פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חברה שהפכה מפראית לציבורית
דאגו לשלוח רק את המסמך הכתוב המופנה לבורסה ולרשות לניירות ערך שבו החברה נמכרה וכוללת פירוט רווחים לפני שנים.
מי יכול להסביר לי מה הלאה ? מה יהיה ? מה צריך להיות ?
תודה
שינוי חברה
בוקר אור
לא בטוח שיהיו שינויים לגבי העובדים או תנאי השכר או המשרה ולכן ככל שהכל ממשיך כרגיל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דצמבר
בדצמבר שכחו להוציא לי תלוש
עבדתי רק יום אחד
האם ניתן בינואר לציים שזה מדצבר ובאיזה אופן כדי שישחב לי שעבדתי בדצבר
המטרה לא רק הכסף אלא שיהיה לי מדווח שעבדי בחודש דצמבר
אי הנפקת תלוש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורים
אני עובד במלון בתור מנהל מטבח כ 4 שנים
מותך זה שנה וחצי חל״ת ושחזרנו לפני כ 7 חודשים הודיעו לי שהכל השתנה ויש הנהלה חדשה ועובדים חדשים ואתה היחיד שנמצה מלפני הקורונה
הצטבר שההנהלה שנתה את כל תנאי ההעסקה מהורדה שעות נוספות כמות העובדים בכל מטבח ובזה אני חייב לעבוד כפול כפול בטענה נגיף הקורונה וירידה בתפוסות במלון
לפני חודש קבלתי זימון לשימוע על משמעת (בגלל שאני לא מוכן להיות בכמה תפקידים שהם צמצמו אותם שחזרנו ועלי להקשיב ולהגיד אמן השימוע עד היום לא התקיים וכל פעם נדחה וכבר חודש ימים
ואני שוקל להתפטר
השאלה מגיע לי פיצואי פיטורים ?
ומה ההבדל בין התפטרות-לפיטורים?
ואים זכאי לפיצוי? האם זה רק מה שהם מפרשים בקופה פינסיונית או שהמעסיק צריך להשלים ??
ואים אני מתפטר מה אני זכאי ??
ואיך לחשב את הפיצוי ?
ולמה שהמעסיק דוחה את השימוע שכבר הגיע לחודש וזה צריך להיום בכל זמן
אשמח אים תענו לשאלה שלי ממש חשוב מבקש בכל לשון הבקשה להתיחס לזה
תודה ….
התפטרות מהעבודה בבית מלון
בוקר אור
בגדול ההבדל היחדי הוא בפ"פ - ככל שאתה מתפטר אתה תהא זכאי לפ"פ שיעור של 72% ככל שתפוטר אתה תהא זכאי לפ"פ בשיער של 100%.
יכול להיות שבמקרה שלך אתה זכאי להתפטר בדין מפוטר מה שיקנה לך את הזכאות לפ"פ בשיעור של 100% אך את זה יש לבדוק לעומק ולעשות זאת בדיוק לפי דרישות הדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לגננת שאין לה חשבון בנק לחשבון הבנק של הוריה
תשלום לגננת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הליך פיטורין
הליך פיטורין לא חוקי
בהחלט נראה שיש כאן מניעים ושיקולים זריםושלא כדין - שימוע שנעשה למראית עין לאח שכבר מצאו עובד אחר/חדש במקומך.
לתבוע כן או לאו - הואיל ולא ציינת מה הוותק שלך במקום קשה לדעת האם כדאי. ואם כן - אז אולי בהגשת תביעה עצמאית ללא ייצוג. מבחינת כדאיות כלכלית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוים
יש ברשותי רכב עבודה שכור.
אם קיבלתי קנס וחברת השכירות העבירה למעסיק חוב לתשלום של 25 שקל עבור דמי טיפול הסבת הקנס. (את הקנס עצמו אני משלמת,נכון?!)
האם מותר לנכות משכר העובד את הסבת דמי טיפול של חברת השכירות? ה25 שח?
והאם מותר לנכות אותו מההפקדה הסופית של השכר, בלי שיופיע בתלוש?
זאת אומרת בתלוש שלי רשום שכר לתשלום 6525, אז בחשבון בנק הופקד פחות ההפרש של 25 שח. 6500.
***האם מומלץ לעזוב עבודה בה יש מספר התנהלויות ונכויים לא חוקיים, או להתעקש שיתוקנו בכל פעם שמתגלה משהו?
תודה
קיזוז מהשכר
בוקר אור
לגבי עזיבת מקום העבודה - אינני יודע ואייני מוסמכת להשיב על זה. זו החלטה אישית שלך בלבד.
לגבי הקיזוז זה אפשרי בהחלט, המעסיק לא צרי לשאת בנטל של הדוח או בהסבתו. כמובן כי צריך להיות לכך קיזוז גם בתלוש וגם הסכמה בכתב .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
החל מהשנה ה-3 לעבודתי הופרשה פנסית חובה כחוק ,אינני חתומה על סעיף 14 והמעסיק טוען כי היות שהחל מ-2008 סעיף 14 חל אוטומטית על כל הכספים המופרשים לפנסית חובה , לכן חישוב הפיצויים הינו רק השלמה של 2.33% *משכורת אחרונה בהתייחס להיקפי משרה ותקופות עבודה.
ולגבי 6% שהופרשו במהלך השנים אין השלמה לפיצויים למרות העליה בשכר.
האם החישוב תקין?
חישוב פיצויים
כל זאת היה נכון לו המעסיק הפריש את 6% החל מהיום הראון לעבודתך לפי השכר הקובע שעלה בכל פעם. במקרה שלך - במקרה בו המעסיק הפריש רק חלק מפיצויי הפיטורים לביטוח הפנסיוני או לקופת פיצויים אחרת, על המעסיק לשלם לך פיצויי פיטורים בשיעור שישלים את הפיצוי ל-?8 אחוזים ולא רק 2.33% .
בנוסף, כאשר שכר הבסיס עולה במהלך תקופת ההעסקה, יחושב שיעור הפיצויים (השלמה ל-?8 אחוזים) מתוך שכר הבסיס האחרון של העובד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר קובע
בחודש האחרון המנהל (המפקח) נתן לי הוראה להדפיס בעמדה שהשכר בה הוא 34 שח שעה (לפי השפה שלו אז מה זה 8 שח ליום עבודה)
האם זה תקין ?
שכר שונה בין העמדות?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר קובע
בהמשך לשאלה שלי
השכר הקובע שלי הוא 35 אך המפקח נתן לי הוראה להדפיס על עמדה שונה בה השכר הוא 34 מסיבה שהעמדה הזו היא מסוםסדת על ידי המשטרה
זו הסיבה לדעתי
לא נאמר לי שהוא ישלים לי את השקל לשעה שמשמרת היא 8 שעות ואני מדפיס על עמדה זו 4 פעמים בחודש שזה
מקווה שההסבר מובן
ימי מחלה
2. האם גם שישי-שבת נחשבים כימי מחלה?
3. האם צריך לחלק את הסכום הגלובלי ל-30 ימים ולהוריד בשכר גם את ימי שישי-שבת, למרות שעובדים רק 5 ימים בשבוע?
4. איך מחשבים את הזכאות למחלה בחודש בו העובד היה חולה? האם באופן יחסי לפי עבודה בפועל או 1.5 ימים כרגיל?
תודה.
ימי מחלה
אצל עובד חודשי - החישוב צריך להיעשות באופן הבא:
ראשית ש לנכות מהשכר את ימי מחלה של העובד (הימים בהם לא עבד) ואז יש לנכות ממכסת ימי המחלה הצבורים של העובד את ימי מחלה, ולאחר מכן יש לחשב את גובה התשלום עבור כל אחד מהימים הללו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דנה
תשלום ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה דרך חברת כוח אדם
אין עבודה רציפה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הופעה לעובד שהשתתף במבחן וראיון לעבודה
שלגבי הודעה עך התקדמות במיונים
יש חובה רק ל על מקום עבודה עם לפחות 25 עובדים.
מה לגבי סופרפארם שזה זכינות?
תקף או לא?
כי לא בטוח שבכול סניף יש 25 עובדים.
לפני חודשים עשתי מבחני מחשב לתפקחד קופאי /נציג שרות סדרן
ולא חזרו אלי עם שום תשובה
דרך אגב חכתי כשעה וחצי למנהל התפעולי שקבע איתי ב16 ולא היה כלל. בשעה שקבענו.
אי הודעה למועמד לעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן השתלמות
אני עובד כמעט עשור בחברה!
משכורת חודשית קבועה ,5 ימים בשבוע.
לאחרונה הוחלט לתת לי קרן השתלמות.
איך זה מתבצע?
2.5/7.5
אמרו לי% 2.5 אני,המעסיק %5
אני יודע ששנים זה 2.5%העובד,והמעסיק נותן 7.5%
מה הנכון והעדכני?
קרן השתלמות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר הוצאה מצד המעסיק על בדיקות קורונה
אשמח לדעת אם מעסיק המבקש לעשות בדיקת קורונה בתשלום נדרש על פי חוק לממן באופן מלא את הבדיקות האלו?
תודה
בדיקות קורונה מי נושא בעלות
שלום רב,
אם הבדיקה נדרשת כיוון שאת אינך מחוסנת הרי שזו דרישה של הרגולטור שכל אחד שאינו מחוסן יספק למעסיקו בדיקה שלילית כל 72 שעות ועל כן המעסיק אינו צריך לשאת בעלות הבדיקה.
אם המעסיק דורש בדיקה על אף שאת מחוסנת (נניח כאמצעי זהירות נוסף) אזי ההיגיון (לא החוק) אומר שעליו לשאת בעלות הבדיקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עולה חדש
מה הוא צריך להביא עוד כדי לעדכם בתוכנת שכר
לא ברורה לי השאלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה של 14 שעות
א. האם צדקתי?
ב. האם החוזה חוקי?
ג. מה ניתן לעשות מאחר והחוזה נחתם?
תשובתכם אודה
הסכם העסקה מנוגד לחוק
אסור שסך השעות הנוספות של העובד במהלך כל השבוע יהיה מעל ל-16 שעות, ובכל מקרה אין להעסיק עובד יותר מ-12 שעות ביום (כולל השעות הנוספות).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות מעסיק בקורס של עובד
מעסיק שלי רוצה לעזור לי לשלם עבור קורס לימודים
לימודים קשורים לעבודה שלי
רוצה להוסיף לי במשכורת לי סכום 300 שח לחודש ברוטו
האם יש שווי ?
תפנה לרו"ח בנושא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גיל הפרישה לגמלאות לנשים
אני ילידת 27/8/1960
האם לפי החוק תאריך הפרישה של י לגמלאות הינו 27/8/2022, או בסוף חודש ?
תודה
גיל פרישה לנשים
גיל פרישת חובה, הגיל שבו מעסיק רשאי לחייב עובד לפרוש לגמלאות, הוא 67 (לנשים וגברים). אם עובד/ת מבקש/ת להמשיך ולעבוד מעבר לגיל זה המעסיק חייב לשקול את הבקשה באופן פרטני.
כשימלאו לך 67 את יוצאת לפנסיה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
יועץ פנסיוני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה ופיצויים
תשלום פיצויים והבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי מקום ישיבה
לאחרונה נודע לי שיש כוונה לשנות לי את מקום הישיבה באותו open space.
הסיבה לשינוי נובעת מכך שמצטרפים עובדים חדשים והמקום שלי מאפשר להם לעשות סידור יותר נוח כדי שישבו אחד ליד השני.
המקום החדש שמוצע לי חשוף יותר לרעשים מסביב וגם יש הבדל בטמפרטורת המזגן שמורגשת שם בצורה שונה ולכן אני מסרב לשינוי
הסברתי להנהלה את הבעיות שצפויות עקב שינוי המקום ושמבחינתי מדובר בשינוי תנאים לרעה אך מבחינתם לא מדובר כלל בבעיה כי זה אותו חלל עבודה.
האם קיימת דרך למנוע את שינוי המקום? והאם זה עלול להיחשב הרעת תנאים?
תודה
שינוי תנאים
על פי התיאור שלך לא נראה שמדובר בהרעת תנאים כהגדרתה בחוק.
כל שנותר לך הוא לנסות לבקש ולקווחת שיסכימו להענות לבקשותיך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעון החתמות
החתמת כרטיס
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש צורך בשימוע לפני פיטורין למטפלת (עובדת זר)
אנו לא מרוצים מעבודתה של המטפלת שלנו, ובכוונתנו לפטר אותה.
הערנו לה מספר פעמים על דברים מהותיים, והם לא בוצעו.
האם יש צורך בנוסף לערוך שימוע **רשמי** שבו יוצגו בפני העובד הנימוקים המלאים לרצוננו לפטר אותה, והיא תשמיע טיעונים בעד החזקתה?
אם כן, האם יש צורך לתעד את הטיעונים של שני הצדדים בכתב?
תודה,
שמואל
שימוע לפני פיטרים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי ימי מחלה משכר עובד גלובלי
תדלום ימי מחלה
על פי חוק יום ראשון של מחלה לא משולם (פרט למקרים מיוחדים - הסכם קיבוצי או הסכם אישי עם מעסיק).
מכיוון שימי המחלה לא היו ברצף אז ניכו לך כל עם יום ראשון של מחלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
אני הייתי במחלה מ 28.12 עד 03.01.סך הכל 7 ימי מחלה.האם ימי המחלה ממשיכים גם לחודש הבא(ינואר)כלומר היום השישי והשביעי נמצאים בינואר ואני אמור לקבל תשלום מלא?
תודה מראש
תשלום ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




