פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
התלבטות- מה כדאי לעשות עכשיו?
אנונימית
06/09/11
ב-21.6.11 קבלתי דו"ח על חצייה באור אדום [הולכת רגל]. שלחתי בקשה ללהפוך את זה לאזהרה במקום דו"ח ב-3.7. לא קבלתי שום דואר הביתה שקשור לנושא הזה [שום דו"ח הביתה או תשובה על המכתב שלי]..מה לעשות עכשיו? אני יודעת שהם קבלו אתהמכתב שלי [שלחתי דואר רשום ורשות הדואר כתבה שהם קבלו אותו]...אני
לא רוצה שהם ייטענו בעוד כמה חודשים שהם לא קבלו את המכתב ואז אני אצטרך
לשלם פי כמה...ואני גם ממש לא רוצה להגיע עם זה לבית משפט או משהו כזה.שווה לשלם את המאה שקל האלה וזהו? מה יהיה הנזק של זה בעתיד?
לא רוצה שהם ייטענו בעוד כמה חודשים שהם לא קבלו את המכתב ואז אני אצטרך
לשלם פי כמה...ואני גם ממש לא רוצה להגיע עם זה לבית משפט או משהו כזה.שווה לשלם את המאה שקל האלה וזהו? מה יהיה הנזק של זה בעתיד?
שווה להמתין
יעקבי
07/09/11
שלום לך,
אני מניח ששלחת למפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) לא כן?
שמרי מכל משמר את האישור על משלוח דואר-רשום. זה האסמכתא שלך. בינתיים הדו"ח מוקפא עד לקבלת תשובה ממפנ"א.
אני מניח ששלחת למפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) לא כן?
שמרי מכל משמר את האישור על משלוח דואר-רשום. זה האסמכתא שלך. בינתיים הדו"ח מוקפא עד לקבלת תשובה ממפנ"א.
המרה באזהרה
עו"ד אדיר כהן
07/09/11
עלייך לברר עם מפנא מה עלה בגורל הבקשה- תוודאי שהיא נמצאת בתיק. מספר הטלפון הוא: *9666אם יקבלו את האזהרה- מה טוב. אם לא- תוכלי לשלם את הקנס/להגיש בקשה להישפט תוך 30 ימים מיום קבלת התשובה.
דחיית בקשתי לקבלת רישיון ציבורי בשל עבר פלילי.
מבקש עזרה
06/09/11
שלום רב, בקשתי לקבלת רישיון ציבורי נדחתה וזאת בשל העבודה כי יש לי עבר פלילי. קיבלתי הודעה ממשרד התחבורה על כך.עברי הפלילי אינו דל ( תקיפת שוטרים לדוגמא ). אך ב-7 השנים האחרונות אני אדם מן השורה ומנסה לחזור למוטב. מה אני יכול לעשות כרגע? מהם האפשרויות שעומדות בפניי?
יש עזרה
דוד, מתנדב בתנועה
07/09/11
כנראה שפסילתך מלקבל רשיון לרכב ציבורי נעשתה על-פי התקנות/החוקיש עו"ד שמומחיותם בעזרה לאנשים שסורבו מלקבל ר.נ. מסיבות רפואיות ואחרות.כאן באתר הזה אסור להמליץ על עו"ד מסוים, תברר בשטח בעצמך.
ערר- פסילה מלהחזיק רשיון נהיגה
עו"ד רות גדרון
08/09/11
שלום
כאשר פוסלים אותך מלקבל רשיון אתה זכאי להגיש ערר.
הערר מתברר ועל ההחלטה הזאת אין ערעור נוסף.
רצוי להצטייד בחוו"ד מומחים הסותרת את החלטת הרשות.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
כאשר פוסלים אותך מלקבל רשיון אתה זכאי להגיש ערר.
הערר מתברר ועל ההחלטה הזאת אין ערעור נוסף.
רצוי להצטייד בחוו"ד מומחים הסותרת את החלטת הרשות.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
שלום…שאלה תוך כמה פקח יכול לתת דוח על אותה עבירה
רואי
06/09/11
קיבלתי 2 דוחות תעבורה בגין חניה בהפרש של שעה 45 על סעיף א5 בשנת 22010 ורק עכשיו הם הגיעו אליי כי אני עובד ממשלתי השאלה שלי האים זה חוקי או קביל לקבל 2 דוחות על עבירה בהפרש כזה וכמובן שגם באותו מקום שהחנתי את הרכב אודה לעזרתכם כי החכמים בעיריית חולון העבירו את זה לנציגי גבייה שלהם ולאחר דין ודברים היא אמרה לי שאצלהם הכל נעשה כחוק ואין אפשרות לבטל קנס אחד או להחזיר את שניהם למחירם המקורי שזה מה שביקשתי להחזירם לסכום המקורי שלהם ולשלמם בלי בעיות.....
יש לבדוק בחוקי העזר העירוניים את סמיכות הזמנים
עמית
07/09/11
המותרת למתן דו"חות(שעה/שעתיים וכיוצ"ב).
נתפסתי נוהגת במהירות מופרזת במחלף סומך
תמי
06/09/11
אתמול בבוקר (בסביבות 9) צולמתי ע"י מולטינובה F6 מניידת מוסוות במחלף סומך החדש , כשראיתי את הפלאש של המצלמה נסעתי במהירות שנעה בין 115-120 קמ"ש להערכתי. אני בטוחה שצולמתי מכיוון שלא היה רכב אחרי ולא היה רכב במקביל אליי (לצערי היה רק רכב מלפניי).
הייתי מעוניינת לדעת מהי המהירות המותרת בכביש זה משום שאין תמרורים המורים על מהירות מסויימת ומה עליי לעשות ברגע קבלת הדו"ח.
האם יש לי ממה לחשוש בנוגע לשלילה או לקבלת קנס של 750 ש"ח + 8 נקודות?!
תודה מראש,
תמי
הייתי מעוניינת לדעת מהי המהירות המותרת בכביש זה משום שאין תמרורים המורים על מהירות מסויימת ומה עליי לעשות ברגע קבלת הדו"ח.
האם יש לי ממה לחשוש בנוגע לשלילה או לקבלת קנס של 750 ש"ח + 8 נקודות?!
תודה מראש,
תמי
דו"ח מהירות
עו"ד אדיר כהן
06/09/11
תמי שלום,לעניין המהירות המותרת- אינני יודע אולם כשתקבלי את הדו"ח לביתך- תראי את המהירות המותרת באותו קטע כביש.על מנת שתקבלי דו"ח בסך של 750 ש"ח בצירוף 8 נקודות רישוי- תצטרכי לנהוג במהירות העולה על 25 קמ"ש מהמותר (להבנתי מדובר בדרך בינעירונית).אם וקיבלת דו"ח שכזה - אינך בסכנת פסילה!
דו"ח חניה – תקפות של שלט וסימון מדרכה.
שחר
05/09/11
באיזור בזל בת"א יש שלט אין עצירה אין חניה,כאשר החניה מותרת מ-17:00 ועד לבוקר למחרת.
מבזל פינת אשתורי הפרחי עד לצומת ה- T של פינת השלה. המדרכה מסומנת באדום לבן.
קיבלתי דו"ח ב- 22:30 בטוענה של הפרעה לתנועה.
א. מהשלט כ- 15 מ"ר סימון אדום לבן, לאחר מכן מפרץ חניה (רוחבי) לאחר מכן סימון אדום לבן (לאחר מכן עוד מפרץ חניה כחול לבן.
ב. עירית ת"א לא אוכפת אדום לבן לתושבי בזל אלא אם מדובר בהפרעה לתנועה.
ג. טענת הפקח היא שמפרץ חניה (של 3 מכוניות) המסומן בכחול לבן מבטל את רצף השלט ואדום לבן אחריו תקף. למרות שמפרצים לא בקו הרחוב. לטענתו, מפרץ החניה מבטל את רצף האדום לבן (למרות שמדובר במפרץ. ולכן השלט שמתיר חניה לא תקף על מקטע זה. לטענתי, היות ומפרצי החניה אינם בקו הרחוב, ויש לראות אותם כמקטע ישר אחד ולכן השלט תקף. ולכן החניה חוקית.
מי צודק? האם יש אסמכתא חוקית לדרישתו של הפקח? או שאני צודק
אשמח לקבל תשובה.
מבזל פינת אשתורי הפרחי עד לצומת ה- T של פינת השלה. המדרכה מסומנת באדום לבן.
קיבלתי דו"ח ב- 22:30 בטוענה של הפרעה לתנועה.
א. מהשלט כ- 15 מ"ר סימון אדום לבן, לאחר מכן מפרץ חניה (רוחבי) לאחר מכן סימון אדום לבן (לאחר מכן עוד מפרץ חניה כחול לבן.
ב. עירית ת"א לא אוכפת אדום לבן לתושבי בזל אלא אם מדובר בהפרעה לתנועה.
ג. טענת הפקח היא שמפרץ חניה (של 3 מכוניות) המסומן בכחול לבן מבטל את רצף השלט ואדום לבן אחריו תקף. למרות שמפרצים לא בקו הרחוב. לטענתו, מפרץ החניה מבטל את רצף האדום לבן (למרות שמדובר במפרץ. ולכן השלט שמתיר חניה לא תקף על מקטע זה. לטענתי, היות ומפרצי החניה אינם בקו הרחוב, ויש לראות אותם כמקטע ישר אחד ולכן השלט תקף. ולכן החניה חוקית.
מי צודק? האם יש אסמכתא חוקית לדרישתו של הפקח? או שאני צודק
אשמח לקבל תשובה.
אין לחנות לצד אבני שפה אדום לבן.
יעקבי
06/09/11
שלום שחר,
הוראת השלט עד הצומת הבא או לחלופין עד שלט אחר שמבטל אותו.
בכל מקרה לא ידוע לי על היתר לחנות לצד אבני שפה אדום-לבן.
לגבי תושבי בזל: האם יש לך אסמכתא בכתב להיתר לחנות לצד אבני שפה אדום-לבן? אני סבור שלא!
קטע כביש המסומן באבני שפה אדום-לבן אסור בעצירה, קל וחומר בחניה.
הוראת השלט עד הצומת הבא או לחלופין עד שלט אחר שמבטל אותו.
בכל מקרה לא ידוע לי על היתר לחנות לצד אבני שפה אדום-לבן.
לגבי תושבי בזל: האם יש לך אסמכתא בכתב להיתר לחנות לצד אבני שפה אדום-לבן? אני סבור שלא!
קטע כביש המסומן באבני שפה אדום-לבן אסור בעצירה, קל וחומר בחניה.
זהוי לוחות רשוי
אביגיל
05/09/11
קבלתי מבקרת הרמזורים עירית חיפה וידאו בקשר לתאונה .אך לא ניתן לזהות את מספר הרשוי .איך ניתן לזהות ? ניסיתי ליצור קשר עם משהו שמתעסק בעריכת וידאו אך לא הצליח .אולי משהו אחר?
תודה
תודה
אז לפי מה העיריה הגיעה אלייך? הרי אין מס' רישוי...
גיא למען הבטיחות בדרכים
06/09/11
אוטובוס אגד נכנס בי מאחורה
ישראל
05/09/11
בכניסה לירושלים קצת אחרי גינות סחרוב אוטובוס אגד נכנס בי מאחורה הגשתי דרך חברת הביטוח שלי תביעה לאגד באגד דחו את התביעה ואמרו שהנהג לא אשם מה אני צריך לעשות במצב כזה?
פנה לפורום דיני נזיקין.
יעקבי
05/09/11
לבטח מדובר בנזק בלבד.
זוכרים את הסרטון על דו"ח ה"עצור" שהשוטר פברק?
עמית
05/09/11
אז הדו"ח בוטל, והמשטרה "תפיק לקחים".http://reshet.ynet.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/news/CrimeAndLaw/Crime/Article,77334.aspx
מודה ועוזב
יעקבי
05/09/11
תודה עמית שהבאת לידיעתנו.
דו"ח שוטר עם טעות בתאריך
DORIN
05/09/11
שלום,
שוטר רשם דו"ח על חניה "לא צייתת לתמרור 818 בכך שעצרת את הרכב הנ"ל לאורך אבני שפה בצבע אדום-לבן" .
כל דיירי הרחוב חונים בצורה זו (חניה ליד פסים אדום-לבן), כולל חניה על המדרכה (שני גלגלים).
השוטר רשם דו"ח אך ורק לרכב שלי.
השוטר הוזמן ע"י שכן איתו יש סיכסוך שכנים.
למרות שהשכן יודע היכן אנו גרים - ממש מול מקום חניית הרכב, לא אמר זאת לשוטר ונתן לו לרשום את הדו"ח. לטענת השכן "אני לא יכול לעבור כאן עם הרכב".
אגב, לשכן מהבניין הסמוך - שתי חניות פרטיות אך הוא מחנה רכב אחד, בואפן תמידי - בחוץ ! למרות מצוקת החניה ברחוב שלנו !!!
למרות ההסברים האלו לשוטר - הוא המשיך בכתיבת הדו"ח למרות שירדנו למטה והסברנו את הנושא והאו אכן ראה את המצב ברחוב, בטענה, כבר התחלתי...
בעיון בדו"ח, מתברר - השוטר טעה ברישום התאריך. הוא כתב תאריך של חודש קודם - ולכן יוצא שהתאריך הלועזי והיום בשבוע - אינם תואמים.
מה עושים? האם אפשר לבטל הדו"ח בגלל הטעות הזו?
ולעניין זה שרשם דו"ח רק לנו - למרות שהיו עוד מכוניות שחנו לכל אורך הרחוב באדום לבן וגם על המדרכה ? לא שאנו רוצים להיות רעים - רק כשאלה עקרונית...
תודה.
אגב - האם יש דרך לאכוף/להכריח שכן שיש לו חניה פרטית להחנות בה ולא בשטח הציבורי - בגלל מצוקת החניה... ???
שוטר רשם דו"ח על חניה "לא צייתת לתמרור 818 בכך שעצרת את הרכב הנ"ל לאורך אבני שפה בצבע אדום-לבן" .
כל דיירי הרחוב חונים בצורה זו (חניה ליד פסים אדום-לבן), כולל חניה על המדרכה (שני גלגלים).
השוטר רשם דו"ח אך ורק לרכב שלי.
השוטר הוזמן ע"י שכן איתו יש סיכסוך שכנים.
למרות שהשכן יודע היכן אנו גרים - ממש מול מקום חניית הרכב, לא אמר זאת לשוטר ונתן לו לרשום את הדו"ח. לטענת השכן "אני לא יכול לעבור כאן עם הרכב".
אגב, לשכן מהבניין הסמוך - שתי חניות פרטיות אך הוא מחנה רכב אחד, בואפן תמידי - בחוץ ! למרות מצוקת החניה ברחוב שלנו !!!
למרות ההסברים האלו לשוטר - הוא המשיך בכתיבת הדו"ח למרות שירדנו למטה והסברנו את הנושא והאו אכן ראה את המצב ברחוב, בטענה, כבר התחלתי...
בעיון בדו"ח, מתברר - השוטר טעה ברישום התאריך. הוא כתב תאריך של חודש קודם - ולכן יוצא שהתאריך הלועזי והיום בשבוע - אינם תואמים.
מה עושים? האם אפשר לבטל הדו"ח בגלל הטעות הזו?
ולעניין זה שרשם דו"ח רק לנו - למרות שהיו עוד מכוניות שחנו לכל אורך הרחוב באדום לבן וגם על המדרכה ? לא שאנו רוצים להיות רעים - רק כשאלה עקרונית...
תודה.
אגב - האם יש דרך לאכוף/להכריח שכן שיש לו חניה פרטית להחנות בה ולא בשטח הציבורי - בגלל מצוקת החניה... ???
טעם לפגם
יעקבי
05/09/11
אכיפה בררנית
עו"ד ערן עקראוי
05/09/11
בבג"צ 6396/96 זקין אח' נ' ראש עיריית באר-שבע , דברי כב' השופט זמיר:אכיפה בררנית היא אכיפה הפוגעת בשוויון במובן זה שהיא מבדילה לצורך אכיפה בין בני אדם דומים או בין מצבים דומים לשם השגת מטרה פסולה, או על יסוד שיקול זר או מתוך שרירות גרידא. דוגמה מובהקת לאכיפה בררנית היא, בדרך כלל, החלטה לאכוף חוק כנגד פלוני, ולא לאכוף את החוק כנגד פלמוני, על בסיס שיקולים של דת, לאום או מין, או מתוך יחס של עוינות אישית או יריבות פוליטית כנגד פלוני. די בכך ששיקול כזה, גם אם אינו שיקול יחיד, הוא השיקול המכריע (דומיננטי) בקבלת החלטה לאכוף את החוק. אכיפה כזאת נוגדת באופן חריף את העיקרון של שוויון בפני החוק במובן הבסיסי של עיקרון זה. היא הרסנית לשלטון החוק; היא מקוממת מבחינת הצדק; היא מסכנת את מערכת המשפט. הסמכות להגיש אישום פלילי היא סמכות חשובה וקשה. היא יכולה לחרוץ גורל אדם. כך גם הסמכות לאכוף חוק בדרך אחרת, כגון, הסמכות לעצור אדם או הסמכות להחרים רכוש. היא חייבת להיות מופעלת באופן ענייני, שוויוני וסביר. דברים שאמר Davis על ארה"ב (שם, בעמ' 169), יש לומר גם על ישראל:זהו פס"ד דין שמדבר על אכיפה בררנית
דוח חניה
מיטל
05/09/11
שלום,בחודש אפריל 09 קבלתי דוח חניה בעיר גבעתיים למרות ששמתי תו חניה יומי.הדוח ניתן בשעה 17:59.ערערתי לעירייה ואלה טענו כי החל משעה חמד החנייה לדיירי הרחוב בלבד.הרחוב דו סיטרי ומהכיוון שאני הגעתי אין את השלט אלא רק מהכיוון הנגדי.בחצי שנה האחרונה קבלתי 2 התראות ממחלקת הגבייה שוה"ר והתעלמתי.לא עשיתי כלום מאז אך לפני יומיים הגיע מעקל לבית אימי והשאיר פתק על הדלת.האם ניתן לעשות משהו בנושא?או שמאוחר מדי?אגב,גם לפני יומיים בדקתי ועדיין אין תמרור כזה באותו רחוב.תודה
מדוע התעלמת? חשבת שישכחו ממך?
יעקבי
05/09/11
שלום מיטל,
משערעורך בעיריה נדחה היית צריכה לבקש להידון בבית משפט ושם היית שוטחת את טענתך על היעדרות התמרור.
משלא עשית כך אין לך להלין אלא על עצמך.
מהרי לשלם הקנס.
משערעורך בעיריה נדחה היית צריכה לבקש להידון בבית משפט ושם היית שוטחת את טענתך על היעדרות התמרור.
משלא עשית כך אין לך להלין אלא על עצמך.
מהרי לשלם הקנס.
תאונת דרכים עם אפנוע
יוסי
04/09/11
היום היה לי תאונת דרכים עם רוכב אופנוע ( שמקרה שוטר ) הוא נפצע קל פונע באמבולנס .
זוהי תאונת דרכים ראשונה שלי
בעבר היה לי לפני שנה וחצי נהיגה עם פלאפון נייד
הנני נהג מזה 17 שנה
הבוחן לקח לי את הרשיון ונתן לי אישור זמני לנהיגה
יש לי שימוע עוד 3 ימים
מה יכולים לעשות לי ומה בדרך כלל עושים
ומה אני אמור לעשות
מנסיונכם אני אלמד ותודה
זוהי תאונת דרכים ראשונה שלי
בעבר היה לי לפני שנה וחצי נהיגה עם פלאפון נייד
הנני נהג מזה 17 שנה
הבוחן לקח לי את הרשיון ונתן לי אישור זמני לנהיגה
יש לי שימוע עוד 3 ימים
מה יכולים לעשות לי ומה בדרך כלל עושים
ומה אני אמור לעשות
מנסיונכם אני אלמד ותודה
תאונת דרכים
עו"ד חיים נס
05/09/11
דבר ראשון לעניין השימוע, בעת השימוע יוחלט ע"י קצין המשטרה האם לפסול את רישיונך למשך 60 יום או שלא כאשר הפרמטרים אשר ידבקו על ידו הנם מסוכנותך לנהיגה וכן ראיות לכאורה לאשמתך בתאונה..
גם אם הוחלט לפסול את רישיונך זה איננו סוף פסוק שכן על החלטה זו ניתן לערער בפני בית המשפט לתעבורה.
בהמשך תוזמן לחקירה ומסירת עדות ואז יוחלט האם להעמיד אותךם לדין.
עובדת היות המעורב שוטר יכולה להיות ויכולה שלא להיות רלוונטית תלוי במספר גורמים נוספים..
קצת קשה לתת ייעוץ ללא שמיעת המקרה לפרטיו אולם זהו פחות או יותר ההליך שמחכה לך
גם אם הוחלט לפסול את רישיונך זה איננו סוף פסוק שכן על החלטה זו ניתן לערער בפני בית המשפט לתעבורה.
בהמשך תוזמן לחקירה ומסירת עדות ואז יוחלט האם להעמיד אותךם לדין.
עובדת היות המעורב שוטר יכולה להיות ויכולה שלא להיות רלוונטית תלוי במספר גורמים נוספים..
קצת קשה לתת ייעוץ ללא שמיעת המקרה לפרטיו אולם זהו פחות או יותר ההליך שמחכה לך
האם אפשר לבטל משפט?
גבריאל
04/09/11
שלום! ביקשתי להשפט על נהיגה בצד שמאל שלא לצורך. לאחר כ11 חודשים הגיע הזימון לבית המשפט. לאור נסיבות שהשתנו במהלך החודשים אני מעדיף פשוט לשלם את הקנס ולא לגשת למשפט... האם יש דרך לשלוח מכתב המציין כי אני מודה באשמה ומבקש לא להשפט?(פשוט לשלם את הקנס!).תודה, גבריאל.
אם ישלח מכתב הודיה, ישפטו אותך שלא בפניך
עמית
04/09/11
האפשרות הנוספת היא, להגיע ביום המשפט ולדבר עם התובע.להודות בפניו בדבר העברה ולבקש לשלם את הקנס המקורי.בדר"כ הם נענים לבקשות מעין אלו.
הגשתי בקשה להישפט והתחרטתי.
עו"ד רות גדרון
08/09/11
שלום גבריאל
בדר"כ עם המסמכים, יגיע מסמך המאפשר לך להודות .
את יכולה לשלוח מכתב המסביר את מה שתארת, אבל אין לדעת כיצד התובע וביהמ"ש יתייחסו לעניין בוודאות.
הדבר הטוב ביותר הוא להגיע ולסגור התיק בקנס המקורי.
רוב רובם של התובעים יעתרו לבקשה כזאת .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
בדר"כ עם המסמכים, יגיע מסמך המאפשר לך להודות .
את יכולה לשלוח מכתב המסביר את מה שתארת, אבל אין לדעת כיצד התובע וביהמ"ש יתייחסו לעניין בוודאות.
הדבר הטוב ביותר הוא להגיע ולסגור התיק בקנס המקורי.
רוב רובם של התובעים יעתרו לבקשה כזאת .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
שאלה על תביעת עירייה
ג'ניה
04/09/11
ביום שישי 2.9 הייתי בחוף ים באשדוד וכשיצאתי מהחנייה ברוורס נכנסתי בעץ בולט (הוספתי תמונה ) ונגרם לי נזק לרכב האם אני יכולה לתבוע את העירייה ?
תגובה מהעירייה.......
גיא למען הבטיחות בדרכים
04/09/11
גבירתי היקרה, את רוצה לתבוע העירייה....... כי היה שם עץ ואני רוצה לשאול אותך:
1. למה לא הסתכלת אחורה?
2. את מי היית תובעת אם היה עומד שם ילד? את אבא שלו, שלא שמר עליו???
3. היכן האחריות המינימלית?
סלחי שאין לי תשובה טובה יותר, אני כאן כדי לעורר אותנו לזהירות ואחריות כשאנחנו נוהגים.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
1. למה לא הסתכלת אחורה?
2. את מי היית תובעת אם היה עומד שם ילד? את אבא שלו, שלא שמר עליו???
3. היכן האחריות המינימלית?
סלחי שאין לי תשובה טובה יותר, אני כאן כדי לעורר אותנו לזהירות ואחריות כשאנחנו נוהגים.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים guyhalevy@gmail.com
שאלה על חניה
תלחי
04/09/11
ברצוני לשאול את המומחים--:--האם סימון הצבע על אבן הסף-כחול לבן-מחייב את הנהג???או שדרוש -חובה -גם שלט המורה על כך.????
בתודה
בתודה
הסימון כחול-לבן מחייב את הנהג ומהווה כתמרור
גיא למען הבטיחות בדרכים
04/09/11
דוח תנועה
כרמית
04/09/11
קיבלתי דוח תנועה עס 250 ש"ח על אי ציות לרמזור מס 431 האוסר על פניית פרסה שמאלה שאלתי היא כיוון שהתמרור לא היה ברמזור אלא בכביש מופרד עם פסי הפרדה ואני ביצעתי את פניית הפרסה בצומת הקרובה לתמרור בערך כ 70 מטר מהתמרור כאשר על הכביש היה סימון שמותר לפנות שמאלה והיה קו מקווקו על הכביש האם שם עדיין אסור לי לפנות פרסה?
תמרור 431
יעקבי
04/09/11
שלום כרמית,
תמרור 431 הינו תמרור סוברני על עמוד ולא שייך לרמזור.
בד"כ תמרור האוסר פרסה מוצב בצומת או בכביש המחולק לנתיבים ע"י שטח הפרדה עם מירווחים. לא מובן פשר 70 מטר.
רצוי שתציירי סקיצה של המקום.
תמרור 431 הינו תמרור סוברני על עמוד ולא שייך לרמזור.
בד"כ תמרור האוסר פרסה מוצב בצומת או בכביש המחולק לנתיבים ע"י שטח הפרדה עם מירווחים. לא מובן פשר 70 מטר.
רצוי שתציירי סקיצה של המקום.
ציון לשבח
משה
03/09/11
בשבוע שעבר חזיתי בנהג המבצע עבירת תנועה חמורה כשרכבו מכיל בלוני גז.הנהג הנ"ל נהג בפראות ותוך סיכון עצמו ואחרים.משיטוט קל באינטרנט במטרה למצוא מהו הנוהל להגשת תלונה נגד עבריין זה מצאתי מייל של בחור נפלא מחברי פורום זה ושמו גיא.אני רוצה לציינו לשבח על הסיוע שהעניק לי, על אורך הרוח ועל הסבריו האדיבים.ירבו כמותו.
תודה רבה על הפרגון! מזל שיש עוד אנשים כמוך!
גיא למען הבטיחות בדרכים
04/09/11
קיבלתי דוח בגין מעבר באור אדום שהשוטר לא היה מאחור
מאור
03/09/11
האם מותר לשוטר לתת דוח בגין מעבר באור אדום למרות שלא היה מאוחריי אלא בצד אחר של הכביש??אשמח לתשובה
כן
אבי
03/09/11
אני שוטר מתנדב ונתתי עשרות דוחות על מעבר של רכב ברמזור אדום כאשר לא הייתי מאחור אלא בצד.השוטר חייב לוודא כי הרמזורים תקינים בצומת ואז מותר לו להתייחס רק לרמזור אחד.מה שאני מוודא הוא שהרכב עבר את קו העצירה או את קו הצומת רק לאחר שהאור ברמזור התחלף.אם רק שני גלגלים עברו, אין דוח.השוטר צריך לרשום את כל נסיבות המקרה באופן ברור, מיקום הרכב בנתיב, מרחק הרכב מקו העצירה בעת התחלפות האור לאדום , כמה נתיבים בצומת, לאן פנה הרכב, רמזור תקין.כל זה יוביל להרשעה.אני מציע לך, שלם וזכור!
מצב צילום של הדוח
מאור
04/09/11
צומת ירוקה – אדומה
רפי
03/09/11
הייתי בתנועה לפני צומת - היה לי אור ירוקמשמאל הופיע אמבולנס מהבהבעצרתי אחרי קו העצירה על מעבר החציה לפני כניסה לצומתונתתי אפשרות לאמבולנס לעבור באדום מבחינתוהאמבולנס עבר והמשכתי בנסיעה אחריו ללא הפרעה לתנועהשוטר שנסע בניידת משמאל רשם לי דוח על כניסה לצומת באדוםהאם כדאי לערער על סמך היותי מעבר לקו עצירה ומתן זכות קדימה לאמבולנס בשעת מילוי תפקידו + ללא נקודות ב 25 שנה
אין לך כל עילה להגשת ערעור/ביטול
עמית
04/09/11
הנך מודה בכל יסודות העברה, הגם שבצעת אותה בידיעה מלאה.עדיפה העצירה על מעבר החציה, הגם שיש בה הפרעה להולכי-רגל, מאשר כניסה לצמת כשמופע האור האדום ברמזור.
דוח ממצלמת מהירות במקום שונה ממקום הצילום
רוני
03/09/11
רכב שנסע לידי מהר הפעיל את מצלמת המהירות בכביש מסויים קיבלתי דוח על מהירות, עבור נסיעה בכביש אחר, מקביל לו.
איך אפשר להוכיח שהתמונה/סרט ממצלמה שעומדת ליד הכביש הראשון?
איך אפשר להוכיח שהתמונה/סרט ממצלמה שעומדת ליד הכביש הראשון?
תן פרטים. כביש מס', ק"מ, כוון... לפי הדו"ח.
דור
03/09/11
דוח משוטר
מיטל
02/09/11
קיבלתי דוח לפני חצי שנה משוטר על דיבור בפלפון בנהיגה, הגשתי בקשה להישפט בסמוך למועד הדוח בדואר רשום , לא קיבלתי עד כה כל תשובה מהמשטרה, בינתיים עבר המועד של התשלום ,וטרם שילמתי כי אני ממתינה לתשובה, מה עלי לעשות והאם אני נוהגת בסדר?
שמרי על אישור המשלוח של הדואר הרשום והמתיני.
יעקבי
04/09/11
שלום מיטל,
מועדים לדיון ניתנים כיום לסוף 2012 בגלל עומס רב על בתי המשפט.
המתיני. בינתיים הדו"ח מוקפא.
מועדים לדיון ניתנים כיום לסוף 2012 בגלל עומס רב על בתי המשפט.
המתיני. בינתיים הדו"ח מוקפא.
נסיעה נגד כיוון התנועה ברחוב חד סטרי
שלומי
01/09/11
אודה מאוד על תשובתכם,
אני בן 34, רשיון 13 שנים, ב9-10 שנים אחרונות אין עבירות תנועה.
לפני שבועיים יצאתי מחניון של המלון, לא ראיתי שיש יציאה מהצד השני של הרחוב ובטעות, יצאתי בחד סטרי נגד כיוון התנועה.
קיבלתי קנס 500 ש"ח והשוטר ציין בדוח כי אחד הילדים שחק עם החגורה והילדה בת ה5 לא הסכימה לשבת בבוסטר.
1. האם יש אפשרות לבקש להמיר דוח זה באזהרה. בגלל העבר הנקי.
ובגלל שהצומת מאוד מבלבלת והרבה נהגים רציניים טעו במקום?
2. השוטר טעה בדוח ורשם תוצר רכב אחר מהדגם שלנו, האם דוח זה עדיין תקני? ואם לא, האם ואיך אפשר לבטל אותו מבלי להגרר לבית משפט
תודה מראש על התיחסותכם
אודה מאוד באם תוכלו ליעץ לי
אני בן 34, רשיון 13 שנים, ב9-10 שנים אחרונות אין עבירות תנועה.
לפני שבועיים יצאתי מחניון של המלון, לא ראיתי שיש יציאה מהצד השני של הרחוב ובטעות, יצאתי בחד סטרי נגד כיוון התנועה.
קיבלתי קנס 500 ש"ח והשוטר ציין בדוח כי אחד הילדים שחק עם החגורה והילדה בת ה5 לא הסכימה לשבת בבוסטר.
1. האם יש אפשרות לבקש להמיר דוח זה באזהרה. בגלל העבר הנקי.
ובגלל שהצומת מאוד מבלבלת והרבה נהגים רציניים טעו במקום?
2. השוטר טעה בדוח ורשם תוצר רכב אחר מהדגם שלנו, האם דוח זה עדיין תקני? ואם לא, האם ואיך אפשר לבטל אותו מבלי להגרר לבית משפט
תודה מראש על התיחסותכם
אודה מאוד באם תוכלו ליעץ לי
על פניו הדו"ח תקין
דוד, מתנדב בתנועה
02/09/11
סוג הרכב אינו מהותי לעצם הדו"ח
ענייני החגורות לא מעלים ולא מורידים אלא אם תגיע לבימ"ש ותצטרך להסביר את ההערות האלה.
חוסר תשומת לב למצב בכביש הוא באחריותך.
צטער
ענייני החגורות לא מעלים ולא מורידים אלא אם תגיע לבימ"ש ותצטרך להסביר את ההערות האלה.
חוסר תשומת לב למצב בכביש הוא באחריותך.
צטער
דוח חנייה בתל אביב אף על פי תו חנייה איזורי
רוני
31/08/11
חניתי ברחוב דפנה בת"א שהוא חד סיטרי ביום שבת בערב בצד ימין כשלא שמתי לב שבהתחלת הרחוב יש סימון לחנייה של תו איזורי בלבד בשעות הערב וכמובן שקיבלתי דוח.אני תושב ת"א שלא גר באיזור זה ולאחר עיון בתמרור בהתחלת הרחוב שמתי לב שמצויין בו רק הימים א-ה ויום ו.לא מצויין כלום לגביי שבת!!מה ההתיחסות בחוק לגביי השעות מיום שישי עד צאת השבת.ראיתי תמרורים בת"א שהחנייה בתשלום היא ביום שישי עד 13:00
ע"פ הבנתי בעברית וע"פ הכתוב בתמרור
עמית
01/09/11
הזמן הפנוי לחניה ללא תשלום ו/או שלא לבעלי תו-אזורי(בחפיפה) הנם:1. יום ו' - מ-13:00 עד 17:002. שבת - מ-09:00 עד 17:00כל שאר הימים והשעות מיועדים לחניה ע"פ תו-אזורי או בתשלום.במידה והחנת את רכבך ביום שבת אחרי שעה 17:00 הנך "זכאי" לדו"ח.
האם כדאי לערער? אי מתן זכות קדימה להולך רגל
תומר
31/08/11
שוטר נתן לי דוח על אי מתן זכות קדימה להולך רגל "שכביכול" לא סיים לחצות את מעבר החצייה, דבר שאינו נכון ההולך סיים לחצות , אולי ההאופנוע שחתך אותי וגם את הולך הרגל היה צריך לקבל דוח אבל אני ממש לא.
אך השוטר עצר אותי והוא ממש מאמין שלא נתתי לו זכות ונתן לי דוח.
השוטר טועה! אבל איך אני יכול להוכיח את חפותיי? מה לעשות האם יש לי על מה להגיש ערעור?
אך השוטר עצר אותי והוא ממש מאמין שלא נתתי לו זכות ונתן לי דוח.
השוטר טועה! אבל איך אני יכול להוכיח את חפותיי? מה לעשות האם יש לי על מה להגיש ערעור?
חשוב לדעת מה נרשם בדיוק בנסיבות המקרה בדו"ח
אורן המקורי
31/08/11
יועיל אם תוכל לסרוק ולהעלות או לצטט במדויק.
דוח מהגנה לאיכות הסביבה
אנה
31/08/11
זוהי פעם 3 שאני פונה אליכם עם השאלה. האם אתם יודעים תשובה עליה או לא? אם לא, שאני לא אחכה סתם לתשובתכם.
ב-17/08/2011 קיבלתי דוח ממחלקה המשפטית של החברה לאיכות הסביבה. הדוח מ-27/10/2009 כולל קנס פיגורים. הקנס המקורי 250 שח, כולל פיגור 404 שח. ברצוני לציין שבאותו הזמן הרכב שהיה ברשותי היה מהשכרה.
וגרתי ברחובות, אך שום הודעת קנס לא קיבלתי. ופתאום שנה וחצי לאחר מעבר שלי מרחובות לבאר שבע הקנס נשלח לכתובת הורי בב"ש בו אני רשומה כעט.
התקשרתי היום לחברה השמייצגת את הגנה על איכות הסביבה מבחינה משפטית, רציתי לברר על דוח. אין תיאור מקום המקרה, אין רחוב ועיר. נאמר לי שהדוח כי זרקתי סיגריה מהחלון. זה הדבר הכי אבסורדי שיכולתי לשמוע, כי אינני מעשנת ולא סובלת ריח של סיגריה. ניסיתי להסביר זאת לנציגה והצעתי גם לעבור בדיקה. אך קיבלתי סירוב. שאלתי האם יש תמונה שמתעדת את המקרה, נאמר לי שלא, ומבחינתם הם מאמינים לפקח. מה עלי לעשות? אינני מוכנה לשלם על מה שלא עשיתי ואין לדבר הוכחה. איך אפשר להקדים אותם בתביעה?
*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בבאר שבע
ב-17/08/2011 קיבלתי דוח ממחלקה המשפטית של החברה לאיכות הסביבה. הדוח מ-27/10/2009 כולל קנס פיגורים. הקנס המקורי 250 שח, כולל פיגור 404 שח. ברצוני לציין שבאותו הזמן הרכב שהיה ברשותי היה מהשכרה.
וגרתי ברחובות, אך שום הודעת קנס לא קיבלתי. ופתאום שנה וחצי לאחר מעבר שלי מרחובות לבאר שבע הקנס נשלח לכתובת הורי בב"ש בו אני רשומה כעט.
התקשרתי היום לחברה השמייצגת את הגנה על איכות הסביבה מבחינה משפטית, רציתי לברר על דוח. אין תיאור מקום המקרה, אין רחוב ועיר. נאמר לי שהדוח כי זרקתי סיגריה מהחלון. זה הדבר הכי אבסורדי שיכולתי לשמוע, כי אינני מעשנת ולא סובלת ריח של סיגריה. ניסיתי להסביר זאת לנציגה והצעתי גם לעבור בדיקה. אך קיבלתי סירוב. שאלתי האם יש תמונה שמתעדת את המקרה, נאמר לי שלא, ומבחינתם הם מאמינים לפקח. מה עלי לעשות? אינני מוכנה לשלם על מה שלא עשיתי ואין לדבר הוכחה. איך אפשר להקדים אותם בתביעה?
*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בבאר שבע
גברת אנה את חוצפנית - קודם תלמדי דרך ארץ אח"כ נענה
אורן המקורי
31/08/11
אף אחד לא חייב לך כלום.
מה זו צורת הפנייה הזו?
וחוצמזה הפורום עוסק בדיני תעבורה ולא איכות הסביבה.
מה זו צורת הפנייה הזו?
וחוצמזה הפורום עוסק בדיני תעבורה ולא איכות הסביבה.
עיכוב וברירת משפט
יעקבי
01/09/11
שלום אנה,
העיכוב בהגעת הדו"ח לידייך נבע מעצם היות הרכב שכור ומעצם שינוי הכתובת.
כל כתב אשמה מחייב ציון מקום העבירה. אין חובה בתמונה.
לגבי העבירה: היתכן שהיסעת נוסע מעשן? היתכן שנזרק משהו אחר לבד מסיגריה?
לגבי הדו"ח: מאיזה חלון נצפתה השלכת הסיגריה? מאיזה צד של הרכב?
יש מקום לבקש להישפט ואז לשטוח את טענותייך אחת לאחת בצורה משכנעת. יתכן שהתביעה תבטל הדו"ח אם תתרשם לגבי רצינות כוונתך.
אגב: ממרחק הזמן ודלות הפרטים והעובדות יתכן שגם הפקח לא יזכור את המקרה.
העיכוב בהגעת הדו"ח לידייך נבע מעצם היות הרכב שכור ומעצם שינוי הכתובת.
כל כתב אשמה מחייב ציון מקום העבירה. אין חובה בתמונה.
לגבי העבירה: היתכן שהיסעת נוסע מעשן? היתכן שנזרק משהו אחר לבד מסיגריה?
לגבי הדו"ח: מאיזה חלון נצפתה השלכת הסיגריה? מאיזה צד של הרכב?
יש מקום לבקש להישפט ואז לשטוח את טענותייך אחת לאחת בצורה משכנעת. יתכן שהתביעה תבטל הדו"ח אם תתרשם לגבי רצינות כוונתך.
אגב: ממרחק הזמן ודלות הפרטים והעובדות יתכן שגם הפקח לא יזכור את המקרה.
תגובה ממפנ"א
עופר
31/08/11
שלום,
פניתי למפנ"א לפני כחודשיים בעיניין ביטול דו"ח.
טרם התקבלה תגובה. מהו זמן סביר לקבלת תשובה ?
האם ניתן לברר את סטטוס הבקשה ?
תודה
פניתי למפנ"א לפני כחודשיים בעיניין ביטול דו"ח.
טרם התקבלה תגובה. מהו זמן סביר לקבלת תשובה ?
האם ניתן לברר את סטטוס הבקשה ?
תודה
תחריש
יעקבי
31/08/11
שלום עופר,
אם שלחת בדואר רשום והאישור בידך - המתן בסבלנות. כרגע הדו"ח מוקפא עד לקבלת תשובה.
למפנ"א פונים אלפי נהגים. העומס רב. לעיתים פניות נופלות תחת לשולחן.
אם שלחת בדואר רשום והאישור בידך - המתן בסבלנות. כרגע הדו"ח מוקפא עד לקבלת תשובה.
למפנ"א פונים אלפי נהגים. העומס רב. לעיתים פניות נופלות תחת לשולחן.
