פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

טעות בתשלום שכר

דנה 23/07/17
אני עובדת במגזר הציבורי וזכאית לתוספת מסויימת בשכר. במשך חצי שנה תוספת זו לא שולמה לי או ששולמה באופן חלקי. פניתי לאגף משאבי אנוש בבקשה לקבל את ההפרשים החסרים. לאחר חודשים של ריצות וטרטורים, הם בסוף שילמו, אבל הרבה יותר ממה שבאמת הגיע לי. המשכורת שקיבלתי היא פי 2 מהמשכורת שהייתי צריכה לקבל. אין לי כח להמשיך לרוץ אחריהם ומצד שני אני לא רוצה להסתבך עם מקום העבודה. האם מספיק מצידי לשלוח מייל למנהלת משאבי אנוש שבו אכתוב שיתכן ששילמו לי יותר מדי הפרשים ואני מבקשת שיבדקו את הנושא שוב?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 25/07/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ימי עבודה כולל ימי מחלה

אריק צדיקריהו 22/07/17
שלום רב
עבדתי במקום מסוים 3 חודשים ובדיוק בסוף החודש השלישי חליתי לכמה ימים, ולאחר מכן התפטרתי.
האם חישוב ימי העבודה הוא עד המחלה או עד ההתפטרות.
אני אציין שבסוף ימי המחלה המעסיק לא רצה שאבוא לעבודה ואשלים את ימי העבודה כפי במחייב אותי החוק למרות ששאלתי אותו.
תודה

חישוב ימי עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
שלום רב
חישוב הוותק הוא עד להתפטרות אבל בפועל הימים עליהם משלמים הוא בהתאם לימי המחלה שהיו צבורים לזכותך בגין התקופה.
אם המעסיק ויתר על עבודתך בפועל במהלך ההודעה המוקדמת עליו לשלם לך תמורתם כתמורת הודעה מוקדמת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום שכר בתקופת הודעה מראש של העובד

דודי 22/07/17
נאמר לי ע"י המעביד שבתקופת החופשה בביה"ס(אני מאבטח מוסדות חינוך) קרי במהלך חודש אוגוסט ישולם לי שכר גם אם לא יימצא לי עיסוק דומה בפועל.
האם המעסיק יהיה מחוייב לשלם לי את השכר הזה גם אם אודיע לו במהלך חודש אוגוסט על התפטרותי (בהודעה מראש כקבוע בחוק) ולא יעסיק אותי בפועל כי אין לו עבודה(אני עובד שעתי אך עובד בחברה כבר שנה וארבעה חודשים)?

תשלום שכר בתקופת הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
שלום רב
ככל ואתה מעוניין לעבוד והמעסיק מוותר על עבודתך בפועל/ שאין לו איך להעסיקך בפועל אז עליו לשלם לך תשלום תמורת הודעה מוקדמת בגין המועד הקבוע בחוק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיבלתי מכתב פיטורין ללא שימוע

שי 21/07/17
עד כמה שידוע לי פיטורין ללא שימוע מנוגד לחוק.

קיבלתי מכתב פיטורין ללא שימוע האם וכיצד עליי לתבוע ?

מה מגיע לי עפ"י חוק אם עבדתי חודש ו3 שבועות ?במידה ויבקשו ממני לחזור לעבודה האם עליי להחזיר את מכתב הפיטורין למעסיק?

תודה 

קיבלתי מכתב פיטורין ללא שימוע. האם וכיצד עליי לתבוע?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
עו"ד לילך אקרמן, מנהלת פורום דיני עבודה, משיבה: ראשית יש לבחון האם אתה בתקופת ניסיון, או לאו ובכל מקרה - מה הרקע לפיטורים. ככל ופוטרת ללא שימוע ואתה לא:



שלום רב

ראשית יש לבחון האם אתה בתקופת ניסיון או לאו ובכל מקרה מה הרקע לפיטורים.



ככל ופוטרת ללא שימוע ואתה לא בתקופת ניסיון אז אכן על פניו הפיטורים לא תקינים אבל לא בכל סיטואציה הייתי ממליצה לתבוע ויש לבחון זאת לעומק.



אם עבדת חודש ו3 שבועות מגיע לך יום הודעה מוקדמת ותשלום עבור חלק יחסי של חופש.



אם יבקשו ממך לשוב לעבודה אז אין תוקף למכתב שקיבלת ככל ותסכים לשוב אליה



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כשירות לשירות המדינה

רחל לוי 21/07/17
שלום
האם במידה וועדה רפואית של עובדי מדינה קובעת כי אני לא כשירה לתפקיד שלי אותו מלאתי במשך 18 שנה אלא לתפקיד אחר והמעסיק מסרב למצוא לי תפקיד אחר הוועדה יכולה לקבוע כי אני לא כשירה לשירות המדינה או שזה ענין למחלקת כח אדם במשרד הממשלתי בו אני עובדת. 
2. מאחר ואני נחשבת עובדת עם מוגבלות האם לאור החוק החדש בו כל משרד מחוייב להעסיק 5% בעלי מוגבלויות ניתן לפטר אותי. במשרד הממשלתי בו אני עובדת מועסקים 1.9 אחוז בעלי מוגבלויות
 אודה מאוד על התשובות



כשירות לשירות מדינה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
שלום רב
1. תפקידה של הוועדה הרפואית הוא לקבוע את מצבך הרפואי. לאחר קביעתה זהו עניין של מחלקת כוח האדם הוועדה הרפואית לא יכולה להחליט שאת לא כשירה לעבוד כי למעסיק אין משהו מתאים בשבילך אלא לקבוע שאת כשירה לעבוד רק ב.. או לא כשירה לעבוד בעבודה מסוג...
2. בוודאי שניתן לפטר אותך באופן עקרוני החוק לא נותן הגנה מפני פיטורים 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המלצת רוןפא תעסוקתי

לילי 21/07/17
שלום לכם 
לקחתי חופש מהעבודה היות והייתי במשבר נפשי וכדי לחזור הייתי אצל רופא תעסוקתי שכתב כי אני יכולה לחזור לעבודה אך ורק בתחום שלי ,אני עובדת כסייעת לילדים בבית ספר בערייה ששאלתי אותו מדוע המיגבלה הזאת הוא אמר שככה זה ולא הוסיף וזה נשמע לי מאוד מוזר הרי הגעתי לרופא התעסוקתי בגלל בעיה נפשית והוא החליט שאני חו8זרת לעבודה אבל הגביל זאת רק לתחום שעבדתי בו 

המלצת רופא תעסוקתי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
זה לא מוזר בכלל שכן רופא תעסוקתי בודק את ההתאמה לעבודה ספציפית. ככל ואת מעוניינת לעבוד בעבודה אחרת הבדיקה שהוא עורך היא לעבודה אחרת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי עובד מדינה – ללא זכות שימוע

David5247 20/07/17
פיטורין - עובד מדינה ללא זכות שימוע .עבדתי במשך כשנה וחצי עובד מדינה במשרד ממשלתי , בתפקיד קבלת קהל.10-2011 - 03/2013.פוטרתי ע'י המנהלת ללא זכות שימוע , המנהלת לא אמרה לי על זכות השימוע, ואני לא ידעתי זאת.

אלא, קראה לי למשרד ופיטרה אותי המנהלת כתבה במכתב הפיטורים, 'חוסר התאמה'היא  אף פעם לא קראה לי לפני כן .. או קראה לי לשיחה.כששאלתי אותה מה הסיבה, אמרה שאני איטי בקבלת הקהל. יש לציין כי עבדתי בכל כוחי, עד לשעות הערב המאוחרות. עשיתי את כל המוטל עלי, והכל באהבה ובמסירות.בכל תקופת העבודה , לא היו עלי תלונות מצד הקהל , אלא תשבחות רבות .לא נעדרתי , או החסרתי ימים בעבודה.בגלל מבצע הצבאי בעזה, נאלצתי ימים ארוכים להישאר עד שעות הלילה, לסדר תיקים כי נשארתי לבד, העובד שעבד איתי היה בבית.גם כשפוטרתי, עבדתי עד היום האחרון, בנאמנות, לא החסרתי או חליתי או התחלתי, ואפילו כשהמנהחת ביקשה שאעבוד עוד שבועיים מעבר ליום הפיטורין הסכמתי. למעשה, הבעיה התחילה כעת, כשאני ניגש למכרזים ממשלתיים , בעיקר לתפקידי קבלת קהל, יש עלי חוות דעת לא טובה בתיק האישי, בנציבות שירות המדינה.כמו שכתבתי, לא ידעתי על זכות השימוע, בשימוע הייתי יכול להגן על שמי הטוב , על ידי הבאת חוות דעת מקהל הבאים, וכו'. הדבר פגע בי, וגרם לעומת נפש.

אולי הטעו את המנהלת , עובדים אחרים? אולי היא לא התעניינה וחקרה את העניין לעומק.
1. איך אני משנה את החוות דעת בנושא בנציבות שירות המדינה ?

 הרי כרגע כל משרה שאפנה אליה בקבלת קהל , אני חסום !2. האם מגיעים לי פיצויים על זה שלא נערך לי שימוע? יש לציין כי לא רציתי להמשיך במשרד הזה.
תודה 

פיטורים ללא זכות שימוע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
שלום רב
ברמת העיקרון ככל ולא פוטרת לאחר שימוע כדין אכן אתה זכאי לפיצוי בגין הליך הפיטורים.
יכולה להיות לך בעיה נוכח השיהוי בהגשת התביעה והזמן שחלף ויש לבחון את העובדות לעומק על מנת לדעת לייעץ.
לגבי הטענה בדבר חוות הדעת - לא ניתן לדעת לו היה נערך לך שימוע לו זה היה עוזר אך בכל מקרה יש לבחון את התיק האישי לשם כך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנושא דמי מחלה

מיטל דרור 20/07/17
לשלום.

ביקרתי עם בתי אצל פסיכולוג וקיבלתי אישור ביקור.
האם האישור תקף למקום העבודה או שאני צריכה להביא אישור מהרופא המטפל?

דמי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
שלום רב
ברמת העיקרון אישור זה אמור לספק אלא אם יש במקום נוהג הקובע אחרת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת שעתית בהריון

ח 20/07/17
עובדת
שעתית בהריון מגיעות לה 40 שעות בדיקות, והאם זה ניתן לשיקול המעסיק?

עובדת שעתית בהריון ושעות בדיקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
שלום רב
אם העובדת עובדת משרה מלאה כנהוג במקום עבודתה ועובדת 5 ימים בשבוע אז אכן היא זכאית לשעות אלה ואין זה נתון לשיקול דעת המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה

אורטל אגמי 20/07/17
בוקר טוב שאלתי כזאת קיבלתי מכתב פיטורין אחרי שבע שנים בחברה 
כרגע אני עובדת בחודש של ההודעה מוקדמת שעות העבודה שלי הם שמונה עד חמש 
ברצוני לצאת באמצע היום לראיון עבודה סיסמתי למנהל שלי שיאפשר לע לצאת בשעה שתיים בצהריים על מנת להספיק את הראיון עבודה חשוב לציין עובדת בתל אביב גרה בנתניה והראיון שם , המנהל שלי סימס לי חזרה שממש לא מאשר שאין כביכול מי שיחליף אותי למרות שהוא כן יכול לשבת על המחשב שלי ולהחליף ואמר לי שעבודה שלי משמונה עד חמש האם יש משהו לעשות בנידון כי אני רוצה גם זמן למצוא עבודה 
תודה 

היעדרות בהודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/07/17
שלום רב
לצערי המעסיק צודק אלה הם שעות העסקתך.
את רשאית להחליט שאת לא עובדת במהלך ההודעה המוקדמת אבל אז המעסיק יכול לא רק שלא לשלם לך תמורתה אלא גם לנכות משכרך את התשלום שהיה מגיע לך לו היית עובדת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז יום חופש כאשר במקביל לא משולמות שעות נוספות

יעל 19/07/17
אני מועסקת בתפקיד ניהולי בחברה ממשלתית (מוסד חינוכי). אני מועסקת בחוזה אישי - תשלום גלובלי. לפיכך, כאשר אני עובדת שעות נוספות הן אינן משולמות לי.

האם בחודש בו לקחתי יום חופש ובמקביל עבדתי ש"נ, זה חוקי שמורידים לי את שעות החופש בעוד לא משלמים לי את הש"נ?

ניתן לקזז שעות חוסר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
יעל שלום,
אם סוכם כי תעבדי מספר מסויים של שעות, ועבדת פחות, באופן עקרוני ניתן לקזז משכרך בגין שעות החוסר.

אך אם סוכם על שכר חודשי גלובלי, לא יכול להיות מצב שלא ישולם לך גמול שעות נוספות מצד אחד ויקוזזו לך שעות חוסר מצד שני.

כמובן שאם יש לך צבירת ימי חופשה וניצלת אותם, המעסיק ינכה לך את החופשה מהצבירה (ויצטרך לשלם עבור השעות האלה כחופשה).

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם בזמן חופשת מחלה של ת.עבודה הוותק בעבודה נמשך?

יעקב עובדיה 19/07/17
שלום רב... אני עוסק כנהג חלוקת סחורה בכל הארץ משנת 01-03-2014, בתאריך 23-08-2016 עברתי תאונת דרכים בעבודה שדלת הרכב נטרקה על יד ימין שלי וקטעה לי חלק מהאצבע נאלצתי לעבור 2 ניתוחים, טיפולים נוספים ועדיין היד לא החלימה לחלוטין הייתי פעמיים אצל ר.תעסוקתי הרופא בכל פעם הפנה אותי לביטוח לאומי לשם החלטתם. לגביי.שאלתי היא האם בזמן שאני מחכה להחלטת הוועדה לגבי עתידי הוותק בעבודה נמשך?

אני בחופשת מחלה עקב ת. עבודה, מה עם הוותק שלי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
יעקב שלום,
יחסי העבודה אינם מתנתקים אך צבירת הזכויות בתקופה הזאת היא חלקית.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת החלמה מהירה,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין לפני תום תקופת הכשרה בנסיון

דוד 19/07/17
מעסיק החתים אותי שאני בתקופת נסיון משך חודש נוסף לאחר החודש הראשון,קרי שני חודשי נסיון (תקופת הכשרה ).פוטרתי לפני תום החודש  השני -האם הוא מחוייב לשלם לי שכר על כל החודש ,שכן החתים אותי על מסמך בו אני ממשיך לחודש נוסף  נסיון בשכר?

פוטרתי לפני שסיימתי הכשרה. המעסיק צריך לשלם לי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
דוד שלום,
חוזה עבודה, כמו כל חוזה אחר, ניתן להפר אך עשויות להיות לכך השלכות.

מבחינת חובת המעסיק, הוא צריך לשלם לך עבור ימי עבודתך + יום הודעה מוקדמת.

מצידך, תוכל לתבוע פיצויי הסתמכות על חודש עבודה מלא.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק מחייב להגיע במוצ"ש וגם בשישי .

ניר 19/07/17
שלום רב ,
אני מועסק בחוזה אישי גלובלי לאחרונה חוייבתי לעבוד אחת לחודש 7 ימים בשבוע ( משמרת מוצ"ש בנוסף למשמרת שישי ) ללא שום נספח לחוזה ללא שום תוספת תשלום או מתן חופש נוסף בתמורה(עובדים  זוטרים מקבלים תוספת 50%לכל שעת מוצ''ש ) אני במשרה ניהולית אך לא משרת אמון ובתחום הקימעונאות . האם חוקי ? מה עלי לדרוש מהמעסיק ?
תוה מראש

חוייבתי לעבוד 7 ימים בשבוע ללא תשלום נוסף, חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
ניר שלום,
אתה זכאי לקבל גמול שעות נוספות, בין אם בחישוב רגיל ובין אם בתשלום שעות נוספות גלובלי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוראה של המעסיק בניגוד לסוג המשרה

יוסי 19/07/17
היי שלום , רציתי לדעת אם עובד שעובד שמחסנאי ומתבקש להיות נהג במשך שבועיים כדי להחליף את הנהג הקבוע עקב חופשה, מחויב לעשות זאת? 

המעסיק מציב אותי בתפקיד אחר, עליי למלא אותו?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
יוסי שלום,
אם התפקיד שלך הוא מוגדר וספציפי, והתפקיד האחר שונה מאוד במהותו, נראה שאינך חייב על פי חוק למלא אותו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בזמן חופשת לידה

ע 19/07/17
שלום, אני נמצאת בחופשת לידה. סוכם בעל פה כי אשוב לעבודה במהלך ספטמבר. כעת אני
מעוניינת להתפטר על מנת להתחיל לעבוד במקום אחר באופן מיידי. שאלתי היא - האם אני
מחוייבת במתן הודעה מוקדמת למעסיק, ובמידה וכן האם המעסיק יכול לחייב אותי לשוב
לעבודה לתקופת ההודעה המוקדמת וממתי? *יש לציין כי נאלצתי לחתום למעסיק בחוזה על
חודשיים הודעה מוקדמת במצב של התפטרות או פיטורים, כלומר מעבר למה שהחוק מאפשר (האם
בכלל מותר היה למעסיק להחתים אותי באופן כזה?)

התפטרות בחופשת לידה מחייבת במתן הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
שלום,
על פי חוק, כל עובד שרוצה להתפטר מחוייב במתן הודעה מוקדמת, כך גם עובדת שמתפטרת במהלך חופשת הלידה.

תקופת הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק תהיה תקפה רק במקרה שהיא מיטיבה עם העובד, כלומר במקרה של פיטורים.

בברכת מזל טוב,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי חופש בפעוטון פרטי

בתאל 19/07/17
שלום אני פונה אליכם בנוגע לבירור הזכויות של המטפלת בפעוטון פרטי שהבת שלי נמצאת בו.
הבת שלי נכנסה לפעוטון ב-5 לפברואר 2017
והתשלום החודשי שאנחנו משלמים לה לחודש הינו 2350 ש"ח שכולל את שהותה בפעוטון בימים א-ה משעה 7:15-16:30 הפעוטון מסיים את פעילותו בתאריך 8.8.17 שזה היום אחרון
יש לציין שהמטפלת לקחה במהלך השנה 8 ימי חופש בנוסף ללוח חופשות של משרד החינוך וכעת היא דורשת תשלום נוסף עבור אוגוסט של יום וחצי חופש עבור כל אחד מהחודשים שהילדה הייתה בפעטון וכמובן את 8 הימים של חודש אוגוסט ככה שזה יוצא 1762 ש"ח
היא מחשבת את השכר היומי שלה לפי: שכר חודשי לחלק ל- 24 ימי עבודה בחודש שזה לדבריה המספר המוסכם במשק. האם יש אמת בדבריה?יש לציין שהיא החתימה אותנו בתחילת השנה על חוזה שבו כתוב שבמקרה של עזיבה יש לפצות אותה ביום וחצי עבור חודשי השהות של הילד בפעוטון אך לא כתוב כלום לגבי תשלום ימי חופש בסוף השנה קרי אוגוסט.
כמו כן באוגוסט היא עושה קייטנה שעליה היא דורשת תשלום נפרד בנוסף לכל התשלומים המצויינים לעי"ל רציתי לדעת:
1.האם זה חוקי לדרוש תשלום ימי חופש  עבור ימים שלקחה כבר?
 2.כיצד יש לחשב את התשלום שמגיע לה עבור אוגוסט?
3.האם מותר לה לגבות ממני תשלום בתעריף גבוהה יותר מההורים האחרים שנכנסו מתחילת שנה
4.האם היא יכולה לתבוע אותי אם אסרב לשלם לה על ימי החופשה שלא מצויינים בחוזה?

תשלום ימי חופשה בפעוטון פרטי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
בתאל שלום,
את מציינת שמדובר בפעוטון פרטי. המשמעות היא שאין ביניכם יחסי עובד-מעסיק אלא יחסים של ספק ונותן שירות.
לכן לא מדובר בדיני העבודה אלא בדיני החוזים הכללים ובהסכמות שאליהן הגעתם.

ממליצה להפנות את השאלה לפורום הרלוונטי.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בגין הפרטה

ליאת 19/07/17
בוקר טוב, 
מה זכויות העובדים בגין הפרטה ? 

מה זכויות עובד שמפוטר בגין הפרטה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
ליאת שלום,
על פי חוק סיבת הפיטורים לא משנה והזכויות הן אותן זכויות.
ייתכן שבמקרה הספציפי יהיו זכויות יתר בהתאם להסכם שנקבע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה

עובד קבוע 18/07/17
האם מעסיק רשאי לחייב עובד בחוזה העבודה להחזיק רכב מבלי לשלם הוצאות אחזקת רכב?
מדובר על הסעת ילדים מבית הספר ולחוגים

המעסיק לא משלם הוצ' רכב, זה חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
שלום,
אם אין צו הרחבה/הסכם קיבוצי שמטיל חובה על המעסיק לשלם הוצ' רכב, הוא לא מחוייב לשלם והדבר תלוי בהסכם אליו אתה מגיע איתו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת עבודה-פנסיונר

משה צדיק 18/07/17
ענו לי על שאלה בנוגע לזכאות פיצויים במידה ומגיש התפטרות כפנסיונר במקום העבודה הנוכחי. אך כתבו שאם ברצוני לצאת לפנסיה אז זכאי למלוא הפיצויים.מה שלא ברור לי זה שאם רוצה לעזוב עבודה ולהתחיל בעבודה אחרת? אין זכאות מלאה לכספי הפיצויים? למרות שמדובר בפנסיונר? שהרי איך המעביד יודע אם מתפטר בשביל לצאת לפנסיה שלי או ללכת לעבוד במקום אחר?תודה רבה וסליחה על עומס השאלות.

אנא כתוב את שאלתך בהמשך לשאלתך הקודמת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם בתקופת הנסיון הסעיף של הודעה מוקדם מראש של חוד

דוד 18/07/17
שלום, פוטרתי מעבודתי לאחר כחודשיים של עובדה, בחוזה שלי ישנם 2 סעיף הראשון מדבר על חובת הודעה מוקדמת מראש של חודש גם מצד המעסיק והסעיף שני מדבר על כך ששלושת החודשים הראשונים הם תקופת ניסיון. האם בתקופת הנסיון הסעיף של הודעה מוקדם מראש של חודש בעצם לא מתקיים ? המעסיק לא חייב להודיע לי חודש מראש על סיום העסקה?

הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
דוד שלום,
אם אין התייחסות ספציפית להודעה המוקדמת בתקופת הניסיון, נראה שהסעיף שמדבר על 30 ימי הודעה מוקדמת תקף גם בתקופת הניסיון.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח מנהלים

אילנה 18/07/17
שלום ,
אני עובדת אצל סוכן ביטוח מתאריך 2.2008. רק בתאריך 1.2009 הוא החל להפקיד תגמולים לביטוח מנהלים. מה החוק אומר לגבי התקופה שלא הופקדו עבורי התגמולים ? האם יש עילה לתביעה ?

המעסיק לא הפקיד לביטוח מנהלים, אוכל לתבוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
אילנה שלום,
התיישנות תביעה היא 7 שנים ולכן לא תוכלי היום לתבוע בגין אי ביצוע הפרשות משנת 2008.
יחד עם זאת, המעסיק ככל הנראה יצטרך להשלים לך את ההפרש במקרה של פיטורים/התפטרות בנסיבות שמזכות בפיצויים.

מומלץ לפנות לייעוץ פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה באחוזים

אביעד 18/07/17
אני עובד כסוכן שטח מקבל 5% מהמכירות + משכורת בסיסית, המעסיק ואני מעוניים במשותף לשנות את החוזה על מנת שאקבל 10% מהמכירות בלי משכורת בסיסית - המעסיק חושש שזה לא חוקי כי הוא מוציא לי תלוש ומשלם לי רכב, אני כמובן לא צריך להגיע למשרד כי זה משרת שטח
זה תקין ?

שכר על בסיס עמלות בלבד הוא חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/07/17
אביעד שלום,
אין מניעה לסכם על שכר על בסיס עמלות בלבד, אך עליהן להיות לפחות בגובה שכר המינימום.
אם בחודש מסויים השכר שלך מעמלות הוא פחות משכר המינימום, על המעסיק להשלים לך את השכר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלומי ביטוחים וזכויות בזמן חופשת לידה

הדס 18/07/17
שלום רב,
אני עתידה ללדת כל רגע וככל הנראה אמשיך את חופשת הלידה ללא תשלום עוד מספר שבועות נוספים (מעבר ל 26 שבועות המגיעים לי).

1. מה קורה לגבי הפרשות פנסיה וקרן השתלמות בעת חופשת הלידה בתשלום ולאחריה?

2. האם צבירת ימי החופשה/מחלה נעצרת ביום הלידה וממשיכה בעת חזרה לעבודה מאיפה שהפסיקה או שזה עובד אחרת?

יש לציין שאני עובדת שנתיים וחצי במקום עבודתי, משרה מלאה, שכר גלובלי

תודה

המעסיק צריך להפריש לפנסיה בחופשת לידה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/07/17
הדס שלום,
1. המעסיק צריך להפריש (גם לפנסיה וגם לקרן השתלמות) רק בגין התקופה שבה את זכאית לדמי לידה ולא בגין חופשת הלידה כולה.
בהמשך לזה, המעסיק לא מחוייב לבצע הפרשות פנסיוניות במהלך החופשה ללא תשלום שלאחר חופשת הלידה.

2. ימי המחלה ממשיכים להיצבר בתקופת חופשת הלידה.

הזכאות לימי חופשה מחושבת בהתאם למספר ימי העבודה בפועל במשך השנה הקלנדרית. תקופת חופשת הלידה לא באה נלקחת בחשבון. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת לידה קלה וידיים מלאות,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

י 18/07/17
שלום, אני בהריון בחודש שישי והחברה שלי פיתרה את כל העובדים מסיבת כללית. עדיין הם
בתיקווה למצוא משקיעים ולגייס שוב כל העובדים בחודשים הקרובים. בנתיים כולם מקבלים
דמי ההפתלה. למרות שלחברה לא סגרה, ההנהלה של החברה אמרה לי שבגלל הבעיות כלכליות
הם יקבלו אישור מהתמת לפטר אותי בגלל שפה לא מדובר על פיתור מרקע של הפלייה. האם
לפי החוק מותר להם לפתר אותי? אם כן האם יש לי זכויות נוספות כדי לקבל משכורות שלי
עד הלידה? למרות המצב הכלכלי אני יודעת שיקבלו כמה החזרים כספיים שאוכל אולי
לזכות,לפחות לשלם לי חלק מהמשכורות העתידיות...שאלתי חשובה כי לא נעים לי להיכנס
לוויכוח אם בסופו של דבר לא ארוויח כלום ולא בכוונה לפגוע בחברה...תודה

אני בהריון ומפטרים אותי, מה הזכויות שלי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/07/17
שלום,
אם את עובדת מעל 6 חודשים, עליהם לפנות למשרד התמ"ת ולקבל אישור לפטר אותך, כפי שנאמר לך.
אם הם יקבלו אישור, הפיטורים יהיו חוקיים. במקרה כזה, החוק לא מחייב לפצות את העובדת על אובדן ההכנסה ותשלום נוסף יהיה תלוי בהסכמות אליהן תגיעי עם המעסיק. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן