פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

אי תשלום דמי חגים!

סימו 02/07/17
שלום,עבדתי במקום עבודה למשך שנה (עובד לפי שעה), בתקופה אחרוני יצאתי לחופש תאונה אישית והייתי בתקופת אי כושר עבודה. אחרי שחזרתי לעבודה עם אישור שאני יכול לעבוד מהרופא, המנהל לא רצה לקבל אותי והתחיל להמציא סיבות, ישבתי בבית תקופה של חודש בלי עבודה כי לא רצה לשבץ אותי לעבודה בכוונה. החודש הזה הייה בתקופת החגים (בחודשים: אפריל ומאי 2017). בסוף הזמין אותי לשימוע ופיטר אותי בלי שום סיבה מוצדקת, התחיל להמציא דברים שלא נכונים ופיטר אותי באמצע חודש מאי.- עקב כל זה הוא לא שילם לי "שי" חגים כמו כל העובדים.- לא שילם לי דמי חגים של פסח ושל יום העצמאות!- - במכתב פיטורים הוא שילם לי כל השאר חוץ מדמי חגים ושי חגים.- שלחתי לו מכתה, הוא ענה לי כך : "מאחר והינך עובד שעתי, ובחודש אפריל 2017 עבדת יום אחד בלבד, ולא היית אמור לעבוד בחג או בסמוך לו אינך זכאי לתשלום דמי חגים."- אני יודע שלפי חוק הוא צריך לשלם לי חגים אבל הוא לא רוצה, מה אפשר לעשות במצב כזה? ללכת לטיפון משפטי לתביעות קטנות ? או לייעוץ אצל עורך דין ? ובמיוחד שהעניש אותי בחודש ללא עבודה בלי סיבה והביא במקומי עובדי קבלן!!תודה

אי תשלום דמי חגים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17

סימו צהריים טובים. אכן לעובד שעתי אין זכאות לדמי חגים אלא באם הוא עובד יום לפני ויום אחרי חג. זה הכלל. עם זאת קיימת חריג לכלל - וזה בעת שהמעסיק מונע מהעובד לעבוד - ולכן רק במקרה שכזה - ובמקרה שתוכל להוכיח את טענתך - תוכל לבדוק זכאותך לתשלום דמי חגים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מילוי כתב תביעה

שי 01/07/17
אם רוצים למלא כתב תביעה בשם אדם שנפטר לבית דין לעבודה.
מה צריך לרשום בפרטי התובע - את הפרטים של האנשים שתובעים בשמו ולזה יש לצרף צו ירושה וכו'?
תודה רבה על העזרה.

תביעה על ידי העזבון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
יש לרשום עזבון ... ( שם התובע) באמצעות : ..... ולצרף את צו הירושה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

בסל 01/07/17
היי רציתי לשאול אם ניתן לבקש דיווח רטרואקטיבי לביטוח לאומי אם המעסיק לא מוכן לדווח על העסקה בעבר של עובד וכתוצאה מכך העובד מפסיד תקופה בה דיווחו עליו למל"ל?
תודה

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדי ביוב וסניטריה האם מגיע תוספת בושה

אריה יונה 30/06/17

כל עבודה מכבדת את בעליה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
אין מונח כזה בדיני עבודה תוספת בושה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי חופשה

דנה 30/06/17
אני מנסה לחשב את מספר ימי החופשה שמגיע לעובד שלי ואני לא מצליחה להבין את החישוב הסופי.

 העובד עובד פחות מ-200 ימים בשנה, עפ"י האתר (כל זכות) מצויין שם שיש להכפיל את מספר ימי העבודה בשנה בהזכאות המלאה (הימים שבטבלה - נהוג אצלנו שבוע של 5 ימי עבודה בשבוע).
הוא בשנת העבודה השנייה שלו,  ועובד 26 ימים בשנה, אז יוצא לי בחישוב : 26/200*16= 2.08
ואז כתוב שיש לעגל זאת כלפי מטה, כלומר ל-2.
עכשיו צויין שזה הימים ברוטו, ואם זה שבוע של חמישה ימי עבודה לפי מה שניתן להבין שם, יש להחסיר 2, מה שלא הגיוני כי אז לא יהיו לו ימי חופש כלל, אם ככה מה הדרך הנכונה לחישוב במקרה הזה?

אם במקרה יש לחשב בימי נטו במקרה זה במקום ברוטו, אז האם עדיין יש לעגל כלפי מטה, או שיש להשאיר את המספר כמו שהוא גם אם הוא לא שלם?
תודה לעוזרים.

חישוב דמי חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
במקרה שלך העובד עובד פחות מ75 ימים ולכן החישוב הוא 4% מכל השכר ששולם לו בשנה וזה גובה דמי החופשה שעליך לשלם לו.
באשר לשאלתך בטבלה- הטבלה מורכבת מראש לפי 5 ימים ו6 ימים ראי שהסתכלת בנתון המתאים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לתשלום ימי מחלה

ג'ני 30/06/17
שלום, כאשר מגישים תביעה לבית דין לעבודה בגין דמי מחלה שלא שולמו לעובד. האם יש צורך לצרף בתביעה שממלאים גם את ימי המחלה מהרופא, או שאפשר להביא את זה לדיון ואין צורך להגיש זאת בתביעה?

דרך אגב, שממלאים את מסמך התביעה (של הדרישה לפיצויים, דמי מחלה שלא שולמו וכו'), האם מספיק לציין  סכומים נדרשים, או שחייבים להציג את הנתונים ודרך חישובים בדפים נפרדים (או שגם את זה אפשר להביא לדיון, ואין צורך של ממש להגיש את זה בכתב התביעה)?

תודה על עזרכתם.

תביעהל תשלום ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
רצוי לצרף לכתב התביעה את כל המסמכים וכן לפרט את אופן החישובים שבוצעו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם המעביד יכול לקחת את הרכב אני בחופש מחלה תאונת

ממממ 30/06/17
אני בחופש מחלה לאחר תאונת עבודה
האם מותר למעביד לקחת את הרכב 
למרות שכתוב בחוזה שהוא מצמיד לי רכב עבודה
בסיום העבודה אני אמור להשיב את הרכב

רכב בזמן תאונת עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
יש לבחון את הסכם ההעסקה ואת אופן הגדרת הרכב על מנת לענות וכן האם הרכב מוגדר ומשולמים עליו מיסים גם לצורך שימוש פרטי או עבודה וכן מה נהוג במקום העבודה במקרים דומים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעות

יוליה 29/06/17
האים לשלוח הודעות על איחור/חיסור / עיכוב למנהל נחשב כלא מקובל אצלי מנהלים והם מעדיפים שכל דבר מה נרים אליהם טלפון ולא במסרונים. האים כך הדבר? לי כלעובד יותר נוח  בהרבה לשלוח מסרון במקום להרים טלפון. 
האים זה לא בסדר?

הודעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
הכל בהתאם לנהוג במקום העבודה והוראות המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שבירת דביתה

Dana Levi 29/06/17
שלום , מה החוק אומר במקרה של עובד אשר שייך להסכם קיבוצי תחת ההסתדרות , הוועד החליט לצאת לשביתה באישור ההסתדרות והעובד לא מסכים עם השביתה ורוצה לחזור לעבודה . האם ניתן לעשות זאת ?האם חייבים לצאת מההסכם לצורך כך? 

שבירת שביתה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
יש לבחון את הוראות ההסכם . ברמת העיקרון לא ניתן לחייב מישהו לשבות אולם ככל ואתה לא מקיים את הוראות ההסכם ניתן לפעול להוצאתך ממנו 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסירת מכתב תלונה לידי העובד

אלה רסקין 29/06/17
אחד העובדים במחלקה שלי שלח מכתב להנהלה, ובו העלה טענות סרק. 
זומנתי לשיחת בירור, והעניין הסתיים בלא כלום. לא קיבלתי את המכתב לידיי.

אני שוקלת תביעת לשון הרע, ורוצה לשאול, האם יש לי הזכות לקבל את המכתב לידיים שלי? אני מתכוונת לזכות שמעוגנת בדיני עבודה, מבלי שאצטרך לבקש צו גילוי מסמכים בהליך המקדמי.

מסירת מכתבל ידי העובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב, 
מבחינת דיני עבודה אין למעסיק חובה למסור לך את המכתב הנל

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נעלי עבודה

אבי 29/06/17
שלום, 
אני עובד במפעל, המעסיק מבקש שאשלם על נעלי עבודה. האם המעסיק יכול לחייב אותי בתשלום הזה? 
תודה מראש

נעלי עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
לא. ככל והמעסיק מעוניין בנעלי עבודה מסוימות עליו לספקם או ליתן דמי ביגוד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נכות חלקית

אביגיל 29/06/17
כרגע אני ברמיסיה ממחלה קשה ומוגדרת בביטוח לאומי כ 65% נכות. התחלתי לעבוד במשרה חלקית של 5 שעות ביום. האם אני מחוייבת לדווח על מצבי הרפואי ? האם אני חייבת לדווח על אחוזי הנכות ?

נכות חלקית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
ככל ואין קשר בין העבודה למצבך הרפואי או שלא תאלצי להיעדר בגינו מעבודתך או שאין מגבלות הנובעות ממנו והקשורות לעבודה אז אינך חייבת לדווח על כך. לעומת זאת קחי בחשבון שאם תישאלי עליך לדווח על כך ובנוסף בעת מילוי הטפסים לקרן הפנסיה זה בוודאי יעלה.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעביד לא רוצה לתת מכתב שחרור וטופס 161

מיכל 29/06/17
אני בת 69 תבעתי את המעביד שלי לשעבר ויש ביננו הסכם פשרה מעוגן בפסק דין לפיו הוא ישלם לי סכום מסויים לסילוק סופי.

בתביעה שלגביה הושגה פשרה כלל לא דרשתי מהמעביד מכתב שחרור לכספי התגמולים בקרן פנסיה ואף לא דרשתי ממנו טופס 161 כי אז לא ידעתי שאזדקק להם, אז עדיין לא הגעתי לגיל הפנסיה . ועתה משהגעתי לגיל הפנסיה ואני זקוקה להם המעביד לא מוסר לי אותם שאלותיי:
1. האם המעביד חייב לפי החוק למסור לי אותם?  
2. מה ניתן לעשות על מנת להוציא ממנו טפסים אלו האם ניתן לתבוע אותו בעניין זה חרף הסכם הפשרה שהושג בעבר? 

תודה רבה

המעביד לא רוצה לתת טופס 161 ומכתב שחרור

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם הפשרה וכתבי הטענות כדי לענות אבל ככל ואין שם ויתור על כל טענה עתידית נוספת אז ניתן לתבוע.
מכל מקום- ניתן לפנות גם לפקיד שומה בלי טופס 161 ועם תלושי השכר לשם מתן הנתונים על ידו ולגבי הקופה ככל והגעת לגיל פרישה על פניו היא שלך ובאם המעסיק לא ייתן מכתב שחרור ניתן לפנות לבית הדין בצו עשה שיורה זאת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעת הנקה

בלה 29/06/17
שאלה-אם בחרתי להאריך את חופשת הלידה שלי ולא חזרתי לעבודה אחר 15 שבועות אלא חזרתי אחרי 20 שבועות, עדיין מגיע לי שעת הנקה 4 חודשים ( וותק - שנתיים במקום עבודה, שעות עבודה: 08:00-15:45,א-ה.

תודה

זכאות לשעת הנקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
אם את עובדת מעל שנה במקום עבודתך אז הזכאות לשעת הנקה היא לאחר סיום חופשת הלידה עפי דין ( לא התקופה בגינה משלמים אלא האורך עפ"י דין) דהיינו 26 שבועות ולכן מבחינה זו את זכאית לשעת הנקה.
התנאי השני הוא עבודה במשרה מלאה בהתאם לנהוג במקום עבודתך או מינימום 174 שעות חודשיות ככל ואת עומדת גם בזה אז את זכאית.  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אשור ב"כ במייל כתחליף לאשור מסירה

מיכאל 29/06/17
שלום.

 תבעתי מעסיק. ושלחתי לו עוד בסוף מרץ כתב תביעה בדואר רשום עם אשור
מסירה. באתר של דואר ישראל כתוב שהמשלוח לא נדרש בידי הנמען והוחזר לשולח ביום
22.06.2017. לא קיבלתי את המשלוח בחזרה. אך קיבלתי התראה על מחיקה מחוסר מעש מבית
הדין שעוד לא הגבתי אליה. ואתמול פתאום קיבלתי מייל של ב"כ של הנתבע. ובו היא
מאשרת במפורש קבלת התביעה. ככל הנראה, דואר ישראל פשוט טעה ו/או התרשל.לאור זאת,
אני לא בטוח מתי אקבל אשור מסירה אם בכלל.שאלותיי:

 1) האם המייל הנ"ל יכול לשמש תחליף לאישור מסירה? כהוכחה להמצאה
כדין?

 
2) אם אגיב להתראה על מחיקה
ואסביר את המצב ואצרף את המייל שקיבלתי ואבקש להמשיך בהליכים האם זה רעיון טוב? או
שצריך לי לעשות משהו אחר?

אשור ב"כ כתחליף מסירה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב, 
ראשית בוודאי שיש להגיב ובהקדם אחרת יכולים למחוק את תביעתך. יש להסביר את כל המקרה וכן לצרף את המייל
לגבי שאלתך האם זה יכול להוות תחליף מסירה ככל ויש בידה ייפוי כוח לייצגו אז כן ובכל מקרה בקש מבית המשפט הוראות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי שכר בגין טקס

עמית 29/06/17
אני מלמד באחת המכללות ואצלינו  מנכים מהשכר כאשר יש טקס של יום הזיכרון או העצמאות או רבין.
אם למשל הטקס נופל על רבע שעה מהשיעור מנכים את הזמן מהשכר.
האם זה חוקי? והאם קיים סעיף בחוק בעניין זה?

תודה

ניכוי שכר בגין טקס

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
על פניו נשמע מאוד לא תקין שכן אתה נדרש להיות במקום העבודה בזמן זה וכן החוסר הוא לא בשל משהו שאתה קבעת 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויי פיטורין לעובד במשרה חלקית

אביבי 29/06/17
היי
אני עובד 8 שנים ברבע משרה ומקבל 2500 ש"ח לחודש (משכורת לא משתנה). פוטרתי לפני שבוע ואשמח לעזרה בנושגע לאופן חישוב הפיצויים כדי לדעת אם אני מקבל את מה שמגיע לי.
שאלה נוספת - האם יש קשר להפרשות שהפרישו לי לפנסיה והסכום שהצטבר לפנסיה יורד ממה שמגיע לי לפיצויי פיטורין?
תודה רבה

חישוב פיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
סכום הפיצוים הוא משכורת חודש לכל שנת עבודה - דהיינו במקרה שלך 8  כפול 2500 ש"ח.
באשר לקרן הפנסיה- בוודאי שיש. יש לבחון מה הסכום שנצבר לך ברכיב הפיצויים בקרן ולנכות אותו מגובה הפיצויים - על המעסיק לשלם רק את ההשלמה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישוי עסק למפעיל חוגים

אלון 29/06/17
שלום
ביקשו ממני רישיון עסק בקייטנה שקבענו לעשות שם הפעלה.
האם אני חייב ברישיון עסק למרות שאין מקום עסק? אנחנו עובדים במתנ"סים, בחוגים לצהרונים, ימי הולדת ובהפעלות לקייטנות.
אני עוסק פטור

ואם אני לא חייב ברישיון עסק - איזה אישור אני נותן?
תודה מראש

פנה לפורום חוזים או צרכנות- זהו אינו הפורום המתאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת ימיי מחלה או חופש

אלי 29/06/17
שלום.
האם ניתן להעביר ימיי מחלה או חופש לעובד אחר בהסכמת המעביד?

העברת ימי חופשה או מחלה לעובד אחר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
התשובה היא חד משמעית לא. ימים אלה הם ימים אישיים של העובד לניצולו 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העידרות מהעבודה לצורך בדיקות הריון

גל 29/06/17
שלום רב. 
אני נמצאת במקום עבודתי 8 חודשים ונותר לי עוד חודש אחד להעסקה (סהכ 9 חודשים) עבודה זמנית. אני בהריון לקראת סיום חודש שלישי. והודעתי למקום העבודה. במקום העבודה ממשיכים כמתוכנן לסיום העסקתי בהתאם לחוזה הזמני שלי. במהלך החודש היה לי היעדרות בעבודה עקב בדיקות להריון. האם אני זכאית לתשלום השעות האלה למרות שזוהי עבודה זמנית?
במידה ואני כן זכאית. לכמה שעות אני זכאית? והדיווח הינו רק על שעות הבדיקה בלבד?
הסיבה לשאלה השניה היא מאחר ואני תלויה בהסעה לעבודה ושיש לי מס' בדיקות באותו יום בטווח שעות שונה אני כבר לא מגיעה ליום מלא. האם אני יכולה לדווח על יום מלא או רק שעות הבדיקה?
תודה על המענה

היעדרות לצורך בדיקות הריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
על פניו את זכאית לתשלום בעבור בדיקות הריון ככל ומדובר במשרה מלאה כאשר את זכאית לעד 40 שעות היעדרות .

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דין מכתב סיום העסקה ישן

ארז 29/06/17
שלום אני עובד 5.5 שנים הסכם קיבוצי בחברה במהלך 4 שנים הראשונות עבדתי בבני ברק במרכז לוגסטי של החברה המוקם נסגר עקב מעבר חברה למקום אחר. יש לי מכתב סיום עסקה שיש לי בהם מספר הטבות יג 20 אחוז מוגדלים אני בסוף המשכתי הם המעסיק לעבוד עקב הדרישה שלו  הוא טען  שהמכתב האחרון שלי  שכול מה שרשום שם עדין בתוקף. שנה וחצי אחרי באמצע מאי  פוטרתי עקב צמצום תקנים. בחברה הפיצויים המוגדלים שיש לי היו תקפים עד חודש אפריל האחרון מה שוועד שהיה לנו חתום מול החברה והסתדרות.החברה שלי לא התעדכה אותי  שהסכם עומד להיגמר הם חיכו שחודש אפריל יגמר והם לא יהיו מחויבים להסכם הישן ואז פוטרתי באמצע חודש מאי הזה ללא התיחסות כלל להטבות שהיו לי פג התוקף שלהם הם אומרים. יש לציין שלא היה לנו ועד במשך השנה וחצי האחרונות עקב אי רצון ההנהלה האם עניין הזה חוקי.

דין מכתב העסקה ישן

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
לצערי לא ניתן לענות על שאלתך מבלי לבחון את המסמכים והנתונים שמועלים בה.


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארגון עבודה אחד משכורת שונה

רומן 29/06/17
בוקר טוב
 אני עובד בקופת חולים כללית. לפי מה שידוע לי המשכורת משולמת לפי הסכם קיבוצי לפי כל סקטור .
לאחרונה התברר לי שההבדלים מבשכורת ( אני מדבר על השעות הנוספות ) הם הבדלים של עשרות אחוזים.
מדובר על אותו מקצוע ועל אותה עבודה ובאותו מקום עבודה
יש שמקבלים 125% יש 150% ויש שמקבלים 200% וזה ללא קשר לוותק,שעות עבודה חריגות או כל מיומנות אחרת.

בנוסף לזה האם עובד שמועסק בבית חולים ועושה את אותה העבודה בדיוק שאני עושה בקופת חולים מקבל על אותה מתכונת עבודה  שכר אחר לגמרה  לדוגמה בבית חולים מקבלים על בדיקה שמבצעים בין 30-45 שקלים ו בקופת חולים  20-30 שקלים ( מדובר על כללית )
האם זה תקין ?
ואם זה לא חוקי אז למי לפנות ?
תודה והמשך יום טוב!





משכורות שונות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב, 

אכן ישנם הסכמים שונים לפי סקטורים שונים וכל הסכם קובע תנאים אחרים. ככל ואתה מקבל את השכר לפי הסקטור שלך על פניו המעסיק פועל כנדרש ויש לפנות לארגון שלך בדרישה לפעול לשינוי ההסכם . ככל ובאותו סקטור יש שינוי באותו מקום בשכר אז יש לבחון זאת לעומק.
לגבי הבדל באותו תפקיד במקום שונה ( קופ"ח/ בי"ח) על פניו אין בכך פסול

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקופת צינון

ורד 29/06/17
מה משך תקופת הצינון מיום התפטרותי עקב יציאה לפנסיה
עד תחילת עבודה באותו במקום -עבודה חלקית
בהסכם חדש לחלוטין.

תקופת צינון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
החוק לא קובע תקופת צינון כלשהי.
להבדיל החוק קובע כי כל עוד אין הפסקה של חצי שנה בין התקופות אז יש רצף של הוותק.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי תנאי העסקה

אורן 29/06/17
אני עובד ניקיון במרפאה בתקן 3 שעות במשך 4 ימים בשבוע אחרי שעות פעילות המרפאה.
בחודש הבא יחול שינוי במרפאה, כנראה אצטרך לעבוד 6 ימים בשבוע.
במידה ולא אוכל לעבוד אחרי השינוי איה זכאי להתפטר ולקבל פיצויים?
כמה זמן עומד לרשותי מהחלטת שינוי העסקה להתפטר וזכאות לפיצויים?
עובד מעל שנה.

שינוי בתנאי העסקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/07/17
שלום רב
אכן על פניו נראה כי מדובר מבחינתך בהרעת תנאים אלא באם הסכם העסקתך קובע אחרת או שיש נתונים שאינם ידועים.
ככל ולא תוכל או שלא תרצה לעבוד בזמן זה אז תוכל לאחר התראה בכתב למעסיק בה תרשום מפורשות כי באם לא ישיבך להיקף המשרה הקודם תתפטר בדין מפוטר. באם המעסיק לא חוזר בו אז תוכל להודיע על התפטרות בדין מפוטר ולתת הודעה מוקדמת כחוק.
לגבי כמה זמן תהיה זכאי לכך - ככל ותעבוד כך תקופה אזי אתה יכול להחשב כמי שהסכים לכך בהתנהגות. אתה יכול להגיד חד משמעית שאתה מסכים לנסות תקופה של חודש למשל אבל שזה יהיה מגובה בתיעוד חד משמעי 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פנסיה על יום מחלה

שגית 28/06/17
עובדת שהיתה חולה, לפי החוק לא שולם לה שכר על היום הראשון.

האם המעסיק צריך לשלם הפרשות לפנסיה על יום המחלה שעליו לא שולם שכר?

יום מחלה שלא שולם עליו מזכה בהפרשות לפנסיה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/06/17
ההפרשות הפנסיוניות מחושבות כאחוז מהשכר העבודה שמשולם בפועל.
אם העובדת לא היתה זכאית לשכר על יום מסויים, מדוע שהמעסיק יפריש עבורה לפנסיה באותו היום?

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן