב-10 שקלים וגם צריך לשלם קנס של 100 ש"ח!!! מה עליי לעשות?
צדק או נזק
יעקבי
02/03/10
מר פליקס,
מדבריך עולות כמה תהיות:
א. אינך זוכר היכן הנחת את תו החניה. שמא לא הנחת בכלל?
ב. מנגד, אפשר שהנחת והתו נפל לרצפת הרכב (קורה!!!).
ג. פקחים מצלמים את מיקום הרכב ולא את הימצאות או אי-הימצאות תו החניה.
ד. היית צריך לפנות למנהל מחלקת הפיקוח על החניה ברשות ולשטוח בפניו את גרסתך או לחלופין לפנות אליו במכתב רשום.
ה. הרשות המוניציפלית או השופטת יתרשמו מטיעוניך. נוצר קונפליקט שבו גירסה שלך מול גירסה של הפיקוח. הרציו נוטה לטובתך היות שכל בר בי רב יתמה, מה מניע אזרח לרדוף אחר הצדק אלא אם כן הוא באמת ובתמים מאמין בחפותו. בשביל 100 ש"ח פנית פעמיים לעיריה ואתה מוכן להגיע לערכאות.
הייה אופטימי.
אני כותב מניסיון.
מדבריך עולות כמה תהיות:
א. אינך זוכר היכן הנחת את תו החניה. שמא לא הנחת בכלל?
ב. מנגד, אפשר שהנחת והתו נפל לרצפת הרכב (קורה!!!).
ג. פקחים מצלמים את מיקום הרכב ולא את הימצאות או אי-הימצאות תו החניה.
ד. היית צריך לפנות למנהל מחלקת הפיקוח על החניה ברשות ולשטוח בפניו את גרסתך או לחלופין לפנות אליו במכתב רשום.
ה. הרשות המוניציפלית או השופטת יתרשמו מטיעוניך. נוצר קונפליקט שבו גירסה שלך מול גירסה של הפיקוח. הרציו נוטה לטובתך היות שכל בר בי רב יתמה, מה מניע אזרח לרדוף אחר הצדק אלא אם כן הוא באמת ובתמים מאמין בחפותו. בשביל 100 ש"ח פנית פעמיים לעיריה ואתה מוכן להגיע לערכאות.
הייה אופטימי.
אני כותב מניסיון.
פליקס!בנוסף לדבריו המדוייקים של יעקובי!
מויאל ארז
03/03/10
אתה רשאי לראות את הצילום של הרכב,וכמו כן את תאריך הדו"ח המצויין לידו וכמובן כתובת המקום בו בוצעה העברה,לדעתי עליך לבדוק שלא מדובר בתאריך אחר ממה שאתה זוכר,לידיעתך חברות הגביה אשר עובדות עם הרשויות בגבית החובות,אינן יודעות בוודאות האם יש חוב נוסף מעבר לחוב המופיע אצלהם,אז לבדוק גם את זה!בהצלחה!
ישנו בידיי גם את הדו"ח וגם את התו שקניתי
פליקס
03/03/10
יש לי את הדו"ח וגם את התו שקניתי ובשניהם רשום אותו תאריך והזמן שרשום בתו חנייה עוד בתוקף של חצי שעה.
אני מודה לכם מאוד על העצה!!!!!
אני מודה לכם מאוד על העצה!!!!!
שלילה דחוף!!!
נוגה
02/03/10
שללו לי את רשיון הנהיגה לשלושה חודשים
העבודה שלי מחייבת אותי רכב ללא הרכב אני אהיה מובטל ל3 חודשים ללא כל הכנסה נוספת האם קיימת אפשרות לבקש לאישור לנהוג רק בשעות העבודה אני נוהג בערך משעה 2 וחצי לפנות בוקר ועד שבע בבוקר
לתשובתך הדחופה אודה
העבודה שלי מחייבת אותי רכב ללא הרכב אני אהיה מובטל ל3 חודשים ללא כל הכנסה נוספת האם קיימת אפשרות לבקש לאישור לנהוג רק בשעות העבודה אני נוהג בערך משעה 2 וחצי לפנות בוקר ועד שבע בבוקר
לתשובתך הדחופה אודה
נוגה
|עו"ד נ.חקלאי
02/03/10
נוגה - מי שלל לך את הרשיון בית המשפט או משרד הרישוי?
אם זה בית המשפט אז במעמד גזר הדין היית צריכה לבקש את מה שרצית. עכשיו קצת מאוחר מדי.
אם משרד הרישוי שלל לך את הרשיון אז יש לך זכות לטעון טענות ולנסות לשכנע אותם לדחות את הפסילה או לקצר אותה.
קשה מאוד אבל אפשרי. סיווג לפי שעות סיכוי קלוש ביותר שתקבלי. בטח לא אם זו פסילה של משרד הרישוי.
אם זה בית המשפט אז במעמד גזר הדין היית צריכה לבקש את מה שרצית. עכשיו קצת מאוחר מדי.
אם משרד הרישוי שלל לך את הרשיון אז יש לך זכות לטעון טענות ולנסות לשכנע אותם לדחות את הפסילה או לקצר אותה.
קשה מאוד אבל אפשרי. סיווג לפי שעות סיכוי קלוש ביותר שתקבלי. בטח לא אם זו פסילה של משרד הרישוי.
אולי גם ככה תחשוב
גילי
03/03/10
על הסיבות שבגללם שללו לך.
מעבר ברמזור
גגגג
02/03/10
שלום הייתי בצומת שיש בה פנייה ימינה ללא רמזור ורמזור עם כיוון נסיעה ישר בלבד ללא פנייה שמאלה וכשהרמזור התחלף לירוק אני פניתי שמאלה למרות שמותר רק ישר לא שמתי לב לזההשאלה שלי זה אם במידה ויש שם מצלמת רמזור האם היא צילמה אותי או שהיא רק מצלמת מי שעובר באדום והאם יכול להיות שבכבישים האחרים בצומת לדוגמה בכביש שהיה מימיני להם היה אדופ אז האם המצלמות שלהם גם יוכלו לצלם אותי כלמור המצלמה תצלם כאילו באתי מהכביש שמימיני וזה יראה כאילו עברתי באדוםאני מאוד לחוץ כי אני תמיד שומר חוק ואין לי שום עבירות וזה קרה מזה שלא שמתי לב שהרמזור הוא ישר בלבד לא בכוונהואם מישהו יודע האם יש בכלל מצלמות בתל אביב ברחוב יגאל אלון פינת דרך השלום (איפה שיש סוכנות של סיאט וחנות האנגר ומיד לאחר הרמזור שממשיכים ישר יש תחנת דלק משמאל)תודה רבה רבה לעונים .
מצלמה ברמזור
יעקבי
02/03/10
בצעת עברת נתיבים.
מצלמת רמזור לא תקלוט אותך היות שלא עברת את קו העצירה באדום.
בקו העצירה יש חיישנים המפעילים את המצלמה ואז היא מצלמת שתי תמונות (1 שניה מרגע הופעת האדום, 2 וחצי שניות אחר כך).
לדבריך עברת ב'ירוק' ולכן לא צולמת.
מצלמות אחרות בצומת (אם ישנן) לא יקלטו אותך כיון שלא גרמת להפעלתן.
אמנם שגית בנסיעתך ויצאת בלא שן ועין, אך להבא הישמר לנפשך. מאד מסוכן מה שעשית.
בברכה
מצלמת רמזור לא תקלוט אותך היות שלא עברת את קו העצירה באדום.
בקו העצירה יש חיישנים המפעילים את המצלמה ואז היא מצלמת שתי תמונות (1 שניה מרגע הופעת האדום, 2 וחצי שניות אחר כך).
לדבריך עברת ב'ירוק' ולכן לא צולמת.
מצלמות אחרות בצומת (אם ישנן) לא יקלטו אותך כיון שלא גרמת להפעלתן.
אמנם שגית בנסיעתך ויצאת בלא שן ועין, אך להבא הישמר לנפשך. מאד מסוכן מה שעשית.
בברכה
חניה בסמוך למעבר חצייה
בנצי
02/03/10
קיבלתי דו"ח על חניה בתחום של פחות מ- 12 מ' לפני המעבר.
המקום הוא כביש עירוני צר בו מותרת חניה עם 2 גלגלים על המדרכה.
כמה מכוניות עמדו בתחומים של 1-3 מ' לפני המעבר. אני היחיד שקיבלתי דו"ח.
בכל הערים מתירים להחנות באופן כזה . לפחות לא ראיתי אף פעם שנותנים דוחו"ת כאלה.
מה דעתכם?
המקום הוא כביש עירוני צר בו מותרת חניה עם 2 גלגלים על המדרכה.
כמה מכוניות עמדו בתחומים של 1-3 מ' לפני המעבר. אני היחיד שקיבלתי דו"ח.
בכל הערים מתירים להחנות באופן כזה . לפחות לא ראיתי אף פעם שנותנים דוחו"ת כאלה.
מה דעתכם?
במקום שאת חנית, יש סימון שמותר לחנות על המדרכה?
מיקו
02/03/10
עבירה
|עו"ד נ.חקלאי
02/03/10
דעתי שזו עבירה. יתכן שאלו שעמדו לידך הגיעו כבר אחרי לכתו של הפקח ושיחק להם המזל.... זה שבמקומות אחרים העבירה נאכפת יותר או פחות זו לא טענת הגנה.
השלכות עבירות תנועה של עובדים על תאגיד
נועם כהן
02/03/10
שלום,אני מנהל בתאגיד המחזיק מספר כלי רב שבשימוש העובדים.התקבל אצלינו דוח משטרתי על שם התאגיד, בגין עבירה שביצע אחד העובדים שנהג ברכב. ידוע לנו שכל עוד לא מוסב הדוח על שם העובד על התאגיד יוטל קנס פי ארבע.העובד ביקש שלא נסב על שמו את הדוח והתחייב לשלם את הקנס המרובע, כיוון שכך לא ייצברו נגדו נקודות.שאלתי הינה , האם ישנן השלכות על התאגיד בעצם "הרשעתו" בעבירה על ידי תשלום הדוח? תודה.
לא
|עו"ד נ.חקלאי
02/03/10
לא ישללו לתאגיד את הרשיון....
המשטרה נכון להיום גם לא מנהלת מרשם תעבורתי כנגד תאגידים שהורשעו.
זה רק מסתכם בקנס גבוה. לפחות פי 4. אם זו הזמנה לדין למשל במהירויות מאוד גבוהות - נניח 200 קמש במקום 90 - אז הנאשם אם היה נהג היה מקבל שנים ארוכות של שלילה וכדי לאזן זאת החברה עלולה לקבל קנסות של עשרות אלפי שקלים....
המשטרה נכון להיום גם לא מנהלת מרשם תעבורתי כנגד תאגידים שהורשעו.
זה רק מסתכם בקנס גבוה. לפחות פי 4. אם זו הזמנה לדין למשל במהירויות מאוד גבוהות - נניח 200 קמש במקום 90 - אז הנאשם אם היה נהג היה מקבל שנים ארוכות של שלילה וכדי לאזן זאת החברה עלולה לקבל קנסות של עשרות אלפי שקלים....
דו"ח שאינו שלי
מאיר
02/03/10
לפני כשנה ביצע בני הגדול עבירת תנועה כשהוא נוהג ברכב על שמי ולכן לאחר זמן מה הגיע דוח תנועה על שמי ובלא ידיעתי הדוח שולם ולכן נרשם על שמי 10 נקודות דבר שגרם להזמין אותי לנהיגה מונעת (נכונה)
נאמר לי שהאפשרות להעביר את הניקוד לבן הוא באמצעות סעיף 230
השאלה היא מה הפרוצדורה והאם בית המשפט יקבל זאת למרות שעבר זמן ארוך מאז עבירת התנועה???????
נאמר לי שהאפשרות להעביר את הניקוד לבן הוא באמצעות סעיף 230
השאלה היא מה הפרוצדורה והאם בית המשפט יקבל זאת למרות שעבר זמן ארוך מאז עבירת התנועה???????
אפשר לנסות
|עו"ד נ.חקלאי
02/03/10
סיכוי קלוש שתצליח. בתי המשפט לא נוטים להעתר לבקשות הללו אם אין סיבה הומניטרית חריגה או מחדל שלא נובע מטיפול שלכם בעניין. צריך להגיש בקשה לבית המשפט לצרף תצהיר שלך ושל הנהג שמבקש שהדוח יועבר על שמו. לנמק היטב מדוע לא עשיתם זאת בזמן וכיצד היום אתם זוכרים מי באמת נהג וכו.
ולקוות שזה יצליח.
סיכוי קטן.
ולקוות שזה יצליח.
סיכוי קטן.
דו"ח תנועה מחו"ל
אורי
02/03/10
א.ג.נ. שלום,
טיילתי באיטליה במאי 2009,
קבלתי 2 דו"חות מפירנצה על "כניסה לאזור שמותר רק לתושבים", כל קנס על 105 יורו.
מחשש להסתבך שלמתי את הדו"חות.
עכשיו קבלתי דו"ח נוסף גם על 105 יורו, כל 3 הדו"חות מאותו תאריך
ונעשו בהפרש של כ 20 דקות אחד מהשני.
הבנתי שאפשר לערער רק אחרי שמקבלים את הדו"ח בדואר רשום.
בשיטוט באינטרנט ראיתי שהנושא הזה הוא צרת רבים.
במקביל גם הבנתי מהסוכנת נסיעות
שחברת ההשכרה מוסיפה לאחרונה דף שמפרט ומזהיר על התמרורים/ סימנים בעניין זה, כנראה עקב ריבוי תלונות, מה שלא ניתן בזמן שאני שכרתי את הרכב.
רציתי לשאול,במידה ועל הערעור
אקבל תשובה שלילית, האם יש מה לעשות בנדון? בארץ אפשר לבחור להישפט, אפשרות קצת בעייתית מול דו"ח מחו"ל. אני גם לא מתכוון ליסוע לפירנצה שוב רק בשביל לראות אם אכן קיים שילוט / סימון ברור. . . :)
האם יש גם מה לעשות מול חברת ההשכרה בארץ ?
אודה להתייחסותכם
בברכה,
אורי
טיילתי באיטליה במאי 2009,
קבלתי 2 דו"חות מפירנצה על "כניסה לאזור שמותר רק לתושבים", כל קנס על 105 יורו.
מחשש להסתבך שלמתי את הדו"חות.
עכשיו קבלתי דו"ח נוסף גם על 105 יורו, כל 3 הדו"חות מאותו תאריך
ונעשו בהפרש של כ 20 דקות אחד מהשני.
הבנתי שאפשר לערער רק אחרי שמקבלים את הדו"ח בדואר רשום.
בשיטוט באינטרנט ראיתי שהנושא הזה הוא צרת רבים.
במקביל גם הבנתי מהסוכנת נסיעות
שחברת ההשכרה מוסיפה לאחרונה דף שמפרט ומזהיר על התמרורים/ סימנים בעניין זה, כנראה עקב ריבוי תלונות, מה שלא ניתן בזמן שאני שכרתי את הרכב.
רציתי לשאול,במידה ועל הערעור
אקבל תשובה שלילית, האם יש מה לעשות בנדון? בארץ אפשר לבחור להישפט, אפשרות קצת בעייתית מול דו"ח מחו"ל. אני גם לא מתכוון ליסוע לפירנצה שוב רק בשביל לראות אם אכן קיים שילוט / סימון ברור. . . :)
האם יש גם מה לעשות מול חברת ההשכרה בארץ ?
אודה להתייחסותכם
בברכה,
אורי
דוח מפירנצה
|עו"ד נ.חקלאי
02/03/10
בעוונתי אני נאלצת להודות שאני לא מכירה את דיני התעבורה החלים בפירנצה.
בארץ כל אזרח מוחזק כאילו הוא יודע את החוק ואם אתה משכיר רכב בארץ חברת ההשכרה לא אחראית על עבירות שאתה עושה - לכן אינטואיטיבית אני מניחה שאין לך מה לבוא בטענות אל חברת ההשכרה. גם אם היום הם נותנים שירות טוב יותר ומזהירים - זו לא חובתם.
לגבי ערעור - תבדוק בדינים החלים שם.
בהצלחה
בארץ כל אזרח מוחזק כאילו הוא יודע את החוק ואם אתה משכיר רכב בארץ חברת ההשכרה לא אחראית על עבירות שאתה עושה - לכן אינטואיטיבית אני מניחה שאין לך מה לבוא בטענות אל חברת ההשכרה. גם אם היום הם נותנים שירות טוב יותר ומזהירים - זו לא חובתם.
לגבי ערעור - תבדוק בדינים החלים שם.
בהצלחה
אני מציע לך לפנות לשגרירות איטליה בארץ
גיא "אנשים באדום"
02/03/10
גובה קנס כספי
שיר
02/03/10
יש לי שאלה עקרונית - ראיתי באתר של המשטרה שעל כל עברה יש עונש מותאם - האם העונש (קנס כספי ו/או נקודות) המפורט באתר הוא העונש הקבוע, המומלץ? המקסימלי/מינימלי? או שכל שוטר יכול להחליט אם להחמיר או להקל בלי קשר לפירוט זה?
התורה על רגל אחת
יעקבי
02/03/10
ישנן 590 תקנות תעבורה ולהן מאות תת-סעיפים וסעיפי משנה.
ישנן 84 פקודות תעבורה ולהן מאות תת-סעיפים וסעיפי משנה.
ברובן לא נאכפות.
לאלה שכן נאכפות יש קנסות קבועים וניקוד קבוע (לרובן הניקוד הוא 0 (אפס!).
עומד לשוטר שיקול דעת אם לרשום דו"ח (=להחמיר), להזהיר בעל-פה (=להקל) או למלא דו"ח אזהרה (משהו באמצע).
לך כנהגת יש ארגומנט המשפיע על שיקול דעתו של השוטר.
ישנן 84 פקודות תעבורה ולהן מאות תת-סעיפים וסעיפי משנה.
ברובן לא נאכפות.
לאלה שכן נאכפות יש קנסות קבועים וניקוד קבוע (לרובן הניקוד הוא 0 (אפס!).
עומד לשוטר שיקול דעת אם לרשום דו"ח (=להחמיר), להזהיר בעל-פה (=להקל) או למלא דו"ח אזהרה (משהו באמצע).
לך כנהגת יש ארגומנט המשפיע על שיקול דעתו של השוטר.
במקרה ועצר אותי שוטר כשלא היה לי רישיון נהיגה
אפרת
01/03/10
שלום, שמי אפרת, בתאריך 1.3.10 נהגתי בתוך העיר באר שבע, ולפתע עצרו אותי שני שוטרים לבדיקה שיגרתית. השוטרים ביקשו רשיון ולפתע גיליתי כי הרישיון נהיגה שלי נפל מכיסי. השוטרים דרשו מספר ת.ז ע"מ לבדוק זאת במערכת, הם טענו כי המערכת נפלה ולכן ביקשו פרטים מלאים הכוללים מספר פלא', כתובת מלאה ע"מ כן לתת לי את הדו"ח. השאלה שלי היא האם היו ראשיים כן לגבות ממני את הפרטים המלאים ולהמשיך בתהליך למרות שמצידם "קרסה" המערכת? אשמח אם תוכלו לתת לי מענה במיידי. תודה רבה.
אני מקווה שאני "עומד בזמנים" ובדרישות
גיא "אנשים באדום"
01/03/10
ראשית כל פעולת השוטרים היתה חוקית תקנית ואין כל בעיה בפעילותם.
האם לדעתך היה משהו "לא בסדר" בשאלותיהם ? האם זה בסדר שאת נהגת בלי רשיון ? האמת שאם לנהג אין תעודה מזהה, לפי החוק השוטר רשאי לעכב את הנהג לתחנת המשטרה במטרה שיבואו לזהות אותו.
מתוך נסיון קשה לי להאמין (אני מניח, אני לא יכול לדעת) שהשוטרים יתנו לך דוח על אי החזקת הרשיון.
אני מציע לשים את הרשיון בארנק (למשל) ולוודא לפני הנסיעה שרשיון הנהיגה, רשיון הרכב ותעודת הביטוח איתך. כמו כן לא לשכוח את המפתחות כמובן !
דעי לך שאם הרשיון היה בכיסך לא היינו "נפגשים" כלל.
נהגי באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם לדעתך היה משהו "לא בסדר" בשאלותיהם ? האם זה בסדר שאת נהגת בלי רשיון ? האמת שאם לנהג אין תעודה מזהה, לפי החוק השוטר רשאי לעכב את הנהג לתחנת המשטרה במטרה שיבואו לזהות אותו.
מתוך נסיון קשה לי להאמין (אני מניח, אני לא יכול לדעת) שהשוטרים יתנו לך דוח על אי החזקת הרשיון.
אני מציע לשים את הרשיון בארנק (למשל) ולוודא לפני הנסיעה שרשיון הנהיגה, רשיון הרכב ותעודת הביטוח איתך. כמו כן לא לשכוח את המפתחות כמובן !
דעי לך שאם הרשיון היה בכיסך לא היינו "נפגשים" כלל.
נהגי באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
דוח חניה על מדרכה
מיקי
01/03/10
לפני מספר ימים נודע לי באופן מפתיע לראשונה על עיקול 935 ש"ח בבנק על דוח חניה על מדרכה (דוח עיריה) מלפני למעלה משנתיים.הרכב לא בבעלותי ולא על שמי אלא של חברת ליסינג של מקום העבודה. לא אני ביצעתי את העבירה והיום אני לא זוכר למי נתתי את האוטו באותו יום.לא קיבלתי שום הודעה או מכתב רשום במשך שנתיים מאף גורם,העיריה טוענת ששלחו לכתובת שהיתה רשומה במשרד הפנים אבל כבר לא גרתי שם ולא עידכנתי כתובת. הקנס המקורי היה 500 ש"ח לאחר 1/2 שנה היה כפל קנס של 50% ועל זה הוסיפו ריבית והוצאות גביה של 160 ש"ח .יש לכם עצות מה עושים כדי לבטל את הקנס
אחריות עברות ברכב על בעל הרכב
יעקבי
01/03/10
היות שהרכב 'נרכש' ע"י חברה והועבר לרשותך - האחריות לכל עברה שנעשתה ברכב חלה עליך.
אם קיבלת דו"ח על סך 500 ש"ח - זה אומר שחסמת מעבר במדרכה ולא הותרת אלא ריווח שהוא קטן מ- 1.3 מטר.
זה שאינך זוכר למי נתת את הרכב - בעוכריך.
זה שלא טרחת לעדכן כתובת - אין לך להלין אלא על עצמך.
אחרי כל אלה מה יש להצטדק?
חבל!
אם קיבלת דו"ח על סך 500 ש"ח - זה אומר שחסמת מעבר במדרכה ולא הותרת אלא ריווח שהוא קטן מ- 1.3 מטר.
זה שאינך זוכר למי נתת את הרכב - בעוכריך.
זה שלא טרחת לעדכן כתובת - אין לך להלין אלא על עצמך.
אחרי כל אלה מה יש להצטדק?
חבל!
אי עצירה בעצור
לקשטיין זאב
01/03/10
התמרור מוצב 8 מטר מקו העצירה, קו העצירה מחוק בקשי רואים אותו, השוטר שנתן את הדו"ח היה במרחק 50 מטר מהצומת. בנקודה שהוא לא ראה את התמרור. עצרתי כמטר מעבר לקו העצירה ולפני כן עצרתי ליד התמרור בגלל משאית שפנתה ימינה מהרחוב הראשי לרחוב שנסעתי
עלי לציין שאין לי עבירות קודמות, אני נהג 42 שנים.
זאב לקשטיין
01/03/10
בהמשך להודעתי לאי עצירה בעצור.
א.אין קשר למיקום התמרור מקו העצירה,
מיקו
01/03/10
כך שאין משמעות לכך שהשוטר לא ראה את התמרור.השאלה האם השוטר ראה את מיקום קו העצירה מהמקום בו הוא היה ( את מיקום קו העצירה ,ולא דווקא הקו עצמו )
מה השוטר כתב בתיאור המקרה?
זה שיש לך42 רשיון ללא עברות ,יעמוד לך לזכות ,אם תגיש בקשה להמרה באזהרה אבל,,,,,אז תאלץ להודות .
מה השוטר כתב בתיאור המקרה?
זה שיש לך42 רשיון ללא עברות ,יעמוד לך לזכות ,אם תגיש בקשה להמרה באזהרה אבל,,,,,אז תאלץ להודות .
האם מותר לנסוע עם ילד בן 4 במושב שליד הנהג…..
אדם
28/02/10
האם מותר חוקית, לנסוע עם ילד בן 4 במושב שליד הנהג כאשר כרית האוויר מנותקת?
כן. בתנאי..
יעקבי
28/02/10
תקנה 83 א' מתירה לילד בן 4 לשבת במושב הקדמי:
... אלא אם כן הוא רתום בכסא בטיחות או במושב מגביה (בוסטר) המתאים לגובהו ומשקלו של הילד.
כמו כן לא יסיע אדם ילד במושב בטיחות במקום שיש מולו כרית אוויר, אלא אם כן נותק מנגנון הפעלתה.
... אלא אם כן הוא רתום בכסא בטיחות או במושב מגביה (בוסטר) המתאים לגובהו ומשקלו של הילד.
כמו כן לא יסיע אדם ילד במושב בטיחות במקום שיש מולו כרית אוויר, אלא אם כן נותק מנגנון הפעלתה.
כמה זמן יש לי להפקדת הרישיון
עפר שפירא
28/02/10
שלום,קיבלתי היום הודעה על פסילה מהחזקת רישיון עקב צבירת 36 נקודות.מצד אחד כתוב בהודעה במובלט: "עליך להפקיד את רשיונך מיד עם קבלת הודעה זו במשרד הרישוי באזור מגורך"מאידך כתוב: "נהג... רשאי לפנות בכתב לרשות הרישוי בתוך 30 ימים מיום המצאת ההודעה"כמובן שכתוב: "מרוץ מניין הפסילה, יחל מיום הפקדת הרישיון במשרד הרישוי"האם זה אומר שיש לי 30 יום להפקיד את הרישיון ורק אז תתחיל הפסילה ?במידה ואני נוסע מחר (ההודעה הודפסה ב 22.2 והגיעה אלי היום) ברכב - אני נוהג בשלילה ? (בכל זאת צריך לתת זמן סביר לערער ו/או להפקיד את הרישיון ו 30 יום נראה לי הוגן)אשמח לתשובה מהירה
אתה סכנה לחברה
בהלם....
01/03/10
צברת נקודות על עבירות תנועה. אתה מתפלפל עכשיו במקום להפקיד את הרישיון ולעשות חושבים על הזלזול שלך בחוק ובחיי אנשים.
יש לי שלילה כבר 3 שנים
מיכאל ברוק
28/02/10
יש לי שלילה כבר 3 שנים נשאר לי עוד שנה נשפטתי בבית משפט קרית גת הייתי רוצה שיקלו לי על האונש איך אני יכול לעשות את זה תסבירו לי לאן אני צריך לשלוח מכתב ואם אני ביכלל לכול לעשות את זה אני עוד מאת משתחרר משרות צהל והייתי רוצה לעבוד אם הרשיון החדש וגם לאניינים פרטיים אשמח אם תעזרו לי
על מה נשפטת ? במה הואשמת ?
גיא "אנשים באדום"
01/03/10
אם בית המשפט החליט להטיל עליך עונש כה כבד כנראה שביצעת עבירה חמורה והעונש בצידה בהתאם. אני מניח שגם הסנגור שלך חשב כך ולכן לא ערער על העונש.
עם כל הכבוד שאתה רוצה לעבוד ולעשות סידורים, נושא הבטיחות בדרכים חשוב מידי בכדי להקל עם עברייני תנועה שלא שמרו על החוק. זכור שעבירת תנועה עלולה לגרום לתאונה, כלומר לאסון גדול.
על מנת לבקש הקלה בעונש אתה צריך להגיש טיעונים לבקשתך שלא היו ידועים במשפט על מנת שתהיה סיבה להענות לכך.
אני מציע שתיגש לבית המשפט לברור או לעו"ד להתייעצות.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
עם כל הכבוד שאתה רוצה לעבוד ולעשות סידורים, נושא הבטיחות בדרכים חשוב מידי בכדי להקל עם עברייני תנועה שלא שמרו על החוק. זכור שעבירת תנועה עלולה לגרום לתאונה, כלומר לאסון גדול.
על מנת לבקש הקלה בעונש אתה צריך להגיש טיעונים לבקשתך שלא היו ידועים במשפט על מנת שתהיה סיבה להענות לכך.
אני מציע שתיגש לבית המשפט לברור או לעו"ד להתייעצות.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
ערעור על פסק דין
אלי
28/02/10
שלום,
נכנסתי לכיכר בלי לתת זכות קדימה לניידת וקיבלתי זימון למשפט,
לא הגעתי ליום המשפט וקיבלתי קנס של 1500 ש"ח בדואר. האם ניתן לערער על הרשעה זו? ואם כן עד מתי אני יכול לעשות זאת?
נכנסתי לכיכר בלי לתת זכות קדימה לניידת וקיבלתי זימון למשפט,
לא הגעתי ליום המשפט וקיבלתי קנס של 1500 ש"ח בדואר. האם ניתן לערער על הרשעה זו? ואם כן עד מתי אני יכול לעשות זאת?
ערעור
עו"ד יאיר מושיוב
28/02/10
זכותך לערער לביהמ"ש המחוזי על גזה"ד בתוך 45 יום.
במידה ומועד זה עבר, נסה להגיש בקשה להארכת מועד להגשת ערעור.
האם קנס היה העונש היחיד?
במידה ומועד זה עבר, נסה להגיש בקשה להארכת מועד להגשת ערעור.
האם קנס היה העונש היחיד?
כיצד ניתן להסב כתב אישום שהוגש ולא דוח?
יקיר כהן
28/02/10
שלום רב,
קיבלתי הזמנה לדין בגין נסיעה במהירות מופרזת ברכבי אשר תועדה במצלמה.
הנהג שנהג בפועל ברכב מעוניין להסב את כתב האישום על שמו. אלא שראיתי שרק דוחות ניתן להסב. האם יש דרך להסב כתב אישום (לא נשלח דוח אלא זימון למשפטט)?
תדה
קיבלתי הזמנה לדין בגין נסיעה במהירות מופרזת ברכבי אשר תועדה במצלמה.
הנהג שנהג בפועל ברכב מעוניין להסב את כתב האישום על שמו. אלא שראיתי שרק דוחות ניתן להסב. האם יש דרך להסב כתב אישום (לא נשלח דוח אלא זימון למשפטט)?
תדה
הסבת כתב אישום
עו"ד יאיר מושיוב
28/02/10
הפתרון אינו בחוק, אך הפסיקה רוויה במקרים שכאלו- כל שעל הנאשם לעשות הוא לבוא ביום הדיון ביחד עם הטוען לאשמה (שנהג בפועל), להסביר לפני הדיון את הדברים לתובע, ולצפות להבנה.
כמובן שבמידה והדבר לא עובד, ניתן להסביר זאת ישירות לשופט במעמד הדיון.
רצוי יהיה אף להכין תצהיר חתום ע"י עו"ד מבעוד מועד, בו יפרט המבקש לשאת באשמה את העניין, חלקו באשמה וההסבר להימתאות הרכב ברשותו בעת ביצוע העבירה.
זכרו כי המערכת לא מחפשת בכח להרשיע ולפגוע באדם, אשר איננו האשם, ועוד ישנו אחר המוכן לקחת את האחריות עליו.
כמובן שבמידה והדבר לא עובד, ניתן להסביר זאת ישירות לשופט במעמד הדיון.
רצוי יהיה אף להכין תצהיר חתום ע"י עו"ד מבעוד מועד, בו יפרט המבקש לשאת באשמה את העניין, חלקו באשמה וההסבר להימתאות הרכב ברשותו בעת ביצוע העבירה.
זכרו כי המערכת לא מחפשת בכח להרשיע ולפגוע באדם, אשר איננו האשם, ועוד ישנו אחר המוכן לקחת את האחריות עליו.
שינוי מיקום המשפט
תום
28/02/10
קיבלתי דוח בתל אביב ואני תושב ירושלים, ביקשתי להישפט אך את המשפט קבעו לבית משפט השלום בתל אביב, הניתן להעביר את המשפט לירושלים?
סמכות מקומית
עו"ד יאיר מושיוב
28/02/10
במידה ואתה בפורום הזה משום שמדובר בדו"ח משטרה/חנייה עליו ביקשת להישפט, סביר להניח כי התיק נקבע לת"א משום שזהו מקום/מחוז העבירה ו/או איזור תחנת המשטרה המעורבת.
באפשרותך לכתוב לבית המשפט בקשה להעביר את מקום הדיון ממחוז ת"א למחוז ירושלים, כאשר בבקשתך תפרט את נימוקיך לבקשתך (מגוריך, סטטוסך ועוד).
באפשרותך לכתוב לבית המשפט בקשה להעביר את מקום הדיון ממחוז ת"א למחוז ירושלים, כאשר בבקשתך תפרט את נימוקיך לבקשתך (מגוריך, סטטוסך ועוד).
מעבר חציה
א.זיק
26/02/10
במעבר חציה האם על הנהג להמתין עד שהולך הרגל יגיעה למדרכה שמנגד. או במידה שהנהג יכול לעבור בלי לסכן אותו והוא יוכל להמשיך בביטחה את חצית הכביש זה חוקי ונכון?
ימתין...
יעקבי
27/02/10
נושא מעבר הולכי רגל במעבר חציה רב-נתיבי נתון לפרשנויות.
תקנה 67(א) אומרת:
"נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, והולכי-רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החצייה בבטחה, ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך".
יש לשים לב למילה "להשלים" - הווי אומר לסיים את החצייה, ואין לסיים אלא במדרכה שמנגד.
עצם העצירה וההמתנה לפני מעבר חציה מסמנת לנהג אחר לנהוג בזהירות ואף לעצור, שכן אסור לעקוף לפני מעבר חציה.
זו דעתי.
תקנה 67(א) אומרת:
"נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, והולכי-רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החצייה בבטחה, ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך".
יש לשים לב למילה "להשלים" - הווי אומר לסיים את החצייה, ואין לסיים אלא במדרכה שמנגד.
עצם העצירה וההמתנה לפני מעבר חציה מסמנת לנהג אחר לנהוג בזהירות ואף לעצור, שכן אסור לעקוף לפני מעבר חציה.
זו דעתי.
מעבר חציה
עו"ד א.אורון
28/02/10
לטעמי לא מוצדק יהיה להרשיע בעבירה נהג אשר חלף על פני מעבר החציה לאחר שהולך הרגל כבר חלף על פני רכבו, גם אם הולך הרגל טרם הגיע למדרכה, וככל עוד איני מפריע לו לחצות.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
תאונה עקב החלקה בגשם
אליהו
26/02/10
שלום למומחים הנכבדים!
האם החלקה לאחר סיבוב בכביש צר חלקלק בגשם,ופגיעה ברכב שהחליק דקות מספר לפני, ובאותה נקודה ממש, מהווה חוסר נהיגה זהירה מצדי,בתאונה נפגע אדם מיושבי הרכב- שכולם יצאו מהרכב שלהם עוד לפני שהגעתי ועמדו לידו ואין כלל שוליים לכביש-
אודה על הסבר קצר למקרים כאלו,כמו כן זומנתי לשימוע לאחר התחקיר ומה המשמעות לכך?
הרבה תודות ואני מקווה שתשובתכם תעניין גם אחרים
שבת שלום מאליהו
האם החלקה לאחר סיבוב בכביש צר חלקלק בגשם,ופגיעה ברכב שהחליק דקות מספר לפני, ובאותה נקודה ממש, מהווה חוסר נהיגה זהירה מצדי,בתאונה נפגע אדם מיושבי הרכב- שכולם יצאו מהרכב שלהם עוד לפני שהגעתי ועמדו לידו ואין כלל שוליים לכביש-
אודה על הסבר קצר למקרים כאלו,כמו כן זומנתי לשימוע לאחר התחקיר ומה המשמעות לכך?
הרבה תודות ואני מקווה שתשובתכם תעניין גם אחרים
שבת שלום מאליהו
נהיגה לפי תנאי הדרך...
יעקבי
26/02/10
נקודות למחשבה:
1. האם התאונה ארעה באור יום או בלילה?
2. אם התאונה ארעה בלילה האם הכביש היה מואר?
3. מה מהירות נסיעתך בכביש צר וחלקלק? האם נהגת לפי תנאי הדרך?
4. האם מצוי תמרור המתריע מפני עקומה בדרך?
5. האם נהג הרכב שנתקע הציב משולש אזהרה לפני הרכב?
6. האם היה כתם שמן על הכביש?
7. האם נהג הרכב שנתקע או מי מנוסעיו לבש אפוד זוהר?
8. מה מיקומו של הרכב שנתקע? האם באותו נתיב נסיעה או שמא החליק לנתיב הנגדי? הכל תלוי בכיוון הנסיעה בעקומה.
9. האם מערכת האורות שלך היתה תקינה?
10. האם מגבי השמשות היו תקינים?
11. האם הגיע בוחן? (אם זומנת לתחקיר מן הסתם לא הגיע בוחן).
שקלל את התשובות לעשר השאלות הראשונות ותחליט אם נהגת בזהירות מספקת או בחוסר זהירות.
1. האם התאונה ארעה באור יום או בלילה?
2. אם התאונה ארעה בלילה האם הכביש היה מואר?
3. מה מהירות נסיעתך בכביש צר וחלקלק? האם נהגת לפי תנאי הדרך?
4. האם מצוי תמרור המתריע מפני עקומה בדרך?
5. האם נהג הרכב שנתקע הציב משולש אזהרה לפני הרכב?
6. האם היה כתם שמן על הכביש?
7. האם נהג הרכב שנתקע או מי מנוסעיו לבש אפוד זוהר?
8. מה מיקומו של הרכב שנתקע? האם באותו נתיב נסיעה או שמא החליק לנתיב הנגדי? הכל תלוי בכיוון הנסיעה בעקומה.
9. האם מערכת האורות שלך היתה תקינה?
10. האם מגבי השמשות היו תקינים?
11. האם הגיע בוחן? (אם זומנת לתחקיר מן הסתם לא הגיע בוחן).
שקלל את התשובות לעשר השאלות הראשונות ותחליט אם נהגת בזהירות מספקת או בחוסר זהירות.
מה קובע התמרור או הצביעה?
זמי
25/02/10
רחוב חד סטרי, תמרור איסור עצירה רק לרכב מעל 4 טון, אחרי כמה מטרים תמרור המסדיר חנייה. על המדרכה צביעה באדום לבן ואחר כך ללא צביעה. החניתי בין שני התמרורים כי התמרור "אין עצירה" אוסר על חניית רכבים מעל 4 טון ולא רכב פרטי, קבלתי הודעה על תשלום קנס. למה אני צריך ללשם אם התמרור וההוראות לא ברורות? האם אני צריך לנחש מה קובע? מבחינתי התמרור אומר במפורש כי לרכב מעל 4 טון אסור כלומר לשאר מותר. מה דעתכם?
על זה נאמר "בפני עיוור, לא תתן מכשול"
מיקו
25/02/10
מבחינת החוק אתה אשם ,נראה בברור אדום, לבן האוסר חניה לכלל הרכבים,עד 4 טון ,ומעל 4 טון .
מבחינת התמרור אסורה החניה לרכב מעל 4 טון.
עכשיו נשאלת ,השאלה הראשונה ( שלפי נוכל אולי לעזור לך) על מה קיבלת את הדו"ח על התמרור, או על סימון אדום לבן.
מבחינת התמרור אסורה החניה לרכב מעל 4 טון.
עכשיו נשאלת ,השאלה הראשונה ( שלפי נוכל אולי לעזור לך) על מה קיבלת את הדו"ח על התמרור, או על סימון אדום לבן.
פיצוי -תאונה
רוני
25/02/10
נהגת פגעה ברכבי כשנסעה בנתיב תחבורה ציבורי פנתה שמאלה חצתה פס הפרדה לבן. יש לה רק ביטוח חובה כך גם לי. איך אני דורש פיצוי בגין הנזקים? האם לקחת שמאי לפני שאני הולך לתקן (הנזק לא רב כ"כ) אציין שהקלטתי אותה מודה באשמתה בקרות התאונה תודה.
פנה לפורום נזיקין וביטוח
|עו"ד נ.חקלאי
25/02/10
פורום נזיקין וביטוח הם אלו שמטפלים בתחום האזרחי של התאונות - להבדיל מהפלילי.
תוקף הסבה של הדו"ח
רוני
25/02/10
שלום, קיבלתי זימון לבית המשפט, אבל מסרו את הזימון לאימא שלי (אני רשום בכתובת אחרת). המשפט נקבע ל- 7/03/2010. העבירה בוצעה על ידי אישתי והדו"ח הוסב על שמי. באפריל - שנתיים מאז שבוצעה העבירה. שאלה- אם אני לא אגיע למשפט, ויעברו שנתיים מאז שבוצעה העבירה, האם ניתן לבקש ביטול משפט הבא/קנס?
חסרים המון פרטים
|עו"ד נ.חקלאי
25/02/10
איזו עבירה. האם היא מבוססת על תצלום הרכב?
מתי בוצעה העבירה.
לאן נשלחה ההודעה הראשונה ומתי
מתי נתבקשה ההסבה?
איזה כתובת נמסרה למשטרה בעת ביצוע ההסבה?
מתי בוצעה ההסבה?
מתי נשלחה הודעה לנאשם לאחר ההסבה?
כדי לטעון התיישנות צריך לבחון את כל השאלות הללו.
דבר אחד בטוח.
אם זומנת לבית המשפט ולא התייצבת - תישפט בהעדרך. אם יש לך טענות - תגיע למשפט ותטען אותן בהזדמנות ראשונה.
מתי בוצעה העבירה.
לאן נשלחה ההודעה הראשונה ומתי
מתי נתבקשה ההסבה?
איזה כתובת נמסרה למשטרה בעת ביצוע ההסבה?
מתי בוצעה ההסבה?
מתי נשלחה הודעה לנאשם לאחר ההסבה?
כדי לטעון התיישנות צריך לבחון את כל השאלות הללו.
דבר אחד בטוח.
אם זומנת לבית המשפט ולא התייצבת - תישפט בהעדרך. אם יש לך טענות - תגיע למשפט ותטען אותן בהזדמנות ראשונה.
חניה על מדרכה בבית החולים
טל
25/02/10
אתמול הגעתי לבית החולים תל השומר ולאחר ארבעים דקות של ניסיון למצוא חניה, חניתי על מדרכה שהיתה בשיפוצים ולא סומנה באדום לבן. אחריי ולפניי עמדו עוד הרבה אחרים.
קיבלתי דו"ח של 500 שקלים... מה עושים? האם העובדה שהורדתי את סבתי וחזרתי להזיז את רכבי יעמוד לצידי?
קיבלתי דו"ח של 500 שקלים... מה עושים? האם העובדה שהורדתי את סבתי וחזרתי להזיז את רכבי יעמוד לצידי?
מה זאת אומרת ,לא סומנה באדום לבן ?
מיקו
25/02/10
