פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
אזהרה שבעל פה משוטר
עומר
18/07/10
שלום מממ נסעתי לי פעם אחת בעיר וקיבלתי אזהרה משוטר על כך שבטעות אחרי שהבהבתי למישהו עם האורות הגבוהים שלי כדי לאותת לו שיסע יותר מהר כי לא הבנתי למה הוא מעט(ויותר מאוחר ראיתי שהוא מעט בגלל מחסום משטרה) ואז הפסקתי להבהב לו זה היה שניות וכנראה בטעות היד שלי החליקה והאורות נכבו לי... ואז המחסום עצר גם אותי והסברתי לו הכל והוא הבין ובדק ביטוח... אני הסברתי לו שלימדו אותי שאם מישהו לא נוסע על המהירות המקסימלית שהיא 50 קמ"ש בעיר זה נחשב לעיכוב תנועה ואף יכולים לתת לך דו"ח על זה וזה המניע שלי להבהוב...
עכשיו השוטר אמר לי שהוא נותן לי אזהרה שבעל פה
הוא כתב תפרטים שלי והכל וסימן ב V את המשבצת אזהרה שבעל פה...
רציתי לדעת כמה זמן האזהרה נשארת? והאם כשיעצרו אותי שוב אם יעצרו אותי שוב האם אזהרה זו תופיע במחשב לשוטרים או תיתן לגיטימציה לתת דו"ח ללא התחשבות או חקירה של המקרה כלומר יראו הא יש לו אזהרה ואז ישר יתנו דו"ח
תודה לעוזרים.
עכשיו השוטר אמר לי שהוא נותן לי אזהרה שבעל פה
הוא כתב תפרטים שלי והכל וסימן ב V את המשבצת אזהרה שבעל פה...
רציתי לדעת כמה זמן האזהרה נשארת? והאם כשיעצרו אותי שוב אם יעצרו אותי שוב האם אזהרה זו תופיע במחשב לשוטרים או תיתן לגיטימציה לתת דו"ח ללא התחשבות או חקירה של המקרה כלומר יראו הא יש לו אזהרה ואז ישר יתנו דו"ח
תודה לעוזרים.
שיחה בין חברים
דוד, מתנדב בתנועה
18/07/10
אזהרה בע"פ לא נרשמת בשום מקום.
אם השוטר הגיע אל התודעה שלך והבהיר לך משהו על התנהגות נכונה בכביש, הוא השיג את מטרתו.
אם אתה תפיק את הלקח בידיעה שנחלצת רק בגלל טוב ליבו של השוטר, דיינו.
אם השוטר הגיע אל התודעה שלך והבהיר לך משהו על התנהגות נכונה בכביש, הוא השיג את מטרתו.
אם אתה תפיק את הלקח בידיעה שנחלצת רק בגלל טוב ליבו של השוטר, דיינו.
איבדתי את הרשיון- מותר לנהוג?
שניר
17/07/10
אם איבדתי את רשיון הנהיגה, מותר לי לנהוג בלעדיו עד שאני מנפיק חדש?
אם תיתפס ,יכול להיות שתואשם באי נישאת מסמכים
מיקו
17/07/10
מאחר שיש לך רישיון נהיגה. עכשיו תעשה את החשבון שלך ,אם כדאי לקחת את הסיכון ,,,,, ( אישית, אני לא הייתי לוקח את הסיכון )
נהיגה ללא החזקת רשיון נהיגה
עו"ד אנושי אלי
17/07/10
שניר,
אכן נהיגה ללא החזקת רשיון הנהיגה מהווה עבירה על החוק.
מדובר בקנס של 100 ש"ח ללא ניקוד.
אולם משטרת ישראל לא ממהרת לאכוף את העבירה שכן הם יכולים לבדוק במסוף אם יש או אין - אבל ההימור הוא שלך.
עצתי לך, בדוק היכן ניתן להנפיק רשיון נהיגה שלא במשרדי הרישוי - יש מכונות אוטומטיות בקניונים - כמו קניון הזהב בראשל"צ (חפש באינטרנט מכונה הקרובה למקום מגורך) והנפק לך רשיון - או מחר ב7.30 בבוקר במשרד הרישוי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
אכן נהיגה ללא החזקת רשיון הנהיגה מהווה עבירה על החוק.
מדובר בקנס של 100 ש"ח ללא ניקוד.
אולם משטרת ישראל לא ממהרת לאכוף את העבירה שכן הם יכולים לבדוק במסוף אם יש או אין - אבל ההימור הוא שלך.
עצתי לך, בדוק היכן ניתן להנפיק רשיון נהיגה שלא במשרדי הרישוי - יש מכונות אוטומטיות בקניונים - כמו קניון הזהב בראשל"צ (חפש באינטרנט מכונה הקרובה למקום מגורך) והנפק לך רשיון - או מחר ב7.30 בבוקר במשרד הרישוי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
תפסו אותי תחת השפעת אלכוהול.
נתנאל
17/07/10
תפסו אותי תחת השפעת אלכוהול , בבדיקת ינשוף שעשיתי יצא לי 525 מה אני אמור לקבל ואם אפשרי לא לקבל כלום על זה?
ענישה מינמלית בשכרות
עו"ד אנושי אלי
17/07/10
נתנאל,
הענישה המינימלית בשכרות הנה 2 שנות פסילה מלנהוג בפועל, מאסר על תנאי,פסילה על תנאי וקנס כספי.
הכמות שלך הנה גבוהה ביותר, מעל ומעבר לכמות שנדונה כעת בבית המשפט המחוזי בי"ם.
סיכוי לצאת בלא כלום - רק אם תצא זכאי במשפט.
עצתי לך לגשת לעורך דין ולקבל יצוג מקצועי במשפט.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
הענישה המינימלית בשכרות הנה 2 שנות פסילה מלנהוג בפועל, מאסר על תנאי,פסילה על תנאי וקנס כספי.
הכמות שלך הנה גבוהה ביותר, מעל ומעבר לכמות שנדונה כעת בבית המשפט המחוזי בי"ם.
סיכוי לצאת בלא כלום - רק אם תצא זכאי במשפט.
עצתי לך לגשת לעורך דין ולקבל יצוג מקצועי במשפט.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
נהג שיכור = רוצח!
גיא "אנשים באדום"
17/07/10
סליחה, אבל זו עובדה. נהג שיכור חסר כל שליטה בגין מעשיו, שיקול דעתו מוטעה והאסון שהיה עלול לקרות גדול והמזל של כולנו שלא קרה.
למה אתה חושב שתצא מזה ללא עונש? אתה חושב שמגיע לך פרס? !
הרי עברת על החוק, נכון? אז לא מגיע לך עונש?
חבל מאוד שלמרות האסונות הפוקדים אותנו מידי רגע עדיין לא למדנו לקח ואנחנו ממשיכים לסכן את עצמנו ואחרים.
אני מוסיף כאן קובץ שקרוי "מכתב לאמא" מצעיר שנהרג בתאונה למרות שלא שתה ונפגע מנהג שיכור.
תודה על תשומת הלב!
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
למה אתה חושב שתצא מזה ללא עונש? אתה חושב שמגיע לך פרס? !
הרי עברת על החוק, נכון? אז לא מגיע לך עונש?
חבל מאוד שלמרות האסונות הפוקדים אותנו מידי רגע עדיין לא למדנו לקח ואנחנו ממשיכים לסכן את עצמנו ואחרים.
אני מוסיף כאן קובץ שקרוי "מכתב לאמא" מצעיר שנהרג בתאונה למרות שלא שתה ונפגע מנהג שיכור.
תודה על תשומת הלב!
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
עד כמה אפשר לדחות את המשפט שלי
נעם
16/07/10
שלום אני סטודנט ואני קשור לאוטו שלי ממש
תפסואותי בתל אביב על הטוסטוס נוהג בשכרות
ויש לי משפט בקרוב השאלה שלי עד כמה אני יכול לדחות את המשפט לפחות עד סיום התואר האם זה אפשרי??. אשמח לתשובה
תפסואותי בתל אביב על הטוסטוס נוהג בשכרות
ויש לי משפט בקרוב השאלה שלי עד כמה אני יכול לדחות את המשפט לפחות עד סיום התואר האם זה אפשרי??. אשמח לתשובה
דחיית משפט שכרות
עו"ד אנושי אלי
17/07/10
נעם
אם אתה נמצא לקראת סוף התואר - עו"ד מוצלח אולי יצליח למשוך זמן במהלך ניהול המשפט - למרות שזה קשה.
מעבר לכך, אף אחד לא ידחה משפט כמה שנים עד שהנאשם יועיל בטובו לסיים את לימודיו האקדמים.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
אם אתה נמצא לקראת סוף התואר - עו"ד מוצלח אולי יצליח למשוך זמן במהלך ניהול המשפט - למרות שזה קשה.
מעבר לכך, אף אחד לא ידחה משפט כמה שנים עד שהנאשם יועיל בטובו לסיים את לימודיו האקדמים.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
הזמנה לדיון בעקבות צילום מהירות
שלומי
16/07/10
ניתפסתי על מהירות מופרזת בכביש מרושת מצלמות וצולמתי על ידי אחת מהם.קיבלתי הזמנה לדיון בבית משפט.האוטו רשום על שמי אך יש לי עברות תנועה מרובות ואחי התנדב לקחת את העבירה עליו כיוון שאין לו אף עברת תנועה אחת.יש לציין שאני ואחי דומים מאוד.שמעתי שזכותי המלאה לקבל את התצלום ומעבר לזה לבקש הסבת עברה לאדם אחר . מה מומלץ לי לעשות ?
גש לעו"ד לקבלת יעוץ.
עו"ד אנושי אלי
17/07/10
שימוש בפלאפון
איל
15/07/10
קיבלתי דו"ח בעבור שימוש בפלאפון בנסיעה. הדו"ח ע"ס 1,000 ש"ח וגם 4 נקודות. שילמתי את הדו"ח ועכשיו אני קורא כי בעבור שימוש בפלאפון הקנס הוא 500 ש"ח. האם הקנס שנרשם לי עומד בחוק? אם לא - מה עלי לעשות?
היכן אתה קורא ?
מיקו
15/07/10
הקנס על שימוש בפלאפון
|עו"ד חקלאי. נועה
16/07/10
הקנס הוא 1000 ש"ח. לפני מספר שנים הוא היה 500 שח.
כנראה שקראת במקום לא מעודכן...
כנראה שקראת במקום לא מעודכן...
לקראת משפט על אי חידוש תוקף רישיון
עומר סאבן
15/07/10
אתמול קיבלתי דו"ח מהירות 750 ש"ח. בנוסף, הרישיון שלי לא היה בתוקף במשך חצי שנה + שבוע, ולכן קיבלתי זימון לבית-משפט.מה הצפי לעונש על עבירה זו? האם העובדה שקיבלתי גם דו"ח מהירות תשפיע? בנוסף, לפני כ-4 שנים קיבלתי בבימ"ש שלילה לחודשיים תנאי ו-10 נקודות על דו"ח מצלמה - האם גם לכך תהייה השפעה?בשורה התחתונה, האם השופט יתייחס בעיקר או רק לעבירה הפרוצדוראלית של אי חידוש הרישיון (שבגינה אני מזומן), או שמא יתייחס גם לעבירות המהירות? כמו כן, האם כדאי לציין שלא קיבלתי שום ספח בדואר, ו/או שעבר רק שבוע מן המועד שבו העונש לעבירה הינו זימון לבימ"ש ולא קנס?שאלתי הרבה שאלות - מקווה שתוכלו לענות על רובן.תודה מראש,עומר סאבן
מה צפוי?
עו"ד אסף מירוז
16/07/10
עומר שלום
ככלל, משפט מתחלק להכרעת דין (שמתקבלת לאחר הקראה, תשובת הנאשם, פרשת התביעה פרשת ההגנה וסיכומים), בה נקבע אם אתה אשם או לא ובאילה עבירות. אם אתה מורשע, יש ראיות וטיעונים לעונש ובעקבותם ניתן גזר דין.
עניין העבר המכביד שלך (כפי שאתה מתאר) יעלה בשלב של הטיעונים לעונש, בו גם מוצג גיליון ההרשעות שלך. סביר שהתביעה תבקש להחמיר איתך בנסביות אלה.
אתה צריך להחליט אם אתה רוצה להתמודד לבד או עם ייצוג של עו"ד.
סע בזהירות ובהצלחה
ככלל, משפט מתחלק להכרעת דין (שמתקבלת לאחר הקראה, תשובת הנאשם, פרשת התביעה פרשת ההגנה וסיכומים), בה נקבע אם אתה אשם או לא ובאילה עבירות. אם אתה מורשע, יש ראיות וטיעונים לעונש ובעקבותם ניתן גזר דין.
עניין העבר המכביד שלך (כפי שאתה מתאר) יעלה בשלב של הטיעונים לעונש, בו גם מוצג גיליון ההרשעות שלך. סביר שהתביעה תבקש להחמיר איתך בנסביות אלה.
אתה צריך להחליט אם אתה רוצה להתמודד לבד או עם ייצוג של עו"ד.
סע בזהירות ובהצלחה
האם ניתן לתבוע?
נעמה
15/07/10
יש לי שאלה
אני החניתי את הרכב בכביש מאוד רחב
הכביש כזה רחב שגם אם פותחים דלת של מכונית הרי שזה לא אמור להפריע לשום רכב לעבור.
הסתכלתי במראה ולא היה משמאלי ולא בקרבת המכונית שום כלי רכב ראיתי רק מרחוק איש עם קטנוע. אבל הוא היה מרוחק מאוד, ולכן הרשיתי לעצמי לפתוח את הדלת.
בזמן שהדלת היתה פתוחה, אני הרמתי את התיק מאחור ואז אחרי כשתי שניות הרכב שלי קיבל חבטה מהאופנוע מכיוון שהאופנוע החזיק עליו מוט ארוך שמהווה מטען חורג.
יש לציין שנהג האופנוע עצמו לא נפל מהאופנוע ולא נחבל אלא המשיך לסוע ועצר לאחר מטרים רבים.
דלת הרכב שלי ניזוקה קשה מהמכה .
ברצוני לתבוע את האיש . האם בית המשפט יעמוד לצידי?
תודה
אני החניתי את הרכב בכביש מאוד רחב
הכביש כזה רחב שגם אם פותחים דלת של מכונית הרי שזה לא אמור להפריע לשום רכב לעבור.
הסתכלתי במראה ולא היה משמאלי ולא בקרבת המכונית שום כלי רכב ראיתי רק מרחוק איש עם קטנוע. אבל הוא היה מרוחק מאוד, ולכן הרשיתי לעצמי לפתוח את הדלת.
בזמן שהדלת היתה פתוחה, אני הרמתי את התיק מאחור ואז אחרי כשתי שניות הרכב שלי קיבל חבטה מהאופנוע מכיוון שהאופנוע החזיק עליו מוט ארוך שמהווה מטען חורג.
יש לציין שנהג האופנוע עצמו לא נפל מהאופנוע ולא נחבל אלא המשיך לסוע ועצר לאחר מטרים רבים.
דלת הרכב שלי ניזוקה קשה מהמכה .
ברצוני לתבוע את האיש . האם בית המשפט יעמוד לצידי?
תודה
אנא פנה לפורום נזיקין.
עו"ד אנושי אלי
15/07/10
חנייה באדום לבן
מעיין
15/07/10
שלום,
קיבלתי קנס ע"ס 250 ש"ח. בקנס מצוין כי האיסור הוא בהתאם לסעיף 12 מספר 011.
רציתי לדעת אם בנוסף לקנס יש גם נקודות? והאם יש סיכוי לאזהרה?
יש לי רישיון 4 שנים.. ואין לי עברות קודמות.
תודה רבה מראש.
קיבלתי קנס ע"ס 250 ש"ח. בקנס מצוין כי האיסור הוא בהתאם לסעיף 12 מספר 011.
רציתי לדעת אם בנוסף לקנס יש גם נקודות? והאם יש סיכוי לאזהרה?
יש לי רישיון 4 שנים.. ואין לי עברות קודמות.
תודה רבה מראש.
דו"ח על עבירת חניה
עו"ד אנושי אלי
15/07/10
מעיין,
ככל שידוע לי דוחות חניה הינם ללא ניקוד - הכלל הינו שהניקוד אמור להופיע על גבי הדו"ח עצמו.
על פי נהלי משטרת ישראל אין להמיר את הדו"ח באזהרה באם ותק הנהיגה הנו מתחת ל-10 שנים.
אולם אם יש לך השגות לגבי הדו"ח, את יכולה לפנות לביטול הדו"ח תוך 30 יום מיום קבלתו - פרטים בדו"ח (מאחור).
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
ככל שידוע לי דוחות חניה הינם ללא ניקוד - הכלל הינו שהניקוד אמור להופיע על גבי הדו"ח עצמו.
על פי נהלי משטרת ישראל אין להמיר את הדו"ח באזהרה באם ותק הנהיגה הנו מתחת ל-10 שנים.
אולם אם יש לך השגות לגבי הדו"ח, את יכולה לפנות לביטול הדו"ח תוך 30 יום מיום קבלתו - פרטים בדו"ח (מאחור).
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
תשובות
גיא "אנשים באדום"
15/07/10
נראה לי שזה דוח עירייה ...... נכון?
לדוח חניה אין נקודות והמשטרה לא ממירה אותו באזהרה.
יש לי עצה בשבילך - חני ונהגי כחוק ואז לא יהיו לך כל בעיות בתחום.
נהגי באחריות ותגיעי למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
לדוח חניה אין נקודות והמשטרה לא ממירה אותו באזהרה.
יש לי עצה בשבילך - חני ונהגי כחוק ואז לא יהיו לך כל בעיות בתחום.
נהגי באחריות ותגיעי למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
תשובות
גיא "אנשים באדום"
15/07/10
נראה לי שזה דוח עירייה ...... נכון?
לדוח חניה אין נקודות והמשטרה לא ממירה אותו באזהרה.
יש לי עצה בשבילך - חני ונהגי כחוק ואז לא יהיו לך כל בעיות בתחום.
נהגי באחריות ותגיעי למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
לדוח חניה אין נקודות והמשטרה לא ממירה אותו באזהרה.
יש לי עצה בשבילך - חני ונהגי כחוק ואז לא יהיו לך כל בעיות בתחום.
נהגי באחריות ותגיעי למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
רצוי ,מאוד מאוד ,לשלם את הדו"ח לפני
מיקו
15/07/10
שהוא מגיע בדואר ,כי לאחר שהוא מגיע בדואר ,הוא מגיע על שם בעל הרכב ,וזאת הרשעה ( ללא ניקוד ) וכדי מאוד שגליון ההרשעות יהיה נקי.
הוצאות משפט?
מאיר
15/07/10
אם אני הולך עם המשטרה למשפט על דוח שקיבלתי. ואני מפסיד? האם יש הוצאות משפט? יש לי מה להפסיד?
ואם אני מנצח? משלמים לי על היום הזה?
ואם אני מפסיד? מתי עליי לשלם הדו"ח?
תודה רבה רבה.
ואם אני מנצח? משלמים לי על היום הזה?
ואם אני מפסיד? מתי עליי לשלם הדו"ח?
תודה רבה רבה.
הוצאות משפט בגין דו"ח ניהול משפט תעבורה
עו"ד אנושי אלי
15/07/10
מאיר,
בתאוריה קיימת אפשרות שבית המשפט יטיל הוצאות באם נוהל תיק שלא לצורך ובוזבז זמנו של בית המשפט - בפועל הדבר נדיר.
אולם, עליך להביא בחשבון שבית המשפט לא יהיה מוגבל לקנס המקורי ובאם תמצא אשם ישקול בית משפט את כל השיקולים כולל מהות ניהול התיק, יחד עם עברך התעבורתי והמקרה עצמו ויכול להטיל עליך עונש הרבה יותר כבד מהקנס המקורי.
שים לב, היו מקרים שאנשים עם דו"ח קנס - שהיו יכולים לשלם ולשכוח מהנושא - יצאו מדיון משפטי עם פסילה בפועל - אז שקול את מעשיך ועדיף שתיוועץ עם עו"ד שמבין עניין.
אגב, אם תצא זכאי בדין, לא בטוח שתקבל דבר, תלוי בנסיבות, ולרוב לא מקבלים כלום אם יש בסיס ולו מינמלי להגשת כתב האישום.
אבל תמיד ניתן לבקש זאת מבית המשפט בסיום ההליך - בכפוף כמובן לזיכוי מלא.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
בתאוריה קיימת אפשרות שבית המשפט יטיל הוצאות באם נוהל תיק שלא לצורך ובוזבז זמנו של בית המשפט - בפועל הדבר נדיר.
אולם, עליך להביא בחשבון שבית המשפט לא יהיה מוגבל לקנס המקורי ובאם תמצא אשם ישקול בית משפט את כל השיקולים כולל מהות ניהול התיק, יחד עם עברך התעבורתי והמקרה עצמו ויכול להטיל עליך עונש הרבה יותר כבד מהקנס המקורי.
שים לב, היו מקרים שאנשים עם דו"ח קנס - שהיו יכולים לשלם ולשכוח מהנושא - יצאו מדיון משפטי עם פסילה בפועל - אז שקול את מעשיך ועדיף שתיוועץ עם עו"ד שמבין עניין.
אגב, אם תצא זכאי בדין, לא בטוח שתקבל דבר, תלוי בנסיבות, ולרוב לא מקבלים כלום אם יש בסיס ולו מינמלי להגשת כתב האישום.
אבל תמיד ניתן לבקש זאת מבית המשפט בסיום ההליך - בכפוף כמובן לזיכוי מלא.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
סימון אבני שפה באדום לבן
איציק
15/07/10
שלום
האם סימון אבני שפה באדום לבן הוא דבר המחייב אישור של רשות התמרור המקומית, ואם כן, האם אני רשאי לדרוש מהעיריה להמציא לי אישור לכך שהסימון הוא חוקי?
תודה
האם סימון אבני שפה באדום לבן הוא דבר המחייב אישור של רשות התמרור המקומית, ואם כן, האם אני רשאי לדרוש מהעיריה להמציא לי אישור לכך שהסימון הוא חוקי?
תודה
אבני שפה צבועות באדום לבן,תמרור לכל דבר
מיקו
15/07/10
ומצריך אישור של רשות התמרור המקומית .
אתה רשאי לדרוש מהעירייה אישור.
השאלה הנשאלת, מדוע אתה חושב שהסימון לא חוקי ?
יש לך סיבה לחשוב כך , או שאתה אומר בוא ננסה ,אולי סיכוי של אחד ל, שמישהו קיצר הליכים ?
אתה רשאי לדרוש מהעירייה אישור.
השאלה הנשאלת, מדוע אתה חושב שהסימון לא חוקי ?
יש לך סיבה לחשוב כך , או שאתה אומר בוא ננסה ,אולי סיכוי של אחד ל, שמישהו קיצר הליכים ?
שים לב שאבני שפה צבועות באדום לבן זה תמרור ד-15.
עו"ד אנושי אלי
15/07/10
פתיחת דלת ותאונה.
עמית
14/07/10
אני נהג מונית והיום קרתה לי תאונה קטנה ורציתי לדעת מי אשם בדיוק.
אז ככה, אני וחבר ישבנו בתוך המונית בסמוך לתחנה ואז כשהוא בא לצאת הוא פתח את הדלת ורכב נכנס לו בדלת בצד שליד הנהג.
אז מי אשם פה?
אז ככה, אני וחבר ישבנו בתוך המונית בסמוך לתחנה ואז כשהוא בא לצאת הוא פתח את הדלת ורכב נכנס לו בדלת בצד שליד הנהג.
אז מי אשם פה?
פשוט ,מי שפתח את הדלת , זה לא ברור ?
מיקו
14/07/10
יש גם אשמה תורמת
אושרי הירש ח תאונות
15/07/10
במידה ויהיו חילוקי דעות בין הצדדים לגבי היקף וגודל האחראיות
ויתקיים דיון משפטי יתכן כי בהוכחת נסיבות המקרה ומקום המקרה
יוחלט כי חלק מהאשמה התורמת תוטל גם על הרכב הפוגע
ויתקיים דיון משפטי יתכן כי בהוכחת נסיבות המקרה ומקום המקרה
יוחלט כי חלק מהאשמה התורמת תוטל גם על הרכב הפוגע
תאונה עקב פתיחת דלת של רכב
עו"ד אנושי אלי
15/07/10
עמית,
כפי שציינתי בתשובה לשאלה דומה לפני מספר ימים, מבחינת דיני התעבורה האחריות הינה על נהג הרכב אשר דלתו נפתחה וגרמה לתאונה.
הדבר מעוגן הן בחוק והן בפסיקה.
לגבי דיני נזיקין, נו שם זה קצת יותר מסובך אבל בגדול עיקרון האשמה זהה, לפרטים אנא פנה לפורום נזיקין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
כפי שציינתי בתשובה לשאלה דומה לפני מספר ימים, מבחינת דיני התעבורה האחריות הינה על נהג הרכב אשר דלתו נפתחה וגרמה לתאונה.
הדבר מעוגן הן בחוק והן בפסיקה.
לגבי דיני נזיקין, נו שם זה קצת יותר מסובך אבל בגדול עיקרון האשמה זהה, לפרטים אנא פנה לפורום נזיקין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
ואם הדלת הייתה פתוחה כבר אז יש שינוי בעמדה.?
עמית
18/07/10
טען שדיברתי בפלאפון
ישראל
14/07/10
כתוב לי בדו"ח שדיברתי בפלא' וזה לא נכון כי יש לי ידית ואני נשען עליה וזה נראה כאילו אני מדבר ב. נרשם כאילו ניתן לי ברחוב מסוים בשעה שקיבלתי אותו ברחוב אחר לגמרי ? שאלתי איך גורמים לביטול הדו"ח ?? אמרו לי שאם הכתב ממש לא קרי אפשר לבטלו היכן חק זה כתוב? תודה
פרשת דו"ח הפלאפון
עו"ד אנושי אלי
14/07/10
ישראל
יש לך טענות מענינות - נסה להגיש בקשה לביטול הדו"ח, יש לך 30 יום מיום קבלתו - בהצלחה.
לגבי כתב היד של השוטר, זה לא חוק זאת החלטה של בית המשפט, ואין מדובר בכתב יד קשה לפיענוח אלא יש צורך בכתב יד כל כך לא קריא שגם השופט ושוטר לא יבינו דבר וחצי דבר ממנו במשפט עצמו.
זה נדיר ביותר.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
יש לך טענות מענינות - נסה להגיש בקשה לביטול הדו"ח, יש לך 30 יום מיום קבלתו - בהצלחה.
לגבי כתב היד של השוטר, זה לא חוק זאת החלטה של בית המשפט, ואין מדובר בכתב יד קשה לפיענוח אלא יש צורך בכתב יד כל כך לא קריא שגם השופט ושוטר לא יבינו דבר וחצי דבר ממנו במשפט עצמו.
זה נדיר ביותר.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
אזהרה על חציית מעבר חצייה כשהרמזור אדום
מישעשה את זה
14/07/10
האם האזהרה היא לצמיתות או בעלת תוקף מסוים?
עבירה שלא ניתן לתת בגינה אזהרה
דוד, מתנדב בתנועה
16/07/10
יש מספר עבירות שלא ניתן לתת בגינן אזהרה
מהירות, רמזור אדום, תמרור עצור ועוד הינן עבירות כאלה
אם קיבלת ברירת משפט, שלם ושכח
רק אל תשכח את הלקח
מהירות, רמזור אדום, תמרור עצור ועוד הינן עבירות כאלה
אם קיבלת ברירת משפט, שלם ושכח
רק אל תשכח את הלקח
הוצאת תינוק מכסא בטיחות בפקק
משה
14/07/10
עמדתי בפקק ליד ניידת. אשתי ישבה מאחורה עם התינוק בכסא בטיחות. בגלל העמידה התינוק צרח, ולאחר נסיונות הרגעה עקרים אשתי הוציאה אותו. מיד השוטר סימן לנו לעצור בצד ונתן דו"ח. יש מה לערער / משפט?? (השוטר גם כתב רחוה לא נכון -זה יכול לשנות משהו??)
הוצאת תינוק מכיסא בטיחות
עו"ד אנושי אלי
14/07/10
משה,
כהורה אני מסכים איתך שקשה לעמוד בפני בכי של תינוק ונדמה לי שקשה שלמצוא הורים שלא ירגיעו את התינוק אבל אסור להוציא מהכיסא - עדיף למצוא מקום לעצור בבטחה ואז לטפל בילד.
מדובר עבירה בטיחותית ואין ספק בביצועה, מה גם שאתם מודים באשמה.
אולי הרכב לא נכון, אבל קיבלתם את זה אישית כך
שנדמה שאין מה לפנות לבית המשפט -ניתן לנסות לפנות להמרה באזהרה, תלוי בעבר של הנהג.
אגב עם מדובר בסמל עבירה 06452, הסעת נוסעים במושב אחורי ללא חגורה, יש 2 נקודות, אולי בימ"ש או התביעה יסכימו להפחתה - אבל אני לא בטוח שזה שווה את הטרחה לעומת הסיכון שתיפלו על איזו שופטת שתזעם על סיכון הילד... .
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
כהורה אני מסכים איתך שקשה לעמוד בפני בכי של תינוק ונדמה לי שקשה שלמצוא הורים שלא ירגיעו את התינוק אבל אסור להוציא מהכיסא - עדיף למצוא מקום לעצור בבטחה ואז לטפל בילד.
מדובר עבירה בטיחותית ואין ספק בביצועה, מה גם שאתם מודים באשמה.
אולי הרכב לא נכון, אבל קיבלתם את זה אישית כך
שנדמה שאין מה לפנות לבית המשפט -ניתן לנסות לפנות להמרה באזהרה, תלוי בעבר של הנהג.
אגב עם מדובר בסמל עבירה 06452, הסעת נוסעים במושב אחורי ללא חגורה, יש 2 נקודות, אולי בימ"ש או התביעה יסכימו להפחתה - אבל אני לא בטוח שזה שווה את הטרחה לעומת הסיכון שתיפלו על איזו שופטת שתזעם על סיכון הילד... .
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
בקשה לביטול דו"ח חניה – לאן מגישים?
עוד עו"ד
14/07/10
לאיזה בית משפט מגישים בקשה לביטול דו"ח? שלום- מנהלי- עניינים מקומיים?
ומהו ההליך? ה"פ, בקשה לסעד הצהרתי וכו'
אודה לתשובה - זו שאלה שאני באמת לא יודע
ומהו ההליך? ה"פ, בקשה לסעד הצהרתי וכו'
אודה לתשובה - זו שאלה שאני באמת לא יודע
בקשה לביטול דו"ח
יוסי אפשטיין, עו"ד
14/07/10
בקשה לביטול דו"ח מוגשת בתוך 30 יום ליחידת התנועה הרלוונטית שנתנה את הדו"ח.
אין כל קשר לביהמ"ש. זה האחרון דן בערעור על הדו"ח ככל שאתה כופר בו והמשטרה לא מוכנה לבטלו.
אין כל קשר לביהמ"ש. זה האחרון דן בערעור על הדו"ח ככל שאתה כופר בו והמשטרה לא מוכנה לבטלו.
כתיבה שגויה במהירות המותרת
מאיר
14/07/10
שלום,נתפשתי על מהירות של 111 קמ"ש בכביש בו מותר 80 קמ"ש. בתוך הדו"ח ישנה חותמת עם המהירות המותרת והמהירות בה נסעתי, מופחת ל 106 קמ"ש. אך מתחתיו ישנו מקום לרישום המהירות בה נסעתי, 106 קמ"ש והמהירות המותרת, שם רשום שגוי 111 קמ"ש במקום 80 קמ"ש. האם יש מקום לביטול הדו"ח? תודה.
לביטול לא ,אבל עליך "להתעקש"
מיקו
14/07/10
שלפחות ירשם 106 ,ולא 111. מאחר שיכולות להיות לכך השלכות .
האם נתפסת בכביש שמגודר כבין עירוני?
אסף
14/07/10
אם כן, המשמעות היא שאם היה נרשם לך דוח על 105 קמ"ש (במקום 106) היית מקבל קנס של 250 ש"ח ללא ניקוד במקום 750 ש"ח + 8 נק'. תלוי בגליון ההרשות שלך ובשיקולים נוספים, יכול להיות שכדאי לך לבקש להישפט ולנסות להגיע להסדר של הפחתת 1 ק"מ ושינוי סעיף האישום בהתאם.
לנוכח הפסיקה האחרונה בנושא כיול מכשירי המדידה, נראה שיש לכך סיכוי טוב.
סע בזהירות ובהצלחה.
לנוכח הפסיקה האחרונה בנושא כיול מכשירי המדידה, נראה שיש לכך סיכוי טוב.
סע בזהירות ובהצלחה.
אזהרה על חציית מעבר חצייה להולכי רגל כשהרמזור אדום
מישעשה את זה חחח
14/07/10
יש תוקף כלשהו לאזהרה? או שהיא לכל החיים?
תוקף אזהרה בגין דו"ח
עו"ד אנושי אלי
14/07/10
תוקפה של אזהרה אינו לכל החיים...
משטרת שיראל שינתה את הכללים של האזהרה, למעשה באם קיבלת אזהרה הרי דינה כדין עבירה לכל דבר ביחס לקבלת אזהרה נוספת.
ולמעשה היום יומרו רק דוחות קלים באזהרה לנהג בעל ותק נהיגה של מעל 10 שנים שלא קיבל דו"ח או אזהרה ב5 השנים האחרונות.
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
משטרת שיראל שינתה את הכללים של האזהרה, למעשה באם קיבלת אזהרה הרי דינה כדין עבירה לכל דבר ביחס לקבלת אזהרה נוספת.
ולמעשה היום יומרו רק דוחות קלים באזהרה לנהג בעל ותק נהיגה של מעל 10 שנים שלא קיבל דו"ח או אזהרה ב5 השנים האחרונות.
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
האם היו עדכונים בהוראות לגבי דוח אזהרה ?
ריקי
20/07/16
לכמה זמן האזהרה בתוקף?? האם עדיין לשנתיים ?? ואז נמחק מהרישום ??
תודה מראש
דוח על חגורות בטיחות
רונית
14/07/10
שוטר נתן לי דוח על שמאחור לא היו חגורים בכיסאות בטיחות
השוטר לא חבש כובע של שוטר על ראשו ( הבנתי שזה חייב להיות כך)
בנוסף לא חתמתי על הדוח אלא הוא כתב בדוח בחתימת המקבל - נמסר ביד
האם זה תקין אפשר לבטל את הדוח
השוטר לא חבש כובע של שוטר על ראשו ( הבנתי שזה חייב להיות כך)
בנוסף לא חתמתי על הדוח אלא הוא כתב בדוח בחתימת המקבל - נמסר ביד
האם זה תקין אפשר לבטל את הדוח
זיהית שמדובר בשוטר ? או שהוא נראה לך מתחזה?
מיקו
14/07/10
בפעם ה...
עו"ד אסף מירוז
14/07/10
חבישת כובע היא עניין משמעתי בלבד, שלא משפיע על הדוח והאשמה.
עניין החתימה גם אינו מעלה ואינו מוריד. היא מהווה ראיה לכך שהדוח נמסר לך ביד ולא הסכמה שלך לתוכנו. לעניין זה די בכך שהשוטר מציין שהוא מסר לך את הדוח ביד.
כדאי לך לבדוק אם את עומדת בקריטריונים של המרה לאזהרה (בעיקר: 10 שנות רישיון 5 שנים ללא עבירה, הודאה בביצוע העבירה והכל בתנאי שהעבירה אינה נחשבת בעיני המשטרה כחמורה), ואם כן, להגיש בקשה בהתאם.
סעי בזהירות ובהצלחה
עניין החתימה גם אינו מעלה ואינו מוריד. היא מהווה ראיה לכך שהדוח נמסר לך ביד ולא הסכמה שלך לתוכנו. לעניין זה די בכך שהשוטר מציין שהוא מסר לך את הדוח ביד.
כדאי לך לבדוק אם את עומדת בקריטריונים של המרה לאזהרה (בעיקר: 10 שנות רישיון 5 שנים ללא עבירה, הודאה בביצוע העבירה והכל בתנאי שהעבירה אינה נחשבת בעיני המשטרה כחמורה), ואם כן, להגיש בקשה בהתאם.
סעי בזהירות ובהצלחה
חגורת בטיחות מצילה חיים!
גיא "אנשים באדום"
17/07/10
למה לא חוגרים מאחור?
אלו שיושבים מאחור חשובים פחות מאלה שיושבים מקדימה?
אלו שיושבים מאחור לא חגורים, לא יכולים להיפגע בעצמם ולפגוע באחרים?
אני באמת לא מבין למה הנהג חוגר את עצמו אולם לא דואג שגם הנוסעים מאחור יהיו חגורים?
האם הוא חוגר "בשביל השוטר", או שהוא חושב שהשוטר יוותר לו ????
נוסע לא חגור בתאונה, יעוף ויקבל מכה מהרכב או שיעוף החוצה או שיפגע בנוסע אחר ועלול להורגו.
אם השוטר היה בלי כובע........ אין לכך כל קשר לעבירה שביצעת ולא בגלל זה יבוטל הדוח.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
אנא הקפידי על בטיחות הנהיגה כדי להגיע הביתה בשלום!
אלו שיושבים מאחור חשובים פחות מאלה שיושבים מקדימה?
אלו שיושבים מאחור לא חגורים, לא יכולים להיפגע בעצמם ולפגוע באחרים?
אני באמת לא מבין למה הנהג חוגר את עצמו אולם לא דואג שגם הנוסעים מאחור יהיו חגורים?
האם הוא חוגר "בשביל השוטר", או שהוא חושב שהשוטר יוותר לו ????
נוסע לא חגור בתאונה, יעוף ויקבל מכה מהרכב או שיעוף החוצה או שיפגע בנוסע אחר ועלול להורגו.
אם השוטר היה בלי כובע........ אין לכך כל קשר לעבירה שביצעת ולא בגלל זה יבוטל הדוח.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
אנא הקפידי על בטיחות הנהיגה כדי להגיע הביתה בשלום!
ממתין לדיון כתוצאה מנהיגה בשכרות
דב גרוס
13/07/10
לפני כשנה נתפס חברי "בשכרות" כאשר הינשוף מדד 350.רשיונו נשלל לחודש והרכב הושבת לחודש.טרם התקבל פס"ד.שאלתי:במידה ויקבע בערעור המדינה כי הרף המותר יהיה 400 :פרושו שחברי יצא זכאי? בלי 10 נקודות?האם יקבל פיצוי כלשהו(בגין החודש שלילה +אחסון הרכב+עו"ד)?
משמעות ערעור המדינה בפרשת עוזרי (ינשוף)
עו"ד אנושי אלי
14/07/10
דב,
שאלת שאלה נבונה ביותר... .
מדינת ישראל ערערה על קביעת ההרכב המיוחד של בית המשפט לתעבורה בי'ם, שקבע בין היתר שיש להעמיד את רף האכיפה בשכרות לגבי מכשיר הינשוף על 400 מ"ג.
לגבי המדינה הרף אמור להיות 290, כפי שקבע המומחה שלהם.
יש לשים לב שמדובר בינשוף (דרגר) ולמשטרה יש דרכים נוספות להרשיע בשכרות או בהשפעה כגון בדיקת המאפינים או בדיקת דם, שלא לדבר על סירוב להיבדק.
החלטה תתקבל בחודשים הקרובים על ידי בית המשפט המחוזי בי'ם - ונדמה שהפרשה תמשך עד להחלטה בבית המשפט העליון.
בכל מקרה תיקים עומדים נדונים כיום ברף של 290. מעל רף זה נדמה שכל שופט פועל כרצונו חלק מתחשבים, חלק ממשיכים כרגיל וחלק ממתינים להחלטה.
בכל מקרה עו"ד שמתמחה בדיני תעבורה, שיבדוק את נתוני התיק יכול לקבוע את הטקטיקה הנבונה לניהול התיק.
לגבי פיצוי, אם התיק יסגר בסופו של יום עקב שינוי הכמות, קשה לראות בכך בסיס לפיצוי, שכן כבר נקבע שפיצוי ישולם עקב זיכוי מוחלט, במקום שלא היה מקום מלכתחילה להגיש את כתב האישום - שינוי החוק או הפסיקה במהלך המשפט אינה עונה לקריטריון זה.
אולם אם נניח מוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות בגין 270 מ"ג, כאשר המשטרה עצמה טוענת בבית המשפט שהרף הראוי הינו 290 מ"ג, יש מקום לשקול הוצאות נגד המשטרה... .
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
שאלת שאלה נבונה ביותר... .
מדינת ישראל ערערה על קביעת ההרכב המיוחד של בית המשפט לתעבורה בי'ם, שקבע בין היתר שיש להעמיד את רף האכיפה בשכרות לגבי מכשיר הינשוף על 400 מ"ג.
לגבי המדינה הרף אמור להיות 290, כפי שקבע המומחה שלהם.
יש לשים לב שמדובר בינשוף (דרגר) ולמשטרה יש דרכים נוספות להרשיע בשכרות או בהשפעה כגון בדיקת המאפינים או בדיקת דם, שלא לדבר על סירוב להיבדק.
החלטה תתקבל בחודשים הקרובים על ידי בית המשפט המחוזי בי'ם - ונדמה שהפרשה תמשך עד להחלטה בבית המשפט העליון.
בכל מקרה תיקים עומדים נדונים כיום ברף של 290. מעל רף זה נדמה שכל שופט פועל כרצונו חלק מתחשבים, חלק ממשיכים כרגיל וחלק ממתינים להחלטה.
בכל מקרה עו"ד שמתמחה בדיני תעבורה, שיבדוק את נתוני התיק יכול לקבוע את הטקטיקה הנבונה לניהול התיק.
לגבי פיצוי, אם התיק יסגר בסופו של יום עקב שינוי הכמות, קשה לראות בכך בסיס לפיצוי, שכן כבר נקבע שפיצוי ישולם עקב זיכוי מוחלט, במקום שלא היה מקום מלכתחילה להגיש את כתב האישום - שינוי החוק או הפסיקה במהלך המשפט אינה עונה לקריטריון זה.
אולם אם נניח מוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות בגין 270 מ"ג, כאשר המשטרה עצמה טוענת בבית המשפט שהרף הראוי הינו 290 מ"ג, יש מקום לשקול הוצאות נגד המשטרה... .
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
שאלה
גבי
13/07/10
האם צילום של רשיון נהיגה עם חותמת של ע"וד תקף אם שוטר עוצר אותי לבדיקות?
לא.רק לתאגיד מותר לנסוע
מיקו
14/07/10
עם מסמכים מצולמים ,כשהם חתומים בחתמות נאמן למקור,וחותמת קצין בטיחות בתעבורה.
אופניים וקסדה
מר בחור על אופניים
13/07/10
מתי חובה לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים ומתי לא?
החוק לגבי חבישת קסדה על אופניים
עו"ד אנושי אלי
14/07/10
על פי פקודת התעבורה (אתר פסקדין, מעודכן עד יום 01.05.10):
65ג. חובת חבישת קסדת מגן (תיקון: תשס"ז) 28
(א) לא ירכב אדם על אופניים, ולא ירכיב אדם אחר, אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים (בפקודה זו - השר), הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת הנסיעה.
(ב) בגיר שהוא הורה, אפוטרופוס או שבהשגחתו קטין, לא יניח לקטין כשהוא במחיצתו לעבור על הוראות סעיף קטן (א).
(ג) בעל עסק שבו נמכרים אופניים יציג במקום בולט בעסקו, בצורה שיקבע השר, הודעה המפרטת את הוראות סעיף זה.
(ד) בסעיף זה, "אופניים" - לרבות גלגשת (Akateboard), גלגיליות roller )
,(skates גלגיליות להב (rollerblades) קורקינט חשמלי כהגדרתו לפי פקודה זו, ולמעט תלת-אופן.
בקישור תוכל למצוא דיון על המצב העכשווי, לאור ההצעה
לקצץ בחובה.
אז סע בזהירות,
עו"ד אנושי אלי - מנהל פורום תעבורה.
65ג. חובת חבישת קסדת מגן (תיקון: תשס"ז) 28
(א) לא ירכב אדם על אופניים, ולא ירכיב אדם אחר, אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים (בפקודה זו - השר), הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת הנסיעה.
(ב) בגיר שהוא הורה, אפוטרופוס או שבהשגחתו קטין, לא יניח לקטין כשהוא במחיצתו לעבור על הוראות סעיף קטן (א).
(ג) בעל עסק שבו נמכרים אופניים יציג במקום בולט בעסקו, בצורה שיקבע השר, הודעה המפרטת את הוראות סעיף זה.
(ד) בסעיף זה, "אופניים" - לרבות גלגשת (Akateboard), גלגיליות roller )
,(skates גלגיליות להב (rollerblades) קורקינט חשמלי כהגדרתו לפי פקודה זו, ולמעט תלת-אופן.
בקישור תוכל למצוא דיון על המצב העכשווי, לאור ההצעה
לקצץ בחובה.
אז סע בזהירות,
עו"ד אנושי אלי - מנהל פורום תעבורה.
נסיעה בדרך עם תמרור שאוסר נסיעה- שוטר מחמיר ומתעמר
נגה
13/07/10
לאחרונה נסעתי באופנוע בדרך שיש בה תמרור שאוסר רכיבה על האופנוע. שוטר שתפס אותי נתן לי דוח של 1000 שח! האם זה מוגזם או מקובל? האם השוטר יכול לבחור להחמיר איתי בכוונה ולקבוע את גודל הקנס? כמו כן השוטר היה אופנוען בעצמו והיה ללא כובע. הכי הכי מעצבן- שהמראות שלו היו מקופלות פנימה!!!! מה עליי לעשות? שווה לגשת למשפט ולערער?
עוד דבר- כחלק מההתעמרות שלו בי
נגה
13/07/10
יש לציין שאיתי על האופנוע היה צד ג' שהתרגז והתווכח וסביר להניח שהשוטר לא היה מרוצה מזה ואף אמר לי- אני אחמיר אתך בגלל שאני לא אוהב איך שצד ג' מדבר אלי.. זה נראה לי לא רלוונטי ואף לא מידתי.
החמרה והתעמרות ........
גיא "אנשים באדום"
13/07/10
ביצעת עבירת תנועה וקיבלת דוח ......... היכן ההחמרה / ההתעמרות?
השוטר רושם את הדוח לפי העבירה שבוצעה, הקנס נקבע בחוק ולא ע"י השוטר.
לא סיפרת לנו איזה דוח קיבלת אז קשה קצת לעזור לך.
האמת שאני לא מוצא קשר בין העבירה לקנס ........ תעזרי לי בבקשה.
אם השוטר היה ללא כובע זו עבירת משמעת, ואין לכך כל קשר לעבירה שאת ביצעת ובכך סיכנת (או היה עלול להיות סיכון) את התנועה.
המראות שלו היו מקופלות? ! ככה הוא נסע איתן? אם כך כתבי למפקד היחידה שלו (שם היחידה בראש הדוח בצד שמאל והכתובת של היחידה האזורית בגב הדוח) וספרי לו על שני הדברים, ולא מכאן תצמח הישועה.
לגבי התערבותו של צד ג' אף אחד לא אוהבים שמתערבים לו בעניינים,
השוטר לא היה אמור להגיב על כך גם אם החליט לעשות כן.
את יכולה לפנות אלי במייל עם הפרטים החסרים ואענה לך.
נהגי באחריות ותגיעי למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
השוטר רושם את הדוח לפי העבירה שבוצעה, הקנס נקבע בחוק ולא ע"י השוטר.
לא סיפרת לנו איזה דוח קיבלת אז קשה קצת לעזור לך.
האמת שאני לא מוצא קשר בין העבירה לקנס ........ תעזרי לי בבקשה.
אם השוטר היה ללא כובע זו עבירת משמעת, ואין לכך כל קשר לעבירה שאת ביצעת ובכך סיכנת (או היה עלול להיות סיכון) את התנועה.
המראות שלו היו מקופלות? ! ככה הוא נסע איתן? אם כך כתבי למפקד היחידה שלו (שם היחידה בראש הדוח בצד שמאל והכתובת של היחידה האזורית בגב הדוח) וספרי לו על שני הדברים, ולא מכאן תצמח הישועה.
לגבי התערבותו של צד ג' אף אחד לא אוהבים שמתערבים לו בעניינים,
השוטר לא היה אמור להגיב על כך גם אם החליט לעשות כן.
את יכולה לפנות אלי במייל עם הפרטים החסרים ואענה לך.
נהגי באחריות ותגיעי למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חנייה כפולה ותאונה
יעל
13/07/10
רציתי לדעת מי אשם במקרה שרכב חונה בחנייה כפולה עם דלת פתוחה בכיוון הכביש (ישנו כיסא תינוק בצד של המדרכה) בכוונה לפרוק סחורה מול בית העסק שבבעלותו, ולאחר 3 דקות שהדלת פתוחה רכב נוסע פוגע בדלת וכמעט גם באדם שפרק את הסחורה....נראה שהרכב הנוסע עבר נתיב לפני שפגע, מאחר ונפגע בדלת האחורית ובפגוש האחורי ולא לכל אורך המכונית..אשמח אם תעזרו לי להבין מי אשם במקרה כזה.תודה רבה יעל.
אם הסיפור הוא בדיוק, אבל בדיוק ,
מיקו
13/07/10
כמו שאת מספרת ,האשמה על הרכב שהיה בנסיעה , בלי קשר לחוקיות החניה של הרכב החונה ( מבלי להצדיק ,את חבירת החניה ,,, ) ושוב אם הסיפור הוא בדיוק ,בדיוק כמו שאת מספרת .
אם, גם נהג הרכב הפוגע מספר אותו סיפור אזי מצבך טוב , אם הוא יגיד שפתחת את דלת בהפתעה, אזי את בבעיה ,והסיפור "מסתבך "
אם, גם נהג הרכב הפוגע מספר אותו סיפור אזי מצבך טוב , אם הוא יגיד שפתחת את דלת בהפתעה, אזי את בבעיה ,והסיפור "מסתבך "
חניה כפולה ותאונה
עו"ד אנושי אלי
13/07/10
יעל,
האשמה במקרה זה מוטלת על שני הצדדים, אין ספק שאת נהגת ברשלנות כשחנית חניה כפולה ועוד השארת דלת פתוחה שחסמה עוד יותר את הכביש.
אולם, הנהג שהגיע לא הסתכל לאן הינו נוהג - והרי הפסיקה כבר קבעה שגם אם הולך רגל התפרץ לכביש הרי אין בכך הצדקה לדרוס אותו אם ניתן היה להבחין בו ולמנוע את התאונה.
אבל מנגד, ישנו מקרה ידוע של נהגת שפתחה דלת של רכב ורוכב אופניים פגע בדלת, נפל ונחבל - כתב אישום הוגש נגדה והיא הורשעה בבית משפט לתעבורה.
הכל תלוי בגרסאות הצדדים ובפרטים הקטנים (כפי שמיקו טען).
לגבי הרשעה בנזיקין - נדמה שהרשלנות תחולק בצורה זו או אחרת בין הצדדים - ולפרטים נוספים פני לפורום נזיקין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
האשמה במקרה זה מוטלת על שני הצדדים, אין ספק שאת נהגת ברשלנות כשחנית חניה כפולה ועוד השארת דלת פתוחה שחסמה עוד יותר את הכביש.
אולם, הנהג שהגיע לא הסתכל לאן הינו נוהג - והרי הפסיקה כבר קבעה שגם אם הולך רגל התפרץ לכביש הרי אין בכך הצדקה לדרוס אותו אם ניתן היה להבחין בו ולמנוע את התאונה.
אבל מנגד, ישנו מקרה ידוע של נהגת שפתחה דלת של רכב ורוכב אופניים פגע בדלת, נפל ונחבל - כתב אישום הוגש נגדה והיא הורשעה בבית משפט לתעבורה.
הכל תלוי בגרסאות הצדדים ובפרטים הקטנים (כפי שמיקו טען).
לגבי הרשעה בנזיקין - נדמה שהרשלנות תחולק בצורה זו או אחרת בין הצדדים - ולפרטים נוספים פני לפורום נזיקין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
דרישות החוק לנוא חניה
הרצל
13/07/10
האם חייבת הרשות המקומית להציב גם תמרור המראה על חניה ברחוב שיש בו שפת מדרכה צבועה כחול לבן. או מספיק צביעת שפת המדרכה ללא תמרור.
חייבים להציב גם תמרור, מאחר
מיקו
13/07/10
שסימון כחול לבן אומר חניה לפי הסדר של הרשות המקומית , ואיך נדע מהו ההסדר של הרשות המקומית ? לשם כך צריך להציב תמרור .
יש רשויות מקומיות ( אם כי הם לא רבות ) שסימון כחול לבן פרושו חניה מותרת ובחינם . גם באזורים בתוך אותה רשות יש אזורים בתשלום ,ויש ללא תשלום .
יש רשויות מקומיות ( אם כי הם לא רבות ) שסימון כחול לבן פרושו חניה מותרת ובחינם . גם באזורים בתוך אותה רשות יש אזורים בתשלום ,ויש ללא תשלום .
