פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הבראה

ציפי 13/07/22
עובדת ב% אך משלימה ימים נוספים לפי הצורך של המעביד. מקבלת על הימים הנוספים לפי השלמה ל 100% משרה. שאלתי האם מגיעה לי על תוספת הימים הנוספים שעבדתי הבראה , ביגוד וחופשה שנתית 

חישוב זכויות נעשה לפי היקף משרה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 14/07/22

במסגרת חישוב הזכויות שלך יש לקחת את כל השעות הרגילות (לא ש"נ) 



מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור על סודיות רפואית

אלון 13/07/22
שלום, לפני למעלה מ-20 שנה בהמלצת פסיכולוג פניתי לרופא פסיכיאטר בקופת חולים. ליווה אותי בן משפחה. כעבור כ-15 שנה מצאתי עבודה חדשה ובה נתקלתי בדרישה לויתור על סודיות רפואית. יום אחרי שחתמתי למעסיק נותקתי מן הרשת של הארגון ולמעשה נמנעה ממני היכולת לעבוד בשום דרך שהיא. הקדמתי את המעסיק והתפטרתי. מצאתי עבודה כעבור מספר שנים. לאחר מספר שנות עבודה שם הוכרחתי לחתום על ויתור על סודיות רפואית לפי דרישת השב"כ לצורך מתן סיווג לכל העובדים. לא קיבלתי סיווג בטחוני. כעת המעסיק מונע ממני כניסה לאתר ולבניין על ידי ביטול כרטיסי הכניסה שלי לכל הדלתות והשערים. אני עובד כעת מהבית עדיין ויודע שמחפשים עובד אחר. כמו כן אני מודע לכך שלא ניתן להמשיך להעסיק אותי ללא סיווג בטחוני. אני חייב לציין כי לא הוותי מעולם סכנה לסביבה שלי. סבלתי בעת הפנייה לפני 20 שנה לרופא מדיכאון קל-בינוני. יחסיי עם אותו בן משפחה מורכבים מאוד ואני נמנע מלפרט. לצערי הוא ניצל את העובדה שליווה אותי, נהג לבקש ממני להמתין בחוץ כי הוא רוצה לדבר עם הרופא. אין לי שמץ של מושג מה הוא אמר לרופא אך לפי היחס שננקט כלפי שנים לאחר מכן בעת קריאת התיק הרפואי שלי מתברר כי מסר דברי שקר לרופא, אשר מעידים כי אני אדם מסוכן ואני מורחק ממקום עבודה מיידית גם לאחר שעבדתי בו מספר שנים ומכירים אותי. הדבר ימשיך לרדוף אותי הלאה לכל מקום שאפנה בחיפוש עבודה ואיני אדם צעיר.
האם ניתן לסייע לי? אני יודע שהסיכויים אפסיים אבל למען הבריאות שלי הנפשית והפיזית אני רוצה לשמוע אם יש אפשרות לערעור או בדיקה אישית שלי מול גורם מקצועי או ממשלתי כדי להבין שהדברים שנמסרו עליי הם מעשים של אדם שרצה להזיק לי. אודה לתשובה בנושא.

תיק רפואי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 14/07/22

בוקר טוב,

אני ממליצה לך בתור התחלה לבדוק מה רשום לך בתיק הרפואי.

חר מכן לפנות לעורך דין שילווה אותך מול המעסיק.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חובה על המעסיק לספק נעלי עבודה לעובד מטבח מוסד

חגית 13/07/22

הספקה של נעלי עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 14/07/22
זה מאוד תלוי באיזה עבודה אתה עובד והאם חל עליך הסכם קיבוצי?

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת הקופאי/מוכר

יותם דיין 13/07/22
שלום, אני עובד בסופר בתור קופאי, יום אחד הגיע אדם שניבל את הפה, קילל, וצעק, לא עלי אלה על קופאית לידי. לאחר כמה דקות של זה,הוא בא אלי, ואני סירבתי לתת לו שירות וביקשתי ממנו ללכת, לא בצורה קשה אבל בתוקף.... האם הזכויות שלי מאפשרות את זה? האפשרות לסרב לעניק שירות...

סירוב לבצע תפקיד

עו"ד נטלי אבני מנהלת 14/07/22

בוקר טוב,

אין לי מושג לגבי מה הזכויות שלך במסגרת הסכם העבודה.

בכל מקרה זה לא מתפקידך לחנך את הלקוחות בפעם הבאה תפנה לאחראי עליך שלא תגרמנה לך צרות.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לקרן פנסיה

ירדן 13/07/22
היי, 

התחלתי לעבוד בעבודתי הנוכחית לפני שנה ו3 חודשים שבחוזה מצויין שיופרש לקרן השתלמות מהיום הראשון.
3 חודשים אחרי שתחלתי לעבוד יצר איתי קשר החשב שכר כדיי לשאול לאן להפריש.


לפני בערך 8 חודשים הגיעה סוכנת ביטוח מחברת הפניקס וקבעה איתי פגישה כמו עם כל העובדים החדשים באסותא כדיי להציע לי להעביר את כל הקופות שלי אליהם. והסכמתי. בפירוש שאלתי אם היא מעבירה גם את הקרן השתלמות והאם אני צריכה להודיע לחשב שכר. נאמר לי שאין צורך והיא בתקשורת איתם והכל היא עושה.


בתלוש משכורת שלי מופיעה שורה בסוף לגביי קרן השתלמות עם ציון של אחוזים, בבורותי הנחתי שזה אומר שמפרישים לי לקרן השתלמות.


לפני כמה שבועות נכנסתי לאתר הפניקס כדיי לראות מתי משתחררת הקרן השתלמות ונדהמתי לגלות שאין קרן השתלמות מהמעביד הנוכחי אלא רק מהמעביד הקודם.


שלחתי מייל לחשב שכר ואכן הוא אישר לי שנעשתה טעות והוא יצור איתי קשר לגבי הסכום שיופרש לי מהמשכורת כיוון שצריך להפריש רטרו שנה וחודשיים, מתברר שכמעט 3 אלף שח אני צריכה להעביר ושאל אם לחלק לתשלומים, הוא הסכים לחלק ל3 תשלומים.


במשכורת הנוכחית שנכנסה לי לחשבון נכנס סכום מגוחך פחות ממשכורת מינימום. ביטוח לאומי בשמיים כל חודש יורד בערך 400 שח והפעם ירד כמעט 1100 שח.


שוב יצרתי קשר עם החשב שכר והוא הסביר לי שהקרן השתלמות נחשבת כחלק מהמשכורת ברוטו שלי ככה ש"כאילו" הרווחתי 13 אלף שח!
את הנתון הזה הוא לא ציין בפניי כשהסביר לי על ההפרשות רטרו שנעשות גם מהצד של המעסיק.


אני לא מצליחה לסיים את החודש, זה פשוט מגוכח שעל טעות של החשב והסוכנת ביטוח אני צריכה לשלם ביוקר עכשיו 3 חודשים בלי יכולת לשלם שכר דירה!




התקשרתי כועסת לחשב שלי והוא טוען שהוא בא לקראתי ששאל איתי אם לחלק לי לתשלומים, שהסברתי לו שלא ציין את כל ההורדות הצפויות היה בשקט ואמרתי לו שיחלק לי ל12 תשלומים אם כך כי אני לא יכולה לעמוד בזה. הוא סירב ואמר שלא יכול.


התקשרתי לפניקס כדיי לשאול אם יש משהו לעשות מהצד שלהם לגביי הפרשות או כל דבר אחר.. והתוודעתי לדעת שעדיין אין לי קרן השתלמות, החשב שכר לא פתח ולא שלח בקשה לפתוח והנציגת שירות אמרה לי לתפוס את המושכות לידיים שלי ולפתוח לעצמי קרן השתלמות.


אני פשוט לא מבינה מה זה הדבר הזה. נראה לי שיש פה משהו לא חוקי ואני מסרבת לשלם ביוקר ולהכנס לחובות בגלל אנשים שלא עושים את העבודה שלהם.


אשמח אם תוכלו להגיד לי אם יש משהו לעשות בנידון כי אני פשוט אובדת עצות.


תודה רבה.

להוציא להם מכתב התראה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/07/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בשטח בימי שישי ומשרת אם

נ 12/07/22
שלום,
אני עובדת ברשות מקומית כפקחית בסיירת הירוקה. זוהי עבודה ברכב, אך נתקלת לא מעט באזרחים.
בשנה האחרונה התחתנתי ונכנסתי להריון, וכיום אני בחודש 6 להריוני.
פניתי למנהל הישיר שלי, שקשה לי לעבוד בשטח בגלל ההריון, והוא טוען שהריון זה לא מחלה.
האם יש בחוק, שאישה בהריון לאחר חודש מסוים צריכה להכנס למשרד? 
אני עובדת 5 ימים בשבוע, שאחת ל4 שבועות אני מקבלת יום חופשי, ועובדת יום שישי.
בעלי איש צבא, ומגיע רק בסופי שבוע הביתה.
אני יודעת שיש דבר כזה הנקרא משרת אם. האם במשרת אם, המנהל/מעסיק יכול לחייב אותי לעבוד בימי שישי? 

עבודה בשטח בהריון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/07/22

ממליצה לך לפנות לרופא משפחה שיתן לך מכתב המלצה לעבודה מהמשרד.

אם המכתב מרופא המשפחה לא יעזור את יכולה לפנות לרופא תעסוקתי שיורה על עבודה מהמשרד אבל תצטרכי להסביר ולשכנע אותו מדוע את מתקשה לעבוד בשטח.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת עובדים בני 16-18 במסעדה אחרי 22:00

אבי 12/07/22
האם מותר להעסיק, בתקופת החופשה, עובדים בני 16-18 במסעדה אחרי שעה 22:00? למשל, עד שעה 23:00?

העסקת נוער בחופשה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/07/22
בחופשת הקיץ ניתן להעסיק נוער שמלאו לו 16 שנה עד שעה 24:00, בתנאי שהמעסיק ידאג להסעת הנער/ה הביתה בסיום העבודה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה מוקדמת

אריאלה 11/07/22
בוס מתעמר תקופה ארוכה. מפטר בעילה כוזבת. יחד עם זאת לא ניתן להמשיך לעבוד שם. מתלונן לחוסר אימון סכנה לעסק ושקריות מצידי. סגר גישה למערכות תחת אותה טענה. עכשיו מבקש שאבוא ללמד ולהדריך אותו וגם את הבא אחריי. האם תקין ומחויבת לכך תחת האשמותיו החמורות. מעבר לכך כל שהות במחיצתו משפילה וקשה לי והגעתי למצב חרדתי ממש. כמו כן יש ימי עבודה שלא שולמו לי ושעות נוספות רבות. האם יכולה לפדות אותם במסגרת ימי ההודעה המוקדמת? כך גם שאהיה בטוחה שימומשו. (עברו שלושה חוד' והשעות לא שולמו בטענות שונות ועכשיו אני אפילו ממציאה). סהכ שנה ושלוש מתוכם חודשיים אשפוז שבמהלכו נאלצתי להגיע לעבודה לדרישת המעסיק

תשלום זכויות קוגנטיות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/07/22

נראה שלא שולמו לך זכויות קוגנטיות כגון שעות נוספות ושכר ולכן אני ממליצה בחום רב לפנות לעורך דין לליווי ויעוץ.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא כיבלתי את שכר העבודה שלי

איתמר 11/07/22
התקבלתי לעבודה חודש שעבר התפתרתי לאחר הודע של יום מראש ועזבתי את העבודה המעסיק רשם בחוזה ההסקה שאני צריך להודי חודש מראש המעסיק חסם אותי בכל דרך לתקשר איתו עבדתי אצל המעסיק 2 ימים השוים 500₪ מה אוכל לעשות

להוציא מכתב מסודר ואם לא ישולם לתבוע עצמאית בביהד

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/07/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה מוקדמת

אדי 11/07/22
שלום, אני עובד במקום העבודה כבר למעלה משנה והמעסיק החתים אותי בעבר על טופס התראה מוקדמת של 45 ימים במקום 30.
אני מעוניין להתפטר ויכול לתת רק 30 ימים, מה הצעד הכי חמור שהמעסיק יכול לעשות כנגדי במקרה כזה?
תודה

הודעה מוקדמת

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22

הוראה בחוזה עבודה שקובעת תקופת הודעה מוקדמת ארוכה מזו שנקבעה בחוק, מחייבת רק את המעסיק ואתה מחויב במתן הודעה מוקדמת להתפטרות לפי פרק הזמן הקבוע בחוק, ולא לפי ההסכם

בכל מקרה ללא קשר לחוק אם חשוב לך לשמור על יחסים טובים הייתי שוקלת לשוחח עם המעסיק ולנסות להגיע לפשרה באמצע.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ללא שכר

רונית 11/07/22


שלום,
אני מועסקת מעל 3 עשורים בחברה פרטית.
בעלי החברה שותף בחברה נוספת.

במהלך שנים אלו מבלי שהגדירו את תפקידי, נוצר מצב שאני עושה עבודה למען החברה הנוספת- ללא תמורה. מדובר בניהול החברה על כל המשתמע מכך.

עם השנים נוספו שותפים בחברה בה אני עובדת בצורה רשמית. אותם שותפים מודעים לעבודה שאני עושה עבור החברה השניה ומתנגדים לכך.

שאלתי – לאחר כ"כ הרבה שנים מה מעמדי בחברה השניה ? האם הבעת התנגדות לעשות עבורם עבודה מכניסה אותי לבעייה ?
תודה



חסר מידע רב בכדי ליעץ לך מקצועית

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22
ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני אין מספיק מידע בכדי לעזור לך באופן מקצועי

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים עקב מעבר דירה

יעל 10/07/22
שלום


אם אני עוברת דירה ממודיעין לחריש ואני לא  חתומה על סעיף 14 
האם אני זכאית לפיצויי פיטורין מהמעסיק ?
לכאורה חריש לא נמצאת ברשימת אזורי פיתוח אבל מה ההגיון זה עיר חדשה בשלבי פיתוח 
האם יש דרך לקבל את הפיצויים?

פיצויי פיטורים בהליך של התפטרות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22
את אינך זכאית לפיצויים פרט למה שנצבר בקופת הפנסיה שלך

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק מסרב לשלם ימי מחלה וטוען שאני שקרן

יונתן 10/07/22
שלום רב, 
כדאי להגיש תביעה?  איך עושים זאת? 
עשו לי שיחת נזיפה טענו שאני שקרן שלא הייתי חולה בכלל למרות שאני הבאתי אישור מחלה,  לא היו מוכנים להקשיב לי ולא מוכנים לשלם לי מחלה. 

תשלום ימי מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22

שלום רב,

אם הבאת למעסיקך אישור מחלה הוא חייב לשלם את ימי המחלה.

לא ברור מדוע המעסיק מכנה אותך שקרן ועל מה הוא מתבסס אבל אם הטענות של המעסיק חסרות בסיס הייתי פועלת בכל המישורים בכדי לקבל את מה שמגיע לך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לביטוח מנהלים

דוד 09/07/22
שלום רב
עבדתי בחברה חודשיים ושבוע ופוטרתי, מעסיקי הוריד לי מהחודש הראשון את חלקי בתגמולים.
מבדיקה שעשיתי מצאתי שמעסיקי לשעבר העביר לחברת הביטוח את חלקי ואת חלקו לתגמולים בלבד, אך את הפיצויים ואובדן כושר העבודה הוא לא שילם, אציין שבחוזה שלי לא רשום ממתי יחלו ההפרשות לביטוח מנהלים שלי.
האם מעסיקי מחוייב להעביר לי גם לאובדן כושר עבודה ופיצויים?
תודה

הפרשה לקופת הפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22

בוקר טוב,

לא ברור לי כיצד מעסיקך הפריש רק חלק של גמל לקופה כיוון שהקופות אינן מקבלות רק חלקי הפרשות.

המעסיק מחוייב להפריש גם חלק פיצויים וגם חלק של גמל לחברת הביטוח.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלאת ימי חופשה

אנה 08/07/22
שלום
איך תשתנה כמות ימי חופשה עם הותק במקום העבודה אם מראש הוסכם על יותר ימי חופשה ממה שקבוע בחוק? לדוגמה, בחתימת החוזה ניתנה כמות של 15 ימי חופשה. האם בעוד שנה יעלה ל16? או יעלה ל16 ימי חופשה רק אחרי 6-7 שנים עבודה אצל אותו המעסיק?

הסכם עבודה אישי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22
תלוי במה שסוכם בהסכם ההעסקה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה לאחר פיטורין התפטרות

אפרת 07/07/22
האם ניתן לחזור לאותו מקום עבודה  ומשיכת הפנסיה והפיצויים (בתשלום מס מלא) לאחר פחות מחצי שנה?

פיצויי פיטורים וחזרה לעבודה בטרם חלפו 6 חודשים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22

בוקר טוב,

רק לאחר 6 חודשים יש נתק ביחסי עובד מעסיק.

חזרה לעבודה בטרם חלפו 6 חודשים יחייב אותך להשיב את כספי הפיצויים שקיבלת מהמעסיק.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

יגאל ס 07/07/22
שלום עבדתי בתחנת דלק באופן קבוע בלילות בימים ושעות קבועים ממאי 2018 ועד פברואר 2022 התחלפו המעסיקים נאמר לי שבגלל שהייתי עובד שעתי אופן חישוב הפיצויים נעשה בצורה הבאה שכר ממוצע של 12 חודשים אחרונים חלקי 12 כפול 30 שקל לשעה שזה הבסיס לטענתם למרות שבאופן קבוע קיבלתי 37.5 בגלל שעבדתי בלילות האם החישוב של הפיצויים תקין? כמו כן גם עם החישוב לעיל שילמו לי בפועל פחות פיצויים בגלל שלטענתם הפרישו לי מהפנסיה לפיצויים על הרווחים שהקרן עשתה ולכן הסכום של האלפיים שח שהקרן עשתה השלימה את החוסר האם באמת תשואת הקרן נחשבת כהשלמה? תודה מראש על המענה

חישוב פיצויים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22
על פניו מהמידע שמסרת נראה שהחישוב נעשה באופן תקין

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרה של זכויות העובד?

נועם 05/07/22
שלום.

אני עובד בתור בודק קורונה.

העבודה מתבצעת באוהל לבן גדול ללא חיבור לחשמל ומים

מיותר לציין שבחום כזה זה ממש סיוט אפילו מאוורר אין

אשמח לדעת כיצד אוכל להתנהל מול המעסיק מהם החוקים הרלווטיים

תודה מראש

אנא הבהר את שאלתך

עו"ד נטלי אבני מנהלת 06/07/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זה נכון

דויד 05/07/22
היי, 


קראתי את זה באינטרנט, האם זה נכון ?


המעסיק פיטר אותי על סמך המצלמות שמיועדות לאבטחה בלבד, כמו כן השתמש במצלמות של חברה אחרת במבנה.


הוא פיטר אותי על זה שהייתי מאחר לעבודה והפסקות ארוכות שעה מעבר לזמן, האם הפיטורים חוקיים ואני יכול לתבוע אותו שהשתמש בבדיקת מצלמות שנועדו לאבטחה בלבד ולא לדעת מתי אני חוזר מהפסקה? כמו כן אמר שבגלל שהייתי בהפסקות שעתיים 4ני לא יקבל פיצויים, כי זה סוג של עבירה פלילית וגניבה.


אשמח לדעת האם זה חוקי השימוש במצלמות שנועדו מתחילה לאבטחה ולא לבדוק את העובדים ? והאם למרות שראו שאני אשם אני יכול לדרוש את בפיצוים כי השתמשו במצלמות שנועדו לאבטחה ולא לבדוק אותי.




"בנוסף, לפי ההנחיה, מעסיק אינו רשאי להשתמש בהקלטות הצילומים למטרות החורגות מן התכלית שנקבעה מראש להתקנת המצלמה, אלא אם השימוש החורג מחויב לשם מילוי חובה חוקית. "שימוש בצילומים למטרה אחרת מזו שהוגדרה מלכתחילה אינו תקין, אף כאשר המטרה האחרת לגיטימית. כך למשל, הקלטות ממצלמה שהותקנה לצורכי ביטחון למשל, לא יכולות לשמש את המעסיק לצורכי משמעת כגון תיעוד משך ההפסקות של העובד".




שלילת פיצויים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22

המעסיק לא יכול לשלול לך את הפיצויים ללא אישור בית הדין.

תעמוד על קבלת מלוא הפיצויים שלך.

בלי קשר אם המעסיק ראה במצלמות שאתה מבצע עבירות התנהגות כפי שתיארת יש לך בעיה כי מדובר בגניבת שעות.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

אדם 05/07/22
עובד בשכר שעתי מעל 3 שנים שרוצה להתפטר וצריך לתת הודעה מוקדמת חודש ימים, האם יום מתן ההודעה כלול בתוכו? במידה וזה משנה אם זה היה בתחילת יום העבודה או בסופו, מה הדין אם זה היה באמצע?

הודעה מוקדמת ממתי מתחילים לספור

עו"ד נטלי אבני מנהלת 11/07/22

הספירה של ימי ההודעה המוקדמת מתחילה החל מרגע שהודעת על התפטרותך.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רופא תעסוקתי המליץ והמעביד לא ממלא את ההמלצות

לייני 05/07/22
לפני שנה ושלושה חודשים עברתי אירוע מוחי,  לפני שחזרתי לעבודה הרופא התעסוקתי המליץ על הימנעות ממאמצים כמו עלייה במדרגות ,4 ימי עבודה בשבוע ו5-6 שעות ליום .
בעבודה נאמר לי שאני חייבת לבצע ביקורי בית גם אם זה אומר שאני צריכה לעלות  2/3/4 קומות ואם לא אאבד את המשרה , חששתי לאבד את העבודה ולכן ניסיתי לתפקד כדי שלא יפטרו אותי,  אך אתמול כשירדתי במדרגות בזמן ביקור בית  פרק הברך נפגע ומאז יש כאבי תופת ואני סובלת מאוד. הגשתי טופס 250 .
כמו כן המעסיקה הכריחה אותי לכתוב מכתב בו אני מבקשת לשנות את היקף ימי העבודה ל 5 ימים ופחות שעות בכל יום . 
מה אומר החוק בעניין אי קיום המלצות הרופא התעסוקתי ?

חוות דעת של רופא תעסוקתי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/07/22

שלום רב,

על המעסיק לפעול על פי חוות הדעת של הרופא התעסוקתי ולהציע לך משרה שתואמת את המגבלות שהוטלו עליך.

אם למעסיק אין משרה שמתאימה למגבלות שלך הוא צריך לסיים את העסקתך ולשלם לך את כל הזכויות במסגרת פיטוריך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צ 14 כספי פיצויים וצו הרחבה 2008 לכלל המשק לביטוח

מלאכי 04/07/22
שלום לכם,
הבנתי שיש סעיף 14 לכספי פיטורין שאומר בגדול שאם אני מתפטר מעצמי אני זכאי לכספי פיצויים שהמעסיק הפריש לי שזה מינימום 6 אחוז.
עכשיו הבנתי שיש גם צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק 2008 שאומר שסעיף 14 הזה כבר בוטל כי ב2008 רכיב הפיצויים הוכנס לתוך קופת הפנסיה ולכן גם עם העובד התפטר הוא זכאי לפיצויים שהופרשו לו. הבנתי נכון?
לי אין סעיף 14 בעבודה, אני זכאי לכספי פיצויים לפי צו ההרחבה הזה? תודה רבה! 

צו הרחבה לפנסיה וסעיף 14

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/07/22

למי שאין סעיף 14 חובה להפריש 6% לפיצויים והכסף הזה שלו גם אם התפטר.

למי שיש סעיף 14 חובה להפריש 8.33% לפיצויים והכסף שלו גם אם התפטר.

ההבדל העיקרי הוא במקרה של פיטורים ששם במקרה שאין סעיף 14 המעסיק צריך להשלים לך 2.33%  מכיסו  ובסעיף 14 לא.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסבר על משכורות

ד 04/07/22
שכר שעתי של 35שח לשעה ברוטו. מה הכוונה? שאחרי כל הניכויים השכר כלומר הוא שכר מינימום בעצם?

שכר ברוטו ונטו

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/07/22

שכר ברוטו זה השכר שאתה מקבל לפני ניכויים כגון ביטוח לאומי וכו.

שכר נטו זה מה שאתה מקבל ביד אחרי ניכויים.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלוש שכר בתקופת ת"ע

יגאל 04/07/22
אני עובד שכיר מעל שנתיים , הייתי בת""ע  3 חודשים ושולם על ידי ביטוח לאומי, המעביד  בתקופת  ת"ע לא הוצי תלוש שכר בטענה שלא היו יחסי עובד מעביד 3 חודשים. (יש לציין שחזרתי לעבוד כרגיל לאחר ה-3 חודשים )   האם המעביד חייב לתת תלושי שכר ?

תאונת עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 05/07/22

במהלך תקופת תאונת העבודה שולם לך שכר על ידי ביטוח לאומי.

המעסיק לא מוציא תלושים על תקופה זו.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי אבראה

אנונימי 03/07/22
שלום,
כיצד מחשבים תשלום דמי אבראה הרי שמדובר על 378 ליום,
ובפועל משלמים פחות,
האם לפי שעות ממוצע בתשלום?,
האם לפי תשלום עבור יום עבודה אך החישוב של הנוסחה בבקשה?

גובה דמי הבראה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 06/07/22
מחשבים לפי היקף משרה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן