פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עובד זר שחלה כמה ימים אחרי תחילת העבודה

דניאל 30/01/17
שלום,לפני כחודש העסקנו עובד שיטפל בסבא שלי בעזרת חברה חיצונית כעבור כ3 שבועות מאז תחילת העבודה הוא התחיל לחוש ברע ואשפז בבית חולים.כרגע המצב הוא שאינו יכול להמשיך לעבוד עקב ניתוח שהוא צריך לעבור.העובד מבוטח על ידינו בביטוח בריאות כנדרש.השאלה שלי מה הם החובות שלנו כלפיו לגבי תשלום ימי מחלה פיטורים ואחריות כוללת.האם ניתן לפטרו ולהעסיק עובד חדש?ומה תחום האחריות שלנו לגבי הטיפול הרפואי שלו.תודה רבה מראש.

ימי מחלה לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/02/17
את יכולה בהחלט להודיע לו על פיטוריו אך אסור לך לפטרו. אין לעובד צבירת ימי מחלה ולכן תצטרכו לשלם לו רק עבור הימים בהם עבד בפועל. את בהחלט יכולה לבקש מחברת כח האדם למצוא לך עובד אחר 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ס' 22 (א) לחוק שעות עבודה ומנוחה

דנה 30/01/17
שלום רב.
ס' 22(א) לחוק אוסר על העסקת עובד בעבודת לילה יותר משבוע אחד בתוך 3 שבועות- השאלה היא:
האם מדובר בשבוע עבודה רצוף? או ב7 משמרות במהלך 21 ימים?

עבודת לילה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/02/17

הכוונה לשבוע רצוף... אחרת היה נרשם 7 ימים במהלך 3 שבועות. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כפל תשומים בגין דמי מחלה

aka 30/01/17
עובד קיבל 21 ימי מחלה שאחריהם חזר לעבודה כרגיל.

הגיש אישורי מחלה למעסיק וקיבל את כל ימי המחלה בתלוש.

אך במקביל ומאחר ומדובר בתאונת עבודה הוא פנה גם לביטוח לאומי בלי שהמעסיקה תדע וקיבל גם מהם 21  ימי מחלה.

כלומר העובד קיבל כפול 

לאחר מספר חודשים ביטוח לאומי פנו למעסיקה לקבל החזר עד 12 ימים ורק אז גילתה המעסיקה על כך שהעובד קיבל כפל תשלומים.

מה על המעסיקה לעשות בשביל להשיב את כספה?

האם לקזז תשלום זה מן המשכורת של אותו עובד?
במידה וכן האם נדרשת הסכמה בכתב? שהרי גם אם הוא לא מסכים מדובר בכספים שמחזיק שלא כדין)

או האם לפנות לביטוח לאומי שיתנהלו מול העובד?

תודה מראש!!!

תיקון טעות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/02/17

המעביד לא היה צ"ל לשלם לעובד דמי מחלה הואיל ואין המדובר בימי מחלה אלא בתאונת עבודה. ולכן אתם בהחלט זכאים מחד לכספי דמי מחלה שילמת בחזרה ובד בבד גם להשיב לעובד את צבירת ימי המחלה לקדמותה. רשמו לעובד מכתב כי הדבר נעשה עקב הטעייתו ועשו זאת בהתאם לסעיף 25 לחוק הגנת השכר.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון משכורות 6 שנים אחורה

אתי 30/01/17
שלום רבהנני עובדת מדינה. בחודש אוקטובר 2016 בעקבות הסכם שכר בוצע תיקון משכורות רטרואקטיבית אחורה עד יולי 2010! בעקבות זאת המעביד ניכה לי דמי פגיעה מ2010 בגובה של כ800 שח ומענק שלטענתו לא היה מגיע לי דאז בגובה של 2200 שח.המעביד טוען כי יש לגשת לקבל את דמי הפגיעה בחזרה מביטוח לאומי נפגעי עבודה. ולגבי המענק לכאורה לא היה מגיע לי ולכן בוצע ניכוי.האם זה חוקי בכלל ? תיקונים אחרי 6 שנים!?! מה באמת עליי לעשות?

תיקון משכרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/02/17
אני בספק גדול. אכן תיקונים יכולים להיעשות בתלוש השכר. עם זאת המדובר בסכומים גדולים ואיני בטוחה ש- 6 שנים - הדבר עדיין יכול להקרא כטעות.... ולכן יש לבדוק כל כל מקרה לגופו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

מעיין 29/01/17
אני עובדת משרד החינוך, נכנסתי בשנה שעברה למערכת וחינכתי כיתה, לקראת סוף השנה (מאי) יצאתי לחופשת לידה. אז גם קיבלתי מכתב פיטורין, נאמר לי שזהו הליך של כל מורה שלא בקביעות.. חזרתי לעבודה בסוף ספטמבר, אך לא כמחנכת, לתפקיד אחר במשרד החינוך ונאמר לי שמחזיקים אותי רק לתקופה שבה הם מחויבים על פי חוק, כלומר היה לי תאריך סיום מוגדר. (וזאת מהסיבה שאין ברשותו תעודת הוראה). האם מגיעים לי פיצויי פיטורין? אגב, לא נערך לי שימוע ולא קיבלתי מכתב פיטורין. תודה רבה!מעיין

פיצויי פיטורין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
מעיין בוקר טוב, אני מבינה מדברייך שאין לך קביעות ושגם אין לך תעודת הוראה - אולי דבר שמקשה גם על תהליך קבלת הקביעות. להבנתי עוד תקופת עבודתך הייתה קבועה מראש??? בכל אופן במידה ועבדת שנה בהחלט מגיעים לך פ"פ אך עם עבודתך היה לזמן קצוב מראש. מקווה שעזרתי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה לעובד משמרת לגבי שישבת

גלית 29/01/17
שלום, לעובד משמרת העובד גם שבתות וחגים שהיה אמור להיות מצוות למשמרת בשישי או שבת חלה והציג תעודות מחלה נוכו ימי המחלה אך בפועל הוא לא קיבל את התשלום עליהם. האם זה חוקי? האם הוא אמור היה לקבל תשלום עבור ימי המחלה או שאולי לא היו צריכים לנכות את ימי המחלה. אשמח להבהרות. תודה

תשלום ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
תשלום ימי מחלה - עבור היום הראשון לא משולם יום מחלה אבל מנוכה מהשכר צבירה של יום אחד. לגבי היום השני - יום זה בהחלט אמור להיות מנוכה מהצבירה בתלוש ומשולם במידה והעובד היה אמור לעבוד ביום זה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדה במשכורת

אבי 29/01/17
שלום..רציתי בבקשה לדעת אם יש למעסיק שלי זכות להוריד לי מהמשכורת במידה שקיבלתי אישור מהרופא התעסוקתי להוריד לי את שעות העבודה מ 10 שעות ממוצע ליום ל 6 שעות לתקופה של 4 חודשים,,תודה

שינוי באחוזי משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
שאלתך לא ברורה. מה שנהוג הוא באם אישור הרופא התעסוקתי הוא לאי כושר מלא - ואין ברשותך ימי מחלה לקזז מימי החופשה שלך. אם האישור מעיד כי את יכולה לעבוד רק חצי משרה - אזי המעסיק חייב להתיישר לפי אישור הרופא. 
אחרת אני לא רואה כל סיבה לקיזוז באחוזי משרה .
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין לאחר כשבועיים

רונית 29/01/17
שלום,
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש. יום העבודה הראשון שלי היה ביום ראשון 8.1 כשבוע לאחר הראיון האישי.
מראש הודעתי למעסיק שאת כל ההתחייבויות שהיו לי ארכז ליום אחד כך שאתחיל לעבוד אבל ייתכן שכבר אבקש יום חופש. נעניתי בחיוב על ידו.
לאחר כשבוע הגעתי לעבודה כרגיל ביום ראשון ב- 15.1 וצערי כבר למחרת חליתי יחד עם בני הקטן ונאלצתי להשאר כמה ימים בבית. ביום ראשון לאחר כשבועיים מתחילת העבודה ב- 22.1 קרא לי המעסיק והודיע על פיטורי בטענה שנעשתה טעות ואין צורך בגיוס שלי והם מחזירים את המצב לקדמותו ומורידים חזרה את התקן. השימוע נקבע ל- 24.1. המעסיק אמר שאין צורך שאשאר לעבוד באותו יום.
שאלתי - על אילו ימים מגיע לי שכר על פי חוק? 

פיטורין לאחר כשבועיים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17

אין לך זכאות לימים מסוימים . במידה ואתה עבדת בימים אלה כמובן כי מגיע לך שכר אבל פרט לכך אין זכאות לחופשה ו/או מחלה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז במשכורת

מישהו 29/01/17

    אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו

                  משם - הוא יקבל מהם לקבל פנסיה    ?  

            ואם כן זה לכל החיים ?    כמה  זמן  צריך

                   לעבוד בשביל לקבל את זה מתי שיוצאים

                             לגמלאות 
                                 ?    אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה                                                      ?  ואם כן זה לכל החיים ? כמה  המעסיק צריך להפריש  מהמשכורת בשביל זה                      ?    אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה                                                      ?  ואם כן זה לכל החיים ? כמה  המעסיק צריך להפריש  מהמשכורת בשביל זה                      ?    אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה                                                      ?  ואם כן זה לכל החיים ? כמה  המעסיק צריך להפריש  מהמשכורת בשביל זה                      ?    אדם שעבד שנתיים במקום מסויים והוא עזב / פיטרו אותו משם - הוא צריך מהם לקבל פנסיה                                                      ?  ואם כן זה לכל החיים ? כמה  המעסיק צריך להפריש  מהמשכורת בשביל זה 

זכאות לפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
במידה והעובד יצא לפנסיה והגיע לגיל פרישה הוא זכאי לפנסיה - כמה ? צ"ל זאת מול קרן הפנסיה לפי אחוז ההפרשות והשכר של העובד.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

מרדכי בלום 29/01/17
אישה שמקום עבודתה נסגר בחודש השביעי להריונה, בעה"ב הציע לה לעבור בסניף אחר אך היא סירבה, ואז היא הפסיקה לעבוד שם,
היא לא קיבלה עדיין משכורת על חודש 12/16 (נכון ל 29/01/17) וכמה נסיונות ליצור קשר עם הבעלים לא צלחו מחוסר ענין לבעלים, כנראה
התלושים דחופים לה לצורך דמי הלידה בקרוב בע"ה,
כמו"כ, החברה החליפה בעלות לפני כחצי שנה ומהבעלים הקודמים היא לא קיבלה תלושים 4 חודשים רצופים,
ובתלושים שהיא כן קיבלה אין שום הפרשות לקופ"ג כחוק. וכשניסתה לפנות אל הבוס שלה הוא קבל בפניה שגם הוא נתון באותה בעיה, אנו כבר לא יודעים למי להאמין, ולמע שה אין לנו כתובת ברורה לפנות אליה, אנו רק יודעים את שם וכתובת החנות ולא כמה ידים החליפו בעלויות ואיזה הצגות הם עשו בדיוק כדי להערים על עובדים שמנסים בסה."כ להרויח את פת לחמם וביושר,
השאלות העולות הן:
1. האם יש בעיה בפיטורין ?
2. האם ואיך היא יכולה לקבל תלושים מהחברה הקודמת ?
3. איך היא יכולה לקבל את המשכורת האחרונה שלה ?
4. האם יש מה לעשות בנוגע להפרשות המעסיק שלא הופרשו על ידו ?


נשמח לקבל תשובה
מרדכי
054-8425830

אי תשלום שכר לעובדת בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
ראשית על הגברת לפנות למשרד התמ"ת גם בגלל פיטורין בזמן הריון (במידה והיא עבדה במקום חצי שנה לפחות), אי קבלת שכר לא רק עד הלידה אלא גם 90 ימים לאחר חופשת הלידה ותלושים כמובן . ובמקביל לפנות בתביעה לבה"ד גם נגד החברה וגם נגד המעסיק - בעלי החברה. לתבוע את השכר בצירוף פ"פ עד למועד תום חופשת הלידה
כולל דמי חופשה, הבראה ועוד....
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות מנוחה- נוספות

דוד 29/01/17
עובד שעבד משמרת לילה עד   8 בבוקר וחזר לעבוד שוב ב14 .  וכן עובד שעבד בוקר עד 17 וחזר ללילה מ22  

כמובן שיש הפרש רק של 5-6 משמרת למשמרת  מהו דין המשמרת הבאה האם כולה שעות נוספות או רגילות ? תודה 

שעות מנוחה - נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
בין ימי העבודה צ"ל הפסקה של 8 שעות לפחות ולכן במידה ואין הפסקה שכזו אזי כל המשמרת חייבת להיות לפי שעות נוספות

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סוגיה תברואתית במקום העבודה

שרית 29/01/17
בהמשך לשאלה ששאלתי קודם ולא קיבלתי עליה מענה,

האם מותר למקום העבודה להכריח אותנו לעבוד אם אין שירותים בכל האזור שאנו נמצאים בו במשך יום שלם (בעקבות הפסקת מים יזומה)?

תודה, שרית 

סוגיה תברואתית במקום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
אין כאן שאלה של חוקיות - לפחות לא מבחינת דיני עבודה.
ולכן אני סבורה שאם יש מקום לנוחיות באופן יזום על המעסיק היה למצוא פתרון חלופי.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת 13

מלי 29/01/17
אני משלבת שנה שלישית ברשות. האם מגיעה לי משכורת
13?

משכורת 13

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
ראשית לא ברור האם כוונתך לרשות מקומית, רשות המיסים.....בכל אופן על מנת להשיב לשאלתך יש לבדוק זאת מול ההסכם הקיבוצי החל עליך באופן פרטני.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב בונוס בדמי לידה

רות 29/01/17
שלום, יצאתי לחופשת לידה בסוף אוקטובר, ולכן דמי הלידה שלי חושבו על בסיס
יולי, אוגוסט וספטמבר. ביולי קיבלתי בונוס שאינו נכלל בחוזה העבודה שלי, כך שהוא
מוגדר כחלק מהשכר הרגיל, ולא כתוספת שכר שאמורה להתחלק ל12 חודשים. אך למרות זאת,
כך חישבו לי את הבונוס. מה אני צריכה לעשות בנידון? תודה.

חישוב בונוס בדמי הלידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17

רות בוקר טוב, לא כ"כ הבנתי את ענין חישוב הבונוס אך אם הבונוס אינו חלק מהשכר הרגיל הוא לא יחשב לצורכי דמי לידה. אבל אם הבונוס הוא שכר רגיל אף שמשולם אחד למספר חודשים - הוא כן יחשב לחלק מהשכר בגינו צריך להפריש מי לידה.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

פרוכטר שי 29/01/17
שלום,

עבדתי במקום 3 שנים וחודשיים הודעתי על פיטורים
ובמקביל נתתי לבעל הבית 30 יום אך הוא החליט לוותר על כך.השאלה האם הוא צריך לשלם משכורת על אותם הימים?

פיטורים ותשלום חלף הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17

כן הוא צריך לשלם לך חלף הודעה מוקדמת.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי עובד

מור 29/01/17
עובד המועסק בתפקיד פיזי ונעדר מעבודתו מעל חודשיים עקב בעיה רפואית, הגיש לאחרונה מכתב מרופא תעסוקתי כי אינו יכול להמשיך לעסוק בעבודתו. נערכה עמו שיחת שימוע במסגרתה הוצע לו תפקיד משרדי במקום. העובד סירב לקבל התפקיד.
תוך כמה זמן מרגע השימוע ניתן להגיש מכתב סיום העסקה?
האם ישנה מחויבות בתשלום ימי הודעה מוקדמת?
(עובד ותיק)

פיטורי עובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/17
יש לראות בעבוד כמי שהתפטר בדין מפוטר ולכן אין כל  מניעה לתת מכתב סיום העסקה ללא תשלום בעבוד מתן הודעה מוקדמת.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפקדות לפיצויים ופנסיה

לילי 28/01/17
שלום.

המשך לשאלתי??האם בתקופה בה הייתי במחלה בגין תאונת עבודה המעביד אמור להפריש כספים לקרן הפנסיה???
ושוב תודה.

הפקדות לפיצוים ופנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
מכיוון שיש קופה פעילה אז על המעסיק להפריש לאחר 3 חודשי העסקה רטרואקטיבית מהיום הראשון להעסקה. לגבי תקופת תאונת עבודה יש לבחון את הקופה הספציפית והמסלול שנמצאים בה ומה התנאים הקבועים בה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר ואזהרות

כרמי 27/01/17
נתתי שירות כפרילנס לפני כ 10 חודשים למספר שבועות עבור מעסיק שלא תגמל אותי, במרץ הקרוב יתקיים דיון משפטי בבית הדין לתביעות קטנות. היה בינינו הסכם.

בינתיים אני מקבל ממנו מסרונים ואזהרות שיוצרים מציאות שקרית, הוא טוען שהוא הגיש תלונה נגדי במשטרה ושהחבל מתהדק סביבי... לא ברור.

מה עליי לעשות? האם כדאי לי להגיש תלונה במשטרה על דבר כזה? אני קצת מבוהל, אולי זה פושע.

הלנת שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
לא ניתן לדעת לייעץ בלי להכיר את כל פרטי המקרה ואת החלופות של הדברים ביניכם על פניו גם אין קשר בין הדברים בכל מקרה יש לפנות לפורום תביעות קטנות / פלילי לשם קבלת ייעוץ בעניין שאלותיך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לא תקין ב 2013

מוטי 27/01/17
בשנת 2013 פיטרו אותי לאחר שעשו לי שיהוי לא תקין, נאמר לי שיש בעיה של שיהוי בהגשת תביעה למרות שהתישנות זה 7 שנים.פעם ראשונה שעשו לי שימוע בחיים ולא ידעתי שצריך לעשות שימוע תקין.נודע לי על כך שהשימוע לא תקין רק לפני שנה, מאחר והייתי במאבק משפטי אחר התפניתי כעת להגיש את התביעה.מה כדאי לי לרשום בכתב  התביעה שלא ידעתי שחייבים לעשות שימוע תקין או שהייתי במאבק משפטי?תודה

שימוע לא תקין

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
על פניו כדאי לך לרשום את שניהם שכן יהיה עליך ליתן כל הסבר משכנע מדוע לא הוגש על ידך  עד היום 
חשוב שתדע שגם אם יש לך הסבר משכנע עדיין יכולה לעלות טענה של שיהוי 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בזמן התפטרות

רון 27/01/17
שלום,
הייתי מעוניין לדעת האם גם כשעובד מתפטר הוא חייב לקבל את סכום הפיצויים (8.3%) שהמעסיק הפריש לו לחשבון הפנסיה/ ביטוח מנהלים או שהמעסיק יכול למשוך כספים אלו חזרה אם יחפוץ בכך.
 בחוזה עליו חתמתי מופיע סעיף שהסכמים קיבוציים לא חלים על עלי - העובד.
אם כספים אלו חייבים להשאר אצל העובד, האם ניתן למשוך אותם או שהם חייבים להישאר בחשבון הפנסיה/ ביטוח מנהלים עד לגיל הפרישה?
תודה

פיצוים למתפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
ברמה העקרונית כספים שהופרשו לקופת הפיצויים הם של העובד אלא אם יש הוראה ספציפית עליה הצדדים חתמו וזאת יש לבחון בהסכם העסקתך ובקופה הספציפית. לגבי אופן המשיכה בעיקרון ניתן למשוך אך גם זאת יש לבחון למול הקופה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת 13

קרן כהן 26/01/17
אני עובדת ברשת מזון גדולה שחתומה על ההסכם הקעבוצי כולל צו ההרחבה. ע"פ ההסכם לאחר 3 שנות עבודה מגיע לעובד משכורת 13. הבעלים טוען שהוא נותן פעם בשנה משכורת 13 ומי שמלאו לו באותו זמן 3 שנים יקבל ומי שלא יחכה לשנה הבאה גם אם פיספס במספר ימים. אני הבנתי שכל עובד שמלאו לו 3 שנים זכאי לתשלום זה. כל עובד ע"פ הזמן שהתחיל לעבוד לאחר שסיים 3 שנים. מה נכון?  תודה

משכורת 13

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
לא ניתן לענות על השאלה מבלי לבחון את ההסכם הקיבוצי צו ההרחבה והסכמי ההעסקה עליהם אתם חתומים ואת נוסחם המדויק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך מוגדרת משרת אמון

מיכל 26/01/17
האם רופא שהינו מנהל בית חולים פסיכיאטרי, ניתן להגדיר שהוא ממלא משרת אמון? מה ההגדרה למשרת אמון?

משרת אמון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
ההגדרה היא לא הגדרה של שחור ולבן יש לבחון כל משרה באופן נפרד ועצמאי כדי לענות ברמה העקרונית השאלה הבסיסית היא האם ניתן למדוד את שעות ההעסקה? האם ניתן להעביר דוח נוכחות? האם העבודה היא במקום מסוים או מחוץ למקום העבודה?

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

"חופשה כפויה"

שרית כהן 26/01/17
שלום רב
אני עובדת במפעל והודיעו לנו שבשבוע תהיה הפסקת מים בת יום שלם. יהיו מים זורמים לשתייה/שטיפה למקרה חירום (כי מחויבים מבחינה בטיחותית) אך לא יהיו מים בשירותים. נאמר לנו שנוכל לקחת חופש על חשבוננו וחלק מאיתנו יהיו חייבים לבוא לעבוד. האם זה חוקי לכפות עבודה במצב כזה או להכריח אותנו לקחת חופש על חשבוננו?
בתודה מראש, שרית 

חופשה כפויה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
המעסיק הוא זה שקובע את ימי החופשה ככל ונתן לכם הודעה מראש אין עם זה בעיה אלא אם אין לזכותך ימי חופשה צבורים שאז אסור למעסיק לחייב אותך להיכנס ליתרת חופשה שלילית  ואם את מבקשת לעבוד המעסיק צריך לדאוג לך לעבודה או לשלם תמורת יום זה. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק ששכח להפריש לפיצויים לתקופה מסויימת

ימית 26/01/17
שלום,
ב 9/08 החלתי לעבוד אצל המעסיק שלי (שאני עדיין עובדת אצלו) לאחרונה גיליתי כי מ 9/08-2/11 לא הופרשו לי כספים לפיצויים לאחר שפניתי לחשב החברה  עשו בדיקה ובאמת לא הופרש לי כסף לאחר חישוב אמרו כי יעבירו לי את התשלום החסר לפי האחוזים שהיו נהוגים עפ"י חוק בתקופה זו.
שאלתי היא בנושא ריביות...
אם הסכום הזה היה מופרש בזמן הוא היה צובר ריבית
הם לא אמורים להחזיר את הסכום+ריבית ?

החזר רכיב פיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
ברמה היבשה אכן יש להחזיר בתוספת הרווחים שהסכום היה צובר בקופה ככל והיה צובר אך לשם כך יש לערוך חישוב אקטוארי תוך לקיחת כל הרווחים וההפסדים שהיו לקרן הספציפית על מנת לראות במה מדובר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

להתפטר עקב נכות ולקבל פיצויים מלאים

מאיר 26/01/17
אני כבר שנה וחצי בחופשת מחלה ונכות זמנית עם אובדן כושר מלא בעקבות תאונת דרכים שעברתי. מקום העבודה מחכה לשובי ולא פיטר אותו.(עבדתי שם 7.5 שנים).
האם יש לי זכות להתפטר בעצמי כרגע (עקב היותי נכה) עקב הנכות ולקבל 100% מסכום הפיצויים ?
בעוד מספר ימים ככל הנראה תסתיים הנכות ואאלץ לחזור לעבודה או להחליט להתפטר. אם אתפטר רק לאחר שתסתיים הנכות אז כבר לא אקבל את כל 100% הפיצויים כי אני כבר לא נכה?

התפטרות עקב נכות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
ככל ויש לך אישור מרופא תעסוקתי כי אתה לא רשאי לעבוד או כי יש מגבלות בשובך לעבודה אז אתה יכול להתפטר בדין מפוטר אך רק אם המעסיק לא יכול למצוא לך עבודה שתאפשר את העבודה עם המגבלות הקיימות 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן