פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עילה לפיטורים

משה 28/06/17
הנני מעסיק ויש לי עובד שהודיע לי על מחלה לפני כשבועיים ולא הגיע לעבודה מבירורים שעשיתי מתברר שהוא הלך לעשות עבודה פרטית בתחום עיסוקינו העדרותו גרמה לי נזק רציני בעסק שאלתי היא האם בעקבות אי אמינותו ועל כך ששיקר בנושא המחלה והלך לבצע עבודה פרטית ישנה עילה לפיטורים ללא פיצויי פיטורים עקב גרימת נזק לעסק?
תודה מראש לעונים.

עובד גרם לי נזק, אוכל לשלול ממנו פיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
משה שלום,
בית הדין לעבודה פסק שפיטורי עובד שעבד אצל מתחרה וגרם נזק הם פיטורים בנסיבות שמאפשרות הפחתת/שלילת פיצויים.
לכן, על פניו, נראה כי תוכל לשלול את הפיצויים. 
בסופו של יום, בית הדין הוא זה שיקבע אם אכן העובד לא זכאי לפיצויים בהתאם לנסיבות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב יומי חופשה במשרה חלקית.

פליקס 28/06/17
אישתי עובדת 4 ימים בשבוע לפי כ-140 שעות חודשיות. אין לה חוזה המגדיר כמות ימי חופשה. לאחרונה חתמה על הצהרה שיש לה יום מנוחה 1 בשבוע. האם חישוב ימי חופשה לפי שבוע של 6 או5 ימים? מה היא נוסחה נכונה לחישוב. בתלוש היא רואה 0.8 יומי חופשה לחודש. לדעתנו זה לא נכון.


לכמה ימי חופשה זכאי עובד במשרה חלקית?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
פליקס שלום,
ימי החופשה מחושבים בהתאם לעבודה בשנה קלנדרית מלאה (ינואר-דצמבר).

אם היא עבדה במשך שנה שלמה, החישוב יהיה מספר ימי עבודתה בפועל לחלק ל-200 כפול מספר ימי הזכאות המלאים לחופשה (12 ימים נטו למי שעובד במקום שפעיל 5 ימים בשבוע או 14 ימים למי שעובד במקום של 6 ימים).

אם היא עבדה במשך חלק מהשנה, החישוב יהיה מספר ימי עבודתה בפועל לחלק ל-240 כפול מספר הימים בזכאות מלאה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורים בגין התפטרות

א.א.פ 28/06/17
שלום אני עובד במשרד שנתיים לאחר שנה הגעתי למעסיק ושאלתי מה לגבי פנסיה ורק אז הוא " נזכר" לשלם לי רק לאחר "שהזכרתי" לוכמו כן הוא לא משלם לי נסיעות ע"פ חוק האם אני זכאי לפי סעיף 11 (א) לפיצוי פיטורים אם אני מתפטר? האם יש חובה על המעסיק לדעת את זכויותי בעצמו (נסיעות פנסיה וכו) אני מתפטר רק כי המעסיק לא עובד איתי "בתום לב".

התפטרות עקב אי תשלום זכויות סוציאליות

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
שלום,
אי תשלום זכויות סוציאליות הוכר בפסיקה כהרעת תנאים מוחשית שתזכה בפיצויים.
יחד עם זאת, בכדי לקבל את פיצויי הפיטורים במקרה של התפטרות מחמת הרעת תנאים, עליך להתריע בכתב בפני המעסיק, בהזדמנות הראשונה, שאם הוא לא ישלם את זכויותיך הסוציאליות אתה תתפטר בדין מפוטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

אנוונימי 28/06/17
שלום,עבדתי במקום העבודה כשנה וחצי ופוטרתי וכעט אני מעוניינת להגיש תביעה לאבטלה בבטוח הלאומי בתוך מסמכי התביעה ישנה דרישה למילוי טופס על ידי המעסיק האחרון,חשוב לציין שפניתי למעסיק מספר פעמים והוא טוען שברגע שזה יהייה מוכן הוא ייצור איתי קשר וכך הוא מושך אותי מעל לחודשיים כבר מה שמעקב לי את קבלת הקיצבה ואני נישארת מחוסרת כל וללא כל הכנסה,מה עליי לעשות בקרה זה האם לפנות לביטוח הלאומי ויש בסמכותם להכריח את המעסיק למלא את הטופס או האם לפנות לבין הדין ולהגיש בקשה?,במידה ואני מגישה תביעה או בקשה איזה סוג תביעה זה נחשב והאם לבית הדין קיימת אופציה להוציא צו או לתת הוראה מיידית למעסיק למלא ולהחזיר לי טפסים אלא,אשמח לתשובה.

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי אבטלה

ורה 28/06/17
שלום, הבנתי שחישוב דמי האבטלה מבוסס חלקית על המשכורת האחרונה,  אבל המשכורת האחרונה שלי נמוכה בהרבה מהמשכורת הרגילה שהייתי מקבלת וזה בשל העדרויות רבות. האם ניתן לעשות משהו כדי שזה לא יפגע לי בקביעה של סכום דמי האבטלה? 
תודה

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה

ןרה 28/06/17
שלום, בשל חובות בהוצל"פ איני מורשת לפתוח חשבון בנק, גם לא בדואר. המשכורת היתה נכנסת לחשבון של אמא שלי (אבל התלושים על שמי).  כיצד אוכל לקבל דמי אבטלה? 
תודה מראש

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שומר

שחרור כספי הפיצויים 27/06/17
שלום , אני עובד כשומר כחצי שנה בחברת שמירה ואבטחה עד עכשיו עבדתי כמשרה ורבע ועכשיו רוצים לתת לי רק משרה מלאה כלומר שכר מינימום ולי זה לא מתאים כי יש לי חובות , חל עלי ועל המעסיק צו הרחבה בענף שמירה ואבטחה וכן ההסכם הקיבוצי ועל פיהם המעסיק מפריש מידי חודש כסף לקרן פיצויים שבפנסיה במקופם פיצויי פיטורים על פי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים , השאלה שלי היא במידה ואני מתפטר האם אני זכאי לקבלת טופס 161 מהמעסיק והאם הוא חייב לשחרר לי את כספי הפיצויים על מנת שאוכל למשוך אותם או שהוא יכול לסמן שהוא לא משחרר לי את כספי הפיצויים ובכך הכסף ישאר עד הפנסיה ?

אוכל לשחרר את כספי הפיצויים במקרה של התפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
שלום,
אמנם כספי הפיצויים שצבורים לזכותך בחברת הביטוח שייכים לך, אך הדבר נכון רק במקרה שכספי הפיצויים ישארו בחברת הביטוח עד להגיעך לגיל פרישה או אירוע מזכה אחר.

במידה ותחליט למשוך את כספי הפיצויים היום, המעסיק יהיה רשאי לבקש את השבתם אליו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי עמידה בחוזה שוללת פיצויים

ליה רז 27/06/17
אני עובדת בחברה מספר שנים מידי פעם חוזה העבודה שלי השתנה עקב שינוי אחוז משרה בעקבות בקשתי.
לאחרונה חל שינוי נוסף אולם בעבודה לא מוכנים לעשות שינוי משרה  נוסף - אני יכולה להגיע אבל  לא ביום שישי.
 אומרים לי להגיע לעבודה  ללא שינוי או לעזוב אותה מעצמי ללא פיצויים. 
כיון שאני רוצה להמשיך לעבוד אין לי סיבה להפסיק להגיע ולכן אמרתי שאם זה לא מתאים להם שיביאו לי מכתב פיטורין
האם אני צודקת בטענתי שאמשיך להגיע לעבודה ואם זה לא מתאים להם שיפטרו עם פיצויים?

שינוי תנאי עבודה ע"י עובד - פיטורים או התפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
ליה שלום,
במקרה שעובד מבקש לשנות את תנאי עבודתו והשינוי לא מתאים למעסיק מבחינת צורכי העבודה ולמעשה מנסה לאלץ את המעסיק לפטר אותו, העובד הוא זה שמשנה את חוזה העבודה המקורי ומציע חוזה חדש עם תנאים שונים. אם המעסיק לא מקבל את התנאים החדשים, העובד הוא זה שמתפטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע

אורן קיבאק 27/06/17
אני עובד כסגן מנהל  חנות בסופר. המעסיק שלי קרא לי לחקירה לפני שבועיים ורב איתי על הנחה שנתתי לעובד חנות. אתמול הוא הביא לי הזמנה לשימוע עם סעיף עבירה על נהלים. הןא לא מוכן לפרט את הסעיף ולא לתת לי לעיין בחומר שיעלה בשימוע. קראתי באינטרנט שהוא חייב. הוא אמר שאת הכל הוא יגיד לי בשימוע. אני לא רוצה להגיע לשימוע בלי להתכונן. האם זה חוקי?

מה צריך להיות כתוב בזימון לשימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
אורן שלום,
אכן, יש לך הזכות להגיע לשימוע מוכן ולשם כך עליך לדעת בגין מה זומנת לשימוע.
מכתב הזימון לשימוע צריך לפרט את כל הסיבות שבגינן נשקלים הפיטורים, כולל אסמכתאות וחומרים שיש למעסיק.
אם המעסיק מסרב לתת לך לעיין בדברים, ייתכן שהפיטורים, אם יהיו בסופו של דבר, יהיו לא חוקיים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מחלה והלנה

שי 27/06/17
שלום, מתי דמי מחלה נחשבים כמולנים?
אם הייתי במחלה שלושה חודשיים, ולא קיבלתי כלל דמי מחלה עבור חודשים אלו וזאת למרות שיש ברשותי ימי מחלה שצברתי וגם אישור רפואי על אותה תקופה.
עבור כל חודש שלא שילמו לי דמי מחלה, אז ההלנה התרחשה מחדש (למשל שלא שילמו לי עבור החודש הראשון, זו הלנה ראשונה, ועבור החודש השני זו הלנה שנייה וכו' - כלומר לכל חודש אחד סכום פיצויי ההלנת שכר הוא אחר)?
תודה על עזרתכם.

מתי דמי מחלה יחושבו כמולנים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
שי שלום,
דמי מחלה הם תחליף שכר לכל דבר ועניין והם צריכים להיות משולמים במועד בו משולם השכר.
אם הם לא שולמו, הם יחשבו כמולנים - בדיוק כמו שכר שלא שולם בזמן.

בברכת בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הפרשה לפנסיה

רחל 27/06/17
שלום רב,
עבדתי במקום מסוים מעל שנה ולאחר שעברתי למקום אחר התברר לי כי לא הופרש ע"י המעסיק שום ביטוח פנסיוני, ולכן גם העבודה החדשה לא מחויבת להפריש מהיום הראשון.
העבודה הקודמת הודתה כמובן בטעותה ולכן תפריש בדיעבד.
1. מה השלכות הדבר? מה לדרוש מהמעסיק הקודם?
2. האם ניתן כיום להפריש בדיעבד כך שהמעסיק החדש יהיה מחויב לשלם מהיום הראשון או שהוא לא מחויב?
תודה מראש

המעסיק לא הפריש לפנסיה, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
רחל שלום,
אם הבנתי נכון את רוצה לדעת מה ההשלכות של ההפקדה הרטרואקטיבית לזכויות הפנסיוניות שלך. את השאלה הזאת עלייך להפנות לסוכן ביטוח/יועץ פנסיוני.

לעניות דעתי, המעסיק החדש לא יהיה מחוייב לתשלום רטרואקטיבי מהיום הראשון, כי כשהתחלת את עבודתך, הקופה שלך לא היתה פעילה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בתחום מתחרה

י 27/06/17
עבדתי אצל המעסיק כמנהל גיוס תרומות משך 3 שנים ורק בחמש חודשים אחרונים עבדתי עם
תלוש לבן הכולל חוזה עבודה אחרי 5 חודשים היה לי סכסוך עם המעסיק ולא רצה לשלם לי
את הכסף המגיע לי למשכורת חודשית ולבונוסים שהגיע לסכום של 50.500 ₪ עדיין לא נתתי
לו מכתב פיטורין שאלה 1 האם אני יכול לעבוד במקום מתחרה עם עדיין לא עבר שנה מאז
שעזבתי??? שאלה 2 האם אני יכול להמשיך לתבוע את המשכורות שחייב לי???

אוכל להתפטר ולעבוד אצל המתחרים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
שלום,
1. בהתאם לחופש העיסוק, כל אדם יכול לבחור במה ואצל מי הוא יעבוד.
למרות זאת, ייתכן שיהיה סעיף אי תחרות בחוזה העבודה ואז יש לבחון אותו באופן ספציפי.

2. כן. גם אם לא תעבוד אצלו יותר, תוכל לתבוע את שכרך. אם תרצה לתבוע גם הלנת שכר, עליך לתבוע בתוך שנה מהיום בו קמה לך עילת התביעה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לגבי התפטרות _סיום ההעסקה

סמדר קמינקא 27/06/17
אני עובדת בחברה 10 שנים וברצוני לעזוב את עבודתי בשל בעיות אישיות ובחברה יש הסכם קיבוצי האם מגיע לי פיצויים 

אני זכאית לפיצויים בהתפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
סמדר שלום,
צריך לבחון את ההסכם הקיבוצי הספציפי שחל במקום עבודתך.

מבלי לגרוע, על פי חוק, פיצויי פיטורים משולמים לעובד
שפוטר או עובד שהתפטר בנסיבות המזכות בפיצויים.
עובד שהתפטר בנסיבות שאינן מזכות בפיצויי פיטורים, יהיה זכאי לכספים שנצברו לזכותו בחברת הביטוח (כולל חלק הפיצויים) אך לא לפיצויים מלאים.

מאחר שלא פירטת באיזה הסכם קיבוצי מדובר ומהן נסיבות ההתפטרות, אין אפשרות להשיב האם את זכאית אם לאו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שדרוג רשיון חשמל

חיים 27/06/17
שלום,
אני עובד בחברה מעל 6 שנים. 
ביקשתי מהמעסיק שלי מכתב שמציין שאני עובד בחברה מעל שנתיים תחת חשמלאי בכיר יותר (מה שנכון) לצורך שידרוג רשיון חשמל. 
המעביד בתמורה רוצה שאני אחתום על טופס שמחייב אותי לעבוד אצלו עוד שנתיים. 
מבלי זה הוא לא מוכן לתת לי מכתב. 
האם זה חוקי? ואם חתמתי יש לי איך להשתחרר מהנושא? 
תודה 

ניתן לחייב אותי לעבוד שנתיים נוספות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
חיים שלום,
על פניו, נראה שאין בעיה חוקית עם בקשתו של המעסיק.
תוכל להפר את ההסכם, אך כמו כל הפרת הסכם עשויה לבוא סנקציה בעקבותיה. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול ימי מחלה

דרור 27/06/17
אם עובד נמצא בחופשת מחלה ופדה את כל ימי המחלה שברשותו בזמן המחלה הזו. היה והמשיך להיות במחלה עוד חודשיים נוספים לפני שהפסיק לעבוד עקב מחלה (התפטרות עקב מחלה).
מתי נגמרים יחסי העובד מעביד?
האם זה כאשר סיים את תקופת המחלה כולה, או כאשר סיים את ניצול ימי המחלה שלו (חודשיים לפני סיום ימי המחלה בפועל)?

תודה על העזרה.

מתי מסתיימים יחסי עובד-מעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
דרור שלום,
יחסי העבודה מסתיימים כשאחד הצדדים (עובד או מעסיק) יוזם אותם.
אם בתום ניצול ימי המחלה המעסיק לא יזם את סיום יחסי העבודה ולא מנע מהעובד להמשיך את תקופת המחלה, על חשבונו - סיום יחסי העבודה יהיה עם ההתפטרות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום בתקופת הודעה מוקדמת לפיטורים

יפית 26/06/17
שלום,

המעסיק פיטר אותי וביקש שאגיע לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת. יש לי ותק של 3 שנים במקום העבודה.
ברצוני לדעת- האם, ע"פ החוק, מגיע לי לקבל תשלום גם במידה ואני בוחרת שלא להגיע לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת?

בתודה מראש,יפית

אי התייצבות בתקופת ההודעה המוקדמת - השלכות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
לא. אלא באם המעסיק מסכים לשלם לך חלף הודעה מוקדמת. אך במידה ולא תעשי כן ולא תתייצבי 
החודש הזה ינוכה לך משכרך או פ"פ להם את זכאית. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי משרד לאחר חזרה מחל״ת

אורן קדם 26/06/17
שלום רב,
אני עובד במגזר הציבורי וכפוף לתקשי״ר.
חזרתי לעבודה לאחר חל״ת של למעלה משמונה חודשים והמעביד באופן חד צדדי החליט להעביר אותי למשרה אחרת לתקופה מסוימת וזאת בטענה שאיני יכול לחזור לעת עתה למשרה הקודמת בשל חוסר מקצועיות בשל התקופה שנעדרתי.
האם למעביד מותר לבצע זאת ולמרות שהובטח לי במפורש שאני חוזר ישירות לאותה משרה? מה גם שמדובר בשינוי חד צדדי ומשמעותי של שעות והרעת תנאים, ימים וכ״ו.
בנוסף, ניתן להכשיר אותי במסגרת המשרה הקודמת וללא פגיעה בתפקוד השוטף של הפגישה.
תודה.

שינוי משרה לאחר חל"ת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
אורן בוקר טוב, 
ראשית תלוי מאוד מה סוכם והאם סוכם בכתב על הסוגיה שהינך מעלה. ככלל יציאה לחל"ת שומרת על יחסי עבודה ובתוך כך גם את התפקיד. אך יותר - את מקום העבודה. ולכן אין כלל אחד לכולם - כל מקרה נבחן לגופו. תלוי מהו התפקיד - האם החל"ת הוארך וכו'..

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי פיצויים

שושנה 26/06/17
העסקתי עובדת במשק בית שעבדה אצלי יום עבודה אחד בשבוע, למשך 10 שנים.
כעת היא תובעת אותי בדרישה לפיצויים.
כמובן שהעבודה ללא תלוש שכר.

כדי לחשב את דמי הפיצויים שמגיע לה, יש צורך לחשב את מספר הימים היחסי שעבדה בממוצע בכל חודש.

אם כך, על מי מוטלת חובת ההוכחה בבית המשפט, להצגת ימי העבודה שעבדה בפועל (לא הייתה טבלת מעקב מסודרת וחתומה אחר ימי העבודה, בד"כ עבדה פעם בשבוע באופן קבוע, אך פה ושם היו ימים שלא עבדה - מה שמשנה את הסכום הסופי של הפיצויים) לשם חישוב דמי הפיצויים שמגיע לה, עליי או עלייה?

תודה.

חישוב דמי הפיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
בוקר טוב, ככלל הנטל הוא על העובדת להוכיח את אחוזי משרתה. עם זאת במידה ולא החתמת אותה על הסכם או על טופס תנאי העסקה - טענתה תתקבל והנטל יעבור עליך להוכיח או להפריך את טענתה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רפרנטית לדיני עבודה

רחל 26/06/17
שלום רב
מה התפקיד של רפרנטית לדיני עבודה במשרדי ממשלה 

רחל

שאלתך לא ברורה לאיזה תפקיד כוונתך.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב צבירת ימי מחלה

אורית 26/06/17
שלום, רציתי לשאול מה קורה עם צבירת ימי המחלה בזמן חגים ובזמן חופשה מהעבודה.
האם בימים אלו יש צבירת ימי מחלה, או שהצבירה נעשית רק בימים עבודה נטו, ולא בימים אחרים כמו שציינתי?

תדוה על עזרתכם.

חישוב צבירת ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
תלוי באם הינך עובד חודשי או יומי/שעתי. באם הינך עובד חודשי - אזי הצבירה היא רגילה ואינה משתנה בזמן חופשה /חג/ מחלה. במידה ואתה עובד יומי או שעתי אזי הצבירה משתנה הכי היא נעשית ומחושבת רק משעות עבודה בפועל.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה בנוגע לכתב תביעה בבית הדין לעבודה

שירן 26/06/17
שלום רב. ברשותכם 2 שאלות:
1. הוגשה תביעה על סך 100K, בביה"ד נאמר שרכיבים מסוימים פטוירם מאגרה ולכן האגרה היא 900 במקום 1000.
כעת מופיע בנט המשפט בלשונית "סכום התביעה" - 90K ולא כמו בתביעה המקורית (100K). האם זה תקין?
2. כתב התביעה הומצא ויש אישור מסירה. האם צריך לשלוח אותו לבית הדין?

אני יכול להגיד לך מניסיון שאין ממה להתרגש. אז כתב

תומר 26/06/17
90 אלף. אין לזה משמעות

כתב תביעה

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 27/06/17
שירן בוקר טוב,
ראשית, כן רצוי להגיש עותק צילומי של אישור המסירה לביה"ד.  
שנית,האופן שבו רשום סכום התביעה - אף שאינו תואם את האמור בו - תקין. בהצלחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

שעות נוספות

יעקב 26/06/17
שלום,
אני עובד בחברת כוח אדם תחת חברה אחרת, בחוזה שלי כתוב
שעלי לעבוד 9 שעות 5 ימים בשבוע, ויום המנוחה שלי הוא יום שבת, על כל שעה נוספת אני מקבל 125%, השאלות הן כאלה:
1. האם מותר להעסיק אותי יותר מ5 ימים בשבוע?
2. כמה שעות נוספות אני יכול לעשות בשבוע?
3. האם הם יכולים לתת לי חופש ביום אחד מראשון עד חמישי ולומר לי לבוא בשישי/מוצאי שבת במקום? 

מכסת שעות נוספות שבועית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
לשאלתך השניה - מקומות עבודה שבהם עובדים 5 ימים בשבוע, ניתן להעסיק עובדים לכל היותר 3.4 שעות נוספות ליום, כלומר 12 שעות עבודה ביום, אך לא יותר מ-15 שעות נוספות בשבוע.
לשאלתך הראשונה - תלוי מאוד. תלוי מה קובע ההסכם או מה נרשם בטופס תנאי העסקה. עקרונית אם נקבע כ אתה עובד 5 ימים אזי המעסיק אינו יכול לדרוש ממך לעבוד 6 ימים. 
3. - לא. ימי עבודתך הם בין הימים א-ה אלא באם נקבע אחר. אבל כן המעסיק יכול לקבוע לעובד מתי לצאת לחופשה במידה והיא לא מעל 7 ימים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הארכת חופשת לידה

בלה 26/06/17
שלום
הנני מעוניינת להאריך חופשת לידה מעבר ל15 שבועות המשולמים מביטול לאומי
ילדתי ב16/4.
כמה זמן אפשר מעסיק מחוייב לשמור לי את מקום העבודה שלי? 
איך מודיעים למעסיק על הארכה שכזו?


הארכת חופשת הלידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
עובדות שעבדו לפחות שנה אצל המעסיק או באותו מקום עבודה, זכאיות לחופשת לידה (תקופת לידה והורות) של 26 שבועות (שרק חלק ממנה הוא בתשלום)עובדות שעבדו פחות מ-12 חודשים אצל אותו מעסיק, וילדו מיום 01.01.2017 ואילך, זכאיות לחופשת לידה של 15 שבועות (שחלקה או כולה בתשלום, בהתאם לתנאי הזכאות של דמי לידה). את ההודעה למעסיק את יכולה למסור במהלך חופשת הלידה - מספיק זמן - כדי שהמעסיק יוכל להערך לכך.לגבי שמירת התפקיד - זה תלוי בנסיבות. עקרונית החוק לא אוסר על מעסיק לשנות את תפקיד העובדת אלא הפסיקה - ותלוי מאוד בנסיבות שהביאו לשינוי. 

עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה אפשר לעשות אם המצאת כתב תביעה נכשלה?

שאולי 26/06/17
שלחתי תביעה נגד זכיין של רשת בתי קפה. הסניף שבו עבדתי נסגר ואין למי להמציא את כתב התביעה שחזר אלי.
מה אני יכול לעשות? אם אבקש בקשה לתחליף המצאה ויהיה דיון ויינתן פס"ד בהיעדר הגנה מה ייצא לי מזה בפועל אם אין נגד מי לממש?
אודה לעצה!

תחליף המצאה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17

ראשית אולי כדאי לך לשקול בקשה להרמת מסך ולתבוע גם את בעל המניות של בית הקפה ולא רק את בית הקפה עצמו. ובכל מקרה תוכלי לבצע את המסירה לבעלי המניות של בית הקפה - גם ללא הרמת מסך. וכן אופציה נוספת היא בקשה לתחליף המצאה. אבל על מנת שאכן יהיה לך ממי להפרע בסופו של יום - אני שקלו תביעה ישירה נגד בעל העסק. בהצלחה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת קטין

מיטל 26/06/17
היי, רציתי לברר אם ניתן להעסיק נער כבן 15 כך שאת העבודה הוא יעשה מהבית ואם כן באיזה תנאים. האם התנאים שונים מהתנאים בהם הוא מועסק כשכיר במקום העבודה?

העסקת נוער

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
הדין בענין זה אינו מבדיל בין עבודה בבית לבין עבודה בחוץ ובמקום העסק. ולכן אני הייתי מציעה לך שלא להסתכן ולמלא אחר האישורים והמסמכים הנדרשים להעסקתו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן