פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תאונה עם ביטוח ללא טסט
תגובה
יש לך תעודת ביטוח חובה ואתה מבוטח .
זה שנהגת ללא טסט לא מבטלת את תעודת הביטוח החובה.
בנוסף יש תקדים של שופט שצריך להוכיח שהתאונה נגרמה כתוצאה מליקוי ברכב וכפי שאני מבין הרכב תקין , כך שאין לך בעיה.
בברכת חג שמח
מילה שול שני שוטרים מול מילה שלנו =/
עדות מול עדות
ניכר מכתיבתך שיש בך מטען של כעס.
לא לי לשפוט אך מלהט דברייך את יכולה לשכנע.
עדות שני השוטרים שווה לעדות של שניכם (את והנהג).
בדיון בבית המשפט צריך לטעון באמונה, באמת, בדבקות ובאמינות.
נוסף לכל אלה יש רגשנות ומימיקה. השופט ער לכל אלה ועליכם להותיר רושם חיובי עליו.
אם תעוררו אצלו את הספק כי אז הדבר יפעל לטובתכם. השוטרים בעדותם יסתמכו אך ורק על מה שכתבו. קחי בחשבון שדיון (אם יהיה) יחול רק בעוד למעלה משנה. עד אז הזיכרון יקהה.
שמא תוכלי לסרוק את נסיבות המקרה כפי שרשום בדו"ח?
ערעור על חומרת הדין
שאלתי היא: האם אני אמור לערער על חומרת העונש במחוזי?
אתה אמור להתלות מהב_צים. סתם בצחוק!!
דוח על שימוש בנייד
שימוש כולל בתוכו מיגוון פעולות
המחוקק בחר להשתמש במילה 'שימוש' כיון שהיא כוללת מיגוון אפשרויות שניתן לעשות בנייד וביניהן החזקה ביד, בדיקה, גירוד באוזן, וזפזוף בו.
הכלל הגדול: אין להחזיק נייד ביד בזמן תנועה (נהיגה, ואפילו עצירה באדום) בשום צורה ואופן.
דוח על שימוש בנייד
עצרים החזקת הנייד מהווה שימוש ועברה על התקנה
העמדת החנית רכב באופן המהווה הפרעה לתנועה
חשוב לי לציין כי החנייה המדוברת הייתה כ- 20-30 מטר לפני צומת קטנה, אולם בפועל לא חסמה נתיב, לא באמת היוותה הפרעה לתנועה, וכמו כ-ן חנו שם רכבים נוספים ללא תמרור או ציבוע שפת המדרכה שהייתה אפורה.
*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בבאר שבע
עצם עמידתם של רכבים אחרים אינו מהווה משקל בשיקול
דוח חניה על מדרכה
דו"ח משטרתי או עיריה?
בשני המקרים לא חלה התיישנות.
דו"ח חניה משטרתי אין ממירים באזהרה.
להישפט? על מה בדיוק? האם אתה כופר בעבירה או רק מבקש הקלה בעונש?
תמרור אין כניסה מכוסה בשקית ניילון שחורה
כבקשתי ביום שלישי הקרוב ב 11/10/11 יש לי משפט על אי ציות לתמרור ב 2 ,אין כניסה. אך התמרורים היו מכוסים בשקיות ניילון שחורות בשני צידי הכביש כך שלא היה ניתן לראות את התמרור בכלל. הייתי רוצה לשמוע מה הסיכויים לצאת מזה זכאי וכמו כן אשמח אם תפנה אותי לאתר שבו אמצא טיעון מוצדק וחוקי בנושא תמרורים מוסתרים המטילות בספק את חוקיותיו של התמרור,וזאת לשימוש בית המשפט.וכמובן שיש לי תמונות מצולמות של התמרורים המכוסים.ראה קובץ מצורף(האם יש חשיבות לזה שצילמתי יום אחרי?) תודה וגמר חתימה טובה.
צטט מה בדיוק רשם השוטר בדו"ח בחלק של נסיבות המקרה
זה חלק משדרה ?
תמרור צריך להיות גלוי וברור
הסתרת תמרור היא עבירה חמורה.
כל תמרור צריך להיות גלוי לעיני הנהגים על מנת שהוראתו תהיה ברורה.
במקרה המצולם יש סיכון רב בהסתרת התמרורים למי שאינו מכיר את המקום.
לא ניתן לאכוף תמרור מוסתר.
כיסוי תמרורים
אם תצליח להוכיח שהתמרור אכן היה מכוסה ביום ובשעה הנקובה בדו"ח סיכוייך לזיכוי גבוהים.
עליך להראות לבית המשפט כי התמרור היה מכוסה.
הייתי מבררת מדוע כוסה ומביאה אישור מהעיריה/משטרה על כך מכיוון שאני סמוכה ובטוחה שאם כיסוי זה היה ע"י גורם חוקי כלשהוא הריי יש לו תיעוד.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
סליחה ומחילה
דבריי כאן נועדו לקדם את הבטיחות בדרכים ולמנוע את האסון הבא.
אני מתנצל אם הייתי חריף / גס / אגרסיבי מדי כלפי מי מהגולשים.
מי יתן ובשנה הקרובה ננהג ביתר כבוד כלפי החוק וכלפי האחד אל השני.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
גמר חתימה טובה
גמר חתימה טובה.
עו"ד גדרון רות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רחוב משולב
כמובן שהמדרכה היא כמעט בגובה הכביש ואין שום סימון האוסר על חניה .האם בדו"ח חוקי לגבי רחוב משולב.
אסור לחנות על מדרכה
החוק יבש. אין לחנות על מדרכה אלא אם צויין וסומן אחרת ע"י תמרור.
כביש ברחוב משולב הוא עדיין כביש שמדרכה בשוליו.
דוח חניה עם פריטים שגויים
אף אחת מטענותיך אין בהן בכדי לפסול את הדו"ח
חטאנו לפניך
פיוט לנהגים
אשמנו בנהיגה פרועה
אכלנו ונהגנו באותה שעה.
בלמנו פתע כי לא נזהרנו
ב'אין כניסה' נכנסנו גם נכנסנו.
גנבנו רמזור אדום
גערנו בנהגים שלא בתום.
דהרנו במהירות רבה
דפקנו רכבים חונים בסביבה.
חטאנו לפניך רחם עלינו
הפרענו לתנועה גם במודע
התגלחנו בנהיגה זו עובדה.
וינקר לא תמיד אותתנו
ומרחק מרכב לא שמרנו.
זכות קדימה לא נתנו
זהירות בדרך לא נקטנו.
חצינו מסילה ברמזור אדום
חנינו ב'נכים' אף כי היה מקום.
חטאנו לפניך רחם עלינו
טלפנו ונהגנו ביד אחת
טרקטורון נהגנו מבלי חת.
ילדינו ועצמנו לא חגרנו
ימין הדרך לא שמרנו.
כבשנו את שולי הכביש
כיכר ומדרכה לחניה נגיש.
לא עצרנו ב"עצור"
לא בדקנו מעצור.
חטאנו לפניך רחם עלינו
ממהרים היינו כל העת
משנה זהירות אף התמעט.
נהגנו בקלות ראש ובחוסר זהירות
נסענו במהירות ובשכרות.
סטינו מנתיבנו והסתכנו
סינוורנו מקסנון שהתקנו.
עקפנו בסיבוב ובעליה
עצרנו ליד אדום-לבן ובפניה.
חטאנו לפניך רחם עלינו
פרסה פנינו היכן שאסור
פסולת השלכנו סיגריה וגפרור.
צפרנו לריק והתעלמנו מהפקודות
צפצפנו על החוק וצברנו נקודות.
קו לבן חצינו חיש
קראנו תגר על הסכנות בכביש.
רשלנים היינו בנהיגה
רישיונות? בתוקף – חריגה.
שטח הפרדה חצינו
שתינו קפה וגם נהגנו.
תמרורים הם לנו מצגת שנואה
תיעבנו את שוטרי התנועה.
חטאנו לפניך רחם עלינו
כי האשמנו את כולם רק לא עצמנו.
כל הכבוד
קצת באיחור...
אבל גמר חתימה טובה :)
וחג שמח.
תמרור חניה מוגבלת ללא סימון על המדרכה
הוראת התמרור עד סוף הרחוב
הוראת התמרור חלה עד הצומת הקרוב או עד תמרור אחר שמבטל אותו.
במקרה שלך עד סוף הרחוב.
אין חובה לכפל סימונים (תמרור ואבני-שפה).
סוף הרחוב על פי תיאורך אינו מגרש חניה כהגדרתו.
ובכל זאת יתכן שנוצר מצב שהציבור עלול לטעות בו בתום לב.
כתוב למנהל מחלקת הפיקוח על החניה והסבר זאת בקיצור עם סקיצה.
פרוט על נימי לבו והדגש את החניה בתום לב.
אולי תיוושע.
גמר חתימה טובה.
דוח מהירות
אין לך מה לדאוג מחריגה של יום אחד)
המרכז לגביית קנסות- איחור של יום בתשלום הדו"ח
למעשה לא היו אמורים לקבל ממך את הכסף אחרי המועד הנקוב.
אני מקווה שלא ישלחו לביתך כפל קנס.
נשאר לנו לחכות ולראות.
אם כן ישלח, תוכלי לבקש מהמרכז לגביית קנסות "לחוס" עליך וזאת בשל האיחור הקל.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
ערעור על פסק דין
באיזו עילה? את לא לומד וממשיך לבצע עבירה
נהג בלתי נלאה
אתה יכול אבל... על מה בדיוק אתה רוצה לערער.
בית המשפט יתן דעתו לכך שבפעם שניה החוק הוא לא נר לרגליך והפכת להיות נהג סורר מוּעד. אלא אם כן יש לך סיבות שלא מנית אותן בפורום זה.
היזהר לך מדינו של בית המשפט המחוזי.
האם כדאי לערער על פס"ד?
חסרים מס' פרטים שבלעדיהם קשה לענות בצורה מדוייקת האם כדאי להגיש ערעור על חומרת פס"ד לביהמ"ש המחוזי.
ראשון, האם במסגרת פס"ד הראשון, הוטלה פסילה על תנאי(אני מניח שכן), ומה אורכה?
שנית, האם העבירה שבשלה התקיים המשפט השני הינה עבירה הדומה לעבירה עליה נשפטת במשפט הראשון.
שלישית האם העונש שהוטל במשפט האחרון, ניתן במסגרת עסקת טיעון או שמא נוהל משפט עד שלבסוף הורשעת בביצוע העבירה שיוחסה לך.
אני סבור, על פי ניסיוני, כי עונש של חצי שנת פסילה בפועל בגין נהיגה ללא רישיון בתוקף ושלושת אלפים שקלים קנס, הינו עונש מחמיר מדי בהתייחס לסוג העבירה. עם זאת, יש לבחון את האמור לעיל בטרם ניתן יהיה לתת תשובה מדוייקת.
בהצלחה,
אלון מור יוסף, עורך-דין.
מנהל פורום דיני תעבורה.
חניית נכה
האם דוח שניתן בתוך חניית קניון חוקי?
חוקי התעבורה נאכפים גם בתוך חניון של מרכז מסחרי. אומנם, ייתכן והוטעית על ידי שומר הקניון ולכן חנית בחניית נכים.
נוסף על כן, תנועתך הייתה מוגבלת עקב הפנצ'ר ועל כן, מובן רצונך לחנות את הרכב, מהר ככל הניתן, על מנת לתקנו.
אם את מאמינה בחפותך, יש באפשרותך לשלוח את הקנס להשפט.
גמר חתימה טובה,
אלון מור יוסף עורך-דין,
מנהל פורום דיני תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוקיות של תמרורים
חניית נכה
שאלה דחופה!!!
האם עבירת תעבורה נרשמת במרשם הפלילי?
כאשר אדם פלוני הורשע בביצוע עבירת תעבורה, ההרשעה תרשם במרשם התעבורה בגליון ההרשעות. עבירות מסוג זה אינן נרשמות במרשם הפלילי ואין כל חובה להצהיר עליהן, אלא אם נאמר במפורש.
גמר חתימה טובה,
אלון מור יוסף, עורך-דין.
מנהל פורום דיני תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה דו"ח חניה
כן.
עדיפה מצד שמאל בנתיב חד סטרי
דחפת את ראשך בין הסורגים ואתה מתפלא שהוא נתקע
עקיפה
היכן השכל וההגיון?
למה להרוס לעצמך, למשפחה, חברים את החיים???
נמאס לנו משטויות בכבישים
בבקשה!
תודה,אבל לא קיבלתי תשובה עדיין
תמרור ב- 29 בתוך צומת
תמרורים 432433....
חניית נגרר
תודה.
אסור להחנות גרור המנותק מן הרכב
הנה לך לשון תקנה 69 הרלוונטית:
69(ו) לא יחנה אדם רכב, לא יעמידנו ולא ישאירנו עומד בדרך אם –
(1) רחבו עולה על 2.50 מטר, למעט רכב צה"ל שנעצר לשם מילוי תפקיד צבאי;
(2) הוא גרור או נתמך שנותק מגורר או תומך, אלא בעת ביצוע עבודות כאמור בתקנה 69(ב)(3).
דוח תנועה באיטליה
לפני שנתיים טיילנו באיטליה. קיבלנו אחרי תקופת מה דו"ח תנועה על עבירה שבוצעה שם ולא שילמנו אותו עקב טעות. השבוע קיבלנו מכתב התראה מעו"ד בשם "משטרת איטליה".
1. האם ניתן לנקוט נגדנו בהליכים בארץ, לרבות תביעות והוצל"פ?
2. אם ארצה לשלם כיצד אדע שהעורך דין שפנה אליי אכן מייצג אותם והכסף יגיע לייעודו?
תודה רבה לכם
דו"ח מאיטליה
השאלה אינה קשורה לדיני תעבורה
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחפש פסק דין שזיכה נהג בגלל טעות בצביעת הכביש
שמעתי ממקור מהימן, שנהג אחד נתפס ע"י שוטר בכביש בין עירוני, כשהוא חוצה קו הפרדה רציף. כמובן זוהי עבירה חמורה, והשוטר התכונן לרשום דו"ח עם קנס גבוה.
הנהג אמר לשוטר שלדעתו לא צריך להיות שם קו רציף, כי הכביש רחב ובטוח ויש ראות טובה וכו' וכו', אך השוטר צחק לו בפנים: "מה זה אכפת לי; יש כאן קו ואסור לחצות אותו".
הנהג לא להתעצל, ובדק במשרד התחבורה וגילה שבאמת נפלה טעות; במקום היה צריך להיות קו לא רציף, והצבע פשוט התבלבל כי הוא בשר ודם כמו כולנו.
בבית המשפט הוא זכה! השופט קבע שאם יש טעות בצביעת הכביש, אי אפשר להרשיע את הנהג!
כעת אני מבקש מבני הפורום, להפנות אותי בבקשה אל פסק הדין הזה.
תודה רבה מראש וגמר חתימה טובה
מה צריך פסק דין?
משפט לנהג ששוהה בחו"ל
הרכב של אבי נתפס במצלמה נוהג 32 קמ"ש מעל המותר (בדרך עירונית). הנהג היה אחד הנכדים, ששוהה כרגע בחו"ל. אבי צריך להצהיר מי נהג ברכב.
בהנחה שהנכד יקבל זימון למשפט, מה הדין אם הוא בחו"ל? האם ישפט שלא בפניו או שמחכים לחזרתו?
האם עבירה זו גוררת בהכרח שלילה?
אודה לתשובה
צודק doom
הנה לך הנוסח המלא של תקנה 22 (א):
עובר דרך חייב לקיים את ההוראות הניתנות בתמרור, אולם תהיה הגנה טובה לנאשם אם יוכיח שהתמרור הוצב, סומן או נקבע שלא כדין.
העברת אשמה
על מנת להעביר סעיף אישום לנהג אחר יש צורך בהצהרה שלו שהוא מקבל עליו את האשמה.
היות שהנהג (הנכד) מצוי בחו"ל הוא צריך להצהיר בפני נוטריון ולשלוח בפקס הצהרה חתומה.
עם ההצהרה פונים למפנ"א או לתביעה. יש לדעת כמה זמן ייעדר הנהג (הנכד) מן הארץ והאם הוא מוגדר עדיין כנהג חדש.
אם מודה באשמה ואינו מתכוון לנהל דיון משפטי כי אז אפשרי שיישפט שלא בפניו.
בעבירה כזו העונש מאד וריאבילי ונשקל על פי גורמים רבים (נורמטיביות הנהג, הבעת חרטה, עברו התעבורתי, הישנות עברות מהירות, ותק נהיגה, מצב כלכלי, נחיצות הרישיון לפרנסה, נסמכים לרישיון ועוד).
חזקת הבעלות
עליכם לדאוג לתצהיר מבנך מאחר ובתי המשפט אינם מקלים בדר"כ בנושא ומותירים את הדו"ח על בעל הרכב באם לא טופל נושא זה .
ביהמ"ש לא ימהר לשנות זהות בעל הדו"ח כאשר זה שביצע את העבירה לא מתייצב, תשובות כגון "לא ברור מתי ישוב " עלולות לגרום לחלק מהשופטים להשאיר את הדו"ח על שמו של אביך לכן פעל בעדינות בנושא זה.
לגבי העונש, תלוי במשתנים רבים ויחד עם זאת חריגה של 2 קמ"ש מברירת המשפט אינה חריגה גדולה ובדר"כ אינה גוררת פסילה בפועל ( ושוב, מבלי לדעת דבר על נסיבות הארוע ועברו של בנך )
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה


