פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חוזה שכירות

פליקס 14/10/21
אני שוכר מוסך ואין לי חוזה שכירות במשך 17 שנים היום מבקשים ממני לחתום על חוזה שאלה מה הזכיות שלי אים אני לא חותם?

חוזה שכירות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21

פליקס שלום,

השאלה לא רלבנטית לפורום דיני עבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה

רחל 14/10/21
אני התחלתי לעבוד בתחום הביטוח וכמובן שלפני תחילת העבודה שלחו לי חוזה ריק במייל בלי חתימה של החברה ועכשיו חתמתי על זה ושלחתי למייל בחזרה ו פשוט התחלתי לעבוד ובחוזה כתוב שאני עובדת משרת אם 84% ממשרה רגילה (בהסכמתי) וגם כתוב בזה הלשון העובדת תקבל שכר של 6000 שקל בחודש ברוטו ע"כ וכאן מתחיל כל הבלאגן אחרי המשכורת הראשונה נכנס לי משכורת רק 5082 זה בעצם 84% אחוז מ6000 אחרי בירור אצלם התברר שמה שכתוב 6000 ש"ח זה למשרה מלאה ועכשיו אני מבחינה בחוזה שהעתק מהחוזה שקיבלתי מודפס כמה ימים אחרי תחילת העבודה יש הוספה בכתב שה 6000 זה למשרה מלאה עכשיו השאלה שלי הוא האם מותר להם בכלל לשנות חוזה ככל העולה על רוחם אחרי שאני חתמתי עליו וסמכתי עליהם או בגלל שאין לי חתימה שלהם על ה 6000 שקל אז אין התחייבות מצידם ואם הם לא צודקים אז מה עלי לעשות הרי אם אהפוך את העולם באיומיים שאתבע אותם הם או יפטרו אותי או שיאלצו אותי לחתום חוזה חדש ולכן האם כדאי לתבוע אותם אחרי שאעזוב ??? תודה רבה

חוזה עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21

אסור להם לשנות את ההסכם באופן חד צדדי מבלי לקבל את הסכמתך.

תתעמתי אתם לגבי ההסכם הראשון שחתמת עליו ותגידי להם שהשכר היה 6,000 ש"ח להיקף משרה מלאה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בת 69 עבדה עד ליום שנפגעה בתאונת דרכים מה זכויותיה

רחל לוי 12/10/21
אחותי בת 69 עבדה 26 שנה כמטפלות בחברת סיעוד עד ליום שנפגעה בתאונת דרכים .עברה ניתוח בצוואר הירך ,הייתה בשיקום ורופא תעסוקתי קבע שאינה יכולה להמשיך לעבוד . שילמו לה מחופש המחלה וכעת אין לה ימי חופש מחלה ביקשנו שיפטרו אותה ויתנו לה את הפיצויים . ובעבודתה מבקשים שהיא תגיע לשימוע ויתכן שיחזירו אותה לעבודה  למרות שאמרתי להם שהיא לא מסוגלת .  כמו כן הם ביקשו שתחתום  על מכתב שהיא מתפטרת בגלל מצבה הבריאותי ואני התנגדתי . במכתב ההזמנה לשימוע כתבו שהיא נעדרה מעבודתה ולא ציינו שזה כתוצאה מתאונת דרכים . הם מנסים בכל צורה להחזירה לעבודה למרות שהיא לא מסוגלת . מה עלינו לעשות ללכת לשימוע  ומה הם זכויותיה ? 
אודה  מראש לכם על תשובתכם 

התפטרות בדין מפוטר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

רחל שלום,

אחותך יכולה ללכת לרופא תעסוקתי ולהוציא חווד שהיא לא יכולה להמשיך לעבוד ותהיה זכאית לפיצויים וכל הזכויות.

כמו כן אחותך בגיל פרישה ממזמן ולכן אם ברצונה לפרוש לפנסיה היא זכאית וגם אז תקבל את מלוא הזכויות המגיעות לה.

בכל מקרה אם לא ברור לכם עד הסוף מה כדאי לעשות מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי.


בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה פיזית בהריון

אנונימית 12/10/21
היי גיליתי שאני בהריון אני בשבוע 5 ואני עובדת בעבודה פיזית הדורשת להרים דברים , לעמוד כל העבודה אין אופציה לישיבה , הרמה של ארגזים והתכופפיות רבות .
רציתי לדעת האם אני זכאית לשמירת הריון?
חשוב לצייון אצל המעסיק שכרגע אני אצלו אני עובדת חודשיים לא יותר מזה .
ואם זכאית איך התהליך עובד?
תודה רבה ????

שמירת הריון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

אנונימית שלום,

לא מקבלים שמירת הריון בגלל טיב העבודה שאת מבצעת אלא חס וחלילה מסיבות רפואיות אלה ואחרות.

לגבי העבודה שאת מבצעת אם את חשה שהיא מהווה סיכון לך ולתינוק את יכולה לבקש מהמעסיק לתת לך תפקיד אחר שיתאים למצבך.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתנה לעובדים

אנונימית 12/10/21
שלום רב , 
אני עובדת במקום העבודה כ-20 שנה , אבי נפטר לפני 3 חודשים אצלנו נהוג לא לצאת למפגשים חבריים,בילויים נופשים למשך שנה לאחרונה יצאו דרך החברה שבה אני עובדת להשתלמות/גיבוש/נופש (עם לינה של לילה בבית מלון) שאלו אותי לאחר ניסיונות שיכנוע רבים ,אמרתי שעקב שנת אבל על אבי לא אגיע כי ככה נהוג במשפחתינו.
בעת שהייה בגיבוש העובדים קיבלו צ'ופרים שונים ובעת ששהו לילה בבית מלון קיבלו מתנה שמיכה מטעם החברה .
אני לא קיבלתי .
לשאלתי מדוע אני לא קיבלתי ?נאמר לי שזה יצא מתקציב רווחה לעובדים ורק מי שיצא לגיבוש קיבל.
האם זה חוקי ?
הרי לא יצאתי מסיבה מוצדקת .האם זו לא אפליה דתית?
יתרה מכך לקחו איתם לגיבוש עובדים של כוח אדם והם כן קיבלו דברים כמו שאר העובדים.
האם זה מקובל?

מתנה לעובדים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

העובדה שגם עובדי קבלן שיצאו לטיול קיבלו מתנה זהה לשאר העובדים רק מחזקת את טענתם לפיה קיבלו את המתנה רק מי שיצא לטיול.

לא נראה לי שמדובר במקר של אפליה דתית.

אם כל כך חשוב לך לקבל את המתנה תפני לכ"א ותבקשי שיתנו לך.

תנחומי על אביך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב תחילת/ סיום העסקה

יעל 11/10/21
שלום.

האם ניתן להתנות מכתב תחילת /סיום העסקה בהחזרת תג?

(גם אמרתי שאחזיר את התג...)

במידה ולא.... מה הקנס שישלמו?



תודה

מכתב סיום העסקה מותנה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/10/21
לא ניתן להתנות את מכתב סיום העסקה במתן תג.... אבל ככל שיש לו עלות כספית ניתן יהיה לקזזו מהכספים שמגיעים לך בגמר חשבון. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחיקת דו״ח שעות עבודה ע״י העובד במחשב החברה

עודד בן חיים 11/10/21
עובדת שפוטרה, והתכוונה לתבוע את החברה,  נכנסה למחשב החברה ומחקה את דו״ח שעות העבודה במשך שלש שנות העבודה. במהלך עבודתה, העובדת רשמה לעצמה שעות עבודה שלא היו בפועל.. 

מחיקת דוחות נוכחות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/10/21

????  ומה השאלה?

ככל שניתן להוכיח את המעשה - זה מצויין.

ככל שיש גיבוי - מעולה. 

ככל שאין - טענה שיש להתמודד איתה ולהוכיח אותה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי הודעה מוקדמת וימי חופש

שלום 11/10/21
שלום
פוטרתי לפני כחודש.המעביד לא דרש ממני לעבוד במהלך 30 ימי ההודעה המוקדמת וכן בעצם ויתר על הגעתי לעבודה ואפשר לי להיות בבית. ביום הפיטורים עמדו לזכותי כ 33 ימי חופש לא מנוצלים. כשהגעתי לקבל את התשלום האחרון הסתבר שהמעסיק קיזז לי כ 24 ימי חופש מתוך ימי החופש שנותרו לזכותי כנגד 30 ימי ההודעה המוקדמת. אבקש לדעת האם זה חוקי? במידה ולא מה האפשרויות העומדות לפני על מנת לקבל את כל המגיע לי. תודה

חפיפה בין הודעה מוקדמת לבין ימי חופש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/10/21

בוקר אור

 אסור למעסיק לכפות על עובד לנצל את ימי החופשה שצבר במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, אלא אם הדבר נעשה בתום לב ומשיקולים של צרכי עבודה, ובתנאי שלפחות 14 ימים מתוך תקופת ההודעה המוקדמת לא ינוצלו לחופשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת שכר באופן חד צדדי על ידי המעסיק

אלכס 11/10/21


אני עובד במעדניה בתור טבח כ8.5 חודשים ובמעמד רעיון העבודה סיכמתי עם המעסיק על משכורת חודשית בגובה 11000 נטו, שכללה בתוכה את הנסיעות ובעדה סוכם שאני אעבוד בין 200-210 שעות חודשיות.
לפני יומיים המעסיק הודיעה לי שהשכר שמשולם לי מדי חודש לא כלכלי לו והוא מתכוון להוריד לי אותו ולהעביר אותי לשכר שעתי.
היום קיבלתי ממנו תלוש המדמה את שעות העבודה שלי כפי שהוא מעוניין לשלם לפי 200 שעות חודשיות והמשכורת שלי פחתה ב2000 שקל.
אשמח ליעוץ מגורם מקצועי כיצד לפעול ומה עליי לעשות.

ראה תשובתי להלן

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים.החלפת בעלי החברה

יבגני 11/10/21
שלום.קיבלתי מכתב לשימוע.בעל הבית מכר את מפעל למישהו אחר,אנחנו נשארים באותו מקום רק השם של החברה משתנה . אנחנו מקבלים פיצועים ו מכתב פיתורים.
אבל כל הותק נמחק.מתחילים הכל מהתחלה.האם זה תקין.
ואם הוא צריך לתת חודש חיפוש עבודה אחרי שאני מסיים לעבוד ב 15 לנובמר . תודה


פיטורים עקב החלפת מעסיק.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

בוקר אור

עקרונית המעסיק הראשון/הקודם  יכול לסיים את העסקתכם ולערוך לכם גמר חשבון - אבל הוא לא יכול לאפס את הוותק ולכן כל הצבירה תהא לפי המשך הוותק הואיל והוותק נקבע לפי מקום העבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך מחשבים את ההורדות בתלוש?

גה 11/10/21
שלום, לצערי אני לא יכולה לסמוך על מקום העבודה שלי וקצת חוששת מההורדות שיש לי בתלוש. אשמח לבדוק לפי מה מחשבים את ההורדות חובה (מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות)- לפי איזה חישוב? (+ מס הכנסה- האם זה חובה בכל רמת שכר, או שזה יורד רק מסכום מסויים בברוטו?). ניסיתי לחפש מידע על זה ומצאתי גירסאות שונות. כמו כן האם יש הגבלה על הסכום שמחייבים אותי לשלם לכל הניכוי "רשות" (שכמובן רשות זה לא..) או שהם רשאים להוריד כל סכום שירצו?. אני עובדת בשכר שעתי ופחות ממשרה מלאה. תודה

אנא התייעצי עם יועץ מס/חשב שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

בוקר אור

לגבי ניכויים גם חובה וגם רשות. הואיל ולכל אדם יש נקודות זכות לפי פרמטרים אישיים שלו - אני מציעה לך לפנות ליועץ מס על מנת שיבדוק את תשלומי הניכויים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנה לשימוע בוואטסאפ בטענה כללית – האם תקין?

דניאל 10/10/21
שלום רב,
לאחר חופשה בזמן החגים שכמובן אושרה על ידי המעסיק שבה בוצעו כל תפקידי במערכת על אף היותי בחופשה וגם קוזזה מולי בשכר המעסיק שלח אלי הזמנה לשימוע בוואטסאפ בטענה כללית - "חוסר התאמה לתפקיד" ללא פירוט נוסף, לא מבחינת טענות מקצועיות או בנוכחים שיהיו בשימוע.
בשימוע נכחו המנהל הישיר שלי וקולגה מטעם הרשת.
את הפירוט לשלשמו הוזמנתי לשימוע הוא פירט אך ורק בעת השימוע וגם הסיבות היו לא בעלות בסיס קונקרטי - כגון "אי הגדלת ראש" לטענות.
במהלך כל השימוע לא הייתה אפילו פעם הצבעה על תפקוד מקצועי לקוי בזמן העבודה או כשל בעבודתי המקצועית.
בנוסף בסיום השימוע נכתבו בסיכום דברים אשר לא נאמרו בשימוע ולא היו בעלי בסיס ולכן לא הסכמתי לחתום על הסיכום בצורה הזו, הקולגה מטעם הרשת שנכח בשימוע אמר לי לכתוב את הסיכום בעצמי ולשלוח לו אותו.
רציתי לברר האם ההתנהלות הזו תקינה?
יש לציין שטרם עודכנתי בתשובה אך המנהל הישיר היום עדכן אותי לא לטפל באירועים המתוכננים להתקיים בקופה הקרובה.

שימוע שלא כדין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

על ניו נראה כי ההתנהלות לא תקינה. 

זימון לשימוע חייב לכלול פירוט על מנת שהעובד יוכל השיב לטענות נגדו.

ככל שעולו טענות חדשות - ולפעמים זה קורה, יש לאפשר לעובד שהות להשיב גם על טענות אלה.

טוב שלא חתמת על סיכום השימוע - ערכי אותו בעצמך. ובהצלה והמשך הדרך. 

תהא הסיבה אשר מבקשים לסים את העסקת - בטוחתני שתצלחי במקום אחר שיעריך אותך ואת כישורייך.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת שכר באופן חד צדדי על ידי המעסיק

קיריל 10/10/21
אני עובד במעדניה בתור טבח כ8.5 חודשים ובמעמד רעיון העבודה סיכמתי עם המעסיק על משכורת חודשית בגובה11000 נטו, שכללה בתוכה את הנסיעות ובעדה סוכם שאני אעבוד בין 200-210 שעות חודשיות.



לפני יומיים המעסיק הודיעה לי שהשכר שמשולם לי מדי חודש לא כלכלי לו והוא מתכוון להוריד לי אותו ולהעביר אותילשכר שעתי.



היום קיבלתי ממנו תלוש המדמה את שעות העבודה שלי כפי שהוא מעוניין לשלם לפי 200 שעות חודשיות והמשכורתשלי פחתה ב2000 שקל.



אשמח ליעוץ מגורם מקצועי כיצד לפעול ומה עליי לעשות





שינוי חד צדדי בתנאי העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

ראשית - לא להסכים. לא לשינוי בסטטוס מעובד חודשי לשעתי - ויש הבדל גדול.

לא לשוני בין השכר של נטו ברוטו 

ולא לירידה בשכר. 

בדויק כמו שאתה לא משנה חד צדדית את תנאי העסקתך ומחליט לעבוד פחות שעות או שאתה משנה את השעות או את ימי עבודתך.

תודיע לו שככל שהוא ישנה את העבודה - תאלץ להתפטר בדין מפוטר. כמובן כי לפני המעשה של הודעת הפיטורים בעצמה - מציעה לך להתייעץ על מנת לתת הודעה מוקדמת כדין . 


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום על ימי החג ושאלה נוספת

גל 10/10/21
שלום, אני עובדת בחברה במשרה של 75% משרה לפי שכר שעתי. בחודש ספטמבר האחרון הגיע לידי מסמך שהופץ ע"י מדור שכר במקום העבודה שלי, ובו הסבר כיצד יש לחשב את שעות העבודה של העובדים בחודש זה, בשל תקופת החגים (לא בטוחה שזה היה צריך להגיע אלי, אבל הגיע). על פי הנרשם שם, עובד שעבד 3 חודשים רצופים לפני החג, וכן יום לאחר החג, יהיה זכאי לתשלום בגין ימי החג. כך למשל, חג ראש השנה חל בתאריכים 07-08/9, ולכן עובד שיעבוד ב-06.09 (ערב חג) ולמחרת, ב-09.09 יהיה זכאי לתשלום. בשל כך הקפדתי לעבוד באופן מלא, כולל כל ערבי החג ולמחרת החג. עם זאת קיבלתי כעת את תלוש השכר והופתעתי לגלות כי לצורך חישוב השכר נספרו לי רק 17 ימי עבודה. כלומר, שילמו לי רק עבור הימים שעבדתי בפועל ולא קיבלתי תשלום עבור ימי החג עצמם. למרות שלמיטב ידיעתי, אני עומדת בתנאים ואני אמורה לקבל שכר מלא גם עבור ימי החג (כי עבדתי גם ערב חג וגם למחרת, בכל הימים מלבד ימי החג עצמם. ואני גם עובדת בחב' כבר חצי שנה). האם באמת הם לא עמדו בחוק ועליהם לשלם לי חודש מלא כולל החגים (21 יום)? (כפי שהם בעצמם גם רשמו). האם אני יכולה לדרוש זאת?
דבר נוסף ששמתי לב זה להורדות שיש לי בתלוש - הם מנכים מהתלוש את כל הניכויי החובה (ביטוח לאומי, בריאות וכו') אך גם מחייבים לשלם עבור חוזים קיבוציים שיש להם ועבור קרן רווחה. עם זאת שמתי לב שבנוסף לכל אלה יש לי הורדה נוספת שמופיעה תחת הכותרת "כללית". פניתי לצורך בירור בנושא ונמסר לי כי לא מדובר בהורדה, אלא שזה רק לציון שם הקופת חולים בה אני נמצאת. הסברתי להם שישימו לב וכי אכן מדובר בהורדה קבועה מהתלוש שלי. בכל חודש מופיע שם סכום שונה והוא תמיד יורד מהשכר ברוטו שלי באופן קבוע, פשוט אפשר לחשב ולראות שזה לא סתם כתוב, שזה באמת גם יורד מהשכר שלי. למרות שביקשתי לבדוק זאת, עברו שבועות ולא קיבלתי שום תשובה בנושא.  כמובן שגם החודש שוב ירד לי מהשכר בסעיף זה - האם ידוע במה מדובר? למה יש לי הורדת שכר לקופ"ח? מה זה? מה אני יכולה לעשות כדי לבטל את זה?

תודה



תשובות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

בוקר אור

אז ככה:

1. לגבי שאלתך הראשונה - כן לעניות דעתי את זכאית לדמי חגים (ככל שיש לך וותק של מעל 3 חודשים במקום העבודה ועדת יום לפני ויום אחרי החג). את בהחלט יכולה לדרוש זאת. 

זה אמור להיות ברכיב נפרד מהשכר על ימי העבודה. 

2.  אכן לא ברור - פני למדור שכר בכתב ובררי זאת ובקשי לראות מקור חוקי להורדה. בהצלחה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום ימי חג

אוהד 10/10/21
היי
חזרתי למקום העבודה לאחר 9 חודשים ולאחר שבתלוש האחרון בפעם הקודמת שולם לי גמ"ח מלא.
כעת לאחר שחזרתי המעסיק לא שילם לי עבור ימי חג בטענה שלא עברו 3 חודשים מאז חזרתי
האם זה חוקי
והאם זכותי לדרוש את הוותק שהיה לי  (מעל ל10 שנים)

אי תשלום ימי חג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

בוקר 

הוותק שלך נצבר מההתחלה וככל שאת עובדת שעתית או יומית את לא זכאית לדמי חגים אלא לאחר 3 חודשי עבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון שכר עקב טעות בפדיית ימי חופש

אירנה 10/10/21
היי, יש לי טעות בשכר עקב טעות בפדיית ימי החופשה שלי: המעסיק שלי היה אמור לפדות לי 9 ימי חופש שנפדו מסך הימי חופשה שלי אך בפועל שולם לי על 9 שעות ולא על 9 ימים- יידעתי את המסעיק שלי על כך 
האם הוא מחוייב לתקן לי את הצ׳ק עוד החודש בגלל שאני זקוקה לכסף הזה עוד החודש ושלא יידחה את זה לחודש הבא וישלם את ההפרש רק חודש הבא ? 

תיקון לוש שכר והשלמת שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21
אין כל בעיה לתקן ואף להשלים את הפער הכספי כבר החודש. או להשלים את הפער הכספי ולתקן רק בתלוש הבא.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה

אידית 10/10/21
 היי


יש לי ימי מחלה מה20.9 עד 26.9 כאשר ב20.9 עבדתי אבל לא יום מלא ... המעסיק הוריד לי כסף בטענה שאת ימי המחלה מחשבים מיום רגיל ויום של חג אינו נחשב... אודה לתשובתכם

תשלום יום מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

תשלום יום מחלה הוא אכן שווה לתשלום של יום רגיל החל מהום הרביעי. יום חג אינו נחשב יום מחלה אלא באם את עובדת בחג. 

חשוב שתגעי: שבחוק אין התייחסות ליום מחלה חלקי (היום שבו עבדת אבל לא מלא), , שבו העובד עבד מספר שעות ונעדר בהמשך היום בשל מחלה בכפוף לאישור מחלה עבור יום זה. ייתכן שיום מחלה זה ייחשב יום מחלה ראשון והעובד יהיה זכאי לשכר עבור השעות שעבד באותו יום, אך הוא אינו זכאי לתשלום דמי מחלה עבור יתרת השעות שבהן נעדר עקב המחלה. עבור יום המחלה הבא (יום המחלה השני), יהיה זכאי העובד לתשלום דמי המחלה בערך של 50% משכרו הרגיל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא התקיים משפט

מיה 10/10/21
שלום רב

תבעתי חב ביטוח בגין פגיעה בעבודה ואובדן כושר עבודה שהוכח ע"י 4 רופאים מומחים 2 מתוכם מטעם בית המשפט.

ברשותי הוכחות נוספות ועדים.

הוזמנתי לדיון שבו לא התקיים דיון כלל לא בעובדות..לא במסמכים...לא שמעו אותי ולא את העדים שלי

רק הוצעה פשרה מטעם בית המשפט שהשופט אמר ציטוט " קבלי את הפשרה או שאני דוחה הכל ולא תקבלי כלום"

פנה לעורכת הדין שלי שממש לא נתנו לה להוציא מילה אחת מפיה.....(השופט ועורך דין חב הביטוח)

והורה לה לצאת החוצה יחד איתי ולשכנע אותי לקבל את הפשרה הלא הגיונית.

מסע השכנוע לקח 3 שעות...והרגשתי שהכל היה בכפייה...בכיתי ורציתי לברוח משם..לבסוף.נאלצתי להסכים בלית ברירה.. לשופט אמרתי שאני לא מסכימה בשום אופן.

על פי נתוני חווד אקטוארים מומחים מדובר על כמה מיליונים....

הפשרה 240 אלף שח בלבד שקיבלתי מתוכם רק 170 אלף...

כל הסאגה התרחשה לפני כמה חודשים...האם קיים עורך דין שיכול לתקן את העוולה הזו?

אני באובדן כושר 100 % ולצמיתות...גם על פי הביטוח הלאומי שקבע כולל מחלות חדשות שנוספו במהלך השנים.

הפגיעה משנת 2007 במקום העבודה

פרטים נוספים בטלפון. 086231604

במצבך - פני דחוף לקבלת ייעוץ אישי בתחום הנזיקין.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

רקפת 10/10/21
שלום רב,

עובד שעבד בוולט שליחויות וקיבל שכר דרך צד ג ושילם עמלה מתוך השכר שלו ,

האם צריך לתת הודעה מוקדמת לצד ג בזמן שחברת השליחיות וולט הפסיקה את שירותיה מול החברה המשלמת את השכר?

האם החברה יכולה לתבוע את העובד על כך.

תודה ןכל טוב,רקפת

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/21

השאלה לא ממש ברורה ולא העובדות - לא ברור  מי הוא המעסיק או שמדובר בהעסקה של פרילנס.

האם העובד ממשיך לעבוד בוולט? קצת יותר פרטי בבקשה. 

ו 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת בתפקיד חדש במקום עבודה ישן

א 09/10/21
שלום רב, 
הועברתי לתפקיד חדש במקום עבודה שעבדתי בו למעלה משנה (עובדת בשכר שעתי, אז וגם כיום בתפקיד החדש).
עברתי הכשרה ועבדתי כחודשיים בתפקיד החדש ואני חוששת שהוא אינו מתאים לי, לא מבחינת התפקיד עצמו ולא מבחינת התנאים שנקבעו לי באופן חד צדדי ע״י המעסיק (לא היה מו״מ)- המעסיק החליט לקרטת מועד תשלום המשכורת הראשונה בתפקיד זה על שכר שאינו הולם בכלל את המשרה ואת היקף תחומי האחריות. אני מעוניינת להתפטר ושואלת האם אני צריכה לתת הודעה מוקדמת לפי משך הזמן שעבדתי בחברה או שמכיוון שמדובר על תפקיד חדש ועדיין אני עובדת תוך כדי למידה של התפקיד- האם אני רשאית לתת הודעה מוקדמת קצרה בהתאם לזמן שעבדתי במסגרת התפקיד החדש? תודה מראש על התשובה.

הודעה מוקדמת

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

משך ההודעה המוקדמת מחושב לפי הוותק בעבודה ואופן תשלום השכר (שעתי או חודשי) לא לפי תפקיד ולכן תצטרכי לתת הודעה מוקדמת לפי הוותק.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה

מתפטר 09/10/21
שלום

אני עובד קצת פחות מעשור בחברה.

בעקבות שינויים בחברה,צברתי עמדה של כוח בעבודה.

אני הקשר הסופי שבין החברה ללקוח.

אין מי שיחליף אותי(רק הבוס במקרה הטוב) ואם אני לא אהיה החברה מושבתת.

הבוס קצת נבהל ממקרה זה ,אבל התעשת והראה שהוא הבוס.

הסכים להוסיף לי כמה שקלים למשכורת.אמר עד סוף שנה אל תדבר על הנושא הזה בכלל.

אולי בסוף שנה יוסיף לי עוד כמה גרושים.

השאלה היא כזו.

קבענו לשוחח שוב באמצע דצמבר כדי לבדוק אפשרות לקבל כמה שקלים, שיהיה שכר בסיס עגול.

במידה ולא אקבל אני רוצה לעזוב. בינואר מקווה כבר לא להיות. שם.

אם אני נותן התראה רק של שבועיים.

האם אני צריך לשלם קנס כספי הודעה מוקדמת של 15 יום?

אני גם חתום על סעיף 14.

הודעה מוקדמת בהתפטרות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

שלום מתפטר,

אכן אחרי עשור במקום עבודה אתה מחוייב לתת 30 ימי התראה במסגרת ההודעה המוקדמת. לכן אם תיתן רק שבועיים המעסיק רשאי לקנוס אותך בשבועיים הנותרים ולקזז אותם ממשכורתך האחרונה.

סעיף 14 רלבנטי לעניין הפיצויים אותם אתה מקבל גם אם אתה מפוטר וגם אם אתה מתפטר (מה שצבור בקופה).

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התיק יקבע להוכחות לפי סבב

משה 08/10/21
סליחה מראש על האורך
קיבלתי החלטה של השופטת בבת הדין לעבודה בו רשום
1. התיק יקבע להוכחות בפני מותב (לפי סבב)
2. מיכוון שהתובע לא מיוצג (אני) עליו להגיש תמצית עדות ראשית מטעמו תו 60 יום, הנתבעת תגיש תצהירי עדות ראשית בתוך 60 יום מיום קבלת תמצית עדות ראשית.
3. הצדדים יצרפו לתמצית עדות/תצהיר עדות את כל המסמכים שברצונם להסתמך עליהם וימסרו לצד השני.
4. על הצדדים והמצהירים להתייצב בבית הדין במועד שנקבע להוכחות לצורך חקירה שכנגד על תצהיריהם.
5. עד 14 יום לפני מועד הדיון שנקבע להוכחות , יגישו הצדדים עותק נייר מלא מתצהריהם ונספחיהם למזכירות בית הדין ויציינו על העותק כי אינו מיועד לסריקה אלא להעברה לגורם השיפוטי שידון בתיק.
אודא מאוד להסבר מה עליי לעשות.
תודה


נוהל תיק בבית דין לעבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

משה שלום,

הייתי ממליצה לך לקחת עו"ד שייצג אותך זה יכול להיות קריטי לעניין התוצאה.

בכל מקרה אני מבינה שקדם משפט כבר היה ולא הצלחתם להגיע להסכמות.,

אתה צריך להגיש תצהיר עדות ראשית של עצמך ואם יש לך עדים נוספים אז גם שלהם.

את כל המסמכים שיש לך אתה צריך לצרף לתצהיר.

אחכ יהיו חקירות של כל אחד מהצדדים על ידי הצד השני (משמע אתה תצטרך לחקור את העדים שלהם - האם אתה מסוגל?)

ו14 ימים לפני הדיון צריך להגיש לבית הדין את כל החומר בנייר למזכירות .


בהצלחה רבה ושוב ממליצה שתקח עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על ימי חג

רונית שלום 08/10/21
שלום רב, אני עובדת כבר שנים כשכירה במשרה חלקית, במשמרות קבועות בימים קבועים. בספטמבר נפלו הרבה ימי חג על ימי משמרת שלי, ולכן כמעט ולא עבדתי. אם אני לא טועה, על פי חוק המעסיק חייב לשלם לי (גם אם לא שכר מלא, אלא חלקי) על ימי החג האלה, מבלי להוריד לי אותם ממכסת ימי החופש שלי. זה נכון? תודה!

תשלום ימי חג

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

רונית שלום,

את אכן זכאית לתשלום.

ראי להלן תנאים לקבלת התשלום בעניינך:

הוא השלים 3 חודשי עבודה במקום העבודה.

הוא היה אמור לעבוד ביום שחל בו החג אך לא עבד בשל החג, או שהועסק בחג בכורח (לא מתוך בחירה).

הוא עבד ביום שלפני החג וביום שאחריו, אלא אם כן נעדר בימים אלה בהסכמת המעסיק שניתנה מרצון או מכח הדין (למשל: נעדר מהעבודה מאחר והמעסיק לא שיבץ אותו לעבודה באותו יום, שהה בחופשה בהסכמת המעסיק, נעדר מהעבודה בשל מנוחה שבועית או נעדר מהעבודה בשל גשר שהמעסיק החליט עליו).


לפי כל התנאים את זכאית לתשלום בגין החגים בהם היית אמורה לעבוד.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם שכר וחופשות

ג 07/10/21
שלום רציתי לשאול מספר שאלות.

לפני כחצי שנה התחלתי לעבוד לאחר שחתמתי עם המעסיק הסכם שכר שעתי וכן התחייבות למשרה מלאה. בפועל אני מגיע במקסימום ל 160 שעות בפועל . כמו כן לפני שהתחלתי לא נאמר לי שבמהלך השנה ישנם מספר חופשות (כחודשיים) שהמקום לא פעיל. פניתי למעסיק בשאלה הזו ונאמר לי שאני יכול להשלים את השעות באתר אחר של החברה שמרוחק בכ- 40 דקות נסיעה כמובן שסרבתי מאחר והדבר לא נאמר לי ולא רשום בהסכם השכר.

בחודש האחרון האתר שוב היה סגור למשך 3 שבועות והמעסיק עדכן לי ימי חופשה על הימים האלא מעבר למכסה שהיתה לי (כמובן במינוס) .



רציתי לשאול האם יש לי עילה מספיק טובה לפנות לבית דין לעבודה? 1 על כך שלא התאפשר לי לעבוד במשרה מלאה כפי שכתוב בחוזה 2 - על הדרישה לעבוד באתר אחר על מנת להשלים שעות שהמקום לא פעיל, מבלי שהדבר כתוב בחוזה 3 על כך שמאלצים אותי לקחת ימי חופשה כשהמקום לא פעיל ואף מעבר למספר הימים שצברתי?

4 על כך שלא נאמר לי שהאתר נסגר מספר פעמים בשנה(כחודשיים) וגם לא כתוב בהסכם שכר



תודה לעונים

הסכם שכר וחופשות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

שלום רב,

נתחיל מהסוף... אם את עובדת במקום העבודה כבר 6 חודשים משמע את מסכימה לכל תנאי העבודה כיוון שאם לא כך היה הדבר היית מתפטרת.

לגבי החופשות היתה אפשרות למעסיק לא לשלם לך את השכר בתקופה שהאתר סגור (מניחה שזה בחגים) או לשלם לך במינוס ואז הוא לוקח סיכון בכדי לא לפגוע לך בשכר (אם מחר את מתפטרת הוא מפסיד כסף).

נתנה לך אפשרות להשלים את השעות באתר אחר אבל לא כפו עליך ואת סירבת זכותך.,לגבי היקף השעות לא ברור מדוע את לא מגיעה בחודשים בהם אין חגים ל 182 שעות אז לא אוכל לענותלך על זה.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת הודעה על התראה על מחיקה מחוסר מעש

אלי 07/10/21
שלום,
אני הגשתי תביעה באופן עצמאי לפני כחמישה חודשים כנגד מקום עבודה קודם שלי, על הפרות שלהם של חוקי עבודה, והיום קיבלתי מייל שבו כתוב בכותרת "התראה על מחיקה מחוסר מעש", מה הדבר הזה אומר?


מחיקת תביעה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

אלי שלום,

אם הגשת תביעה לפני 5 חודשים אז בשלב זה כבר היית אמור לשלוח לצד השני את התביעה והם היו אמורים להגיש כתב הגנה והיה אמור להקבע דיון.

אם אף אחד מאלה לא קרה אז התיק לא מתקדם ובית הדין רשאי למחוק אותו מפאת חוסר מעשה (לא נעשה שום דבר בתיק מלבד התביעה שהוגשה).

ממליצה להתייעץ עם עו"ד לא פשוט לנהל תביעה לבד.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן