פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הבראה
חישוב זכויות נעשה לפי היקף משרה
במסגרת חישוב הזכויות שלך יש לקחת את כל השעות הרגילות (לא ש"נ)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ויתור על סודיות רפואית
האם ניתן לסייע לי? אני יודע שהסיכויים אפסיים אבל למען הבריאות שלי הנפשית והפיזית אני רוצה לשמוע אם יש אפשרות לערעור או בדיקה אישית שלי מול גורם מקצועי או ממשלתי כדי להבין שהדברים שנמסרו עליי הם מעשים של אדם שרצה להזיק לי. אודה לתשובה בנושא.
תיק רפואי
בוקר טוב,
אני ממליצה לך בתור התחלה לבדוק מה רשום לך בתיק הרפואי.
חר מכן לפנות לעורך דין שילווה אותך מול המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חובה על המעסיק לספק נעלי עבודה לעובד מטבח מוסד
הספקה של נעלי עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת הקופאי/מוכר
סירוב לבצע תפקיד
בוקר טוב,
אין לי מושג לגבי מה הזכויות שלך במסגרת הסכם העבודה.
בכל מקרה זה לא מתפקידך לחנך את הלקוחות בפעם הבאה תפנה לאחראי עליך שלא תגרמנה לך צרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לקרן פנסיה
התחלתי לעבוד בעבודתי הנוכחית לפני שנה ו3 חודשים שבחוזה מצויין שיופרש לקרן השתלמות מהיום הראשון.
3 חודשים אחרי שתחלתי לעבוד יצר איתי קשר החשב שכר כדיי לשאול לאן להפריש.
לפני בערך 8 חודשים הגיעה סוכנת ביטוח מחברת הפניקס וקבעה איתי פגישה כמו עם כל העובדים החדשים באסותא כדיי להציע לי להעביר את כל הקופות שלי אליהם. והסכמתי. בפירוש שאלתי אם היא מעבירה גם את הקרן השתלמות והאם אני צריכה להודיע לחשב שכר. נאמר לי שאין צורך והיא בתקשורת איתם והכל היא עושה.
בתלוש משכורת שלי מופיעה שורה בסוף לגביי קרן השתלמות עם ציון של אחוזים, בבורותי הנחתי שזה אומר שמפרישים לי לקרן השתלמות.
לפני כמה שבועות נכנסתי לאתר הפניקס כדיי לראות מתי משתחררת הקרן השתלמות ונדהמתי לגלות שאין קרן השתלמות מהמעביד הנוכחי אלא רק מהמעביד הקודם.
שלחתי מייל לחשב שכר ואכן הוא אישר לי שנעשתה טעות והוא יצור איתי קשר לגבי הסכום שיופרש לי מהמשכורת כיוון שצריך להפריש רטרו שנה וחודשיים, מתברר שכמעט 3 אלף שח אני צריכה להעביר ושאל אם לחלק לתשלומים, הוא הסכים לחלק ל3 תשלומים.
במשכורת הנוכחית שנכנסה לי לחשבון נכנס סכום מגוחך פחות ממשכורת מינימום. ביטוח לאומי בשמיים כל חודש יורד בערך 400 שח והפעם ירד כמעט 1100 שח.
שוב יצרתי קשר עם החשב שכר והוא הסביר לי שהקרן השתלמות נחשבת כחלק מהמשכורת ברוטו שלי ככה ש"כאילו" הרווחתי 13 אלף שח!
את הנתון הזה הוא לא ציין בפניי כשהסביר לי על ההפרשות רטרו שנעשות גם מהצד של המעסיק.
אני לא מצליחה לסיים את החודש, זה פשוט מגוכח שעל טעות של החשב והסוכנת ביטוח אני צריכה לשלם ביוקר עכשיו 3 חודשים בלי יכולת לשלם שכר דירה!
התקשרתי כועסת לחשב שלי והוא טוען שהוא בא לקראתי ששאל איתי אם לחלק לי לתשלומים, שהסברתי לו שלא ציין את כל ההורדות הצפויות היה בשקט ואמרתי לו שיחלק לי ל12 תשלומים אם כך כי אני לא יכולה לעמוד בזה. הוא סירב ואמר שלא יכול.
התקשרתי לפניקס כדיי לשאול אם יש משהו לעשות מהצד שלהם לגביי הפרשות או כל דבר אחר.. והתוודעתי לדעת שעדיין אין לי קרן השתלמות, החשב שכר לא פתח ולא שלח בקשה לפתוח והנציגת שירות אמרה לי לתפוס את המושכות לידיים שלי ולפתוח לעצמי קרן השתלמות.
אני פשוט לא מבינה מה זה הדבר הזה. נראה לי שיש פה משהו לא חוקי ואני מסרבת לשלם ביוקר ולהכנס לחובות בגלל אנשים שלא עושים את העבודה שלהם.
אשמח אם תוכלו להגיד לי אם יש משהו לעשות בנידון כי אני פשוט אובדת עצות.
תודה רבה.
להוציא להם מכתב התראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בשטח בימי שישי ומשרת אם
אני עובדת ברשות מקומית כפקחית בסיירת הירוקה. זוהי עבודה ברכב, אך נתקלת לא מעט באזרחים.
בשנה האחרונה התחתנתי ונכנסתי להריון, וכיום אני בחודש 6 להריוני.
פניתי למנהל הישיר שלי, שקשה לי לעבוד בשטח בגלל ההריון, והוא טוען שהריון זה לא מחלה.
האם יש בחוק, שאישה בהריון לאחר חודש מסוים צריכה להכנס למשרד?
אני עובדת 5 ימים בשבוע, שאחת ל4 שבועות אני מקבלת יום חופשי, ועובדת יום שישי.
בעלי איש צבא, ומגיע רק בסופי שבוע הביתה.
אני יודעת שיש דבר כזה הנקרא משרת אם. האם במשרת אם, המנהל/מעסיק יכול לחייב אותי לעבוד בימי שישי?
עבודה בשטח בהריון
ממליצה לך לפנות לרופא משפחה שיתן לך מכתב המלצה לעבודה מהמשרד.
אם המכתב מרופא המשפחה לא יעזור את יכולה לפנות לרופא תעסוקתי שיורה על עבודה מהמשרד אבל תצטרכי להסביר ולשכנע אותו מדוע את מתקשה לעבוד בשטח.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקת עובדים בני 16-18 במסעדה אחרי 22:00
העסקת נוער בחופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התראה מוקדמת
תשלום זכויות קוגנטיות
נראה שלא שולמו לך זכויות קוגנטיות כגון שעות נוספות ושכר ולכן אני ממליצה בחום רב לפנות לעורך דין לליווי ויעוץ.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא כיבלתי את שכר העבודה שלי
להוציא מכתב מסודר ואם לא ישולם לתבוע עצמאית בביהד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התראה מוקדמת
אני מעוניין להתפטר ויכול לתת רק 30 ימים, מה הצעד הכי חמור שהמעסיק יכול לעשות כנגדי במקרה כזה?
תודה
הודעה מוקדמת
הוראה בחוזה עבודה שקובעת תקופת הודעה מוקדמת ארוכה מזו שנקבעה בחוק, מחייבת רק את המעסיק ואתה מחויב במתן הודעה מוקדמת להתפטרות לפי פרק הזמן הקבוע בחוק, ולא לפי ההסכם
בכל מקרה ללא קשר לחוק אם חשוב לך לשמור על יחסים טובים הייתי שוקלת לשוחח עם המעסיק ולנסות להגיע לפשרה באמצע.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ללא שכר
שלום,
אני מועסקת מעל 3 עשורים בחברה פרטית.
בעלי החברה שותף בחברה נוספת.
במהלך שנים אלו מבלי שהגדירו את תפקידי, נוצר מצב שאני עושה עבודה למען החברה הנוספת- ללא תמורה. מדובר בניהול החברה על כל המשתמע מכך.
עם השנים נוספו שותפים בחברה בה אני עובדת בצורה רשמית. אותם שותפים מודעים לעבודה שאני עושה עבור החברה השניה ומתנגדים לכך.
שאלתי – לאחר כ"כ הרבה שנים מה מעמדי בחברה השניה ? האם הבעת התנגדות לעשות עבורם עבודה מכניסה אותי לבעייה ?
תודה
חסר מידע רב בכדי ליעץ לך מקצועית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים עקב מעבר דירה
אם אני עוברת דירה ממודיעין לחריש ואני לא חתומה על סעיף 14
האם אני זכאית לפיצויי פיטורין מהמעסיק ?
לכאורה חריש לא נמצאת ברשימת אזורי פיתוח אבל מה ההגיון זה עיר חדשה בשלבי פיתוח
האם יש דרך לקבל את הפיצויים?
פיצויי פיטורים בהליך של התפטרות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק מסרב לשלם ימי מחלה וטוען שאני שקרן
כדאי להגיש תביעה? איך עושים זאת?
עשו לי שיחת נזיפה טענו שאני שקרן שלא הייתי חולה בכלל למרות שאני הבאתי אישור מחלה, לא היו מוכנים להקשיב לי ולא מוכנים לשלם לי מחלה.
תשלום ימי מחלה
שלום רב,
אם הבאת למעסיקך אישור מחלה הוא חייב לשלם את ימי המחלה.
לא ברור מדוע המעסיק מכנה אותך שקרן ועל מה הוא מתבסס אבל אם הטענות של המעסיק חסרות בסיס הייתי פועלת בכל המישורים בכדי לקבל את מה שמגיע לך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לביטוח מנהלים
עבדתי בחברה חודשיים ושבוע ופוטרתי, מעסיקי הוריד לי מהחודש הראשון את חלקי בתגמולים.
מבדיקה שעשיתי מצאתי שמעסיקי לשעבר העביר לחברת הביטוח את חלקי ואת חלקו לתגמולים בלבד, אך את הפיצויים ואובדן כושר העבודה הוא לא שילם, אציין שבחוזה שלי לא רשום ממתי יחלו ההפרשות לביטוח מנהלים שלי.
האם מעסיקי מחוייב להעביר לי גם לאובדן כושר עבודה ופיצויים?
תודה
הפרשה לקופת הפנסיה
בוקר טוב,
לא ברור לי כיצד מעסיקך הפריש רק חלק של גמל לקופה כיוון שהקופות אינן מקבלות רק חלקי הפרשות.
המעסיק מחוייב להפריש גם חלק פיצויים וגם חלק של גמל לחברת הביטוח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העלאת ימי חופשה
איך תשתנה כמות ימי חופשה עם הותק במקום העבודה אם מראש הוסכם על יותר ימי חופשה ממה שקבוע בחוק? לדוגמה, בחתימת החוזה ניתנה כמות של 15 ימי חופשה. האם בעוד שנה יעלה ל16? או יעלה ל16 ימי חופשה רק אחרי 6-7 שנים עבודה אצל אותו המעסיק?
הסכם עבודה אישי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לאחר פיטורין התפטרות
פיצויי פיטורים וחזרה לעבודה בטרם חלפו 6 חודשים
בוקר טוב,
רק לאחר 6 חודשים יש נתק ביחסי עובד מעסיק.
חזרה לעבודה בטרם חלפו 6 חודשים יחייב אותך להשיב את כספי הפיצויים שקיבלת מהמעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
חישוב פיצויים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרה של זכויות העובד?
אני עובד בתור בודק קורונה.
העבודה מתבצעת באוהל לבן גדול ללא חיבור לחשמל ומים
מיותר לציין שבחום כזה זה ממש סיוט אפילו מאוורר אין
אשמח לדעת כיצד אוכל להתנהל מול המעסיק מהם החוקים הרלווטיים
תודה מראש
אנא הבהר את שאלתך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה נכון
קראתי את זה באינטרנט, האם זה נכון ?
המעסיק פיטר אותי על סמך המצלמות שמיועדות לאבטחה בלבד, כמו כן השתמש במצלמות של חברה אחרת במבנה.
הוא פיטר אותי על זה שהייתי מאחר לעבודה והפסקות ארוכות שעה מעבר לזמן, האם הפיטורים חוקיים ואני יכול לתבוע אותו שהשתמש בבדיקת מצלמות שנועדו לאבטחה בלבד ולא לדעת מתי אני חוזר מהפסקה? כמו כן אמר שבגלל שהייתי בהפסקות שעתיים 4ני לא יקבל פיצויים, כי זה סוג של עבירה פלילית וגניבה.
אשמח לדעת האם זה חוקי השימוש במצלמות שנועדו מתחילה לאבטחה ולא לבדוק את העובדים ? והאם למרות שראו שאני אשם אני יכול לדרוש את בפיצוים כי השתמשו במצלמות שנועדו לאבטחה ולא לבדוק אותי.
"בנוסף, לפי ההנחיה, מעסיק אינו רשאי להשתמש בהקלטות הצילומים למטרות החורגות מן התכלית שנקבעה מראש להתקנת המצלמה, אלא אם השימוש החורג מחויב לשם מילוי חובה חוקית. "שימוש בצילומים למטרה אחרת מזו שהוגדרה מלכתחילה אינו תקין, אף כאשר המטרה האחרת לגיטימית. כך למשל, הקלטות ממצלמה שהותקנה לצורכי ביטחון למשל, לא יכולות לשמש את המעסיק לצורכי משמעת כגון תיעוד משך ההפסקות של העובד".
שלילת פיצויים
המעסיק לא יכול לשלול לך את הפיצויים ללא אישור בית הדין.
תעמוד על קבלת מלוא הפיצויים שלך.
בלי קשר אם המעסיק ראה במצלמות שאתה מבצע עבירות התנהגות כפי שתיארת יש לך בעיה כי מדובר בגניבת שעות.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת ממתי מתחילים לספור
הספירה של ימי ההודעה המוקדמת מתחילה החל מרגע שהודעת על התפטרותך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רופא תעסוקתי המליץ והמעביד לא ממלא את ההמלצות
בעבודה נאמר לי שאני חייבת לבצע ביקורי בית גם אם זה אומר שאני צריכה לעלות 2/3/4 קומות ואם לא אאבד את המשרה , חששתי לאבד את העבודה ולכן ניסיתי לתפקד כדי שלא יפטרו אותי, אך אתמול כשירדתי במדרגות בזמן ביקור בית פרק הברך נפגע ומאז יש כאבי תופת ואני סובלת מאוד. הגשתי טופס 250 .
כמו כן המעסיקה הכריחה אותי לכתוב מכתב בו אני מבקשת לשנות את היקף ימי העבודה ל 5 ימים ופחות שעות בכל יום .
מה אומר החוק בעניין אי קיום המלצות הרופא התעסוקתי ?
חוות דעת של רופא תעסוקתי
שלום רב,
על המעסיק לפעול על פי חוות הדעת של הרופא התעסוקתי ולהציע לך משרה שתואמת את המגבלות שהוטלו עליך.
אם למעסיק אין משרה שמתאימה למגבלות שלך הוא צריך לסיים את העסקתך ולשלם לך את כל הזכויות במסגרת פיטוריך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צ 14 כספי פיצויים וצו הרחבה 2008 לכלל המשק לביטוח
הבנתי שיש סעיף 14 לכספי פיטורין שאומר בגדול שאם אני מתפטר מעצמי אני זכאי לכספי פיצויים שהמעסיק הפריש לי שזה מינימום 6 אחוז.
עכשיו הבנתי שיש גם צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק 2008 שאומר שסעיף 14 הזה כבר בוטל כי ב2008 רכיב הפיצויים הוכנס לתוך קופת הפנסיה ולכן גם עם העובד התפטר הוא זכאי לפיצויים שהופרשו לו. הבנתי נכון?
לי אין סעיף 14 בעבודה, אני זכאי לכספי פיצויים לפי צו ההרחבה הזה? תודה רבה!
צו הרחבה לפנסיה וסעיף 14
למי שאין סעיף 14 חובה להפריש 6% לפיצויים והכסף הזה שלו גם אם התפטר.
למי שיש סעיף 14 חובה להפריש 8.33% לפיצויים והכסף שלו גם אם התפטר.
ההבדל העיקרי הוא במקרה של פיטורים ששם במקרה שאין סעיף 14 המעסיק צריך להשלים לך 2.33% מכיסו ובסעיף 14 לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסבר על משכורות
שכר ברוטו ונטו
שכר ברוטו זה השכר שאתה מקבל לפני ניכויים כגון ביטוח לאומי וכו.
שכר נטו זה מה שאתה מקבל ביד אחרי ניכויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלוש שכר בתקופת ת"ע
תאונת עבודה
במהלך תקופת תאונת העבודה שולם לך שכר על ידי ביטוח לאומי.
המעסיק לא מוציא תלושים על תקופה זו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי אבראה
כיצד מחשבים תשלום דמי אבראה הרי שמדובר על 378 ליום,
ובפועל משלמים פחות,
האם לפי שעות ממוצע בתשלום?,
האם לפי תשלום עבור יום עבודה אך החישוב של הנוסחה בבקשה?
גובה דמי הבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



