פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התנכלות ללא סיבה
מה עושים כשמעסיק מתנכל?
ייתכן שמדובר בנסיבות בהן לא ניתן לדרוש מהעובד להמשיך בעבודתו, דבר שיאפשר לך להתפטר בדין מפוטר.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נפצע בעבודה היכן תובעים ומה מקום התביעה
2 בנוסף טוען שלא היה לו נעליים מיוחדות מוגנות לעבודה, אך קיבל בשכרו ביגוד והיה עליו לקנות כל בגד המתאים לעבודה האם זה נכון התביעה.
3 תובע בבית משפט השלום ולא בביה''ד לעבודה. תובע בעיר טבירה והעבודה ומקום מגורי בתל אביב. האם אני צריך לדון שם ?
איפה תהיה מוגשת התביעה?
התביעה צריכה להיות מוגשת בבית הדין לעבודה.
התביעה צריכה להיות מוגשת לבית הדין האזורי המצוי בקרבת מקום העבודה של העובד, או במקום שבו התבצעה העבודה.
לעניין עילות התביעה, מבלי לקרוא את כתב התביעה לא ניתן להתייחס אליהן.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לחברה אחרי פיטורים
אוכל לחזור לעבודה אחרי קבלת פיצויים?
בעיקרון אין תקופת צינון אבל חשוב לשים לב לשני דברים:
1. אם משכת את כספי הפיצויים וקיבלת פטור מתשלום מס בגינן, יכול להיות שרשויות המס יחשיבו את הפיטורים כפקטייבים ותצטרך לשלם מס.
2. אם מדובר בחזרה לעבודה לאחר תקופה של פחות מ-6 חודשים, צריך להיות רצף העסקה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תמורה בגין העדרות מהעבודה
נפגעתי ברגלי בזמן עבודה בגינת ביתי לאחר שעות העבודה
ממי אני זכאי לקבל פיצוי עבור ימי העדרות מהעבודה?
מהמעביד בגין מחלה
או מחברת הביטוח בגין אובדן כושר זמני.
מי משלם על היעדרות בגין מחלה?
אם יש לך אישורי מחלה, המעסיק צריך לשלם את ימי המחלה.
יש לבחון באופן פרטי אם ותוכל להגיש תביעה בחברת הביטוח.
כמובן שלא יהיה כפל תשלומים.
בברכת החלמה מהירה ובריאות איתנה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי התפטרות
אני עובד בחברת תקשורת .
שבוע הבא ימלא לי שנה באותה חברה .
עם אני מבקש להתפטר אחרי שנה ויומים אני אקבל את הפיצויים שמגיעים לי .
או שלא ?
אני רוצה להתפטר, אהיה זכאי לפיצויי פיטורים?
פיצויי פיטורים כשמם הם - משולמים לעובד שמפוטר או לעובד שמתפטר בנסיבות שמזכות בפיצויים.
בשאלתך לא ציינת מה סיבת ההתפטרות. אם לא מדובר בנסיבה שמזכה בפיצויים, תהיה זכאי לקבל את הכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים ולהם בלבד. ללא השלמת פיצויים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בקרן הפנסיה
רציתי לדעת האם אני זכאית לשחרור קופת הפיצויים בקרן הפנסיה, אם התפטרתי ובחוזה העבודה שעליו חתמתי לא מופיע סעיף 14 לחוק פיצויי הפיטורין.
כלומר, האם פיצויים אלו המעסיק מחויב לשחרר לי בכל מקרה, או שחייב להיות סעיף זה בחוזה, כדי שאני אהיה זכאית לשחרור הפיצויים?
התפטרתי, אני זכאית לכספי הפיצויים הצבורים?
הכסף שנצבר לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים שייך לך.
יחד עם זאת, במקרה של התפטרות שאינה מזכה בפיצויים, הזכאות לקבלת כספי הפיצויים היא במקרה שאת משאירה אותם צבורים עד לגיל הפרישה או לקרות אירוע מזכה.
אם את בוחרת למשוך את הכספים עכשיו, המעסיק יוכל לבקש את השבתם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקווה שזה הפורום הנכון
לי יש סיפור מקווה שתעזרו לי אם בכלל יש לי עילה לפעול כי אני מרגישה שהגיעו מים עד נפש .
אני עובדת בחברה אשר הקימו כמה שותפים ולאחרונה הצטרף שותף חדש .
אני חתמתי על חוזה בו מפורט עניין הבונוס ועניין משרה מלאה והודעתי כי אני סטודנטית .
לאחרונה נקראתי לשיחות אצל אותו שותף והבנתי שהוא רוצה לשנות את מרכיב הבונוס להוריד אותו ובטענה שזה בא לטובתי פעם אחת ולאחר כחודש עוד הפעם אבל הפעם הוא שינה הכל באופן מוחלט .
ביקשתי שיצמד לחוזה אך זה לא עזר
ביקשתי לראות את החוזה שלי ונאמר לי כי הוא נעלם .
טעו לי כבר שלושה חודשים במשכורת והפירוט בתלוש משכורת שלי לאן שלמשל הפרש מחודש קודם כתבו אותו כבונוס ועוד מלא פאשלות .
בנוסף לא הפרישו לי לפנסייה עד שאני רדפתי אחריהם ונדלקה לי נורה
בנוסף לכל זה נקראתי לשיחה בה אמרו לי כי אם אין לי עבודה אני צריכה ללכת הביתה אך מצד שני הבונוס והמשרה מחושבת כמשראה מלאה .
ובשיחה זו גם נאמר לי שאני נראת ממורמרת משום שכעסתי ששוב טעו לי בשכר וזה עניין של גרושים ציטוטו של המנכל זה מדובר בכמה גרושים ובגלל זה את הולכת ממורמרת .
חרפה נפשי .
אני מרגישה כמו עובדת שחורה וכמו מישהי שלא מעריכים
אשמח לעזרה
משנים לי מרכיבי שכר, מה באפשרותי לעשות?
בעיקרון, מעסיק לא יכול לשנות לרעה באופן חד צדדי את תנאי העבודה של העובד.
שינוי שכזה עשוי להוות הרעת תנאים מוחשית, שתאפשר לך להתפטר בדין מפוטר.
יחד עם זאת, משאלתך לא ברור כמה זמן את עובדת שם ומה בדיוק היה השינוי שנעשה לך במרכיב הבונוס.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני בכדי למצות את הזכויות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה שנתית
אני זכאי לחופשה שנתית בהתאם לחוק או לצו הרחבה?
תחולת צו הרחבה היא על מעסיק בהתאם לתחום העיסוק העיקרי שלו.
על מנת להשיב בצורה חד משמעית, יש לדעת מי הוא אותו מעסיק, מהו עיסוקו העיקרי ועוד.
מאחר שהפורום נועד למתן מענה לשאלות כלליות בלבד, לא ניתן להשיב באופן ספציפי מכוח מה זכאותך לחופשה שנתית.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משיכת כספי פיצויים מכלל ביטוח
המעסיק בפירוק, איך מושכים את כספיי הפיצויים?
למיטב ידיעתי רשם החברות הוא לא הכתובת לקבלת אישור עזיבת מקום עבודה ושחרור כספים.
נסי לפנות למפרק/נאמן בתיק ולבקש ממנו את המסמכים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טיול בזמן מחלה
אגב - הבעייה הרפואית נוצרה לי כתוצאה מהעבודה.
בתודה מראש.
אוכל לטוס לחו"ל בחופשת מחלה?
מבחינה משפטית אין מניעה לטוס לחו"ל בזמן חופשת מחלה אך יש לשים לב שאם היציאה היא לצורך טיול ויתברר שאישורי המחלה פיקטיביים, המעסיק יוכל לראות בכך הפרת משמעת ואף לפטר את העובד לאחר שימוע כדין.
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכולים בעבודה
לאחרונה עובדים מסוימים נגשים לבוסית וממלאים את ראשה בריכולים ומידע עלי שלא תמיד הוא מדויק.הבוסית מצידה מקשיבה לדבריהם לא מבררת ביחד איתי אלה טוענת כלפי " נכנסו ודיווחו עליך ש...... אני חסרת אונים ריכולים אשר יכולים לגרום לי לאבד את מקום עבודתי. האם יש משהו חוקי אשר אוכל להעזר בו .
עובדים אחרים מרכלים עליי, מה אפשר לעשות?
צריך לבחון באופן ספציפי מהם אותם הריכולים והאם יש בהם משום פגיעה במוניטין ולשון הרע.
בכל מקרה, מציעה לפנות למעסיקה ו/או למנהלת מחלקת משאבי אנוש ולפתוח את העניין איתן, לבדוק האם יש משהו שאת יכולה לעשות בעניין.
בהצלחה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה
במקום העבודה אף אחד לא ראה שקיבלתי את הכוויה וכמו כן יש לנו עזרה ראשונה במקום העבודה ובנוסף יש הצהרת בטיחות. האם יש לי קייס בשביל לתבוע את מקום העבודה? תודה
אוכל לתבוע את מקום עבודתי על תאונת עבודה?
בתאונת עבודה יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. לקבלת פרטים נוספים בעניין, פני לפורום ביטוח לאומי.
אם ברצונך, בנוסף לתביעה הזו, להגיש תביעה נגד חברת הביטוח של המעסיק, ייתכן שישנה אפשרות כזו.
מציעה לפנות לקבלת ייעוץ פרטני בעניין.
בברכת החלמה מהירה ובריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בדין פיטורים
תודה
התפטרות עקב מעבר דירה צריכה להיות מידית?
ראשית, לא כל התפטרות עקב מעבר דירה מזכה בפיצויים. צריכה להתלוות נסיבה נוספת למעבר הדירה.
שנית, צריך להיות קשר בין מעבר הדירה ובין ההתפטרות. התפטרות בחלוף שנה, ככל הנראה מנתק את הקשר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הפרשת כספים לקרן פנסיה- התיישנות
בינואר 2012 סיימתי לעבוד במקום עבודה.
לאחרונה גיליתי כי המעסיק לא הפריש לי כספים עבור החודשיים האחרונים לעבודתי.
פניתי למשרד העבודה בנושא על מנת שיאכפו א החוק.
הם מסרו לי שאין באפשרותם לאכוף את החוק מאחר והעבירה התיישנה.
ההסבר שלהם היה שתקופת ההתיישנות בסדר הדין הפלילי נמדדת לפי סוג העבירה.
מאחר ומדובר בעבירה מסוג עוון תקופת ההתיישנות היא חמש שנים.
האם הם צודקים?בברכה,ניבר
התיישנות עילת תביעה
אני לא בקיאה כל כך בהליכים הפליליים ולכן אין לי תשובה חד משמעית לשאלתך.
בכל מקרה, עליך לדעת שהליך שנפתח בפנייה למשרד הכלכלה, אם הוא נבדק ונמצא מוצדק, הינו הליך פלילי של מדינת ישראל נגד המעסיק. אם בית הדין מוצא שהמדינה צודקת, ויטיל עיצום כספי על המעסיק, הכסף יעבור למדינה ולא אליך.
יחד עם זאת, תקופת ההתיישנות מבחינת דיני העבודה לא חלפה ואתה יכול להגיש תביעה לבית הדין לעבודה לקבלת הכספים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי שעות נוספות
במידה שעובד מועסק 6 ימים בשבוע, ובימים א'-ה' הוא עבר את המכסה השבועית של שעות העבודה (נניח עבד מעל 47 שעות, קרי, 4 שעות מעל המכסה), אז אם הוא יעבוד ביום שישי 9 שעות, הוא אמור לקבל גמול שעות נוספות כבר מהשעה הראשונה ביום שישי (שכן הוא כבר עבר את המכסה השבועית), ולמעשה לקבל 125% מהשכר כבר מהשעתיים הראשונות של יום שישי?
זאת, בנוסף לעובדה שהוא מקבל את הגמול היומי בגין השעות הנוספות שהוא עשה כל יום.
אשמח לדעת היכן הנושא הזה מוסדר - לא מצאתי לכך זכר בחוק שעות עבודה ומנוחה? יש איזשהו מקור חקיקתי אליו אפשר להפנות? או שיש צו / פסיקה?
חישוב שעות נוספות
השעות הנוספות מחושבות תחילה ברמה היומית ולאחר מכן ברמה השבועית.
לכן, התשובה לשאלתך היא כן. גמול השעות הנוספות ביום שישי יהיה החל מהשעה הראשונה, בנוסף לגמול השעות הנוספות בחישוב היומי.
ההוראה הזו היא מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה וצו ההרחבה לקיצור שבוע העבודה (הסכם מסגרת), 07.2000
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בגין הליך פיטורין לא תקין ומבזה
לפני כ-5 שנים פוטרתי ממקום עבודה לאחר 6 חודשי עבודה תוך קיצור תקופת חוזה עבודה במחצית. עילת הפיטורין: אי עמידה בתקופת ניסיון.
לשימוע שנערך לי קדמו 2 שיחות עם המנהל:
בשיחה הראשונה נכח פורום מצומצם של המנהל וסגנו, במהלך השיחה הובעה חוסר שביעות רצון מתפקודי.
בשיחה השנייה, לאחר כחודש, נכח המנהל, סגנו, נציג הועד ועו"ד שכיר העובד בחברה (כולם זומנו ע"י המנהל). בסיום השיחה הודיע המנהל על סיום העסקתי בתום 14 יום וכן ניסה לשכנע אותי לעזוב מיוזמתי ללא עריכת שימוע. סירבתי להצעתו ולכן לאחר מס' ימים נערך לי שימוע ופוטרתי.
ממידע שקראתי בזמנו ברשת הבנתי כבר אז שהליך הפיטורין לקוי אולם נסיבות אישיות בסמוך לפיטוריי הביאוני לוותר על מאבק משפטי ובחרתי לעזוב בשקט.
שאלותיי:
1. האם לאור האמור לעיל ניתן לתבוע פיצויים בגין ההתנהלות כלפיי? (מבלי להתייחס לאופן תפקודי בעבודה שלדעתי אכן היה בינוני אך לא פחות מכך). מהם סדרי הגודל הכספיים להערכתך ?
2. האם הפורום הנרחב יחסית של השיחה השנייה טרום השימוע הנו תקין ואם לא : האם ניתן לדעתך להגיש קובלנה פלילית פרטית כנגד המנהל (פרסום לשון הרע / העלבת אדם במקום ציבורי וכד'). ברשותי הקלטה של השיחה השנייה שנמשכה כשעה וחצי.
תודה מראש.
ניתן להגיש תביעה בחלוף 5 שנים בגין הליך פיטורים?
1. תביעתך טרם התיישנה, אך ייתכן שהמעסיק יעלה טענת שיהוי.
במסגרת הפורום לא ניתן להעריך את גובה הפיצוי.
2. לעניות דעתי, ומבלי לדעת מה תוכן הדברים שנאמר בשיחה השניה, אין פסול בפורום שנכח בשיחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת נגד מצד המעסיק
אוכל להגדיל את סכום התביעה לאחר הגשתה?
תצטרך להגיש בקשה לתיקון כתב התביעה, במסגרתה תוכל לבקש להגדיל את סכום התביעה.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בשל בעיות בריאות
מכר שלי סובל מבעייה בגב שגורמת לדלקת בעמוד שידרה וזה משבית אותו אחת לתקופה.עד היום לא פנה לביטוח לאומי כדי להוציא נכות.
כעת הודיעו לו על פיטורין.לו היה נחשב מוגבל נראה לי שיש דווקא הגנה מפיטורין.
האם ניתן לעשות משהו?
עובד עם מוגבלות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות – האם מילואים נכללים בימי הודעה מוקדמת ?
מילואים והודעה מוקדמת
ימי מילואים אינם באים במניין ימי ההודעה המוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר להפלות בין עובדים בתשלום דמי נסיעות ?
אני התחלתי עבודה חדשה במועצה אזורית, לאחרונה קיבלתי תלוש שכר, וגיליתי שאני מקבל 213 ש"ח דמי נסיעות, וגיליתי שעמיתים בעבודה שנוסעים כמעט אותו מרחק נסיעה מקבלים 462 ש"ח פחות או יותר.
המעסיק ניסה לתרץ בהבדלי ותק, אבל האם הותק של העובד קובע ?
תודה.
עובדי מועצה אזורית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרתי – האם זכאית לפיצויים ממקום העבודה?
באחרונה התפטרתי ממקום עבודה בו עבדתי במשך 5 שנים.
ההחלטה שלי להתפטר נבעה עקב חילוף ההנהלה (לא ראינו עין בעין).
השאלה שלי, היא האם אני זכאית לפיצויים ממקום העבודה?
הם טוענים שאני לא זכאית לפיצויים כי אני התפטרתי מרצוני, אבל ממה שקראתי ברשת אני כן זכאית לסכום מסויים, מה גם שבתחילה הם טענו כי הם ישחררו לי פיצויים, אך לא יבצעו השלמה (באם יש). כעת הם טוענים שלא מגיע לי כלל פיצויים. אני מבולבלת...
אודה לעצתכם והכוונתכם.
התפטרות ופיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה אחרי ניתוח שאלה כללית
כי יש כאן מלכוד מסויים ולא מדובר על חיים ומוות אחרי ניתוח.
ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרה חלקית ושעות נוספות
שעות נוספות
אינך יכולה להכריח את המעסיק להחשיב את השעות הנוספות כשעות רגילות, מה גם שאת מקבלת גמול שעות נוספות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול מוצר דיגיטלי (בתוך 14 יום מהרכישה)
האם הלקוח יכול לשלם לי ולבטל את העסקה לאחר יום וזאת לאחר שהוא כבר "הוריד" למעשה את כל התוכן של המוצר?
האם יש איזושהי הגנה עבורי המוכר?
טעות בפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש פרסומי בהשראת מותג או בשמו
השאלה היא האם אני יכול להקים עיצוב ולקרוא לו לדוגמא: "בסגנון משחקי הכס" או "בהשראת משחקי הכס" או אפילו רק "משחקי הכס"?
השאלה מתייחסת אך ורק לשם העיצוב ולא לתוכנו שהוא כמובן מקורי ולא מועתק בשום צורה.
תודה מראש,
ניר.
טעות בפורום.
אנחנו דיני עבודה. לא קניין רוחני וזכויות יוצרים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





