פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מצלמת אור אדום .. שאלה
ניר יצחק
06/03/11
היום נסעתי ברכבי ולא ראיתי את הרמזור מהבהב אבל שראיתי אותו עצרתי עצירה ונעצרתי קצת לפני מרכז הכביש וחזרתי בנסיעה אחורה . בשביל לא לעבור את הרמזור האדום. אבל ראיתי שצולמתי והיה לי שתי פלאשים. אני לא עברתי את הרמזור . אני חזרתי אחורה כדי לא לעבור את הרמזור. האם אני אקבל את הקנס הביתה ?
ועם כן אפשרי בעט שליחת הדו"ח ביתה לבקש את התמונה שצולמה כדי להוכיח שלא עברתי את הרמזור
ועם כן אפשרי בעט שליחת הדו"ח ביתה לבקש את התמונה שצולמה כדי להוכיח שלא עברתי את הרמזור
תשובה
עו"ד גימי מינאוי
06/03/11
יש באפשרותך לבקש צילומים. העובדה שחזרת רוורס אינה פוטרת אותך מהאישום.
קיבלתי דו"ח על שעצרתי בעצור
חן
06/03/11
ביום בהיר(היום) לא היו בעיות של ראות, המקום -צומת שאני מכיר טוב, ויודע ששוטרים "עורבים" אחרי הסיבוב, מחכים לאלו שלא עוצרים..אני עובד לייד אז מכיר את האזור.עמדתי בצומת פניה ימינה, מאחורי רכב שעמד בעצור , הוא נסע -אני המשכתי עצרתי(לפי התמרור) והמשכתי לינסוע.. מייד אחרי הצומת עצרה אותי שוטרת בטענה שלו עצרתי, ונתנה לי דו"ח.היה איתה עוד שוטר שהיה עסוק עם נהג אחר.. ולא ראה את העבירה שלי..בכל אופן, אותה שוטרת לא ראתה את הרכב שהיה לפני, אבל כן ראתה שלא עצרתי בעצור למרות שעצרתי.איך אני מבטל את הדו"ח הלא מוצדק הזה ??
תשובה
עו"ד גימי מינאוי
06/03/11
יש באפשרותך להגיש בקשה לביטול הדו"ח תוך 30 יום או בקשה להישפט תוך 90 יום.
סמכות שופט
cylon
06/03/11
האם שופט עם מינוי שלום בשופטו בבית משפט לענייני תעבורה יכול לחרוג מסמכות בית המשפט לענייני תעבורה?
שופט בבית משפט לתעבורה
עו"ד גימי מינאוי
06/03/11
השאלה לא מובנת? אם שופט חורג מסמכותו- שופט מחוזי יכול לבטל כל החלטה או פס"ד כזה.
האם ישנה סתירה?
תושב רמת גן
06/03/11
עיריית רמת גן החליטה לחלוב את תושבי העיר ולתת דוחות גם באיזורים שעד עתה היא לא אכפה את החוקו ובאיזורים שהתנועה בה דלילה ברוב שעות היום. בתמונה המצורפת ישנו שלט שמתיר חניה לרכב עד 4 טון ובהמשך היכן שחונה הרכב בלבן צבעו את המדרכה באדום לבן, האם אין סתירה בין השלט ולבע המדרכה? בעבר המדרכה לא היתה צבועה.
איסור חניה בשני המקרים
יעקבי
06/03/11
בצילום מופיע תמרור ב-28 האוסר חניה לכל סוגי הרכב עד הצומת הקרוב או עד תמרור אחר המבטל את ההוראה הזו. צוין אחרת בתמרור שמתחתיו - יחול האמור בו.
בהמשך - אבני שפה הצבועות אדום-לבן- חל איסור לחנות ואף לעצור.
אני מניח שבצד הכביש (עד הצומת הקרוב) יש קטעים שאסורים בחניה לכל סוגי הרכב ולכן צבעו אותם באדום-לבן.
אין סתירה.
בהמשך - אבני שפה הצבועות אדום-לבן- חל איסור לחנות ואף לעצור.
אני מניח שבצד הכביש (עד הצומת הקרוב) יש קטעים שאסורים בחניה לכל סוגי הרכב ולכן צבעו אותם באדום-לבן.
אין סתירה.
מהירות נהג חדש
עמי
05/03/11
אני נהג חדש (4 חודשים). נתפסתי נוהג בעיר 95 קמ"ש, רשיוני נשלל ל- 30 יום והוזמנתי למשפט בקרוב. מה העונש הצפוי לי? מה גובה הקנס הכספי? והאם יש מה לעשות...? תודה
אצה לך הדרך...
יעקבי
05/03/11
שלום עמי,
בתור נהג חדש הגזמת.
בתי המשפט לתעבורה נוטים להחמיר עם נהגים חדשים על מנת להרתיע ועל מנת שיפנימו ויימנעו להבא מנהיגה פזיזה.
מה צפוי לך?
קנס בין 1.000 ל- 2,000 ש"ח (אולי יותר!).
שלילת רישיון בפועל - תיתכן.
שלילת רישיון על תנאי - לכמה חודשים.
מעבר לכך, טרם חידוש הרישיון תצטרך לעבור מבחן תיאוריה מחדש ואולי גם מבחן מעשי.
מה לעשות? להיוועץ.
בתור נהג חדש הגזמת.
בתי המשפט לתעבורה נוטים להחמיר עם נהגים חדשים על מנת להרתיע ועל מנת שיפנימו ויימנעו להבא מנהיגה פזיזה.
מה צפוי לך?
קנס בין 1.000 ל- 2,000 ש"ח (אולי יותר!).
שלילת רישיון בפועל - תיתכן.
שלילת רישיון על תנאי - לכמה חודשים.
מעבר לכך, טרם חידוש הרישיון תצטרך לעבור מבחן תיאוריה מחדש ואולי גם מבחן מעשי.
מה לעשות? להיוועץ.
עבירת מהירות של נהג חדש וסנקציות של משרד הרישוי
עו"ד א.מירוז
05/03/11
בתי המשפט נוטים להחמיר מאוד עם נהג חדש, עוד יותר עם דנדשים.
כמו כן, אתה צפוי לסנקציות של משרד הרישוי (בנוסף לעונש למשפט).
הכרחי שתפנה לייעוץ ויצוג שאל עו"ד שעוסק בדיני תעבורה.
בהצלחה וסע בזהירות.
כמו כן, אתה צפוי לסנקציות של משרד הרישוי (בנוסף לעונש למשפט).
הכרחי שתפנה לייעוץ ויצוג שאל עו"ד שעוסק בדיני תעבורה.
בהצלחה וסע בזהירות.
למה לנסוע לאט???
גיא "אנשים באדום"
05/03/11
לפני שאני סוגר את המחשב להיום........ אני לא יכול בלי להציץ כאן, ולצערי אתה מופיע לנו כאן ........ האמת למה לנסוע לאט....... הרי במילא מי שמשתולל בכביש מקבל עונש קל מהשופט וזאת לאחר שהעורך דין "בוכה" לשופט על כך שהנהג צעיר, חייל, מפרנס את המשפחה וכו' וכו'.
עמי, מה התחרפנת? איך אתה מרשה לעצמך ככה להרוס לכולנו את החיים???
הרי בקלות היית עכשיו יכול להיות במקום שלא היית רואה מחשב ואולי לא היית פוגש גם במשפחתך......... אתה מבין מה היה עלול לקרות???
נהיגה במהירות כזו היא ס-כ-נה!!! ודאי לנהג חסר נסיון ומיומנויות במצב כה מסוכן.
אני מקווה שהשופט לא יתרגש מעורך הדין ויעניש אותך קשות "למען יראו וייראו" חבריך השונים. סלח לי שאני מטיף ולא עוזר, אבל אני כאן כדי להסביר לך את הסכנות הרבות ואת המצב הנוראי שהיית עלול להביא אותנו אליו.
אני מקווה שהבנת ולסיום אנא קרא את הקובץ המצורף ותן גם לחבר'ה.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
עמי, מה התחרפנת? איך אתה מרשה לעצמך ככה להרוס לכולנו את החיים???
הרי בקלות היית עכשיו יכול להיות במקום שלא היית רואה מחשב ואולי לא היית פוגש גם במשפחתך......... אתה מבין מה היה עלול לקרות???
נהיגה במהירות כזו היא ס-כ-נה!!! ודאי לנהג חסר נסיון ומיומנויות במצב כה מסוכן.
אני מקווה שהשופט לא יתרגש מעורך הדין ויעניש אותך קשות "למען יראו וייראו" חבריך השונים. סלח לי שאני מטיף ולא עוזר, אבל אני כאן כדי להסביר לך את הסכנות הרבות ואת המצב הנוראי שהיית עלול להביא אותנו אליו.
אני מקווה שהבנת ולסיום אנא קרא את הקובץ המצורף ותן גם לחבר'ה.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
מהירות מופרזת
עו"ד גימי מינאוי
06/03/11
מאחר ומדובר במהירות גבוהה ביחס למקום ובמיוחד בדרך עירונית, העונש לו אתה צפוי לא יהיה קל.
ראשית עדיף לצלם את חומר הראיות ולאחר מכן להסיק את הדרך הרצויה.
ראשית עדיף לצלם את חומר הראיות ולאחר מכן להסיק את הדרך הרצויה.
דו"ח על חניה אסורה שאינני זוכר
יוסף
05/03/11
קיבלתי דוח על חניה במקום שבו אין חניה/ עצירה למעט העלאת והורדת נוסעים (תמרור 55) רק למחרת שמתי לב לדוח שהיה לי על החלון. לי זכור שחניתי במקום מוסדר ולא אדום לבן ולא נעליים, ביקשתי את הצילום של העבירה ונעניתי שאין חובה לצלם את העבירה ובבדיקה שנעשתה במקום התברר שאכן ישנו תמרור כזה וכו'. ושאלתי היא האם אכן אין חובה לצלם את העבירה? אז למה אני רואה פקחים שכן מצלמים? סתם כי בא להם? תודה לעונים.
אין חובה לצלם
אורן המקורי
05/03/11
כל עירייה והנוהג שלה.
אני מכיר מקומות שמצלמים גם רכבים שחונים בכחול-לבן אפילו.
ממה שאני יודע, למשל, בעיריית ת"א מצלמים לרוב את כל יתר העבירות.
אבל שוב, אי צילום לא מבויל לביטול הדו"ח.
אני מכיר מקומות שמצלמים גם רכבים שחונים בכחול-לבן אפילו.
ממה שאני יודע, למשל, בעיריית ת"א מצלמים לרוב את כל יתר העבירות.
אבל שוב, אי צילום לא מבויל לביטול הדו"ח.
חציית שטח הפרדה נהיגה ברכב ולא ציית לתרור ד-14
אסף
05/03/11
האם חציית שטח הפרדה זה רק קנס 250 ש"ח בלי נקודות? אפשר אסמכתא?
אין נקודות לעבירה זו
אורן המקורי
05/03/11
תוכל לראות בדו"ח שנרשם לך באזור השורה של סכום הקנס גם את הנקודות באם נקבעו לעבירה.
בנוסף, יש מס' טלפון בגב הדו"ח לבירור מס' הנקודות לפי סמל הסעיף לעבירה שנרשם לך בדו"ח.
בנוסף, יש מס' טלפון בגב הדו"ח לבירור מס' הנקודות לפי סמל הסעיף לעבירה שנרשם לך בדו"ח.
0 נקודות
יעקבי
05/03/11
שלום אסף,
עברה של חציית שטח הפרדה אינה כרוכה בחיוב בנקודות.העברה הנ"ל אינה נכללת ברשימת הניקוד.
עברה של חציית שטח הפרדה אינה כרוכה בחיוב בנקודות.העברה הנ"ל אינה נכללת ברשימת הניקוד.
שימוע עקב נהיגה בשכרות
שלום
05/03/11
שלום, האם מומלץ להיעזר בעו"ד גם בשימוע או רק במשפט עצמו?תודה
נהיגה בשכרות
עו"ד גימי מינאוי
05/03/11
מומלץ להיעזר בעו"ד הן בשלב שלפני השימוע והן בהליך בבית משפט לתעבורה.
מהירות מופרזת לנהג חדש
ליאן
04/03/11
לפני כשנה עברתי עבירת מהירות מופרזת בכביש שהוכרז ככביש עירוני (50) נסעתי בו במהירות של 80 השוטר שעצר אותי הביא לי זימון לקצין תנועה ו8 נקודות,הקצין שלל לי ל30 יום מנהלתית והיה לי משפט,במשפט קבעו לי קנס של 1000 שח ו3 חודשים על תנאי.היום אחרי שנה הגיע לי חידוש רישיון ובו כי אני צריכה לגשת למשרד התחבורה בשל העבירה שעשיתי...שאלתי היא מה העונש המינימלי ומה המקסימלי והאם יש דרך שבה אוכל לא לקבל תאוריה או לא לקבל את השנתיים של הנהג חדש שוב???
עברה מהתוספת השלישית
יעקבי
04/03/11
שלום ליאן,
עברת מהירות מופרזת נכללת ברשימת העברות שבתוספת השלישית לגבי נהג חדש ולכן תצטרכי לעבור תיאוריה מחדש. תקופת ה"נהג חדש" תתארך לך.
סעי בזהירות.
עברת מהירות מופרזת נכללת ברשימת העברות שבתוספת השלישית לגבי נהג חדש ולכן תצטרכי לעבור תיאוריה מחדש. תקופת ה"נהג חדש" תתארך לך.
סעי בזהירות.
נהיגה בשכירות
עדו
04/03/11
בבדיקה שנערך לי נמצא כ350 מ"ג האם אני יכול לצאת זכאי ..הדיון שלי נמצא בבית משפט בתל אביב.
ממה שהבנתי בתל אביב השופטים מאוד מחמרים בהעברה זו?
איך אני יידע איזה עורך דין לקחת?
והאם לקחתי כבר עורך דין וברצוני להחליף , האם זה אפשרי וכמה עלי לשלם על פתיחת תיק אצל עורך דין?
ממה שהבנתי בתל אביב השופטים מאוד מחמרים בהעברה זו?
איך אני יידע איזה עורך דין לקחת?
והאם לקחתי כבר עורך דין וברצוני להחליף , האם זה אפשרי וכמה עלי לשלם על פתיחת תיק אצל עורך דין?
נהיגה בשכרות
עו"ד גימי מינאוי
04/03/11
תלוי אם יש ליקויי ראייתי המצדיק זיכוי. בתי משפט לתעבורה בכלל ובית משפט לתעבורה בת"א בפרט אינם מרחמים על נהגים שנהגו בשכרות או תחת השפעה. רצוי מאוד להיעזר בעו"ד. בהצלחה.
"נסיעה באין כניסה"דוח 500 ש"ח ו6נקודות
חזי
03/03/11
נסעתי בכיוון התנועה עם קטנוע , ברגע מסוים הבחנתי בחניה בצד השמאלי של הכביש לקחתי שמאלה והתכוונתי להכנס בין המכוניות החונות תוך כדי סיבוב הקטנוע כדי להיכנס עם אחורי הקטנוע הכל פתאום קפצה עלי ניידת (שהיתה מאחורי אני יודע שיצאתי טמבל) השוטר החליט שנסעתי נגד התנועה למראת שראה שלא ושרק הסתובבתי תוצאה: דוח 500 ש"ח ו6 נקודות.האם יש לי סיכוי במשפט?תודה תודה תודה לכל העונים והעושים במלאכה.
חלפת על פני תמרור ב-2?
יעקבי
03/03/11
שלום חזי?
אם נסעת או אפילו הולכת את הקטנוע בניגוד להוראת תמרור ב-2 (המורה על כניסה אסורה) עברת על החוק.
אם נסעת או אפילו הולכת את הקטנוע בניגוד להוראת תמרור ב-2 (המורה על כניסה אסורה) עברת על החוק.
תמרור אין כניסה
עו"ד גימי מינאוי
03/03/11
אם יש לך וותק נהיגה מעל 10 שנים וב- 5 השנים האחרונות לא עברת עבירה- שווה לנסות להגיש בקשה להמרה באזהרה.
אם אכן היה תמרור אין כניסה בכניסה לכביש הרי בכך עברת עבירה שדינה קנס 500 ש"ח ו-6 נקודות.
אם אכן היה תמרור אין כניסה בכניסה לכביש הרי בכך עברת עבירה שדינה קנס 500 ש"ח ו-6 נקודות.
נהיגה בשכרות לפי סע' 62(3),64(א-ב),39(א) ותקנה169א
עו"ד
03/03/11
שלום , בדו"ח השוטר של בדיקת שכרות בנשיפה לנהג נכתב ממצא כזה: "ריכוז האלכוהול בליטר אחד של אוויר הינו 295 מיקרו גרם"... האם מדובר בנהיגה בשכרות?
תודה
תודה
אכן כן
doom
03/03/11
הגובה מוגדר בתקנה היא 240 אבל בגלל שהיה המון תלונות על אי דיוק שח מכשיר וכדו' והיו זיכויים רבים משטרה עוקפת מ290 תרם הוחלט על רמה חדשה בעקבות תלונות על המכשיר
וכמה נמדד בבדיקה השניה?
יעקבי
03/03/11
חשוב לדעת.
מעבר לזאת תלוי לפי מה מתייחסים. האם לרמה הקבועה בחוק או לרף האכיפה?
מעבר לזאת תלוי לפי מה מתייחסים. האם לרמה הקבועה בחוק או לרף האכיפה?
נהיגה בשכרות
עו"ד גימי מינאוי
03/03/11
הרף שממנו והלאה רואים בנהג כשיכור הוא 290 מק"ג.
נהיגה ללא ביטוח
אחד מי יודע
02/03/11
האם עבירה של נהיגה ללא ביטוח בתוקף היא עבירת קנס ומה היא תקופת ההתיישנות לגביה? (אין הכוונה לאי נשיאת והצגת מסמכים)
נהיגה ללא ביטוח בתוקף
עו"ד גימי מינאוי
02/03/11
עבירה של נהיגה ללא ביטוח בתוקף היא עבירה של הזמנה לדין.
חשוב!!!
ליאור
02/03/11
קיבלתי דו"ח חנייה ע"ס 100 שקלים והגשתי ערעור לעירייה. העירייה דחתה את הערעור וברצוני להגיש בקשה להישפט. השאלה היא האם במקרה ובמהלך המשפט השופט יפסוק נגדי אני אשלם רק את הדו"ח או שיתווספו לכך הוצאות נוספות (כגון הוצאות בית משפט או אגרה מסוימת לתשלום) או לחילופין יגדילו את סכום הדו"ח.
דו"ח חניה
עו"ד גימי מינאוי
02/03/11
בית המשפט יכול לבחור באחד מאלה במידה והרשיע אותך:
1. להשאיר את סכום הקנס כפי שהוא.
2.להוסיף לזה הוצאות.
3.להקטין את הסכום.
1. להשאיר את סכום הקנס כפי שהוא.
2.להוסיף לזה הוצאות.
3.להקטין את הסכום.
נתפסתי כנהג חדש ונשפטתי כנהג צעיר
kkk
02/03/11
שלום אני לפני כשנה נתפסתי כשאני מסיע יחד איתי 3 נודעים במקום 2 כפי שמותר ברישיון. כמה ימים לפני המשפט נגמר לי תוקף הרישיון של הנהג חדש וחידשתי לנהג צעיר.
במשפט נשפטתי כנהג צעיר וקיבלתי 75 יום בניכוי פסילה מנהלית, מה שאומר שהשופטת האריכה לי את השלילה ב-45 יום.
אני בעוד כמה ימים צריך להגיע למשרד הרישוי לקחת את הרישיון.
שאלתי היא האם משרד הרישוי יכריח אותי לעשות טסט ותיאוריה מחדש למרות שכבר חידשתי לנהג צעיר?
במשפט נשפטתי כנהג צעיר וקיבלתי 75 יום בניכוי פסילה מנהלית, מה שאומר שהשופטת האריכה לי את השלילה ב-45 יום.
אני בעוד כמה ימים צריך להגיע למשרד הרישוי לקחת את הרישיון.
שאלתי היא האם משרד הרישוי יכריח אותי לעשות טסט ותיאוריה מחדש למרות שכבר חידשתי לנהג צעיר?
לא יוטלו עליך אמצעי תיקון לשם חידוש הרשיון
עמית
02/03/11
העברה שאותה בצעת אינה נכללת ברשימת העברות החמורות של "נהג חדש" ע"פ התוספת השלישית, כמו-כן רשיונך לא נשלל לתקופה של 3 ח' ומעלה.אי לכך רשיונך יחודש ללא כל הטלת אמצעי תיקון, ללא כל קשר לחידוש אותו בצעת טרם המשפט.
נהג חדש
עו"ד גימי מינאוי
02/03/11
אם בית המשפט היה רושם בפס"ד שלושה חודשים- אז משרד הרישוי היה מחייב אותך במבחנים כאמור בשאלתך.
מאחר ובית המשפט גזר עלייך 75 ימים בניכוי 30 ימי הפסילה המנהלית- הרי משרד הרישוי לא יחייב לעשות תאוריה וטסט.
מאחר ובית המשפט גזר עלייך 75 ימים בניכוי 30 ימי הפסילה המנהלית- הרי משרד הרישוי לא יחייב לעשות תאוריה וטסט.
4 דוחות חנייה ברצף- האים ניתן לבטלם?
מורן
01/03/11
קיבלתי ארבעה דוחות חנייה באדום לבן (הרכב לא זז ממקומו) ברצף.
בעת קבלת הדוחות הגשתי ערעור בטענה כי זוהי עבירה נמשכת מאחר והרכב לא זז ממקומו.
מיותר לציין כי הערעור נדחה...
אשמח לדעת אם אכן יש לי עילה לביטול חלק מהדוחות.
אציין רק כי הגבייה נעשית דרך חברת עורכי דין חיצונית ולא דרך העריייה
בעת קבלת הדוחות הגשתי ערעור בטענה כי זוהי עבירה נמשכת מאחר והרכב לא זז ממקומו.
מיותר לציין כי הערעור נדחה...
אשמח לדעת אם אכן יש לי עילה לביטול חלק מהדוחות.
אציין רק כי הגבייה נעשית דרך חברת עורכי דין חיצונית ולא דרך העריייה
מה זה ברצף? מהו הפרש הזמנים בין דו"ח לדו"ח?
עמית
01/03/11
דוח עירייה
עו"ד גימי מינאוי
01/03/11
השאלה מהו פרק הזמן של רישום הדוחות?
למה הערעור נדחה לדעתך?
גיא "אנשים באדום"
01/03/11
חנית במשך ארבעה! ימים בניגוד לחוק ויתכן אף תוך הפרעה לתנועה.
האם על עבירה זו שנמשכה תקופה כה ארוכה מגיע לך פרס? למה?
חשבת על החוצפה שבכך ועל ההפרעה / סיכון שאולי גרמת?
למה הרכב חנה שם במשך ארבעה ימים? יש לכך סיבה מוצדקת?
ולסיום אגיד לך שקיבלת פרס ענק: היה עלול להיות מצב שהיית מקבל מספר דוחות ביום! כי אם בן אדם השאיר את הרכב שלו כך במשך מספר שעות החוק מתיר להענישו בהתאם! גשי לרשות המקומית תודי להם ורוצי לדואק לשלם את הקנסות בתקווה שהפנמת את המסר, גם כפי שבא לידי ביטוי כאן.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם על עבירה זו שנמשכה תקופה כה ארוכה מגיע לך פרס? למה?
חשבת על החוצפה שבכך ועל ההפרעה / סיכון שאולי גרמת?
למה הרכב חנה שם במשך ארבעה ימים? יש לכך סיבה מוצדקת?
ולסיום אגיד לך שקיבלת פרס ענק: היה עלול להיות מצב שהיית מקבל מספר דוחות ביום! כי אם בן אדם השאיר את הרכב שלו כך במשך מספר שעות החוק מתיר להענישו בהתאם! גשי לרשות המקומית תודי להם ורוצי לדואק לשלם את הקנסות בתקווה שהפנמת את המסר, גם כפי שבא לידי ביטוי כאן.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
בקשה להישפט
עינת
01/03/11
מכר שלי נסע ברכבו כשלצדו שותפו לעסקים. למכר שלי מותקנת דיבורית ברכב. במהלך הנסיעה שותפו אשר ישב לצדו שוחח בטלפון הנייד אשר היה ברשותו. בעודם נוסעים הם נעצרו ע"י שוטרת אשר רכבה על אופנוע משטרתי. לטענת השוטרת המכר שלי דיבר בטלפון הנייד כשהוא אוחז בטלפון בידו. לטענת המכר שלי לא הוא שוחח בטלפון אלא זה שישב לצדו. לא הואילו הדיבורים (המכר שלי ממש התרגז) והוא קיבל דו"ח תנועה וצפוי להישפט. מהם סיכוייו במשפט? האם כדאי שיגיש תצהיר של השותף שהיה איתו ברכב והשותף יגיע גם הוא לדיון?
תודה
תודה
עליו להביאו כעד לישיבת ההוכחות
אורן המקורי
01/03/11
שים לב הישיבה הראשונה הינה ישיבת הקראה
דיבור בטלפון בעת נהיגה
עו"ד גימי מינאוי
01/03/11
אפשר להגיש תוך 90 יום מיום קבלת הדו"ח- בקשה להישפט ולטעון את הטענות שנטענות בשאלה. בהצלחה.
יש להגיש בקשה להישפט ולזמן את הנוסע כעד
אביבית
02/03/11
על הנהג להגיש לבית המשפט בקשה להישפט ולהביא את הנוסע שהיה עימו ברכב כעד מטעמו
נקודות על עביר תתנועה 21 ב 1
זאב
01/03/11
האם נזקפות נקודות על עבירה 21 ב (1)
להלן המידע
אבי
01/03/11
לשון התקנה:
. (א) כל עובר דרך
חייב להתנהג בזהירות.
(ב) כל עובר דרך
חייב להתנהג באופן שלא —
(1) יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך;לשון נוסח האישום:
קיפוח
זכות השימוש בדרך ................... 3511 500 0
בהיותך עובר דרך
התנהגת באופן אשר קיפח
את זכות אדם להשתמש
שימוש מלא
בדרך בכך ש... (פרט
את מעשה הנהג)
בניגוד לתקנה
21(ב)(1) לתקנות התעבורה.
. (א) כל עובר דרך
חייב להתנהג בזהירות.
(ב) כל עובר דרך
חייב להתנהג באופן שלא —
(1) יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך;לשון נוסח האישום:
קיפוח
זכות השימוש בדרך ................... 3511 500 0
בהיותך עובר דרך
התנהגת באופן אשר קיפח
את זכות אדם להשתמש
שימוש מלא
בדרך בכך ש... (פרט
את מעשה הנהג)
בניגוד לתקנה
21(ב)(1) לתקנות התעבורה.
לא
אבי
01/03/11
שאלות
תמיר צורן
01/03/11
מה הקנס על נסיעה באור אדום .
מה הקנס על דיבור בטלפון וחגורה ?
מה הקנס על דיבור בטלפון וחגורה ?
החיים יקרים וגם הקנסות
יעקבי
01/03/11
רמזור אדום - 1,000 ש"ח + 10 נקודות.
טלפון - 1,000 ש"ח + 4 נקודות.
חגורה - 250 ש"ח + 6 נקודות.
רמזור אדום בנסיבות מחמירות - הזמנה לדין (ואז שלילה, שלילה על תנאי וקנס).
נהג בתבונה.
טלפון - 1,000 ש"ח + 4 נקודות.
חגורה - 250 ש"ח + 6 נקודות.
רמזור אדום בנסיבות מחמירות - הזמנה לדין (ואז שלילה, שלילה על תנאי וקנס).
נהג בתבונה.
מדובר בעבירות קנס
עו"ד גימי מינאוי
01/03/11
רמזור אדום: קנס 1000 ש"ח ו-10 נקודות.
דיבור בטלפון בעת נסיעה: 1000ש"ח ו-4 נקודות.
חגורת בטיחות: 250 ש"ח ו-6 נקודות.
דיבור בטלפון בעת נסיעה: 1000ש"ח ו-4 נקודות.
חגורת בטיחות: 250 ש"ח ו-6 נקודות.
מי אשם?
איילת
28/02/11
שלום,
הייתי מעוניינת לדעת עפ"י חוקי התעבורה מי אשם בתאונה שאתאר כאן :
נסעתי בכביש ישר בנתיב שאינו מחולק למסלולים (צר יותר מ2 נתיבים יחד),עצרתי עצירה מוחלטת ואותתתי שמאלה על מנת לפנות , שהנתיב הנגדי היה פנוי התחלתי את הפנייה ואז רכב צד ג' עקף אותי משמאל והתנגש בי , רכבי נפגע בפינה השמאלית הקידמית ורכב צד ג בדלת ימין קדמית ,מי אשם? והאם יש חוק בדיני התעבורה האוסר עקיפה של רכב שנמצא בעצירה לפני פנייה?
הייתי מעוניינת לדעת עפ"י חוקי התעבורה מי אשם בתאונה שאתאר כאן :
נסעתי בכביש ישר בנתיב שאינו מחולק למסלולים (צר יותר מ2 נתיבים יחד),עצרתי עצירה מוחלטת ואותתתי שמאלה על מנת לפנות , שהנתיב הנגדי היה פנוי התחלתי את הפנייה ואז רכב צד ג' עקף אותי משמאל והתנגש בי , רכבי נפגע בפינה השמאלית הקידמית ורכב צד ג בדלת ימין קדמית ,מי אשם? והאם יש חוק בדיני התעבורה האוסר עקיפה של רכב שנמצא בעצירה לפני פנייה?
לשון תקנה 47
יעקבי
01/03/11
שלום איילת,
תקנה 47
(ה) נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה:
(4) הוא עובר בתוך צומת, או אינו משלים את העקיפה לפני הגיעו לצומת;
תקנה 47 סעיף
(ז) נוהג רכב לא יעקוף רכב, ולא יעבור על פני רכב, שעצר לפני צומת, לפני מעבר חציה או לפני מפגש מסילת ברזל לשם מילוי אחרי הוראות חלק זה.
תקנה 47
(ה) נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה:
(4) הוא עובר בתוך צומת, או אינו משלים את העקיפה לפני הגיעו לצומת;
תקנה 47 סעיף
(ז) נוהג רכב לא יעקוף רכב, ולא יעבור על פני רכב, שעצר לפני צומת, לפני מעבר חציה או לפני מפגש מסילת ברזל לשם מילוי אחרי הוראות חלק זה.
אי ציות לתמרור עצור
יובל
28/02/11
שלום,לפני שנתיים הגעתי עם הרכב לצומת T כדי לפנות שמאלה לתוך נתיב השתלבות לדרך בין עירונית. הצומת הייתה עמוסה מאד. עצרתי, וכשאחד הרכבים סימן לי שאני יכול לעבור נסעתי לאט שמאלה אל תוך נתיב ההשתלבות. לפתע הופיע קטנוע שעקף פס הפרדה ונכנס לנתיב השתלבות כשהוא נוסע לכיווני (הוא עקף את הפקק כשהוא מנצל את האזור של ההשתלבות). למזלו נסעתי כמעט על 0. הוא נכנס בי ופונה באמבולנס (הוא לא נפגע בכלל בסופו של דבר).תבעתי אותו על נזק לרכב בתביעות קטנות וזכיתי.לאחר כשנה הגיע תביעה מהמשטרה על אי ציות לתמרור עצור. הגעתי למשפט והשופט החליט לזמן לעוד דיון להוכחות כשהוא מזמן גם את נהג הקטנוע. אין עדים חוץ ממני וממנו. מה עליי לעשות? ההוכחות שלי הן תמונות שמראות שהתאונה קרתה בנתיב השתלבות.אשמח לשמוע עצות...תודה!
התשובה תלויה בהרבה דברים
עו"ד גימי מינאוי
28/02/11
ראשית מצלמים את התיק, מעיינים בדוח הבוחן ובשאר החומר בתיק.
השאלה האם מדובר בתאונה נמנעת או בלתי נמנעת? זו שאלה שעל בית המשפט לתת לגביה תשובה.
בתיקים כאלה מומלץ להיעזר בעו"ד שעוסק בתחום. יש הרבה דברים שיש צורך לבחון ולבדוק בטרם מתחילים בשלב ההוכחות. בהצלחה.
(טיפ חשוב: לא מנהלים תיק לפני שמצלמים את כל חומר הראיות).
השאלה האם מדובר בתאונה נמנעת או בלתי נמנעת? זו שאלה שעל בית המשפט לתת לגביה תשובה.
בתיקים כאלה מומלץ להיעזר בעו"ד שעוסק בתחום. יש הרבה דברים שיש צורך לבחון ולבדוק בטרם מתחילים בשלב ההוכחות. בהצלחה.
(טיפ חשוב: לא מנהלים תיק לפני שמצלמים את כל חומר הראיות).
תשובה
אביבית
02/03/11
מאחר והיה מוצב תמרור עצור בכיוון נסיעתך חובת מתן זכות קדימה חלה עליך וזאת גם בפניה לנתיב השתלבות יחד עם זאת עולה גם שאלת המהירות שבה נהג רוכב הקטנוע האפשרות שלך להבחין בו והסטיה מנתיב שהוא ביצע כמו כן והכי חשוב הוא האם הגיע בוחן תנועה למקום התאונה
אנא תנו דעתכם בנושא
אלון
28/02/11
שלום רב .
אני יצאתי מרחוב ללא מוצא והגעתי לצומת T רציתי לפנות ימינה והיה תמרור תן זכות קדימה , קטע הכביש מצד ימין הוא קצר מאוד וחד סיטרי, רכב שבא מולי ונסע נגד כיוון התנועה התנגש ברכבי לפני שהשלמתי את הפניה אני האטתי כמעט לכדי עצירה מוחלטת והוא מנגד נסע ממש מהר בניסיון לסיים עם העבירה כמה שיותר מהר !
ועכשיו אני נעמד למשפט בגין אי ציות לתמרור ב-36 ונהיגה בקלות ראש!
מה עלי לעשות? מה יכול להיות גזר דיני ?
אני יצאתי מרחוב ללא מוצא והגעתי לצומת T רציתי לפנות ימינה והיה תמרור תן זכות קדימה , קטע הכביש מצד ימין הוא קצר מאוד וחד סיטרי, רכב שבא מולי ונסע נגד כיוון התנועה התנגש ברכבי לפני שהשלמתי את הפניה אני האטתי כמעט לכדי עצירה מוחלטת והוא מנגד נסע ממש מהר בניסיון לסיים עם העבירה כמה שיותר מהר !
ועכשיו אני נעמד למשפט בגין אי ציות לתמרור ב-36 ונהיגה בקלות ראש!
מה עלי לעשות? מה יכול להיות גזר דיני ?
קודם כל מצלמים את התיק
עו"ד גימי מינאוי
28/02/11
השאלה האם הנהג המעורב- נסע נגד כיוון התנועה? ברגע שיש לך תמרור "תן זכות קדימה" אתה חייב לתת זכות קדימה אין פטור בחוק לנהג כזה או אחר- היה עליך לתת זכות קדימה.
יחד עם זאת, מומלץ לצלם את החומר, ולהסיק את הקו המשפטי הרצוי והנכון?
בשל כך, מומלץ באם תיעזר בעו"ד שעוסק בתחום- וטיפל בתיק בעל מאפיינים דומים. בהצלחה.
יחד עם זאת, מומלץ לצלם את החומר, ולהסיק את הקו המשפטי הרצוי והנכון?
בשל כך, מומלץ באם תיעזר בעו"ד שעוסק בתחום- וטיפל בתיק בעל מאפיינים דומים. בהצלחה.
תאונה בעת ביצוע פניית פרסה
עלמה
28/02/11
זהו המקרה:נסעתי על כביש שלאורכו קו הפרדה רצוף, נתיב אחד לכל כיוון, בקטע שהקו החל להיות מקווקו פניתי מעט ימינה (כניסה לחניון) ואז שמאלה בשביל לעשות פניית פרסה רחבה בפעם אחת בלי לעכב או להפריע לתנועה. יש לציין שאותתי שמאלה, בדקתי במראות, ושמאחורי בכלל יש קו הפרדה רצוף, (רק בקטע שבו אני נמצאת הקו מקווקו)ברגע שהחלתי לנוע שמאלה הגיע רכב במהירות משמאלי ובלמתי איך שהבחנתי בו (לא הבחנתי בו במראות כי הוא נסע מהר). הרכב נפגע באופן קל.השאלה היא מי אשם ? היה מותר לי לבצע את פניית הפרסה באופן בו תכננתי?אשמח לתשובות בהקדם, זה מאוד חשוב לי. תודה.
מותר לבצע פנית פרסה במיקום הנ"ל
עמית
28/02/11
אך אסור לך לגרום להפרעה לתנועה, לא כל שכן לתאונה.
על פי התיאור אתה אשם
עו"ד גימי מינאוי
28/02/11
לפי תקנה 41 לתקנות התעבורה נאמר "אין פניה אלא בבטחה". לפי תיאור פני הדברים על ידך- אתה אשם. נוהג רכב לא יסטה ימינה או שמאלה אלא בבטחה מבלי שהוא מפריע לתנועה ומבלי שמסכן אדם או רכוש.
המדובר על פניה שמאלה ולא פנית פרסה
אביבית
02/03/11
למעשה לא ביצעת פנית פרסה אלא פניה שמאלה מכיוון החניון ממנו יצאת. מאחר ומדובר ביציאה מחצרים עליך לתת זכות קדימה לרכבים הנוסעים בכביש אליו את משתלבת
משפט ללא נוכחותי
אסי
28/02/11
שלום,נתפסתי נוהג במהירות גבוהה (60 קמ"ש מעל המותר) ונשלל לי הרשיון ל 30 יום.פניתי לבית המשפט (חבר עזר לי) וביקשתי שיתקיים דיון בשלילה. קבעו לי דיון לעוד שבוע וחצי. אני חושב לקחת עורך דין בכדי שייצג אותי, אבל, אני לא יכול להופיע בתאריך של הדיון.האם אני חייב להופיע או שמספיק שהעורך דין מטעמי יופיע במקומי?זה יכול לעשות לי בעיות בעבודה אם אני יוצא לדיון.
אפשר שתהיה מיוצג
עו"ד גימי מינאוי
28/02/11
לרוב שופטים מעדיפים שהנאשמים יהיו נוכחים. יחד עם זאת, אין חובה בתיקים שעניינם מהירות- שהנאשם יהיה נוכח- וזאת בהנחה והתביעה לא מבקשת מאסר לרבות מאסר על-תנאי. בהצלחה.
נסיעה באור אדום
יהונתן
28/02/11
קיבלתי דו"ח על עבירה של אשתי, בגין נסיעה באור אדום שצולמה במצלמה אלקטרונית - מה ניתן לעשות א. כדי להעביר את העבירה והנקודות על שמה ב. כדי לבטל ו/או לצמצם את הקנס והנקודות (10 נק' 1000 ש"ח)
פנייה למשטרת ישראל
עו"ד גימי מינאוי
28/02/11
א. עלייך לפנות למשטרה ב. יש צורך לצלם את החומר מהמשטרה כדי לדעת אם העבירה נעברה.
הגשת בקשה להישפט לבית משפט או פניה למשטרה
אביבית
02/03/11
אפשרות ראשונה, פניה למחלקת התביעות של משטרת ישראל בבקשה להעביר את הדו"ח על שם אשתך מאחר והיא זו שנהגה ברכב. אפשרות שניה, הגשת בקשה להישפט לבית משפט לתעבורה לעניין זהות הנהג, ביצוע העבירה והעונש
