פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שלילת רישיון
יוליה
17/07/11
שלום רב
אם מישהו יכול לעזור אשמח מאוד...
ביום רביעי בעלי קיבל שלילת רישיון לחודש עם בית משפט לנובמבר
הוא היה היציאה לצומת מרחוב וולפסון להר ציון בת"א
הרחוב הוא קטן מממנו אפשר לפנות אך ורק ימינה,יש קו לבן עם תמרור עצור אחריו מעבר חציה
מצד שמאול ישנו בניין גדול שמסתיר לגמרי את שדה ראיה ובחזית הבניין ישנם תחנות אוטובוס ,תנועת אוטובוסים שם גבוה מאוד מכיוון שכל האוטובוסים שיוצאים מתחנה מרכזית עוברים שם.
בעלי עצר בקו לבן בעצור נתן להולכי רגל לעבור והתחיל להתקדם לכיוון שדה ראיה.כשהתקרב לנתיב הראשון בצד שמאול סמוך לבניין עצר אוטובוס בישביל להעלות ולהוריד נוסעים
בעלי התחיל להתקדם עוד כי גם האוטובוס הסתיר לו שדה ראיה,כשוידע שאין מפריע בנתיב השני התחיל להשלים את פנייתו ימינה אך האוטובוס יצא מהתחנה במהירות וציפצף לו
מצד ימין עמד שוטר שעצר אותו ושלל לו את הרישיון לחודש על אי ציתות לתמרור עצור ואי מתן זכות קדימה.
קבעו משפט לנובמבר
עכשיו עד שנת 2005 באמת היו לבעלי עבירות חמורות אני חייבת להגיד
אומנם הנקודות המחקות אבל ההיסטוריה נשארת,בין שנת 2005 ל2008 הוא נקי רק ב2008 היתה עבירה על פלאפון ומאז עוד הפעם לא היה כלום
השוטר הבחין בו כעבריין תנועה כבד ואולי זה השפיע על החלטתו
בעלי סוכן מכירות רישיון זה הלחם שלו
מה לעשות? לאן ללכת? למי לפנות?
מה האונש במקרה הגרוע ביותר ומה יכול להיות במקרה הטוב ביותר?
והאם יש עו"ד שממליצים עליו?
תודה רבה מראש
אם מישהו יכול לעזור אשמח מאוד...
ביום רביעי בעלי קיבל שלילת רישיון לחודש עם בית משפט לנובמבר
הוא היה היציאה לצומת מרחוב וולפסון להר ציון בת"א
הרחוב הוא קטן מממנו אפשר לפנות אך ורק ימינה,יש קו לבן עם תמרור עצור אחריו מעבר חציה
מצד שמאול ישנו בניין גדול שמסתיר לגמרי את שדה ראיה ובחזית הבניין ישנם תחנות אוטובוס ,תנועת אוטובוסים שם גבוה מאוד מכיוון שכל האוטובוסים שיוצאים מתחנה מרכזית עוברים שם.
בעלי עצר בקו לבן בעצור נתן להולכי רגל לעבור והתחיל להתקדם לכיוון שדה ראיה.כשהתקרב לנתיב הראשון בצד שמאול סמוך לבניין עצר אוטובוס בישביל להעלות ולהוריד נוסעים
בעלי התחיל להתקדם עוד כי גם האוטובוס הסתיר לו שדה ראיה,כשוידע שאין מפריע בנתיב השני התחיל להשלים את פנייתו ימינה אך האוטובוס יצא מהתחנה במהירות וציפצף לו
מצד ימין עמד שוטר שעצר אותו ושלל לו את הרישיון לחודש על אי ציתות לתמרור עצור ואי מתן זכות קדימה.
קבעו משפט לנובמבר
עכשיו עד שנת 2005 באמת היו לבעלי עבירות חמורות אני חייבת להגיד
אומנם הנקודות המחקות אבל ההיסטוריה נשארת,בין שנת 2005 ל2008 הוא נקי רק ב2008 היתה עבירה על פלאפון ומאז עוד הפעם לא היה כלום
השוטר הבחין בו כעבריין תנועה כבד ואולי זה השפיע על החלטתו
בעלי סוכן מכירות רישיון זה הלחם שלו
מה לעשות? לאן ללכת? למי לפנות?
מה האונש במקרה הגרוע ביותר ומה יכול להיות במקרה הטוב ביותר?
והאם יש עו"ד שממליצים עליו?
תודה רבה מראש
רק טיפול של עו"ד ,לדבריך
מיקו
17/07/11
עד 2005 היו לבעלך עבירות חמורות ,ובין 2005 ל2008 הוא "נקי " במילים אחרות לא תפסו אותו,,,,, עובדה שב2008 תפסו אותו שוב ומאז הוא שוב "נקי " עד שתפסו אותו היום שוב,
לצערך ,השוטר רואה בו עבריין תנועה כבד כי השוטר מסתכל על גליון ההרשעות שלו בכללותו .
אין מנוס מיצוג של עו"ד במקרה שלו,ועדיף מה שיותר מהר,,,,
לצערך ,השוטר רואה בו עבריין תנועה כבד כי השוטר מסתכל על גליון ההרשעות שלו בכללותו .
אין מנוס מיצוג של עו"ד במקרה שלו,ועדיף מה שיותר מהר,,,,
מרקה קצת מעורפל
doom
17/07/11
אני לא רואה סיבה לשלילה מנהלית על המקום אולי תסרקי לנו דו"ח(הזמנה)? אני חושב שאת את מפספסת פרט חשוב באישומו
אי מתן זכות קדימה- פסילה מנהלית
עו"ד רות גדרון
17/07/11
שלום יוליה
במקרים כמו שתארת ניתן לפסול מנהלית מכיוון שהעבירה מצויה בתוספת הרביעית לפקודת התעבורה.
יחד עם זאת, פסילה מנהלית בגין עבירה זאת אינה שכיחה כלל, ייתכן שזה המקרה המתאים להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית ולבחון הנסיבות.
לגבי התיק עצמו צריך לבחון את הדו"ח וכל חומר החקירה ורק אז יהיה ניתן לתת לך יעוץ אמיתי ומלא.
כמובן ש"חומרת הענישה " מושפעת מנסיבות העבירה ומהעבר התעבורתי של הנאשם.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
במקרים כמו שתארת ניתן לפסול מנהלית מכיוון שהעבירה מצויה בתוספת הרביעית לפקודת התעבורה.
יחד עם זאת, פסילה מנהלית בגין עבירה זאת אינה שכיחה כלל, ייתכן שזה המקרה המתאים להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית ולבחון הנסיבות.
לגבי התיק עצמו צריך לבחון את הדו"ח וכל חומר החקירה ורק אז יהיה ניתן לתת לך יעוץ אמיתי ומלא.
כמובן ש"חומרת הענישה " מושפעת מנסיבות העבירה ומהעבר התעבורתי של הנאשם.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
קבלת דוח חניה בכתובת שלא קיימת
שרון
16/07/11
קיבלתי דוח מהימים האחרונים,
הדוח יגיע רשום,בדוח כתוב שנשלח גם לפני מס' חודשים וזה לא נכון,וזה חשוב מכיוון שהפעם הראשונה שהדוח נשלח זה בחלוף שנתיים,
בנוסף וחשוב אף יותר מקום העבריה שנכתב לא קיים בפועל ,זאת אומרת שציינו כתובת לא קיימת,בדקתי במפות ובשטח,מדובר ברח' קטן ובדוח מצויין מס' כתובת גדול משמעותית מהמס' כתובת האחרון בפועל,
כמובן שלא ביצעתי כול עבירה ,אבל מדובר בדוח משטרה,מה עושים,קיבלתי רק ברירת קנס בלי אפשרות להישפט,
הדוח יגיע רשום,בדוח כתוב שנשלח גם לפני מס' חודשים וזה לא נכון,וזה חשוב מכיוון שהפעם הראשונה שהדוח נשלח זה בחלוף שנתיים,
בנוסף וחשוב אף יותר מקום העבריה שנכתב לא קיים בפועל ,זאת אומרת שציינו כתובת לא קיימת,בדקתי במפות ובשטח,מדובר ברח' קטן ובדוח מצויין מס' כתובת גדול משמעותית מהמס' כתובת האחרון בפועל,
כמובן שלא ביצעתי כול עבירה ,אבל מדובר בדוח משטרה,מה עושים,קיבלתי רק ברירת קנס בלי אפשרות להישפט,
רחוב זה לא בעיייתי כל כך
doom
17/07/11
יש רחובות ללא שם, רחובות עם מספרים גדוליםקופצים ,סביר להניח שבדו"ח מקור שוטר הרחיב בתיאור מקום, וקלדנית לא.שאלה אחרת, האם זו טעות יחידה?סיכוי קלוש ששוטר טעה בו זמנית ב3 דברים:1. לוחית זיהוי2. יצרן רכב3. צבע רכב.
ביטול דו"ח
עו"ד רות גדרון
17/07/11
שלום שרון
תמיד אפשר להגיש בקשה להישפט.
כמו כן לגבי המועד צריך לבחון מתי נשלח בפעם הראשונה ולבחון את האפשרות להגיש בקשה לביטול הדו"ח בשל התישנות.
בהצלחה
עו"ד גדרון-מנהלת פורום תעבורה.
תמיד אפשר להגיש בקשה להישפט.
כמו כן לגבי המועד צריך לבחון מתי נשלח בפעם הראשונה ולבחון את האפשרות להגיש בקשה לביטול הדו"ח בשל התישנות.
בהצלחה
עו"ד גדרון-מנהלת פורום תעבורה.
סימון איקס על הכביש ללא תמרור
קארין
16/07/11
החנתי במקום בו לכל האורך מחנים רכבים באלכסון צמוד למדרכה.
חלק מהמשך הכביש מסומן באיקס. (חשוב לציין שאין כניסה לחנייה)
אין תמרור של רכב נכה / רכב ביטחון או כל תמרור אחר אשר יעיד / יתריע/ יאסור את החנייה ולכן רכבים רבים מחנים שם מדי יום בהמשך לשאר הקטע בו מחנים רכבים.
כשיצאתי מעבודתי הבחנתי בדוח מטעם העירייה אשר הפירוט בו שהחנתי בניגוד לתמרור אשר אוסר את החנייה.
האם יש הצדקה לביטול הדוח אם אין שום תמרור? ?
אודה על תשובתכם!
חלק מהמשך הכביש מסומן באיקס. (חשוב לציין שאין כניסה לחנייה)
אין תמרור של רכב נכה / רכב ביטחון או כל תמרור אחר אשר יעיד / יתריע/ יאסור את החנייה ולכן רכבים רבים מחנים שם מדי יום בהמשך לשאר הקטע בו מחנים רכבים.
כשיצאתי מעבודתי הבחנתי בדוח מטעם העירייה אשר הפירוט בו שהחנתי בניגוד לתמרור אשר אוסר את החנייה.
האם יש הצדקה לביטול הדוח אם אין שום תמרור? ?
אודה על תשובתכם!
X על הכביש הוא תמרור סוברני
יעקבי
16/07/11
שלום קארין,
X (מעטפה) על הכביש הוא תמרור בפני עצמו. בשמו החדש - 820.
הוראתו: מקום אסור לחניה.
לא מתלווה אליו תמרור על עמוד.
מסומן בד"כ בכניסה לחניות פרטיות, בכניסה לחניונים, לפני שערים, גישת חירום לרכב הצלה ועוד.
X (מעטפה) על הכביש הוא תמרור בפני עצמו. בשמו החדש - 820.
הוראתו: מקום אסור לחניה.
לא מתלווה אליו תמרור על עמוד.
מסומן בד"כ בכניסה לחניות פרטיות, בכניסה לחניונים, לפני שערים, גישת חירום לרכב הצלה ועוד.
התמונות אינן מראות את מיקום העברה
עמית
16/07/11
סימון X ע"פ הדרך הנו תמרור(820) לדבר וענין שאומר - מקום אסור לחניה מסומן בצבע לבן: אסורה חניה בתוך השטח המסומן.על פניו הדו"ח תקין.יש לבדוק ברשות המקומית, האם ישנו פרוטוקול לענין הצבת הסימון כדין.
אי קבלת פרטים של בעל הרכב בתאונת דרכים
אורית
15/07/11
שלום,לפני כשבוע פגעתי ברכב חונה פגיעה קלה יחסית (מעיכה של טמבון אחורי). בעל הרכב לא היה באיזור, ויצא אלי בחור, העובד במגרש המכוניות הסמוך, ואמר שהרכב שייך לחברו ושהוא מוכר אותו. בזמן שדיברתי עם סוכנת הביטוח שלי, הוא לטענתו ניסה ליצור קשר עם בעל הרכב ללא הצלחה. בסופו של דבר, השארתי את הפרטים שלי כדי שימסור לבעל הרכב שיצור עימי קשר. הוא לא היה מוכן למסור את פרטיו בשום אופן.היום קיבלתי שיחת טלפון ממישהו אחר שטען הוא "מיופה הכח" של בעל הרכב, ששאל מתי אני מתכוונת לתקן את הנזק..תוכן השיחה אולי פחות חשובה, כי מה שמטריד אותי באמת, שבכל הסיפור הזה אין בעל הרכב. אמרו לי שאם אדם הוא מיופה כח, זה אמור להיות מסמך המפרט בדיוק לאילו פעולות הוא מיופה וגם אמורה להיות חתימת נוטריון. כי אח"כ בעל הרכב יוכל לתבוע אותי על הרבה מעבר לנזק האמיתי לרכב שלו (שלא הסכים לתיקון שלי או יוסיף לזה איזו עגמת נפש או עוד כל מיני דברים..). ושלא נדבר על זה שאולי הרכב בכלל עבר טוטסלוסט או הורד מהכביש או גנוב..שאלותיי הן:1. האם אני סתם פרנואידית או שזה באמת מחשיד שבעל הרכב לא בתמונה ואיך עליי לנהוג במקרה זה מול "מיופה כח" הזה?2. הייתי רוצה לקרוא את לשון החוק בנוגע למתן יפוי כח. איפה אפשר למצוא כזה חוק ואיך הוא נקרא?תודה רבה מראש,אורית
שיפנהלחברת הביטוח שלך.ואם את רוצה להיות רגועה
מיקו
15/07/11
תימסרי הודעה (אפילו לא תלונה ) וזהוא.
הזמנה לבית משפט עבור גרימת תאונה
ויטלי
15/07/11
לפני שנה וחצי בהיותי נהג חדש ונהג צעיר (הייתי בן 24 לקראת סיום תקופת נהג חדש), גרמתי לתאונת דרכים - סטיתי לנתיב הנגדי והתנגשתי חזיתית ברכב ממול. התאונה התרחשה, באיזור יהודה בכביש 60. כביש ללא תמרורים בשטח הררי אחרי גשם. נסעתי בחלק שהוא ירידה עם עיקול מתמשך ימינה, בשלב מסויים העיקול ניהיה חד, לא הספקתי להאיט למהירות מספק והחלקתי לנתיב הנגדי. אציין מספר עובדות:
- לא חציתי את המהירות המותרת - כביש בין עירוני ללא תמרור מגביל מהירות - 80 קמ"ש.
- בכביש אין בכלל תמרורי אזהרה לגבי פניות וירידות, כמו משולש אדום וזברת חצים עם מחזירי אור.
- נסעתי פעם ראשונה בכביש הזה.
- מיד לאחר ההתנגשות, ניגשתי לרכב הנפגע, כדי לבדוק את מצב הנוסעים ובמידת הצורך להגיש עזרה ראשונה.
- אחת הסיבות לכך שהתאונה לא נמנע, היא העובדה שאני לא נוהג בצורה מופרזת ואף פעם הייתי במצבים מסוכנים.
-התאונה התרחשה בצהריים, לא הייתי עייף ולא הרגשתי רע, הייתי חגור.
- אין לי שום עבר פלילי או עבירות תעבורתיות אחרות.
- נסיעה הייתה הכרחית. הייתי צריך להקפיץ את אח שלי לבסיס.
בכתב האישום שקיבלתי צוינו עבירות הבאות:
- נהיגה ברשלנות
- אי האטה בעקומה
- נהיגה במהירות בלתי סבירה
- גרימת תאונת דרכים, נזק וחבלה
- חבלות של ממש
- חציית קו הפרדה רצוף
איך אני צריך להתייחס לשני סעיפים: נהיגה ברשלנות ומהירות בלתי סבירה? הרי לא חציתי את מהירות המותרת וגם לא ביצעתי איזושהי פעולה רשלנית, כגון: אי התייחסות לתמרור, נסיעה עם אורות כבויים בחורף, ניסיון להשתולל בכביש וכו'. האם ייתכן שהנפגעים טענו שאני כן חציתי את המהירות המותרת וניסיתי לעשות את הפנייה "כמו גבר עם ביצים"? ועכשיו אני איכשהו צריך להוכיח שזה לא כך?
לגבי חבלות של ממש, מדובר רק בי, מכיוון שבאוטו שבו נהגתי לא היו כריות אוויר, ולכן קיבלתי מכה חזקה וגם נחתכתי בפנים. לנפגעים לא קרה כלום, בגלל שנפתחו להם כריות אוויר. אז זה נראה כאילו היו לי כריות אוויר ברכב, לא היו מאשימים אותי לפי סעיף זה.
אני הולך להשפט בפני השופט אלון אופיר בבית משפט בבאר שבע.
איזה עונש צפוי לי?
האם כדאי לקחת עורך דין?
תודה מראש לעונים!
*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בבאר שבע
- לא חציתי את המהירות המותרת - כביש בין עירוני ללא תמרור מגביל מהירות - 80 קמ"ש.
- בכביש אין בכלל תמרורי אזהרה לגבי פניות וירידות, כמו משולש אדום וזברת חצים עם מחזירי אור.
- נסעתי פעם ראשונה בכביש הזה.
- מיד לאחר ההתנגשות, ניגשתי לרכב הנפגע, כדי לבדוק את מצב הנוסעים ובמידת הצורך להגיש עזרה ראשונה.
- אחת הסיבות לכך שהתאונה לא נמנע, היא העובדה שאני לא נוהג בצורה מופרזת ואף פעם הייתי במצבים מסוכנים.
-התאונה התרחשה בצהריים, לא הייתי עייף ולא הרגשתי רע, הייתי חגור.
- אין לי שום עבר פלילי או עבירות תעבורתיות אחרות.
- נסיעה הייתה הכרחית. הייתי צריך להקפיץ את אח שלי לבסיס.
בכתב האישום שקיבלתי צוינו עבירות הבאות:
- נהיגה ברשלנות
- אי האטה בעקומה
- נהיגה במהירות בלתי סבירה
- גרימת תאונת דרכים, נזק וחבלה
- חבלות של ממש
- חציית קו הפרדה רצוף
איך אני צריך להתייחס לשני סעיפים: נהיגה ברשלנות ומהירות בלתי סבירה? הרי לא חציתי את מהירות המותרת וגם לא ביצעתי איזושהי פעולה רשלנית, כגון: אי התייחסות לתמרור, נסיעה עם אורות כבויים בחורף, ניסיון להשתולל בכביש וכו'. האם ייתכן שהנפגעים טענו שאני כן חציתי את המהירות המותרת וניסיתי לעשות את הפנייה "כמו גבר עם ביצים"? ועכשיו אני איכשהו צריך להוכיח שזה לא כך?
לגבי חבלות של ממש, מדובר רק בי, מכיוון שבאוטו שבו נהגתי לא היו כריות אוויר, ולכן קיבלתי מכה חזקה וגם נחתכתי בפנים. לנפגעים לא קרה כלום, בגלל שנפתחו להם כריות אוויר. אז זה נראה כאילו היו לי כריות אוויר ברכב, לא היו מאשימים אותי לפי סעיף זה.
אני הולך להשפט בפני השופט אלון אופיר בבית משפט בבאר שבע.
איזה עונש צפוי לי?
האם כדאי לקחת עורך דין?
תודה מראש לעונים!
*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בבאר שבע
אם הרישיון חשוב לך גש לעו"ד
אורן המקורי
16/07/11
לא תוכל להתמודד עם התיק הזה לבד.
יש צורך לצלם את החומר בעניינך ולראות כיצד ניתן להתמודד איתו ורק מי שבקאי בתחום יכול לעשות זאת.
יש צורך לצלם את החומר בעניינך ולראות כיצד ניתן להתמודד איתו ורק מי שבקאי בתחום יכול לעשות זאת.
תאונת דרכים-חבלה של ממש
עו"ד רות גדרון
17/07/11
שלום ויטלי
לצערי לא ניתן לתת יעוץ אחראי בנסיבות מורכבות כמו שתארת בפורמט פורום.
אמליץ לך לגשת ליעוץ משפטי.
המון בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
לצערי לא ניתן לתת יעוץ אחראי בנסיבות מורכבות כמו שתארת בפורמט פורום.
אמליץ לך לגשת ליעוץ משפטי.
המון בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
גרימת תאונה
Dror ***תוכן ההודעה צונזר ע"י המערכת***
19/07/11
ויטלי שלום רב,
לאור תאור התאונה, הנתונים ונסיונך בנהיגה, אני ממליץ שתפנה לעורך דין המתמחה בדיני התעבורה.
מדובר בעבודה יסודית ורצינית הדורשת עו"ד בתיק.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
לאור תאור התאונה, הנתונים ונסיונך בנהיגה, אני ממליץ שתפנה לעורך דין המתמחה בדיני התעבורה.
מדובר בעבודה יסודית ורצינית הדורשת עו"ד בתיק.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
קנס בשני תאריכים שונים
רותם
14/07/11
שלום,
קיבלתי קנס על חגורת בטיחות, ואני רואה עכשיו שבשני מקומות שונים על הקנס רשומים תאריכים שונים: 12/5 באישור קבלת ההודעה ו- 12/6 (התאריך הנכון) בסעיף ד, שבו גם מצויינים היום והשעה.
האם הדו"ח הזה קביל?
קיבלתי קנס על חגורת בטיחות, ואני רואה עכשיו שבשני מקומות שונים על הקנס רשומים תאריכים שונים: 12/5 באישור קבלת ההודעה ו- 12/6 (התאריך הנכון) בסעיף ד, שבו גם מצויינים היום והשעה.
האם הדו"ח הזה קביל?
טעות סופר?
יעקבי
15/07/11
שלום רותם,
תיתכן טעות סופר שניתן לתקנה.
יתכן שאינך מבדיל בין הספרות בעותק בגלל איכות הקופי.
השאלה: האם אתה מודה בעבירה במקום ובזמן?
תיתכן טעות סופר שניתן לתקנה.
יתכן שאינך מבדיל בין הספרות בעותק בגלל איכות הקופי.
השאלה: האם אתה מודה בעבירה במקום ובזמן?
קנס בגין חניה בתמרור נכה
מוני
14/07/11
תמרור לחניית רכב נכה מס' 437 או ג 43 , מה מסמן מיקום התמרור ביחס למתחם החניה ? האם החניה הינה לפני התמרור או מאחריו ?
בתמונה המצורפת נראית מכוניתי כפי שצולמה ע"י הפקח העירוני , לרכבי יש תו נכה תקף , ולמרות זאת קיבלתי דו"ח ותשלום קנס של 100 ש"ח
תודתי מראש , מוני
בתמונה המצורפת נראית מכוניתי כפי שצולמה ע"י הפקח העירוני , לרכבי יש תו נכה תקף , ולמרות זאת קיבלתי דו"ח ותשלום קנס של 100 ש"ח
תודתי מראש , מוני
מיקום החניה תמיד לאחר התמרור
עמית
14/07/11
הקנס הנו במקום וזאת ע"פ מראה התמונה.רכבך קבל קנס מאחר ומיקום החניה מיועד לרכב נכה מסוים(מס' הרכב מופיע ע"ג התמרור) בשעות מסוימות.לאחר השעות וביום שבת, החניה פנויה לכל דיכפין.קבלת קנס של 100 ש"ח או ש"נפלה" לך אפס(0)?
כלל: הוראת התמרור אחר התמרור
יעקבי
15/07/11
לא ניתן להאשים נהג באי ציות לתמרור אם לא חלף על פניו.
לגבי תמרור נכים (437) יש חריגה היות שאפשרי שהתמרור יוצב בחזית החניה או על קיר (בחניונים).
יש מקומות בהם יש תמרור אחד המשותף למספר מקומות חניה.
במקרה הנדון: התמרור אכן ניצב לפני מקום החניה המסומן.
לגבי תמרור נכים (437) יש חריגה היות שאפשרי שהתמרור יוצב בחזית החניה או על קיר (בחניונים).
יש מקומות בהם יש תמרור אחד המשותף למספר מקומות חניה.
במקרה הנדון: התמרור אכן ניצב לפני מקום החניה המסומן.
חניית רכב דו גלגלי
יאיר
14/07/11
שאלה: האם מותר לחנות רכב דו גלגלי בתוך לובי של בניין מגורים?
אין איסור ישיר אבל...
יעקבי
15/07/11
שלום יאיר,
אמנם אין איסור ספציפי בתקנות התעבורה אבל יש תקנה שמכלל הן אפשר להבין את הלאו.
תקנה 76 (א) ... מותר לעצור, להעמיד או להחנות רכב בכל מקום שיש בו תמרור המתיר עצירה, עמידה או חניה.
בטוחני שבלובי שלכם אין כל תמרור המתיר חניה לכלי רכב כל שהוא.
באשר לעברת נהיגה (לצורך כך יראו נהג המוליך כלי רכב בעזרת כוחו כאילו נהג ברכב):
תקנה 33: (א) במקום שיש כביש לא יסע נוהג רכב אלא בכביש
הלובי אינו כביש!!! ליד הלובי יש כביש!
אמנם אין איסור ספציפי בתקנות התעבורה אבל יש תקנה שמכלל הן אפשר להבין את הלאו.
תקנה 76 (א) ... מותר לעצור, להעמיד או להחנות רכב בכל מקום שיש בו תמרור המתיר עצירה, עמידה או חניה.
בטוחני שבלובי שלכם אין כל תמרור המתיר חניה לכלי רכב כל שהוא.
באשר לעברת נהיגה (לצורך כך יראו נהג המוליך כלי רכב בעזרת כוחו כאילו נהג ברכב):
תקנה 33: (א) במקום שיש כביש לא יסע נוהג רכב אלא בכביש
הלובי אינו כביש!!! ליד הלובי יש כביש!
נסיעה באופנוע ללא רישיון רכב
ירון
14/07/11
שלום היום עצר אותי שוטר ורשם לי הזמנה למשפט על נסיעה ללא רישיון רכב 10 חודש וללא אפוד זוהר ופנס שמאיר על לוחית רישוי לא עובד השאלה שלי מה העונש שאני עלול לקבל(הוא לא רשם כלום על ביטוח)ומה אני יכול לעשות על מנת לצמצם את הנזק ,תודה מראש על העזרה
העונש הצפוי על עבירות תעבורה
עו"ד רות גידרון
מנהלת
14/07/11
שלום ירון
השאלה "מה אני יכול לקבל" היא שאלה שנגזרת מהמון פרמטרים: חומרת העברה, עברך התעבורתי והפלילי באם יש, נסיבות ביצוע העברה, מצבך האישי .
כמו כן פרמטרים נוספים שעלולים להשפיע הם אזור השיפוט הרלוונטי, התובע/ת והשופט/ת ולא רק.
ע"מ לצמצם הנזק עליך לטעון טענות ראיתיות באם יש, להשתמש בעברך הנקי באם יש ובנסיבות אישיות באם יש.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
השאלה "מה אני יכול לקבל" היא שאלה שנגזרת מהמון פרמטרים: חומרת העברה, עברך התעבורתי והפלילי באם יש, נסיבות ביצוע העברה, מצבך האישי .
כמו כן פרמטרים נוספים שעלולים להשפיע הם אזור השיפוט הרלוונטי, התובע/ת והשופט/ת ולא רק.
ע"מ לצמצם הנזק עליך לטעון טענות ראיתיות באם יש, להשתמש בעברך הנקי באם יש ובנסיבות אישיות באם יש.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה.
מיקו
14/07/11
בנתיב לתחבורה ציבורית הנסיעה מותרת לרכב ציבורי,ורכב הפונה ימינה .
כלומר כל עוד הוא פונה ימינה (כמובן,בצומת הראשון ) מותר לו לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית .
לאחרונה נשמעה "פרשנות " שרק שיוצא מהחץ הצהוב ,חץ לבן ימינה ,רק אז מותר לרכב הפונה ימינה לעבור לנתיב הימני ,כדי לפנות ימינה .
שאלה ,על מה מסתמכת "הפרשנות " הזאת .
כלומר כל עוד הוא פונה ימינה (כמובן,בצומת הראשון ) מותר לו לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית .
לאחרונה נשמעה "פרשנות " שרק שיוצא מהחץ הצהוב ,חץ לבן ימינה ,רק אז מותר לרכב הפונה ימינה לעבור לנתיב הימני ,כדי לפנות ימינה .
שאלה ,על מה מסתמכת "הפרשנות " הזאת .
מיקו? זו לא טעות
גיא למען הבטיחות בדרכים
14/07/11
אין כאן כל עניין של "פרשנות" זה עניין של שמירה על כללי התנועה.
הרי הנתיב הוא לרכב מסויים, "מה פתאום" רכב אחר נכנס לנתיב שהוא לא אמור להיות בו? כל עוד אין את החץ ימינה ........ יש להמשיך בנתיב הרגיל.
לפי דבריך ניתן לנסוע כל הזמן בנת"צ כי מתישהו צריכים לפנות ימינה...
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
הרי הנתיב הוא לרכב מסויים, "מה פתאום" רכב אחר נכנס לנתיב שהוא לא אמור להיות בו? כל עוד אין את החץ ימינה ........ יש להמשיך בנתיב הרגיל.
לפי דבריך ניתן לנסוע כל הזמן בנת"צ כי מתישהו צריכים לפנות ימינה...
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
הוראת תמרורים על הכביש
יעקבי
15/07/11
שלום מיקו,
נת"ץ מסומן ע"י תמרור (על עמוד) המפרט את סוגי הרכב הרשאים לנוע בו (אוטובוס/מונית/רכבת קלה/רכב המסיע 4+נוסעים).
נת"ץ מסומן בקו הפרדה מקוטע כפול בצבע צהוב המבדילו מנתיבים אחרים. בנוסף על הכביש יש סימנים בצורת מעויינים או חיצים בצבע צהוב.
נתיב שיש בו צביעה צהובה כנ"ל - אסור לכל רכב אחר לנוע בו!
מתי מותר? כאשר מופיע שילוב של חיצים לבנים וצהובים יחדיו.
בד"כ מסומנים 3-5 חיצים משולבים לקראת פניה ימינה (או שמאלה אם הנת"ץ בצד שמאל) כך שיש די זמן לנהגים לבצע מעבר נתיב בצורה בטוחה.
נת"ץ מסומן ע"י תמרור (על עמוד) המפרט את סוגי הרכב הרשאים לנוע בו (אוטובוס/מונית/רכבת קלה/רכב המסיע 4+נוסעים).
נת"ץ מסומן בקו הפרדה מקוטע כפול בצבע צהוב המבדילו מנתיבים אחרים. בנוסף על הכביש יש סימנים בצורת מעויינים או חיצים בצבע צהוב.
נתיב שיש בו צביעה צהובה כנ"ל - אסור לכל רכב אחר לנוע בו!
מתי מותר? כאשר מופיע שילוב של חיצים לבנים וצהובים יחדיו.
בד"כ מסומנים 3-5 חיצים משולבים לקראת פניה ימינה (או שמאלה אם הנת"ץ בצד שמאל) כך שיש די זמן לנהגים לבצע מעבר נתיב בצורה בטוחה.
גיא אנא ממך שנה את הלוגו שלך
mash
16/07/11
ברור הריי שהנסיעה בנת"צ מותרת לרכב הפונה ימינה בפנייה הקרובה.
אין זה משנה אם ישנו חץ לבן על הכביש או שאין.
הפנייה ימינה תתבצע רק מהנתיב הימני.
אין זה משנה אם ישנו חץ לבן על הכביש או שאין.
הפנייה ימינה תתבצע רק מהנתיב הימני.
שאלה דחופה שוטר תנועה שקרן
אלדד
14/07/11
שלום כולםאתמול קרה לי משהו הזויעצר אותי שוטר ויסה לדחוף לי דוח על מהירות אבל לא הייתה לו ממלז ואני התעקשתי שלא נסעתי מהר ואז הוא אומר לי למה דיברת בטלפון? וכמובן שלא דיברתי והוא נתן לי דוח 1000 שח. מה עלי לעשות כרגע האם לחכות למשפט והאם להוציא פירוט שיחות יוצאות ולשלוח אותו עם מכתב בקשה לביטול? מהי המלצתכם.הוא רשם שראה אותי בבירור מדבר בטלפון
פירוט שיחות לא הכי יעזור
אורן המקורי
14/07/11
כי גם החזקה של מכשיר טלפון אסורה.
צריך לבדוק היטב מה נרשם בנסיבות המקרה ע"מ לראות מה אפשר לעשות.
צריך לבדוק היטב מה נרשם בנסיבות המקרה ע"מ לראות מה אפשר לעשות.
תגובה דחופה
גיא למען הבטיחות בדרכים
14/07/11
אני מוכן לנסות לעזור לך, גם מעבר לפורום ובאופן אישי, אבל יחד עם זאת יש לי כמה שאלות להבהרה, לפני הכל......
- האם נהגת כחוק ולא ביצעת כל עבירה?
- ביקשת לראות את המהירות בה נסעת? איך השוטר הגיב? הרי לא היה
לו מכשיר מדידה....... מצד אחד מאשים אותך, מצד שני אמור להוכיח
את טענתו.........
- איך הוא "קפץ" להאשימך בדיבור בנייד??? דרך אגב, העבירה היא
החזקת המכשיר ולא הדיבור בו.
- האם לא החזקת כלל את המכשיר? היכן הוא היה?
- מה היתה תגובתך כפי שהוא כתב בדוח?
- מה היו נסיבות המקרה כפי שהוא כתב?
אם לא ביצעת כל עבירת תנועה ולדעתך האובייקטיבית קיבלת דוח בלתי מוצדק אתה מוזמן לפנות אלי. (אני לא עורך דין, אלא פעיל בתחום כדי להגביר את המודעות לסיכון בביצוע עבירות תנועה, אך נלחם גם נגד דוחות לא הוגנים).
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
- האם נהגת כחוק ולא ביצעת כל עבירה?
- ביקשת לראות את המהירות בה נסעת? איך השוטר הגיב? הרי לא היה
לו מכשיר מדידה....... מצד אחד מאשים אותך, מצד שני אמור להוכיח
את טענתו.........
- איך הוא "קפץ" להאשימך בדיבור בנייד??? דרך אגב, העבירה היא
החזקת המכשיר ולא הדיבור בו.
- האם לא החזקת כלל את המכשיר? היכן הוא היה?
- מה היתה תגובתך כפי שהוא כתב בדוח?
- מה היו נסיבות המקרה כפי שהוא כתב?
אם לא ביצעת כל עבירת תנועה ולדעתך האובייקטיבית קיבלת דוח בלתי מוצדק אתה מוזמן לפנות אלי. (אני לא עורך דין, אלא פעיל בתחום כדי להגביר את המודעות לסיכון בביצוע עבירות תנועה, אך נלחם גם נגד דוחות לא הוגנים).
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
דו"ח טלפון נייד ומהירות
עו"ד רות גדרון
14/07/11
שלום אלדד
המקרה שאתה מתאר מצער.
לא סביר שמשטרת ישראל תבטל את הדו"ח כאשר נטענות טענות כאלה אלא תרצה שיתבררו בביהמ"ש.
לאור זאת לדעתי עליך לבקש להישפט.
באם יש בידך עדויות מסיעות או נתונים מסיעים( צילום, הקלטה וכיוצא בזה) השתמש בהם ע"מ להוכיח את טענתך.
יחד עם זאת חשוב שתדע שהשופט ישאל את עצמו דבר ראשון, מדוע ששוטר שלא מכיר אותך "נדבק" אליך ללא סיבה וכאן נושא האמינות הוא מכריע והוא נתון להתרשמותו הבלעדית של השופט.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
המקרה שאתה מתאר מצער.
לא סביר שמשטרת ישראל תבטל את הדו"ח כאשר נטענות טענות כאלה אלא תרצה שיתבררו בביהמ"ש.
לאור זאת לדעתי עליך לבקש להישפט.
באם יש בידך עדויות מסיעות או נתונים מסיעים( צילום, הקלטה וכיוצא בזה) השתמש בהם ע"מ להוכיח את טענתך.
יחד עם זאת חשוב שתדע שהשופט ישאל את עצמו דבר ראשון, מדוע ששוטר שלא מכיר אותך "נדבק" אליך ללא סיבה וכאן נושא האמינות הוא מכריע והוא נתון להתרשמותו הבלעדית של השופט.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
תאונת דרכים ושכחתי לקחת מספר ביטוח
נאור
13/07/11
שלום רב,ביום שבת היתה לי תאונת דרכים קטנה. זו תאונת הדרכים הראשונה שלי, ומרוב לחץ לקחתי רק את הפרטים הבאים מהנהגת: מספר טלפון, מספר רכב ושמה. נוסף על כך צילמתי את הנזק הן לרכבה והן לרכבי. יתר על כן, ברשותי הקלטת שיחה שמוכיחה ללא שום ספק שהתאונה התקיימה.הבעיה היא שלא לקחתי ממנה את מספר רישיון הרכב/מספר ביטוח. שאלתי: מה קורה אם כעת כשאתקשר אליה היא תסרב לתת לי את הפרטים הללו? האם מותר לה לסרב?
פרטים חסרים
דוד, מתנדב בתנועה
14/07/11
אם צילמת את חזיתות הרכבים ורואים היטב את המספר של הרכב, הרי שיש לך את הפרט החשובבמידה ולא תקבל את יתרת הפרטים מהנהג/ת תוכל לפנות למשטרה בנימוק של אי- מסירת פרטיםמה שחשוב זה שם וכתובת הנהג, טלפון, רשיון נהיגההיה ותפנה למשטרה, תקבל את כל הפרטים. לפני כן, נסה לבקש מהנהג/ת, לא כולם עבריינים ומאד יכול להיות שהיא תשתף פעולה איתך, הרי היא רוצה להוכיח שאתה גרמת לתאונה ולפיכך אתה חייב לה כסף
אשמח גם לשמוע תשובה של איש מקצוע. תודה.
נאור
14/07/11
אי מסירת פרטים
עו"ד רות גדרון
14/07/11
שלום נאור
אם הנהגת מסרבת למסור לך פרטים עליך לגשת למשטרה ולהתלונן. המשטרה כן מטפלת בתאונות דרכים של נזק בלבד אבל רק אם אתה מתלונן כ- 48 שעות לאחר המקרה ובאם הנזק הנגרם עולה על 1,000 ש"ח ( עליך להביא דו"ח שמאי ) אני אישית לא רואה הגיון בהנחיות אבל כאלה הם ההנחיות במשטרה.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
אם הנהגת מסרבת למסור לך פרטים עליך לגשת למשטרה ולהתלונן. המשטרה כן מטפלת בתאונות דרכים של נזק בלבד אבל רק אם אתה מתלונן כ- 48 שעות לאחר המקרה ובאם הנזק הנגרם עולה על 1,000 ש"ח ( עליך להביא דו"ח שמאי ) אני אישית לא רואה הגיון בהנחיות אבל כאלה הם ההנחיות במשטרה.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
דו"ח 1000 ש"ח ע"פ תקנה 306+308
נטלי
13/07/11
שלום רב, אודה לעזרה דחופה,
היום ב13.7 בעלי נסע באופנוע כשלפתע עצר אותו שוטר בטענה שחצה קו הפרדה רצוף מה שלא היה ולא נברע, השוטר בדק את רשיון הרכב שלמרבה המזל פג תוקפו ב11.7, חריגה רק של יומיים לצערינו בלי לשים לב ובלי מתכוון! ע"פ הדו"ח מציין השוטר כי היה כבוחן תנועה והחל לבדוק את הכלי ולחפש צראש ליקויים וקבע במקום דו"ח של 1000 ש"ח כולל הורדה מהכביש ע"פ סעיף 306+308. טען שהבלמים לא תקינים ימין ושמאל ושהפנס לא מקובע היטב, ובנוסף ציין כי הרכב ימשיך רק בגרירה, מציין בדו"ח כי לא נתן דו"ח על קו הפרדה מכיוון ונתן על הורדה + דו"ח. יש לציין שבעלי ללא עבר תעבורתי ללא דוחות כלל ב7 שנים אחרונות וכי השוטר התנקם בו רק על כך שבעלי בתגובתו לדברי הנהג ציין כי בשאלתו "האם אין לכם לב" אני חושבת שהיתה החמרה מדי עם הקנס, ולא נתן אפילו אופציה להזהרה או להתראה כל שהיא, בנוסף יש לציין שכעבור 3 שעות לאחר הקנס הנושא טופל והאופנוע עבר טסט וסידרנו הכול עוד באותו יום. מה לדעתכם ניתן לעשות בנדון? האם יתכן סכום דו"ח כל כך מופרז ללא גילו כל התחשבות שהיא? מה ניתן לעשות בנושא מאחר ואני חושבת שממש הגזימו, אפילו במכון הטסטים צחקו ואמרו שזה בדיחה !!!
היום ב13.7 בעלי נסע באופנוע כשלפתע עצר אותו שוטר בטענה שחצה קו הפרדה רצוף מה שלא היה ולא נברע, השוטר בדק את רשיון הרכב שלמרבה המזל פג תוקפו ב11.7, חריגה רק של יומיים לצערינו בלי לשים לב ובלי מתכוון! ע"פ הדו"ח מציין השוטר כי היה כבוחן תנועה והחל לבדוק את הכלי ולחפש צראש ליקויים וקבע במקום דו"ח של 1000 ש"ח כולל הורדה מהכביש ע"פ סעיף 306+308. טען שהבלמים לא תקינים ימין ושמאל ושהפנס לא מקובע היטב, ובנוסף ציין כי הרכב ימשיך רק בגרירה, מציין בדו"ח כי לא נתן דו"ח על קו הפרדה מכיוון ונתן על הורדה + דו"ח. יש לציין שבעלי ללא עבר תעבורתי ללא דוחות כלל ב7 שנים אחרונות וכי השוטר התנקם בו רק על כך שבעלי בתגובתו לדברי הנהג ציין כי בשאלתו "האם אין לכם לב" אני חושבת שהיתה החמרה מדי עם הקנס, ולא נתן אפילו אופציה להזהרה או להתראה כל שהיא, בנוסף יש לציין שכעבור 3 שעות לאחר הקנס הנושא טופל והאופנוע עבר טסט וסידרנו הכול עוד באותו יום. מה לדעתכם ניתן לעשות בנדון? האם יתכן סכום דו"ח כל כך מופרז ללא גילו כל התחשבות שהיא? מה ניתן לעשות בנושא מאחר ואני חושבת שממש הגזימו, אפילו במכון הטסטים צחקו ואמרו שזה בדיחה !!!
שוטר יכול...
doom
13/07/11
שוטר יכול להוריד רכב מהכביש ללא קשר לתוקפו של רשיון, כמובן עם הוא בעל הכשרה מתאימה(בוחן רכב!)אז ממליץ קודם לברר האם יש לו.לפי סיפור נראה שבעלך נכנס לויכוח לא מתאים עם שוטר והוא החמיר איתוזה שאת כתבת שסידרתם הכל מעיד על כך שהיה מה לסדר, ועל זה קבלתם קנס גבוהלא על יומיים איחור טסט(250) לא על פס לבן(500)מה הניעה את שוטר "לחפס" בעלך אני בטוח שבעלך יודע, אבל(במקרה שוטר באמת בוחן רכב) שוטר לא חרג מסמכותו
בקשה להשפט, המרה באזהרה
עו"ד רות גדרון
13/07/11
שלום נטלי
לצערי כבר נתקלתי במקרים כאלה, הנושא כאוב ומעצבן.
ראשית, טוב שתיקנתם את הפגם ובמהרה, יש לזה חשיבות עצומה.
תוכלו להגיש בקשה להמרה באזהרה ולציין שהפגם תוקן.
אם בקשה זו תדחה, תוכלו להגיש בקשה להשפט ואז לנסות להמיר את העבירה בסעיף מקל יותר נוכח תיקון הפגם המהיר ועברו התעבורתי של בעלך .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
לצערי כבר נתקלתי במקרים כאלה, הנושא כאוב ומעצבן.
ראשית, טוב שתיקנתם את הפגם ובמהרה, יש לזה חשיבות עצומה.
תוכלו להגיש בקשה להמרה באזהרה ולציין שהפגם תוקן.
אם בקשה זו תדחה, תוכלו להגיש בקשה להשפט ואז לנסות להמיר את העבירה בסעיף מקל יותר נוכח תיקון הפגם המהיר ועברו התעבורתי של בעלך .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
בקשה להישפט ודחיית משפט
רז
13/07/11
אני נהג חדש ונתפסתי במהירות 103 בכביש שמונים.ברצוני להגיש בקשה להישפט קרוב ככל הניתן למועד האחרון לתשלום הדוח ואחרכך לדחות את המשפט כמה שאוכל.אני עושה את זה ללא עורך דין ולכן יש לי מס' שאלותאיך אני דוחה משפט? מה הנימוקים הסבירים ביותר שיאשרו את הדחיה ואולי כמה דחיות? אם אפשר. מה קורה אם אני מגיש בקשה להישפט ולא מקבל תשובה עד אחרי המועד לתשלום הדוח? לשלם ולחכות לתשובה לבקשה? לא לשלם ולחכת למענה? תודה.
למה אתה רוצה להשפט?
doom
13/07/11
בקשה להישפט
עו"ד רות גדרון
13/07/11
שלום רז
אני מניחה שבכוונתך לדחות את המועד בשל העובדה שאתה נהג חדש, אם קיבלת את רשיון הנהיגה זה לא מכבר דע לך שיהיו שופטים שתתקשה מאוד לדחות באולמם את הדיון למשך שנתיים.
תוכל לבקש לדחות את הדיון מטעמים סבירים כמו : צילום חומר חקירה ( במקרה שלך אם יש תמונה, עבר וכו'),
פגישה בתביעות, מחלה, ארועים מיוחדים וכדומה.
כמו כן , אף מהטעמים שפורטו ביהמ"ש רשאי שלא לדחות את הדיון.
אם הגשת בקשה להישפט במועד( בתוך ה-90 יום) אין משמעות לכך שה- 90 יום חלפו וזאת בשים לב שאחריותך להוציא דואר רשום .
בהצלחה
עו"ד גדרון רת- מנהלת פורום תעבורה.
אני מניחה שבכוונתך לדחות את המועד בשל העובדה שאתה נהג חדש, אם קיבלת את רשיון הנהיגה זה לא מכבר דע לך שיהיו שופטים שתתקשה מאוד לדחות באולמם את הדיון למשך שנתיים.
תוכל לבקש לדחות את הדיון מטעמים סבירים כמו : צילום חומר חקירה ( במקרה שלך אם יש תמונה, עבר וכו'),
פגישה בתביעות, מחלה, ארועים מיוחדים וכדומה.
כמו כן , אף מהטעמים שפורטו ביהמ"ש רשאי שלא לדחות את הדיון.
אם הגשת בקשה להישפט במועד( בתוך ה-90 יום) אין משמעות לכך שה- 90 יום חלפו וזאת בשים לב שאחריותך להוציא דואר רשום .
בהצלחה
עו"ד גדרון רת- מנהלת פורום תעבורה.
שאלה משפטית שנויה במחלוקת
סטודנט למשפטים
13/07/11
במסרת קורס לדיני תעבורה עלתה שאלה בסוגיית הינשוף: האם 15 דקות ההמתנה מתחילות להיספר מרגע עצירת הרכב? (כרשום בהזמנה לדין) או שמא מרגע שבו החשוד מוזהר כפי שרשום בדו"ח הפעולה? האם ישנה פסיקה לעניין? תודה
הדרישה להמתין 15 דקות בבדיקת שכרות
עו"ד רות גידרון
מנהלת
13/07/11
שלום סטונדט
הדרישה להמתנה של 15 דקות היא דרישה מהותית ולא פרצודורלית שמטרה 15 דקות ללא אלכוהול ( כמו מצויינים בטופס נושאים אחרים כמו לא הקיא וכו') ולכן ניתן להמתין 15 דקות מכל רגע נתון בו פגשת את הנהג.
בביהמ"ש אנחנו בודקים 15 דקות מרגע העצירה עד לבדיקה, כמובן שיש לבחון שהמועד המצויין בהזמנה לדין משקף את המציאות אבל זו היא כבר סוגיה אחרת.
בהצלחה בלימודים
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה
הדרישה להמתנה של 15 דקות היא דרישה מהותית ולא פרצודורלית שמטרה 15 דקות ללא אלכוהול ( כמו מצויינים בטופס נושאים אחרים כמו לא הקיא וכו') ולכן ניתן להמתין 15 דקות מכל רגע נתון בו פגשת את הנהג.
בביהמ"ש אנחנו בודקים 15 דקות מרגע העצירה עד לבדיקה, כמובן שיש לבחון שהמועד המצויין בהזמנה לדין משקף את המציאות אבל זו היא כבר סוגיה אחרת.
בהצלחה בלימודים
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סימון חניית נכה
יונתן
12/07/11
שלום,חניתי בחנייה על הכביש בהרצליה וכשחזרתי למכונית מצאתי דו"ח על כך שחניתי בחניית נכה. על הכביש לא היה מסומן שום דבר. אחרי חיפוש מצאתי שקיים תמרור 437 במרחק 10 מטרים ממני שמתחתיו רשום "4 מקומות לכל צד" עם שני חצים (לא על ידי תמרור 439).האם תמרור זה טועם לתקנות? מה ניתן לעשות בנידון?תודה,יונתן
ע"י איזה תמרור צוין המלל לגבי מס' מקומות החניה?
עמית
13/07/11
חובת סימון על הכביש
יעקבי
13/07/11
שלום יונתן,
בפני עיוור לא תיתן מכשול, מסיבה זו נקבע בקובץ תקנות והנחיות של הצבת התמרורים לגבי תמרור הנכים כי: יש לסמן את גבולות השטח שהוקצה למטרה זו באמצעות סימון 819.
בפני עיוור לא תיתן מכשול, מסיבה זו נקבע בקובץ תקנות והנחיות של הצבת התמרורים לגבי תמרור הנכים כי: יש לסמן את גבולות השטח שהוקצה למטרה זו באמצעות סימון 819.
תמרור שמוצב בזוית גרועה ומוסתר על ידי שני תמרורים
aaa
20/09/11
מדובר במקום שרבים נכשלים בו. חניה רצופה של 8 חניות! 57 מטר מדוד מהתמרור. התמרור עצמו 437 מוסתר ע"י שני תמרורים 109 ותמרור נוסף עבודות בדרך כאשר אחד מתמרורים המסתירים גם פולט אור. התמרור אינו מופנה כלפי הנהג כי אם כלפי כלפי הרחוב השני.הבניין. אין סימון כלל על הכביש.שאלתי היא: האם זה התמרור מוצב כדין. האם ההסתרה חוקית + הזוית של התמרור. התמרור מופנה כלפי בית המילניום ומי שבא מרחוב החשמונאים-ארניה ואז שמאלה כלל לא רואה אותו.מה זה סימון 819? האם בחניה כל כך ארוכה של 57 מטר לא נדרש הצבת תמרור נוסף ו/או סימונים על המדרכה ו/או על הכביש בכדי למנוע מהנהגים להיכשל?https://picasaweb.google.com/105979948757493937825/Parking#
קיבלתי זימון למשפט בעקבות תאונה ולא הגעתי למשפט
יואב
12/07/11
שלום רב,לפני מספר חודשים קיבלתי זימון למשפט בעקבות תאונה, הזימון למשפט הגיעה לכתובת קודמת לאחר שעדכנתי את הכתובת במשרד הפנים לכתובתי החדשה.את הזימון למשפט לא קיבלתי בעקבות כך, מאוחר יותר קיבלתי כי המשפט התנהל שלא בנוכחותי וכי נשלל לי הרישיון לחצי שנה.האם יש לי בסיס לערעור על ההחלטה?איזה צעדים יש עליי לנקוט על מנת לקבל חזרה את הרישיון?בברכה,יואב.
ביטול גזר דין שניתן בהעדר
אורן המקורי
12/07/11
עליך להגיש בקשה לביטול הכרעת הדין וגזר הדין תוך פירוט הנסיבות שמנעו ממך מלהגיע למשפט - בצירוף הוכחות (יתכן ועדיף לצרף תצהיר מעו"ד).
ביטול פס"ד - שפיטה בהעדר
עו"ד רות גדרון
13/07/11
שלום יואב
אם הכתובת התעדכנה במשרד הפנים במועד הרלוונטי, סביר שאם תגיש בקשה לביטול פסק הדין היא תתקבל.
כמו כן, יסייע בידך לגשת לתביעות עם הבקשה ולקבל את הסכמתם לבקשתךטרם הגשתה לבית במשפט.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
אם הכתובת התעדכנה במשרד הפנים במועד הרלוונטי, סביר שאם תגיש בקשה לביטול פסק הדין היא תתקבל.
כמו כן, יסייע בידך לגשת לתביעות עם הבקשה ולקבל את הסכמתם לבקשתךטרם הגשתה לבית במשפט.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
כתובת העבירה
א. דן
12/07/11
שלום
אשמח לקבל מידע באם ישנה עילה לביטול הדו"ח באם רשם השוטר כתובת שגויה של מקום העבירה .
אשמח לקבל מידע באם ישנה עילה לביטול הדו"ח באם רשם השוטר כתובת שגויה של מקום העבירה .
לרוב לא!
יעקבי
12/07/11
שלום דן,
לעיתים השוטר מבחין בשגיאה ומתקן המיזכר.
גם בזמן הקלדת הדו"ח עולים על השגיאה והשוטר מתקן במיזכר.
מעבר לכך לא תמיד כתובת העבירה מהווה ערך אינטגרלי של העבירה.
לעיתים השוטר מבחין בשגיאה ומתקן המיזכר.
גם בזמן הקלדת הדו"ח עולים על השגיאה והשוטר מתקן במיזכר.
מעבר לכך לא תמיד כתובת העבירה מהווה ערך אינטגרלי של העבירה.
כתובת שגויה בדו"ח
עו"ד רות גדרון
13/07/11
שלום דן
השאלה המרכזית כאן היא לטעמי, מה טענתך
אם תגיד לביהמ"ש שאתה מודה בביצוע העבירה ורק טוען שהמקום שמויין בדו"ח שגוי, סביר שתורשע.
אך, אם יש לך שלל טענות כנגד הדו"ח וגם הכתובת שגויה , הרי שהטענה הזו יכולה להצטרך למכלול שלם שיגרום לביהמ"ש לזכותך בדין.
כמו כן ברור שאם הטענה שלך היא שיש טעות בזיהוי כלל הרי שהנושא שונה לחלוטין .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
השאלה המרכזית כאן היא לטעמי, מה טענתך
אם תגיד לביהמ"ש שאתה מודה בביצוע העבירה ורק טוען שהמקום שמויין בדו"ח שגוי, סביר שתורשע.
אך, אם יש לך שלל טענות כנגד הדו"ח וגם הכתובת שגויה , הרי שהטענה הזו יכולה להצטרך למכלול שלם שיגרום לביהמ"ש לזכותך בדין.
כמו כן ברור שאם הטענה שלך היא שיש טעות בזיהוי כלל הרי שהנושא שונה לחלוטין .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
חניה ארוכה ללא תנועה
עמי
12/07/11
האם מותר/אסור להחנות רכב ללא תנועה לתקופה ארוכה (חודש, חצי שנה), לצד מידרכה שהחניה בה חופשית/מותרת
חוק שמירת הסדר והניקיון - רכב נטוש
עמית
12/07/11
הגדרת רכב נטוש"רכב העומד באותו מקום במשך 60 יום ומעלה, ללא תנועה"פינוי רכב נטוש הרשות תדאג לפינוי רכבים אשר חונים באותו מקום ללא תנועה 60 יום ומעלה (חוק שמירת הניקיון התשמ"ד 1984 סעיף 8 לסעיפיו).סיבות לגרירה רכב נטוש סתימת עורקי תחבורה בעיר ותפיסת מקומות חניה סיכונים בטיחותיים (פעילות פח"ע וכד') מפגע מסוכן לתושבים ולילדים (מילכוד ופציעת ילדים)תהליך פינוי רכב נטוש מתן התראה ל 14 יום (לאחר 60 יום) מתן התראה נוספת ל- 48 שעות גרירה למגרש העירוני בעת שהיית הרכב במגרש: הרכב ישהה במוסך 60 יום עד לדרישת הבעלים.
הדגשה
דוד, מתנדב בתנועה
14/07/11
רכב שחונה ברחוב חייב שיהיו לו טסט וביטוח בתוקף
דוח על נסיעה בצד שמאל ,בקשה להישפט ועבר תוקף הדוח
אסנת
12/07/11
קבלתי דוח על נסיעה בכביש חד סיטרי בצד שמאל אחרי שעקפתי רכב בעצירה שהיה בצד ימין,שלחתי בקשה להישפט לפני חודש וטרם קבלתי תגובה,לבינתיים תם תוקף הדוח,מה עושים במצב כזה.תודה
ממתינים
אורן המקורי
12/07/11
באפשרות המשטרה לשלוח לך הזמנה למשפט עד שנה מהיום בו ביקשת להישפט.
בקשה להשפט-מועדים
עו"ד רות גדרון
12/07/11
שלום אסנת
בדר"כ מקבלים תגובה אחרי למעלה מחודש.
עליך להמתין ולהקפיד להוציא דואר רשום.
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
בדר"כ מקבלים תגובה אחרי למעלה מחודש.
עליך להמתין ולהקפיד להוציא דואר רשום.
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
דוח חניה מהמשטרה והעיריה
היתאם
11/07/11
שלום,חניתי את הרכב שלי למשך חמישה ימים באילת ליד הגבול עם מצריים, וכשחזרתי מהטיול מצאתי חמישה דוחות על הרכב מהמשטרה. שנה לאחר מכן קיבלתי עוד חמישה דוחות מעיריית אילת על אותה העבירה.מה אני צריך לעשות? לשלם בזמן? להתעלם מהדוחות? ללכת לבית משפט? אשמח לקבל את הצעתכם!בברכה,היתאם
על כל שאלה תשובה
יעקבי
11/07/11
שלום היתאם,
מן הסתם החנית את רכבך בניגוד לתקנה/ות כל שהיא/כל שהן.
עקרונית ניתן לרשום לך דו"ח כל שעתיים אז יצאת בזול יחסית.
אשר לשאלותיך:
להתעלם? - לא ולא! טמינת הראש בחול לא תמחק את הקנסות. בסוף תשלם עם ריבית או שרישיונך יעוכב.
ללכת לבית משפט? - על מה בדיוק? אילו טענות הגנה משכנעות יש לך? האם הדו"חות אינם מוצדקים בעליל? האם חנית כהלכה? הרי לא סתם רשמו לרכבך דו"חות.
לשלם בזמן? - הגיוני.
מן הסתם החנית את רכבך בניגוד לתקנה/ות כל שהיא/כל שהן.
עקרונית ניתן לרשום לך דו"ח כל שעתיים אז יצאת בזול יחסית.
אשר לשאלותיך:
להתעלם? - לא ולא! טמינת הראש בחול לא תמחק את הקנסות. בסוף תשלם עם ריבית או שרישיונך יעוכב.
ללכת לבית משפט? - על מה בדיוק? אילו טענות הגנה משכנעות יש לך? האם הדו"חות אינם מוצדקים בעליל? האם חנית כהלכה? הרי לא סתם רשמו לרכבך דו"חות.
לשלם בזמן? - הגיוני.
בקשה להשפט-דוחות חניה ומשטרה
עו"ד רות גדרון
12/07/11
שלום היתאם
על פניו הדוחות מוצדקים
יחד עם זאת בשל חלוף הזמן ובשל דוחות המשטרה המקבילים ייתכן ויקלו עליך בבית המשפט, מאידך אם תבקש להשפט גם ייתכן ויחמירו איתך
הכל נכון למצבך האישי הספציפי.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
על פניו הדוחות מוצדקים
יחד עם זאת בשל חלוף הזמן ובשל דוחות המשטרה המקבילים ייתכן ויקלו עליך בבית המשפט, מאידך אם תבקש להשפט גם ייתכן ויחמירו איתך
הכל נכון למצבך האישי הספציפי.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
חניה ברחוב ללא מוצא
יניב
11/07/11
שלום,
חניתי ברחוב ללא מוצא בצידו השמאלי של הרחוב כאשר ישנו תמרור שהחניה אסורה רק בצידו הימני של הרחוב. להפתעתי גררו לי את הרכב ואף קיבלתי קנס. הגורר אמר לי שיש תמרור בצד השני של הרחוב בנוגע לצד שחניתי בו. האם הדבר חוקי (זהו רחוב ללא מוצא והייתי מצפה שיהיו תמרורים משני צידי הרחוב)??
תודה,
יניב
חניתי ברחוב ללא מוצא בצידו השמאלי של הרחוב כאשר ישנו תמרור שהחניה אסורה רק בצידו הימני של הרחוב. להפתעתי גררו לי את הרכב ואף קיבלתי קנס. הגורר אמר לי שיש תמרור בצד השני של הרחוב בנוגע לצד שחניתי בו. האם הדבר חוקי (זהו רחוב ללא מוצא והייתי מצפה שיהיו תמרורים משני צידי הרחוב)??
תודה,
יניב
רחוב ללא מוצא הינו רחוב דו-סטרי
עמית
11/07/11
אי לכך התמרור צריך להיות מוצב בימין הדרך.
פקק תנועה עקב תאונה – עילה לתביעה או לא?
עומר
11/07/11
שלום,
מבקש אני להפנות אליכם סוגיה משפטית: למי מאיתנו לא קרה שהוא מצא את עצמו תקוע בפקק איום עקב תאונת דרכים ורבים מאיתנו "מבלים" זמן רב בדרכים בגלל טעות או רשלנות של נהג אחר. לעיתים זה מסתכם בהמתנה של מס' דקות, אך לעיתים גם כמה שעות.
האם ניתן לתבוע מאותו נהג אשם בדרך של תביעה ישירה או תובענה ייצוגית פיצוי על הנזק האישי שנגרם לכל אחד מאותם מעשרות אלפי הנהגים? בגין אובדן שעות עבודה, חוזה שלא התממש באותה השעה וכיו"ב?
אשמח אם אוכל לקבל תשובה בנדון.
מבקש אני להפנות אליכם סוגיה משפטית: למי מאיתנו לא קרה שהוא מצא את עצמו תקוע בפקק איום עקב תאונת דרכים ורבים מאיתנו "מבלים" זמן רב בדרכים בגלל טעות או רשלנות של נהג אחר. לעיתים זה מסתכם בהמתנה של מס' דקות, אך לעיתים גם כמה שעות.
האם ניתן לתבוע מאותו נהג אשם בדרך של תביעה ישירה או תובענה ייצוגית פיצוי על הנזק האישי שנגרם לכל אחד מאותם מעשרות אלפי הנהגים? בגין אובדן שעות עבודה, חוזה שלא התממש באותה השעה וכיו"ב?
אשמח אם אוכל לקבל תשובה בנדון.
כעיקרון אתה יכול לתבוע על כל דבר ,רק מעניין
מיקו
11/07/11
מהיכן תשלם את הכסף .
פיצויים נזקיים בשל המתנה בפקק בתאונת דרכים
עו"ד רות גדרון
12/07/11
שלום עומר
השאלה שהעלת היא שאלה מעניינת אך מקומה בפורום נזיקין ולא כאן .
זאת היא לא שאלה תעבורתית.
בהצלחה בבדיקה ואתה מוזמן לעדכן אותנו .
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
השאלה שהעלת היא שאלה מעניינת אך מקומה בפורום נזיקין ולא כאן .
זאת היא לא שאלה תעבורתית.
בהצלחה בבדיקה ואתה מוזמן לעדכן אותנו .
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
לדעתי הבלתי מחייבת
דוד, מתנדב בתנועה
14/07/11
לדעתי אתה יכול לתבוע פיצוי על זמן אבוד בכביש 6 ובמנהרות הכרמל, משום שאיתם יש לך חוזה שימוש תמורת תשלוםכמובן שתמורת התשלום הזה הם מבטיחים רמת שירות מסוימת. במנהרות הכרמל הם אפילו מציינים " 8 דקות מקצה לקצה".בכביש אחר, לדעתי, אין לך את מי לתבועאבל, כמצוין לעיל, זו רק דעתימענין להעמיד את הדבר הזה במבחן בימ"ש
נהיגה עם רישיון נהיגה זר
אביבית
11/07/11
שלום רב.
ידיד שלי הינו עולה חדש מרוסיה, אשר עלה ארצה ביום 15.9.09, וברשותו רישיון נהיגה זר בתוקף עד 2018. ביום 20.7.10 הוא נעצר לביקורת שגרתית, עת שנהג, וזומן למשפט בגין נהיגה ללא רישיון כלל.(ס' 10א). התובע מוכן להסתפק בחצי שנת שלילה. אולם להבנתי מותר לו לנהוג משך שנה שלמה מיום שעלה ארצה נכון?
אם כן האם יש מקום לבטל את כתב האישום במקרה כזה? כיצד אוכל להוכיח את העובדה שנהג פחות משנה?
ידיד שלי הינו עולה חדש מרוסיה, אשר עלה ארצה ביום 15.9.09, וברשותו רישיון נהיגה זר בתוקף עד 2018. ביום 20.7.10 הוא נעצר לביקורת שגרתית, עת שנהג, וזומן למשפט בגין נהיגה ללא רישיון כלל.(ס' 10א). התובע מוכן להסתפק בחצי שנת שלילה. אולם להבנתי מותר לו לנהוג משך שנה שלמה מיום שעלה ארצה נכון?
אם כן האם יש מקום לבטל את כתב האישום במקרה כזה? כיצד אוכל להוכיח את העובדה שנהג פחות משנה?
כנראה חלה טעות
יעקבי
11/07/11
שלום אביבית,
כל תייר, עולה חדש או תושב ישראל רשאי לנהוג עם רישיון נהיגה זר (בתוקף) עד שנה מיום כניסתו לארץ.
במקרה דלעיל:
בדרכון יש תאריך בחותמת הכניסה לארץ.
בהזמנה לדין מצויין התאריך מתי נעצר לבדיקת רישיונות.
ההפרש בין התאריכים (כחודשיים) מעיד על חפותו.
נא לבדוק האם סעיף האשמה בגין רישיון לא בתוקף או שמא דרגת הרישיון אינה תואמת את סוג הרכב (אולי יש לו רישיון על אופנוע והוא נהג ברכב פרטי או להיפך?).
כל תייר, עולה חדש או תושב ישראל רשאי לנהוג עם רישיון נהיגה זר (בתוקף) עד שנה מיום כניסתו לארץ.
במקרה דלעיל:
בדרכון יש תאריך בחותמת הכניסה לארץ.
בהזמנה לדין מצויין התאריך מתי נעצר לבדיקת רישיונות.
ההפרש בין התאריכים (כחודשיים) מעיד על חפותו.
נא לבדוק האם סעיף האשמה בגין רישיון לא בתוקף או שמא דרגת הרישיון אינה תואמת את סוג הרכב (אולי יש לו רישיון על אופנוע והוא נהג ברכב פרטי או להיפך?).
רשיון נהיגה זר
עו"ד רות גדרון
12/07/11
שלום אביבית
אני ממליצה לך לזמן פגישה בתביעות ולהציג בפני התובע את המסמכים .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
אני ממליצה לך לזמן פגישה בתביעות ולהציג בפני התובע את המסמכים .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית
דניאל
10/07/11
לפני כשבוע נסעתי בנתיב בו הנסיעה ישר היא לתחבורה ציבורית בלבד והפנייה ימינה גם נעשית דרך הנתיב הזה והיא מיועדת לכלל הציבור.
בעודי נוסע בנתיב נסיעה של כ-30 מטרים כאשר היה ברצוני לפנות ימינה, עצרה אותי שוטרת וטענה שנסעתי בנתיב תחבורה ציבורית והטילה עליי קנס של 250 ש"ח.
שאלתי היא, האם יש כאן עילה לבקשה לביטול הדו"ח?
ואם שלחתי בקשה לביטול דו"ח והיא נשללה, האם אוכל לבקש אח"כ להמיר את הקנס באזהרה?
בעודי נוסע בנתיב נסיעה של כ-30 מטרים כאשר היה ברצוני לפנות ימינה, עצרה אותי שוטרת וטענה שנסעתי בנתיב תחבורה ציבורית והטילה עליי קנס של 250 ש"ח.
שאלתי היא, האם יש כאן עילה לבקשה לביטול הדו"ח?
ואם שלחתי בקשה לביטול דו"ח והיא נשללה, האם אוכל לבקש אח"כ להמיר את הקנס באזהרה?
אם פנית ימינה
דוד, מתנדב בתנועה
10/07/11
הרי שלא עברת על החוקהשאלה היא מתי נכנסת לנת"צ. אם נכנסת לפני המקום בו מתחילים החיצים לפניה ימינה, נכנסת מוקדם מדי והדו"ח תקין.
המרה בהזהרה/ביטול כתב אישום.
עו"ד רות גדרון
12/07/11
שלום דניאל
כפי שצויין הבקשות הינן סותרות אך נתקלתי ביותר מפעם שהגישו את שתי הבקשות.
לגופו נראה שבשל המורכבות הראיתית של הדברים ראוי שיתברר הנושא בביהמ"ש, יחד עם זאת הדבר יגרור ממך בזבוז זמן רב.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
כפי שצויין הבקשות הינן סותרות אך נתקלתי ביותר מפעם שהגישו את שתי הבקשות.
לגופו נראה שבשל המורכבות הראיתית של הדברים ראוי שיתברר הנושא בביהמ"ש, יחד עם זאת הדבר יגרור ממך בזבוז זמן רב.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.

