פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שאלה דחופה

נועה 04/02/25
הגשתי ללא עורך דין תביעה בביהד לעבודה כנגד קרן פנסיה תביעה בעניינים כספיים, בתצהירי אבקש שביהד ימנה מומחה שיחשב את הנדרש בחוות דעת. למשל יחשב הפרשי קצבת נכות ועוד
שואלת:
האם עליי לצרף לתצהירי את כל הדוחות, והמסמכים וכולי שבהם המומחה שימונה ישתמש כדי לחשב ולהכין את חוות הדעת?
או שאין צורך שאצרפם לתצהירי, ועל המומחה שימונה לצרפם לחוות דעתו, מבלי שהם יצורפו לתצהירי?
תודה

צירוף מסמכים בהליך משפטי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/02/25

ככלל יש לצרף את מלוא המסמכים הרלבנטיים. במידה ואלו משמשים בסיס לחו"ד מומחה, יש לבדוק מול המומחה האם בדעתו לצרפם

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק החליט על דעת עצמו להגדיל קיזוז דק׳ ההפסקה בניגוד לחוזה עבודה.

אדם 04/02/25
שלום רב,
 
אני עובד בחברה מסויימת כבר מספר רב של שנים, עד היום היה יורד לי סך מסוים מזמני ההפסקה, וכך היה מאז שהתחלתי לעבוד ועד היום.
 
בחוזה עבודה שלי גם כתוב בדיוק כמה דק׳ הפסקה צריכות לרדת לי, והמעסיק החליט על דעת עצמו תוך הפרה גמורה של החוזה עבודה להכפיל את זמן ההפסקה שיורד לי מבלי לעדכן אותי - וגיליתי את זה רק על ידי כך שעברתי על דוח השעות שלי לחודש שעבר (עד לחודש שעבר הכל היה תקין).
 
דיווחתי על כך לחשבת שכר וציינתי במפורש גם את הסעיף שבו רשום לי בחוזה כמה דק׳ צריכות לרדת, וביקשתי לתקן זאת, מאחר וגם בדוח שעות של החודש הנוכחי מופיע לי ירידה של יותר דק׳ על הפסקה ממה שרשום לי במפורש בחוזה מול המעסיק.
 
טרם קיבלתי התייחסות בנידון, ובדוח שעות של החודש הנוכחי, נראה כי המעסיק ממשיך לנקות לי כמות כפולה על הפסקה בניגוד לחוזה עבודה.
 
מאחר ואני עובד שעתי, מדובר בפגיעה ישירה בשכר שלי, בכך של דקה שיורדת לי שלא כדין פוגעת בשכר הסופי שלי.
 
באם המעסיק לא יתקן זאת, על אף שהודעתי על כך עוד בתחילת החודש, אשמח לדעת מה הכלים שיעבדו לרשותי, כי כמובן יהיה מדובר בהלנת שכר

קיזוז זמן הפסקה משכר

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/02/25

הפסקה הינה על חשבון העובד ולכן השאלה אינה רק מה מצוין בהסכם אלא כמה זמן הפסקה נוצל בפועל.

במידה והקיזוז אינו תואם את הסכם העבודה או את זמן ההיעדרות בפועל - ניתן לפנות למעסיק בדרישה להשיב את הקיזוז וכן לבחון היתכנות של הליך משפטי אם כי ההמלצה היא לבדוק מה הביא לשינוי בהתנהלות המעסיק בטרם נקיטה בצעדים משפטיים כלשהם.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת עובד ללא שכר (מרצון העובד🤔)

חנן 04/02/25
שלום יש לי חבר במקום העבודה אדם עם מגבלה שהתנדב מרצון לעבוד בחנות אוכל שעובד 8-10 שעות אבל עדיין המעסיק העצמאי, לא מעסיק אותו בשכר כאילו ככה נותן לו ארוחת צהריים בתמורה זה חוקי ?

העסקת עובד ללא שכר

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 04/02/25

שלום.

חוק הגנת השכר הוא קוגנטי. לכן חל איסור על העסקה ללא תשלום שכר מינימום (לכל הפחות).

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק מבקש החזר על ימי חופש

אילן 04/02/25
עבדתי כשנתיים בביטוח , בנובמבר עזבתי את העבודה , כי אני סטודנט , לאחר חודש פנה עלי המעביד וטען ששילם לי כסף על היעדרות מהעבודה , ונגמרו לי ימי החופשה.
הוא דורש שאחזיר את הכסף או שיעבור למחלקה המשפטית.
האם אני מחוייב להחזיר?

דרישת מעסיק להחזר בגין ימי חופשה שנוצלו מעבר למכסה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/02/25

ככלל אין לעובד זכאות לתשלום בגין ימי היעדרות מעבר למכסת ימי החופש. במידה ובוצע תשלום ביתר, גם אם בטעות, הרי בנסיבות מסוימות עשוי העובד להיות מחויב בהחזר התשלום. הואיל והדבר תלוי גם בהסכם העבודה, גם בהתנהלות הצדדים ובמועד בו נוצלו ימי החופשה ביתר, האם המעסיק נמנע מלחייב כל עוד יכול היה וכיו"ב, יש קושי להתייחס לסיכוי הליך משפטי כאמור ככל שיינקט על ידי המעסיק וזאת בהעדר נתונים מספקים ומסמכים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זכאי לפיצוי מאת המעסיק

גיל 03/02/25
שלום רב, היום הודיע לי המעסיק שעקב צמצומים בחברה אני נדרש לרדת לחצי משרה או שאפוטר. אין לי חוזה העסקה חתום מול המעסיק. שאלתי היא האם אני זכאי לפיצויי פיטורים בנוסף לפיצוי שנצבר עבורי בקרן הפנסיה מאחר ואיני חתום על הסכמה לסעיף 14 שפוטר את המעסיק מפיצוי במקרה פיטורים מאחר והוא משלם לקרן פיצויים? איך צריך להתנהל מולו במקרה כזה?

האם זכאי לפיצוי מאת המעסיק

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 06/02/25

שלום.

ככל שהמעסיק יחליט לפטר אותך, אתה זכאי לתשלום פיצויי פיטורים.

ככל שלא הופרש לך לפי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים אתה זכאי להשלמת פיצויי פיטורים מהמעסיק.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת להתפטרות-לפי החוק או חוזה?

אנדריי 03/02/25
שלום רב
אני עובד שנתיים בחברה והתפטרתי,הודעתי למעסיק על התפטרות, ציינתי בפניו שאני חייב חודש ימי עבודה כהודעה מוקדמת, לפני ששלחתי את המכתב, המנהל קרא לי והראה שלפי חוזה ההעסקה שלי,אני חייב 60 ימי הודעה מוקדמת.
לאחר מכן הוא ביקש שאציין זאת במכתב ההתפטרות ולכן רשמתי שבמכתב אני אסיים את העבודה בעוד חודשיים.
האם זה תקין? מה קובע החוק ?מצד אחד, לפי מידע ברשת אני חייב לתת חודש ימים גם אם בחוזה מצוינת תקופה ארוכה יותר, או שבאמת החוזה קובע?
במידה ואני חייב רק חודש, האם ישנה אפשרות לשנות את מועד סיום ההעסקה לפני? מהסיבה שכבר הגשתי את מכתב ההתפטרות.
יכול להיות שהמעסיק הטעה אותי בכוונה?

הודעה מוקדמת להתפטרות-לפי החוק או חוזה?

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 03/02/25

שלום.

תקופת ההודעה המוקדמת בה הינך מחוייב היא רק בהתאם לקבוע בחוק הודעה מוקדמת.

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

אריה 03/02/25
עבדתי שנתיים כמנהל סופר
פיטרו אותי ואמרו לי שאת ההודעה מוקדמת אעשה בבית וישלמו לי.
אך את הרכב שקיבלתי מהחברה הם מבקשים שאחזיר.
השאלה אם אני חייב להחזיר

החזרת רכב בסיום העסקה

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 03/02/25

שלום.

למעשה מדובר בתשלום חלף הודעה מוקדמת. נדרש לבחון את נוסח מכתב הפיטורים שנמסר לך. ככל שיחסי העבודה הסתיימו המעסיק רשאי לדרוש את השבת הרכב.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיווח שעות

רווית ליאור 03/02/25
היי, אני עובדת בעמותה, אמרו לי לדווח על השעות שלי בסוף כל חודש אבל כשנכנסתי הייתה תקלה באתר במשך יומיים כך שלא ניתן היה למלא. הם לא שילמו לי באותו חודש בטענה שלא מילאתי שעות. אני יכולה לתבוע אותם על הלנת שכר?

הלנת שכר

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 03/02/25

שלום.

ככל שיש לך תיעוד שעבדת באותם ימים המעסיק מחוייב לשלם לך את מלא השכר עבור עבודתך. אי תשלום שכר עבודה מהווה הלנת שכר.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צמצום שעות בהריון

טליה כהן 02/02/25
שלום רב!
אני עובדת עירייה ויש לי תקן של 30 ש"ש.
בתחילת שנת הלימודים העבירו אותי לבית ספר אחר, והתחייבו לי ל 30 ש"ש.
בפועל לא הצליחו למצוא לי את השעות, אבל שלמו לי את מלוא השכר מס' חודשים כמו 30 ש"ש.
(אציין שכבר היה לי מקרה כזה בעירייה מספר פעמים, ותמיד שלמו לי על כל השעות).
בחודש הקודם לפתע הורידו לי סכון ניכר וכששאלתי על מה אמרו לי שאין לי מספיק שעות עבודה.
רציתי לדעת אם זה חוקי או שזה נקרא פגיעה בשכר בהריון
תודה רבה!

שינוי תנאי העסקה בהריון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 25/02/25

טליה שלום,

במידה ושולם לך שכר מלא במשך מספר חודשים הרי ששינוי כעת מהווה הרעה בתנאי העסקתך דבר שהוא אסור בטח שאת בהריון.

אני מציעה לפנות אליהם ולדרוש שיתקנו את ההתנהלות בהקדם במידה ולא תצליחי תפני לליווי עו"ד.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טיפול בילד

שרה 02/02/25
שלום רב ,
ברצוני לדעת מהם התנאים הנדרשים כדי לקבל פיצוי על עזיבת עבודה בגין טיפול בילד
אני בחופשת לידה לא רוצה להמשיך בעבודתי זה רחוק מידי הנסיעות ,
בתאורתי יש משרד גם קרוב לבית אך שם יידרשו ממני לעבוד גם בערב מה שבפועל כרגע לא מחייבים אותי אך קיים בחוזה
רציתי לשאול האם עלי לדרוש קודם שיעבירו אותי עיר ויורידו את שעות הערב או אני יכולה להתפטר כבר מראש?
האם אני זכאית לפיצויים , אם כן כמה ? אני עובדת כמעט שנתיים
תודה רבה

התפטרות לצורך טיפול בילד לאחר לידה

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 03/02/25

שלום.

בהתאם לחוק עובדת רשאית להתפטר בדין מפוטר לצורך גידול וטיפול בילד וזאת בתוך עד 9 חודשים מיום הלידה. במקרה כזה העובדת זכאית לפיצויי פיטורים מלאים.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צמצום שכר בהריון

שירה 02/02/25
שלום רב.
אני עובדת לפי תקן של 30 ש"ש.
בתחילת שנת הלימודים אמרו לי שידאגו לי לשעות האלו, אך בפועל לא הצליחו כבר כמה חודשים, בכל התקופה הזאת שלמו לי משכורת לפי 30 ש"ש. למרות שעבדתי פחות.
בחודש האחרון הודיע לי המעסיק כי הוא לא משלם לי ע"ז יותר ורק על השעות שאעבוד בפועל הוא ישלם לי.
הודעתי לו שאני בהריון והוא אמר שאינו מחוייב לתת לי ע"ז.
אציין שכבר קרה כמה פעמים בעבר שלמרות שלא היה להם מספיק שעות הם שלמו לי משכורת מלאה לפי התקן שלי.
תודה רבה

פגיעה או שינוי תנאי העסקה בהריון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 25/02/25

שירה שלום,

במידה ושולם לך שכר מלא במשך מספר חודשים הרי ששינוי כעת מהווה הרעה בתנאי העסקתך דבר שהוא אסור בטח שאת בהריון.

אני מציעה לפנות אליהם ולדרוש שיתקנו את ההתנהלות בהקדם במידה ולא תצליחי תפני לליווי עו"ד.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה

אני 30/01/25
שלום
עובד בחברה למעלה מעשור.באחרונה היו שינויים ארגוניים שיש לזה זיקה אליי.אני מאוד לא מרוצה ונמצא בסערת רגשות
אילו סנקציות יופעלו נגדי אם אני עוזב את העבודה על המקום?
חתום על סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין
חוץ מקנס בגובה שכר ,מה עוד יכול לקרות לי?
אודה למענה.

מעוניין להתפטר

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 01/02/25

שלום.

ככל ואינך מעוניין להמשיך בעבודתך, אתה רשאי להודיע על התפטרות תוך מתן הודעה מוקדמת בהתאם לחוק.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כשאין עוד מייצג האחריות למשלוח כתבים היא על בת הדין

נועה 30/01/25
אני התובעת בבית הדין לעבודה, בית הדין הורה לי לשלוח עותק מכתבי טענות שלי לנתבע, ברצוני להפנות את בית הדין לתקנה לפיה כשאין עו"ד מייצג אז בית הדין הוא זה שאמור לשלוח עותק לצד השני ולא אני, אודה להפניה בהתאם על סמך מה ביכולתי לטעון זאת תודה רבה

שליחת מסמכים כשאין ייצוג

עו"ד נטלי אבני מנהלת 25/02/25

נועה שלום,

בית הדין שולח לשני הצדדים את המסמכים אולם במידה והנתבע לא יגיש כתב הגנה ותרצי לבקש פסק דין בהעדר כתב הגנה תצטרכי להוכיח שהנתבע קיבל את כתב התביעה.

אישור על קבלת התביעה יתפוס רק אם תצרפי לתיק אישור של שליח עם תצהיר שמעיד על כך שמסר את התביעה.

לכן את צריכה לשלוח את התביעה עם שליח עם אישור מסירה ואת זה בית הדין לא עושה.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר

עובד עובד 30/01/25
שלום
אני עובד בחברה יותר מעשור.
משכורת חודשית קבועה. העלאות שקיבלתי רק מחוסר ברירה של המעסיק ואי רצון מופגן.
עכשיו נודע לי שמחפשים עובד חדש למחלקה בשכר שגבוה ב50% יותר מעובד ותיק.
מה ניתן לעשות?
אם המעסיק אומר לי לא רוצה לתת לך,תלך אם אתה רוצה
אין מדובר בעבודה מקצועית ,עם תואר או עבודה שדורשת אוניברסיטה
אודה למענה.

לא מרוצה מהשכר

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 01/02/25

שלום,

ככל ואינך שבע רצון מהשכר שמשולם לך אתה רשאי להתפטר תוך מתן הודעה מוקדמת. יצוין כי במידה שאתה לא חתום על סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים, יש השלכות להתפטרות על תשלום השלמת פיצויי פיטורים. לכן במקרה הזה צריך לבחון את הנושא ולהתייחס לכך בהודעת ההתפטרות.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לפיצויים

שרי 29/01/25
עובדת 30 שנה ברציפות בחברה , רוצה לסיים את עבודתי בחברה
המעסיק מפריש לביטוח הפנסיוני פיצויים בגובה 8.33%
על פי הסכם העבודה - בכל מקרה של סיום עבודה - פיטורים או התפטרות - ישוחררו לעובד מלוא הכספים שנצברו לטובתו אצל המבטחת הפנסיונית ( קרן ופירות,הפרשות עובד והפרשות מעסיק).
האם בהתפטרות מרצוני הפיצויים יהיו שווי ערך לחודש שכר על כל שנת עבודה? כי כרגע גובה הפיצויים המופיעים בדוח הפנסיוני לא תואמים לזה
 
תודה

הפרשה בהתאם לסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 01/02/25

שלום,

במידה והמעסיק הפריש עבורך מידי חודש 8.33% מתחילת עבודתך, מלא הפיצויים נמצאים בקופה והמעסיק לא מחוייב בהשלמה.

במידה ולא הופרש עבורך בשיעור 8.33% לאורך כל תקופת עבודתך, אזיי יש לערוך חישוב מדוייק של פיצויי הפיטורים בחלוקה לתקופות.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקה בשבת

איגור 28/01/25
שלום רב,
אני עובד בחברת הייטק.
באמצע יום רביעי מסרו לי מכתב זימון לשימוע ליום ראשון. באותו יום רביעי עבדתי מהמשרד ולא יכולתי להתכונן לשימוע. ביום חמישי עבדתי מהבית ובסביבות 14:00-15:00 הבנתי שלא אספיק לרכז , לערוך ולהכין כל מה שהיה לי להציג (התכתבויות, הקלטות וכו'). שלחתי מייל וביקשתי לדחות ליום-יומיים כי אחרת איאלץ להתעסק בזה בשישי-שבת. סירבו לדחות, אז עסקתי בזה שישי-שבת ואף ראשון עד 3 בלילה. כשבאתי לשימוע שאלתי מה הייתה בעייה לדחות ליום יומיים ואז אמרו שבאותן נסיבות היה נראה להם שיש לי מספיק זמן להתכונן.
במהלך 4-5 שנים שאני עובד אצל מעסיק הזה עבדתי 2-3 פעמים בימי שישי ולעולם לא עבדתי ולא התבקשתי לעבוד בשבתות (אני לא חובש כיפה אך יש לי זיקה לדעת).
איך בית משפט מקבל התנהגות כזאת?
האם זה נורמאלי, או שזה לא בסדר אבל לא נורא/כשר אבל מסריח, או שזה יכול להתקבל כפגיעה ברגשות דתיים של העובד או איכשהו אחרת?
תודה מראש

האם מעסיק חייב להסכים לדחות לעובד את שיחת השימוע

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 28/01/25

שלום.

מעסיק צריך לאפשר לעובד זמן סביר להיערך לשיחת שימוע.

שימוע הוא הליך שנועד להתקיים בתום לב ובנפש חפצה.

על כן, ככל ונדרש לעובד זמן סביר נוסף בכדי להתכונן לשימוע או בכדי לגשת לייעוץ משפטי, על המעסיק להיעתר לכך ולאפשר לעובד זמן סביר להתכונן לשימוע.

הדבר גם תלוי בעילות ובסיבות שנרשמו בהזמנה לשימוע ובמורכבותן.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיווח שעות נוכחות סוכני שטח

שני 28/01/25
שלום,
יש לי סוכני מכירות שטח שחתומים בחוזים חודשיים (ללא שנ"ג), אך הם כן מבצעים שעות נוספות כי עובדים בעיקר על עמלות.
האם יש היתר בחוק עבור סוכני שטח לדווח בנוכחות רק כניסה? או שעליהם לדווח גם כניסה וגם יציאה?
במידה ומחובים לדווח גם וגם, האם תקין שלא קיים לכם רכיב שנ"ג בתלוש השכר?

האם סוכני שטח מחוייבים לדווח נוכחות

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 28/01/25

שלום.

ישנה חובה לדווח נוכחות הן בהתחלת יום עבודה והן בסיום יום עבודה.

ככל שעובדים שעות נוספות יש חובה לשלם שכר עבור העבודה בשעות נוספות.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר מחברה לחברה עם אותו מעסיק

משה 27/01/25
אני עובד בחברה כ 15 שנים המעסיק מנהל 2 חברות במקביל .המעסיק הודיע לי שהוא רוצה להעביר אותי לחברה השנייה הוא אמר שימשיך לשלם לי את כל הזכויות שיש לי בחברה הראשונה.
שאלתי איזה מכתב אני צריך לדרוש מהמעסיק בכדי שלא אפגע והפיצויים שלי יעברו מהחברה הראשונה לחברה השנייה עם כל הזכויות שצברתי

מעבר בין חברות עם אותו מעסיק

עו"ד נטלי אבני מנהלת 27/01/25

תוודא שבתלוש הראשון בחברה החדשה שומרים לך על כל הזכויות כגון וותק, ימי מחלה וחופשה שצברת ותוודא שתאריך תחילת עבודה נשאר כפי שהיה בחברה הנוכחית

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם קיימים הרבה מעסיקים אשר לא נותנים את כל הזכויות לעובדים? מדוע זאת?

בוגר אוניברסיטה 27/01/25
אני רוצה להתכונן

בהחלט יש לכן יש לנו עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 27/01/25

 

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צילומי מסך של התכתבויות פרטיות להנהלה

רביע 26/01/25
עמיתים בעבודה שלחו צילומי מסך של התכתבויות פרטיות להנהלה מה שגרם להשעיה מעבודה ופיטורים
 
שלום רב,
אני עובד מינהל כבר 3 שנים עוד מעט הייתי אמור לקבל קביעות.
היה אירוע מיום 9/1 עם מורה שהעבירה למנהל הודעה ששלחתי לה אבל הודעה סך הכל מכובדת ומקצועית נזף בי על כך אני ליד המשרד שלי ובאה לעברי שאלתי אותה מדוע העבירה את ההודעה למנהל אז פתאום צעקה למנהל מרחוק "תסתכל בלייף אני אביא לו משטרה" הייתי בהלם מההתנהגות של המורה כלפיי השמיצה אותי בפומבי מול המון אנשים בחצר למרות שלא עשיתי משהו רע. המנהל לא זימן אותי לשיחה לחקירת האירוע בצורה נכונה הלכתי הביתה פתאום קיבלתי הודעה מהמנהל על השעיה מעבודה עד השימוע בגלל אלימות מילולית והשעו את האימייל שלי והוציאו אותי מקבוצת הואטסאפ של עובדי המינהל.
 
נדהמתי שקיבלתי מכתב שימוע שכולל צילומי מסך של התכתבויות פרטיות ביני לבין עמיתים בעבודה שבהם הבעתי ביקורת לגיטימית על שעות עבודה ויחס לא בסדר כלפיי במקום העבודה.
בסוף פיטרו אותי מעבודה.
האנשים האלה גרמו לי נזק נפשי גדול ובגללם איבדתי את העבודה שלי, האם מה שהם עשו חוקי לשלוח צילומי מסך של התכתבויות פרטיות שלי מטלפונים פרטיים להנהלה ?
תודה.

הגנת הפרטיות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 27/01/25

אם אתה שולח הודעות לאדם אחר אתה לוקח סיכון שאותו אדם יעביר זאת לאנשים אחרים.

זה חוקי בהחלט להעביר צילומי מסך שהעברת לאדם מסוים לאדם אחר גם אם הוא בהנהלה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות זכאות לפיצויים.

נדב 26/01/25
אני עובד במפעל תעשייתי החל מ-6/2019. התקבלתי למפעל בפתח תקווה -בעיר בה אני גר. ב-5/23 המפעל העתיק את עצמו לקרית גת. מזה שנה ו8 חודשים אני עובד בקרית גת, יש הסעות והמרחק בין הבית למקום עבודה הינו כ- 100 קילומטר. ברצוני לסיים את העבודה (לאחר 5 שנות עבודה סה"כ ). האם אני זכאי לפיצויי פיטיורים מלאים?

שינוי מיקום המפעל

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 26/01/25

שלום,

בהתאם לנתונים שרשמת היות והמשכת לעבוד משך תקופה ארוכה לאחר שינוי מיקום המפעל, נראה שהייתה קיימת מצדך הסכמה בהתנהגות. לכן, בהתאם לנצונים שכתבת, לא תוכל להתפטר בדין מפוטר בעילה זו.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום הפיטורים בפועל

אייל רווה 26/01/25
שלום רב, מה נחשב יום הפיטורים מבחינת החוק ביום קבלת המכתב על הפסקת העבודה או ביום הפסקת העבודה בפועל? זה משנה לי כי קיבלתי מכתב הפסקת עבודה יום לפני המילואים כאשר הפסקת העבודה לאחר 30 יום היה בתוך המילואים, לכן אני שואל מה נחשב יום הפיטורים?

מתי מסתיימים יחסי עובד מעסיק? האם במועד מסירת מכתב הפיטורים?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 27/01/25

המענה לשאלה תלוי בהחלטת הפיטורים והאם אלו נכנסו לתוקף לאלתר, תוך תשלום חלף הודעה מוקדמת או שניתנה הודעה מוקדמת לפיטורים שרק לאחריה נכנסים הפיטורים לתוקף.

לעניין מילואים - ככל שניתנה הודעה מוקדמת לפיטורים, מניין ימי ההודעה המוקדמת לפיטורים נעצר בתחילת המילואים ומתחדש לאחר תום המילואים והתקופה המוגנת שלאחריהם, האמור בהנחה כי מדובר במילואים ליומיים רצופים לפחות.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי שעות עבודה

Simon 26/01/25
אני עובד שכיר ברשת חינוכית עבודה בין 8-4 ,המנהל שלי מצורך נקמה בעובדים מעוניין לשנות את שעות העבודה מ 12 בצהריים ועד השעה 8 בערב ..האם הדבר חוקי ?
לציין שאין הסכם עבודת צהריים ברשת שאני שייך אליה .

שינוי מסגרת יום העבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 27/01/25

לא ציינת מה תפקידך והאם ניתן לבצע את העבודה בשעות הצהריים.

כל החלטה לגבי שינוי מסגרת העבודה של העובד, צריך שתתקבל בתום לב ומשיקולים ענייניים. הטענה כי שינוי השעות לכלל העובדים נעשה משיקולי נקמה אינה ברורה וצריך שיהיה לה תוכן מסוים.

כך או כך, ככל שמסגרת ההסכם קצבה שעות מסוימות ומדובר בשינוי ביחס להסכם, ההחלטה טעונה שימוע ובנסיבות מסוימות תעמוד לעובד הזכות להתפטר בדין מפוטר. ככל שיהיה תימוכין לכך שמדובר בהחלטה משיקולים לא ענייניים, צריך יהיה לבחון אותם לגופם על מנת לראות מה הרקע להחלטה ואם יש בסיס לטענות או הליך כלשהו כנגד המעסיק.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי משמרות קבועות

גדי 26/01/25
שלום רב
עובד כ 3 שנים בחברת אבטחה בימים קבועים באופן רציףבסוף השבוע שישי ושבת.האם שינוי ימי המשמרותעל ידי החברה מהווה עילה להרעת תנאים וכתוצאה מכך יכול להיות נימוק לפיטורין של החברה
תודה

האם מעסיק רשאי לשנות ימי עבודה?

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 26/01/25

שלום,

שאלתך לא ברורה.

ככלל, מעסיק רשאי לשנות את ימי ושעות העבודה ובלבד שהשינוי נעשה לאור צורך אמיתי של המעסיק ונעשה בתום לב. אך יחד עם זאת, צריך לבדוק את הסכם העסקה עליו חתמת ואת תנאי העסקה הספיצפית שלך בכדי לתת תשובה מדוייקת לשאלתך.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופשה

אלונה 25/01/25
שלום רב, אני עבדתי בעמותה במשך שנה ו3 חודשים. בתאריך 19.12 קבלתי מכתב פיטורין וסיום העסקתי נקבע ל 30.1.25. החל ביום קבלת ההודעה המעביד לא דרש ממני לעבוד, ניתק אותי מעובדיי ולקח את הסמכויות אליו. אני ביקשתי לסיים רק שני פרוייקטים גדולים שהתחלתי. בפועל במכתב הפיטורין לא כתב שהוא מוותר על עבודתי, במציאות נותקתי לחלוטין מפעילות. נותרו לי 6 ימי חופשה, שכעת לקראת גמר חשבון הוא מסרב לפדות לי אותם. לטענתו בחוזה אני חתמתי על סעיף שמודיע לי שאין אפשרות לפידיון ימי חופשה בתום העסקה ושנית לטענתו הוא לא ויתר על עבודתי.
שתי שאלות: 1. האם הסעיף שאין אפשרות לפדות ימי חופשה הוא חוקי? 2. האם מותר לו לחפוף לי ימי חופשה אם ויתר על עבודתי בתקופת ההודעה המוקדמת שסוכמה ליותר מחודש?

האם מעסיק יכול לאסור פדיון חופשה

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 27/01/25

שלום.

על פניו נראה שהסעיף שאוסר על פדיון חופשה אינו חוקי.

לגבי חפיפה בהודעה מוקדמת אפשר לחפוף ימי חופשה ובלבד שבלפחות 14 יום מתוך ההודעה המוקדמת לא ינוצלו ימי חופשה.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן