פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
עובד זר שחלה כמה ימים אחרי תחילת העבודה
ימי מחלה לעובד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ס' 22 (א) לחוק שעות עבודה ומנוחה
ס' 22(א) לחוק אוסר על העסקת עובד בעבודת לילה יותר משבוע אחד בתוך 3 שבועות- השאלה היא:
האם מדובר בשבוע עבודה רצוף? או ב7 משמרות במהלך 21 ימים?
עבודת לילה
הכוונה לשבוע רצוף... אחרת היה נרשם 7 ימים במהלך 3 שבועות.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כפל תשומים בגין דמי מחלה
הגיש אישורי מחלה למעסיק וקיבל את כל ימי המחלה בתלוש.
אך במקביל ומאחר ומדובר בתאונת עבודה הוא פנה גם לביטוח לאומי בלי שהמעסיקה תדע וקיבל גם מהם 21 ימי מחלה.
כלומר העובד קיבל כפול
לאחר מספר חודשים ביטוח לאומי פנו למעסיקה לקבל החזר עד 12 ימים ורק אז גילתה המעסיקה על כך שהעובד קיבל כפל תשלומים.
מה על המעסיקה לעשות בשביל להשיב את כספה?
האם לקזז תשלום זה מן המשכורת של אותו עובד?
במידה וכן האם נדרשת הסכמה בכתב? שהרי גם אם הוא לא מסכים מדובר בכספים שמחזיק שלא כדין)
או האם לפנות לביטוח לאומי שיתנהלו מול העובד?
תודה מראש!!!
תיקון טעות
המעביד לא היה צ"ל לשלם לעובד דמי מחלה הואיל ואין המדובר בימי מחלה אלא בתאונת עבודה. ולכן אתם בהחלט זכאים מחד לכספי דמי מחלה שילמת בחזרה ובד בבד גם להשיב לעובד את צבירת ימי המחלה לקדמותה. רשמו לעובד מכתב כי הדבר נעשה עקב הטעייתו ועשו זאת בהתאם לסעיף 25 לחוק הגנת השכר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון משכורות 6 שנים אחורה
תיקון משכרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
פיצויי פיטורין
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי מחלה לעובד משמרת לגבי שישבת
תשלום ימי מחלה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדה במשכורת
שינוי באחוזי משרה
אחרת אני לא רואה כל סיבה לקיזוז באחוזי משרה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר כשבועיים
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש. יום העבודה הראשון שלי היה ביום ראשון 8.1 כשבוע לאחר הראיון האישי.
מראש הודעתי למעסיק שאת כל ההתחייבויות שהיו לי ארכז ליום אחד כך שאתחיל לעבוד אבל ייתכן שכבר אבקש יום חופש. נעניתי בחיוב על ידו.
לאחר כשבוע הגעתי לעבודה כרגיל ביום ראשון ב- 15.1 וצערי כבר למחרת חליתי יחד עם בני הקטן ונאלצתי להשאר כמה ימים בבית. ביום ראשון לאחר כשבועיים מתחילת העבודה ב- 22.1 קרא לי המעסיק והודיע על פיטורי בטענה שנעשתה טעות ואין צורך בגיוס שלי והם מחזירים את המצב לקדמותו ומורידים חזרה את התקן. השימוע נקבע ל- 24.1. המעסיק אמר שאין צורך שאשאר לעבוד באותו יום.
שאלתי - על אילו ימים מגיע לי שכר על פי חוק?
פיטורין לאחר כשבועיים
אין לך זכאות לימים מסוימים . במידה ואתה עבדת בימים אלה כמובן כי מגיע לך שכר אבל פרט לכך אין זכאות לחופשה ו/או מחלה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז במשכורת
אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו
משם - הוא יקבל מהם לקבל פנסיה ?
ואם כן זה לכל החיים ? כמה זמן צריך
לעבוד בשביל לקבל את זה מתי שיוצאים
לגמלאות
? אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה ? ואם כן זה לכל החיים ? כמה המעסיק צריך להפריש מהמשכורת בשביל זה ? אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה ? ואם כן זה לכל החיים ? כמה המעסיק צריך להפריש מהמשכורת בשביל זה ? אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה ? ואם כן זה לכל החיים ? כמה המעסיק צריך להפריש מהמשכורת בשביל זה ? אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה ? ואם כן זה לכל החיים ? כמה המעסיק צריך להפריש מהמשכורת בשביל זה
זכאות לפנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
היא לא קיבלה עדיין משכורת על חודש 12/16 (נכון ל 29/01/17) וכמה נסיונות ליצור קשר עם הבעלים לא צלחו מחוסר ענין לבעלים, כנראה
התלושים דחופים לה לצורך דמי הלידה בקרוב בע"ה,
כמו"כ, החברה החליפה בעלות לפני כחצי שנה ומהבעלים הקודמים היא לא קיבלה תלושים 4 חודשים רצופים,
ובתלושים שהיא כן קיבלה אין שום הפרשות לקופ"ג כחוק. וכשניסתה לפנות אל הבוס שלה הוא קבל בפניה שגם הוא נתון באותה בעיה, אנו כבר לא יודעים למי להאמין, ולמע שה אין לנו כתובת ברורה לפנות אליה, אנו רק יודעים את שם וכתובת החנות ולא כמה ידים החליפו בעלויות ואיזה הצגות הם עשו בדיוק כדי להערים על עובדים שמנסים בסה."כ להרויח את פת לחמם וביושר,
השאלות העולות הן:
1. האם יש בעיה בפיטורין ?
2. האם ואיך היא יכולה לקבל תלושים מהחברה הקודמת ?
3. איך היא יכולה לקבל את המשכורת האחרונה שלה ?
4. האם יש מה לעשות בנוגע להפרשות המעסיק שלא הופרשו על ידו ?
נשמח לקבל תשובה
מרדכי
054-8425830
אי תשלום שכר לעובדת בהריון
כולל דמי חופשה, הבראה ועוד....
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות מנוחה- נוספות
כמובן שיש הפרש רק של 5-6 משמרת למשמרת מהו דין המשמרת הבאה האם כולה שעות נוספות או רגילות ? תודה
שעות מנוחה - נוספות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סוגיה תברואתית במקום העבודה
האם מותר למקום העבודה להכריח אותנו לעבוד אם אין שירותים בכל האזור שאנו נמצאים בו במשך יום שלם (בעקבות הפסקת מים יזומה)?
תודה, שרית
סוגיה תברואתית במקום העבודה
ולכן אני סבורה שאם יש מקום לנוחיות באופן יזום על המעסיק היה למצוא פתרון חלופי.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת 13
13?
משכורת 13
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב בונוס בדמי לידה
יולי, אוגוסט וספטמבר. ביולי קיבלתי בונוס שאינו נכלל בחוזה העבודה שלי, כך שהוא
מוגדר כחלק מהשכר הרגיל, ולא כתוספת שכר שאמורה להתחלק ל12 חודשים. אך למרות זאת,
כך חישבו לי את הבונוס. מה אני צריכה לעשות בנידון? תודה.
חישוב בונוס בדמי הלידה
רות בוקר טוב, לא כ"כ הבנתי את ענין חישוב הבונוס אך אם הבונוס אינו חלק מהשכר הרגיל הוא לא יחשב לצורכי דמי לידה. אבל אם הבונוס הוא שכר רגיל אף שמשולם אחד למספר חודשים - הוא כן יחשב לחלק מהשכר בגינו צריך להפריש מי לידה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
עבדתי במקום 3 שנים וחודשיים הודעתי על פיטורים
ובמקביל נתתי לבעל הבית 30 יום אך הוא החליט לוותר על כך.השאלה האם הוא צריך לשלם משכורת על אותם הימים?
פיטורים ותשלום חלף הודעה מוקדמת
כן הוא צריך לשלם לך חלף הודעה מוקדמת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובד
תוך כמה זמן מרגע השימוע ניתן להגיש מכתב סיום העסקה?
האם ישנה מחויבות בתשלום ימי הודעה מוקדמת?
(עובד ותיק)
פיטורי עובד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפקדות לפיצויים ופנסיה
המשך לשאלתי??האם בתקופה בה הייתי במחלה בגין תאונת עבודה המעביד אמור להפריש כספים לקרן הפנסיה???
ושוב תודה.
הפקדות לפיצוים ופנסיה
מכיוון שיש קופה פעילה אז על המעסיק להפריש לאחר 3 חודשי העסקה רטרואקטיבית מהיום הראשון להעסקה. לגבי תקופת תאונת עבודה יש לבחון את הקופה הספציפית והמסלול שנמצאים בה ומה התנאים הקבועים בה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר ואזהרות
בינתיים אני מקבל ממנו מסרונים ואזהרות שיוצרים מציאות שקרית, הוא טוען שהוא הגיש תלונה נגדי במשטרה ושהחבל מתהדק סביבי... לא ברור.
מה עליי לעשות? האם כדאי לי להגיש תלונה במשטרה על דבר כזה? אני קצת מבוהל, אולי זה פושע.
הלנת שכר
לא ניתן לדעת לייעץ בלי להכיר את כל פרטי המקרה ואת החלופות של הדברים ביניכם על פניו גם אין קשר בין הדברים בכל מקרה יש לפנות לפורום תביעות קטנות / פלילי לשם קבלת ייעוץ בעניין שאלותיך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לא תקין ב 2013
שימוע לא תקין
על פניו כדאי לך לרשום את שניהם שכן יהיה עליך ליתן כל הסבר משכנע מדוע לא הוגש על ידך עד היום
חשוב שתדע שגם אם יש לך הסבר משכנע עדיין יכולה לעלות טענה של שיהוי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בזמן התפטרות
הייתי מעוניין לדעת האם גם כשעובד מתפטר הוא חייב לקבל את סכום הפיצויים (8.3%) שהמעסיק הפריש לו לחשבון הפנסיה/ ביטוח מנהלים או שהמעסיק יכול למשוך כספים אלו חזרה אם יחפוץ בכך.
בחוזה עליו חתמתי מופיע סעיף שהסכמים קיבוציים לא חלים על עלי - העובד.
אם כספים אלו חייבים להשאר אצל העובד, האם ניתן למשוך אותם או שהם חייבים להישאר בחשבון הפנסיה/ ביטוח מנהלים עד לגיל הפרישה?
תודה
פיצוים למתפטר
ברמה העקרונית כספים שהופרשו לקופת הפיצויים הם של העובד אלא אם יש הוראה ספציפית עליה הצדדים חתמו וזאת יש לבחון בהסכם העסקתך ובקופה הספציפית. לגבי אופן המשיכה בעיקרון ניתן למשוך אך גם זאת יש לבחון למול הקופה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת 13
משכורת 13
לא ניתן לענות על השאלה מבלי לבחון את ההסכם הקיבוצי צו ההרחבה והסכמי ההעסקה עליהם אתם חתומים ואת נוסחם המדויק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איך מוגדרת משרת אמון
משרת אמון
ההגדרה היא לא הגדרה של שחור ולבן יש לבחון כל משרה באופן נפרד ועצמאי כדי לענות ברמה העקרונית השאלה הבסיסית היא האם ניתן למדוד את שעות ההעסקה? האם ניתן להעביר דוח נוכחות? האם העבודה היא במקום מסוים או מחוץ למקום העבודה?
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
"חופשה כפויה"
אני עובדת במפעל והודיעו לנו שבשבוע תהיה הפסקת מים בת יום שלם. יהיו מים זורמים לשתייה/שטיפה למקרה חירום (כי מחויבים מבחינה בטיחותית) אך לא יהיו מים בשירותים. נאמר לנו שנוכל לקחת חופש על חשבוננו וחלק מאיתנו יהיו חייבים לבוא לעבוד. האם זה חוקי לכפות עבודה במצב כזה או להכריח אותנו לקחת חופש על חשבוננו?
בתודה מראש, שרית
חופשה כפויה
המעסיק הוא זה שקובע את ימי החופשה ככל ונתן לכם הודעה מראש אין עם זה בעיה אלא אם אין לזכותך ימי חופשה צבורים שאז אסור למעסיק לחייב אותך להיכנס ליתרת חופשה שלילית ואם את מבקשת לעבוד המעסיק צריך לדאוג לך לעבודה או לשלם תמורת יום זה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק ששכח להפריש לפיצויים לתקופה מסויימת
ב 9/08 החלתי לעבוד אצל המעסיק שלי (שאני עדיין עובדת אצלו) לאחרונה גיליתי כי מ 9/08-2/11 לא הופרשו לי כספים לפיצויים לאחר שפניתי לחשב החברה עשו בדיקה ובאמת לא הופרש לי כסף לאחר חישוב אמרו כי יעבירו לי את התשלום החסר לפי האחוזים שהיו נהוגים עפ"י חוק בתקופה זו.
שאלתי היא בנושא ריביות...
אם הסכום הזה היה מופרש בזמן הוא היה צובר ריבית
הם לא אמורים להחזיר את הסכום+ריבית ?
החזר רכיב פיצוים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
להתפטר עקב נכות ולקבל פיצויים מלאים
האם יש לי זכות להתפטר בעצמי כרגע (עקב היותי נכה) עקב הנכות ולקבל 100% מסכום הפיצויים ?
בעוד מספר ימים ככל הנראה תסתיים הנכות ואאלץ לחזור לעבודה או להחליט להתפטר. אם אתפטר רק לאחר שתסתיים הנכות אז כבר לא אקבל את כל 100% הפיצויים כי אני כבר לא נכה?
התפטרות עקב נכות
ככל ויש לך אישור מרופא תעסוקתי כי אתה לא רשאי לעבוד או כי יש מגבלות בשובך לעבודה אז אתה יכול להתפטר בדין מפוטר אך רק אם המעסיק לא יכול למצוא לך עבודה שתאפשר את העבודה עם המגבלות הקיימות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





