פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
נהג חדש עבירה לתקנה 67 (א)
אבי
22/07/10
שלום קיבלתי דו"ח על 500 שח + 4 נקודות על עבירת תנועה תקנה 67 (א) אני נהג חדש האם יחודש לי רשיון הנהיגה במידה ואני ישלם את ה500 שקלים ??או שירצו שאני יעבור טסט ותיאוריה שוב פעם אודה לתשובה תודה
התוספת השלישית
עו"ד אסף מירוז
22/07/10
לפי סעיף 12 א לפקודת התעבורה,רשות הריישוי תתנה חידוש רישיון של נהג שעבר עברירה שמנויה בתוספת השלישית בבחינות.
להלן נוסח התוספת:
תוספת שלישית
(סעיף 12א)
1. עבירה לפי סעיפים 10, 43, 44 או 65 לפקודה זו.
2. עבירה לפי תקנה 22 לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, לגבי אי-ציות נוהג רכב לרמזור ואי-מתן זכות קדימה, עבירה לפי תקנות 26(2), 47, 54 או 57 לתקנות האמורות, ועבירה לפי תקנה 144 לתקנות האמורות, אי-הודעה על תאונת דרכים או אי-הגשת עזרה לנפגע בתאונת דרכים.
3. עבירה לפי פקודה זו או התקנות לפיה אשר גרמה לתאונת דרכים שבה נפגע אדם.
4. עבירה שבית המשפט גזר על מי שעבר אותה פסילה בפועל מהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של שלושה חדשים או יותר.
נראה ממנו שהעבירה זהזכת אינה נכללת בתוספת.
יחד עם זאת, במיוחד כנהג חדש מומלץ שתקפיד על נהיגה זהירה והימנעות ככל שניתן מעבירות תעבורה לביטוחתך ולצורך שמירה על רשיון הניגה שלך.
להלן נוסח התוספת:
תוספת שלישית
(סעיף 12א)
1. עבירה לפי סעיפים 10, 43, 44 או 65 לפקודה זו.
2. עבירה לפי תקנה 22 לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, לגבי אי-ציות נוהג רכב לרמזור ואי-מתן זכות קדימה, עבירה לפי תקנות 26(2), 47, 54 או 57 לתקנות האמורות, ועבירה לפי תקנה 144 לתקנות האמורות, אי-הודעה על תאונת דרכים או אי-הגשת עזרה לנפגע בתאונת דרכים.
3. עבירה לפי פקודה זו או התקנות לפיה אשר גרמה לתאונת דרכים שבה נפגע אדם.
4. עבירה שבית המשפט גזר על מי שעבר אותה פסילה בפועל מהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של שלושה חדשים או יותר.
נראה ממנו שהעבירה זהזכת אינה נכללת בתוספת.
יחד עם זאת, במיוחד כנהג חדש מומלץ שתקפיד על נהיגה זהירה והימנעות ככל שניתן מעבירות תעבורה לביטוחתך ולצורך שמירה על רשיון הניגה שלך.
פס"ד עבורי בגין דו"ח חניה-קביעת מועד משפט להוכחות
עומר לבון
22/07/10
שלום,
היום נתקבל לידיי פס"ד מאת השופט רמי חיימוביץ' (בימ"ש השלום בת"א) ובו ציין השופט כי יש לקבוע מועד לשלב הוכחות.
פס"ד ניתן מפני שביקשתי להישפט על דו"ח חניה שקיבלתי ב- 05/05/09 ברחוב יהודה הלוי ליד בית מס' 43 בשעה 01:00 בגין עבירה 6-א-2 לחוק העזר העירוני העמדת הרכב והחנייתו בת"א. ככתוב בדו"ח, היערות הפקח היו "אדום-לבן".
התביעה האשימה אותי בגין עבירה על תמרור ד-15.
מכלל נסיבות המקרה ושלל הראיות שהוצגו לשופט, נתקבל לידיי המכתב "המכריע" שקיבלתי מאגף התנועה אשר טוען כי בתאריך הנ"ל לפי הדו"ח הנ"ל, התמרור שאושר כדין ע"י האגף הינו תמרור ב-29 אשר מורה "בתוקף בימים א'-ו' משעה 07:00 עד 15:00 פריקה וטעינה מותרת החניה במקביל למדרכה".
כפי שמשמע מכך, הופתע השופט לגלות כי יש סתירה מהותית בין הדו"ח שניתן ע"י אגף החניה של העירייה לבין התמרור שאושר ע"י אגף התנועה.
עיקר שאלתי היא האם האמור לעיל מהווה הוכחה נחרצת לאי-קבילות הדו"ח שבגינו הואשמתי וביטולו? האם יש צורך במתן הוכחות נוספות לדיון נוסף בביהמ"ש? האם יש מקום לתבוע סעיפי חוק נוספים לטובתי (ס' 80 לחוק העונשין, התרשלות בחובת הזהירות והאחריות של הפקחית, החזר הוצאות, עגמת נפש וכד')?
אשמח לקבל את התייחסותכם בנדון.
היום נתקבל לידיי פס"ד מאת השופט רמי חיימוביץ' (בימ"ש השלום בת"א) ובו ציין השופט כי יש לקבוע מועד לשלב הוכחות.
פס"ד ניתן מפני שביקשתי להישפט על דו"ח חניה שקיבלתי ב- 05/05/09 ברחוב יהודה הלוי ליד בית מס' 43 בשעה 01:00 בגין עבירה 6-א-2 לחוק העזר העירוני העמדת הרכב והחנייתו בת"א. ככתוב בדו"ח, היערות הפקח היו "אדום-לבן".
התביעה האשימה אותי בגין עבירה על תמרור ד-15.
מכלל נסיבות המקרה ושלל הראיות שהוצגו לשופט, נתקבל לידיי המכתב "המכריע" שקיבלתי מאגף התנועה אשר טוען כי בתאריך הנ"ל לפי הדו"ח הנ"ל, התמרור שאושר כדין ע"י האגף הינו תמרור ב-29 אשר מורה "בתוקף בימים א'-ו' משעה 07:00 עד 15:00 פריקה וטעינה מותרת החניה במקביל למדרכה".
כפי שמשמע מכך, הופתע השופט לגלות כי יש סתירה מהותית בין הדו"ח שניתן ע"י אגף החניה של העירייה לבין התמרור שאושר ע"י אגף התנועה.
עיקר שאלתי היא האם האמור לעיל מהווה הוכחה נחרצת לאי-קבילות הדו"ח שבגינו הואשמתי וביטולו? האם יש צורך במתן הוכחות נוספות לדיון נוסף בביהמ"ש? האם יש מקום לתבוע סעיפי חוק נוספים לטובתי (ס' 80 לחוק העונשין, התרשלות בחובת הזהירות והאחריות של הפקחית, החזר הוצאות, עגמת נפש וכד')?
אשמח לקבל את התייחסותכם בנדון.
עם כל הכבוד לשופט
גיא "אנשים באדום"
24/07/10
אני לא רואה כל סתירה לפי דבריך.
המדרכה במקום נצבעה באדום-לבן, כלומר העצירה במקום אסורה.
יחד עם זאת החליטה העירייה משיקוליה (אזור מסחרי וכד') לאשר במקום פריקה וטעינה בשעות מסויימות, ואף "חיזקה" את ה"אדום-לבן" בהוסיפה תמרור האוסר את העצירה במקום.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
המדרכה במקום נצבעה באדום-לבן, כלומר העצירה במקום אסורה.
יחד עם זאת החליטה העירייה משיקוליה (אזור מסחרי וכד') לאשר במקום פריקה וטעינה בשעות מסויימות, ואף "חיזקה" את ה"אדום-לבן" בהוסיפה תמרור האוסר את העצירה במקום.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
המרת דוח באזהרה
שני
21/07/10
אני בת 25 יש לי רשיון כבר 6 שנים, היום קיבלתי דוח על נהיגה נגד כיוון התנועה ( אני מציינת שמדובר ברחוב ולא כביש ראשי או מהיר) חצי הראשון של הרחוב הוא דו סטרי והחצי השני הוא חד סטרי, אין לי הרשעות קודמות, כולל חנייה. מה עליי לצרף למכתב בקשה להמרת הדוח? האם עליי להוציא רישום שאים לי עבירות קודמות ולצרף?
תודה רבה על התשובה
שני
תודה רבה על התשובה
שני
,תנאים להמרה לאזהרה
עו"ד אסף מירוז
22/07/10
לצערי ולצערך, התנאים להמרה באזהרה הוחמרו לאחרונה, ונדרש, בין היתר, ותק נהיגה של 10 שנים לפחות.
יחד עם זאת, אין לך מה להפסיד. לכו, כדאי לכתוב מכתב מנומס ולקוות לטוב. אין צורך לצרף אישור היעדר עבירות קודמות.
אם בכוותך לבקש להישפט במקרה של תשובה שלילית חשוב שלא תפלילי את עצמך במכתב.
בהצלחה וסעי בזהירות
יחד עם זאת, אין לך מה להפסיד. לכו, כדאי לכתוב מכתב מנומס ולקוות לטוב. אין צורך לצרף אישור היעדר עבירות קודמות.
אם בכוותך לבקש להישפט במקרה של תשובה שלילית חשוב שלא תפלילי את עצמך במכתב.
בהצלחה וסעי בזהירות
אל תיפגשי עם השופט
גיא "אנשים באדום"
22/07/10
השופט יתרשם אולי מעברך הנקי אולם יתייחס באופן ענייני לעבירה שביצעת ויגיב בהתאם לשיקול דעתו. אל תניחי שבגלל שאין לך עבירות הוא יקל איתך, הרי ביצעת את העבירה, הוא עלול להחמיר את העונש.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש השנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת.
את הבקשה יש לשלוח ליחידת המשטרה אשר שמה רשום בראש הדוח בצד שמאל והכתובת של היחידה האזורית רשום בגב הדוח.
אם לא התקבלה תשובה תוך 90 יש לשלם את הדו"ח.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש השנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת.
את הבקשה יש לשלוח ליחידת המשטרה אשר שמה רשום בראש הדוח בצד שמאל והכתובת של היחידה האזורית רשום בגב הדוח.
אם לא התקבלה תשובה תוך 90 יש לשלם את הדו"ח.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חגורת בטיחות
אילנה
21/07/10
קיבלתי דוח על אי חגירת חגורת בטיחות.
איך אוכל לדעת האם ירדו לי נקודות עור עבירה זאת
אני נהגת כ35 שנה ובעשרים שנה האחרונות לא הייתה לי כל עבירה
איך אוכל לדעת האם ירדו לי נקודות עור עבירה זאת
אני נהגת כ35 שנה ובעשרים שנה האחרונות לא הייתה לי כל עבירה
מצב נקודות
|עו"ד חקלאי. נועה
21/07/10
את יכולה לגשת למשרד הרישוי ולבקש שם לבדוק את מצב הנקודות שנצברו לך.
את יכולה לחייג 5678* וישלחו לך את זה בדואר.
את יכולה לחייג 5678* וישלחו לך את זה בדואר.
המרה לזאזהרה
עו"ד אסף מירוז
22/07/10
לנוכח הווותק שלך והעבר התעבורתי המרשים, מומלץ לבקש המרה לאזהרה.
אם את הייתה הנהגת (להבדיל מנוסע ברכב), מדובר בקנס של 250 ש"ח + 6 נק'. אם ימירו לך לאזהרה, אין נקודות.
בהצלחה וסעי בזהירות.
אם את הייתה הנהגת (להבדיל מנוסע ברכב), מדובר בקנס של 250 ש"ח + 6 נק'. אם ימירו לך לאזהרה, אין נקודות.
בהצלחה וסעי בזהירות.
דוח על "עין חניה"
מרינה
21/07/10
שלום,
עצרתי ברחוב ראול ולנברג בתל אביב ליד בנק כדי למשוך כסף. חזרתי אחרי לא יותר מ 2-3 דקות וראיתי שיש קנס אם קוד 55 "אין עצירה".
במקום יש תמרור אין חניה אך מותרת הורדת ועלית נוסעים. וזה לא "אין עצירה" או שאני טועה ?
שאלה - האם עצירה קטנה (עד 5 דקות ) מותרת במקום הזה ומה אפשר
לעסות כדי לבטל את הקנס?
תודה
עצרתי ברחוב ראול ולנברג בתל אביב ליד בנק כדי למשוך כסף. חזרתי אחרי לא יותר מ 2-3 דקות וראיתי שיש קנס אם קוד 55 "אין עצירה".
במקום יש תמרור אין חניה אך מותרת הורדת ועלית נוסעים. וזה לא "אין עצירה" או שאני טועה ?
שאלה - האם עצירה קטנה (עד 5 דקות ) מותרת במקום הזה ומה אפשר
לעסות כדי לבטל את הקנס?
תודה
ביצעת עבירה ,מאחר שחנית
מיקו
21/07/10
באם מוצב תמרור אין חניה ,לא צריכים אפילו שלט שאומר "הורדת ועלית נוסעים מותרת " כלומר שגם אם השלט לא היה ,היה מותר לעצור לצורך העלאת והורדת נוסעים ( שהרי אין כלל איסור,, )
באם מדובר בדו"ח משטרה ,שניתן בהדבקה לרכב, מומלץ לשלם ( כמובן לפני שמגיע בדואר ) להימנע מרישום העברה ( ממילא אין נקודות )
באם מדובר בדו"ח משטרה ,שניתן בהדבקה לרכב, מומלץ לשלם ( כמובן לפני שמגיע בדואר ) להימנע מרישום העברה ( ממילא אין נקודות )
דו"ח על אין חניה
עו"ד אנושי אלי
21/07/10
מרינה,
ברור שכל חניה של רכב לכל מטרה, ניכנסת להגדרה של הורדה או העלאה של נוסעים ... דהינו הנהג... .
עכשיו ברצינות, נראה מעצם השאלה שגם את מבינה שמה שעשית זה לא הורדה והעלאה של נוסעים, שכן החנית את הרכב, עזבת אותו וחזרת לאחר מספר דקות, שבמהלכן רושם הדו"ח עמד ליד רכבך.
אז בימ"ש לא יעזור כאן - אבל נסי לפנות לפי הכתובת שבדו"ח אולי יבטלו אותו מסיבה כלשהי, חד פעמי וכולו.. .
החוק היבש לא יכול לסייע כאן.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה..
ברור שכל חניה של רכב לכל מטרה, ניכנסת להגדרה של הורדה או העלאה של נוסעים ... דהינו הנהג... .
עכשיו ברצינות, נראה מעצם השאלה שגם את מבינה שמה שעשית זה לא הורדה והעלאה של נוסעים, שכן החנית את הרכב, עזבת אותו וחזרת לאחר מספר דקות, שבמהלכן רושם הדו"ח עמד ליד רכבך.
אז בימ"ש לא יעזור כאן - אבל נסי לפנות לפי הכתובת שבדו"ח אולי יבטלו אותו מסיבה כלשהי, חד פעמי וכולו.. .
החוק היבש לא יכול לסייע כאן.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה..
לע"ד חקלאי
yehudabi
20/07/10
אני שוב מבהיר את התלונה שלי .אני לא חניתי בחניה שיש תמרור ג43 לא בריצפה ולא על עמוד .זה פשוט כל הריצפה צבועה בכחול חלק עם תמרורים ג43 וחלק לא רשום כלום . אני חניתי אפה שאין שום תמרור .
תודה על ההתיחסות
תודה על ההתיחסות
תמרור נכה
|עו"ד חקלאי. נועה
20/07/10
אם המחלוקת הינה עובדתית אז זה משהו אחד. אם משפטית אז זה משהו אחר. אם אתה טוען שאמן במקום שום תמרור - אז בוודאי שלא צריך לציית לו. אם יש איזהשהו סוג של תמרור ואתה טוען שהוא לא מספק - אז זו טענה משפטית. סתם רצפה כחולה זה אכן לא תמרור. יתכן ויש באיזור רישום של מספר חניות לנכים.... בקיצור תגיש בקשה לבטל הדוח. אם לא יסכימו אז הייתי בודקת את חוקיות התמרור במקום. בהצלחה.
דוח על חנית נכים
yehudabi
20/07/10
לדוד שלום
כנראה שהיתה אי הבנה בתלונה שלי כי מי שרשם את הדוח הוא שוטר מתנדב כמוך .אני שוב כותב ומדייק בתלונה שלי .בחניה שחניתי לא היה לא תמרור נכים על הרצפה ולא על עמוד .לידי היו תמרורים על הריצפה אבל לא חניתי אפה שיש תמרור לידיעתך .ובכן אדוני המתנדב ע"פ חוק לכל חניה המיועדת לנכים חייב ליהיות תמרור ג 43
כנראה שהיתה אי הבנה בתלונה שלי כי מי שרשם את הדוח הוא שוטר מתנדב כמוך .אני שוב כותב ומדייק בתלונה שלי .בחניה שחניתי לא היה לא תמרור נכים על הרצפה ולא על עמוד .לידי היו תמרורים על הריצפה אבל לא חניתי אפה שיש תמרור לידיעתך .ובכן אדוני המתנדב ע"פ חוק לכל חניה המיועדת לנכים חייב ליהיות תמרור ג 43
אתה צודק ובכל זאת,,,
דוד, מתנדב בתנועה
20/07/10
כפי שענתה לך עו"ד נועה, אולי יש תמרור שמצביע על מספר חניות נכים או משהו מסוג זה שנותן לך להבין שיש במקום חניה שמורה לנכים
מה שאני כתבתי לך, זה שתיזהר מלהיכנס לויכוח עם ביהמ"ש משום ששם יעדיפו לקפח את זכותך לצדק מאשר את זכותו של הנכה לחניה שמורה.
חוץ מזה, הערה כללית: מתנדב ששולט בחומר כותב דו"ח טוב ונכון כמו שוטר מקצוען.
מה שאני כתבתי לך, זה שתיזהר מלהיכנס לויכוח עם ביהמ"ש משום ששם יעדיפו לקפח את זכותך לצדק מאשר את זכותו של הנכה לחניה שמורה.
חוץ מזה, הערה כללית: מתנדב ששולט בחומר כותב דו"ח טוב ונכון כמו שוטר מקצוען.
דוח חניה נכים
yehudabi
20/07/10
אז מה עלי לעסות על מנת לבטל את הדוח
ושנית האים מספיק שהחניה צבועה בכחול על מנת לרשום לי דוח על חניה של נכים .גם השוטר רשם בדוח שלו שחניתי ליד חניה המסומנת בתמרור ג43 ולא בחניה עם תמרור
ושנית האים מספיק שהחניה צבועה בכחול על מנת לרשום לי דוח על חניה של נכים .גם השוטר רשם בדוח שלו שחניתי ליד חניה המסומנת בתמרור ג43 ולא בחניה עם תמרור
היזהר לפני שאתה מבקש להישפט
דוד, מתנדב בתנועה
20/07/10
בתי המשפט מאד לא סובלניים וסבלנים כלפי אנשים שמפרים זכויות של נכים
לפיכך
עדיף שתשלם את הקנס ותמשיך בחייך, שכן, אתה מודה שהכביש צבוע בכחול, שיש סמל כמו תו נכה ואתה מתפלסף עם ביהמ"ש אם יש או אין תמרור. לרוב, בית המשפט יחמיר איתך ולא יתן לך להנות מתקלה טכנית של חוסר בתמרור.
הדרך הזולה היא לשלם
הדרך הנכונה היא להפיק את הלקח ולא לחזור על הטעות הזו
לפיכך
עדיף שתשלם את הקנס ותמשיך בחייך, שכן, אתה מודה שהכביש צבוע בכחול, שיש סמל כמו תו נכה ואתה מתפלסף עם ביהמ"ש אם יש או אין תמרור. לרוב, בית המשפט יחמיר איתך ולא יתן לך להנות מתקלה טכנית של חוסר בתמרור.
הדרך הזולה היא לשלם
הדרך הנכונה היא להפיק את הלקח ולא לחזור על הטעות הזו
חוקיות התמרור
|עו"ד חקלאי. נועה
20/07/10
אגב - במקרים רבים תמרורים שמצויים בתוך מתחמים פרטיים לא עברו את האישורים הנדרשים בחוק.
אולי כדאי לך לשקול לבקש מרשות התמרור המקומית אישור על חוקיות התמרור - אם אין אישורים - אז לכאורה אינך צריך לציית לתמרור וזו סיבה מוצדקת לביטול דוח או זיכוי. אישור כזה בדרך כלל עולה כ- 100 שח
תנסה לבקש מהעיריה לבטל הדוח. אם לא יבוטל באפשרותך להגיש בקשה להישפט.
אולי כדאי לך לשקול לבקש מרשות התמרור המקומית אישור על חוקיות התמרור - אם אין אישורים - אז לכאורה אינך צריך לציית לתמרור וזו סיבה מוצדקת לביטול דוח או זיכוי. אישור כזה בדרך כלל עולה כ- 100 שח
תנסה לבקש מהעיריה לבטל הדוח. אם לא יבוטל באפשרותך להגיש בקשה להישפט.
משפט התעבורה שלי בעוד יומיים 22 – ליולי
גק
20/07/10
אני החלטתי שאני לא רוצה לבזבז את זמנו של השופט כיצד אני יוצר קשר מהר ו "חוזר בי " ? המשפט מתקיים בבית המשפט לעניינים מקומיים תל אביב ויצמן 1 בטלפון לא עונים שם וגם לא בטלפון הארצי של 02 של בתי המשפט. מה עליי לעשות ?תודה.
מה כוונתך ב"חוזר בי"?
עו"ד יאיר מושיוב
21/07/10
האם התכוונת שאינך מתכוון לכפור במיוחס לך או משהו אחר?
אם בכוונתך להודות ולסיים עם העניין, תוכל, בשארית הזמן שנותר, להגיע לדיון במועד, לפנות לבא כח המדינה (התובע/המשיב) ולהודיע לו, כי בכוונתך להודות ולסיים. כך גם אולי תוכל להמנע מתוספת קנס וכיו"ב (לא פירטת מהי העבירה ועל מה המשפט).
או שתפנה בדחיפות לעו"ד שייצג אותך כבר מחר...
עו"ד יאיר מושיוב
אם בכוונתך להודות ולסיים עם העניין, תוכל, בשארית הזמן שנותר, להגיע לדיון במועד, לפנות לבא כח המדינה (התובע/המשיב) ולהודיע לו, כי בכוונתך להודות ולסיים. כך גם אולי תוכל להמנע מתוספת קנס וכיו"ב (לא פירטת מהי העבירה ועל מה המשפט).
או שתפנה בדחיפות לעו"ד שייצג אותך כבר מחר...
עו"ד יאיר מושיוב
דוח חניה שלא מסומן לנכים
yehudabi
20/07/10
היום חניתי מול הום סנטר באשדוד בחניה שצבועה בכחול וללא כל סימן של חנית נכים ולא כל תמרור לחנית נכים . לפי השוטר מספיק שהכביש צבוע בכחול זה סימן לחנית נכים .לידי היו כמה חניות נכים עם תמרור נכים בריצפה אבל במקום שאני חניתי לא היה שום תמרור לא בריצפה ולא על עמוד
חייב להיות תמרור.
מיקו
20/07/10
ביטול דוח מהירות רכב חברה
שלמה לוי
20/07/10
רכב חברה ברשותי ,נשלחה הודעת קנס ו-8 נקודות על עבירת מהירות לתיבת דואר שאינה ברשותי ולכן לא הייתה באפשרותי להגיב לדוח,רק לאחר תקופה של מעל שנה הגיע אל תיבת הדואר הנכונה שלי הדוח ולכן הגבתי ,אך משטרת ישראל אינה מקבלת את טענתי שהיא לא אני נהגתי ברכב ולכן אני מבקש להסב את הדוח על מי שנהג ,יתרה מזאת אני מוכן להישפט ,לא הייתה לי הזכות על פי חוק להגיב משום שלא קיבלתי את הדוח לתיבה הדואר שלי ,יש לי ישור שתיבה שרשומה על שמי היא שונה מהתיבה שנשלח הדוח ,השאלה איך אני מצליח להגיע לשופט שישנה את ההחלטה או איך אני מעביר את בדוח על מי שנהג
בקשה להישפט באיחור
|עו"ד חקלאי. נועה
20/07/10
הדרך היחידה העומדת בפניך היא להגיש בקשה להשפט באיחור. הבקשה מוגשת לבית המשפט עם הסבר מדוע אתה פונה באיחור. אגב אם הדוח נשלח לכתובת הרשומה שלך - סיכוי מאוד קטן שיתנו לך להישפט - האחריות מוטלת עליך לעדכן כתובת.
דוח על מהירות מופרזת
ענבל
20/07/10
שלום, שוטר עם ממל"ז עצר אותי על מהירות 125 בכביש של 90.
אך לא הגיוני שהגעתי למהירות הזאת אם הרכב שלי.
שלחתי מכתב לבקשה להמיר לאזהרה מכיוון שאין לי נקודות אך לא הסכימו. אני שוקלת לגשת למשפט, האם כדאי ללכת למשפט?
אין לי בעיה לשלם את הכסף אך אני לא רוצה את הנקודות.
אך לא הגיוני שהגעתי למהירות הזאת אם הרכב שלי.
שלחתי מכתב לבקשה להמיר לאזהרה מכיוון שאין לי נקודות אך לא הסכימו. אני שוקלת לגשת למשפט, האם כדאי ללכת למשפט?
אין לי בעיה לשלם את הכסף אך אני לא רוצה את הנקודות.
באיזה אזור בארץ בוצעה העבירה?
|עו"ד חקלאי. נועה
20/07/10
אפשר לנסות להשיג זיכוי
עו"ד אסף מירוז
22/07/10
בבית המשפט המחוזי ניתנו שני פסקי דין שקובעים (כל אחד בנפרד) שמד הלייזר והמצלמה הקבועה אינם אמינים כל עוד לא מכיילים אותם כנדרש, ושהמשטרה אינה עושה זאת לפי הוראות היצרן.
בבית המשפט לתעבורה בקריית גת ניתן ע"י כבוד השופטת בן יששכר (שופטת אנושית ומרשמה מאוד) פסק דין של זיכוי בגין הנגה מן הצדק (טענה מקדמית שמעלה הנאשם עוד טרם השבה לכתב האישום) לפי יישום של פסק הדין של בית המשפט המחוזי, תוך מתיחת ביקורת קשה על המשטרה בשל התעלמותה מפסיקת בית המשפט.
פסק הדין של בית המפשט המחוזי מנחה אומנם את כל בתי המשפט לתעבורה, אבל אלה שבמחוז הדרום יודעים שמחוזי באר שבע הוא ערכאת הערעור שמעליהם, ושהתיק עשוי להגיע לכבוד השופטת ברקאי, ולכן הם יותר זהירים ביישום ההלכות המנחות שנבקעו ע,י ערכאה שמעליהם.
לכן, יש סיכוי סביר (ואולי אף למעלה מזה) לזיכוי. מאידך, קשה (ופרקטית, כמעט בלתי אפשרי) לנהל דיון עקרוני מול התובע המשטרתי ללא ייצוג של עו"ד.
גם מבחינת האינטרס הציבורי, רצוי במקרים כאלה להגיע לביהמ"ש ולחשוף את המשטרה בקלונה בעניין זה.
בהצלחה וסעי בזהירות.
בבית המשפט לתעבורה בקריית גת ניתן ע"י כבוד השופטת בן יששכר (שופטת אנושית ומרשמה מאוד) פסק דין של זיכוי בגין הנגה מן הצדק (טענה מקדמית שמעלה הנאשם עוד טרם השבה לכתב האישום) לפי יישום של פסק הדין של בית המשפט המחוזי, תוך מתיחת ביקורת קשה על המשטרה בשל התעלמותה מפסיקת בית המשפט.
פסק הדין של בית המפשט המחוזי מנחה אומנם את כל בתי המשפט לתעבורה, אבל אלה שבמחוז הדרום יודעים שמחוזי באר שבע הוא ערכאת הערעור שמעליהם, ושהתיק עשוי להגיע לכבוד השופטת ברקאי, ולכן הם יותר זהירים ביישום ההלכות המנחות שנבקעו ע,י ערכאה שמעליהם.
לכן, יש סיכוי סביר (ואולי אף למעלה מזה) לזיכוי. מאידך, קשה (ופרקטית, כמעט בלתי אפשרי) לנהל דיון עקרוני מול התובע המשטרתי ללא ייצוג של עו"ד.
גם מבחינת האינטרס הציבורי, רצוי במקרים כאלה להגיע לביהמ"ש ולחשוף את המשטרה בקלונה בעניין זה.
בהצלחה וסעי בזהירות.
העירייה מתעלמת מהחוק – מה עושים???
אייל
19/07/10
בשנת 2009 עריית ראשל"צ שלחה לי דוח על חנייה בכחול-לבן שבוצעה בשנת 2007לאחר חילופי מיילים על כך שהדו"ח ניתן באיחור, העירייה טענה ששלחה את הדו"ח קודם וזו בעייה שלי שלא קיבלתי אותו.לאחר בירור העירייה הודתה ששלחה את הדו"ח הראשון לכתובת ישנה שלי - למרות שהצגתי בפניהם מרשם אוכלוסין המציג באופן ברור שהדו"ח נשלח אחרי שעדכנתי את משרד הפנים הם לא מוכנים לבטל אותו.התשובה שקיבלתי מהמנהלת באגף הגבייה היא שהייתי צריך לעדכן בשינוי כתובת גם את משרד הרישוי - בדקתי באתר של משרד הרישוי והם הפסיקו לקבל עדכונים מאזרחים.אתמול הגיע מעקל לביתי ומסר לאישתי מכתב שאם לא אשלם תוך 48 שעות את הסכום אז ייעקלו את האוטו.יש לי מספר שאלות:1. האם מותר לעירייה לעקל רכב ששווה פי עשרות מונים מערך הקנס?2. האם מותר לעירייה להוסיף הוצאות גבייה?3. האם הם רשאים לדחות את תביעתי לערעור ולא לאפשר לי להישפט כפי שביקשתי לאחר שקיבלתי את הדו"ח ב-2009?4. אם אשלם, האם אוכל לתבוע את הסכום בבית משפט? אם כן, באיזה בית משפט?
תשובות
|עו"ד חקלאי. נועה
20/07/10
1. כן
2. כן
3. כן . העיריה לא חייבת להגיע איתך להבנות.... מאידך - אם תפנה לבית המשפט ותבקש להישפט באיחור - אולי בית המשפט כן יעתר לבקשתך.
4. אחרי שתשלם - יהיה לך קשה לקבל בחזרה את הכסף.
שאלה - אם קיבלת את הדוח כבר בשנת 2009 - למה לא עשית כלום עד היום? לדעתי פה החוליה החלשה שלך.
2. כן
3. כן . העיריה לא חייבת להגיע איתך להבנות.... מאידך - אם תפנה לבית המשפט ותבקש להישפט באיחור - אולי בית המשפט כן יעתר לבקשתך.
4. אחרי שתשלם - יהיה לך קשה לקבל בחזרה את הכסף.
שאלה - אם קיבלת את הדוח כבר בשנת 2009 - למה לא עשית כלום עד היום? לדעתי פה החוליה החלשה שלך.
עברתי בטעות באור אדום…מה עושים?///דחוף !!
יוסי
19/07/10
שלום רב ! היום נסעתי במכוניתי. הרמזור התחלף לאדום ועצרתי. הייתי הראשונה ברמזור. המתנתי ואז.... המזור לפניה לצד שמאל התחלף לירוק ...חשבתי שזה אור ירוק עבורי...(כמובן בטעות) המשכתי וחציתי את הצומת באדום. מכונית צפרה לי ורק אחרי שעברתי את מחצית הצומת שמתי לב לטעות שלי....אך נאלצתי להמשיך ולחצות במהרה את הצומת. כפי שידוע לי בצומת הנ"ל יש מצלמות. מה עלי לעשות? האם זה יהיה נכון לפנות למשטרת התנועה ולספר את מה שקרה באמת?! אני נוהגת שנים רבות וכמעט ולא היו לי עברות תנועה. יש לי אולי 2 או 3 עברות במהלך כ- 20 שנות נהיגה. מה עושים?! אשמח להתייחסותכם הדחופה.
השאלה היא אם צולמת
דוד, מתנדב בתנועה
19/07/10
לא בכל צומת יש מצלמה
אם לא ראית פלשים כנראה שלא צולמת ולכן לא יבוא דו"ח תנועה
נסי להקפיד יותר להבא בכדי לחסוך את ייסורי המצפון שיש לך עכשיו
אם לא ראית פלשים כנראה שלא צולמת ולכן לא יבוא דו"ח תנועה
נסי להקפיד יותר להבא בכדי לחסוך את ייסורי המצפון שיש לך עכשיו
רמזור אדום
|עו"ד חקלאי. נועה
20/07/10
כפי שדוד ענה לך - אין מה לעשות עד שתקבלי הדוח.
אם לא תקבלי - הרווחת.
אם תקבלי - נסי לפנות בבקשה מנומקת להמיר הדוח באזהרה. למרות שלכאורה זה דוח שלא אמורים להמיר באזהרה - יתכן ועל רקע עברך הנקי יתחשבו בך.
בהצלחה
אם לא תקבלי - הרווחת.
אם תקבלי - נסי לפנות בבקשה מנומקת להמיר הדוח באזהרה. למרות שלכאורה זה דוח שלא אמורים להמיר באזהרה - יתכן ועל רקע עברך הנקי יתחשבו בך.
בהצלחה
איך אני יודע אם הוגשה נגדי תלונה במשטרה?
השואל
19/07/10
שלום,
עשיתי תאונת דרכים קלה לפני כיומיים, ויש לי הרגשה שהוגשה נגדי תלונה במשטרה (הצד השני לא אמר על כך כלום, אך אני חושד). איך אני יכול לברר אם באמת הוגשה נגדי תלונה? האם מסמך רישום פלילי מהמשטרה יעשה את העבודה (שימו לב שמדובר רק בתלונה, כך שאולי זה לא מופיע). וגם , האם המידע מופיע אחרי יומיים או שצריך לחכות עוד?
תודה מראש לכל עונה,
השואל
עשיתי תאונת דרכים קלה לפני כיומיים, ויש לי הרגשה שהוגשה נגדי תלונה במשטרה (הצד השני לא אמר על כך כלום, אך אני חושד). איך אני יכול לברר אם באמת הוגשה נגדי תלונה? האם מסמך רישום פלילי מהמשטרה יעשה את העבודה (שימו לב שמדובר רק בתלונה, כך שאולי זה לא מופיע). וגם , האם המידע מופיע אחרי יומיים או שצריך לחכות עוד?
תודה מראש לכל עונה,
השואל
אם הוגשה תלונה יזמנו אותך
דוד, מתנדב בתנועה
19/07/10
כל עוד לא הוזמנת, שב בשקט
אל תנענע את הסירה
אל תנענע את הסירה
בקשה להישפט
אסף
19/07/10
קיבלתי דוח על סך 500 ש"ח על חנייה במדרכה אפורה בשני גלגלים
אני מעוניין להישפט האם אני יכול לצאת בתשלום יותר מגובהה הדוח 500?
כלומר תשלום נוסף של התובע או הוצאות אחרות?
אני מעוניין להישפט האם אני יכול לצאת בתשלום יותר מגובהה הדוח 500?
כלומר תשלום נוסף של התובע או הוצאות אחרות?
לפני שאתה מבקש להישפט, מדוע אתה רוצה להישפט?
מיקו
19/07/10
נהיגה בשכרות
אסף
19/07/10
נתפסתי נוהג בשכרות, האם משהו יכול להמליץ לי על עורך דין טוב לתעבורה? תודה
עו"ד טוב
ארבל
19/07/10
חשוב לקחת מישהו שמתמקצע בדיני תעבורה שכן בנהיגה בשכרות יש סוגיות רבות כגון אופן תפעול המכשיר בו נבדקת כמות האלכוהול שנמצאה בגופך ועוד.
עבירת מהירות – 17 קמש מעל המותר
אור
19/07/10
שלום לכולם,
קיבלתי דוח על עבירת מהירות שצולמה על ידי מצלמה בכביש 6 (לא ידעתי שיש מצלמות בכביש 6), כתוב שבמקום 110 קמ"ש נסעתי במהירות 127 קמ"ש. בדוח נכתב קנס של 1000 ש"ח, לא צויין אם מתלוות לזה גם נקודות.
חשוב לציין שאין בעברי אף עבירת תנועה (גם לא אזהרות), ואני נוהגת 11 שנה.
האם יש לי מה לעשות עם הדוח הנל? בקשה להמיר לאזהרה? בקשה להפחתת הקנס? והאם אמור להיות מצויין בדוח אם מתלוות לקנס גם נקודות?
תודה מראש,
אור.
קיבלתי דוח על עבירת מהירות שצולמה על ידי מצלמה בכביש 6 (לא ידעתי שיש מצלמות בכביש 6), כתוב שבמקום 110 קמ"ש נסעתי במהירות 127 קמ"ש. בדוח נכתב קנס של 1000 ש"ח, לא צויין אם מתלוות לזה גם נקודות.
חשוב לציין שאין בעברי אף עבירת תנועה (גם לא אזהרות), ואני נוהגת 11 שנה.
האם יש לי מה לעשות עם הדוח הנל? בקשה להמיר לאזהרה? בקשה להפחתת הקנס? והאם אמור להיות מצויין בדוח אם מתלוות לקנס גם נקודות?
תודה מראש,
אור.
האם הרכב שלך הוא רכב חברה?
דוד
19/07/10
לפי סכום הקנס, הרכב רשום על חברה
היה ונהג ייקח עליו את האשמה, הקנס יהיה רבע, כלומר 250 ש"ח "בלבד".
במצב כזה הנהג יכול להיות סבתא שלך שכבר שנים לא נוהגת, היא תכתוב שהיא נהגה ברכב, הנקודות תהיינה על שמה ואת תצאי "נקיה" מהדו"ח הזה. זהו תיחמון לא חוקי, אבל נפוץ ואין מה לעשות כנגדו ובלבד שלסבתא שלך יש רשיון נהיגה תקף, אחרת, הסיבוך ייסתבך עוד יותר.
היה ונהג ייקח עליו את האשמה, הקנס יהיה רבע, כלומר 250 ש"ח "בלבד".
במצב כזה הנהג יכול להיות סבתא שלך שכבר שנים לא נוהגת, היא תכתוב שהיא נהגה ברכב, הנקודות תהיינה על שמה ואת תצאי "נקיה" מהדו"ח הזה. זהו תיחמון לא חוקי, אבל נפוץ ואין מה לעשות כנגדו ובלבד שלסבתא שלך יש רשיון נהיגה תקף, אחרת, הסיבוך ייסתבך עוד יותר.
יש לך, סיכוי מעולה להמרה באזהרה
מיקו
21/07/10
לאור כל הנתונים שהיצגת .רק אל תאחרי בבקשה .
נהיגה ללא חגורה
מירי
19/07/10
לפני שנה נתפסתי חוצה כביש ללא מעבר חציה וקיבלתי אזהרה עכשיו נתפסתי נוהגת ללא חגורת בטיחות והשוטר נתן לי קנס של 250 ו6 נק' יש לי רישיון רק שנה וזה הדוח הראשון שלי אך השוטר טען שכבר קיבלתי דוח כהולכת רגל וזה הדוח השני ולכן הוא לא נתן לי אזהרה האם זה קשור? (בכתיבת הדוח השוטר טעה בסוג הרכב והשנה..זה עקרוני?)
נהיגה ללא חגורה לנהגת חדשה
עו"ד אנושי אלי
19/07/10
מירי,
מבלי להתיחס לטענותיך כנגד הדו"ח עצמו (את יכולה לערער על הדו"ח), כיום לאור נוהלי המשטרה אין המרה באזהרה למי שיש לו פחות מ-10 שנות וותק בנהיגה - ולכן זה לא משנה העבר.
שימי לב, את נהגת חדש,ה אז אל תבצעי עבירות... .
המשך נהיגה בטוחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
מבלי להתיחס לטענותיך כנגד הדו"ח עצמו (את יכולה לערער על הדו"ח), כיום לאור נוהלי המשטרה אין המרה באזהרה למי שיש לו פחות מ-10 שנות וותק בנהיגה - ולכן זה לא משנה העבר.
שימי לב, את נהגת חדש,ה אז אל תבצעי עבירות... .
המשך נהיגה בטוחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
חתכתי בכביש….
איימי
19/07/10
לפני כמה ימים חתכתי מישהו בכביש,לא כל כך הערכתי את המרחק וביצעתי את העקיפה ממש צמוד לרכב בצד שמאל,אני נהגת חדשה ומאוד חוששת שאזרח יתלונן נראה לי שרשם את מספר הרכב שלי ושל משאית לפנינו,אולי שיהיה כעד,נשאר לי עוד חצי שנה לסוף נהג חדש,אני ממש דואגת,שיתנו לי דו"ח,ושאשאר בלי רישיון??!!
נהיגה לא זהירה
עו"ד אנושי אלי
19/07/10
איימי,
אין מה לעשות,
המתיני בסבלנות אולי לא יקרה כלום,
אם כן, פני מידית ליעוץ מקצועי.
ולמען השם, סעי בזהירות... .
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
אין מה לעשות,
המתיני בסבלנות אולי לא יקרה כלום,
אם כן, פני מידית ליעוץ מקצועי.
ולמען השם, סעי בזהירות... .
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
חנייה בגן ציבורי
גליה
18/07/10
שלום רב!
החניתי את רכבי בשדרות רוקח ישראל 2 בת"א, בשטח גן ציבורי כשבבעלותי תו נכות.
כשהגעתי למקום הנ"ל, לא הייתה חנייה פנויה באיזור. הופתעתי מאוד לקבל הודעת הקנס ע"ס 430 ₪, חודש וחצי לאחר התקרית. בקנס רשום שזה לפי סעיף 219 : הכנסה, נהיגה, השארת רכב בגן ללא היתר מראש העירייה. שלחתי מכתב לביטול הדוח בטענה שמותר לי להחנות את הרכב בשטח הגן בהעדר חניה אחרת, כל עוד אין הפרעה לתנועה ואני לא חוסמת אף אחד שזה לפי סעיף 2 לחוק החנייה לנכים והם השיבו לי בשלילה ואף צירפו לי מפה עם חניונים שקרובים לאיזור הנ"ל. העניין הוא שייתר החניונים הם במרחק הליכה של 10 דקות ויותר ועקב בעייה שאני סובלת ממנה, איני יכולה להחנות רחוק.
בבקשה תעיינו במכתב שהם שלחו לי ואשמח מאוד לדעת האם לשלם או לגשת למשפט.
תודה מראש
גליה
החניתי את רכבי בשדרות רוקח ישראל 2 בת"א, בשטח גן ציבורי כשבבעלותי תו נכות.
כשהגעתי למקום הנ"ל, לא הייתה חנייה פנויה באיזור. הופתעתי מאוד לקבל הודעת הקנס ע"ס 430 ₪, חודש וחצי לאחר התקרית. בקנס רשום שזה לפי סעיף 219 : הכנסה, נהיגה, השארת רכב בגן ללא היתר מראש העירייה. שלחתי מכתב לביטול הדוח בטענה שמותר לי להחנות את הרכב בשטח הגן בהעדר חניה אחרת, כל עוד אין הפרעה לתנועה ואני לא חוסמת אף אחד שזה לפי סעיף 2 לחוק החנייה לנכים והם השיבו לי בשלילה ואף צירפו לי מפה עם חניונים שקרובים לאיזור הנ"ל. העניין הוא שייתר החניונים הם במרחק הליכה של 10 דקות ויותר ועקב בעייה שאני סובלת ממנה, איני יכולה להחנות רחוק.
בבקשה תעיינו במכתב שהם שלחו לי ואשמח מאוד לדעת האם לשלם או לגשת למשפט.
תודה מראש
גליה
תנסי לדבר איתה בטלפון
דוד, מתנדב בתנועה
19/07/10
הנקודה שפועלת נגדך היא אי-הצגת תו נכה בחלון המכונית.
תנסי לפנות לעזרה אל מי מארגוני הנכים שבו את חברה ואפילו עזרת עו"ד
במקרה שאלה לא יעזרו, לכי לבימ"ש. סוף הצדק לנצח
תנסי לפנות לעזרה אל מי מארגוני הנכים שבו את חברה ואפילו עזרת עו"ד
במקרה שאלה לא יעזרו, לכי לבימ"ש. סוף הצדק לנצח
קנס בתוך חנייה מסודר- צריכה תשובה דחוף
ספיר
18/07/10
שלום פניתי אליכם לפני שבוע ולא קיבלתי תשובה לגבי-
רציתי לדעת האם זה חוקי לתת קנס על חנייה בתוך חנייה מסודרת ששילמתי עליה 15 שח, חנית בנמל בתא באיזור מסודר, היה מפוצץ ולא היה מקום לחנות,ואז ראיתי חנייה בין שתי מכוניות ושם חניתי. מסתבר שעל הכביש היה מצוייר אי תנועה שלא הבחנתי בו גם כי הוא דיי מטושטש וגם כי אין הרבה תאורה במקום, לא חסמתי את הדרך ולא הפרעתי לתנועה, וקיבלתי קנס של 250 שח. קנס של עיריית תל אביב. האם זה חוקי? האם אני יכולה לערער? ואם כן על בסיס מה? ומה עליי לעשות? תודה מראש.
רציתי לדעת האם זה חוקי לתת קנס על חנייה בתוך חנייה מסודרת ששילמתי עליה 15 שח, חנית בנמל בתא באיזור מסודר, היה מפוצץ ולא היה מקום לחנות,ואז ראיתי חנייה בין שתי מכוניות ושם חניתי. מסתבר שעל הכביש היה מצוייר אי תנועה שלא הבחנתי בו גם כי הוא דיי מטושטש וגם כי אין הרבה תאורה במקום, לא חסמתי את הדרך ולא הפרעתי לתנועה, וקיבלתי קנס של 250 שח. קנס של עיריית תל אביב. האם זה חוקי? האם אני יכולה לערער? ואם כן על בסיס מה? ומה עליי לעשות? תודה מראש.
למה אף אחד לא עונה לי??.
ספיר
25/07/10
אני מחכה לתשובה לשאלתי בבקשה תייעצו ליתודה
קנס בתוך חניה
עו"ד אנושי אלי
25/07/10
ספיר,
קודם כל סליחה על האחור בתשובה, אך מדובר בפורום לעבירות תנועה ותעבורה חניה זה יותר נושא של רשויות מקומיות - אבל גם בזה אנו עוזרים.
לעניננו, פני לעירייה וערערי על הדו"ח הסבירי את כל שתיארת - אולי יתחשבו בך.
לידיעתך גם אי תנועה מצוייר נחשב כתמרור (ד-14) ואסור לחנות עליו.
שימי לב שלא מדובר בשטח פרטי - במקרה שלך מדובר בחנין עירוני של עיריית תל אביב ויש להקפיד על חוקי התנועה והחניה גם בו.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
קודם כל סליחה על האחור בתשובה, אך מדובר בפורום לעבירות תנועה ותעבורה חניה זה יותר נושא של רשויות מקומיות - אבל גם בזה אנו עוזרים.
לעניננו, פני לעירייה וערערי על הדו"ח הסבירי את כל שתיארת - אולי יתחשבו בך.
לידיעתך גם אי תנועה מצוייר נחשב כתמרור (ד-14) ואסור לחנות עליו.
שימי לב שלא מדובר בשטח פרטי - במקרה שלך מדובר בחנין עירוני של עיריית תל אביב ויש להקפיד על חוקי התנועה והחניה גם בו.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
ריבית על קנס על איחור של 10 ימים
מרינה
18/07/10
שלום,
ב7.4.10 קיבלתי קנס על פלאפון כאשר דיברתי עם ספיקר, על סך 1000 ש"ח. בטעות חשבתי שהקנס עד ה14.7 ובגלל שאני אמא לתינוקת צעירה וסטודנטית ובתקופת מבחנים לא בדקתי ושבוע שעבר ניסיתי לשלם את הקנס אבל הקנס כבר צבר ריבית של 500 ש"ח בסה"כ על כמה ימים בודדים.. שבוע שעבר כבר ניסיתי להתקשר למרכז המידע של רשות האכיפה והגבייה ללא הצלחה. היום לאחר עוד המתנה של כשעה נעניתי והעבירו אותי למרכז פניות נהגים בטענה שהם מטפלים רק בקנסות שלא שולמו מעל 10 חודשים.
הגעתי למרכז השני ושם נאמר לי שאין מה לעשות ושאם אני רוצה להמתין עד ינואר שזו התקופה שניתנה לי על מנת לשלם את הקנס עם הריבית ואז לפנות למרכז המידע והרשות ולהם יש יותר סמכות כי רק אז הקנס יעבור לאחריותם.
אני ממש לא רוצה לגרור את זה עד ינואר ומי יאמין לי אז שדובר פה בחריגה של כמה ימים.
שנינו סטודנטים עם תינוקת 500 ש"ח זה סכום עצום לשלם שלא לדבר על הטעות של 1000 ש"ח.
למי אפשר לפנות, לכתוב לבקש? לא ייתכן שאין מה לעשות. זו עבירה יחידה שיש לי מה פשר האטימות הזאת? האם יש מה לעשות? תודה רבה מראש על התשובה.
ב7.4.10 קיבלתי קנס על פלאפון כאשר דיברתי עם ספיקר, על סך 1000 ש"ח. בטעות חשבתי שהקנס עד ה14.7 ובגלל שאני אמא לתינוקת צעירה וסטודנטית ובתקופת מבחנים לא בדקתי ושבוע שעבר ניסיתי לשלם את הקנס אבל הקנס כבר צבר ריבית של 500 ש"ח בסה"כ על כמה ימים בודדים.. שבוע שעבר כבר ניסיתי להתקשר למרכז המידע של רשות האכיפה והגבייה ללא הצלחה. היום לאחר עוד המתנה של כשעה נעניתי והעבירו אותי למרכז פניות נהגים בטענה שהם מטפלים רק בקנסות שלא שולמו מעל 10 חודשים.
הגעתי למרכז השני ושם נאמר לי שאין מה לעשות ושאם אני רוצה להמתין עד ינואר שזו התקופה שניתנה לי על מנת לשלם את הקנס עם הריבית ואז לפנות למרכז המידע והרשות ולהם יש יותר סמכות כי רק אז הקנס יעבור לאחריותם.
אני ממש לא רוצה לגרור את זה עד ינואר ומי יאמין לי אז שדובר פה בחריגה של כמה ימים.
שנינו סטודנטים עם תינוקת 500 ש"ח זה סכום עצום לשלם שלא לדבר על הטעות של 1000 ש"ח.
למי אפשר לפנות, לכתוב לבקש? לא ייתכן שאין מה לעשות. זו עבירה יחידה שיש לי מה פשר האטימות הזאת? האם יש מה לעשות? תודה רבה מראש על התשובה.
דד ליין
דוד, מתנדב בתנועה
18/07/10
כסטודנטית את רגילה לזמן סופי להגשת עבודות וכיו"ב
ניתנו לך עם הדו"ח 90 יום לתשלום. פספסת, מועד ב' עולה כסף.
אני מבין את הבעיה של חסרון כיס ולחץ כלכלי על זוג סטודנטים, אבל אין סעיף בחוק של הקלה לסטודנטים
מי שחס על כספו נוהג כחוק. כנ"ל מי שחס על רשיונו, חייו, בריאותו ועוד כהנה וכהנה
שלמי, תשכחי, רק אל תשכחי את הלקח.
ניתנו לך עם הדו"ח 90 יום לתשלום. פספסת, מועד ב' עולה כסף.
אני מבין את הבעיה של חסרון כיס ולחץ כלכלי על זוג סטודנטים, אבל אין סעיף בחוק של הקלה לסטודנטים
מי שחס על כספו נוהג כחוק. כנ"ל מי שחס על רשיונו, חייו, בריאותו ועוד כהנה וכהנה
שלמי, תשכחי, רק אל תשכחי את הלקח.
תנסי לפנות בכתב למרכז לגביית קנסות
|עו"ד חקלאי. נועה
18/07/10
כתבי מכתב מנומק. שלחי בדואר רשום. או שיעזור או שלא...
אפשר לנסות להגיש בקשה להארכת מועד להישפט,
עו"ד אסף מירוז
20/07/10
ואם היא תתקבל להסיר לשופט את מצבך הכלכלי הקשה, לציין שהפנמת את הלקח ואת נוהגת בזהירות ולבקש שיקל עלייך בקנס.
יחד עם זאת, הסיכויים של בקשה כנ"ל נראים לי נמוכים. התביעה וביהמ"ש חוששים מאוד מעיינים תקדימיים.
מה שכן, אם זה מקל עלייך את יכולה לדחות את התשלום עד חצי שנה ממועד התשלום של ה 90 יום ועדיין לשלם 1500 ש"ח.
אם תשלמי את הדוח המקורי בדואר, תקבלי כנראה לאחר מכן דרישה לשלם 500 ש"ח נוספים.
סעי בזהירות ובהצלחה.
יחד עם זאת, הסיכויים של בקשה כנ"ל נראים לי נמוכים. התביעה וביהמ"ש חוששים מאוד מעיינים תקדימיים.
מה שכן, אם זה מקל עלייך את יכולה לדחות את התשלום עד חצי שנה ממועד התשלום של ה 90 יום ועדיין לשלם 1500 ש"ח.
אם תשלמי את הדוח המקורי בדואר, תקבלי כנראה לאחר מכן דרישה לשלם 500 ש"ח נוספים.
סעי בזהירות ובהצלחה.
שאלה לגבי פס"ד של שי מנדל שקד
יניב
18/07/10
לפני כשבועיים התפרסם הפס"ד שייצג עו"ד בן עמי לגבי לקוחו שי מנדל שקד לגבי אמינות
המכשיר השופטת בפסק הדין הרשיעה את מרשו של עו"ד בן עמי גזרה עליו 3000 שקל קנס ו 3
שנים פסילה בפועל מהנימוקים הבאים:כבוד השופטת שרון לארי-בבלי קבעה כי יש לדחות
את חוות דעתו של המומחה מטעם הנאשם. השופטת גרסה כי המומחה לא בדק את המכשיר בהתאם
להוראות היצרן והבדיקה לא נערכה תוך שימוש ב"מלכודת נוזלים" אשר נועדה למנוע חדירת
נוזלים למערכת הינשוף הרגישה ללחות. כמו כן, השופטת ציינה כי בבואו של המומחה
לבחון את אמינות המכשיר, לא הרכיב הוא פיות על פי הוראות היצרן (זאת בניגוד לאופן
בו נערכת בדיקת הינשוף על ידי שוטרי משטרת ישראל). בית המשפט הרשיע את
הנאשם בנהיגה בשכרות ואי ציות לשוטר. על הנאשם נגזרו עונש של שלוש שנות פסילה וקנס
בסך 3,000 שקלים. השאלה שלי היא אם פה תמה הסאגה המשפטית בעניין אמינותו של
הינשוף או שעו"ד בן עמי מתכוון לערער למחוזי בעקבות הניסויי שבוצע כמעט לפני
שנה עם ד"ר יגאל בר אילן,והתוצאות כבר לא משקפות את הניסויי לפי פס"ד של
השופטת?
המכשיר השופטת בפסק הדין הרשיעה את מרשו של עו"ד בן עמי גזרה עליו 3000 שקל קנס ו 3
שנים פסילה בפועל מהנימוקים הבאים:כבוד השופטת שרון לארי-בבלי קבעה כי יש לדחות
את חוות דעתו של המומחה מטעם הנאשם. השופטת גרסה כי המומחה לא בדק את המכשיר בהתאם
להוראות היצרן והבדיקה לא נערכה תוך שימוש ב"מלכודת נוזלים" אשר נועדה למנוע חדירת
נוזלים למערכת הינשוף הרגישה ללחות. כמו כן, השופטת ציינה כי בבואו של המומחה
לבחון את אמינות המכשיר, לא הרכיב הוא פיות על פי הוראות היצרן (זאת בניגוד לאופן
בו נערכת בדיקת הינשוף על ידי שוטרי משטרת ישראל). בית המשפט הרשיע את
הנאשם בנהיגה בשכרות ואי ציות לשוטר. על הנאשם נגזרו עונש של שלוש שנות פסילה וקנס
בסך 3,000 שקלים. השאלה שלי היא אם פה תמה הסאגה המשפטית בעניין אמינותו של
הינשוף או שעו"ד בן עמי מתכוון לערער למחוזי בעקבות הניסויי שבוצע כמעט לפני
שנה עם ד"ר יגאל בר אילן,והתוצאות כבר לא משקפות את הניסויי לפי פס"ד של
השופטת?
אמינות המכשיר הוכחה אבל לא עד 400
ירון
18/07/10
יניבף גם אני עוקב יום יום אחרי הנושא.
הרשעה שכתבת עליהף היא על 415 ולכן זה מעל לרף של ה 400
העונש כה חמור בגלל אי ציות לשוטר (בריחה)
עזוב זה לא מדד! ב 3 החודשים האחרונים יצאו 27 זכאים! אמנם מחוץ לתל אביב שהיו מתחת לרמת ה 400
זה ממש לא מייצג!
בספטמבר הם יפרסמו את ההחלטה הסופית מבחינה מחוזית
אני נבדקתי על 385 והאמן לי לא הייתי לא תחת השפעה ולא כלום, לא היה בגופי אלכוהול, זה אכן מכשיר הזוי אבל משפטית ברגע שהוחלט שהוא אמין אז הוא אמין, אבל באותה נשימה שלישיית השופטים קבעה שרק בשוליים של 400 אפשר להיות בטוחים שמדובר ברמה של 240 ומעלה,
הערכתי:
אכן ייקבע שרף ה 400 הוא הרף להרשעה אך באותה נשימה מהשנה הבאה ואיילך המחוקק יוריד את הרמה לכיוון ה 130 ואז...
עם השוליים המכשיר יוכל לאכוף גם ב 240 בשקט...
כבר יוצא חוק שנהג צעיר מוגבל ל 0
בברכה,
ירון (לי יש הקראה בספטמבר)
הרשעה שכתבת עליהף היא על 415 ולכן זה מעל לרף של ה 400
העונש כה חמור בגלל אי ציות לשוטר (בריחה)
עזוב זה לא מדד! ב 3 החודשים האחרונים יצאו 27 זכאים! אמנם מחוץ לתל אביב שהיו מתחת לרמת ה 400
זה ממש לא מייצג!
בספטמבר הם יפרסמו את ההחלטה הסופית מבחינה מחוזית
אני נבדקתי על 385 והאמן לי לא הייתי לא תחת השפעה ולא כלום, לא היה בגופי אלכוהול, זה אכן מכשיר הזוי אבל משפטית ברגע שהוחלט שהוא אמין אז הוא אמין, אבל באותה נשימה שלישיית השופטים קבעה שרק בשוליים של 400 אפשר להיות בטוחים שמדובר ברמה של 240 ומעלה,
הערכתי:
אכן ייקבע שרף ה 400 הוא הרף להרשעה אך באותה נשימה מהשנה הבאה ואיילך המחוקק יוריד את הרמה לכיוון ה 130 ואז...
עם השוליים המכשיר יוכל לאכוף גם ב 240 בשקט...
כבר יוצא חוק שנהג צעיר מוגבל ל 0
בברכה,
ירון (לי יש הקראה בספטמבר)
אמינות מכשיר הדרגר
|עו"ד חקלאי. נועה
18/07/10
התיק העקרי שבחן את אמינות מכשיר הדרגר הוא אכן פרשת עוזרי. התיק קבוע לערעור. כך שזה עדיין פסק דין של ערכאה נמוכה ואינו מנחה ובטח לא מחייבץ
אחרי שתתקבל הכרעת בית משפט מחוזי - יהיה לזה תוקף מנחה. אם יהיה ערעור בעליון - אז להחלטת העליון יהיה תוקף מחייב!.
בינתים בפרשת עוזרי בית המשפט המליץ לאכוף מ- 400. מאז ניתנו פסקי דין רבים בבתי משפט שונים - כל אלו שבתחום שבין 290-400 אלו שמסיימים תיקים מגיעים להסדרים יחסית הרבה יותר טובים. מי שמנהל הוכחות או שמזוכה או שמורשע בעבירה הקלה יותר של נהיגה תחת השפעה. אך בהחלט הוא יכול להיות גם מורשע בשכרות.
לעניין פסק הדין של מנדל שקד. בית המשפט פסל לחלוטין את עמדת מומחה ההגנה. אין לי מושג אם הוגש ערעור על פסק דין זה. אם הסניגור מעוניין הוא יכול להגיש תוך 45 יום ממועד גזר הדין.
לפי מה שנכתב בהכרעת הדין - אני בספק רב אם יש סיכוי לערעור בתיק הזה.
בהצלחה.
אחרי שתתקבל הכרעת בית משפט מחוזי - יהיה לזה תוקף מנחה. אם יהיה ערעור בעליון - אז להחלטת העליון יהיה תוקף מחייב!.
בינתים בפרשת עוזרי בית המשפט המליץ לאכוף מ- 400. מאז ניתנו פסקי דין רבים בבתי משפט שונים - כל אלו שבתחום שבין 290-400 אלו שמסיימים תיקים מגיעים להסדרים יחסית הרבה יותר טובים. מי שמנהל הוכחות או שמזוכה או שמורשע בעבירה הקלה יותר של נהיגה תחת השפעה. אך בהחלט הוא יכול להיות גם מורשע בשכרות.
לעניין פסק הדין של מנדל שקד. בית המשפט פסל לחלוטין את עמדת מומחה ההגנה. אין לי מושג אם הוגש ערעור על פסק דין זה. אם הסניגור מעוניין הוא יכול להגיש תוך 45 יום ממועד גזר הדין.
לפי מה שנכתב בהכרעת הדין - אני בספק רב אם יש סיכוי לערעור בתיק הזה.
בהצלחה.
דוח על אי ציות לב-48-מעגל תנועה
אבי
18/07/10
שלום רב
עמדתי בכניסה למעגל תנועה תוך רצון לפנות שמאלה. בכיוון ימינה היה פקק ורכב שהיה במעגל עצר וסימן לי לפנות שמאלה. פניתי שמאלה וקיבלתי דו"ח ממתנדבת. המתנדבת לא רשמה פרטי מתנדב שהיה איתה וכך שבתי היתה עימי ברכב.כדאי לגשת למשפט?
עמדתי בכניסה למעגל תנועה תוך רצון לפנות שמאלה. בכיוון ימינה היה פקק ורכב שהיה במעגל עצר וסימן לי לפנות שמאלה. פניתי שמאלה וקיבלתי דו"ח ממתנדבת. המתנדבת לא רשמה פרטי מתנדב שהיה איתה וכך שבתי היתה עימי ברכב.כדאי לגשת למשפט?
בקשה להישפט על דו"ח אי ציות ל-ב 48 מעגל תנועה
עו"ד אנושי אלי
18/07/10
אבי,
התשובה לשאלתך פשוטה ביותר, לגשת למשפט רק עם תצליח להוכיח את חפותך מהעברה,
כל הנסיבות הנוספות הינם משניות לעבירה עצמה
למשל האם תוכל להוכיח בפועל שהנהג אכן הורה לך להתקדם והאם ניתן היה לעשות זאת בבטחה ביחס לחוקי התנועה ותנועת הרכבים במעגל התנועה בפועל.
אם יש לך ספק ויש לזה הצדקה כלכלית היוועץ עם עו"ד.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
התשובה לשאלתך פשוטה ביותר, לגשת למשפט רק עם תצליח להוכיח את חפותך מהעברה,
כל הנסיבות הנוספות הינם משניות לעבירה עצמה
למשל האם תוכל להוכיח בפועל שהנהג אכן הורה לך להתקדם והאם ניתן היה לעשות זאת בבטחה ביחס לחוקי התנועה ותנועת הרכבים במעגל התנועה בפועל.
אם יש לך ספק ויש לזה הצדקה כלכלית היוועץ עם עו"ד.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
