פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה
חגית
27/07/11
שלום רב
חניתי את רכבי בטור מכוניות. כשחזרתי לאוטו חיכה לי הנהג שחניתי לפניו וטען שדפקתי לו את האוטו בכך שנצמדתי אליו. טענתי לפניו שמבחינתי ייתכן שהוא נצמד אליי וגם זאת אני, לא נגרם שום נזק מלבד "נגיעה"בטמבון.האיש החל לצעוק ולדבר לא יפה,ואני החלטתי לא לשתף פעולה מכיוון שהייתי עם ילדתי הקטנה. הוא התעקש שאתן לו את פרטיי וצילם את הרכב. לא הסכמתי לתת פרטים בעודו צועק עליי. נכנסתי לאוטו. הוא עמד לפני האוטו במטרה שלא אסע,וכשבכל זאת התחלתי לנסוע הוא זז הצידה ופתח את דלת האוטו מצד הנהג (כלומר סיכן אותי) תוך כדי נסיעה איטית.האם יש לו "תיק"נגדי? האם במקרה ויטען ש"דפקתי" אותו אני אוכל להתלונן שחסם את דרכי וסיכן את חיי? לי את את פרטיו
תודה
חניתי את רכבי בטור מכוניות. כשחזרתי לאוטו חיכה לי הנהג שחניתי לפניו וטען שדפקתי לו את האוטו בכך שנצמדתי אליו. טענתי לפניו שמבחינתי ייתכן שהוא נצמד אליי וגם זאת אני, לא נגרם שום נזק מלבד "נגיעה"בטמבון.האיש החל לצעוק ולדבר לא יפה,ואני החלטתי לא לשתף פעולה מכיוון שהייתי עם ילדתי הקטנה. הוא התעקש שאתן לו את פרטיי וצילם את הרכב. לא הסכמתי לתת פרטים בעודו צועק עליי. נכנסתי לאוטו. הוא עמד לפני האוטו במטרה שלא אסע,וכשבכל זאת התחלתי לנסוע הוא זז הצידה ופתח את דלת האוטו מצד הנהג (כלומר סיכן אותי) תוך כדי נסיעה איטית.האם יש לו "תיק"נגדי? האם במקרה ויטען ש"דפקתי" אותו אני אוכל להתלונן שחסם את דרכי וסיכן את חיי? לי את את פרטיו
תודה
בצעת שתי טעויות רציניות ובסיסיות
עמית
27/07/11
1. בכל מקרה של טענה לפגיעה ברכוש, בין אם מוצדקת ובין אם לאו, חובה על המעורבים לכאורה להחליף פרטים. אי מסירת פרטים נחשבת לעברה, בעל הרכב יכול להתלונן נגדך במשטרה על פגע וברח.כעת כל שנותר לך לעשות, הוא לחכות לתביעה מצד ג' וטעון טענותיך בפני חב' הביטוח או לחילופין בביהמ"ש.2. בכל מצב בו אדם נעמד לפני/אחרי רכבך, ואין באפשרותך להמשיך בנסיעה, אסור בהחלט "לדחוף" עם הרכב את החוסם. זהו סיכון חיי אדם, גם אם יש לחוסם השתתפות במעשה, האחריות היא על הנהג.
אי מסירת פרטים
עו"ד גדרון רות
27/07/11
שלום חגית בכל מקרה של תאונה עליך למסור פרטים .בכל מקרה בו רכב חוסם את דרכך אסור לך למשיך בתנועה לגבי מה יהיה אם ומה יגיד הנהג המעורב, אין לדעת.עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה
שלילת רישיון
לידור
27/07/11
שלום, בתאריך 26.9 יש לי משפט על סירוב לבדיקת שכרות במשפט אני אקבל שלילה ארוכה רציתי לשאול אם אני יוציא עד אז רישין על קטנוע ישללו לי בוודאות גם את הרישיון לקטנוע?
כן, פרט לרשיון טייס
doom
27/07/11
סיווג רשיון נהיגה
עו"ד גדרון רות
27/07/11
שלום לידורשלילה היא על כל כלי הרכב אלא אם יש סיווג.אם השלילה שלך בהסדר אז אין סיווג אחרת היית יודע .אם אין הסדר הכל פתוח אבל בתי המשפט לא נוטים היום לתת סיווג רשיון נהיגה אלא אם יש סיבה מיוחדת.עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה
פסילה ע"י משרד הרישוי
יוסי
26/07/11
שלום, קיבלתי מכתב ממשרד הרישוי שהגעתי ל 36 נקודות ויש לי פסילה ל 3 חודשים. אני נהג אוטובוס ציבורי, באחד המקרים נוסעת שלידי לא הייתה חגורה ולכן קיבלתי דו"ח. האם ניתן לטעון נגד אותו דו"ח?? האם יש מה לעשות עם הפסילה?? תודה.
אחריות נהג ציבורי
יעקבי
26/07/11
שלום יוסי,
נהג אחראי לשלום נוסעיו.
נהג ציבורי פטור מאחריות לנוסעיו לענין חגורות בטיחות אם ברכבו מצוי שלט בולט לעיניים המציין את חובת חגירת חגורת בטיחות.
לו היה ברכבך שלט כזה אפשר שלא היה נרשם לך דו"ח אלא לנוסע.
וזו לשון התקנה (שים לב לסעיף ג'):
83ב. (א) לא ינהג אדם ולא יסע ברכב מן הסוגים האמורים בתקנה 364א או בכל רכב שבו מותקנות חגורות בטיחות אלא אם כן הנוהג והנוסעים בו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים במושב בטיחות או במושב מגביה כאמור בתקנה 83א, לפי הענין.
(ב) הוראות תקנת משנה (א) יחולו על הנוסעים ברכב כמספר החגורות המותקנות בו.
(ג) על אף האמור בתקנה זו, מונית ואוטובוס שניתן לגביו רישיון סיור כהגדרתו בתקנה 386, שהותקן בהם במקום הנראה לעין הנוסעים, שלט המציין את חובת הנוסעים לחגור חגורת בטיחות, רשאי הנוהג בהם להסיעם גם אם הם אינם חגורים.
תכלית הסעיף לשחרר את הנהג מן הצורך לנדנד לציבור נוסעיו כל העת ולהתרכז בנהיגה.
נהג אחראי לשלום נוסעיו.
נהג ציבורי פטור מאחריות לנוסעיו לענין חגורות בטיחות אם ברכבו מצוי שלט בולט לעיניים המציין את חובת חגירת חגורת בטיחות.
לו היה ברכבך שלט כזה אפשר שלא היה נרשם לך דו"ח אלא לנוסע.
וזו לשון התקנה (שים לב לסעיף ג'):
83ב. (א) לא ינהג אדם ולא יסע ברכב מן הסוגים האמורים בתקנה 364א או בכל רכב שבו מותקנות חגורות בטיחות אלא אם כן הנוהג והנוסעים בו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים במושב בטיחות או במושב מגביה כאמור בתקנה 83א, לפי הענין.
(ב) הוראות תקנת משנה (א) יחולו על הנוסעים ברכב כמספר החגורות המותקנות בו.
(ג) על אף האמור בתקנה זו, מונית ואוטובוס שניתן לגביו רישיון סיור כהגדרתו בתקנה 386, שהותקן בהם במקום הנראה לעין הנוסעים, שלט המציין את חובת הנוסעים לחגור חגורת בטיחות, רשאי הנוהג בהם להסיעם גם אם הם אינם חגורים.
תכלית הסעיף לשחרר את הנהג מן הצורך לנדנד לציבור נוסעיו כל העת ולהתרכז בנהיגה.
פסילה על ידי משרד הרישוי
עו"ד שירלי לוז
26/07/11
יוסי שלום,ההתמודדות עם פסילת רישיון עקב צבירת נקודות היא עניין סבוך יחסית התלוי מאוד בנסיבות העניין. מומלץ להיוועץ פרטנית עם עו"ד.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
זכות קדימה לרכב שבא מאין כניסה
אונגרפלד יוסף
26/07/11
באתי מצומת עם תמרור זכות קדימה. הצומת היה פנוי לחלוטין מכל הנתיבים. בזמן חציית הצומת הגיע רכב שנסע באין כניסה במהירות גבוהה 70-80 קמ"ש ונכנס בי. סובב את הרכב שלי ב90 מעלות לכיוון הנסיעה שלו.שללו לי את הרשיון ל60 יום על אי מתן זכות קדימה. למרות שהיה פצוע שפונה לבי"ח לא הובא בוחן למקום.
מה השאלה?
עמית
26/07/11
תאונה
עו"ד שירלי לוז
27/07/11
יוסף שלום,ייתכן כי בוחן תנועה הגיע למקום מאוחר יותר.לקצין המשטרה הסמכות לפסול את רישיון הנהיגה שלך למשך 60 ימים אם היה לו יסוד להניח שיוגש נגדך כתב אישום.זכותך להגיש לבית המשפט בקשה לקיצור פסילה. הסיכויים שזו תתקבל תלויים במספר גורמים וביניהם ממצאי החקירה המשטרית ועוצמת הראיות נגדך, תוצאות התאונה מבחינת נזק רכושי ונזקי גוף, עברך התעבורתי וכו'.ייתכן לפי דבריך כי מדובר ב"תאונה בלתי נמנעת" ואז לא יהיה מקום להעמידך לדין. אם המשטרה עשתה את עבודתה נאמנה התשובות יהיו בחומר הראיות. בתאונות קשות במיוחד/קטלניות מומלץ לשכור שירותיו של בוחן פרטי בסמוך לקרות התאונה ככל הניתן כדי לוודא שהבוחן המשטרתי לא פספס ממצא חשוב שעשוי להיות רלוונטי להגנתך.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
השופט החזיר לי את הרשיון...
אונגרפלד
28/07/11
קבע שההחלטה של הקצין היתה שגויה
הפנקס פתוח והיד רושמת…
שי
26/07/11
שלום,
האם שוטר שכותב את הדו"ח איננו זה שחתום עליו, וחתם עליו בחותמת גומי של שוטר אחר, נותן עילה לפסילת הדו"ח ולביטולו??
תודה.
האם שוטר שכותב את הדו"ח איננו זה שחתום עליו, וחתם עליו בחותמת גומי של שוטר אחר, נותן עילה לפסילת הדו"ח ולביטולו??
תודה.
יתכן מאוד ששוטר גומי יוסיף מזכר עם עדותו אחר כך
doom
26/07/11
אז דו"ח יהיה תקין
תלוי
עו"ד שירלי לוז
26/07/11
אם הודית באשמה בתגובתך לדוח, קשה יהיה לקבל זיכוי/ביטול בנסיבות העניין מאחר שרואים את הודאתך כראיה עצמאית ללא קשר להתנהלות השוטרים (אלא אם כן אתה חולק על התגובה שנרשמה בדוח). אם אתה כופר באשמה המשמעות היא שיערך משפט. במסגרת המשפט יהיה צורך לזמן את עורך הדוח (השוטר) על מנת שיוכל להעיד על האמור בו כתנאי להגשתו וכדי לאפשר לך לחקור אותו בחקירה נגדית. הדבר יהיה בלתי אפשרי אם השוטר שערך את הדוח חותם עליו עם חותמת של שוטר אחר, שכן לא ניתן יהיה לדעת מי מבין השוטרים ערך את הדוח בפועל - זה שחתום או זה שלא.ייתכן שאותו שוטר ריפא את הפגם מאוחר יותר על ידי עריכת מזכר המסביר את הדברים אך לא מעט שופטים יזכו בכל זאת מפאת ההתנהלות הלקויה המורידה ממהימנות השוטרים והמשקל שיש לייחס לדוחות שלהם.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
מי אשם?
כץ
26/07/11
נסעתי בכביש עם שתי נתיבים לאותו כיון אני הייתי בנתיב השמאלי ורכב בנתיב הימיני סימן לי לעצור ולפתוח חלון עצרתי ולא עברו 3 שניות ורכב נתקע בי מאחורה מי צריך לשלם על הנזק אני הוא הרכב הפוגע?
לא ברור
doom
26/07/11
איפה עצרת?על נתיב השמאלי? על השול?מי נכנס? רכב שסימן לך? או רכב אחר?וסתם מעניין לא צייתת לסימון? -רכב משטרה? שוטר במדים?
פנה לפורום דיני נזיקין
עו"ד שירלי לוז
26/07/11
אם החלטת לקיים שיחת רעים
דוד, מתנדב בתנועה
27/07/11
באמצע הכביש, או לפתוח בית קפה, אתה אשם.אם תוכל לגלגל את הנזק לנהג שנכנס בך מאחור, זכיתזו דוגמא לתאונה שהאשמה אינה אוטומטית על הנהג שנכנס בך מאחור.
מתן דוח ללא קשר עין. חוקי??
שנית
26/07/11
הבוקר קיבלתי דוח מהירות מניידת סמויה ע"י "דבורה"
הניידת נסעה בכיוון הנגדי! (מולי) בכביש רחב של 2 נתיבים.
בשלב מסוים הגיעה הניידת מאחורי והשוטר טען ש"תפס אותי לפני 5 ק"מ כשהוא נוהג מולי ומאז הוא בקשר עין".
לא יתכן שהיה בקשר עין כיוון שהיה עליו להמשיך לנסוע ולמצוא מקום להסתובב.
איך הוא יכול להוכיח שזה אני??
האם זה חוקי??
תודה
הניידת נסעה בכיוון הנגדי! (מולי) בכביש רחב של 2 נתיבים.
בשלב מסוים הגיעה הניידת מאחורי והשוטר טען ש"תפס אותי לפני 5 ק"מ כשהוא נוהג מולי ומאז הוא בקשר עין".
לא יתכן שהיה בקשר עין כיוון שהיה עליו להמשיך לנסוע ולמצוא מקום להסתובב.
איך הוא יכול להוכיח שזה אני??
האם זה חוקי??
תודה
הדבורה ננעלת על הרכב הנמדד
יעקבי
26/07/11
שלום שנית,
מתוך קריאת החומר על הדבורה נמצא כי המכשיר המורכב על גג הניידת שולח קרני לייזר לשני הכיוונים (קדימה ואחורה) ויכול למדוד מהירות רכב המצוי בטווח של עד 1.5 ק"מ בקירוב.
ברגע שנמדדה מהירות מעל המותר השוטר "נועל" את המטרה ומקבל נתונים של מהירות הרכב, המרחק מן הניידת ומיקומו ביחס לניידת. לאחר מכן השוטר מצמצם ריווח עד שעוצר את הרכב הנמדד.
חובה על השוטר להראות את הנתונים הנ"ל לנהג.
היות שהמכשיר מסוגל לקלוט מהירות רכב אף מעבר לעיקול הרי שלא תמיד נשמר קשר עין פיזי.
ישנן מגבלות נוספות שצריך לקחת בחשבון.
מתוך קריאת החומר על הדבורה נמצא כי המכשיר המורכב על גג הניידת שולח קרני לייזר לשני הכיוונים (קדימה ואחורה) ויכול למדוד מהירות רכב המצוי בטווח של עד 1.5 ק"מ בקירוב.
ברגע שנמדדה מהירות מעל המותר השוטר "נועל" את המטרה ומקבל נתונים של מהירות הרכב, המרחק מן הניידת ומיקומו ביחס לניידת. לאחר מכן השוטר מצמצם ריווח עד שעוצר את הרכב הנמדד.
חובה על השוטר להראות את הנתונים הנ"ל לנהג.
היות שהמכשיר מסוגל לקלוט מהירות רכב אף מעבר לעיקול הרי שלא תמיד נשמר קשר עין פיזי.
ישנן מגבלות נוספות שצריך לקחת בחשבון.
קשר עין
עו"ד שירלי לוז
26/07/11
מתפקידו של שוטר הסבור כי היה עד לביצוע עבירת תנועה לפעול לעצור את הרכב בצד ולרשום לנהג דוח/זימון למשפט.זכותו של נהג לכפור באשמה ובמסגרת המשפט תוטל על התביעה הנטל להוכיח כי הנאשם ביצע את העבירה המיוחסת לו - מעל לכל ספק סבר. בקוויים כלליים בהקשר לעבירת מהירות, תצטרך התביעה להוכיח את מהימנות המדידה (שהמכשיר תקין ואמין וההפעלה בוצעה כהלכה) ואת העובדה שהרכב שנמדד הוא אכן הרכב שנעצר על ידי השוטר - היינו, רכבו של הנאשם.הדרך השכיחה להוכיח זאת היא בכך שהשוטר רשם כי שמר על קשר עין רצוף מרגע המדידה ועד לעצירת הרכב - אך ניתן להוכיח זאת גם אם השוטר רשם כי זכר את ספרות הרכב או במקרים מסוימים זכר צבע/גודל/פרט זיהוי אחר של הרכב שהוא בנסיבות העניין מספיק ייחודי.מובן שכל אדם יכול לטעות - גם שוטר ישר ואמין המבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר. אם תשכנע את השופט כי השוטר לא היה יכול לשמור על קשר עין רצוף בנסיבות העניין ולא עולה מהדוח דרך נוספת שבו היה יכול לוודא כי הרכב שהוא מדד הוא רכבך - סיכוייך לזיכוי טובים.תשומת ליבך ששוטרים מרבים לעבוד בזוגות; ייתכן שהשוטר שמדד אותך ושמר לטענתו על קשר עין ישב במושב הנוסע ולא נהג ברכב, כך שלא הייתה לו מניעה ממשית לשמור על קשר עין אף אם הניידת נאלצה להסתובב.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
תאריך זימון למשפט לא נכון
סמיון
26/07/11
שלום.נתפסתי על שתי עבירות.קיבלתי שני זימונים למשפט. באחד מהם השוטרת טעתה ורשמה תאריך 11.1.11 במקום 11.1.12.האם אפשר יהיה לפסול את העבירה במשפט על-סמך זה?
טעות סופר הניתנת לתיקון על נקלה בידי התביעה/שוטר
עמית
26/07/11
ביום הדיון, התייצב כנדרש בביהמ"ש ובדוק, האם שמך מופיע ברשימה?מופיע - טען טיעונך לעניין העברה.לא מופיע - סע לשלום.
טעות בתאריך הזימון
עו"ד שירלי לוז
27/07/11
מאחר שהטעות נוגעת לפרט אדמיניסטרטיבי ולא משהו שעשוי להיות רלוונטי לשאלת אשמתך/חפותך - לא.מומלץ מאוד ליצור קשר עם בית המשפט הרלוונטי ולברר את תאריך הדיון כדי להימנע ממצב של שפיטתך בהיעדרך.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
דוח אי חגירה הפך לפס"ד שלום ת"א בפברואר 2011
נועם
25/07/11
בקבלת הדוח כתבתי את טעותו של השוטר,הבן הבגיר שלי ישב לידי,השוטר טען שהוא היה חגור ואני לא,לצערי השוטר לא היה יכול להבחין ממקום המצאו,התרשמותו היתה מתנועת היד שלי למתיחת החגורה,במחשבה קדימה כתבתי בדוח את הנדרש,שלחתי בקשה להישפט שלא הגיעה אלי,
היום בדקתי דרך האינטרנט והתברר לי פסק הדין הרשעה,התקשרתי למוקד
המשטרה ונאמר לי כי,נשלח דואר רשום ולא לקחת.
השאלה האם אני יכול לפתוח את התהליך או חייב לבקש משפט חוזר ?
ובכלל מה לעשות,מודה ומעריך את הקדשת זמנכם היקר בעזרה לזולת.
היום בדקתי דרך האינטרנט והתברר לי פסק הדין הרשעה,התקשרתי למוקד
המשטרה ונאמר לי כי,נשלח דואר רשום ולא לקחת.
השאלה האם אני יכול לפתוח את התהליך או חייב לבקש משפט חוזר ?
ובכלל מה לעשות,מודה ומעריך את הקדשת זמנכם היקר בעזרה לזולת.
בקשה לביטול פס"ד
אורן המקורי
25/07/11
תוכל להגיש בקשה שכזו רק אם ביכולתך להוכיח שהדואר לא נשלח לכתובתך.
אם לא עדכנת את כתובתך זה לא יעזור וזו בעייה שלך.
אם לא עדכנת את כתובתך זה לא יעזור וזו בעייה שלך.
נהגת נכנסה בנו מאחור ועכשיו טוענת שנסענו ברברס
KC
25/07/11
שלום רב,
לפני כשלושה שבועות היינו בדרכינו לחברים, הייתה האטה בכביש בגלל ניידת המשטרה שעמדה באזור ואנחנו כמו הרכבים שלפנינו האטנו ואז נעצרנו (כמו כולם), בעודנו עומדים וממתינים להמשך התנוע מלפנינו לפתע הרגשנו חבטה חזקה מאחור והסתבר לנו שנהגת מאחורינו לא האטה ולא עצרה ונכנסו בנו. מלבד נזקי הגוף הרכב שלנו סבל מפגיעה מאחור והרכב שלה נהרס כמעט כליל (צילמנו את שני הרכבים). פונינו באמבולנס ולאחר מכן יצרנו קשר עם הנהגת על מנת לבקש ממנה הודאה כדי להקל על תהליך תיקון הרכב והביטוח. היום אחרי שלושה שבועות קיבלנו הודעה מהסוכנת מטעמה שהיא תובעת אותנו על נזקי רכוש בטענה שנסענו ברברס! מה אפשר לעשות? איך ניתן להתגונן נגד שקר מהסוג הזה? האם גם אנחנו צריכים להגיש תביעה?
לפני כשלושה שבועות היינו בדרכינו לחברים, הייתה האטה בכביש בגלל ניידת המשטרה שעמדה באזור ואנחנו כמו הרכבים שלפנינו האטנו ואז נעצרנו (כמו כולם), בעודנו עומדים וממתינים להמשך התנוע מלפנינו לפתע הרגשנו חבטה חזקה מאחור והסתבר לנו שנהגת מאחורינו לא האטה ולא עצרה ונכנסו בנו. מלבד נזקי הגוף הרכב שלנו סבל מפגיעה מאחור והרכב שלה נהרס כמעט כליל (צילמנו את שני הרכבים). פונינו באמבולנס ולאחר מכן יצרנו קשר עם הנהגת על מנת לבקש ממנה הודאה כדי להקל על תהליך תיקון הרכב והביטוח. היום אחרי שלושה שבועות קיבלנו הודעה מהסוכנת מטעמה שהיא תובעת אותנו על נזקי רכוש בטענה שנסענו ברברס! מה אפשר לעשות? איך ניתן להתגונן נגד שקר מהסוג הזה? האם גם אנחנו צריכים להגיש תביעה?
תאונת חזית-אחור
עו"ד שירלי לוז
25/07/11
פניתך מתאימה לפורום דיני נזיקין - יש לפנות אליהם בעניין.כן אציין כי אם הגשתם תלונה למשטרה סביר להניח על בסיס סיפור המקרה כי זו החליטה לפתוח בחקירה ותוכלו להסתייע בעדויות שנגבו מטעמה ובחוו"ד בוחן תאונות דרכים אם ישנה לצורך הפרכת טענתה.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
אזור טסטים
צופנת
25/07/11
שלום רב,
רציתי לברר - האם חוקי סימון כחול לבן והצבת שלט "אזור טסטים" ברחוב עירוני ואכיפת האזור ע"יפקחי עירייה?
תודה מראש
רציתי לברר - האם חוקי סימון כחול לבן והצבת שלט "אזור טסטים" ברחוב עירוני ואכיפת האזור ע"יפקחי עירייה?
תודה מראש
מה ענין שמיטה אצל הר סיני?
יעקבי
25/07/11
שלום צפנת,
מה קשור סימון כחול/לבן לאיזור טסטים ואכיפה ע"י פקחים?
בטסט בוחנים גישה לחניה ואין מבצעים חניה בפועל אלא עצירה בלבד.
מה קשור סימון כחול/לבן לאיזור טסטים ואכיפה ע"י פקחים?
בטסט בוחנים גישה לחניה ואין מבצעים חניה בפועל אלא עצירה בלבד.
תביעות קטנות
עדי
24/07/11
לפני שנה מישהי פגעה לי ברכב וברחה רצתי אחרי הרכב שלה אימי ובני הקטן היו ברכב היא החנתה בבניין לידי לקחתי את הפרטים והגשתי תלונה עברה שנה אמי נתנה עדות רק לפני שבוע וקיבלנו דף אישור משטרה הספקתי למכור את הרכב האם יש לי עילה לתבוע? לא צילמתי את הרכב ואת המכה? אבל זה לא הוגן וזה לא משנה את העובדה שהתרוצצתי כמה ימים למשטרה לדווח על המקרה לקח לזה זמן מה עליי לעשות האם שווה לתבוע בתביעות קטנות למרות שאין לי צילום של התאונה רק פרטים של הרכב + עדות של אמי ..צריכה את עצתכם???
פורום דיני נזיקין
עמית
24/07/11
אנא פנה לפורום דיני נזיקין
עו"ד שירלי לוז
25/07/11
נהיגה ללא טסט קרוב לשנה
שרון
24/07/11
עובד שלי נתפס נוהג ללא טסט קרוב לשנה, הרכב שייך ללקוח שלי שלא יידע אותי, ואני נתתי לעובד שלי לנהוג ברכב הנ"ל, העובד קיבל זימון למשפט וקנס.
כיצד ניתן להוריד את העובד מהעבירה הנ"ל וכיצד ניתן להעביר זאת לבעל הרכב או מה כן ניתן לעשות, והאם צריך להיות מיוצג ע"י עו"ד?
תודה.
כיצד ניתן להוריד את העובד מהעבירה הנ"ל וכיצד ניתן להעביר זאת לבעל הרכב או מה כן ניתן לעשות, והאם צריך להיות מיוצג ע"י עו"ד?
תודה.
ניתן להוסיף אחראים
דוד, מתנדב בתנועה
24/07/11
בספר החוקים שלנו יש שתי עבירות שונות:האחת, נהגת ברכב ללא טסטהשניה: הנחת לאדם אחר לנהוג ברכב ללא טסטאת חלוקת האחריות, אם בכלל, יעשה לך עו"ד מומחה בתחום והוא ינסה לשכנע את בית המשפט לקבל את חלוקת האחריות שלו. על פניו, שניהם אחראים למצב.במקרה שתיארת, יכול להיות שדוקא בעל הרכב יצא נקי מהענין הזה.
אחריות לעבירה
יעקבי
24/07/11
שלום שרון,
על הנהג חלה אחריות לבדוק תקפות הרישיונות (ר. נהיגה, ר. רכב וביטוח).
ראה פקודת תעבורה 2: לא ינהג אדם רכב ולא ירשה לאחר לנהוג רכב שברשותו, אלא אם נרשם הרכב בהתאם להוראות פקודה זו ויש עליו רשיון רכב תקף שניתן לפי הפקודה; ובלבד שלא יהיה בעל רכב אחראי לפי סעיף זה על נהיגת רכבו על ידי אדם אחר, אם הוכיח שנקט כל האמצעים הסבירים כדי שאותו אדם לא יוכל לנהוג ברכב.
במקרה של עבירה שבוצעה ע"י הנהג - האחריות עליו בגלל שלא בדק את תוקף רישיון הרכב.
מנגד, בעל הרכב מסר רכבו לך (לאיזה צורך? תיקון? הכנה לטסט?) ומן הסתם לא התיר לך להעבירו לשימוש של נהג אחר. חובה עליך לבדוק תקפות רישיון הרכב והביטוח טרם מסירת הרכב לנוהג אחר.
לא ניתן לפטור הנהג מאחריותו לעבירה. ניתן לשתף בה אותך (כי הרשית לו לנהוג ברכב) ואת בעל הרכב.
על הנהג חלה אחריות לבדוק תקפות הרישיונות (ר. נהיגה, ר. רכב וביטוח).
ראה פקודת תעבורה 2: לא ינהג אדם רכב ולא ירשה לאחר לנהוג רכב שברשותו, אלא אם נרשם הרכב בהתאם להוראות פקודה זו ויש עליו רשיון רכב תקף שניתן לפי הפקודה; ובלבד שלא יהיה בעל רכב אחראי לפי סעיף זה על נהיגת רכבו על ידי אדם אחר, אם הוכיח שנקט כל האמצעים הסבירים כדי שאותו אדם לא יוכל לנהוג ברכב.
במקרה של עבירה שבוצעה ע"י הנהג - האחריות עליו בגלל שלא בדק את תוקף רישיון הרכב.
מנגד, בעל הרכב מסר רכבו לך (לאיזה צורך? תיקון? הכנה לטסט?) ומן הסתם לא התיר לך להעבירו לשימוש של נהג אחר. חובה עליך לבדוק תקפות רישיון הרכב והביטוח טרם מסירת הרכב לנוהג אחר.
לא ניתן לפטור הנהג מאחריותו לעבירה. ניתן לשתף בה אותך (כי הרשית לו לנהוג ברכב) ואת בעל הרכב.
תו נכה כחול
אלינה
23/07/11
האם לנכה זקוק ומשתמש בכסא גלגלים מגיע תו נכה כחול..תודה
בדוק בביטוח לאומי
יעקבי
23/07/11
שלום אלינה,
יש להצטייד במסמכים רפואיים.
יש להצטייד במסמכים רפואיים.
נהגתי במהירות 101 במקום 70 וזומנתי לבית משפט בחיפה
זיו
23/07/11
נעצרתי ע"י שוטר, קיבלתי זימון לבית משפט. לא קיבלתי שלילה מנהלתית, בטופס רשום שהרישיון לא נשלל בגלל מיעוט עבירות (אחרונה לפני 8 שנים). המשפט שלי בחיפה, מה הסיכויים שלי לא לקבל שלילה בפועל ? איך שופטי תעבורה בחיפה ? תודה
ממש ממש טובים
דוד, מתנדב בתנועה
23/07/11
אף אחד לא יכול לענות לך ברצינות לגבי "איך השופטים בחיפה" וזה יהיה חסר אחריות לענות ברצינות לשאלה כזו.
בטוח שהם יותר רחמנים מהשופטים בארה"ב שהיו מסוגלים להכניס אותך למקרר לכמה חודשים טובים.
אני מקוה לטובת כולנו שיורידו אותך מהכביש עד שתבין את הסיכון שאתה מהווה לעצמך ולאחרים ותלמד להתנהג על-פי הכללים והחוקים.
סע בשלום !
בטוח שהם יותר רחמנים מהשופטים בארה"ב שהיו מסוגלים להכניס אותך למקרר לכמה חודשים טובים.
אני מקוה לטובת כולנו שיורידו אותך מהכביש עד שתבין את הסיכון שאתה מהווה לעצמך ולאחרים ותלמד להתנהג על-פי הכללים והחוקים.
סע בשלום !
עונש בגין עבירת מהירות
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
זיו שלום,יהיה זה חסר אחריות לנבא במסגרת ייעוץ בפורום זה מה יהיה העונש שיוטל עליך. אם אין לך עבירות קודמות מזה 8 שנים, מניסיוני אינך צפוי *בהכרח* לעונש פסילה בפועל בחריגת מהירות שכזו.אתה יכול לצמצם את חוסר הוודאות על ידי פניה לתובע לפני המשפט בבקשה להגיע להסדר טיעון שבמסגרתו תודה באשמה ותקבל עונש מוסכם על שני הצדדים.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
דוח חניה במקום שנוהגים לחנות בו
יוסי לוי
23/07/11
למקבל ההודעה שלום.
היום שחזרתי ממסעדה בעת שנכנסתי לרכבי הגיע שוטר וביקש את הרישיון שלי ואת רישיון הרכב.
השוטר נתן לי את הדו"ח בגין הפרעה לתנועה בניגוד לתקנה 71(1).
מספר דברים: הרכב לא הפריע לתנועה. הרכב עמד אחרי שורת מכוניות ועוד הרבה מכוניות שעמדו אחריו בתור כאשר מכוניות עברו מצד שמאל ומצד ימין שלו ללא הפרעה.
המשטרה (אשר עומדת באזור זה באופן קבוע) ראתה אותי נכנס לחניה ולא אמרה דבר. רק כאשר נכנסתי לאוטו השוטר ניגש אלי.
אין שום שלט שמורה על כך שאסור להחנות באותו אזור.
אין שום סימון על הכביש שאוסר על לחנות באותו אזור.
אם אני לא טועה עקרון החוקיות אומר שמותר לאזרח לעשות כל מה שלא נאסר עליו בחוק - לא צוין שאסור להחנות שם - יש פה הטעייה של הציבור.
זה נוהג ידוע משכבר הימים להחנות שם - ועד היום איש לא ידע שלא ניתן להחנות שם.
המקום ידוע כמקום חנייה לציבור
כמו גם השוטר אינו חבש כובע לראשו בעת שעצר אותי, רשם לי את הדו"ח, הגיש לי את הדו"ח וגם כאשר חתמתי עליו - וזאת לאחר שהערתי את תשומת ליבו לכך שהוא בכלל לא חובש כובע.
היום שחזרתי ממסעדה בעת שנכנסתי לרכבי הגיע שוטר וביקש את הרישיון שלי ואת רישיון הרכב.
השוטר נתן לי את הדו"ח בגין הפרעה לתנועה בניגוד לתקנה 71(1).
מספר דברים: הרכב לא הפריע לתנועה. הרכב עמד אחרי שורת מכוניות ועוד הרבה מכוניות שעמדו אחריו בתור כאשר מכוניות עברו מצד שמאל ומצד ימין שלו ללא הפרעה.
המשטרה (אשר עומדת באזור זה באופן קבוע) ראתה אותי נכנס לחניה ולא אמרה דבר. רק כאשר נכנסתי לאוטו השוטר ניגש אלי.
אין שום שלט שמורה על כך שאסור להחנות באותו אזור.
אין שום סימון על הכביש שאוסר על לחנות באותו אזור.
אם אני לא טועה עקרון החוקיות אומר שמותר לאזרח לעשות כל מה שלא נאסר עליו בחוק - לא צוין שאסור להחנות שם - יש פה הטעייה של הציבור.
זה נוהג ידוע משכבר הימים להחנות שם - ועד היום איש לא ידע שלא ניתן להחנות שם.
המקום ידוע כמקום חנייה לציבור
כמו גם השוטר אינו חבש כובע לראשו בעת שעצר אותי, רשם לי את הדו"ח, הגיש לי את הדו"ח וגם כאשר חתמתי עליו - וזאת לאחר שהערתי את תשומת ליבו לכך שהוא בכלל לא חובש כובע.
הכובע אינו מוריד ואינו מעלה מתקינות הדו"ח
עמית
23/07/11
החנת רכבך באמצע הדרך, במקום שאינו מוכרז ומסומן כאיזור חניה מוסדר ויש בך העוז לבוא בטרוניה על מתן הדו"ח?!עצם העובדה כי רבים חונים כך, הגם שרכבים אלו(ורכבך בתוכם) אינם מפריעים להתנהלות התנועה(באמת?! רכבים נצטרכו לתמרן מימינכם ומשמאלכם ע"מ להמשיך ישר בדרכם), אינה מותירה זאת ע"פ החוק[בדיוק בשל כך קיימת תקנה 71(1)].
לגבי עקרון החוקיות שלך...
יעקבי
23/07/11
שלום יוסי,
העיקרון שציינת "מותר לאזרח לעשות כל מה שלא נאסר עליו בחוק" אינו אקסיומה ולכן אינו תופס.
דוגמה: באף לא תקנה אחת יש איסור לנהוג בעזרת הרגליים. האם זה מותר?
באף לא תקנה אחת יש איסור על הנחת רגליים על הדש-בורד. האם זה מותר?
באף לא תקנה אחת יש איסור על חניה לאורך אבני שפה שחור-לבן. האם זה מותר?
ויש עוד דוגמאות.
באשר לעובדה שרכבים רבים חנו באותה שורה. אין בעובדה זו להכשיר את העבירה.
העיקרון שציינת "מותר לאזרח לעשות כל מה שלא נאסר עליו בחוק" אינו אקסיומה ולכן אינו תופס.
דוגמה: באף לא תקנה אחת יש איסור לנהוג בעזרת הרגליים. האם זה מותר?
באף לא תקנה אחת יש איסור על הנחת רגליים על הדש-בורד. האם זה מותר?
באף לא תקנה אחת יש איסור על חניה לאורך אבני שפה שחור-לבן. האם זה מותר?
ויש עוד דוגמאות.
באשר לעובדה שרכבים רבים חנו באותה שורה. אין בעובדה זו להכשיר את העבירה.
הפרעה לתנועה
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
יוסי שלום,אילו עובדות כתב השוטר בנסיבות המקרה, שלשיטתו מקימות עבירה של הפרעה לתנועה?שירלי לוז, עו"ד
קיבלתי דוח על נהיגה בנתיב הציבורי ערב כניסת השבת
ירוחמי
22/07/11
היום בשעה 6 בערב קיבלתי דוח על נסיעה בנתיב הציבורי סמוך לכניסת השבת בזמן שאין תחבורה ציבורית.האם הדוח מוצדק? הרי ההגיון שמותר לנסוע בנתיב של התחבורה הציבורית בשבת זה מפני שאין תחבורה ציבורית. הלא כן?האם הדוח מוצדק? תודה מראש על תגובתכם.
נת"ץ תקף תמיד אלא אם סומן אחרת
יעקבי
23/07/11
שלום ירוחמי,
בנת"צ נוסעים כלי רכב מורשים בלבד כמסומן בתמרור. פרט לאוטובוסים של תחבורה ציבורית נוסעים גם אוטובוסים אחרים, מוניות, מוניות שירות, מיניבוסים, אוטובוסים זעירים, רכבים המסיעים 4 ויותר נוסעים ועוד.
מכאן שלנת"צ יש יעוד גם בסופי שבוע.
הדו"ח מוצדק.
טעית. חבל!!!
בנת"צ נוסעים כלי רכב מורשים בלבד כמסומן בתמרור. פרט לאוטובוסים של תחבורה ציבורית נוסעים גם אוטובוסים אחרים, מוניות, מוניות שירות, מיניבוסים, אוטובוסים זעירים, רכבים המסיעים 4 ויותר נוסעים ועוד.
מכאן שלנת"צ יש יעוד גם בסופי שבוע.
הדו"ח מוצדק.
טעית. חבל!!!
ממוצע פסיקתי…?
סקרנוביץ'
22/07/11
שלום רב,רציתי לדעת באם יש פסיקות רבות דומות לעניין הענישה בגין נסיעה של 50 קמ"ש מעל המותר בכביש בין-עירוני (90 קמ"ש)...?יש להתחשב בעובדה שישנה עבירת מהירות קלה יותר(250 ש"ח קנס)כשנה לפני...?אשמח לקבל דעותיכם כמו גם סימוכין מפס"ד...שבת שלום !נ.ב- האם עסקאות טיעון שנסגרות בטרם המשפט-כוללות קנס בלבד או קומבינציה של קנס+שלילה ?
עבירת מהירות
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
שלום רב,הגם שלכאורה נדמה שכל אדם שמבצע עבירת מהירות בחריגה דומה צריך לקבל עונש דומה, בפועל המצב רחוק מלהיות כך והעונש תלוי במספר רב של גורמים, כגון נסיבות ביצוע העבירה, עבר קודם, ותק בנהיגה, מחוז השיפוט בו אתה נשפט ורמת הענישה המקובלת במחוז זה, השופט שבפניו תישפט והתרשמותו ממך ומנסיבותיך האישיות וכו'.עסקאות הטיעון שנסגרות עם התביעה מבוססות על הצעתה של התביעה ולא מופרך שתבקש להטיל פסילה בפועל בחריגת מהירות של 50 קמ"ש. תשומת לבך שעל פי חוק יוטל גם עונש פסילה מותנה.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
רישום פלילי
רונן
22/07/11
שלום רב,
לפני כשנתיים שמשתי כשוטר במשטרת ישראל. עקב תיק מח"ש שמתנהל נגדי על תלונה של תקיפה, הוגש כתב אישום ומתנהל משפט.
כמו כן נרשם לי רישום פלילי בגין תקיפה. המשפט עדיין מתנהל ואיני יודע מה יהיו תוצאותיו ויש בכוונת ללמוד לימודי משפטים. האם יש סיכוי שהרישום או החלטת השופט בסוף המשפט יהוו הפרעה לקבלתי ללשכת עו"ד? מה ניתן לעשות בעניין?
לפני כשנתיים שמשתי כשוטר במשטרת ישראל. עקב תיק מח"ש שמתנהל נגדי על תלונה של תקיפה, הוגש כתב אישום ומתנהל משפט.
כמו כן נרשם לי רישום פלילי בגין תקיפה. המשפט עדיין מתנהל ואיני יודע מה יהיו תוצאותיו ויש בכוונת ללמוד לימודי משפטים. האם יש סיכוי שהרישום או החלטת השופט בסוף המשפט יהוו הפרעה לקבלתי ללשכת עו"ד? מה ניתן לעשות בעניין?
נא פנה לפורום פלילי
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
נהג חדש מסיע מעל 2
אבישי
22/07/11
אני נהג חדש ונסעתי עם שלושה אנשים ברכב בזמן שמותר לי שניים ונתפסתי על ידי שוטר ושללו לי את הרישיון לחודש יש לי זימון לבית משפט ורציתי לדעת מה אני יכול לקבל על עבירה כזאת?
אי אפשר לדעת,אבל כנהג חדש
מיקו
22/07/11
אתה בבעיה רצינית מאוד, ולראיה כבר קיבלת שלילה בת חודש לפני המשפט,,,
רצוי להעזר בעו"ד ,ולו רק כדי לנסות למזער את הנזק .
אגב , ידעת שאסור לך להסיע, ובטוח שידעת מחבריך שזהוא דבר חמור,איך היה לך אומץ כנהג חדש לעשות זאת ?
רצוי להעזר בעו"ד ,ולו רק כדי לנסות למזער את הנזק .
אגב , ידעת שאסור לך להסיע, ובטוח שידעת מחבריך שזהוא דבר חמור,איך היה לך אומץ כנהג חדש לעשות זאת ?
הגבלת מספר נוסעים לנוהג חדש
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
אבישי שלום,הסעת נוסעים מעבר למגבלה המוטלת על נהג חדש הינה עבירה שלצידה יש פסילת *מינימום* בת שלושה חודשים.נוסף על כך, משרד הרישוי אינו מאפשר לנהגים חדשים שהוטל עליהם בבית המשפט עונש פסילה בפועל של שלושה חודשים ומעלה לחדש את רישיון הנהיגה שלהם ללא ביצוע טסט מחדש.מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין על מנת לנסות ולמזער נזקים.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
נהיגה בשכרות – אזרח זר
אברהם
22/07/11
חבר שלי, אזרח אמריקאי היה מעורב בתאונת דרכים (בה הוא כנראה האשם העיקרי). בדיקת אלכוהול שנעשתה לו על ידי המשטרה גילתה שהוא היה עם כמות אלכוהול פי שתיים מהמותרת.
המשפט שלו יתנהל בעוד שבוע - האם יגרשו אותו מהארץ? או יאסרו אותו?
המשפט שלו יתנהל בעוד שבוע - האם יגרשו אותו מהארץ? או יאסרו אותו?
נהיגה בשכרות
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
אברהם שלום,העונש שיוטל על חברך לא אמור להיות שונה מרמת הענישה הנהוגה במקרים דומים. ואולם ההחלטה היא כמובן של השופט, בהתאם לחומרת המקרה ונסיבותיו של חבריך, כמו גם הצורך לוודא שהעונש שיוטל לא יהיה ריק מתוכן.בהצלחה.שירלי לוז, עו"ד
עבירת מהירות(מעל 40 קמ"ש בבין-עירוני)-רישום פלילי?
סטודנט למשפטים
22/07/11
שלום רב,אני סטודנט למשפטים שנה ב', לפני כשבועיים נתפסתי בכביש בין עירוני שבו המהירות המותרת הינה 90 על מהירות 145,קיבלתי פסילה מנהלית למשך חודש, ובעוד כ3 חודשים יש לי משפט.כידוע ישנם רישומים פליליים שבעטיים נמנע מאדם קבלת רישיון עו"ד...מן הסתם שאיפתי להצטרף בתום לימודיי וההתמחות כעו"ד רשום בלשכה.האם עבירה מעין זו יש בה כדי למנוע ממני קבלת רשיון עו"ד.. .?תודה רבה !
לא
עו"ד שירלי לוז
24/07/11
עבירת התעבורה תירשם במרשם התעבורתי שלך שהינו נפרד מהמרשם הפלילי.בהצלחה בלימודים.שירלי לוז, עו"ד
עקיפה על פס לבן
חיים
21/07/11
רציתי לקבל חוות דעת מקצועית לגבי המיקרה שלי
אני נהג מונית.
אתמול נסעתי ברחוב דיזינגוף בת"א,כשהגעתי למקום מסויים בו עמדה מונית שירות בתחנה והמתינה לנוסעים שיגיעו,אני עמדתי לפחות 3 דקות אחריה ואז צפרתי לה אך הנהג הוציא ידו מהחלון וסימן לי לעבור,מה גם שהבחנתי שמאחוריי נוצר פקק תנועה רציני.
אז סטיתי קצת מהנתיב ושני גלגליי השמאליים עברו את קו ההפרדה ועקפתי את מונית השירות,מיד לאחר העקיפה עצר אותי שוטר שארב במקום ונתן לי דו"ח של 500 ש"ח +6 נקודות על עקיפה בפס הפרדה רצוף
מה היה עליי לעשות?
ואיך אני יכול לבטל את הדו"ח?
תודה לעונים
אני נהג מונית.
אתמול נסעתי ברחוב דיזינגוף בת"א,כשהגעתי למקום מסויים בו עמדה מונית שירות בתחנה והמתינה לנוסעים שיגיעו,אני עמדתי לפחות 3 דקות אחריה ואז צפרתי לה אך הנהג הוציא ידו מהחלון וסימן לי לעבור,מה גם שהבחנתי שמאחוריי נוצר פקק תנועה רציני.
אז סטיתי קצת מהנתיב ושני גלגליי השמאליים עברו את קו ההפרדה ועקפתי את מונית השירות,מיד לאחר העקיפה עצר אותי שוטר שארב במקום ונתן לי דו"ח של 500 ש"ח +6 נקודות על עקיפה בפס הפרדה רצוף
מה היה עליי לעשות?
ואיך אני יכול לבטל את הדו"ח?
תודה לעונים
חשוב, מה השוטרת כתבה בנסיבות העניין
מיקו
22/07/11
ומה היא כתבה בדברי הנהג.
אגב. גם שמספרים את הסיפור ,לא צריך להגזים בו,כלומר האם אתה חושב שמישהוא יאמין לך שעמדת"לפחות 3 דקות " ? מילא היית אומר חיכתי "שהוא יזוז והוא לא זז "ואז תגיד הבנתי שהוא לא יכול -מתכוון לזוז כי הוא סימן לי לעבור .
אבל אם אתה לא משרה אמינות בסיפור לך ,אז חבל לך על הזמן.
אגב. גם שמספרים את הסיפור ,לא צריך להגזים בו,כלומר האם אתה חושב שמישהוא יאמין לך שעמדת"לפחות 3 דקות " ? מילא היית אומר חיכתי "שהוא יזוז והוא לא זז "ואז תגיד הבנתי שהוא לא יכול -מתכוון לזוז כי הוא סימן לי לעבור .
אבל אם אתה לא משרה אמינות בסיפור לך ,אז חבל לך על הזמן.
דוח תנועה ללא מקום העבירה – מצלמת מהירות
צביקה
21/07/11
היום קיבלתי לביתי דוח תנועה על עבירת מהירות מלפני 4.5 חודשים. לא מצוין בדוח מקום העבירה - כנראה השתבש בהקלדה (מצורף תמונה של הדוח). אני מנסה להיזכר מה היה באותו יום, אך הפרטים בדו"ח לא מסייעים ואין לי מושג מה היה והיכן לטענתם צולמה העבירה. לא זכור לי שיצא לי לנהוג בכביש בין עירוני עם מהירות מקסימלית של 80 קמ"ש.
האם אי איזכור בבירור של מקום העבירה, מהווה סיבה לביטול הדו"ח? מה כדאי לעשות?
האם אי איזכור בבירור של מקום העבירה, מהווה סיבה לביטול הדו"ח? מה כדאי לעשות?
העברה בוצעה על כביש מס' 1 באזור לטרון
עמית
21/07/11
ישנו קטע דרך בסביבות לטרון(ממזרח למערב) שמהירות הנסיעה מוגבלת בו ל-80 קמ"ש.
עבירה באדום, ערעור, הגדלת קנס
mik
21/07/11
שלום,
לפני כחצי שנה קבלתי דוח על מעבר באדום הרכב צולם ואף ראיתי תמונות. הגשתי ערעור שבו בקשתי מאחר וכל ה4 שנים של הרשיון אין לי אף דוח וכן המצב הכלכלי וכו' וכו'.שמרתי את הדואר רשום של הערעור. כעת מגיע לי הדוח על עליה ל1500 שח ללא כל התייחסות לערעור.
מה הדין?
תודה מראש לעונים
לפני כחצי שנה קבלתי דוח על מעבר באדום הרכב צולם ואף ראיתי תמונות. הגשתי ערעור שבו בקשתי מאחר וכל ה4 שנים של הרשיון אין לי אף דוח וכן המצב הכלכלי וכו' וכו'.שמרתי את הדואר רשום של הערעור. כעת מגיע לי הדוח על עליה ל1500 שח ללא כל התייחסות לערעור.
מה הדין?
תודה מראש לעונים
כמה זמן חלף מהגשת הערעור?
אורן המקורי
21/07/11
לא נדיר שעד שמתקבלת תשובה לוקח מספר חודשים (תלוי בעומס).
ראשית, טוב ששמרת את אישור המשלוח בדואר רשום.
שנית, נסה לברר טלפונית (יש מספר של מוקד מידע בגב הדו"ח).
ראשית, טוב ששמרת את אישור המשלוח בדואר רשום.
שנית, נסה לברר טלפונית (יש מספר של מוקד מידע בגב הדו"ח).
המשטרה הזאת!!!
mik
24/07/11
התקשרתי, אמרו לי אכן זה בהמתנה, תמתין לתשובה.
אז למה שלחתם תוספת פיגור קנס?
זה נשלח אוטומטי.
אז למה שלחתם תוספת פיגור קנס?
זה נשלח אוטומטי.
