פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שני דוחות חניה בהפרש של שעה
לימור
19/08/10
שלום, קיבלתי שני דוחות חניה באותו היום בהפרש של שעה בלבד על חניה באדום לבן. על השמשה של הרכב היה דוח אחד בלבד לתשלום בגובה 250 ש'. את הדוח שילמתי בזמן ושכחתי ממנו. בינתיים קיבלתי הודעות בדואר רשום ולא לקחתי את הדואר. גם לא ידעתי שמדובר בדוח נוסף. כאשר הלכתי לקחת לבסוף את הדואר הרשום הסתבר לי שמדובר בדוח נוסף. מאחר ולא שילמתי אותו בזמן אני צריכה לשלם עכשיו הוצאות גביה. הטיפול הועבר למשרד עו"ד והקנס הוכפל והם לא מוכנים לבטל את הדוח וטוענים שאין באפשרותי להישפט. האם זה נכון? האם הפקח יכול לרשום 2 דוחות על אותה עבירה בהפרש של שעה בלבד? האם יש מה לעשות ?
חוקי
דוד, מתנדב בתנועה
20/08/10
אם הפקח היה יותר חרוץ יכולת לקבל עוד כמה, במרווחים של שעה
שם פרטי שגוי בדו"ח
עומר
19/08/10
שלום רב,
קיבלתי דו"ח תנועה על נהיגה הפוכה ברח' חד סטרי.
על הדו"ח רשום ת.ז ו-מס' רשיון נכונים שלי,
אך בשם הפרטי רשום: אברהם לקסר (אבא שלי), ולא שמי - בועז לקסר.
האם אפשר בגין טעות זו לפסול את הדו"ח?
תודה רבה
קיבלתי דו"ח תנועה על נהיגה הפוכה ברח' חד סטרי.
על הדו"ח רשום ת.ז ו-מס' רשיון נכונים שלי,
אך בשם הפרטי רשום: אברהם לקסר (אבא שלי), ולא שמי - בועז לקסר.
האם אפשר בגין טעות זו לפסול את הדו"ח?
תודה רבה
קשה להאמין - אבל מה יש לך להפסיד.
עו"ד אנושי אלי
19/08/10
תיקון טעות
גיא "אנשים באדום"
20/08/10
כאשר יקלידו את הדוח יראו שאין התאמה בין הת.ז לבין השם. אי לכך יעביו מזכר לשוטר בנדון והוא יתקן את הטעות.
לדעתי זו לא "טעות מהותית" אבל כמו שאומרים ....... אפשר לנסות.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
לדעתי זו לא "טעות מהותית" אבל כמו שאומרים ....... אפשר לנסות.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
קנס על שימוש בפלאפון
מירן
19/08/10
שלום, קיבלתי קנס על שימוש בפלאפון. אכן לא דיברתי, אך הסתכלתי על השעה. כתוב זאת בדוח. לפני 4 שנים קיבלתי התראה על מעבר ברמזור צהוב. האם יש מצב לבקש להישפט, ואז שימירו לי את הדוחי בהתראה? או משהו דומה?
קנס על שימוש בפאלפון
עו"ד אנושי אלי
19/08/10
מירן,
על פי ההנחיות החדשות ניתן לקבל אזהרה רק פעם ב5 שנים, אם אין אזהרות או עברות נוספות וגם זה רק בחלק מהעבירות ונדמה לי שפלפון נחשב כעת לעבירה חמורה - בכל מקרה במקרה שלך, אין זה רלונטי.
אכן גם בדיקה מה השעה פרושה שימוש בפלפון ולכן אם זו טענת הגנה יחידה קשה לראות זיכוי במצב זה.
אולי תמצאי תובע נחמד שיסכים להמיר את העבירה לעבירה בלי נקוד אבל כרגע זה אופציה ראלית יחידה מבלי להביא בחשבון העמדת עורך דין מטעמך ומאבק על זיכוי מלא - דבר יקר, אבל לשיקולך.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
על פי ההנחיות החדשות ניתן לקבל אזהרה רק פעם ב5 שנים, אם אין אזהרות או עברות נוספות וגם זה רק בחלק מהעבירות ונדמה לי שפלפון נחשב כעת לעבירה חמורה - בכל מקרה במקרה שלך, אין זה רלונטי.
אכן גם בדיקה מה השעה פרושה שימוש בפלפון ולכן אם זו טענת הגנה יחידה קשה לראות זיכוי במצב זה.
אולי תמצאי תובע נחמד שיסכים להמיר את העבירה לעבירה בלי נקוד אבל כרגע זה אופציה ראלית יחידה מבלי להביא בחשבון העמדת עורך דין מטעמך ומאבק על זיכוי מלא - דבר יקר, אבל לשיקולך.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
בנהיגה - הנייד לא ביד ! ! !
גיא "אנשים באדום"
20/08/10
עבירת השימוש בנייד היא החזקתו ולאו דוקא הדיבור בו.
כאשר הסתכלת בנייד (למה הוא לא היה בדיבורית ? או שאין ..... וחבל) העיניים היו בנייד במקום בכביש.
המשטרה רואה עבירה זו כחמורה ולא ניתנת להמרה לאזהרה, מה גם שאתה לא עומד בקריטריונים, יש לך כבר דוח בשנים האחרונות.
כמובן שאין מה לחשוב בכלל על משפט ...... לא כדאי "לבזבז" את זמנו של השופט ולהרגיזו ....... זה עלול לעלות ביוקר ! אין לך קייס !
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
כאשר הסתכלת בנייד (למה הוא לא היה בדיבורית ? או שאין ..... וחבל) העיניים היו בנייד במקום בכביש.
המשטרה רואה עבירה זו כחמורה ולא ניתנת להמרה לאזהרה, מה גם שאתה לא עומד בקריטריונים, יש לך כבר דוח בשנים האחרונות.
כמובן שאין מה לחשוב בכלל על משפט ...... לא כדאי "לבזבז" את זמנו של השופט ולהרגיזו ....... זה עלול לעלות ביוקר ! אין לך קייס !
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
הגשת בקשת חנינה לנשיא
שאול כלפון
18/08/10
שלום,
קיבלתי פסילה ל-5 שנים בגין נהיגה ברשלנות וערערתי לבית המשפט העליון וערעורי נדחה.
ברצוני לדעת אחרי כמה זמן מתחילת השלילה אוכל להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה?
קיבלתי פסילה ל-5 שנים בגין נהיגה ברשלנות וערערתי לבית המשפט העליון וערעורי נדחה.
ברצוני לדעת אחרי כמה זמן מתחילת השלילה אוכל להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה?
הגשת חנינה
עו"ד אנושי אלי
18/08/10
שאול,
באופן עקרוני ניתן להגיש מיד,
באופן בלתי פורמלי ומנסיוני, קטנים הסיכויים שיתיחסו אל זה בחיוב טרם חלפה מחצית תקופת העונש.
יש עורכי דין שמתמחים בחנינות, בדוק השווה ובהצלחה.
עו" אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
באופן עקרוני ניתן להגיש מיד,
באופן בלתי פורמלי ומנסיוני, קטנים הסיכויים שיתיחסו אל זה בחיוב טרם חלפה מחצית תקופת העונש.
יש עורכי דין שמתמחים בחנינות, בדוק השווה ובהצלחה.
עו" אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
לחמש שנים?
גיא "אנשים באדום"
19/08/10
סלח לי על השאלה אבל רק מתוך עניין .......... על מה נפסלת ?
מה הסיבה שגרמה לשופט להחליט כך ?
אני מקווה שהלקח לנהיגה באחריות נלמד היטב.
אודה לך על המידע.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מה הסיבה שגרמה לשופט להחליט כך ?
אני מקווה שהלקח לנהיגה באחריות נלמד היטב.
אודה לך על המידע.
נהג באחריות ותגיע למשפחה שבבית!
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חידוש רשיון נהיגה בעקבות אי תשלום אגרה
מתעניינת
18/08/10
לא שלמתי רשיון נהיגה מאז 2003 היות ונדדתי בין דירות שכורות (6 ילדים),ולא קבלתי את הרשיון לתשלום.כיום מסרבים לחדשו. מה ניתן לעשות? תודה
עושים תאוריה ,עוברים .עושים טסט עוברים ,ואז
מיקו
18/08/10
מקבלים מקבלים רשיון.
התיישנות דוחות חניה
נועם
18/08/10
קיבלנובפקס לבקשתנו (שאינה בכתב, אלא בטלפון) את היסטורית הכתובות לדו"ח חניה.אמרו לנו שאלו כל הפניות שנעשו אלינו בעניין הדו"ח.למיטב ידיעתי,קיפאון של פעולות במשך 3 שנים מהווה התיישנות.האם נכון? בדפי ההיסטוריה שנשלחו לנו בפקס יש תיאורי פעולה, וחלקם מוגדרים "מבצע". במה מדובר? האם זוהי פעולה שעוצרת את מירוץ ההתיישנות?האם כל פעולה שנעשית צריכה להיות בדואר רשום על מנת לעצור את מירוץ ההתיישנות? ומהו "מבצע" ?
תודה.
תודה.
הנושא נתון לפרשנויות שונות.
עו"ד אנושי אלי
19/08/10
אכן על פי הפסיקה האחרונה מספיק שהעיריה ממציאה אישור שביצעה פעולה ואין צורך להראות שאכן הדואר פיזית מסר אותה לידכם וכך יש לקונה מסוימת - הנושא לדעתי רחוק מהחלטה משפטית סופית.
בנושא התפרסמו מספר מאמרים באינטרנט - לעיונך.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
בנושא התפרסמו מספר מאמרים באינטרנט - לעיונך.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
קנס – חניה על מדרכה
שי
18/08/10
קודם כל ברצוני לברך את האתר ואת התושובות המקצועיות. לאחרונה קיבלת דו''ח -- חניה על מדרכה 4 גלגלים בראשון לציון ליד המכללה . יש לציין שחניתי על חול והמרחק בין הכביש לגדר הקרובה היא 4 מטר (חנייתי צמוד לגדר). בתמונה שצורפה לדו''ח רואים בבירור שחניתי על חול. עפ''י ההגדרה התעבורתית אני מבין שכל שטח הנמצא בצידי הכביש ומשמש הולכי רגל נקרא מדרכה, בהתאם לזאת ניתן להסיק מהתמונה בבירור שהחול מצוי לאורך מרחק רב ואינו מאפשר מעבר להולכי רגל. האם ניתן לעשות משהו במקרה הזה? להשפט? לבקש ביטול דו''ח? בהתבסס על מקרים דומים שבעקבות אי האפשרות לפירוש החוק כמו במצב הנ''ל השופט ביטל את הדו''ח.
חניה על מדרכה
עו"ד אנושי אלי
19/08/10
שי,
איני מאמין שגודל המדרכה וממה הנה עשויה, משנה את העובדה שזה עדין מדרכה ועדין אסור לחנות שם.
אם יש איסור חניה במקום אז אסור לחנות,
אולם אם ידוע לך כפי שאתה רומז על פסיקה ספציפית למקום החניה שלך שמותר לחנות - אז נסה מזלך בבית המשפט.
בהצלחה,
עו"ד אנושי אלי - מנהל פורום התעבורה.
איני מאמין שגודל המדרכה וממה הנה עשויה, משנה את העובדה שזה עדין מדרכה ועדין אסור לחנות שם.
אם יש איסור חניה במקום אז אסור לחנות,
אולם אם ידוע לך כפי שאתה רומז על פסיקה ספציפית למקום החניה שלך שמותר לחנות - אז נסה מזלך בבית המשפט.
בהצלחה,
עו"ד אנושי אלי - מנהל פורום התעבורה.
זכיתי בהחלטת בית משפט מה הלאה
לוק
18/08/10
שלום.קיבלתי דוח לפני כמה שנים ולא נתבקשתי לחתום ולא קבלתי שום הודעה בדואר (אני גם לא מבצע העבירה)רק ממשרד הרישוי קיבלתי מכתב שלא חידשתי.שלחתי מכתבים למשטרה וקיבלתי תשובות לא תשובות.פניתי לבית המשפט כי לא יכלתי להישפט כי עברו 4 שנים (לפי המשטרה) המשטרה מונעת ממני לחדש רשיון בגלל הקנס.בכל מקרה זכיתי בהחלטת השופט "בנסיבות המתוארות על ידי המבקש ברורה התנהגותו לפיה סירב לחתום על קבלת הדוח לידיו.יתרה על כך,יש בנסיבות האמורות לבסס התנהגות של סירוב לקבל הדוח לידיו שכן לא היה לו כל קשר לרכב ולעבירה שביצע אותו רכב "הוא נותן לי את הזכות להישפט וגם מסר שאני לא קשור לעניין.הוצאתי רשיון זמני וזה תקף על דצמברהשאלה שלי היא מה עושים עכשיו לאן פונים כדי לקבל את הרשיון הקבוע עם החלטת השופט האם זה מתעדכן אוטומטית או מה צריך לעשות?ֿתודה מראש
עוד לא זכיה!!!
עו"ד אנושי אלי
19/08/10
לוק,
שים לב, העובדה שבית המשפט אישר לך להגיש בקשה להישפט, עדין לא אומרת שתישפט ותוכיח את צדקתך, אם לא תנצל את ההזדמנות ואכן תגיש בקשה להישפט תורשע שוב - פנה למשטרה והגש מיד בקשה להישפט על הדו"ח תוך צרוף החלטת בית המשפט.
את טענותך טען במשפט.
רק לאחר שהמשטרה תעדכן את משרד הרישוי שההרשעה בוטלה, ואין מניעה לחידוש הרשיון - יחודש רשיונך דרך קבע.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
שים לב, העובדה שבית המשפט אישר לך להגיש בקשה להישפט, עדין לא אומרת שתישפט ותוכיח את צדקתך, אם לא תנצל את ההזדמנות ואכן תגיש בקשה להישפט תורשע שוב - פנה למשטרה והגש מיד בקשה להישפט על הדו"ח תוך צרוף החלטת בית המשפט.
את טענותך טען במשפט.
רק לאחר שהמשטרה תעדכן את משרד הרישוי שההרשעה בוטלה, ואין מניעה לחידוש הרשיון - יחודש רשיונך דרך קבע.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
"השתתפות דלק" מטרמפיסטים. חוקי?
מוני
18/08/10
מה אומרים חוקי התעבורה על טרמפים בתשלום?יש לוחות טרמפים באינטרנט, חלקם שייכים למסגרות מסויימות למשל סטודנטים של אוניברסיטה מסויימת.האם גביית תשלום "סימלי" לצורך השתתפות בהוצאות הדלק בנסיעה מכל נוסע היא חוקית? כי זה נשמע לי כאלו אני פותח עסק בתור נהג מונית רק בלי הרשיון המתאים ובלי להצהיר למס הכנסה... אם זה מותר אז איפה עובר הגבול של הסכום הסימלי... האם יש חשיבות לקרבה של הנהג לנוסעים בהקשר לחוקיות טרמפ התשלום (למשל אולי זרים מוחלטים אסור אבל קולגות בעבודה מותר?)
הסעת נוסעים בשכר ללא אישור מתאים אסורה + אין ביטוח במקרה תאונה.
עו"ד אנושי אלי
19/08/10
קבלת פיצוי על דוח חניה שגוי
שלמה
18/08/10
לאחרונה נרשמו לי פעמיים דוחות חניה בטעות (שילמתי חניה כחוק) האם מלבד הדרישה לביטול הדוח ניתן לדרוש פיצוי על הטרחה מהעיריה?
בתודה מראש
שלמה
בתודה מראש
שלמה
אנא פנה לפורום נזיקין.
עו"ד אנושי אלי
18/08/10
נהיגה ללא דיבורית
רוני חתוכה
17/08/10
ניתפסתי עם פאלאפון ביד נאמר לי מהשוטר שאפשר להמיר את הדו''ח לאזהרה וכדאי שאלך לתחנה לדבר עם האחראי לנושא זה שם נאמר לי שהשוטר שלח אותי לשם כדי שארד ממנו בקיצור עבד עליי ושאי אפשר להמיר את הדו''ח לאזהרה למרות שאין לי דוחות שנים האם אפשר לעשות משהו בנידון ולפנות למשהו שיכול אולי לעזור!!!??
אפשר
דוד, מתנדב בתנועה
17/08/10
התנאים להמרה לאזהרה
1. מודה באשמה
2. ותק בנהיגה מעל עשר שנים
3. ללא עבירת תנועה בחמש שנים אחרונות
אם אתה עונה לתנאים, לשלושתם, כתוב לאגף התנועה ובקש המרה לאזהרה
אם לא, שלם וסע לדרכך
רק אל תשכח את הלקח
1. מודה באשמה
2. ותק בנהיגה מעל עשר שנים
3. ללא עבירת תנועה בחמש שנים אחרונות
אם אתה עונה לתנאים, לשלושתם, כתוב לאגף התנועה ובקש המרה לאזהרה
אם לא, שלם וסע לדרכך
רק אל תשכח את הלקח
דו"ח חניה ביום שישי בערב (לאחר כניסת שבת)
elasticman
17/08/10
שלום רב, לפני כשבועיים החניתי את רכבי בראשון לציון , בחוף היום בסביבות השעה 21:30 בערב , במאונך למדרכה הצבועה בכחול לבן.
עם חזרתי לרכב בסביבות 23:30 , ראיתי דו"ח חניה על סך 100 ש"ח על כך שהחניתי את רכבי בכחול-לבן ללא תשלום על החניה.
לאחר שיחה עם חבר עו"ד , נאמר לי שיש איסור בחוק ליהודים לעבוד בשבת , ועל - כן יכול להיות שהדוח אינו חוקי , אלא אם כן ניתנה סמכות מיוחדת לחברה הזו שעובדת טעם העיריה בראשון לציון והם אכן יכולים לתת דוחות חניה בשבת.
אגב, אין שם שלט שמתריע על הצורך לשלם על חניה בשבת , עם זאת , בכניסה הקרוב ביותר לחוף , שם יש חניות נוספות , יש מחסום ובו עבד בן אדם באותן שעות מדוברות.
אשמח לדעת איך אני יכול לברר על חוקיות הדוח הזה? אולי אתם יכולים לעזור לי?
באתר עיריית ראשון מצויין שיש חברה עירונית הפועלת 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה בשם "החברה לביטחון ולסדר ציבורי" , שזו חברה שהוקמה או מועסקת ע"י עיריית ראשון וכנראה שהם מחלקים את הדוחות , אינני בטוח לגבי זה.
המון תודה מראש
עם חזרתי לרכב בסביבות 23:30 , ראיתי דו"ח חניה על סך 100 ש"ח על כך שהחניתי את רכבי בכחול-לבן ללא תשלום על החניה.
לאחר שיחה עם חבר עו"ד , נאמר לי שיש איסור בחוק ליהודים לעבוד בשבת , ועל - כן יכול להיות שהדוח אינו חוקי , אלא אם כן ניתנה סמכות מיוחדת לחברה הזו שעובדת טעם העיריה בראשון לציון והם אכן יכולים לתת דוחות חניה בשבת.
אגב, אין שם שלט שמתריע על הצורך לשלם על חניה בשבת , עם זאת , בכניסה הקרוב ביותר לחוף , שם יש חניות נוספות , יש מחסום ובו עבד בן אדם באותן שעות מדוברות.
אשמח לדעת איך אני יכול לברר על חוקיות הדוח הזה? אולי אתם יכולים לעזור לי?
באתר עיריית ראשון מצויין שיש חברה עירונית הפועלת 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה בשם "החברה לביטחון ולסדר ציבורי" , שזו חברה שהוקמה או מועסקת ע"י עיריית ראשון וכנראה שהם מחלקים את הדוחות , אינני בטוח לגבי זה.
המון תודה מראש
פנה לפורום הנכון
דוד, מתנדב בתנועה
17/08/10
זה לא התחום של הפורום הנוכחי
מצטער
מצטער
אתה מתכון לחוק שעות המנוחה סעיף 7
עו"ד אנושי אלי
18/08/10
שים לב שאכן סעיף 7 בחוק שעות מנוחה מאשר שיום שבת הנו יום המנוחה ליהודי אך יש חריג בסעיף 12, המאפשר לשר העבודה לאשר עבודה במגוון תחומים כגון בטחון החיים והרכוש וכן שמירה על הכלכלה.
להשמך ברור נשא פורום דיני עבודה.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
להשמך ברור נשא פורום דיני עבודה.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
שלום, שאלה בעינין דו"ח על חגורה:
רון
17/08/10
עמדתי בצומת ופתאום הגיחה ניידת מצד שמאל שלי, השוטר ראה שאני לא חגור ואמר לי לעצור בצד ורשם דו"ח.
אמרו לי שאני יכול לבקש ביטול או עירעור בגלל באותו הזמן עמדתי בצמות ולא נסעתי.
ודו"ח על חגורה זה רק בשעת נסיעה.
המצלות יתקבלו בברכה, תודה רבה.
אמרו לי שאני יכול לבקש ביטול או עירעור בגלל באותו הזמן עמדתי בצמות ולא נסעתי.
ודו"ח על חגורה זה רק בשעת נסיעה.
המצלות יתקבלו בברכה, תודה רבה.
דו"ח על חגורה הוא בזמן נהיגה
דוד, מתנדב בתנועה
17/08/10
מרגע שפתחת את דלת הרכב עם מפתח, אתה נחשב לנהג
אתה צריך רשיון נהיגה, טסט וביטוח
מרגע שהתישבת אתה צריך לחגור את עצמך ואת כל יושבי הרכב
אם הגעת לצומת ללא חגורה, עברת עבירה והדו"ח מוצדק
גם בעמידה ברמזור אתה נהג לכל דבר וענין כולל חגורה
אתה צריך רשיון נהיגה, טסט וביטוח
מרגע שהתישבת אתה צריך לחגור את עצמך ואת כל יושבי הרכב
אם הגעת לצומת ללא חגורה, עברת עבירה והדו"ח מוצדק
גם בעמידה ברמזור אתה נהג לכל דבר וענין כולל חגורה
פתיחת תיק בעניין תביעת ביטוח
יעל
17/08/10
שלום רב.
ברצוני לשאול כמה יכול עולה פתיחת תיק בביהמ"ש בנושא תביעת ביטוח כנגד חברת הביטוח בגין פיצויי נזקי גוף. הייתכן שהליך כזה יכול לעלות למעלה 5000 ש"ח?
תודה
ברצוני לשאול כמה יכול עולה פתיחת תיק בביהמ"ש בנושא תביעת ביטוח כנגד חברת הביטוח בגין פיצויי נזקי גוף. הייתכן שהליך כזה יכול לעלות למעלה 5000 ש"ח?
תודה
בבקשה העבירי השאלהלפורום נזיקין.
עו"ד אנושי אלי
17/08/10
נהיגה בשכרות?
עו"ד עמר
16/08/10
שיכור נמצא לבד בכיסא הנהג, ברכב מונע אך עומד, האם מדובר בנהיגה בשכרות?
כן.
מיקו
16/08/10
רמזור
סמיון
16/08/10
שלום.היום נסעתי היה עור ירוק והיה לפנאי מסעית שנכנסנו לצומת זה מתחלף לאדום עם זה נחשב שעברתי באדום במקום יש מצלמה תודה
רמזור אדום
שולמית שמעון
17/08/10
סמיון שלום
עבירה של נהיגה בניגוד לאור אדום ברמזור מתקיימת אם הרכב חוצה את קו העצירה (אם היה קו עצירה ) או את מעבר החציה(אם היה ) או את הרמזור הקרוב, כשברמזור בכוון נסיעתו, האור האדום דולק. המצלמה מצלמת רק כשברמזור אור אדום. נקווה שלא צולמת. אך אם צולמת תוכל לדעת אם תקבל דוח בדואר בתוך כ-4 חודשים מיום שאירע המקרה. אפשרות נוספת היא לגשת ללשכת תנועה באזור מגוריך עם רשיון הרכב שלך חודש אחרי המקרה, ולבקש לבדוק אם נרשם לך דוח. בכל מקרה רצוי שתקפיד על נסיעה בטוחה וכשאתה מתקרב לצומת מרומזר אחרי משאית חשוב לראות מה צבע האור ברמזור . זה לא רק עניין של דוח, אלה החיים שלך. שנה טובה ובטוחה
עבירה של נהיגה בניגוד לאור אדום ברמזור מתקיימת אם הרכב חוצה את קו העצירה (אם היה קו עצירה ) או את מעבר החציה(אם היה ) או את הרמזור הקרוב, כשברמזור בכוון נסיעתו, האור האדום דולק. המצלמה מצלמת רק כשברמזור אור אדום. נקווה שלא צולמת. אך אם צולמת תוכל לדעת אם תקבל דוח בדואר בתוך כ-4 חודשים מיום שאירע המקרה. אפשרות נוספת היא לגשת ללשכת תנועה באזור מגוריך עם רשיון הרכב שלך חודש אחרי המקרה, ולבקש לבדוק אם נרשם לך דוח. בכל מקרה רצוי שתקפיד על נסיעה בטוחה וכשאתה מתקרב לצומת מרומזר אחרי משאית חשוב לראות מה צבע האור ברמזור . זה לא רק עניין של דוח, אלה החיים שלך. שנה טובה ובטוחה
אולי לא עבירה של מעבר ברמזור אדום
עמית ברקאי
19/08/10
אבל לפי התיאור שלך עברת עבירה אחרת והיא כניסה לצומת לא פנוי, ולכן החשש שלך שעברת באדום.כאשר הצומת עמוסה, או כאשר משאית נוסעת לפניך, עדיף להאט או לעצור כדי לבדוק שוב האם חציית הצומת בטוחה מספיק
נסיעה עם פנצ'ר
עוזי
16/08/10
מה העונש הצפוי למי שנוסע עם גלגל מפונצ'ר כאשר נתפס ע"י שוטר?
נסיעה עם תקר בגלגל
עו"ד אנושי אלי
16/08/10
עוזי,
בכל שנותי לא נתקלתי בדו"ח ספיציפי על נהיגה עם תקר בגלגל.
אנשים רבים שמגלים תקר בגלגל פשוט נוסעים לתקנו באופן מידי בפנצריה הקרובה ביותר.
סביר להניח ששוטר הגון יציע עזרה בתיקון.
אבל... אם שאלת, שים לב שבוחן תנועה יכול להחליט שהרכב לא כשיר לתנועה בכביש והדבר ילווה בקנס ונקודות.
כמובן ששוטר חרוץ יוכל למצוא מספר סעיפים כנגד הנהג כגון נהיגה בקלות ראש או נהיגה ברשלנות ויש גם סעיפים המחייבים תנועה בכביש רק ברכב כשר לנהיגה.
בקיצור הכי טוב לא לנסוע עם פנצר ולתקנו מידית - גם לא בריא לצמיג שנוסעים עם תקר.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
בכל שנותי לא נתקלתי בדו"ח ספיציפי על נהיגה עם תקר בגלגל.
אנשים רבים שמגלים תקר בגלגל פשוט נוסעים לתקנו באופן מידי בפנצריה הקרובה ביותר.
סביר להניח ששוטר הגון יציע עזרה בתיקון.
אבל... אם שאלת, שים לב שבוחן תנועה יכול להחליט שהרכב לא כשיר לתנועה בכביש והדבר ילווה בקנס ונקודות.
כמובן ששוטר חרוץ יוכל למצוא מספר סעיפים כנגד הנהג כגון נהיגה בקלות ראש או נהיגה ברשלנות ויש גם סעיפים המחייבים תנועה בכביש רק ברכב כשר לנהיגה.
בקיצור הכי טוב לא לנסוע עם פנצר ולתקנו מידית - גם לא בריא לצמיג שנוסעים עם תקר.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
נתיב תחבורה ציבורית
ריטה
16/08/10
בצומת הצ'ק פוסט בכוון מהקריות לחיפה קיבלתי דו"ח על נסיעה בנת"צ, כשהתמרור על נת"צ נמצא לפני 2 רמזורים והסימון של הנתיב הצהוב נגמר ברמזור שלפני. אחרי הרמזור יש אי הפרדה ללא כל סימון של נת"צ. האם הדו"ח חוקי?
נתיב תחבורה ציבורית
עו"ד אנושי אלי
16/08/10
ריטה,
על פי התאור שלך יתכן ויש בעיה בסימון בנתיב,
על מנת לבדוק זאת עליך לבדוק את הנתיב במחלקת ההנדסה של העיריה, דהינו את משך וסימון הנתיב שאמור להיות מאושר ומסומן לכל אורכו - ובעיקר כמובן המקום בו קיבלת דו"ח.
אם במקום בו קיבלת דו"ח לא אושר/סומן נת"צ - פני לביטול הדו"ח,
אם מדובר בנת"צ, אך לא קיים כל סימון בשטח (כפי שנקבע) המעיד על כך - גם כאן יש בעיה ותוקף הדו"ח מוטל בספק- פני לביטול.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
על פי התאור שלך יתכן ויש בעיה בסימון בנתיב,
על מנת לבדוק זאת עליך לבדוק את הנתיב במחלקת ההנדסה של העיריה, דהינו את משך וסימון הנתיב שאמור להיות מאושר ומסומן לכל אורכו - ובעיקר כמובן המקום בו קיבלת דו"ח.
אם במקום בו קיבלת דו"ח לא אושר/סומן נת"צ - פני לביטול הדו"ח,
אם מדובר בנת"צ, אך לא קיים כל סימון בשטח (כפי שנקבע) המעיד על כך - גם כאן יש בעיה ותוקף הדו"ח מוטל בספק- פני לביטול.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
שאלה על 28 ב', "אני לא כמו כולם"…
אסף
16/08/10
היום קיבלתי דו"ח משטרתי לפי תקנה 28 ב', שימוש בטלפון ללא דיבורית קבועה. קראתי בעיון רב (!) את השרשורים המופיעים בפורום בנושא, ואני יודע ש"שימוש" פירושו החזקה ולא בהכרח דיבור.אבל מה אם אני לא כמו כולם?אני לא החזקתי את הטלפון ביד. למעשה, במקרה, ישבתי עליו (הוא היה מונח על הכיסא ולא שמתי לב, מצאתי אותו שם כשניסיתי להראות לשוטר שאין שיחות יוצאות או נכנסות). יש לי דיבורית קבועה לרכב וכאמור, לא השתמשתי בטלפון. הדו"ח ניתן לי על ידי שוטר אשר תודרך על ידי תצפיתן שהיה מוצב 60 מטר לפני כן בקרבה לכביש. כל תיאור הנסיבות בדו"ח הן של השוטר מתאר איך הוא זיהה את הרכב לפי הוראות התצפיתן ועצר אותי בלי לנתק קשר עין. התצפיתן רשום כעד אבל "עדותו" לא מופיעה בדו"ח.---במקרה (אבל אל תתנפלו עלי, זה לא כדי להתחכם) מי שערכה את הדו"ח ומספרת על נסיבות המקרה היא שוטרת שהיתה בניידת ולא עצרה אותי, אבל היא מספרת בגוף ראשון על איך שהיא עצרה אותי - מי שעצר אותי היה השוטר שאיתה בניידת - אם היא תוזמן לעדות היא תשקר אם תאמר שמה שכתוב הוא מה שהיה. סתם מעניין אותי טכנית אם זו עילה לביטול דו"ח, כי חוץ מזה שבאמת לא עשיתי שום דבר, אני גם באמת לא מעוניין לשלם את הדו"ח וכל אמצעי יהיה מוצלח בעיני.---בכל אופן, עכשיו אני לא יודע מה לעשות. מצד אחד, לתצפיתן (לא ראיתי איפה הוא היה ממוקם) היה מן הסתם שדה ראיה טוב, כי זה היה מארב מכוניות מתוכנן לצורך תפיסה על עבירה זו (נעצרו בערך עשר מכוניות בזמן ה"חוויה" שלי). מצד שני, לא עשיתי כלום, הוא לא יכל לראות את הטלפון שלי ביד כי הוא לא היה ביד, הוא לא יכל לראות את הטלפון שלי על הכסא כי ישבתי עליו ואפילו לא ידעתי את זה, כך שגם אם זו עבירה, אין עליה שום עדות. יש לי דיבורית קבועה ברכב ולא השתמשתי בה כי לא היתה שיחה.מה עושים? אני מאוד מסכים עם החוק - בכל מקרה עם המטרה של החוק ועם העובדה שכנראה אין ברירה וחייבים להתייחס לכל החזקה של הטלפון כאל "שימוש" לצורך החוק. אני גם שונא את הבהמות שמדברים ומזגזגים בין אם הם עם דיבורית ובין אם הם בלי. אבל מבחינתי, מישהו הפיל עלי תיק של 1000 ש"ח סתם מהשמים, בלי שיש לאף אחד כוונת זדון, אבל שלא בצדק. איך אני יוצא מזה? לא בא לי להרכין ראש ולהגיד "מה לעשות, תפסו אותך אז תשתוק" כי לא עשיתי את זה - גם 1000 ש"ח וגם נקודות כי מישהו טעה? ואיך אני יכול להראות לבית המשפט שמישהו טעה - אנשים טועים, לא? אבל איזה כלים יש לבית המשפט להכריע אם יש כאן טעות אנוש, או שאני מצטרף לאותו עדר בהמות שצריך לשלם, לשתוק, ולהודות על המזל שהוא לא היה מעורב בתאונה??לגבי הרקורד שלי - הוא "כמעט" נקי - לא היה לי כלום בעשר השנים האחרונות *חוץ* מזה שתפסו אותי נוהג עם רשיון שפג תוקפו (כי שהיתי תקופה ארוכה בחו"ל) לפני כשלש שנים.אשמח לכל עצה!
וואי וואי, זה לא שם לי שורות חדשות - נסיון נוסף
אסף
16/08/10
ראיתי שההודעה שלי יצאה בלי שורות חדשות והכל נראה מאוד מעורבב, אז אני מנסה שוב...היום קיבלתי דו"ח משטרתי לפי תקנה 28 ב', שימוש בטלפון ללא דיבורית קבועה. קראתי בעיון רב (!) את השרשורים המופיעים בפורום בנושא, ואני יודע ש"שימוש" פירושו החזקה ולא בהכרח דיבור.אבל מה אם אני לא כמו כולם?אני לא החזקתי את הטלפון ביד. למעשה, במקרה, ישבתי עליו (הוא היה מונח על הכיסא ולא שמתי לב, מצאתי אותו שם כשניסיתי להראות לשוטר שאין שיחות יוצאות או נכנסות). יש לי דיבורית קבועה לרכב וכאמור, לא השתמשתי בטלפון. הדו"ח ניתן לי על ידי שוטר אשר תודרך על ידי תצפיתן שהיה מוצב 60 מטר לפני כן בקרבה לכביש. כל תיאור הנסיבות בדו"ח הן של השוטר מתאר איך הוא זיהה את הרכב לפי הוראות התצפיתן ועצר אותי בלי לנתק קשר עין. התצפיתן רשום כעד אבל "עדותו" לא מופיעה בדו"ח.---במקרה (אבל אל תתנפלו עלי, זה לא כדי להתחכם) מי שערכה את הדו"ח ומספרת על נסיבות המקרה היא שוטרת שהיתה בניידת ולא עצרה אותי, אבל היא מספרת בגוף ראשון על איך שהיא עצרה אותי - מי שעצר אותי היה השוטר שאיתה בניידת - אם היא תוזמן לעדות היא תשקר אם תאמר שמה שכתוב הוא מה שהיה. סתם מעניין אותי טכנית אם זו עילה לביטול דו"ח, כי חוץ מזה שבאמת לא עשיתי שום דבר, אני גם באמת לא מעוניין לשלם את הדו"ח וכל אמצעי יהיה מוצלח בעיני.---בכל אופן, עכשיו אני לא יודע מה לעשות. מצד אחד, לתצפיתן (לא ראיתי איפה הוא היה ממוקם) היה מן הסתם שדה ראיה טוב, כי זה היה מארב מכוניות מתוכנן לצורך תפיסה על עבירה זו (נעצרו בערך עשר מכוניות בזמן ה"חוויה" שלי). מצד שני, לא עשיתי כלום, הוא לא יכל לראות את הטלפון שלי ביד כי הוא לא היה ביד, הוא לא יכל לראות את הטלפון שלי על הכסא כי ישבתי עליו ואפילו לא ידעתי את זה, כך שגם אם זו עבירה, אין עליה שום עדות. יש לי דיבורית קבועה ברכב ולא השתמשתי בה כי לא היתה שיחה.מה עושים? אני מאוד מסכים עם החוק - בכל מקרה עם המטרה של החוק ועם העובדה שכנראה אין ברירה וחייבים להתייחס לכל החזקה של הטלפון כאל "שימוש" לצורך החוק. אני גם שונא את הבהמות שמדברים ומזגזגים בין אם הם עם דיבורית ובין אם הם בלי. אבל מבחינתי, מישהו הפיל עלי תיק של 1000 ש"ח סתם מהשמים, בלי שיש לאף אחד כוונת זדון, אבל שלא בצדק. איך אני יוצא מזה? לא בא לי להרכין ראש ולהגיד "מה לעשות, תפסו אותך אז תשתוק" כי לא עשיתי את זה - גם 1000 ש"ח וגם נקודות כי מישהו טעה? ואיך אני יכול להראות לבית המשפט שמישהו טעה - אנשים טועים, לא? אבל איזה כלים יש לבית המשפט להכריע אם יש כאן טעות אנוש, או שאני מצטרף לאותו עדר בהמות שצריך לשלם, לשתוק, ולהודות על המזל שהוא לא היה מעורב בתאונה??לגבי הרקורד שלי - הוא "כמעט" נקי - לא היה לי כלום בעשר השנים האחרונות *חוץ* מזה שתפסו אותי נוהג עם רשיון שפג תוקפו (כי שהיתי תקופה ארוכה בחו"ל) לפני כשלש שנים.אשמח לכל עצה!
רק שוטר שראה את העבירה יכול לרשום דוח
דוד, מתנדב בתנועה
16/08/10
שוטר אחר יכול להירשם כעד
עצתי לך, קח עו"ד שבקיא בענייני תנועה שיפנה במיידי לאגף התנועה בכדי לבטל את הדו"ח ויפה שניה אחת קודם
זאת משום שכעבור כך וכך חודשים אף אחד פרט אליך לא זוכר מי היה שם, מי רשם את הדוח וכיו"ב
אם אתה תפנה בעצמך, השוטר שראה את העבירה ירשום מזכר, עדות, שתצורף לדוח ולא תוכל בשום מקרה להוכיח שהיא לא נרשמה ביחד עם הדוח או לפחות בו ביום
אל תמשוך זמן, כי כל דחיה פוגעת בך
עצתי לך, קח עו"ד שבקיא בענייני תנועה שיפנה במיידי לאגף התנועה בכדי לבטל את הדו"ח ויפה שניה אחת קודם
זאת משום שכעבור כך וכך חודשים אף אחד פרט אליך לא זוכר מי היה שם, מי רשם את הדוח וכיו"ב
אם אתה תפנה בעצמך, השוטר שראה את העבירה ירשום מזכר, עדות, שתצורף לדוח ולא תוכל בשום מקרה להוכיח שהיא לא נרשמה ביחד עם הדוח או לפחות בו ביום
אל תמשוך זמן, כי כל דחיה פוגעת בך
העברת רישום נקודות תעבורה מבעל הרכב למבצע העבירה
יוסי
16/08/10
בצעתי עברת מהירות ברכב שאינו על שמי אך אני היחידי שנוהג בו.
את הקנס שילמתי אך אחרתי ולא הודעתי על מבצע העבירה תוך מספר הימים שהוקצב לכך.
האם יש דרך להודיע זאת באיחור כדי שהעברה תרשם לחובתי? למי עלי לפנות? משטרה? משרד הרישוי?
תודה
את הקנס שילמתי אך אחרתי ולא הודעתי על מבצע העבירה תוך מספר הימים שהוקצב לכך.
האם יש דרך להודיע זאת באיחור כדי שהעברה תרשם לחובתי? למי עלי לפנות? משטרה? משרד הרישוי?
תודה
העברת רישום נקודות לאחר תשלום הדו"ח
עו"ד אנושי אלי
16/08/10
יוסי,
מרגע תשלום הקנס רואים את בעל הדו"ח כמודה בעברה והתיק סגור.
אולם, ישנה אפשרות מה, לפנות לבית המשפט ולהסביר את מצבך, לרשום בבקשה להישפט באחור, ששילמת שכן כפי שאתה טוען לא ידעת מה לעשות, ואתה מבקש להודות בעברה ולהעביר אותה לשימך.
אתה יכול לנסות גם לפנות לפני כן למשטרה ולבקש את הסכמתם (לרוב לא יסכימו, אך אין לך מה להפסיד).
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
מרגע תשלום הקנס רואים את בעל הדו"ח כמודה בעברה והתיק סגור.
אולם, ישנה אפשרות מה, לפנות לבית המשפט ולהסביר את מצבך, לרשום בבקשה להישפט באחור, ששילמת שכן כפי שאתה טוען לא ידעת מה לעשות, ואתה מבקש להודות בעברה ולהעביר אותה לשימך.
אתה יכול לנסות גם לפנות לפני כן למשטרה ולבקש את הסכמתם (לרוב לא יסכימו, אך אין לך מה להפסיד).
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
עצור
קטי
15/08/10
היום עצר אותי שוטר על אי עצירה בעצור.יש לציין שאני זהירה ויתכן שלא ממש עצרתי אלא הסתפקתי בנסיעה איטית כאשר אני מביטה ימינה שמאלה.ברכבי יש תו נכה .הראתי לו את התו,טענתי שכן עצרתי,אין מצלמות במקום ואמרתי לו שיהיה עליו להוכיח שלא עצרתי.לבסוף סירבתי לחתום ונאמר לי שזה מקנה לי 4 נקודות.מה אני עושה הלאה? אני בגיל 55 לפני שנה וחצי עברתי את הקורס הזה כשיש נקודות.מה עושים?איך בודקים?אני נהגת זהירה אבל כניראה לא מספיק.
מילה של נהגת מול מילה של שוטר.
עו"ד אסף מירוז
15/08/10
את יכולה להגיש בקשה להישפט. במקרה כזה, בדיון אחרי שתכפרי באשמה, תינתן לך הזכות לחקור את השוטר שרשם את הדוח ולנסות לערער את אמיניתו. אינך צריכה להראות שהוא משקר. מספיק שתראי ספק סביר שהוא טעה. לצורך כך, צריך לדעת היכן עמד השוטר. מתי הוא יצר קשר עין עם הרכב שלך, היכן היה ממוקם קו העצירה וכו'. די קשה לעשות זאת למי שלא מיומן בכך. לאחר מכן, את תעמדי לחקירה נגדית של התובע. מכיוון שאת כותבת שאת לא בטוחה שעצרת עצירה מלאה, אני בספק אם כדאי לך במקרה כזה ללכת למשפט. אם את שוקלת אפשרות כזו כדאי שתעלי/תשלחי במייל סריקה של הדווח. מהסיקרה ניתן יהיה לראות האם יש בדוח הודאה/ראשית הודאה.
בהצלחה וסעי בזהירות.
בהצלחה וסעי בזהירות.
את בעצמך מודה שלא עצרת
דוד, מתנדב בתנועה
16/08/10
חובת העצירה נמדדת בעצירה מוחלטת של ארבעת הגלגלים. גלישה איטית אינה עצירה.
טי-חתימה על הדו"ח לא מעלה ולא מורידה בשום דבר וענין, אלא רק מצביעה על רוח של וכחנות ומרדנות.
את סותרת את עצמך בהודאתך.
טי-חתימה על הדו"ח לא מעלה ולא מורידה בשום דבר וענין, אלא רק מצביעה על רוח של וכחנות ומרדנות.
את סותרת את עצמך בהודאתך.
הכל " הבנתי " חוץ מ,,,
מיקו
16/08/10
" ברכבי יש תו נכה ,הראתי לו את התו " ,,,,,????
גרימת מוות רשלנות
מור
15/08/10
מהו העונש על גרימת מוות ברשלנות סטייה מנתיב וגרימת חבלה של ממש לאדם ורכוש ?
העונש על גרימת מוות ברשלנות
עו"ד אנושי אלי
15/08/10
מור,
העונש בגין גרם מוות ברשלנות הנו עד 3 שנות מאסר ופסילה שיכולה להיות אף לצמיתות, וכן מאסר על תנאי, פסילה על תנאי, קנס כספי ויתכן אף פיצוי.
ליתר פרוט ראי סעיף 304 חוק העונשין וכן סעיף 64 לפקודת התעבורה.
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
העונש בגין גרם מוות ברשלנות הנו עד 3 שנות מאסר ופסילה שיכולה להיות אף לצמיתות, וכן מאסר על תנאי, פסילה על תנאי, קנס כספי ויתכן אף פיצוי.
ליתר פרוט ראי סעיף 304 חוק העונשין וכן סעיף 64 לפקודת התעבורה.
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
שאלה
עזרה
15/08/10
יש לי רשיון נהיגה 30 שנה, נתפסי נוהג תחת השפעת אלכוהול "נהגת הרכב הנ"ל תחת השפעת אלכוהול", במשפט קיבלתי שישה חודשי שלילה, אוטוטו נגמרת לי השלילה, האם שאלך לקחת את רשיון הנהיגה במשרד הרישוי אצטרך לעבור מבחן מעשי או עיוני שוב פעם ?
תודה
תודה
חידוש רשיון נהיגה
עו"ד אנושי אלי
15/08/10
עזרה,
בפסילה בת פחות משנה לנהג ותיק סביר להניח שלא תדרש לכל מבחן,
אם כי רשות הרישוי מוסמכת לבקש כמעט מכל אחד כיום לבצע מבחנים, בפועל הסמכות כמעט ולא מופעלת במצב שתיארת - אלא אם כן יש משהו חריג בעברך התעבורתי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
בפסילה בת פחות משנה לנהג ותיק סביר להניח שלא תדרש לכל מבחן,
אם כי רשות הרישוי מוסמכת לבקש כמעט מכל אחד כיום לבצע מבחנים, בפועל הסמכות כמעט ולא מופעלת במצב שתיארת - אלא אם כן יש משהו חריג בעברך התעבורתי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
8 נקודות עבור ס'10(א) לפק' התעבורה
נופר
15/08/10
בס"ד
שלום רב,
אבי קיבל בתאריך 21/05/10 קנס תעבורתי בגין העבירה הנ"ל- פקיעת רישיון נהיגה זמני מתאריך 27/02/10, כשלושה חודשים ללא רישיון. סיבת אי חידוש הרישיון היא הסדר תשלומים שהתעכב דרך מרכז הקנסות.כיום הונפק לו רישיון.מדובר ברישיון נהיגה ציבורי (מונית) לצורכי פרנסה.כאמור מעבר ל-250 ש"ח קנס, מדובר ב-8 נקודות! שאלתי היא האם ניתן לבקש להשפט בגין העבירה ולהציג את הרישיון החדש שכן סיבת אי החידוש אינה בגין שלילה או עב' תעבורתית כי אם מצב סוציו אקונומי חריג שלא אפשר לו להמנע מלנהוג על המונית לצורכי פרנסה. כמו כן, ישנו רשיון כאמור שלא הונפק עקב עיכוב בהסדר תשלומים מצד החייב. רציתי לדעת אם יש סיכוי טוב, לפחות לביטול סנקציית הנקודות.
לתשובתך בהקדם הודה,
בכבוד רב ובתודה מראש על התייחסותך,
אליסיה.
שלום רב,
אבי קיבל בתאריך 21/05/10 קנס תעבורתי בגין העבירה הנ"ל- פקיעת רישיון נהיגה זמני מתאריך 27/02/10, כשלושה חודשים ללא רישיון. סיבת אי חידוש הרישיון היא הסדר תשלומים שהתעכב דרך מרכז הקנסות.כיום הונפק לו רישיון.מדובר ברישיון נהיגה ציבורי (מונית) לצורכי פרנסה.כאמור מעבר ל-250 ש"ח קנס, מדובר ב-8 נקודות! שאלתי היא האם ניתן לבקש להשפט בגין העבירה ולהציג את הרישיון החדש שכן סיבת אי החידוש אינה בגין שלילה או עב' תעבורתית כי אם מצב סוציו אקונומי חריג שלא אפשר לו להמנע מלנהוג על המונית לצורכי פרנסה. כמו כן, ישנו רשיון כאמור שלא הונפק עקב עיכוב בהסדר תשלומים מצד החייב. רציתי לדעת אם יש סיכוי טוב, לפחות לביטול סנקציית הנקודות.
לתשובתך בהקדם הודה,
בכבוד רב ובתודה מראש על התייחסותך,
אליסיה.
נהיגה ללא רשיון נהיגה
עו"ד אנושי אלי
15/08/10
אליסיה,
שימי לב לטענתך, את טוענת שאי חידוש הרשיון אינו עקב עבירה אלא עקב אי תשלום קנסות - אלא מה, שהקנסות נבעו מעבירות תנועה - נכון ???.
אז הנימוק הזה לא יחזיק מים אצל רוב השופטים... .
יש להביא בחשבון אפשרות שאם עברו מכביד הרי בית המשפט לא יהיה כפוף לעונש המקורי ויוכל להחמיר.
אבל מנגד, אולי תמצאו תובע נחמד שיקשיב לכם - אז לשיקולכם.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
שימי לב לטענתך, את טוענת שאי חידוש הרשיון אינו עקב עבירה אלא עקב אי תשלום קנסות - אלא מה, שהקנסות נבעו מעבירות תנועה - נכון ???.
אז הנימוק הזה לא יחזיק מים אצל רוב השופטים... .
יש להביא בחשבון אפשרות שאם עברו מכביד הרי בית המשפט לא יהיה כפוף לעונש המקורי ויוכל להחמיר.
אבל מנגד, אולי תמצאו תובע נחמד שיקשיב לכם - אז לשיקולכם.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
זמן מינימום בין מתן דוחות
אריאל
15/08/10
קיבלתי שני דוחות חניה, האחד ב - 1730 אחה"צ ולמחרת ב - 1145 באותו מקום, ע"י אותו פקח שראה שלא ראיתי עוד את הדוח הראשון כיוון שהיה עדיין מוצמד לשמשה.
הדוח ניתן על חנייה במאין שביל חניה בין שלושה בתים במרכז ת"א.
האם פרק זמן זה הוא חוקי למתן דוח שני?
הדוח ניתן על חנייה במאין שביל חניה בין שלושה בתים במרכז ת"א.
האם פרק זמן זה הוא חוקי למתן דוח שני?
כן. אפשר אף בפרק זמן קצר יותר.
אורן המקורי
15/08/10
