פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
פגע וברח
רותם
03/08/10
נסעתי עם רכבי בכביש כאשר היה מהצד הנגדי שלי רכב עומד ומאחורי רכב המנסה לבצע עקיפה כאשר לא הייתה לו שום אפשרות לעקוף כי באתי מולו הוא המשיך ופגע לי במראה יצאתי מהרכב וגם הוא וראינו שלא נגרם נזק והוא אמר יאלל סעי ואני אמרתי לו מה אתה עקוף אתה רואה שלא יכולת לעבור לא עוקפים בכל מחיר ונכנסתי לרכב ונסעתי וחברה שלי הייתה במושב מאחור כאשר הוא נסע אחרי אני חניתי ליד הבית של חברתי הוא יצא מהאוטו ואמר תביאי לי את הפרטים שלך בצעקות אמרתי לו על מה אני יביא לך על זה שאתה אשם ולא נגרם שום נזק הוא נכנס לאוטו שלו נסע טיפה קדימה הכניס לרוורס ודפק לי את האוטו וברח אני הספקתי לרשום את מס הרכה חברה שלי ראתה הכל מחלון בייתה היו היה עוד אחד שראה אבל אני לא יודעת עד כמה ניתן לסמוך עליו שיעד כיוון שלאחר מכן הוא ניסה לגשר בינונו ולשכנע אותי לפתור את זה ואף הביא לנהג הפוגע לדבר איתי ולהגיע למקום מגורי ולשכנע אותי לתקן לבד את האוטו שלי וכנראה שהוא נתן מכה ברכב שלו כדי להאשים אותי כאילו אני פגעתי בו לכתחילה אבל אני וחברתי לא ראינו את המכה הזו ביום הפגיעה. דבריו לא היו מקובלים עלי ונגשתי למשטרה להגשת תלונה. עבר מאז בערך חודש חודשיים ואין שום חדש.
ברצוני לדעת איך להתנהל עם המקרה מה לומר ולעשות ואיך לתבוע פיצויי.
הודה לכם מאוד על תשובה מהירה רותם. ברצוני לציין שאני רוצה למכור את הרכב והרכב ניזוק מהמכה ככה שאני נאלצת לחכות לתיקון.
ברצוני לדעת איך להתנהל עם המקרה מה לומר ולעשות ואיך לתבוע פיצויי.
הודה לכם מאוד על תשובה מהירה רותם. ברצוני לציין שאני רוצה למכור את הרכב והרכב ניזוק מהמכה ככה שאני נאלצת לחכות לתיקון.
פנה לפורום נזיקין
עו"ד אנושי אלי
05/08/10
ביטול דוח תעבורה
ישראל
03/08/10
שלום ברצוני להתייעץ בנוגע לדוח שקיבלת על שימוש בטלפון נייד בזמן נסיעה זהו דוח שהתקבל אחרי שנה ולא עי שוטר שעצר אותי או שצולמתי. אלה כתוב בדוח ביצוע העבירה אבל לא כתובים ראיות.
ולכן הייתי רוצה לדעת מה הסיכויים לביטול הדוח, וכמובן לצאת זכאי מה עלי לומר ולעשות?
ועוד דוח נוסף שהתקבל עקב צילום במהירות 117 קמ כאשר הייתי ברכב אבל לא נהגתי אלה חבר שלי ועכשיו הוא מכחיש כדי לא לקחת את זה על עצמו עלי לציין שיש עד חבר נוסף שנסע לפני. ברצוני לדעת איך להעביר את הדוח עליו ללא שיתוף הפעולה שלו. מה עלי לעשות?
אשמח לתשובה מהירה כי יש זמן מוגבל.
בתודה ישראל.
ולכן הייתי רוצה לדעת מה הסיכויים לביטול הדוח, וכמובן לצאת זכאי מה עלי לומר ולעשות?
ועוד דוח נוסף שהתקבל עקב צילום במהירות 117 קמ כאשר הייתי ברכב אבל לא נהגתי אלה חבר שלי ועכשיו הוא מכחיש כדי לא לקחת את זה על עצמו עלי לציין שיש עד חבר נוסף שנסע לפני. ברצוני לדעת איך להעביר את הדוח עליו ללא שיתוף הפעולה שלו. מה עלי לעשות?
אשמח לתשובה מהירה כי יש זמן מוגבל.
בתודה ישראל.
ביטול דוח
ישראל
05/08/10
מה זה הפורום הזה. נטול יחס. יש פה הפליה לחלק עונים ולחלק לא.
ממש פוגע...
ממש פוגע...
מה עושים עם הדוחות,
עו"ד אנושי אלי
06/08/10
ישראל,
לא ניתן להעביר דו"ח ללא תצהיר מהנהג בפועל - אחרת אנשים היו משליכים אחריות אחד על השני.
אולי ניתן לפנות לבית המשפט אך התיעץ עם עורך דין בהקשר זה.
לגבי הדו"ח הראשון, לא ברור מה קיבלת אבל נסה לברר במשטרה מה יש בידם.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
לא ניתן להעביר דו"ח ללא תצהיר מהנהג בפועל - אחרת אנשים היו משליכים אחריות אחד על השני.
אולי ניתן לפנות לבית המשפט אך התיעץ עם עורך דין בהקשר זה.
לגבי הדו"ח הראשון, לא ברור מה קיבלת אבל נסה לברר במשטרה מה יש בידם.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
דוחות למכירה
גיא "אנשים באדום"
07/08/10
האם אתה יכול לשחזר, לגבי הדוח על הנייד, האם היית באותו מקום בתקופה ההיא, האם אתה נוסע בד"כ באזור ההוא, האם יתכן שמישהו אחר נהג ברכב ? אני מציע שתיגש לתחנת המשטרה שרשמה את הדוח ותבקש לברר פרטים נוספים. במקביל תברר איך מתנהגים לגבי הדוח השני.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים בהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים בהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
אור צהוב
רם
03/08/10
הרגשתי שעברתי צומת ברמזור צהוב, שוב לא אדום, היות שעברתי את קו העצירה לפני הרמזור. היה עדיין צהוב, האם מצלמה שמותקנת בצומת מצלמת את זה?
אודה מראש
אודה מראש
לא, המצלמה נדרכת 2 שניות אחרי אדום
אבי
03/08/10
התייעצות לגבי עבירת תנועה בספק
יונתן
03/08/10
שלום רב,קיבלתי קנס -מצלמה אלקטרונית תפסה אותי, לא ברור לי האם סטטית או מצלמה מניידת - משום שנהגתי במסלול המיועד לרכב אחר, כנראה לרכב ציבורי כוונתם. העניין הוא שנתפסתי בצומת דרך נמיר יהודה מכבי בתל אביב, כאשר פנייה ימינה לרחוב פנקס - מרחק 200-300 מטר משם -בה הייתי צריך לפנות, מחייבת נסיעה של כך וכך זמן בנתיב זה. האירוע קרה בשעה פקוקה מאד באזור זה - שבע וחצי בערב - המקשה על כניסה לנתיב ממש טרם הכניסה לפנייה. שאלתי היא האם יש לי אפשרות לבטל את הקנס. תודה רבה מראש.
מהיכרותי את המקום, יש מספיק זמן לפנות אחרי הצומת
אבי
03/08/10
עשית עבירה ובזאת אין ספק. מה שניתן לעשות הוא לבקש להמיר את הדו"ח באזהרה.
זה מחייב:
1. הודאה באשמה
2. 10 שנות רשיון נהיגה
3. 5 שנים אחורה ללא הרשעה
אם כל זה מתקיים, פנה לאגף התנועה ביחידה שרשמה לך את הדוח (מצד שמאל למעלה בדוח) בכתב תוך 30 יום ותבקש.
בהצלחה.
אם לא, תרה בזה שכר לימוד לעתיד
אבי, מתנדב בתנועה
זה מחייב:
1. הודאה באשמה
2. 10 שנות רשיון נהיגה
3. 5 שנים אחורה ללא הרשעה
אם כל זה מתקיים, פנה לאגף התנועה ביחידה שרשמה לך את הדוח (מצד שמאל למעלה בדוח) בכתב תוך 30 יום ותבקש.
בהצלחה.
אם לא, תרה בזה שכר לימוד לעתיד
אבי, מתנדב בתנועה
חניית נכים
ללי
02/08/10
חניתי באזור מוגדר לחניית מכוניות.(אזור מסחרי). והיה שלט ששמורים 3 מקומות לרכב נכים. ספרתי שהיו שם 3 מכוניות, וחניתי כרכב רביעי. אלא שקיבלתי דו"ח על חניה במקום השמור לנכים. מסתבר שאחד הרכבים עמד בחציו על מדרכה וחציו במקום השמור לנכים, והרכב שלו לא נספר כאחד מהרכבים. ואני לתומי הברור חניתי כרכב רביעי. מה עושים? לא הייתי חונה לעולם במקום השמור לנכה. כמו כן יש בעיריה צילום שהיו שם 3 כלי רכב. מה עלי לעשות?תודה
אני מוכן לסייע
גיא "אנשים באדום"
03/08/10
אנא העלי כאן / שלחי אלי צילום של המקום ושל הדוח ואנסה לעזור לך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהיגה במהירות מופרזת + זימון לביהמ"ש
איתי
02/08/10
לפני מספר ימים במהלך טיול בצפון נעצרתי ע"י שוטר תנועה, רשיוני נשלל במקום וקיבלתי זימון לביהמ"ש.
להלן הפרטים.
מיקום, מצומת עין זיתים לכיוון הכניסה התחתונה לצפת (מאור חיים). כביש דו מסלולי ודו נתיבי.
2 שוטרים בניידת עומדים בשוליים, באורות כבויים (כל האורות באופן מוחלט).
אני ברכב בנתיב הימני כשמאחריי במרחק מה נוסע חבר. אני מגביר מהירות אחרי צומת עין זיתים. כשאני במקביל לניידת אני מבחין שהשוטר הדליק את הקוז'אק והאורות הגבוהים, נכנס לנתיב הנסיעה ומהבהב לי באורות לרדת לשוליים.
אני עוצר בצד ובמרחק ממני עוצר גם החבר שלי.
השוטר קורא לי לניידת ומראה לי מהירות של 139 קמ"ש במקום שמותר לטענתו 80 קמ"ש.
הוא שואל אותי מי הרכב השני שעצר - אמרתי לו שזה חבר שלי שנסע צמוד אלי. השוטר טוען "לא נכון, כשנעלתי אותך הוא לא היה בטווח".
השוטר שואל אותי אם אני יודע למה הוא עצר אותי - השבתי שלא.
הוא שואל אם אני יודע באיזה מהירות נסעתי, אמרתי שבטוח שלא עברתי את ה-90 - 100 קמ"ש.
הוא מבקש את הרישיון, לוקח אותו, ונותן לי הזמנה לשימוע בפני קצין (בראש פינה) וכן זימון לביהמ"ש.
למחרת הופעתי בפני קצין ששלל את רשיוני ל30 יום. למרות שאמרתי לו שאני מתחתן בעוד שבוע וזה הורס לי את כל ההכנות זה לא עניין אותו.
ועכשיו לטיעונים.
1. למיטב הבנתי מדובר בדבורה. אני מסופק אם דבורה קולטת בשטח חשוך לגמרי, באופן טוטאלי.
2. היה איתי רכב נוסף בסמוך מאוד, איך אני יכול להוכיח שהיה רכב נוסף, משום שהשוטר סירב לרשום זאת בדו"ח למרות בקשתי המפורשת.
3. השוטר ניסה להכשיל אותי בדברים וכתב בדברי הנהג "אני לא מקומי, נסעתי 100 קמ"ש". כשהוא ביקש שאחתום אמרתי לו שאני לא חותם על כזה דוח שהוא משקר וביקשתי שיגיד לי מתי אמרתי כזה דבר, אז הוא הסכים שאמחק את זה. ואכן מחקתי את מה שהוא ניסה לכתוב , וכתבתי שוב שבטוח לא עברתי את ה-100 קמ"ש.
4. למיטב ידיעתי הדבורה חייבת להיות מופעלת רק שאין מכוניות בטווח 1200 מטר , ויש שם כביש סמוך במפלס העליון (המוביל לצפת - בכניסה הישנה).
5. צבע הרכב שכתב השוטר הינו כסוף, בעוד צילום רישיון הרכב והרכב עצמו מוכיח כי הרכב בצבע תכלת מטאלי.
6. השוטר לא כתב בדו"ח באיזה אנטנה (קדמית או אחורית) צולם הרכב. למרות שההוראות מחייבות זאת.
7. על פי חוברת הוראות ההפעלה של הדבורה, היא תופעל אך ורק בטמפרטורות שבין 30 ל - 60 !! ולא הרבה יודעים את זה. השאלה אם אפשר לפסול על זה את הדו"ח משום שנתוני השירות המטראולוגי שהוצאתי באותו יום מתחנת הבדיקה בצפת (הממוקמת ממש מעל הצומת) קובעת שלא היה באותו יום מעל 27 מעלות , גם לא ביום, והדו"ח נרשם בשעה 1 בלילה לערך.
לסיכום העניין, יש לי עוד כמה טיעונים. אשמח קודם לשמוע את דעתכם החשובה בנושא זה.
חשוב לציין שאני חייב את הרישיון בדחיפות, כי אני מתחתן עוד שבוע.
וסתם כך האם הדו"ח תקף בכלל.
בתודה מראש
איתי
להלן הפרטים.
מיקום, מצומת עין זיתים לכיוון הכניסה התחתונה לצפת (מאור חיים). כביש דו מסלולי ודו נתיבי.
2 שוטרים בניידת עומדים בשוליים, באורות כבויים (כל האורות באופן מוחלט).
אני ברכב בנתיב הימני כשמאחריי במרחק מה נוסע חבר. אני מגביר מהירות אחרי צומת עין זיתים. כשאני במקביל לניידת אני מבחין שהשוטר הדליק את הקוז'אק והאורות הגבוהים, נכנס לנתיב הנסיעה ומהבהב לי באורות לרדת לשוליים.
אני עוצר בצד ובמרחק ממני עוצר גם החבר שלי.
השוטר קורא לי לניידת ומראה לי מהירות של 139 קמ"ש במקום שמותר לטענתו 80 קמ"ש.
הוא שואל אותי מי הרכב השני שעצר - אמרתי לו שזה חבר שלי שנסע צמוד אלי. השוטר טוען "לא נכון, כשנעלתי אותך הוא לא היה בטווח".
השוטר שואל אותי אם אני יודע למה הוא עצר אותי - השבתי שלא.
הוא שואל אם אני יודע באיזה מהירות נסעתי, אמרתי שבטוח שלא עברתי את ה-90 - 100 קמ"ש.
הוא מבקש את הרישיון, לוקח אותו, ונותן לי הזמנה לשימוע בפני קצין (בראש פינה) וכן זימון לביהמ"ש.
למחרת הופעתי בפני קצין ששלל את רשיוני ל30 יום. למרות שאמרתי לו שאני מתחתן בעוד שבוע וזה הורס לי את כל ההכנות זה לא עניין אותו.
ועכשיו לטיעונים.
1. למיטב הבנתי מדובר בדבורה. אני מסופק אם דבורה קולטת בשטח חשוך לגמרי, באופן טוטאלי.
2. היה איתי רכב נוסף בסמוך מאוד, איך אני יכול להוכיח שהיה רכב נוסף, משום שהשוטר סירב לרשום זאת בדו"ח למרות בקשתי המפורשת.
3. השוטר ניסה להכשיל אותי בדברים וכתב בדברי הנהג "אני לא מקומי, נסעתי 100 קמ"ש". כשהוא ביקש שאחתום אמרתי לו שאני לא חותם על כזה דוח שהוא משקר וביקשתי שיגיד לי מתי אמרתי כזה דבר, אז הוא הסכים שאמחק את זה. ואכן מחקתי את מה שהוא ניסה לכתוב , וכתבתי שוב שבטוח לא עברתי את ה-100 קמ"ש.
4. למיטב ידיעתי הדבורה חייבת להיות מופעלת רק שאין מכוניות בטווח 1200 מטר , ויש שם כביש סמוך במפלס העליון (המוביל לצפת - בכניסה הישנה).
5. צבע הרכב שכתב השוטר הינו כסוף, בעוד צילום רישיון הרכב והרכב עצמו מוכיח כי הרכב בצבע תכלת מטאלי.
6. השוטר לא כתב בדו"ח באיזה אנטנה (קדמית או אחורית) צולם הרכב. למרות שההוראות מחייבות זאת.
7. על פי חוברת הוראות ההפעלה של הדבורה, היא תופעל אך ורק בטמפרטורות שבין 30 ל - 60 !! ולא הרבה יודעים את זה. השאלה אם אפשר לפסול על זה את הדו"ח משום שנתוני השירות המטראולוגי שהוצאתי באותו יום מתחנת הבדיקה בצפת (הממוקמת ממש מעל הצומת) קובעת שלא היה באותו יום מעל 27 מעלות , גם לא ביום, והדו"ח נרשם בשעה 1 בלילה לערך.
לסיכום העניין, יש לי עוד כמה טיעונים. אשמח קודם לשמוע את דעתכם החשובה בנושא זה.
חשוב לציין שאני חייב את הרישיון בדחיפות, כי אני מתחתן עוד שבוע.
וסתם כך האם הדו"ח תקף בכלל.
בתודה מראש
איתי
דו"ח עם דבורה
עו"ד אנושי אלי
02/08/10
איתי,
נראה שהכנת שעורי בית - אבל חלק מהטיעונים שלך פשוט לא נכונים.
העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך (בלי סיפורים ארוכים) זה לקבוע פגישת יעוץ אצל עו"ד המומחה לעניני תעבורה ולשבת איתו על מנת לבדוק אפשרות להשיב את רשיון הנהיגה שלך במהרה (שים לב שאנו בפגרת בתי המשפט) וכן להתכונן למשפט - אם באמת אתה רוצה סיכוי לזיכוי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
לתשומת לבכם, המידע המועבר בבהודעה נועד להשכלה בלבד, אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו תחליף לייעוץ מקצועי משפטי ולעו"ד מייצג.
נראה שהכנת שעורי בית - אבל חלק מהטיעונים שלך פשוט לא נכונים.
העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך (בלי סיפורים ארוכים) זה לקבוע פגישת יעוץ אצל עו"ד המומחה לעניני תעבורה ולשבת איתו על מנת לבדוק אפשרות להשיב את רשיון הנהיגה שלך במהרה (שים לב שאנו בפגרת בתי המשפט) וכן להתכונן למשפט - אם באמת אתה רוצה סיכוי לזיכוי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
לתשומת לבכם, המידע המועבר בבהודעה נועד להשכלה בלבד, אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו תחליף לייעוץ מקצועי משפטי ולעו"ד מייצג.
החלטת הקצין היא לא סופק פסוק.
עו"ד אסף מירוז
03/08/10
הוא נתונה לערעור בפני ביהמ"ש לתעבורה. מכיוון שמדובר בהחלטה מינהלית שהיא מעין שיפוטית, ביהמ"ש נוטה להתערב יותר בקלות בהחלטות הקצין. יש גם חשיבות גדולה לוותק שלך ולגליון ההרשעות שלך. בהנחה שאלה תומכים בך, ובשים לב לעובדות שתיארת, נראה לי שיש סיכוי סביר להשיב לך את הרישיון. לעתים ניתן גם במסגרת זו להגיע עם התביעה לעסקה ולסיים את התיק.
בהצלחה וסע בזהירות.
בהצלחה וסע בזהירות.
קנס על דיבור בפלאפון
ליליאן
02/08/10
היום קיבלתי מכתב קנס על דיבור בפלאפון +4 נקודות
בעלי מובטל ולא עובד . מסנ לנסח מכתב ולא מצליחה לביטול הקנס
אנא עזרו לי לנסח את המכתב תודה
בעלי מובטל ולא עובד . מסנ לנסח מכתב ולא מצליחה לביטול הקנס
אנא עזרו לי לנסח את המכתב תודה
בנהיגה לא מחזיקים / מדברים בנייד
גיא "אנשים באדום"
02/08/10
הדיבור בנייד מוציא את הריכוז שלנו מהכביש ומסיט את תשומת ליבנו לשיחה. הדבר מסוכן לנהג לאלה מסביבו ולמשפחותיהם.
לאחרונה המשטרה החמירה את הקריטריונים לקבלת אזהרה ועבירת השימוש בנייד אינה ניתנת כלל להמרה לפי כלליה.
יחד עם זאת נסי את מזלך, אשמח להתעדכן על התשובה שתקבלי.
להלן הסבר לגבי בקשה להמרת הדוח לאזהרה.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש שנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת של המשטרה.
את הבקשה שולחים לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע בהתאם לכתובות הרשומות בגב הדו"ח.
אם יעברו שלושה חודשים (הזמן המירבי לתשלום הדו"ח) מיום רישום הדוח ולא קיבלת תגובה כדאי מאוד לשלם אותו.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים בהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
לאחרונה המשטרה החמירה את הקריטריונים לקבלת אזהרה ועבירת השימוש בנייד אינה ניתנת כלל להמרה לפי כלליה.
יחד עם זאת נסי את מזלך, אשמח להתעדכן על התשובה שתקבלי.
להלן הסבר לגבי בקשה להמרת הדוח לאזהרה.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש שנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת של המשטרה.
את הבקשה שולחים לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע בהתאם לכתובות הרשומות בגב הדו"ח.
אם יעברו שלושה חודשים (הזמן המירבי לתשלום הדו"ח) מיום רישום הדוח ולא קיבלת תגובה כדאי מאוד לשלם אותו.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים בהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חניה מול חזית בית פרטי
אפיק
01/08/10
אני גר בבית פרטי שלי ברחובות, יש לי מסמכי טאבו וכו'..רציתי לשאול האם זה נכון שמול ביתי מוקנים לי בחוק 6 מ' של מדרכה להחניית רכבי? השכנים התרגלו להחנות את רכביהםולפעמם נוצר מצב שקשה לי לתמרן ביציאתי מהשער..האם מותר לי לסמן על הכביש מסגרת של שישה מ' שבה חוקתית יהיה אסור לרכב זר לחנות כיון שהם בגדר חניה פרטית?
לא. אתה יכול לבקש ( אני חושב, תמורת תשלום ,,,
מיקו
01/08/10
מהעירייה שיסמנו על הכביש ,מול החניה הפרטית שלך מעטפת ( ריבוע עם איקס ) כדי שלא יחנו שם ,כדי שיהיה לך אפשרות להיכנס לחניה ללא הפרעה.
קח בחשבון שלאף אחד אסור לחנות על המעטפת ,כולל לך,,,,
קח בחשבון שלאף אחד אסור לחנות על המעטפת ,כולל לך,,,,
המרת קנס על חניה אסורה באזהרה?
שי
01/08/10
שלום רב,קיבלתי דו"ח על חניה במקום שיש בו להפריעלעכב את התנועה. האם ניתן להמיר את הקנס באזהרה?במידה שכן, כיצד עושים זאת?תודה מראששי
על עבירות חניה אין המרה לאזהרה
גיא "אנשים באדום"
01/08/10
אני מניח שגם אתה "מברך" כל נהג החונה באופן המפריע לך.
כאשר אנחנו חונים "רק לשניה" אנחנו מפריעים למישהו אחר וכתוצאה מכך הוא עלול לסטות ולפגוע ברכב / הולך רגל.
אנא הקפד לחנות כחוק וללא הפרעה לאחרים. מן הסתם אנא תנהג גם כך.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים בהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
כאשר אנחנו חונים "רק לשניה" אנחנו מפריעים למישהו אחר וכתוצאה מכך הוא עלול לסטות ולפגוע ברכב / הולך רגל.
אנא הקפד לחנות כחוק וללא הפרעה לאחרים. מן הסתם אנא תנהג גם כך.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים בהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מפת תמרורים ברשות מקומית
צבי .ה
31/07/10
האם ניתן למצוא ברשת את מפת התמרורים לרחובות של עיריית חיפה,או לחילופין האם ניתן לעיין בה במקום אחר?
המפה אמורה להיות בועדת תנועה של כל רשות מקומית
גיא "אנשים באדום"
31/07/10
דו"ח ע"י שוטר ללא כובע בתפקיד
נאור
30/07/10
שאלה להבהיר כמה דברים שהגיעו לידי ויכוח... האם כאשר בעת מתן דו"ח כלשהו ע"י שוטר... כאשר הוא אינו חובש את כובע המשטרה... ניתן לערער על הדו"ח ולבטלו עקב זאת שהוא אינו שם את הכובע בעת מתן הדו"ח??????? אשמח מאוד לתשובה מהימן :] תודה
שוטר הוא שוטר עם כובע או בלעדיו
דוד, מתנדב בתנועה
30/07/10
שוטר יכול לרשום דו"ח גם כאשר הוא לבוש אך ורק בבגד-ים חוטיני דק במיוחד. אין קשר בין מה שהוא לובש לסמכותו כשוטר.
אי חבישת כובע היא עבירת משמעת במסגרת המשטרה ומתייחסים אליה ברמה של הערה ולא ברמה של קנס כספי או פיטורים מהמשטרה.
עבירה היא עבירה אם וכאשר היא נעברה, בלי קשר לכובע שחובש הנהג או לא חובש.
אי חבישת כובע היא עבירת משמעת במסגרת המשטרה ומתייחסים אליה ברמה של הערה ולא ברמה של קנס כספי או פיטורים מהמשטרה.
עבירה היא עבירה אם וכאשר היא נעברה, בלי קשר לכובע שחובש הנהג או לא חובש.
אי חבישת כובע לא גורמת לביטול דוח
גיא "אנשים באדום"
31/07/10
שוטר שאינו חובש כובע פספס במקצת את מילוי תפקידו באופן מושלם, לכך אין קשר לדוח שקיבלת ומן הסתם הדבר לא יגרום לביטולו.
יש לך את כל הזכות לפנות למפקדו של השוטר (שם היחידה בפינה השמאלית העליונה והכתובת של היחידה המרחבית בגב הדוח) ולהעיר לו על כך.
על מה קיבלת דוח ? אני מקווה שהפנמת את המסר לנהיגה אחראית ובטוחה יותר.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים ובהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
יש לך את כל הזכות לפנות למפקדו של השוטר (שם היחידה בפינה השמאלית העליונה והכתובת של היחידה המרחבית בגב הדוח) ולהעיר לו על כך.
על מה קיבלת דוח ? אני מקווה שהפנמת את המסר לנהיגה אחראית ובטוחה יותר.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים ובהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
תאונת דרכים
ר
30/07/10
אני הייתי מעורב בתאונת שרשרת שבה הנהגת של הרכב הראשון נמצאה אשמה ושיכורה ואף נעצרה. אני הייתי הרכב השלישי ולאחר פינוי לבית החולים בדיקה של בוחן תנועה מצאה שהיה לי 440 בבדיקת הינשוף. מה קורה במקרים כאלה? ומה הענישה לגבי?
תאונת דרכים בשכרות
עו"ד אנושי אלי
30/07/10
ר.
נדמה שמשטרת ישראל יכולה להאשים אותך בגרימת תאונת דרכים (אי שמירת מרחק) תוך נהיגה בשכרות.
הענישה כמו כל תיק נהיגה בשכרות, 2על פי החוק שנות פסילת מינימום (שים לב, אתה מעל הכמות הנדונה בירושלים).
עדיף שתתיעץ עם עו"ד שמתמחה בתחום ותקווה לטוב.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
נדמה שמשטרת ישראל יכולה להאשים אותך בגרימת תאונת דרכים (אי שמירת מרחק) תוך נהיגה בשכרות.
הענישה כמו כל תיק נהיגה בשכרות, 2על פי החוק שנות פסילת מינימום (שים לב, אתה מעל הכמות הנדונה בירושלים).
עדיף שתתיעץ עם עו"ד שמתמחה בתחום ותקווה לטוב.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל מקצועי פורום תעבורה.
דו"ח חניה
היא-לי
30/07/10
קיבלתי דו"ח חניה בשעה 20:29. באותו רחוב- מחניים בחיפה, החניה בתשלום עד השעה 20:00. באותו קטע בו חניתי מסומן באדום לבן. האם לאחר השעה 20:00 החניה אינה חופשית באיזור כזה? מלבד זה הרישום בדו"ח ציין בטעות שם של רח' אחר (- רח' דונה גרציה הקרוב לרח' מחניים), האם טעות זו מבטלת את תוקף הדו"ח?
לתמרורים אין תוקף לפי שעות
דוד, מתנדב בתנועה
30/07/10
אדום לבן יש תוקף גם בשתיים בלילה. לתמרור החניה המסמן תוקף עד 8 בערב יש משמעות רק אם חנית בתחום התמרור.
אם העבירה היא חניה ללא תו, תפני למחלקה המשפטית של העיריה הרלבנטית והם יבטלו לך את הדוח.
אם העבירה היא על חניה באדום לבן שלמי את הדוח ואל תשכחי את הלקח.
אם העבירה היא חניה ללא תו, תפני למחלקה המשפטית של העיריה הרלבנטית והם יבטלו לך את הדוח.
אם העבירה היא על חניה באדום לבן שלמי את הדוח ואל תשכחי את הלקח.
דוח בגין השלכת סיגריה הגיע לאחר שנה וחודשיים.
מאיר
30/07/10
אני חתום על רכב חברה , מידי פעם מישהוא אחר משאיל ממני את הרכב. אני לא מעשן . לאחרונה הגיע דוח לחברה כי הושלכה סיגריה מהרכב ויש לשלם קנס של 500 ש"ח. לאחר שנה וחודשיים גם הרכב כבר לא נימצא בחברה וגם לא נימצא תיעוד של הנסיעות ברכב מי נסע וכו' . לאחר פרק זמן ארוך כל כך . האם פרק הזמן שחלף מאז העבירה לא בהתיישנות ???
האם אני צריך לשלם את הדוח?
בחברה כבר הורידו לי מהמשכורת את הקנס
האם אני צריך לשלם את הדוח?
בחברה כבר הורידו לי מהמשכורת את הקנס
השאלה : האם אתה מוכן ללכת "ראש בראש "
מיקו
30/07/10
עם מקום העבודה שלך ? אם הדו"ח שולם ע"י מקום העבודה ,העניין שלך הוא עם מקום העבודה ,בגלל כל הסיבות שפירטת .
נתפסתי באיילון נוהג 146 קמש מה העונש שמקבלים על כך
PUZU
30/07/10
הזמנה לבימ"ש
תלוי
דוד, מתנדב בתנועה
30/07/10
אם אתה נהג חדש, תיפרד מרשיון הנהיגה שלך ותתחיל מהתחלה, כלומר, תיאוריה, טסט, נהג עם מלווה, נהג חדש, כל זה פרט לעונש שמטיל ביהמ"ש.
אם אתה לא נהג חדש, תלוי מה העבר התעבורתי שלך, כלומר ותק בנהיגה ודוחות קודמים, או אז זה רק עונש מביהמ"ש
אם זה היה תלוי בי, לא תאהב את התשובה, אז לא אכתוב אותה
* למידע נוסף: נהג חדש מלווה
אם אתה לא נהג חדש, תלוי מה העבר התעבורתי שלך, כלומר ותק בנהיגה ודוחות קודמים, או אז זה רק עונש מביהמ"ש
אם זה היה תלוי בי, לא תאהב את התשובה, אז לא אכתוב אותה
* למידע נוסף: נהג חדש מלווה
מהירות מופרזת על כביש 431
שלמה אדוט
30/07/10
נסעתי (נאלצתי לנסוע כך) במהירות של 132 קמש שוטר עם ממלז עצר אותי לרישום דוח ורשם לי דוח על 27 קמש מעל המהירות המותרת למיטב ידיעתי המהירות בכביש זה היא 110 קמש. מי טועה על פי ממה שלמדתי בנהיגה מונעת בכביש מהיר המהירות המותרת היא 110 קמש למרות שיש תמרור 100 קמש מי טועה תןדה
אם יש שם תמרור שהמהירות המותרת
מיקו
30/07/10
היא 100 קמ"ש ,אז שאלתך לא מובנת,,,,
נהג חדש שנתפס מסיע יותר מ2 נוסעים מה דינו?
א
29/07/10
שלילה?נקודות?
שלילה והתחלה מחדש
דוד, מתנדב בתנועה
30/07/10
נהג חדש שנתפס בעבירה חמורה צריך להתחיל את כל הסיפור מההתחלה.
תיאוריה, טסט, נהג חדש עם מלווה, נהג חדש לכל התקופה.
כל הרעיון של ההחמרה עם נהג חדש בנוי בכדי לרסן את החבר'ה הצעירים ולמנוע מהם מלהשתולל בכביש מפחד הענישה, מתוך הנחה שאין להם עדיין את הנסיון לנהוג כראוי מפחד התאונה.
נראה לי שאכלת אותה.
* למידע נוסף: נהג חדש מלווה
תיאוריה, טסט, נהג חדש עם מלווה, נהג חדש לכל התקופה.
כל הרעיון של ההחמרה עם נהג חדש בנוי בכדי לרסן את החבר'ה הצעירים ולמנוע מהם מלהשתולל בכביש מפחד הענישה, מתוך הנחה שאין להם עדיין את הנסיון לנהוג כראוי מפחד התאונה.
נראה לי שאכלת אותה.
* למידע נוסף: נהג חדש מלווה
תמרורים סותרים
אבי
29/07/10
שלום,
קיבלתי דוח של 250 שקלים על חניה (לא באדום לבן) ברחוב שבתחילתו יש שני תמרורים סותרים - האחד ישן יותר המאפשר חניה לרכב על משקל של 4 טון, והשני מהיומיים האחרונים האוסר חניה. האם הצבת תמרורים סותרים אלו הינו עילה לביטול הודעת הקנס?
תודה
קיבלתי דוח של 250 שקלים על חניה (לא באדום לבן) ברחוב שבתחילתו יש שני תמרורים סותרים - האחד ישן יותר המאפשר חניה לרכב על משקל של 4 טון, והשני מהיומיים האחרונים האוסר חניה. האם הצבת תמרורים סותרים אלו הינו עילה לביטול הודעת הקנס?
תודה
הם מוצבים על אותו עמוד ?
מיקו
29/07/10
דוח על חגורת בטיחות(בגלל חגורה תחת בית השחי)
רחל
29/07/10
שלום לכם,
קבלתי היום דוח תנועה בגלל "שלא הייתי חגורה" ,
הייתי עם חגורת בטיחות אבל את החלק האלכסוני שמתי מתחת ליד..
השוטר ראה זאת (גם ציין זאת בהערה בדוח שהייתי חגורה אבל החגורה האלכסונית לא על הכתף)
רציתי לדעת אם נותנים דו"ח על חגורת בטיחות במידה והרצועה האלכסונית לא במקומה למרות שהאדם חגור ?(גם השוטר ראה שאני חגורה)
ואם זה רק קנס של 250 ש"ח או שזה גם נקודות? (איך יודעים)
תודה מראש
רחל
תודה מראש
בברכה
רחל
קבלתי היום דוח תנועה בגלל "שלא הייתי חגורה" ,
הייתי עם חגורת בטיחות אבל את החלק האלכסוני שמתי מתחת ליד..
השוטר ראה זאת (גם ציין זאת בהערה בדוח שהייתי חגורה אבל החגורה האלכסונית לא על הכתף)
רציתי לדעת אם נותנים דו"ח על חגורת בטיחות במידה והרצועה האלכסונית לא במקומה למרות שהאדם חגור ?(גם השוטר ראה שאני חגורה)
ואם זה רק קנס של 250 ש"ח או שזה גם נקודות? (איך יודעים)
תודה מראש
רחל
תודה מראש
בברכה
רחל
מבחינת החוק לא היית חגורה,
מיקו
29/07/10
בדו"ח כתוב כמה נקודות זה .
אם אין לך עבירות ב10 שנים אחרונות ,נסי להמיר באזהרה .
אם אין לך עבירות ב10 שנים אחרונות ,נסי להמיר באזהרה .
אי-חגירה כראוי
דוד, מתנדב בתנועה
30/07/10
החוק קובע איך צריך לחגור
אי-חגירה כראוי היא עילה מספקת לדוח. הסעיף הוא אתו סעיף של אי-חגירה.
יש כבר קביעות של בימ"ש גבוה יותר לגבי הענין הזה
יש עבירה בסעיף דומה שנקראת "התקן ריסון מתאים", אבל לצורך שלך זה אותו הדבר.
אי-חגירה כראוי היא עילה מספקת לדוח. הסעיף הוא אתו סעיף של אי-חגירה.
יש כבר קביעות של בימ"ש גבוה יותר לגבי הענין הזה
יש עבירה בסעיף דומה שנקראת "התקן ריסון מתאים", אבל לצורך שלך זה אותו הדבר.
החגורה נועדה לעצור אותנו בעת בלימת חירום / תאונה
גיא "אנשים באדום"
31/07/10
חגורה מתחת לבית השחי משמעה כלום. אין לה כל תפקיד והיא לא תסייע לך בשעת הצורך כי היא לא תבלום אותך ואת כנראה תמצאי את עצמך "במקום אחר". אם היית הנהגת קיבלת 6 נקודות, אם היית נוסעת זה רק 2.
מן הסתם השוטר לא קובע את גובה הקנס / הנקודות.
יחד עם זאת יתכן ואת יכולה להמיר את הדוח לאזהרה ואלו הכללים לכך:
להלן הסבר לגבי בקשה להמרת הדוח לאזהרה.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש שנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת של המשטרה.
את הבקשה שולחים לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע בהתאם לכתובות הרשומות בגב הדו"ח.
אם יעברו שלושה חודשים (הזמן המירבי לתשלום הדו"ח) מיום רישום הדוח ולא קיבלת תגובה כדאי מאוד לשלם אותו.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים ובהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מן הסתם השוטר לא קובע את גובה הקנס / הנקודות.
יחד עם זאת יתכן ואת יכולה להמיר את הדוח לאזהרה ואלו הכללים לכך:
להלן הסבר לגבי בקשה להמרת הדוח לאזהרה.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש שנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת של המשטרה.
את הבקשה שולחים לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע בהתאם לכתובות הרשומות בגב הדו"ח.
אם יעברו שלושה חודשים (הזמן המירבי לתשלום הדו"ח) מיום רישום הדוח ולא קיבלת תגובה כדאי מאוד לשלם אותו.
בכל מקרה ניתן לפנות אלי בכל שאלה / בעיה / הצעה בתחום.
דבריי כאן הם הצעות מתוך נסיון וכמתעניין בתחום. דבריי הם לא יעוץ משפטי ובאים מתוך כוונה ורצון להגביר את המודעות לנושא, ולסייע במקרים שונים ובהתאם לנסיבות. אם נפגעת מדבריי אני מתנצל על כך.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
איסור חניה – אופן הצבת התמרור
גל
29/07/10
שלום, קיבלתי דו"ח על חניה במקום אסור לפי תמרור ב-29 (איסור עצירה וחניה). יצאתי ממגרש שהכניסה אליו היא מרחוב אחר וחניתי ברחוב שיצאתי אליו בשוליים של הכביש.הבעיה היא שהתמרור שאוסר חניה הוצב מימין ליציאה מהחנייה וכאשר פניתי שמאלה (רחוב חד-סטרי, לא הייתה לי ברירה), לא ראיתי אותו שכן היה מוסתר מאחורי שיח.הערעור שהגשתי לעירייה לא התקבל, והשאלה היא האם יש לי קייס בבימ"ש, כלומר האם חייבים לשים תמרורים אחרי כל יציאה וכניסה לרחוב (זו לא הייתה צומת) או לא.תודה.
לא מובן, התמרור מוסתר ,או ש
מיקו
29/07/10
בגלל שיצאת מהחניה ,באמצע הרחוב " פיספסת" את התמרור.
למה לצפות במשפט?
נהג
29/07/10
שלום,
שוטר עצר אותי בטענה שהשתמשתי בטלפון נייד בזמן נהיגה, על אף שהדבר לא היה מעולם (לא דיברתי בפלאפון ואף לא החזקתי אותו ביד). קיבלתי קנס של 1000 שקל ו- 4 נקודות ואני רוצה לבקש להישפט.
למה עלי לצפות במהלך המשפט? הבנתי שכדי לקבל מחברת הסלולאר פירוט שיחות/סמסים נכנסים, עלי להיות מגובה בצו בית משפט. האם זה אומר שעלי להגיע לדיון ראשון בבימ"ש, לקבל צו, לפנות לחברת הסלולאר, ואז להתייצב לדיון נוסף בבימ"ש? כמה זמן עשוי לארוך תהליך כזה? האם כדאי להצטייד בעו"ד?
תודה!
שוטר עצר אותי בטענה שהשתמשתי בטלפון נייד בזמן נהיגה, על אף שהדבר לא היה מעולם (לא דיברתי בפלאפון ואף לא החזקתי אותו ביד). קיבלתי קנס של 1000 שקל ו- 4 נקודות ואני רוצה לבקש להישפט.
למה עלי לצפות במהלך המשפט? הבנתי שכדי לקבל מחברת הסלולאר פירוט שיחות/סמסים נכנסים, עלי להיות מגובה בצו בית משפט. האם זה אומר שעלי להגיע לדיון ראשון בבימ"ש, לקבל צו, לפנות לחברת הסלולאר, ואז להתייצב לדיון נוסף בבימ"ש? כמה זמן עשוי לארוך תהליך כזה? האם כדאי להצטייד בעו"ד?
תודה!
ובהמשך לשאלה
נהג
29/07/10
בעיון נוסף בהודעת הקנס, שמתי לב לראשונה שצבע הרכב הרשום בהודעה אינו צבע הרכב שלי (כתוב "אפור" בעוד שצבע הרכב שלי הוא תכלת).
האם זה אמור להספיק להוכיח שאכן לא ביצעתי את העבירה? או שסביר שיהיה צורך גם להביא פירוט שיחות וסמסים?
האם זה אמור להספיק להוכיח שאכן לא ביצעתי את העבירה? או שסביר שיהיה צורך גם להביא פירוט שיחות וסמסים?
מה יעזור שתביא פירוט של השיחות ,אם הטענה היא
מיקו
29/07/10
לא שדיברת אלא שהישתמשת ,? מה כתב השוטר בנסיבות המקרה זה מה שחשוב.
אם תגיד לנו מה השוטר כתב בנסיבות המקרה. מה הוא כתב בדברי הנהג ( דבריך,,) אז נוכל להגיד לך אם אולי יש סיכוי לעורר ספק ,בגלל הטעות הצבע הרכב .
אם תגיד לנו מה השוטר כתב בנסיבות המקרה. מה הוא כתב בדברי הנהג ( דבריך,,) אז נוכל להגיד לך אם אולי יש סיכוי לעורר ספק ,בגלל הטעות הצבע הרכב .
שאלה דחופה מאוד- שלילה ללא הודעה
אריאל
29/07/10
נהגתי על אופנוע בלי טסט. עלי לציין כי זו הייתה נהיגה קצרה ברחוב ע"מ למנוע מהמצבר להגימר כיוון שהאופנוע היה מושבת תקופה ארוכה וכו'.
עצר אותי שוטר בזמן שחניתי את האופנוע (אפילו לא במהלך נסיעה) ראה שאין טסט ונקבע לי משפט. לפני מועד המשפט נודע לי כי יש שביתה ולכן הסקתי כי המועד לדיון יידחה. מסתבר שלא כך היה, קיבלתי לאחר מספר ימים הודעה לביתי בה מפורט פסק הדין לפיו הוטל עלי קנס בסך 1200 שקלים. לאחר חודש רכשתי רכב והתקשרתי לחברת ביטוח ע"מ לבטחו שם אמר לי הפקיד כי אני בשלילה!!!! מיד כמובן יצרתי קשר עם ביהמ"ש ולאחר הרבה טלפונים אמרו לי שאכן שללו לי את הרשיון ובאמת רואים שזה לא נשלח אלי. מה עלי לעשות???? הרי לא ייתכן שיצפו ממני למלא אחר שלילה שלא הודיעו לי עליה, ואני לא אמור לשמוע על זה מפקיד בחברת ביטוח!!!! הפקידים בביהמ"ש אטומים ואין עם מי לדבר, הבנתי שבקשה לביטול פס"ד זה דבר מסובך. אודה מאוד לעזרתכם
עצר אותי שוטר בזמן שחניתי את האופנוע (אפילו לא במהלך נסיעה) ראה שאין טסט ונקבע לי משפט. לפני מועד המשפט נודע לי כי יש שביתה ולכן הסקתי כי המועד לדיון יידחה. מסתבר שלא כך היה, קיבלתי לאחר מספר ימים הודעה לביתי בה מפורט פסק הדין לפיו הוטל עלי קנס בסך 1200 שקלים. לאחר חודש רכשתי רכב והתקשרתי לחברת ביטוח ע"מ לבטחו שם אמר לי הפקיד כי אני בשלילה!!!! מיד כמובן יצרתי קשר עם ביהמ"ש ולאחר הרבה טלפונים אמרו לי שאכן שללו לי את הרשיון ובאמת רואים שזה לא נשלח אלי. מה עלי לעשות???? הרי לא ייתכן שיצפו ממני למלא אחר שלילה שלא הודיעו לי עליה, ואני לא אמור לשמוע על זה מפקיד בחברת ביטוח!!!! הפקידים בביהמ"ש אטומים ואין עם מי לדבר, הבנתי שבקשה לביטול פס"ד זה דבר מסובך. אודה מאוד לעזרתכם
שפיטה בהעדר
עו"ד אנושי אלי
29/07/10
אריאל,
עליך להגיש בקשה לביטול פסק דין.
עצתי לך פנה לעורך דין על מנת שיזרז את ההליכים.
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
עליך להגיש בקשה לביטול פסק דין.
עצתי לך פנה לעורך דין על מנת שיזרז את ההליכים.
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
צבירת נקודות והתקופות שנתיים וארבע – שאלה
ירון
29/07/10
נניח וצברתי 12 נקודות במהלך חצי השנה האחרונהולפני כן לא היו רשומות לי נקודות.קיבלתי מספר תשובות שונות ממשרד הרישוי לגבי מתי הנקודות תימחקנה מחישוב על פי התניות שונות.שאלתי, מה מהדברים נכון?א. אם אצבור אפילו נקודה בטווח שבין העבירה הראשונה לשנתיים לאחר מכן אזיי תקופת חיי הנקודות יאריך ל 4 שנים (כל ה 12 והנקודות החדשות)ב. כמו סעיף א' אבל בטווח שבין סיום קורס הנהיגה הנכונה ועד שנתיים מאז. ג. אחר?? כל השיטה לא ברורה ולא קיבלתי עד היום תשובה מפורטת וברורה בשום אתר ממשלתי או פורום.
שיטת הניקוד. כדאי לקרוא פעמיים!
יעקבי
31/07/10
א ) רשות הרישוי תסכם את מספר הנקודות התקפות הרשומות לחובת הנהג בכל פעם שנרשמו לו נקודות חדשות .
ב ) נקודות שחויב בהן נהג לפי תקנה 544 , יעמדו בתוקפן במשך שנתיים מיום ביצוע העבירה ( להלן – תקופת צבירה ) .
ג ) הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה 22 או יותר , תוארך תקופת הצבירה שלו בשנתיים , ותעמוד על 4 שנים .
ד ) על אף האמור בתקנות משנה (ב) ו – (ג) , הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה הקבועה בהן , לפי העניין שתיים עשרה נקודות או יותר , הן יעמדו בתוקפן כל עוד הוא לא ביצע את אמצעי התיקון שהחליטה עליהם רשות הרישוי לפי תקנות 549 או 551 .
ב ) נקודות שחויב בהן נהג לפי תקנה 544 , יעמדו בתוקפן במשך שנתיים מיום ביצוע העבירה ( להלן – תקופת צבירה ) .
ג ) הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה 22 או יותר , תוארך תקופת הצבירה שלו בשנתיים , ותעמוד על 4 שנים .
ד ) על אף האמור בתקנות משנה (ב) ו – (ג) , הצטברו לחובתו של נהג בתקופת הצבירה הקבועה בהן , לפי העניין שתיים עשרה נקודות או יותר , הן יעמדו בתוקפן כל עוד הוא לא ביצע את אמצעי התיקון שהחליטה עליהם רשות הרישוי לפי תקנות 549 או 551 .
קבלתי דו"ח לאחר שעברו 11 דקות ממועד כרטיס החניה
מרדכי אטיה
28/07/10
קבלתי דו"ח לאחר שעברו 11 דקות ממועד כרטיס החניה האם הדו"ח חוקי או שהמחוקק נתן דעתו... יש איזה זמן בניים דקה 10 דקות 15 דקות...בתודה מראש
זמן החניה
גיא "אנשים באדום"
28/07/10
אני הייתי באותו מקום חניה בזמן שאיחרת ב 11 דקות. עקב כך לא מצאתי מקום חניה באזור. מה דעתך על הרעיון שלי ? איך היית מגיב אם היית במקומי ?
לא קיבלת דוח אחרי דקה / שתיים ........ זמן חנייתך נגמר לכן הפקח נתן לך דוח. מה ציפית שהוא יחכה 10 דקות ? למה ? למה לא 20 ?
למה אתה חושב שהדוח לא חוקי? עד היום שמעת על רעיון כזה?
דרך אגב הרעיון ישים גם לעבירות תנועה ? - אם נהג "עבר באדום" 2 שניות לאחר התחלפות הרמזור, זה לא חוקי ? אולי לתת דוח רק אחרי 5 שניות ? מה דעתך?
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
לא קיבלת דוח אחרי דקה / שתיים ........ זמן חנייתך נגמר לכן הפקח נתן לך דוח. מה ציפית שהוא יחכה 10 דקות ? למה ? למה לא 20 ?
למה אתה חושב שהדוח לא חוקי? עד היום שמעת על רעיון כזה?
דרך אגב הרעיון ישים גם לעבירות תנועה ? - אם נהג "עבר באדום" 2 שניות לאחר התחלפות הרמזור, זה לא חוקי ? אולי לתת דוח רק אחרי 5 שניות ? מה דעתך?
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
איך להמיר דוח לאזהרה ?
לימו
28/07/10
קבלתי דוח על אי עצירה למתרור עצור .
כשעצרה אותי השוטרת , הילד מאחור לא היה חגור .
היא ויתרה לי על החגורה אבל על העצור היא לא הסכימה ,מה שגם אני אמרתי לה שאני חושבת שכן עצרתי .
שלחתי מכתב ובקשתי לבטל ולתת לי רק אזהרה , כי אין לי שום עבר , קבלתי תשבוה שאני יכולה לבקש ללכת להישפט וזה מה שעשתי ,ועכשיו יש לי משפט שבוע הבא
מה עלי לעשות ? איך אני מבקשת שיתנו לי רק אזהרה בלי נקודות ?
כשעצרה אותי השוטרת , הילד מאחור לא היה חגור .
היא ויתרה לי על החגורה אבל על העצור היא לא הסכימה ,מה שגם אני אמרתי לה שאני חושבת שכן עצרתי .
שלחתי מכתב ובקשתי לבטל ולתת לי רק אזהרה , כי אין לי שום עבר , קבלתי תשבוה שאני יכולה לבקש ללכת להישפט וזה מה שעשתי ,ועכשיו יש לי משפט שבוע הבא
מה עלי לעשות ? איך אני מבקשת שיתנו לי רק אזהרה בלי נקודות ?
איך להמיר דו"ח באזהרה
עו"ד אנושי אלי
28/07/10
לימו(ר?),
למעשה לפי התאור שלך משטרת ישראל דחתה את בקשתך להמרה באזהרה.
לבית המשפט אין סמכות להמיר דו"ח באזהרה, וכל שנותר לך לבקש זה מהתובע שאולי ינסה לעזור לך ויקל מהעונש.
איני יודע מה רשמת בבקשה שלך - אבל זה לא הצליח, אולי עקב ההחמרה בקריטריונים הנדרשים.
בכל מקרה, בהצלחה בדיון.
עו"ד אלי אנושי
מנהל מקצועי - פורום תעבורה.
למעשה לפי התאור שלך משטרת ישראל דחתה את בקשתך להמרה באזהרה.
לבית המשפט אין סמכות להמיר דו"ח באזהרה, וכל שנותר לך לבקש זה מהתובע שאולי ינסה לעזור לך ויקל מהעונש.
איני יודע מה רשמת בבקשה שלך - אבל זה לא הצליח, אולי עקב ההחמרה בקריטריונים הנדרשים.
בכל מקרה, בהצלחה בדיון.
עו"ד אלי אנושי
מנהל מקצועי - פורום תעבורה.
