פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שלילה עקב צבירת נקודות
naomi
21/07/11
קיבלתי שלילה ל-3 חודשים עקב צבירת נקודות משנת 2005.
העבירות בחלקן הינן של בן זוגי ולא רק שלי, בזמן ששילמתי את הדוח לא ידעתי שתשלום זה "הודאה"... וכשפניתי למשטרה להעברת הנק' הבנתי כי לא ניתן להעביר אותן...
הייתי במשרד הרישוי, נתנו לי הארכה לחצי שנה ואז השלילה תהייה בתוקף ל- 3 חודשים.
בעלי עבר תאונת עבודה, אני כרגע מפרנסת ראשית בבית והעבודה שלי דורשת רכב.
האם יש דרך לבטל את השלילה או לקצר את זמן השלילה ? מה לעשות ? למי לפנות?
העבירות בחלקן הינן של בן זוגי ולא רק שלי, בזמן ששילמתי את הדוח לא ידעתי שתשלום זה "הודאה"... וכשפניתי למשטרה להעברת הנק' הבנתי כי לא ניתן להעביר אותן...
הייתי במשרד הרישוי, נתנו לי הארכה לחצי שנה ואז השלילה תהייה בתוקף ל- 3 חודשים.
בעלי עבר תאונת עבודה, אני כרגע מפרנסת ראשית בבית והעבודה שלי דורשת רכב.
האם יש דרך לבטל את השלילה או לקצר את זמן השלילה ? מה לעשות ? למי לפנות?
פסילה עקב נקודות
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
נעמי שלום,
ניתן לפנות למשרד הרישוי ולטעון את טענותייך על מנת שאלו ישקלו להטיל עלייך אמצעי תיקון חלופיים לפסילה בפועל.
קיימת גם אפשרות לפנות
לבית המשפט בבקשה להארכת מועד להישפט על העבירות שבוצעו על ידי בעלך, אולם בית
המשפט אינו נוטה לאשר בקשות שכאלה, בייחוד בחלוף שנים, מטעמים מובנים.
בהצלחה.
שירלי לוז, עו"ד
ניתן לפנות למשרד הרישוי ולטעון את טענותייך על מנת שאלו ישקלו להטיל עלייך אמצעי תיקון חלופיים לפסילה בפועל.
קיימת גם אפשרות לפנות
לבית המשפט בבקשה להארכת מועד להישפט על העבירות שבוצעו על ידי בעלך, אולם בית
המשפט אינו נוטה לאשר בקשות שכאלה, בייחוד בחלוף שנים, מטעמים מובנים.
בהצלחה.
שירלי לוז, עו"ד
שאלה בקשר למרב"ד
יעקב
21/07/11
שלום יש לי בן דוד שנתיים מתחתי שאין לו ממש מקצוע מסודר והוא עובד בכל מיני עבודות שלא מצריכות מיומנות יש לו רשיו לרכב ורשיון לאופנוע עד 500 סמ"ק והוא אמר לי שהוא אוהב לנהוג והיה רוצה להוציא רשיון לרכב ציבורי אז אמרתי מה הבעיה? הוא אמר לי שעושים שם בדיקות אני יודע שכשהוא נער היתה לו בעיה נפשית לא יודע מה זה בדיוק אף אחד לא שואל אותו שאלות כאלו היום הוא השתנה לגמרי ואפילו לומד לתואר מכובד אך בגלל שהתואר מצריך הרבה שנים של לימודים צריך 2 או 3 תארים בתחום אז הוא צריך לחיות אכשהו את התקופה בקיצור הוא אמר ששולחים שם למכון הרפואי וכל חבריו שהיו איתו שללו להם במכון הזה אם הוא יגיש בקשה יש להם כלים לבדוק? מה הם שואלים שם מסכן ניסה להתנדב איזה4 פעמים לצבא ולא לקחו אותו לקרבי יש מצב שנותנים לו הרשיון ולא עושים בעיות?
הפניית השאלה אליך
דוד, מתנדב בתנועה
21/07/11
תאר לעצמך מצב שבו החבר כן מקבל רשיון לרכב ציבורי.עם הזמן הוא מסיע ילדים לקייטנה או לבי"ס.הילדים שלך נמצאים ברכב.האם אתה שקט, או שאתה אומר לעצמך, כמה חבל שלא מנעתי ממנו רשיון לרכב ציבורי.כל זה, עוד בלי שקרה אסון, חלילה וחסלעצם הענין, מאחר שבצה"ל יודעים על הבעיות שאתה מציג, סביר מאד שגם המכון ידע מזה וימנע ממנו רשיון נהיגה לרכב ציבורי.השאלה הגדולה היא אם בכלל רצוי שהוא ינהג. התשובה תתקבל אם תאמר שתרשה לילדיך לסוע איתו.
מרב"ד
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
יעקב שלום,המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף מקצועי שבידיו הכלים לאבחן נהגים על מנת להמליץ על כשירותם לנהיגה, על בסיס שיקולים רפואיים. ככל שבן דודך אכן התבגר והבשיל יש להניח שהדבר יעלה בהערכת האישיות שתבוצע לו.מכל מקום, אם הינכם חולקים על ממצאי המכון קיימת הזכות לערר על ההחלטה בתוך 30 ימים וניתן יהיה להציג חוות דעת רפואיות נגדיות, התומכות בהתאמתו האישיותית לנהיגה.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
בקשה לביטול בגין אי מילוי נאות של הדו"ח
עדי
20/07/11
קיבלתי דו"ח בגין מעבר באין כניסה .האם דו"ח שלא מולא כנדרש ע"י השוטר מהווה עילה לביטולו.במקרה שלי מדובר בסעיף ת"ז שלא מולא במלואו,כמו כן בתיאור פרטי המקרה יש חוסר בפרטים כמו כיוון התנועה של הרכב ,מקום האירוע לא מצויין באיזה עיר או יישוב,לא מצויין בדו"ח כי היה נוכח שוטר נוסף ,אין שום איזכור לגבי זה .וכמו כן פירוט מדוקדק של האירוע מצויין כי נהגתי בכביש חד סטרי בכיוון הפוך לכיוון התנועה.
תגובה - דרור סלמן, עו"ד
Dror
21/07/11
עדי שלום רב,
על פניו נראה כי בסופו של דבר דו"ח זה יבוטל. לא לוותר.
אני מציע שתכתוב למענ"א במטה הארצי בקשה לביטול הדו"ח.
כתוב להם שבמידה והדו"ח לא יבוטל, אתה מבקש להישפט על העבירה המיוחסת לך.
היה ותגיע למשפט, אני מעריך שתזכה.
בהצלחה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
על פניו נראה כי בסופו של דבר דו"ח זה יבוטל. לא לוותר.
אני מציע שתכתוב למענ"א במטה הארצי בקשה לביטול הדו"ח.
כתוב להם שבמידה והדו"ח לא יבוטל, אתה מבקש להישפט על העבירה המיוחסת לך.
היה ותגיע למשפט, אני מעריך שתזכה.
בהצלחה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
אם כך מה כן מצוין? הקפד על נהיגה כחוק!
גיא למען הבטיחות בדרכים
21/07/11
אמנם דו"ח חלמאי אך בר תיקון
יעקבי
21/07/11
שלום עדי,
הפרטים החסרים בדו"ח ניתנים לתיקון/שחזור במיזכר שאולי ערך השוטר (ואולי לא).
תלוי כמה ספרות חסרות בת. זהות. שמך המלא רשום וכך גם מספר הרישיון שלך וכתובתך ומן הסתם גם מספר הטלפון שלך. על פי הם ניתן למלא החסר.
באשר למקום האירוע (שם הישוב): רשום שם רחוב ותיאור המקום. השוטר יודע באיזה ישוב פעל ועל כן יכול לשחזר במיזכר.
באשר לכיוון הנסיעה: הרי כתוב שנסעת בכביש חד סתרי בניגוד לכיוון הנסיעה.
איזכור שוטר נוסף כעד: פוגם.
חשובה תגובתך. האם הודית באשמה על אתר ומה היה התירוץ שלך.
סוף דבר: דו"ח חלמאי אך לא בקלות יבוטל. צריך לבדוק אם נעשה תיקון במיזכר.
הפרטים החסרים בדו"ח ניתנים לתיקון/שחזור במיזכר שאולי ערך השוטר (ואולי לא).
תלוי כמה ספרות חסרות בת. זהות. שמך המלא רשום וכך גם מספר הרישיון שלך וכתובתך ומן הסתם גם מספר הטלפון שלך. על פי הם ניתן למלא החסר.
באשר למקום האירוע (שם הישוב): רשום שם רחוב ותיאור המקום. השוטר יודע באיזה ישוב פעל ועל כן יכול לשחזר במיזכר.
באשר לכיוון הנסיעה: הרי כתוב שנסעת בכביש חד סתרי בניגוד לכיוון הנסיעה.
איזכור שוטר נוסף כעד: פוגם.
חשובה תגובתך. האם הודית באשמה על אתר ומה היה התירוץ שלך.
סוף דבר: דו"ח חלמאי אך לא בקלות יבוטל. צריך לבדוק אם נעשה תיקון במיזכר.
רישיון נהיגה
רון
20/07/11
מה האפשרות לעשות במקרה שמשטרה טפסה בחור נוהג ללא רשיון נהיגה והתיק הועבר לבית משפט? והאם יש אפשרות למניעתו מלהחזיק ברשיון נהיגה בעתיד אם הוא מעוניין לקבל רישיון נהיגה? ואם יש אפשרות לסגירת את התיק רק בכנס ?
תגובה
Dror
20/07/11
רון שלום רב,
נהיגה ללא רשיון נהיגה בתוקף או בשלילה הינה עבירה חמורה ובית המשפט לתעבורה יכול אף להפעיל מאסר בפועל.
מדובר בתיק שאתה לא יכול לצאת ממנו לבד.
אני מציע שתתיעץ עם עורך דין לתעבורה, שיבדוק את הראיות שבידי המשטרה/התביעה וייעץ לך בצורה הטובה ביותר.
נהיגה ללא רשיון נהיגה בתוקף או בשלילה הינה עבירה חמורה ובית המשפט לתעבורה יכול אף להפעיל מאסר בפועל.
מדובר בתיק שאתה לא יכול לצאת ממנו לבד.
אני מציע שתתיעץ עם עורך דין לתעבורה, שיבדוק את הראיות שבידי המשטרה/התביעה וייעץ לך בצורה הטובה ביותר.
תשלום לשרותי כבאות
נירית
20/07/11
שלום!
עברתי תאונה לפני כשנתיים, כאשר רכב פגע ברכבי כתוצאה מכך, התהפך רכבי על הכביש והוזז באמצעות גרר. למקום הגיע רק ניידת משטרה.
אבי הגיע למקום האירוע ונשאר שם עד פונה רכבי - מרגע התאונה ועד אותה העת לא הגיע שום רכב כבאות.
לפני מספר חודשים קיבלתי דרישה לתשלום ע"ס 1158 מעו"ד (כולל הצמדה) למרות שכלל לא קיבלתי את החיוב המקורי שעמד על 682 ש"ח.
במשרד עו"ד נאמר לי שעצם זה שבוצעה קריאה לכבאית עליי לשם, אך בתקנון כתוב "נסיעת מכונית של שירותי כיבוי למקום האירוע" - אך הכבאית כלל לא הגיע למקום!! כך שגם לא ידעתי שיש לי חוב מאחר ולא ניתן לי שום שירות על ידם.
האם עלי לשלם את הסכום למרות שלא הייתה כבאית במקום התאונה?
עברתי תאונה לפני כשנתיים, כאשר רכב פגע ברכבי כתוצאה מכך, התהפך רכבי על הכביש והוזז באמצעות גרר. למקום הגיע רק ניידת משטרה.
אבי הגיע למקום האירוע ונשאר שם עד פונה רכבי - מרגע התאונה ועד אותה העת לא הגיע שום רכב כבאות.
לפני מספר חודשים קיבלתי דרישה לתשלום ע"ס 1158 מעו"ד (כולל הצמדה) למרות שכלל לא קיבלתי את החיוב המקורי שעמד על 682 ש"ח.
במשרד עו"ד נאמר לי שעצם זה שבוצעה קריאה לכבאית עליי לשם, אך בתקנון כתוב "נסיעת מכונית של שירותי כיבוי למקום האירוע" - אך הכבאית כלל לא הגיע למקום!! כך שגם לא ידעתי שיש לי חוב מאחר ולא ניתן לי שום שירות על ידם.
האם עלי לשלם את הסכום למרות שלא הייתה כבאית במקום התאונה?
תגובה
Dror
20/07/11
נירית שלום,
במידה ולא קיבלת שרות משרותי הכבאות -אין צדק בדרישתם.
אני מציע שתכתבי מכתב לשרותי הכבאות במחוז התאונה והעתק אל עורך הדין המומנה מטעמם, בדרישה לביטול החוב בנימוק שתארת כאן בפורום.
במידה ובקשתך לא תיענה בחיוב, תפני לעו"ד לקבל יעוץ.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
במידה ולא קיבלת שרות משרותי הכבאות -אין צדק בדרישתם.
אני מציע שתכתבי מכתב לשרותי הכבאות במחוז התאונה והעתק אל עורך הדין המומנה מטעמם, בדרישה לביטול החוב בנימוק שתארת כאן בפורום.
במידה ובקשתך לא תיענה בחיוב, תפני לעו"ד לקבל יעוץ.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
האם אחויב בנקודות אם אגיש בקשה להישפט ?
חסנין
20/07/11
נתפסתי בגין שתי עבירות תעבורה באותו זמן ( פנס לקוי ןאי חגורת ילדים ) עבירות שבצידן 8 נקודות . שמעתי כי אם אגיש בקשה להישפט , ובית המשפט ירשיע אותי ואשלם דרך בית משפט זה לא יופיע במרשם הנקודות , אכן ?
טעות בידך....
doom
20/07/11
...חוץ מזה שתקבל ניקוד המתאים(ביה"מ לא יכול לא להוריד ולא לעלות כמות הנקודות)סביר מאוד שבמקרה ותרשע תקבל קנס גבוה ממקורי ולפי זה שאין לך שום טענה מהותית נגד עבירות שביצעת תאושם בביזבוז זמן ביה"מבקיצור - לא שווה)
דרישה להצגת רישיון נהיגה
מרסלו
20/07/11
שלום רב, ברצוני לדעת אם מותר לי (כאחראי על הביטחון) לדרוש מנהגי משאיות שנכנסות לשטח המפעל להציג רישיון נהיגה בתוקף?
תודה
תודה
ככל הנראה זה לגיטימי...
doom
20/07/11
אבל מה תעשה עם שלמה כהן מאילת ששכח תעודה בבית, לשוטר יש מסוף בודק ומשחרר, ואתה?(או להפך נהג פסול עם תעודה?)
נסיעה עם מכשיר שמיעה
יוסי
19/07/11
שלום רב,
אני נהג משאית (12 טון) וייתכן כי אזדקק למכשיר שמיעה, ברצוני לדעת האם אוכל להמשיך לנהוג על המשאית עם מכשיר השמיעה?
תודה רבה
אני נהג משאית (12 טון) וייתכן כי אזדקק למכשיר שמיעה, ברצוני לדעת האם אוכל להמשיך לנהוג על המשאית עם מכשיר השמיעה?
תודה רבה
תברר עם המכון לבטיחות בדרכים
דוד, מתנדב בתנועה
19/07/11
זה המקום שבו אישרו לך ללמוד נהיגה על משאיתבמקרה של נכות זמנית או קבועה, הם הסמכות הרפואית להיתר נהיגה.אני מצדיע לעירנות שלךכל הכבוד
נסיעה עם מכשיר שמיעה
עו"ד רות גדרון
20/07/11
שלום יוסי
אתה אמור לפנות למשרד התחבורה והם יפנו אותך לבדיקות.
אני ממליצה לך טרם שתעשה כך לפנות לבדיקה פרטית ע"מ שתדע ( אולי ) למה לצפות.
נסיעה בטוחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
אתה אמור לפנות למשרד התחבורה והם יפנו אותך לבדיקות.
אני ממליצה לך טרם שתעשה כך לפנות לבדיקה פרטית ע"מ שתדע ( אולי ) למה לצפות.
נסיעה בטוחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
מהירות מופרזת
זיו
19/07/11
שלום!
נהגתי במהירות 152 לאחר קיזוז בכביש בו מותר לנהוג 90.הכשלתי ינשוף וסירבתי לבדיקת דם.
מה עונש המקסימום שאני יכול לקבל בהתחשב בזה שזו עבירה ראשונה שלי ב10 שנים שאני נוהג.
תודה.
נהגתי במהירות 152 לאחר קיזוז בכביש בו מותר לנהוג 90.הכשלתי ינשוף וסירבתי לבדיקת דם.
מה עונש המקסימום שאני יכול לקבל בהתחשב בזה שזו עבירה ראשונה שלי ב10 שנים שאני נוהג.
תודה.
אין שום אפשרות לתת לך תשובה ברורה
דוד, מתנדב בתנועה
19/07/11
על עבירת המהירות אתה יכול לקבל שלילה מנהלית בלי קשר למה שישית עליך בימ"שעל עבירת שכרות, היה ותורשע, עונש המינימום הוא שתי שנות שלילה. בעקבותיהן, לימוד נהיגה, רשיון חדש ונהג חדש
תגובה
Dror
20/07/11
זיו שלום,
מדובר ב 2 עבירות חמורות ביותר שהתביעה דורשת להחמיר עם הנהג. על פניו נראה שבמידה ותיגש למשפט ללא ייצוג, תורשע בעניין הינשוף וסירוב לבדיקת דם, סביר שתקבל שלילה ארוכה של שנתיים.
אני ממליץ לך להיוועץ בעורך דין לתעבורה שיבדוק את הראיות שבידי המשטרה / תביעה.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
מדובר ב 2 עבירות חמורות ביותר שהתביעה דורשת להחמיר עם הנהג. על פניו נראה שבמידה ותיגש למשפט ללא ייצוג, תורשע בעניין הינשוף וסירוב לבדיקת דם, סביר שתקבל שלילה ארוכה של שנתיים.
אני ממליץ לך להיוועץ בעורך דין לתעבורה שיבדוק את הראיות שבידי המשטרה / תביעה.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
סירוב לבדיקת אלכוהול ועברת מהירות
עו"ד רות גדרון
20/07/11
שלום זיו
נהיגה במהירות של 152 גוררת אחריה לרוב פסילות ממושכות.
סירוב לבדיקת אלכוהול גורר אחריו פסילה של מנימום שנתיים ( כמובן באם אין הסדר ).
שילוב 2 העברות החמורות לא נותן תוצאה מתמטית פשוטה אלא תוצאה גבוהה יותר( ושוב בשים לב שאין הסדר),
כמו כן לאור פס"ד ארביב בסירוב להבדק יש לבחון נתונים נוספים.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
נהיגה במהירות של 152 גוררת אחריה לרוב פסילות ממושכות.
סירוב לבדיקת אלכוהול גורר אחריו פסילה של מנימום שנתיים ( כמובן באם אין הסדר ).
שילוב 2 העברות החמורות לא נותן תוצאה מתמטית פשוטה אלא תוצאה גבוהה יותר( ושוב בשים לב שאין הסדר),
כמו כן לאור פס"ד ארביב בסירוב להבדק יש לבחון נתונים נוספים.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
הפניה לתקנה.
מיקו
19/07/11
אשמח אם מישהוא יכול להפנות אותי לתקנה ,המתירה לרכב הפונה ימינה בצומת הקרוב ,לנסוע בנת"צ. תודה.
אלה התקנות הרלוונטיות
יעקבי
20/07/11
שלום מיקו,
להלן התקנות הרלוונטיות לתנועה בנת"ץ:
34. (א) בכביש, בשביל או בנתיב שיועדו וסומנו לסוג מסויים של כלי רכב או לעוברי דרך מסויימים, לא ישתמשו נוהגי רכב או עוברי דרך אחרים.
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), רוכב אופנים ישתמש בצדו הימני הקיצוני של הכביש אף אם הוא כביש שבו הוקצה נתיב לתחבורה ציבורית.
35. נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצידו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה.
71א1. (א) מי שניתן לו תג נכה כמפורט בתוספת התשיעית רשאי לנהוג ברכב שלגביו ניתן התג האמור בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית, למעט בנתיב שיועד, על פי תמרור, לרכב להסעת המונים שאינו אוטובוס.
(ב) הוראות סעיף קטן (א) יחולו גם על אדם המתלווה אל הנכה והנוהג בעבורו ברכב.
יש לשים לב לנוסח של תקנה 34 (א): התנועה בנת"ץ מיועדת אך ורק לסוגי הרכב שסומנו בתמרור (אוטובוס, רכבת קלה, מונית, רכב המסיע 4 נוסעים ומעלה). הנת"ץ מסומן בצביעה צהובה.
לכן רק במקום שנוספה צביעה לבנה (לאמר חיצים לבנים על הכביש) מותרת הנסיעה לרכבים אחרים מאלה שיועדו.
פירוט נוסף בתיקון מס' 3 - התנועה בצד ימין - התש"ל 1970
ובתיקון מס' 4 - ייעודו של כביש, שביל או נתיב - תשמ"ז 1987
להלן התקנות הרלוונטיות לתנועה בנת"ץ:
34. (א) בכביש, בשביל או בנתיב שיועדו וסומנו לסוג מסויים של כלי רכב או לעוברי דרך מסויימים, לא ישתמשו נוהגי רכב או עוברי דרך אחרים.
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), רוכב אופנים ישתמש בצדו הימני הקיצוני של הכביש אף אם הוא כביש שבו הוקצה נתיב לתחבורה ציבורית.
35. נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצידו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה.
71א1. (א) מי שניתן לו תג נכה כמפורט בתוספת התשיעית רשאי לנהוג ברכב שלגביו ניתן התג האמור בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית, למעט בנתיב שיועד, על פי תמרור, לרכב להסעת המונים שאינו אוטובוס.
(ב) הוראות סעיף קטן (א) יחולו גם על אדם המתלווה אל הנכה והנוהג בעבורו ברכב.
יש לשים לב לנוסח של תקנה 34 (א): התנועה בנת"ץ מיועדת אך ורק לסוגי הרכב שסומנו בתמרור (אוטובוס, רכבת קלה, מונית, רכב המסיע 4 נוסעים ומעלה). הנת"ץ מסומן בצביעה צהובה.
לכן רק במקום שנוספה צביעה לבנה (לאמר חיצים לבנים על הכביש) מותרת הנסיעה לרכבים אחרים מאלה שיועדו.
פירוט נוסף בתיקון מס' 3 - התנועה בצד ימין - התש"ל 1970
ובתיקון מס' 4 - ייעודו של כביש, שביל או נתיב - תשמ"ז 1987
נהיגה תחת השפעת סמים-דחוףףףףףףףףףףף
alon
19/07/11
נתפסו אצלי סמים ברכב בזמן נהיגה, לבקשת השוטר נתתי בדיקת שתן, השאלה היא ככל שימצאו סמים בבדיקת השתן, מאיזה מדד אני נתפס נוהג תחת השפעת סמים?????
אבקש תשובה בבהילות-תודה
אבקש תשובה בבהילות-תודה
מענה
Dror
20/07/11
אלון שלום רב,
בשאלתך אתה מציג 2 בעיות קשות:
בגין הסמים שנתפסו אצלך ברכב סביר להניח שיוגש נגדך כתב אישום.
בעניין עבירה של נהיגה תחת השפעת סם /אלכוהול, אם נעשתה בדיקת מאפיינים והיתה תקינה וכנ"ל בעניין בדיקת השתן, לא יוגש נגדך כתב אישום.
במידה וימצאו ראיות כנגדך בבדיקת השתן, אני מעריך שיוגש נגדך כתב אישום ויערך משפט.
אני מציע לך להיוועץ עם עורך דין ולא לגשת למשפט לבד.
בהצלחה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
בשאלתך אתה מציג 2 בעיות קשות:
בגין הסמים שנתפסו אצלך ברכב סביר להניח שיוגש נגדך כתב אישום.
בעניין עבירה של נהיגה תחת השפעת סם /אלכוהול, אם נעשתה בדיקת מאפיינים והיתה תקינה וכנ"ל בעניין בדיקת השתן, לא יוגש נגדך כתב אישום.
במידה וימצאו ראיות כנגדך בבדיקת השתן, אני מעריך שיוגש נגדך כתב אישום ויערך משפט.
אני מציע לך להיוועץ עם עורך דין ולא לגשת למשפט לבד.
בהצלחה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
בדיקות סמים בשתן- נהיגה בשכרות ( סמים )
עו"ד רות גדרון
20/07/11
שלום אלון
לגבי הסמים שמצאו ברכבך יוגש כ"א בהתאם לכמות ולסוג.
לא בכל סוג וכמות מגישים כתב אישום .
לגבי בדיקת השתן, כל ממצא של סמים בשתן גורר כתב אישום על נהיגה בשכרות( זה אותו סעיף של סמים)
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
לגבי הסמים שמצאו ברכבך יוגש כ"א בהתאם לכמות ולסוג.
לא בכל סוג וכמות מגישים כתב אישום .
לגבי בדיקת השתן, כל ממצא של סמים בשתן גורר כתב אישום על נהיגה בשכרות( זה אותו סעיף של סמים)
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
שוטר ללא כובע
יוסי
19/07/11
שלום רב!
האם ניתן לבטל דו"ח חתום בדרך כלשהי כשיש תיעוד ברור של השוטר מגיש את הדוח ללא כובע לראשו מחוץ לרכבו (תיעוד של דקה)?
האם ניתן לבטל דו"ח חתום בדרך כלשהי כשיש תיעוד ברור של השוטר מגיש את הדוח ללא כובע לראשו מחוץ לרכבו (תיעוד של דקה)?
חלומות
doom
19/07/11
אין שום קשר בין הופעת שוטר לעבירה עליה הוא מדווח(דו"ח)
החובה לחתום על דו"ח
עו"ד רות גדרון
20/07/11
שלום יוסי .
אין חובה לחתום על הדו"ח ואם אתה חש ש"מכריחים אותך " חתום והוסף את האותיות "ת.ל" שמשמעותן "תחת לחץ " ובבוא היום תציג את גירסתך בביהמ"ש.
לגבי הכובע, כמדומני כבר ענו לך :)
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה.
אין חובה לחתום על הדו"ח ואם אתה חש ש"מכריחים אותך " חתום והוסף את האותיות "ת.ל" שמשמעותן "תחת לחץ " ובבוא היום תציג את גירסתך בביהמ"ש.
לגבי הכובע, כמדומני כבר ענו לך :)
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה.
תאונת דרכים והשלכותיה
אלי
19/07/11
שלום רב,עברתי לפני כמה ימים תאונת דרכים.1. חברת הביטוח טוענת כי קופת החולים חבה בתשלום הנזקים. האם זה הגיוני?2. מהו מיקום השיפוט בו עלי להגיש את תביעתי?תודה והמשך שבוע טוב
יש לפנות לפורום ביטוח
doom
19/07/11
רישיון הסעה למונית
טלי
19/07/11
מה קורה לנהג מונית שנוהג ללא רישיון הסעה בתוקף ועושה תאונה שבה יש נפגעים? אם הגיע לפני התאונה לעשות טסט ומכון הרישוי קיבל אותו ללא רישיון הסעה מה קורה למכון הרישוי?
מכון רישוי יכול לקבל מונית לטסט ללא רשיון הסעה
עמית
19/07/11
אך בעל הרכב לא יכול לסיים את הטסט, כל עוד לא הציג בפני הבוחן רשיון חדש בתוקף.מכון הרישוי לא ינזק, אלא אם סכם את הטסט וזאת כשאין בנמצא רשיון הסעה תקף.במקרה ואכן קרה הדבר, אזי תוגש תלונה למשרד התחבורה. מנהל המכון/מנהל מקצועי + הבוחן שבצע זיהוי יוזמנו לשימוע בפני ועדה מקצועית באגף הרכב.אם אין מקרים בעברם, זה יגמר באזהרה. אם ישנם הפרת נוהלים בעברם, עונשם יכול להאמיר (התלית רשיון, הן של המכון והן של הבוחן, סגירה מנהלתית לזמן קצוב, קורסי רענון + מבחן).
מה הקשר
אושרי ה חוקר תאונות
19/07/11
מה הקשר בין התאונה עם נפגעים לנהיגה ללא היתר הסעה
פקחי תנועה וציות לחוק
רמי
18/07/11
שלום רב.
האם פקחי תנועה עירונית כפופים להוראות החוק השונות?
אחדד במעט.
האם לפקח עירוני מותר לעמוד בחניה כפולה/ אין עצירה וכו' ע"מ לתת דו"ח לרכב אחר שמבצע עבירה זהה?
תודה
האם פקחי תנועה עירונית כפופים להוראות החוק השונות?
אחדד במעט.
האם לפקח עירוני מותר לעמוד בחניה כפולה/ אין עצירה וכו' ע"מ לתת דו"ח לרכב אחר שמבצע עבירה זהה?
תודה
פקחי הרשות העירונית
Dror
19/07/11
רמי שלום רב,
לפקחי הרשות המקומית מוענקות סמכויות רבות לביצוע תפקידם.
כשפקח עומד עם רכבו בחניה כפולה או ב"אין עצירה" לדקות ספורות על מנת לרשום דו"ח תנועה, החוק מאפשר זאת, וזאת על מנת לבצע את תפקידו.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
לפקחי הרשות המקומית מוענקות סמכויות רבות לביצוע תפקידם.
כשפקח עומד עם רכבו בחניה כפולה או ב"אין עצירה" לדקות ספורות על מנת לרשום דו"ח תנועה, החוק מאפשר זאת, וזאת על מנת לבצע את תפקידו.
בברכה,
דרור סלמן, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד
מי יכול לעזור? מה זה סעיף 33א?
הילה
18/07/11
שלום רב, יש לי שאלה וזה די דחוף לי, קבלתי קנס ודו"ח שרשום בו סעיף 33א , סמל הסעיף 5441.אשמח לקבל עזרה בהקדם.תודה רבה.הילה
נהיגה בשולי הכביש
יעקבי
19/07/11
שלום הילה,
לשון תקנה 33
(א) במקום שיש כביש לא יסע נוהג רכב אלא בכביש, אלא אם יש הוראה אחרת בחלק זה.
במקרה שלך מדובר בנהיגה בשוליים.
לשון תקנה 33
(א) במקום שיש כביש לא יסע נוהג רכב אלא בכביש, אלא אם יש הוראה אחרת בחלק זה.
במקרה שלך מדובר בנהיגה בשוליים.
דוח 35 ו 35 ב
ע
18/07/11
שלום קיבלתי דוח ( מצלמה ) על נסיעה ביום שבתון כלומר חג בנתיב שמותר בבין עירוני רק לרכב ציבורי השאלה שלי האם ביום שבתון מותר לנסוע בנתיב זה או לא המיקום המדוייק: גינות סחרוב ( עליות של ירושלים )
יש חובה לציית לתמרורים כל הזמן
doom
18/07/11
כמובן אם לא מפורש אחרת על ידי התמרור במקום לדוגמא - "פרט לשבתות וחגים"בכל מקרה אם אתה נוהג מעל 10 שנה ו5 אחרונות ללא עבירות אתה יכול להביא חרטה במעשך ולבקש להמיר לך דו"ח בהזהרהכתובת של מפנ"א מופיה לך בדו"ח או באתר מ"י
קנס בגין אי עצירה בתמרור עצור – תמרור 302
עומרי
18/07/11
היום בבוקר, נסעתי ברכבי וברחוב קטן עצר אותי שוטר ונתן לי קנס, לטענתו לא צייתתי לתמרור עצור, אמרתי לו שכן עצרתי וכך הוא רשם בתגובת הנהג (השניה), ובהתגובה הראשונה שהוא רשם זה "לא שמתי לב".. ניסתי לדבר איתו ולומר לו שאין לי עבירות קודמות והוא אכן בדק במסוף ואמרו לו שעבירה אחרונה הייתה לי בשנת 2003, ולטענתו אין לו אפשרות לרשום אזהרה על עבירה כזו (אי ציות לתמרור עצור 302), ונתן לי קנס 250 שח ו4 נק'...
מה דעתכם, האם יש דרך לבטל את הדו"ח הנ"ל או לחלופין להמיר לאזהרה?
מה דעתכם, האם יש דרך לבטל את הדו"ח הנ"ל או לחלופין להמיר לאזהרה?
כנראה שוטר רצה לחסוך ויכוח
doom
18/07/11
יש הזהרות על עבירה שכזולפי תאורך אי אפשר להבין האם באמת עצרת?במידה וכן -בקשה להשפט נמצאת בגב הדו"חבמידה ולא עצרת - אתה יכול לבקש המרה להזהרה בתנאיים כדלהלן:וותק נהיגה 10+ שנים 5 שנים ללא עבירות - כנראה מתקייםמודה בעבירה(כתובת מפנ"א נמצא בגב הדו"ח -יש לשלוח בקשה בדואר רשום)כמו שאתה מבין אפשרויות סותרות אחת את השניה
באיזה מחוז שיפוט רושמים משכון על רכב
דנה
18/07/11
שלום,
רציתי לשאול באיזה מחוז שיפוט יש לרשום משכון (רשם המשכונות) והאם אפשר להתנות על ההוראה הזו ולרשום את המשכון במחוז שיפוט אחר?
אם מישהו יודע באילו חוקים מופיעים ההוראות הללו אשמח באם תציינו אותם
רציתי לשאול באיזה מחוז שיפוט יש לרשום משכון (רשם המשכונות) והאם אפשר להתנות על ההוראה הזו ולרשום את המשכון במחוז שיפוט אחר?
אם מישהו יודע באילו חוקים מופיעים ההוראות הללו אשמח באם תציינו אותם
פני לפורום דיני בנקאות
עו"ד שירלי לוז
18/07/11
נהיגה ללא חולצה או נעליים
גיא
18/07/11
האם ישנן תקנות בקשר ללבוש שאני מחויב בו בזמן נסיעה?הן לקטנוע והן לרכב.בעיקר לגבי חולצה ונעליים.כמו כן, היכן ניתן למצוא מידע בנושא זה ברשת?
אין מפורשות
יעקבי
18/07/11
שלום גיא,
אין תקנה מפורשת האוסרת נהיגה ללא חולצה ונעליים, מנגד יהיה זה בלתי אחראי לנהוג כך מן הסיבות הבאות:
1. ללא חולצה הגוף חשוף לעקיצות חרקים - דבר שעלול לגרום לתגובות פתאומיות שיוליכו לאיבוד שליטה על הרכב.
2. חשיפת הגוף לכוויות שמש תגרום לאי נוחות בנהיגה.
3. מגע לא נעים של חגורת הבטיחות עם העור.
4. אינה דומה לחיצה על דוושת הבלם כשאתה יחף ללחיצה עם נעליים מבחינת הכוח המופעל.
5. נעילת כפכפים עלולה לסבך את המעבר המהיר הנדרש מדוושת גז לדוושת ברקס ולהיפך בעיתות חירום.
6. ישנם גורמים אשר עלולים למנוע מנהג לחיצה ראויה על דוושת הברקס בעת חירום. למשל: קוץ שנתקע בכף הרגל או אבן קטנה שנדבקה על הפדל וכד'.
מן הראוי לציין תקנת תעבורה 26 (ד): לא ינהג אדם רכב במצב השולל ממנו שליטה מלאה ברכב...
מעבר לכך, הרשה לי להפנות אותך למאמר מעניין של פרופ' אסא כשר שנושאו היבטים אתיים בנהיגה.
אין תקנה מפורשת האוסרת נהיגה ללא חולצה ונעליים, מנגד יהיה זה בלתי אחראי לנהוג כך מן הסיבות הבאות:
1. ללא חולצה הגוף חשוף לעקיצות חרקים - דבר שעלול לגרום לתגובות פתאומיות שיוליכו לאיבוד שליטה על הרכב.
2. חשיפת הגוף לכוויות שמש תגרום לאי נוחות בנהיגה.
3. מגע לא נעים של חגורת הבטיחות עם העור.
4. אינה דומה לחיצה על דוושת הבלם כשאתה יחף ללחיצה עם נעליים מבחינת הכוח המופעל.
5. נעילת כפכפים עלולה לסבך את המעבר המהיר הנדרש מדוושת גז לדוושת ברקס ולהיפך בעיתות חירום.
6. ישנם גורמים אשר עלולים למנוע מנהג לחיצה ראויה על דוושת הברקס בעת חירום. למשל: קוץ שנתקע בכף הרגל או אבן קטנה שנדבקה על הפדל וכד'.
מן הראוי לציין תקנת תעבורה 26 (ד): לא ינהג אדם רכב במצב השולל ממנו שליטה מלאה ברכב...
מעבר לכך, הרשה לי להפנות אותך למאמר מעניין של פרופ' אסא כשר שנושאו היבטים אתיים בנהיגה.
בדיקה הוספת הודעה דוד מתנדב תנועה
דוד, מתנדב בתנועה
17/07/11
WELLCOME TO THE CLUB
גיא למען הבטיחות בדרכים
17/07/11
דוד, אני מברך אותך על הצטרפותך לצוות הבכיר של המגיבים באתר.
לאחר היכרות איתך של מספר שנים, בטוחני כי תוכל לתרום מהידע שלך בנושאי תנועה ובמקביל להגביר את המודעות לסכנות שבכביש.
נמשיך לפעול ללא לאות למען צמצום האסונות בכבישים.
יישר כח לפעילותך והתנדבותך בנושא.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
לאחר היכרות איתך של מספר שנים, בטוחני כי תוכל לתרום מהידע שלך בנושאי תנועה ובמקביל להגביר את המודעות לסכנות שבכביש.
נמשיך לפעול ללא לאות למען צמצום האסונות בכבישים.
יישר כח לפעילותך והתנדבותך בנושא.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
לדוד, שא ברכה!
יעקבי
18/07/11
ברכות
עו"ד רות גדרון
18/07/11
נפלא שיש אנשים כמוך כאן איתנו
תודה :)
תודה :)
הזמנה לדין וזימון ישר להוכחות
משה
17/07/11
דוח עם הזמנה לדין. קבוע תאריך. מתי פותחים את התיק בבית המשפט. האם אפשר להגיש בקשה טרם פתיחת תיק בי"מ:1. עקב חוסר סמכות מקומית.2. לקבלת חומר ראיות מודפס.3. לזימון ישר להוכחות.הנאשם כופר בכל. יש בידיו ראיות לאישום שוטר בשקר.
בקשות
עו"ד שירלי לוז
18/07/11
ניתן להגיש את הבקשות בסמוך לאחר מתן הדוח.
עיקול רישיון נהיגה ע"י הוצאה לפועל!
ציקי זנתי
17/07/11
מישהו אולי יכול להסביר לי, איך קשור רישיון הנהיגה שלי לחובות שיש לי בהוצאה לפועל? לאחרונה בוצע עיקול על רישיון הנהיגה שלי בעקבות חובות שיש לי בהוצאה לפועל? האם זה חוקי? ואם כן איך ניתן לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה שלי? זה ממש פוגע בחופש התעסוקה שלי ולא נותן לי את האפשרות להתקיים בכבוד ולפרנס את משפחתי ובטח שלא אוכל לשלם את החובות שחלים עליי בהוצאה לפועל. תודה מראש על התשובה!
רשיון נהיגה- חידוש רשיון
עו"ד רות גידרון
מנהלת
17/07/11
שלום ציקי
הנושא קשור להוצאה לפועל ולא לפורום תעבורה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- ממנהלת פורום תעבורה.
הנושא קשור להוצאה לפועל ולא לפורום תעבורה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- ממנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי אמר שצריך להיות קשר?
מיקו
17/07/11
זהוא "שוט" שמופעל על חייב,כמו שיכולים לשלול רשיון נהיגה על עבירה שנעשתה ע"י הולך רגל,מה הקשר ?אין קשר ,אבל זה עובד.אני בטוח שהזנחת את הטיפול בחובותיך בהוצאה לפועל ,מבחינת " שיעשו,מה שהם רוצים "....אז עכשיו הם רוצים שאתה תרוץ אחריהם.
אם תגיע להוצאה לפועל,תסדיר את החובות שלך ,ולהסדיר זה אומר להגיע להסדר -לא לשלם "במכה " תוכל להסדיר את עניין הרשיון.
אם תגיע להוצאה לפועל,תסדיר את החובות שלך ,ולהסדיר זה אומר להגיע להסדר -לא לשלם "במכה " תוכל להסדיר את עניין הרשיון.
האם זוהי הפקרה?
ארתור
17/07/11
בעת נסיעה בעיר פגעתי בהולך רגל ש"קפץ" לכביש מבין הרכבים. מהבהלה וההלם המשכתי בנסיעתי עוד כק"מ, אולם לאחר מכן התחרטתי, הסתובבתי וחזרתי למקום, שם ראיתי את הבחור כשהוא ללא פגיעה רצינית. המתנתי עד בוא המשטרה למקום, ורשיוני נשלל ל-60 ימים. הבוחן אמר שיהיה איתי בקשר ואזומן לחקירה. מנסיבות העניין, האם אני עלול להיות מואשם בהפקרה?
הנפגה התלונן על כך?
doom
17/07/11
עצם זה שלהיית במקום מיד שקלטת מה עשית - עובד לתובתך, שאלה כמה זה "מיד חזרתי"
הפקרה
עו"ד רות גדרון
17/07/11
שלום ארתור
ניתן להגיש נגדך כתב אישום על הפקרה יחד עם זאת ייתכן שבשל הנסיבות( חזרתך המהירה למקום) לא יוגש כתב אישום בגין סעיף זה.
אשמח אם תעדכן אותנו בנושא זה .
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
ניתן להגיש נגדך כתב אישום על הפקרה יחד עם זאת ייתכן שבשל הנסיבות( חזרתך המהירה למקום) לא יוגש כתב אישום בגין סעיף זה.
אשמח אם תעדכן אותנו בנושא זה .
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
פסילה- ממתי?
שייקה
17/07/11
בוקר טוב ותודה מראש למסייעים
קיבלתי דוח על נהיגה בשכרות (315)
יום למחרת ראיתי בדואר מכתב חוזר (נשלח קודם לכתובת ישנה שלי) על זה שנשפטתי בהיעדרי וקיבלתי פסילה ל 6 חודשים (על מקרה אחר לא השכרות..)
האם הפסילה שקיבלתי ללא ידיעתי נחשבת וזה אומר שבעת הנהיגה בשכרות נסעתי גם ללא רישיון, או שהפסילה נחשבת רק ממתי שאני מפקיד את הרישיון?
תודה מראש!
קיבלתי דוח על נהיגה בשכרות (315)
יום למחרת ראיתי בדואר מכתב חוזר (נשלח קודם לכתובת ישנה שלי) על זה שנשפטתי בהיעדרי וקיבלתי פסילה ל 6 חודשים (על מקרה אחר לא השכרות..)
האם הפסילה שקיבלתי ללא ידיעתי נחשבת וזה אומר שבעת הנהיגה בשכרות נסעתי גם ללא רישיון, או שהפסילה נחשבת רק ממתי שאני מפקיד את הרישיון?
תודה מראש!
כעיקרון ,השלילה מתחילה ממתי שקיבלת אותה ,אבל
מיקו
17/07/11
הספירה מתחילה ממתי שהרשיון הופקד,כלומר אם נהג קיבל שלילה לשישה חודשים ,ולא הפקיד את הרשיון ,הוא בכל מקרה בשלילה ,אבל הספירה מתחילה ממתי שהוא הפקיד את הרשיון.
מה שאומר ,שאם נהג קיבל שלילה עדיף לו להפקיד את הרשיון כמה שיותר מהר,,,,,
כך החוק "מכסה " את כל המתחכמים למינהם,,,,
מה שאומר ,שאם נהג קיבל שלילה עדיף לו להפקיד את הרשיון כמה שיותר מהר,,,,,
כך החוק "מכסה " את כל המתחכמים למינהם,,,,
נהיגה בזמן שלילה
עו"ד רות גדרון
17/07/11
שלום שייקה
בכל הקשור לנהיגה בזמן פסילה בניגוד לעברות אחרות בתעבורה צריך את רכיב הידיעה( הרכיב הנפשי), אם לא ידעת שאתה בשלילה הרי שאתה לא יכול לבצע עבירה של נהיגה בזמן פסילה..
פנה אל ביהמ"ש והסדר במהרה את נושא השפיטה בהעדר.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
בכל הקשור לנהיגה בזמן פסילה בניגוד לעברות אחרות בתעבורה צריך את רכיב הידיעה( הרכיב הנפשי), אם לא ידעת שאתה בשלילה הרי שאתה לא יכול לבצע עבירה של נהיגה בזמן פסילה..
פנה אל ביהמ"ש והסדר במהרה את נושא השפיטה בהעדר.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.

