פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דני נסיעות שלא שולמו
אני עובדת במסעדת משנת 2011 והמעסיק עד היום לא שילם לי דמי נסיעות והבראה. ברצוני לדעת האם ניתן לדרוש עבור שניהם תשלום רטרו? והאם הדבר מהווה עילה לראות התפטרות כפיטורים?
תודה רבה!
דמי נסיעות והבראה שלא שולמו
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי אישה במהלך טיפולי פוריות
רציתי לדעת האם ניתן לפטר עובדת הנמצאת במהלך טיפולי פוריות עקב סגירת תקן?
מה הדין?
פיטורי אשה במהלך טיפולי פוריות
יש לבחון לעומק אך באופן עקרוני רק לאחר קבלת אישור משרד התמת לפיטורים כאשר משרד התמת יבחן האם לא ניתן למצוא לה תפקיד חלופי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פעולות לא חוקיות שמתבצעות בחברה ע"י בעל תפקיד
החשב שלא רוצה לאבד את עבודתו מבצע זאת אך מסביר לו שלא לא חוקי ואף הוציא לו אימייל בנושא.
המנכ"ל התעלם ובלי קשר לנ"ל עושה עוד כמה פעולות שהן לא ממש חוקיות אלא בתחום האפור.
פעולות אותן מבצע החשב בהוראת המנכ"ל.
אומנם החשב מבצע כל דבר בהוראתו שבאה לפעמים בע"פ ולפעמים בכתב אך מוציא לו אימייל או מזכר בנושא.
במידה והחברה תיכנס לפשיטת רגל או כל בעייה אחרת עם רשות המיסים או רשות אחרת האם יש לחשב איזה שהיא סיבה לדאוג?
ברור שאם יקרה משהו המנכ"ל יאשים אותו אך יש לו גיבוי של אימיילים ומזכרים ומה גם שהחשב לא לקח שום דבר לכיסו אלא רק המנכ"ל, מה גם שהוא עשה כל דבר בהוראתו.
אשמח לחוות דעתך
פעולות לא חוקיות ע"י בעל תפקיד
בוודאי שיש לחשב במה לדאוג שכן החשב הוא זה שמבצע את העבירה. החשב צריך להודיע חד משמעית כי הוא לא מסכים לבצע משימות שהן עבירה על החוק וככל ויידרש לכך ויפוטר בגלל שסירב לעשות אלה ניתן לבחון עילת תביעה בהתאם.
בנוסף באם יש שותפים נוספים כדאי לפנות אף אליהם בתלונה בנושא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף מאוד – חשוב – מענה בהקדם
הפרשה להבראה ופנסיה
ככל ואין הוראה אחרת בהסכם קיבוצי החל על מקום העבודה המעסיק לא מחויב מכח החוק להפריש בעבור דמי הבראה וביטוח פנסיוני במשך תקופה זו אם כי ישנן פסיקות שקבעו כי באם העובד נפגע מכוח הפסקה זו במשך הזמן שעוד לא התנתקו יחסי עובד מעביד אז יש להמשיך ולהפריש לו לקופה הפנסיונית על מנת שיישאר רצף אך לשם כך יש לבחון את הקופה הספציפית והאם אין רצף מכוחה בזמן בו את מקבלת את התגמולים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לתשלום שכר בחודשי הקיץ מאבטח מוסדות חינוך
זכאות לתשלום שכר בקיץ
על פניו נראה כי אכן אתה צודק אך על מנת לענות יש לבחון את הסכם העסקתך וכן את תלושי השכר וההסכמים החלים על מקום עבודתך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחיקת ימי חופשה לעובד
תודה רבה!
ציפי
מחיקת ימי חופשה לעובד
יש לבחון האם המעסיק הודיע לכם בהסכם העסקה או בדרך אחרת על סירובו לצבירת ימים. בכל מקרה יש לבחון גם מדוע המחיקה נעשתה כעת ולא בסיום השנה וכן האם תלוש השכר מציין את יתרת ימי החופשה כנדרש.
כן יש לבחון האם המעסיק אפשר לך לצאת לחופשה או שאת ביקשת לצאת לחופשה והוא סרב ואז הוא לא יוכל למחוק ימים אלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי מנקה בניין
יש לנו מנקה בבניין כבר תקופה של 5 שנים , כבר תקופה של שנה וחצי ואולי יותר הוא מגיע מתי שבא לו הוא צריך להיות 2 בשבוע מגיע פעם אחת בשבוע כמעט כל חודש מחסיר 2 או שלוש פעמיים , הדיירים אדישים ואף לא שמים לב להעדרויות וועד הבית מגבה אותו או בשקרים או בהאשמה שאני חצופה שמעירה על כזה דבר שמעתי שיחה בינהם "תגיד לי למה אתה לא בא שאני אדע מה לענות לה " האם במצב כזה נכון להודיע למנקה ואו לועד שהפעמים שהנ"ל לא מגיע ינוקה מהפיצויים שמגיעים לו בעתיד ...? , אציין רק שאין איתו חוזה אלה הסכם בע"פ ,ובנוסף הועד מתנהל שלא כדין בלשון המעטה אך לא הלאה כי לא הפורום המתאים . אודה לכם אם תייעצו לי מה לעשות תודה מראש
תשלום למנקה בנין
מי שיכול להציב תנאים למנקה זה הוועד - אבל לא ניתן לפגוע לו בפיצוים.
אם הוא לא מגיע ולא מבצע את עבודתו ניתן לזמן אותו לשימוע כדין ולהתריע בפניו ובאם ממשיך כך אז לפטר אותו.
ככל ולטעמך יש בעיות בהתנהלות אז זכאית לבקש לכנס אסיפת דיירים או לפעול כנדרש לשם החלפתו אך אין קשר בין כך לבין פיצוים למנקה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
הרעת תנאים
מכיון שבגין כל השנים לאחר נמכן משולמות שעות נוספות קשה לי לראות כי זה יוכר כהרעת תנאים בגין תקופה ישנה בייחוד כאשר יש עליה מחלוקת. אתה זכאי לדוח שעות אבל זה לא עילה להתפטרות בדין מפוטר כיום בגין מה שהיה אז- אתה יכול להגיש תביעה במקביל להמשך העבודה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה – שישי שבת
אני עובדת שכירה בשכר חודשי, ימים ראשון עד חמישי.
כאשר אני מביאה אישור מחלה על תקופה הכוללת את שישי שבת, המעסיק משלם לי רק עבור הימים שהינם ימי עבודה, ולא על שישי ושבת.
האם זה חוקי?
תודה
ימי מחלה
מצד שני לצורך הותק של הימים יש לקחת אותך בחשבון דהיינו אם היית חולה חמישי עד ראשון יום ראשון הווא היום הרביעי של המחלה ויש לשלם עליו שווי יום מלא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המעביד מסרב להמציא אישור לביטוח לאומי
לפני כחודש פוטרתי מעבודה, נרשמתי בלשכת העבודה והיגשתי בקשה לדמי אבטלה.
הבקשה אושרה, אך יחד עם זה קיבלתי מכתב מביטוח לאומי עם נוסח: "לצורך עידכון בסיס החישוב אליך להמציא אישור המעסיק המציין לאיזה תקופה שולמו הפרשי שכר בחודר 4/17 בס"כ 1000 ש"ח"
העברתי את הבקשה למעביד אך הוא סירב להמציא אישור הנ"ל.
האם זו עבירה על החוק כולשהו?
תודה,
שלמה
פנה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
פיטורים
יש לבחון את המסמכים לרבות מכתב הזימון והפרוטוקול ומכתב הפיטורים על מנת לענות לעומק ולראות מה והאם כדאי לפעול
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פיצויים בעת התפטרות
תשלום פיצוים למתפטר
ככל וההתפטרות היא לא בגין נסיבה מזכה - דהיינו התפטרות בדין מפוטר בהתאם להוראות החוק אז את זכאית לקבל את החלק שהופרש לזכותך בקופת הפיצויים בהתאם לצו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק כאשר המעסיק לא חייב בהשלמה לפיצוים מלאים.
כדאי לציין כי האחוז של הפיצוים היום בהתאם לצו ההרחבה מהווה כ- 2/3 מפיצויים מלאים כך שככל ואת לא עובדת שם שנים רבות ההפסד הוא לא גבוה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ריבית שנפסקת בבית דין לעבודה
באתר החשב הכללי ישנם כל מיני סוגי ריבית ורציתי לדעת איזו מהן נפסקת בבית דין לעבודה
פנה לפורום בתי משפט
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בלילה
איסור העסקת עובד בלילה
אכן, החוק מחייב אותך באותה מידה בה הוא מחייב את שאר המעסיקים.
יחד עם זאת, באפשרותך לפנות לקבלת אישור משר הכלכלה להתיר סטייה מההוראה הזו. אישור כזה יתקבל אם סדרי העבודה, או תפקידו או טובתו של העובד מחייבים או מצדיקים זאת.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
איך מחושבת ספירת ימי המחלה?
באישור המחלה צריך להיות כתוב מאיזה יום עד איזה יום הוא ניתן ובכמה ימים בסה"כ מדובר.
אינך יכולה ליהנות משני העולמות.
אם עבדת רוב היום, הוא יחשב כיום עבודה והיום למחרת ייחשב כיום הראשון להיעדרות.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה לפנסיה
האם עליי לשלם להם את הסכום המבוקש?
המעסיק מבקש השבת ההפרשה לפנסיה, מה עושים?
אם הגעת למקום העבודה בלי קופה פעילה, המעסיק היה חייב להפריש לך בתום 6 חודשי עבודה.
אם הופרשו לך בטעות כספים בסיום עבודתך ולא היית זכאי להם, נראה כי עליך להשיבם.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בהתפטרות
התפטרתי. אוכל לדרוש פיצויים?
על פי חוק, התפטרות שלא בנסיבות שמזכות בפיצויים - לא מזכה בפיצויים מלאים אלא רק בסכום שנצבר לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.
יחד עם זאת, את תמיד יכולה לפנות למעסיק ולנסות להגיע להסכמה בדבר תשלום פיצויים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאים
תשלום חלקי על חניה מהווה הרעת תנאים מוחשית?
המעסיק לא מחוייב בתשלום על חנייה. אך נראה שכן באים לקראתך ומוכנים לשלם לך חלקית.
לכן, גם אם מדובר בהרעת תנאים, היא אינה מוחשית.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערעור בבית דין ארצי בירושלים
פנה לפורום בתי משפט
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בגיל פרישה
אבקש לדעת מהם זכויותי החוקיות במידה ואני מתפטרת ממקום עבודתי ויוצאת לפנסיה.
האם מגיעים לי פיצויים? פדיון ימי חופש? ואיזה עוד זכויות ?
בתודה רבה
הגעתי לגיל פרישה, אני זכאית לפיצויים אם אתפטר?
אכן, התפטרות בגיל פרישה מזכה בפיצויי פיטורים.
אם נותרו לך ימי חופשה צבורים את זכאית לפדיונם. בנוסף, את זכאית לתשלום דמי הבראה אם לא שולמו לך.
ייתכן שתהיי זכאית לזכויות נוספות בהתאם להסכם העסקתך/הסכמים קיבוציים רלוונטיים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקת מנקה חדר מדרגות ועד בית
כיצד מעסיקים מנקה ללא יחסי עובד-מעסיק?
החתמה על הסכם עבודה/תצהיר לא בהכרח תוביל לאי קיומם של יחסי עובד-מעסיק.
שאלת קיומם של יחסי עובד-מעסיק נבחנת בהתאם לנסיבות העבודה הספציפיות כפי שנקבעו בפסיקה.
בין היתר תיבחן שאלת כוונת הצדדים, אופן התשלום, פיקוח, השתלבות ועוד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף מאוד – חשוב – מענה בהקדם
אני לא עובדת - נמצאת במחלה, מקבלת קצבה מביטוח לאומי כולל שירותים מיוחדים לתקופה של שנה, היכן שאני עובדת או עבדתי (לא סיימתי לעבוד שם) היו מפרישים קרן פנסיה ובית הבראה, האם בזמן אני מקבלת קצבה מביטוח לאומי, האם המעסיק מחויב להפריש לקרן הפנסיה ובית הבראה ??? (בית הבראה האם גם זה נדרש?)
בדקתי דרך חברת הביטוח נאמר כי היות ואני במחלה אבל עדיין עובדת שם, רק המעסיק יכול להפריש לקרן הפנסיה ואני לא יכולה להפריש אלא אם כן זה באופן פרטי.
אני מאוד אודה אם אפשר לקבל מענה בקדם, זה מאוד חשוב ויעזור, תודה רבה.
תוספת
אודה לתשובה, זה מאוד חשוב.
פנסיה חובה
קיבלתי הסכם ממעסיק שבס׳ מסויים רשום:
״ככל שהמשרד יצטרך לשלם בעבור העובדת תשלום עבור קופת גמל ו/או קרן פיצויים, תשלום זה ינוכה ממשכורתה נטו״
אני קראתי שעובד מפריש 6% מעסיק 12.5 שמתחלק חצי תגמולים וחצי פיצויים.
האם הסעיף האמור לעיל נכון ותקין טרם אחתום.
תודה ,
נטלי
פנסיה חובה
יש לבחון את כל ההסכם כדי לענות וכן לא ברור למה הכוונה ממשכורתה נטו אבל אכן הניסוח לא תקין- המעסיק מחויב בהפרשה לקופת הפיצוים ולקרן פנסיה 12.5 % חלק העובד הוא 6% ורק חלק זה צריך להיות מנוכה משכר העובד
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
השבוע הודעתי למעביד שלי שאני עוזבת כי מצאתי מקום חדש. אני יודעת שאני מחוייבת לתת חודש קלנדרי. האם מספיק לאמר לו בעל פה או גם בכתב? כמו כן מה מגיע לי ממנו אם אני מתפטרת?
התפטרות
ראשית יש להודיע למעסיק בכתב על מנת שיהיה תיעוד למועד ההודעה
מגיע לך שחרור של הקופות על שמך וככל ויש לזכותך ימי חופשה אז תשלום פדיון ימי חופשה ותשלום דמי הבראה יחסי ככל ולא שולמו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביצוע פסק דין
תוך כמה זמן חייב להתבצע פסק דין של בין דין לעבודה שפסק לטובת הנתבע פיצויים ופנסיה,הפסק דין ניתן באוגוסט 2016 וטרם בוצע? מה ניתן לעשות?
תודה רבה
להגישו לביצוע בהוצאה לפועל פנה לפורום הוצאה לפועל
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






