פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

פסיקה

ליאור 29/06/11
אני צריך פסקיה בנושא שהייתה תאונה נגרם נזק רכוש
הנתבע טוען שהיתה תאונה רק שזאת לא אשמתו ... אלא שצד ג
וצד ג בכלל לא ידוע.
ולכן הנתבע לא מוכן לשלם על הנזק. אך הוא כן האחראי

המקרה הוא שקרתה תאונת דרכים
הנתבע טוען שהוא לא אחראי על התאונה אלא בגלל צד ג רכב שהדפה את רכבה ולא יכל למנוע את התאונה..הבעיה שלא ידוע מי צד ג..
הנתבע פגע ברכב התובע שעמד בצד הכביש.
אז הוא מודה שהיתתה תאונה רק שלא אשמתו. ולא מוכן לשלם פיצוויים
אז אני צריך פסקיה כי הוא מודה והוא אשם ורק מכחיש ואומר שזה צד ג ואכן יש עליו לשלם על הנזק

אין כל צורך בפסיקה מיוחדת

עמית 29/06/11
בעת הודייתו בפגיעה ברכבך, חלה עליו חבות השיפוי כלפיך.ברצונו יתבע הוא את נזקיו מפלוני אלמוני.

פסיקה, תאונת דרכים

עו"ד רות גדרון 29/06/11
שלום ליאור

בפורום זה אנחנו נותנים יעוץ תעבורתי ולא מחפשים פסיקה עבור השואלים .
בכל מקרה הנושא שאתה מדבר עליו קשור לתחום הנזיקין ולא לתחום התעבורה הפלילי.

בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.

שאלה בקשר לרישיון נהיגה שהופקע ע"י הצול"פ

רון 29/06/11
שלום רב ,

היום הייתי בסיוע משפטי במטרה לשים קץ לחובות שיש לי מזה שנים
עקב בעיות כלכליות אישיות,העו"ד שהיה מולי הראה לי בטופס את כול התיקים
שיש לי וראיתי 2 נושים שהגישו בקשה לביטול ר.נהיגה...שאלתי אותו מה זה אומר? והוא אמר לי שאסור לי לנהוג כי הרישיון שלי בוטל ממאי 2010...
זאת אומרת שאני נוהג 13 חודשים בלי לדעת שהרישיון שלי בוטל !!!
אף אחד לא עדכן אותי בדבר הזה ולא שמעתי על החוק הזה (חוץ מעיכוב חידוש רישיון עקב חובות של גביית קנסות) יש לי רישיון משנת 1996 אין לי עבירות תנועה מי יודע מה ועכשיו אני עומד למות ...רק תוך חודש חודשיים הבנתי שהעו"ד יגיש בקשה לביטול הסנקציה...אבל מה זה אומר עכשיו מבחינת משרד הרישוי? לעשות הכול מההתחלה???? אני נהג וותיק מיומן
וצריך את הרישיון לפרנסה שלי...מה הולך פה במדינה המזוינת הזאת?
מדוע מבטלים רישיון בלי למסור לאותו אדם ביד בטלפון ...פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה...אין את מי לתבוע במקרה הזה? להעלות לתקשורת את הביזיון הזה? אני נוהג שנה + והרישיון שלי תקף עד 2017 בלי לדעת...
בקיצור ...מה אפשר לעשות פה? מה אני הולך לעבור? תודה רבה על זמנכם.

התליית רשיון נהיגה בשל חובות

עו"ד רות גידרון מנהלת 29/06/11
שלום רון

כל אדם יהיו הסיבות אשר יהיו שלא החזיק רשיון נהיגה תקף מעל לשנה צריך לעשות טסט ותאוריה.
אך, אם תוכל להוכיח שלא הודיעו לך ולכן נסעת הרי שאולי תצליח לשנות את הדבר.
הדרך ארוכה ולא פשוטה אבל אם תערך נכונה ייתכן ויעלה בידך להמנע מטסט ותאוריה , כמובן יש לבחון את המקרה לגופו .
לגבי תביעה הרי שעליך לפנות לפורום המתאים לנושא זה .
בכל מקרה, כל עוד שאתה לא מחזיק רשיון נהיגה תקף, אמליץ לך שלא לנהוג ולא להעמיק את הנזק.
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.

שדרות העצמאות 58, בת ים

054-4713923

rgidron.adv@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע אצל קצין תנועה

david 29/06/11
היום נתתי לחבר לנהוג ברכב במגרש נטוש (לא היה סיכון לחיי אדם) והמשטרה עצרה אותנו 5 שניות אחרי זה..יש לציין שהחבר היה בשלילה..(הרישון שלי בסדר)הרכב הוא רכב חברה והוא של אבא שלי.השוטרים אמרו שהם יוכולים להחרים את הרכב ל 30 יום אבל הם לא עשו זאות ובמקום זאות הם לקחו את רישיונות הרכב ואמרו שיהיה שימוע אצל הקצין תנועה והוא זה שיחליט.מה צפוי שם ? מה עונש? מה כדאי להגיד ומה לא?ומה הסיכוי להחרמת הרכב.יש לציין שאני וחבר ההינו ברכב ואני זה שנתן לו לנהוג ושנינו בני 17.

בעיה קשה

דוד, מתנדב בתנועה 29/06/11
מה שאתה מתאר שעשית, דורש רשיון של מורה לנהיגה.מבחינתך, להניח לאדם אחר לנהוג ללא רשיון בר-תוקף לאותו סוג רכב, זו עבירה קשה.זה שהרכב הוא רכב חברה מענין מעט מאדלדעתי חשוב שתתיעץ עם עו"ד המצוי היטב בדיני תעבורה שילך איתך/עם חברך לשימוערצוי שגם אביך, שהוא בעל הרכב או לפחות המחזיק בו והאחראי עליו, יהיה נוכח.אתה עצמך, אם אתה נהג חדש, אם עדיין היית צריך להיות עם מלווה, נמצא במצב של העברה חזרה למשבצת הראשונה, כלומר, תיאוריה, טסט ונהג חדש מההתחלה.לסיכום, תתיעץ עם עו"ד מומחה. טובה דקה אחת קודם.

שני חברים יצאו לדרך........

גיא למען הבטיחות בדרכים 29/06/11
david, אני לא יודע למה "דוד מתנדב בתנועה" ריחם עליך.........
יתכן בגלל שיש לכם את אותו שם, או שהוא קם רגוע היום...... הרווחת!
אולם אני לא יכול לוותר לך, צר לי. אף שלא היו אנשים במגרש בו הייתם, אתה וחברך סיכנתם את עצמכם ועל כך אי אפשר לסלוח! על שטויות כאלה חייבים לשלם. ההורים שלכם, המשפחות, החברים וכולנו צריכים לברך "הגומל"........ יש לנו מספיק אסונות בכבישים ובכלל. די לנו מכך!
החבר שלך בשלילה!!!!!!!!! זה זועק לשמים!!!!! אתה מסוגל לתאר מה היה קורה אם חלילה היתה תאונה??? לא פיצויים ולא ביטוח ורק יותר צרות.
אני מקווה ומניח שאביך לא ידע על השטות שתכננתם, כי אם הוא ידע.... גם הוא בצרות. אבל בוא ונניח שאמרת לו שאתה יוצא לסיבוב ........
לסיכום, אני לא יודע אם הקצין יחרים את הרכב (אולי הוא ישתכנע מאבא)
אבל אני מציע לקצין להחרים לך את הרשיון על כך שהרשית לחברך שבשלילה לנהוג, ולזמן את שניכם למשפט. האישומים ייקבעו ע"י המשטרה.
תן גם לחברך לקרוא את דבריי ומקווה שתלמדו להבא.
באחריות נהגת – אסון מנעת!

חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !

גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com

השבתת רכב

יעקבי 29/06/11
שלום דוד,
נהיגת רכב בזמן פסילה היא אחת מ-14 עברות שבתוספת השביעית בהן יש סמכות להשבתת רכב.
עברות נוספות לדוגמה: נהיגה ללא רישיון בכלל, נהיגה בשכרות, נהג חדש ללא מלווה, נהג חדש שטרם מלאו 21 המסיע יותר משני נוסעים, עקיפה בפס לבן, תאונת פגע וברח ועוד.

התרה, נהיגה בזמן פסילה

עו"ד רות גדרון 29/06/11
שלום דוד

לצערי השוטרים לא הסבירו לך נכונה או שלא הבנת את משמעות הדברים, מידת החומרה אם לדייק .
העבירה של התרה היא עבירה חמורה מאוד ובדר"כ בתביעות נוהגים להחמיר מאוד עם המתירים בעיקר נוכח גילך וותק נהיגתך.
נכון להיום מבקשים בתביעות על עבירה מהסוג שציינת פסילה של שנים ארוכות (3-4 ) שנים ולפעמים אף יותר.
באשר לחברך נהיגה בזמן פסילה היא עבירה חמורה לכשעצמה ובצידה פסילות ארוכות שנים.

עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה

תאונה ברוורס

חי 29/06/11
בפסח היה לי תאונה שרכב נכנס בי בצד ימין של הרכב שהוא נוסע רוורס במהירות .
זה היה ברכוב שיש כניסה ויציה מאותו מקום שנכנסים בכניסה אפשר להמשיך ישר או לפנות ימינה . אני יצאתי מימן עם הפנים קדימה של הרכב לפני שיצאתי הסתכלתי עם נכנס או יוצא רכב לאחר שראיתי שאין רכב יצאתי ופניתי שמאולה שחצי מהרכב שלי בחוץ נסעה מישהי ברוורס במהירות ונכנסה בי ברכב בצד ימין דלת אחורית מי השם בתאונה אני או היא בהתחלה אמרה שהיא השמה לאחר שעסתה ברור אמרה שאני השם כי זה כביש ראשי שנוסעים ישר ברצוני לדעת מה אומר החוק על תאונה מסוג כזה ?

נסיעה ברברס

דוד, מתנדב בתנועה 29/06/11
ברמת העקרון אין לנסוע רברס ללא מכוון.לדעתי הגברת שהתנגשה בך היא האחראית לתאונה

תאונת דרכים, נסיעה לאחור

עו"ד רות גדרון 29/06/11
שלום חי

לא ניתן לדעת בוודאות מי אשם בתאונה ללא בדיקה מקיפה של חומר החקירה.
לכאורה נראה כי הנהגת שנסעה לאחור אשמה .
בתי המשפט נוהגים להרשיע נהגים שנסעו לאחור ופגעו ברכבים אחרים ולמצוא בהם אחראים לתאונה, יחד עם זאת בנסיבות מיוחדות קובעים כי הנהג השני בעל אחריות לתאונה גם הוא, נוהגים לכנות זאת : "רשלנות תורמת".

בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.

רכב עומד המיועד למכירה

אורלי 29/06/11
שלום,קיבלתי לביתי הודעה מהפיקוח העירוני שדורשת ממני לסלק תוך 10 ימים את רכבי אשר מיועד למכירה (יש עליו שילוט). בטענה שהוא מהווה מפגע (!) הרכב חונה בחניה, סמוך למדרכה ברחוב מול ביתי. אבני השפה אפורות (זו חניה חוקית ולפני ואחרי רכבי חונות מכוניות) הרכב אינו בולט ואינו מהווה מפגע/ הפרעה לתנועת הרכבים/ הולכי רגל. אין כל תמרור האוסר חניה. בקיצור, חניית רחוב רגילה. לרכב אין טסט היות והוא לא זז ממקומו כלל (כאמור הוא מיועד למכירה).  שנת הייצור של הרכב: 95. הרכב ישן עם זאת, הרכב נקי ולא מוזנח כלל וכלל. נראה לי שהפנייה המוזרה הזו לפיקוח העירוני הינה תוצאה של שכן קנטרן. איך אני יכולה להתגונן מול בקשת העירייה לסילוק הרכב? אני ממתינה שמישהו יקנה את הרכב, אם לא קונים את הרכב אני צריכה לזרוק אותו???

תקנה 73-חל איסור על העמדת רכב ברחוב לשם מכירתו

עמית 29/06/11
הגדרת רכב נטוש"רכב העומד באותו מקום במשך 60 יום ומעלה, ללא תנועה"פינוי רכב נטוש הרשות תדאג לפינוי רכבים אשר חונים באותו מקום ללא תנועה 60 יום ומעלה (חוק שמירת הניקיון התשמ"ד 1984 סעיף 8 לסעיפיו).סיבות לגרירה רכב נטושסתימת עורקי תחבורה בעיר ותפיסת מקומות חניהסיכונים בטיחותיים (פעילות פח"ע וכד')מפגע מסוכן לתושבים ולילדים (מילכוד ופציעת ילדים)תהליך פינוי רכב נטושמתן התראה ל 14 יום (לאחר 60 יום)מתן התראה נוספת ל- 48 שעותגרירה למגרש העירוניבעת שהיית הרכב במגרש: הרכב ישהה במוסך 60 יום עד לדרישת הבעלים.

קבלתי דו"ח על "כניסה לצומת שלא היה ביכולתי לחצותה"

אסתר 28/06/11
כשנכנסתי לצומת היה אור ירוק, והתנועה זרמה. כנראה שהרמזור בצומת הבא בדיוק התחלף לאדום, כי פתאום התנועה נעצרה ומצאתי את עצמי תקועה באמצע הצומת עד שהרמזור התחלף לאדום.בדו"ח נכתב "עברה על תקנה 65 לת"ת" ו"הנ"ל נכנסה לצומת כשברמזור המוצב בכיוון נסיעתה אור ירוק, כשרמזורה התחלף לאדום הנ"ל נעמדה באמצע הצומת". הקנס: 500 ש"ח+ 6 נקודות.אני בטוחה שלא הייתה לי שום דרך לדעת שהתנועה תעצר פתאום, וזה גם מה שאמרתי לשוטר.מה אני אמורה לעשות עם זה? להגיש בקשה לביטול? בקשה להישפט? 

אם כן דברים...

doom 28/06/11
ואת בטוחה שלא הייתה שום אפשרות לצפות את הדבר ותוכלי לשכנע את השופט, את יכולה לבקש להשפט תוך 90 יום - בקשה בגב הדו"ח, כמובן יעוץ עם עו"ד לא יפריע.חשוב מה כתב שוטר בנסיבות

סיטואציה בעייתית

יעקבי 28/06/11
שלום אסתר,
הסיטואציה שתיארת בעייתית. מצד אחד נכנסת לצומת בירוק והתנועה זרמה ומאידך נתקעת במרכז הצומת.
חשוב לדעת מה ראה השוטר ומה רשם בנסיבות. לפי אלה אפשר לדון במקרה.
עקרונית, היית צריכה לצפות קדימה ולודא שיש באפשרותך לחצות הצומת. משלא עשית זאת (כי פשוט זרמת עם התנועה) נקלעת למצב הזה.
מי שכבר נכנס לצומת חייב לפנות אותו על מנת שלא להפריע לתנועה.
בקשה לביטול? - מה הנימוקים שלך?
בקשה להישפט? - את עלולה להיות מורשעת בדין ועונשך יוחמר.
אני מניח שאת נהגת נורמטיבית ועל כן עומדת לך האופציה לבקש המרה באזהרה, כך תחסכי מעצמך את הקנס ואת החיוב בנקודות.
בהצלחה.

כניסה לצומת לא פנוי

עו"ד רות גדרון 29/06/11
שלום אסתר

הסיטואציה אכן בעייתית לכאורה היית צריכה להכנס לצומת רק אם היה ברור שתחצי אותו באור ירוק.
יחד עם זאת אם עברך התעבורתי תקין אני ממליצה לבקש להשפט ולנסות להסביר לשופט את כל מה שאמרת בפורום זה .
קחי בחשבון שכאשר מבקשים להשפט נחשפים לכל עונש אפשרי כולל פסילה בפועל , אף על פי שנוכח הנתונים הסיכויים לפסילה נמוכים מאוד במקרה זה .

עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.

כמה מותר למטען מהמשאית לבלוט מאחורה?

אברהם שבת 28/06/11
כמה מותר למטען מהמשאית לבלוט מאחורה?



תודה לעוזרים.

עד שליש מאורך משטח ההטענה

יעקבי 28/06/11
שלום אברהם,
הנה לך נוסח התקנה הרלוונטית:
תקנה 85 סעיף ה'
(1) המטען אינו חורג יותר משליש אורכו של משטח ההטענה ובלבד שהמטען מהווה יחידת אורך אחת וחלוקת העומס על הסרנים תהיה לפי תקנות אלה;
(2) ברכב שאורכו יחד עם המטען החורג עד 20 מטרים - כאמור בפסקה (1) ובתנאי שהרכב יסומן בשלטים לפני הרכב ומאחוריו ובהם המלים "זהירות מטען ארוך" והותקנו ברכב מחזירורים כאמור בתקנה 345(ג) שיותקנו בקצוות המטען מאחור, אם המטען חורג מאחורי הרכב ומלפנים אם המטען חורג מלפני הרכב; עלה אורך המטען החורג על מטר אחד יותקנו שני מחזירורים כאמור;
(3) עלה אורכו של הרכב יחד עם המטען החורג על 20 מטרים לא יוביל בו אדם את המטען החורג אלא אם קיבל היתר לכך מאת קצין המשטרה ובהתאם לתנאי ההיתר.

סעיף (ו) נדרש רכב ליווי לפי הוראות תקנה זו, יותקן בו שלט מלפניו ומאחוריו ובו המלים "זהירות - מטען חורג" והנוהג ברכב הליווי יסע במרחק המאפשר לו קשר עין עם הרכב המוביל את המטען החורג.

צילום מהירות מופרזת ע"י מצלמה

b_moshe 28/06/11
קיבלתי דוח שהגיע לחברה בה אני עובד, עבור רכב ליסינג שברשותי. נהיגה במהירות 125 קמ"ש במקום 90 קמ"ש בכביש החוף.המצלמה לפי הדוח הינה אלקטרונית. ודרישה לתשלום קנס 3000 ש"ח שנראה לי מופרז כולל 8 נקודות.מה האופציות האפשריות? מה עליי לעשות?
תודה רבה.

רכב חברה

doom 28/06/11
קיבלת קנס שהוא פי 4 מסכום הרגיל -750 שקל לנהיגה מ21קמ"ש מעל המותר כי רכב שייך לחברה, אתה יכול לשלוח מכתב למפנ"א בדואר רשום(כתובת בגב הדו"ח) עם בקשה להסב דו"ח על שימך כי אתה מי שנהג בפועל ואז תקבל דו"ח עך 750שח+8נק' הביתה או אתה יכול לשלם 3000 ואז לא תקבל נקודת כי אין באפשרות משטרה לשייך עבירה לבן אדם ספציפי(זה בעצם סיבה לכפל קנס)

ל-doom שלום פנייה זו מיועדת אליך

אורן 28/06/11
גם אני קיבלתי היום דוח תנועה ע"ס 3000 (רכב חברה) מראיה של מצלמה אלקטרונית בגין נסיעה של 31 קמ"ש מעל המותר, כביש שבו מותרת הנסיעה 90 נסעתי 121 קמ"ש, לפי מה שרשמת בתחילת פורם זה, שניתן להעביר אותו על שמי ולשלם קנס מופחת+נקודות, השאלה שלי היא, האם ניתן להמיר את הדוח לאזהרה (לפי הבנתי מי שאין לו דוחות שנתיים אחורה יכול לקבל?
במידה ולא מה ניתן לעשות? ואיך אני יודע באיזה סוג של מצלמה צילמו אותי?
(מפני שאני רוצה לעשות חישוב של ההפחתה הנדרשת בעת הצילום דבר שאולי יתן לי קצת אור לגבי הנקודות), תודה.

הסבת דוח עיריית חולון

רונית 28/06/11
קיבלתי דו"ח חניה ושלחתי להם בקשה להסבת הדו"ח על סמך הצהרת העובד והעיריה ביקשה חתימת עו"ד על ההצהרה ומכיין שהעובד לא עבד אצלי יותר ביקשתי שיסבו את הדו"ח מאחר ובעבר הם כן הסבו את הדוח העיריה סירבה בכל זאת ונכון להיום הם טוענים שדוח חלוט ועלי לשלמו ולא ינקטו בהליכים כמו הוצאה לפועל וטוענים כי אין באפשרותי להישפט למרות שיש בידי את ההיתכתבויות. מה עלי לעשות?

הארכת מועד להישפט

עו"ד רות גידרון מנהלת 29/06/11
שלום רונית

המועד לבקשה להשפט עבר
ולכן באפשרותך להגיש בקשה להארכת מועד להישפט.
והכל, כפוף לכך שהדו"ח לא שולם.


בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה

שדרות העצמאות 58, בת ים

054-4713923

rgidron.adv@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דו"ח חנייה מהעירייה הגיע לאחר 4 חודשים – האם תקין?

אלי 28/06/11
האם ישנו טווח זמן שבו יש לשלוח את הדו"ח לאזרח?אשמח לקבל הפניות לחקיקה או פסקי דין רלוונטיים, משום שביקשתי להישפט, ואני כרגע אוסף חומר לבית המשפט.

מבקש תשובה ממי שיודע בבקשה

אלי 06/07/11

נהיגה עם אוזניה

טלטל 28/06/11
שלום רב,
אבקש לדעת האם מותר לנהוג כשלאוזן מחוברת אוזניה ואני משוחחת בטלפון הנייד (אינו מוחזק על ידי). שמעתי שלאחרונה חלו שינויים בהקשר זה ויש איסור מוחלט - האם הדבר נכון ?

מה שתארת, תקין

אבי 28/06/11

נכון אבל מסוכן

גיא למען הבטיחות בדרכים 29/06/11
אוזניה באוזן אחת מותרת. יש להקפיד שהאוזן השניה תהיה מואזנת למתרחש בכביש.
כמו כן המכשיר אמור להיות במקום שלא יפול או יעוף. רצוי שיהיה ב"מחזיק הכוסות" וכד'.
יחד עם זאת ברגע שהאוזניה באוזנך, תשומת הלב לא כל כך בכביש ויותר בשיחה. שימי לב לכך! רצוי לדחות את השיחה, או לעמוד בצד.
באחריות נהגת – אסון מנעת!

חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !

גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com

שיחת טלפון באוזניה ללא דיבורית

עו"ד רות גדרון 29/06/11
שלום טלטל

ניתן לשוחח עם אוזניה, יחד עם זאת המכשיר עצמו צריך להיות מקובע ובוודאי שאין להחזיק אותו ביד.


רות גדרון, עו"ד-מנהלת פורום תעבורה.

ביטול דווח מהירות ממצלמה שנשלח לחברה לאחר 5 חודשים

אילן 27/06/11
האם החברה רשאית לבטל דווח מהירות שניתן לרכב שרשום על שמה בעילה שנשלח לאחר 5 חודשים במקום 4 כנדרש בתקנה הרצ"ב

כמוא להלן
א1) היתה העבירה עבירת תעבורה כמשמעותה בפקודת התעבורה, שהחשד לביצועה מבוסס על צילום רכב כאמור בסעיף 27א לפקודה האמורה, לא יוגש עליה כתב אישום ולא יומצאו לבעל הרכב בענינה הזמנה או הודעת תשלום קנס, אם כתב האישום, ההזמנה או הודעת תשלום הקנס טרם נשלחו ועברה תקופה כמפורט להלן:
(1) ארבעה חודשים ממועד ביצוע העבירה, למעט רכב כאמור בפסקה (2);
(2) שישה חודשים ממועד ביצוע העבירה, אם היה הרכב רכב חדש או רכב מסוג שקבע שר התחבורה, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת

אבקש התיחסות לסעיף 2 והאם הוא דן ברכב הרשום על שם חברה

בדיוק - סעיף 2 כולל רכב חברה

doom 27/06/11
לצערי אין עילה לביטול

מהי חריגת המהירות? בדרך עירונית/בין-עירונית?

עו"ד שירלי לוז 27/06/11

דוח תאגיד

שלג 27/06/11
שלום.קיבלתי דוח תאגיד(ע"ש החברה).איך אני מסב אותו על שמי?מה התהליך?תודה

יש לשלוח בקשה למפנ"א

doom 27/06/11
עם כל הפרטים השייכים ובקשה להסב את דו"ח על שמךדו"ח חדש עם סכום  קנס רגיל תקבל בדואר

תאונה בגלל צד ג

סטודנט 27/06/11
אני צריך פסיקה או ספרות
בקשר נתבע שמודה שהייתה תאונת דרכים רק שהוא לא האחראי אלא צד ג הוא זה שאחראי על התאונה

שאלתך לא מובנת

עו"ד שירלי לוז 27/06/11
לא ברור מהי השאלה המשפטית שעליה אתה מחפש פסיקה/ספרות.

דוח חניה עיריית ירושלים

אלי בן שושן 27/06/11
שלום , מקווה שזהו הפורום הנכון לשאלתי , בשנת 2003 קיבלתי דוח חניה בירושלים , היות והיתה בעיה ברכבי ונאלצתי להחנות על מדרכה כאשר זו איננה בשימוש הכוונה: קבלן מטעם העירייה שיפץ את המקום , צינורות , ביוב , חשמל אספלט , כורכר וכו' , מדרכה זו היתה מתוחמת בסרט צהוב סביב ! ואין היתה זמנית לשימוש הציבור , ולכן מצאתי לנכון להחנות את רכבי במדרכה זו .. כאשר אינני מפריע כלל , יוזכר כי נכון לשעתיים אלו בהם חנה רכבי , לא היו עובדים מטעמו של הקבלן ! ולא נעשתה כל עבודה שהיא , אשמח לדעת אם עברתי עבירה רשותית כלשהיא ? אע"פ פניותי הרבות והסבריי, עיריית ירושלים איננה מוצאת לנכון לבטל דוח זה בטוענה כי " סיכנתי עוברי אורח ... " זהו האבסורד איתו אני נאלץ היום להתמודד בהוצאה לפועל  , תודה רבה על תשובתכם ועזרתכם 

חניה על מדרכה

עו"ד שירלי לוז 27/06/11
מהי העבירה שיוחסה לך בדוח?מדוע לא ביקשת להישפט על העבירה בשנת 2003?

חניה עקב תקלה

יעקבי 27/06/11
שלום אלי,
קשה להתגונן כאשר העברה היתה מזמן.
חניה בניגוד לחוק עקב תקלה חייבה אותך לנקוט כמה צעדים:
1. הצבת משולש אזהרה.
2. הפעלת 4 מאותתים (מצוקה/אזהרה)
3. פתק על החלון המצהיר על תקלה.
4. להשאיר מישהו ליד הרכב או להודיע למאן דהוא הנמצא בסמוך כדי שיסב תשומת לב השוטר/פקח כי הינך עומד לשוב במהרה.
פקח/שוטר הרואה את אלה מבין שמדובר בתקלה.
אם נקטת חלק מהצעדים אלה (ציין אותם במכתבך) ובנוסף אם יש ברשותך אישור על תיקון התקלה במועד ההוא שלח למחלקת הפיקוח על החניה. לרוב הם מבינים!
בהצלחה.

חידוש רשיון לאחר פסילה ע"י בימ"ש

טל 27/06/11
שלום רב,בשנה הבאה תסתיים תקופת פסילה בת מספר שנים שנגזרה עלי בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות. מספר חודשים לפני המשפט,  ובטרם פקיעת 90 ימי הפסילה המנהלית, זומנתי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שם מילאתי שאלוני אישיות ולאחריהם נערכו לי שיחות עם פסיכולוגית ולאחר מכן עם פסיכיאטר. ראשית, ברצוני לדעת האם מדובר בפרוצדורה רגילה במקרים של גרימת מוות ברשלנות, או שמא ההפניה לפסיכולוגית ו/או לפסיכיאטר מהווה אינדיקציה לכך שנקבע לגבי ממצא כלשהו? ממצא אשר לא הובא לידיעתי? האם יתכן שנקבע כי אינני כשיר לנהיגה, וזאת מבלי שנמסרה לי על כך הודעה ומבלי שנמסר לי מהי העילה לקביעה כאמור? (או שממילא כאשר קיים הליך תלוי ועומד בבימ"ש, הסמכות להורות על פסילה מצויה בידי ביהמ"ש ולא בידי המכון?)בקרוב תסתיים תקופת הפסילה ואני שוקל אם לנסות ולקבל רישיון נהיגה מחדש. ברור לי שאצטרך לעבור שיעורים + תיאוריה, אך האם יש לפנות תחילה למכון הרפואי? משרד הרישוי? ולקבל אישור כלשהו מראש? האם להתכונן להפניה לועדות רפואיות וכו'? לחילופין, פשוט לנסות לקבל את הרישיון ולחכות ולראות אם יפנו אותו לועדות או למכון? אשמח אם תוכלו לשפוך מעט אור על ההליך. תודה

פנה טלפונית למוקד משרד הרישוי

אורן המקורי 27/06/11
וברר האם מלבד הפסילה הקיימת ישנה הגבלה כלשהי המונעת ממך בתום הפסילה לגשת ולהוציא רשיון נהיגה.
לחילופין אתה יכול לגשת לאחד הסניפים.

עזיבת עבודה עקב מעבר לחו"ל וקבלת פיצויים

ש.ג 27/06/11
אני כבר מועסק בחברת תקשורת 5 שנים, וסוף שנה נוסע לארה"ב ללימודי תואר ל-4 שנים, רציתי לדעת האם יש דרך לקבל פיצויים בצורה נכונה וללא בעיות למעסיק?

נא העבר את השאלה לפורום דיני עבודה

דוד, מתנדב בתנועה 27/06/11

נהיגה במהירות מופרזת

אבא 26/06/11
אבא שלי נהג במהירות מופרזת ברמת הגולן ותפס אותו שוטר...
בפועל השוטר נתן לו רישיון זמני ושלח אותו הביתה, להתייצבות בבית דגן.
המשפט עצמו צריך להיערך בצפת... אבל אנחנו תושבי המרכז... מה עושים? איך מעבירים את המשפט לתחום מחוז מרכז?

כמה אפשרויות

דוד, מתנדב בתנועה 26/06/11
ראשונה: אם אתה מודה באשמה, אתה ממלא את הטופס שמחובר אל דו"ח התנועה שקיבלת ומקבל את ההרשעה והעונש בדוארשניה: כדאית במידה שאתה מודה ובודאי כדאית אם אתה לא מודה: תמנה לך עו"ד שיתיצב במקומך בבימ"ש ויכפור בשמך באשמהשלישית: העברה לבימ"ש אחר: פרוצדורה מאד קשה, אבל ניתן לבקשאין בעיה להגיע לצפת, זה בארץ. במהירות נסיעה חוקית זה 3 שעות מהמרכז. 

מה ניתן לעשות לאחר דוח על נהיגה ללא רישיון בתוקף?

עופר 25/06/11
שלום רב!קיבלתי דוח על נהיגה ללא רישיון בתוקף,בטעות מסרתי לשוטר רישיון תקף עד :25/03/2010 כשהעברה בוצעה ב:10/12/2010 כשבפועל הרישיון האחר שקיבלתי היה עד 25/10/2010אני פועל בדחיפות לקבל רישיון זמני זאת בגין קנסות ,בנוסף לצערי אני חייב הוצאה לפועל ,ועקב זאת מעוקב רישיון.למען האמת המכה של חיי ,שאני אב שכול,והכול מתגמד,רק מה ,לא מעניין את אף אחד מצבי,ולא פעם אני חושב ,מה היה קורה אם האדם שבפניו אני עומד היה גם הוא אב שכול?!לא מאחל לאף אחד בעולם מה זה!!.השמיים נפלו , הכול עומד מלכת ,לא יודע מה לעשות בכול רגע נתון.הכול מבולבל,חוסר תפקוד בכול הקשור בסדר,ותשלום התחייבות,וכך אני מגיע למצב שרישיון הנהיגה שלי בסכנה.הרצה מאוד לקבל הדרכה דחופה ,זמני אוזל ,המשפט נקבע לחודש 09/2011,תודה מראש על כול עזרה שתינתן.

עידוד

יעקבי 25/06/11
שלום עופר,
מן השמיים תנוחם. יחד עם זאת עליך לעודד את עצמך ולטפל בבעיית הקנסות.
היות שרישיונך מעוכב בגלל חובות (לאחרונה עיכוב הרישיון הפך שיטה לגביית קנסות) אין לך אלא להתעשת ולשלם את הקנסות והחובות.
נסה להגיע להסדרי פריסה.
לידיעתך, נהיגה כאשר פג תוקף הרישיון הזמני - האשמה נחשבת מתאריך התפוגה של הרישיון הקבוע.
עשה כל מאמץ להגיע למשפט עם רישיון תקף, מה שיוכיח כי פעלת לתיקון המצב. אם הצלחת לקבל רישיונך בחזרה תוכל לפנות לתובע במטרה להגיע להסדר מניח את הדעת ולחסוך מזמנו של בית המשפט. בינתיים הימנע מנהיגה כדי לא להחמיר את המצב.
מאחל לך הצלחה ותקומה.

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף

עו"ד שירלי לוז 26/06/11
החוק היבש קובע שעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף - כשרישיון הנהיגה פקע ועד 6 חודשים מיום פקיעתו - הינה עבירת קנס של 250 ש"ח. בנסיבות שבהן רישיון הנהיגה פגע מעבר ל-6 חודשים, מדובר בעבירה של זימון לדין.ישנם שוטרים שלקחו את זה צעד אחד קדימה והחליטו שלא למנות בתקופה זו רישיונות נהיגה זמניים, ומתייחסים למועד פקיעת הרישיון הקבוע בלבד - ללא ביסוס לכך בדין. אני מציעה לך לפנות לתחנת המשטרה הרלוונטית עם רישיון הנהיגה הנכון ולבקש שיבטלו לך את הזימון למשפט ויתנו לך במקום דוח לתשלום קנס. אם לא יהיה מענה הולם במשטרה, פנה ללשכת התביעות בעניין.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד

נתפסתי בנהיגה בשכרות.

asi 25/06/11
שלום לכולם =)בשעה 10 בערב שתיתי כ -300 מיליליטר וודקה.לאחר מכן נכסתי להתרחץ בים ,בשעה 4 בבוקר הרגשתי פיקח וכשיר לנהיגה, שתיתי כמה כוסות קפה ויצאתי לדרך .נעצרתי לבדיקת שיכרות ויצא לי 295 מיליגרם לליטר.לפני בדיקת הינשוף השוטר ביצע בדיקת הליכה קו ישר שאותה עברתי בהצלחה אף על פי כן זה לא נכתב בדו"ח.לשוטר אמרתי ששתיתי כמה בירות ,שללו לי את הרישיון ל30 יום ויש לי זימון לבית משפט.אני בן 17 ,נהג חדש.מה צפוי לי בבית המשפט ? ומה לטעון ?מה הסיכוי לנצח ?

גש בהקדם להתייעץ באופן פרטני עם עו"ד

אורן המקורי 25/06/11
לבד לא תוכל לנצח אם בכלל.
הענישה למי שמורשע בעבירת נהיגה בשכרות היא מחמירה!! מדובר על פסילת מינימלית של הרישיון לשנתיים ימים בנוסף לכל עונש אחר.
בל נשכח שביצעת את העבירה שאתה נהג חדש.
רק עו"ד יוכל לבדוק לגופו את המקרה שלך ולראות אם יש בו נקודות תורפה (בטפסים שמולאו) שיוכלו להועיל לך.

מקרה גבולי

יעקבי 25/06/11
שלום ASI,
נתפסת נוהג עם כמות מזערית מעל רף ההרשעה שהוא 290. (הרף לפי החוק 240).
בעוכריך: היותך נהג חדש. בית המשפט נוטה להחמיר עם נהגים חדשים.
העונש על נהיגה בשכרות הוא מינימום שנתיים יחד עם זאת ישנם שופטים הנוהגים מידתיות בענישה.
לידיעתך, אם תורשע בעברה של נהיגה בשכרות, משרד הרישוי יחייב אותך לעבור מבחן תיאוריה וטסט מחדש (עיין ברשימת העברות של התוספת השלישית הנוגעת לעברות של נהג חדש).
מה תעשה? ראשית דייק בעובדות (מצד אחד כתבת ששתית כ- 300 מ"ל וודקה מאידך סיפרת לשוטר ששתית כמה בירות).
בדיקת מאפיינים שעברת רשומה בדו"ח מיוחד ולא בטופס אותו קיבלת.
שנית, כדאי ורצוי להתייעץ עם עו"ד המתמצא בנושא. אם לא ימצא פסול בנוהלי הבדיקה והרישומים הרבים שעברת כי אז מצבך לא מזהיר.

נהיגה בשכרות

עו"ד שירלי לוז 26/06/11
אסי שלום,הרשעה בעבירה של נהיגה בשכרות גוררת לצידה פסילת *מינימום* של שנתיים. בנוסף, משרד הרישוי יחייבך להוציא רישיון נהיגה מחדש.עורך דין מוכשר יכול "למזער את הנזקים" ובמקרים מסוימים אפילו להוביל לזיכוי מוחלט.על כן, עצת מיליון הדולר בנוגע לתיקי שכרות אם הרישיון חשוב לך- גש עו"ד.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד

נהג צעיר ושותה? או שאני השיכור???

גיא למען הבטיחות בדרכים 27/06/11
isa, יעני כל הפרסומות, כל התשדירים, כל התאונות, כל ה....... לא הזיזו לך אפילו כלוםםם........ פשוט מדהים!!!!!!!! איך אתה מסביר את זה?
ברשותך, מצידי היה יוצא לך אפילו מתחת לרף שבחוק, בשבילי אתה שיכור = רוצח!!!!!! מעניינת אותי תגובת הוריך לעניין............
YRROS, ילד צעיר ולא רציני ולא אחראי! הרי אתה מבין שזה מסוכן לנהוג כשיכור על הכביש אז למה סיכנת אותנו???
כואב לי מאוד שעדיין יש צעירים עם רוח שטות ואולי אף הורים שאינם מקפידים על נהיגת ילדיהם.
אני מקווה שהשופט יחרוג מהמקובל ויתן לך עונש חמור כדי להרתיע ולהסביר לצעירים את הסכנה במעשה שלך.
על אף דבריי הקשים אני מקווה שתקבל אותם בהבנה.

קרא את הקובץ המצורף ותבין לאיזה אסון היית עלול להביא.

באחריות נהגת – אסון מנעת!

חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !

גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com

צפון(עכו) לייד לבנון

קרמר 24/06/11
הסיפור שלי הוא מעט מוזר, התחלתי להתבגר אחרי גיל 30.
יש לי דוחות תנועה+כנס של משפט על סך 7000 משנת 2008 מאז לא שלמתי את החוב ורשיוני נשלל לשנתיים.
חזרתי למעגל העבודה( כן כן בצפון אין לכולם עבודה)ועכשיו עד שיש לי סוף סוף חשבון בנק, אכלתי אותה בעיקול החשבון.
עכשיו ניגש לשאלה( אחי מעוניין חעזור לי ולשלם את החוב בתשלומים),
מברור לגבי פירוט הדוחות נתקלתי בדוח שלא זכרתי שקבלתי אותו, ואז באחת המגירות בשולחן נתקלתי בדוח. בדוח כתוב דבר כזה.
נסעתה במהירות של 50 קמ"ש , במקום שמותר לנסוע 50 קמ"ש.
מ-750 ש"ח זה הוכפל ל- 1500 ש"ח + ריבית ותוספות.
ניסיתי בשלב זה לבקש לשלם את כל החוב שהגיע היום ל- 11600ש"ח כולל הדוח הנ"ל אך בקשתי לא לשלם אותו מהסיבה שציינתי, ובתנאי שיסירו את העיקול. קבלתי סירוב מוחלט( מרשות האכיפה והגבייה)פניתי למוקד משטרה *9666 ונאמר לי שהם מופתעים לגבי הדוח הנ"ל אך הם מנועים מלעזור לי גם בגלל שהדוח משנת 2008 לכןהציעו שאכך עוו"ד.
עוו"ד עולה כסף החשבון שלי מעוקל, סגרו לי את החשמל , ועכשיו אני כותב את ההודעה מהבית של אחי.
אשמח לעזרה מהירה....

אל תעמיד תנאים

יעקבי 24/06/11
שלום קרמר,
העובדה שלא שילמת את הקנסות במועדם אינה מעניקה לך הנחה או אפשרות להתמקח.
בבואך לדון עם רשות הגבייה על פריסת תשלומים אתה לא במעמד שמאפשר לך הצבת תנאים. אתה בא לבקש התחשבות (פריסת תשלומים).
העיקול יוסר מן הסתם לאחר שתיפרע את חובותיך.
אשר לדו"ח מהירות: בטוחני שמדובר באי יכולתך לקרוא את הכתוב (כי מדובר בדו"ח ישן). לדעתי הואשמת בנהיגה במהירות 80 קמ"ש (זה מתאים לגובה הקנס).

בקשה להישפט על דוח ישן

עו"ד שירלי לוז 26/06/11
לאזרח ניתנת תקופה בת 90 ימים מיום קבלת הדוח לחלוק על האמור בו ולבקש להישפט. אם לא ביקשת להישפט במסגרת תקופה זו (בין אם שילמת את הדוח ובין אם לאו) ולא שילמת את הדוח - על הקנס המקורי מתווספים הוצאות וריביות וכו'. בנסיבות העניין, משאנו נמצאים שנתיים+ לאחר המועד, רואים אותך כאילו הורשעת ולכן אין אפשרות להעלות בפני המשטרה טענות לעניין הפגמים שנפלו בדוח (שהרי אלו היו צריכים להישמע לפני שנתיים במסגרת משפט).קיימת בפניך האפשרות לפנות לבית המשפט לתעבורה בבקשה לקבלת אורכה להגשת בקשה להישפט בצירוף תצהיר ואולם בהיעדר סיבה מוצדקת לעיכוב בבקשתך, הסיכויים שבית המשפט יאשר בקשה שכזו נמוכים מאוד. בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד

פיטורים

סיגלית 24/06/11
אני עובדת בחברת ביטוח כבר שנתיים וחצי .
רציתי לדעת בבקשה אם אני מתפטרת האם אני אמורה לקבל את הפיצויים?

תודה מראש
שבת שלום

פני לפורום דיני עבודה

עו"ד שירלי לוז 26/06/11

קנס בגין אי מתן זכות קדימה להולך רגל

אביבה 23/06/11
קיבלתי קנס בגין אי מתן זכות קדימה במעבר חציה להולך רגל, שלטענתי לא ראיתי אותו, לאחר עיון בדו"ח ראיתי שהשוטר ציין כי עמד ברחוב זה וזה כ-10 מטר ממקום הארוע, בבדיקה שערכתי במקום מסתבר לי ששם הרחוב שבו עמד השוטר אינו השם שנרשם בדו"ח והרחוב שהשוטר ציין נמצא במרחק כ100 מטר ממקום הארוע, בהמשכו של הרחוב שהשוטר באמת עמד שם ואכן מי שלא מכיר את המקום יכול לטעות ולחשוב שזה אותו רחוב
מהרחוב שהשוטר ציין לא ניתן בכלל לראות את מעבר החציה
האם ניתן על סמך זה לגשת למשפט? האם בגין עבירה כזו , אקבל גם נקודות או רק תשלום קנס בגובה 500 ש"ח?

לקנס בעברה זו נילוות 4 נקודות

יעקבי 23/06/11
שלום אביבה,
יתכן שהשוטר התבלבל בשמות הרחובות ואפשר שתיקן את טעותו במיזכר.
מכל מקום אם היה בקרבת מקום (10 מטר) למעבר החציה בו נעברה העברה ורשם לך דו"ח, חזקה עליו שראה אותה בבירור ומדובר בטעות סופר.
קשה להיתלות באילן נמוך שכזה.
תגובתך לאירוע "לא ראיתי אותו" יש בה הודאה באשמה.
כאמור לעיל, בעבירה זו מקבלים 4 נק'.

דוח על תקינות רכב חברה בזמן העבודה

אפריים 23/06/11
נבדקתי על ידי ניידת בדיקה ונמצאו שתי תקלות שגוררות אחריהן קנס. לא קיבלתי קנס במקום ואמרו לי שישלח אחד כזה. השאלה שלי, למרות שנוכחתי במקום ובדקו לי את הרשיון האם הקנס יגיע על שמי או על שם החברה שרשומה ברשיון הרכב? בדקתי באינטרנט ויש גובה קנס שונה ל "יחיד" מול "תאגיד". האם למרות שנוכחתי במקום עדיין יגיע קנס לתאגיד או שהקנס יגיע אליי?
בנוסף בעל העסק לא מתכוון לתת לי לשלם בכל מקרה על הדוחות-העסק ישלם (אחרי הכל מה אני אשם?). אני רק רוצה לדעת על שם מי יהיה הקנס.
תודה רבה מראש
אפריים

על שמך

יעקבי 23/06/11
שלום אפריים,
תמוה הדבר שלא נרשם לך דו"ח על אתר.
יתכן כי לא היה במקום פנקס דו"חות או שהוא נגמר.
שתי אפרויות:
א. לא ישלחו לך/לחברה דו"ח בכלל.
ב. ישלחו לך דו"ח היות שמדובר בעברה בזמן נהיגה.
הקנס בדו"ח לחברה גבוה פי 4 מקנס לנהג וזאת במסגרת מדיניות לעודד החברות להעביר רישום הדו"ח לנהג.
בד"כ דו"חות חניה ודו"חות מצלמה (רמזור אדום ומהירות) נשלחים לחברה.

ביטול קנס על העמדת רכב על מדרכה שאינה מקום חניה

ליעד 23/06/11
קיבלתי קנס של 500 שח לפי סעיף 5ג- העמדת רכב על מדרכה שלא נקבעה כמקום חניה. באזור שאני גר אין מקומות חניה, יש לי תו שמאפשר חניה באזור,ומאפשר לי לחנות גם באדום-לבן על המדרכה (כבר שנה אני חונה כך ולא נתקלתי בבעיה). אתמול לאחר חיפושים ממושכים חניתי במקום שחניתי בו בעבר על המדרכה באזור החניה שלי. ווידאתי שאני מותיר מעבר לכלי רכב ולמחרת קיבלתי את הקנס. אני רוצה להגיש בקשה להשפט, כדי שימירו את הדוח באזהרה או יפחיתו את הסכום. קראתי באתר שיכולים לבטל לי את הקנס אם לא עברתי עבירת תנועה (פרט לחניה) ב-5 השנים האחרונות, ואם העבירה לא הייתה חמורה ומסכנת. האם טיעונים אלה יכולים להוות עילה לביטול הקנס? האם יש נימוקים נוספים שניתן לטעון? ומהם הסיכויים לביטול הקנס? תודה רבה.

אתה מערבב מושגים

דוד, מתנדב בתנועה 23/06/11
בקשה להמרה לאזהרה מגישים אל לשכת התנועה שמסומנת בראש הדו"ח ופרטיה מעבר לדו"ח.בקשה להמרה לאזהרה תלויה בכך ש:א, ראשית, קודם לכל, תודה בביצוע העבירהב. אתה נהג בעל ותק של 10 שנים לפחותג.אין לך שום עבירת תנועה, כולל חניה, ב- 5 השנים הקודמותיוצא מכך שעצם בקשת המרה לאזהרה מהווה הודאה באשמה.אם אתה מבקש להישפט, נכון שבית המשפט יכול למצוא הגיון בדבריך ולזכות אותך מכל אשמה. יחד עם זאת, מאחר ואתה מודה בביצוע העבירה אך טוען לנסיבות מקלות, בית המשפט עלול לא להשתכנע. במצב כזה בית המשפט לא מוגבל ברמת העונש, כולל שלילת רשיון, מאסר וכיו"ב ענשים על-תנאי.החשוב ביותר הוא שתלמד את הלקח ולא תחנה שלא כחוק.

ממי קיבלת את הקנס?

אורן המקורי 23/06/11
פנה במכתב מסודר בו תשטח את טיעוניך ותבקש המרה לאזהרה.
ביטול אינך יכול לבקש היות וכן עברת עבירה. זה שעד היום לא קיבלת דו"חאין מהווה הדבר עילה לביטול.

אין תו המאשר עברה על החוק

יעקבי 23/06/11
שלום ליעד,
אין תו המתיר חניה לצד אבני שפה אדום-לבן ולא על המדרכה למעט אם יש תמרור המתיר זאת או תו נכה (במקרים מסויימים בלבד).
אין המרה באזהרה לדו"חות חניה.
הפחתת הקנס? על שום מה? מאיזה נימוק?
חנית על המדרכה עם ארבעת גלגלי הרכב במקום שלא הותר ע"י הרשות - בכך עברת על החוק.
בקשה להישפט? רק אם תמציא נימוק משכנע. אחרת אתה עלול להיות מואשם בבזבוז זמנו של ביה"מ ועונשך יוחמר.
חשוב על כך!
הסיכויים לביטול הקנס שואפים לאפס.
דילוג לתוכן