פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויי פיטורין לאחר חודשיים וחצי עבודה – מעסיק לא הפריש פיצויים
עבדתי בחברה במשך חודשיים וחצי, ובסיום תקופת העבודה פוטרתי. במסגרת ההסכם שלי עם המעסיק, יש התחייבות להפריש פיצויי פיטורין לקופת הפנסיה לפי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין, אך המעסיק לא עשה זאת למרות שביקשתי ממנו מספר פעמים.
האם אני זכאי לקבל את פיצויי הפיטורין ישירות מהמעסיק במזומן, או שחייבים להפקיד את הכספים לקופת פנסיה? ואם אני זכאי לפיצויים במזומן, כיצד אני יכול לדרוש מהם את התשלום הזה?
תודה מראש על העזרה!
תשלום פיצויים לאחר חודשיים וחצי עבודה
הזכות לפיצויי פיטורים קמה לאחר שנת עבודה בלבד.
באשר להפרשה לביטוח פנסיוני הכוללת גם הפרשה לפיצויים - השאלה האם היתה הסכמה לביטוח כאמור מהיום הראשון, או שהזכות הינה מכח צו ההרחבה. במידה וההסכמות הן לביטוח בהתאם לצו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק - הזכות תקום מהיום הראשון רק לעובד שהגיע עם קופה פעילה ובחלוף 3 חודשי עבודה, כאשר העמדות בפסיקה היו חלוקות לגבי שאלת הזכאות כאמור לעובד שלא השלים 3 חודשי עבודה.
במידה ואכן היו הסכמות לתשלום מהיום הראשון, ניתן להגיע להסכם עם המעסיק לבצע את התשלום ישירות לידך אך סכומים אלו עשויים לשאת תשלומי מס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת כתב תביעה של עו"ד ללא ייצוג שלו
האם במידה ואני רוצה לייצג את עצמי בבית הדין לעבודה, אני יכול שכתב התביעה שיוגש יהיה ע"י עורך דין, אבל שהוא לא ייצג אותי בפועל?
תודה מראש על התשובה ועל הפורום בכלל
הגשת תביעה לביה"ד לעבודה
אין חובה להיות מיוצג על ידי עו"ד בביה"ד לעבודה. ככל שפנית לייעוץ משפטי יכול עו"ד לסייע בניסוח התביעה אך אין מקום כי יחתום על כתב התביעה ככל שאינו מייצג אותך בפועל והדבר יחייב קבלת ייפוי כח ממך.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה מרחוק
אני עובד בארגון מאוד גדול שמאפשר חיבור מרחוק ועבודה מהבית, מאז נכנסו הקלות מפיקוד העורף המעסיק מחייב אותי להגיע פיזית למשרד ,חשוב לצין שאני לא גר ככ קרוב למשרדים ואני חושש לצאת עקב המצב,אני אדם חרד מכל המצב ומטופל ,האם המעסיק יכול לחייב אותי להגיע או שאני יכול להציב עובדה ולהמשיך לעבוד מהבית?
אולי ניתן להתפטר כדין מפוטר? אולי יש פתרון אחר?
האם ניתן לסרב להגיע למקום העבודה בעת המלחמה?
בעת בה הותרה העסקה ממקום עבודה בו יש מרחב מוגן תקני, המעסיק יכול לדרוש התייצבות לעבודה ולהימנע מתשלום שכר לאותם עובדים שלא התייצבו לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה בעת מלחמה
במקום עבודתי אין מרחב מוגן תיקני, האם אני יכולה לסרב לחזור בטענה כי חניון תת קרקעי הוא לא מרחב מוגן?
עבודה ללא מרחב מוגן?
השאלה האם חניון תת קרקעי הוא מרחב מוגן תקני נתונה לפתחו של פיקוד העורף. חלק מהחניונים הוגדרו כתקניים ולכן יש לבחון את ההתייחסות למרחב המוגן הספציפי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר פיקטיבי בין חברות בת
סיום העסקה לצורך העברה לחברה בת
יש להבין תוכן ההסכם שבוצע איתך והרקע להעברה. ככל שבעתיד תרצה לטעון לרצף ושולמו פיצויים, הנטל עליך יהיה להוכיח כי מדובר בהעברה פיקטיבית בלבד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקום חיוני
שאלה בקשר למקום חיוני.
לפני 5 שנים בקורונה היינו חיוניים ועבדנו.
כעת במצב הקיים,המנכל אמר שאנחנו חיוניים וכולם צריכים לעבוד.
עשינו בדיקה קצרה לפי הח פ של החברה ולא רשום שאנחנו החברה ברשימת החיוניים.
מי צודק?
מקום עבודה חיוני
יש לבדוק מול המעסיק אם מדובר בעסק שיש שאושר כמפעל למתן שירותים קיומיים או חיוניים כאשר ישנם גם עסקים התומכים במתן שירותים כאמור ככל שמדובר ב"משק חיוני" - זה כולל, בנוסף למפעלים חיוניים מאושרים גם את יתר גורמי הייצור או השירותים החיוניים לאותו מאמץ קיומי ואלו רשאים לעבוד גם אם אינם מופיעים ברשימה. הנטל - על המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק מסרב למסור ראיות לפיטורים לא חוקיים
הוזמנתי לשימוע. במכתב זימון לשימוע היו שלוש טענות/סעיפים. בשימוע הצגתי את ההוכחות וראיות (קבצים שמתעדים אירועים - לפחות 20 קבצים). באמצע היום למחרת השימוע שלחו לי מייל שלא אתייצב לעבודה עד לקבלת החלטה ובסוף אותו (הייתי בבית) חסמו לי גישה למחשב. החליטו לפטר אותי ופיטרו אותי.
מכיוון שלא העתקתי את הקבצים ביקשתי מהם את הקבצים (לא היו שם סודות מסחריים אלא התכתבויות בדוא"ל וצ'ט של עבודה) ואמרתי שאני מתכוון להגיש תביעה על פיטירים לא חוקיים - תביעה שאמורה להתבסס על ראיות והוכחות שבקבצים. מסרבים למסור!
מה אפשר לעשות?
בברכה,
איך ניתן לחייב מעסיק למסור ראיות לפיטורים שלא כדין?
ניתן במסגרת הליך גילוי מסמכים לדרוש את גילוי המסמכים המדוברים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש מחלה
אני עובדת במשרד פרטי במשרה מלאה ורוצה לבדוק מה קורה עכשיו במבצע "עם כלביא" אם אני מגישה חופשת מחלה מה קורה עם התשלום כאשר במשרד החליט הבוס לאפשר לנו לעבוד רק 3 שעות דרך חיבור מהבית
מי משלם לי את ההפרש ? האם זה לא הרעת תנאים ? או האם הבוס צריך לשלם לי את כל היום כיום מחלה מלא ?
והאם בכלל חופש מחלה תופס במקרה כזה כיוון שהבוס טוען שאנחנו לא נחשבים למשרד חיוני ולכן הוא רוצה לצמצם שעות
בברכה,
העסקה בהיקף מופחת במהלך מבצע עם כלביא
האיסור על עבודה מהמשרדים נקבע במסגרת הנחיות פיקוד העורף כאשר אין כל חובה של המעסיק לאפשר עבודה מהבית, וכאשר הזכות לשכר בגין היעדרות בימים אלו תיגזר מהנחיות שיחולו על המשק ומהשאלה האם ייקבע מנגנון פיצוי לעובדים ולמעסיקים.
לכאורה ככל שיש ימי מחלה יש לשלם את השכר המלא רק לא ניתן יהיה להיעדר חלקית באותו יום על חשבון מחלה ולעבוד ביתר השעות שאישר המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המלצת רופא תעסוקתי
הנני בת 59, בשל מצב רפואי של 3 פריצות דיסק, שינויים ניווניים קשים והיצרות קשה של עמוד השדרה, ניתנה המלצה של רופא תעסוקתי לאפשר 2 ימי עבודה היברידית לסירוגין מהבית, כוח אדם אישר יום אחד בלבד, אציין שהנני משמשת בתפקיד ניהולי, בישיבה 8-9 שעות ביום, האם המלצת הרופא מחייבת, ומהן ההשלכות מול המעסיק?
עבודה מהבית לאור מצב רפואי
המעסיק אינו יכול לחייב אותך לעבוד בניגוד לאישור הרופא התעסוקתי, אך ככל שעבודתך אינה מאפשרת עבודה מהבית בהיקף עליו המליץ הרופא התעסוקתי, המשמעות יכולה להיות שהיעדרך מהעבודה ביום הנוסף יהיה על חשבון ימי מחלה.
הרבה בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות אחרי לידה חופשת מחלה ופיצויים
הערכתי את חופשת הלידה עד ה1/9 בגלל חוסר מטפלת לתינוק אלא אם אמצא סידור(מצאתי) רציתי לחזור ושמעתי שהעבודה עוברת למשרד חדש מרוחק (היו אמורים לעבור לקראת תחילת השנה הלועזית הוקדם לתחילת ספטמבר)שמצריך ממני תחבצ של 3 אוטובוסים לכל צד נסיעה של 3-4 שעות ביום לשני הכיוונים שזה הרעת תנאים בנוסף המחלה הכרונית קוליטיס בהחמרה ומרגישה שלא חזרתי לעצמי מהלידה הלחץ דם וכו' ,
נותר מצב שאני רוצה להתפטר בגלל הרעת התנאים וגם בשל גידול הילד יש לי כ30 ימי מחלה שאני רוצה לממש לאור כך שאני לא מרגישה טוב ורוצה תוך כדי גם להתפטר,
אני לא יודעת אם אוכל להגיע לעבודה בגלל שלא חשה בטוב,
איך אפשרי לממש את כל זכויותי לפי החוק במצב זה בצורה הכי נכונה,
אני חתומה על סעיף 14 בקשר לפיצויים,
איך אפשרי לקבל הבטלה מהיום הראשון וקבל את ימי המחלה שלי(עם אישור רפואי) ימי המחלה יהיו כחלק המודעה המוקדמת,
אשמח לקבל הכוונה מקצועית תודה רבה!!!
התפטרות לאחר לידה
הזכות להתפטר בדין מפוטר לצורך טיפול בילד חלה בתקופה של 9 חודשים לאחר הלידה.
ככל שמצבך הרפואי אינו מאפשר חזרה לעבודה תוכלי גם להתפטר עקב מצבך הרפואי אך התוצאה תהיה זהה.
ככל שבוצעה הפרשה מלאה לפיצויים בשיעור 8.33% הפיצויים ישוחררו גם במקרה של התפטרות שאינה בנסיבות מיוחדות כגון טיפול בילד או מצב בריאותי.
באשר לדמי אבטלה - לא בכל מקרה של התפטרות בדין מפוטר יאושר תשלום דמי אבטלה מהיום הראשון כאשר על פי מדיניות המוסד לביטוח לאומי התפטרות לצורך טיפול בילד אינה מזכה בתשלום דמי אבטלה מהיום הראשון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הנחיות פיקוד העורף ותשלום שכר
הנחיות פיקוד העורף הן לא להגיע לעבודה.
אני עובדת במקום עבודה שמוגדר חיוני, אך אני עצמי לא עובדת חיונית שם. כלומר נוכחותי אינה נדרשת לפעילות המקום עצמו אלא אני עובדת במחלקה אחרת מהמחלקה החיונית
לאור הנחיות פיקוד העורף, האם עלי להגיע במקרה זה ?
האם אקבל שכר על אי הגעה ?
היעדרות ממקום עבודה חיוני
הקביעה בדין הינה ביחס למקום עבודה חיוני ולא לעובד חיוני ולא ברור כיצד הגדרת עצמך כעובדת לא חיונית כאשר כל פעולה הנדרשת לקיום עסק חיוני, עשויה להיחשב חיונית. בנסיבות של אי התייצבות עשוי להיות מצב בו לא תקבלי שכר. האמור בין אם המעסיק דרש כי לא תתייצבי ובין אם החלטת על דעת עצמך שלא להתייצב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צו גילוי ועיון כללי במסמכים בתצהיר
אני יודע שתביעת ד"מ אמורה להיות רק דיון הוכחות אחד, תצהיר גילוי מסמכים ואין דיון מקדמי או דיון אחרי דיון.
במידה והליך של ד"מ משתנה מד"מ לדיון רגילה אמורה להירשם הודעה לצדדים? אני עוקב אחר הליך כזה ראיתי פרוטוקול של הדיון ולא הבנתי למה נקבע דיון מקדמי וצו גילוי מסמכים, ההליך עדיין רשום כדיון מהיר.
סדרי דין בבית הדין לעבודה
שאלתך אינה ברורה מאחר וככל שאינך צד להליך לא ברור מה זכות העמידה שלך, אם בכלל, בהליך זה.
מעבר לכך גם בהליך מהיר יכול להתבצע הליך גילוי מסמכים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אב יחידני
אני אב יחידני מפונדקאות, חזרתי מחופשת לידה לפני שלושה חודשים, מה זכויותיי לגבי פיטורין כעת , משחלפו חודשיים לאחר חופשת הלידה.
תודה
אב יחידני
ראשית מזל טוב.
האיסור הינו על פיטורים בתקופה של 60 יום לאחר חופשת הלידה. לאחר מכן אין הגנה כלשהי מפני פיטורים. עומדת לך הזכות להתפטר בדין מפוטר עד 9 חודשים מיום הלידה.
ככל שהמעסיק מבקש לפטר אותך - והעילה אסורה בדין, כגון - על רקע היותך הורה, עשויה לעמוד עילת תביעה מכח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לפני ייציאה לפרישה בגיל 67
לא ברור לי מתשובתך האם חובה לערוך שימוע או לא .
אן האם התהליך שבו המעסיק אמור לשקול את המשך העסקה אמור להערך במסגרת שימוע ?
תודה מראש
המשך העסקה לאחר גיל פרישה
כפי שציינתי ככל שעובד מבקש להמשיך לעבוד לאחר גיל הפרישה עליו להודיע למעסיקו ובמקרה כזה חובה על המעסיק לשקול את הבקשה. הדבר יכול להיעשות בעל פה או בכתב כל עוד נשמעה בקשתו של העובד ונשקלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות
אני מקבלת קצבת נכות ולכן יש לי זכאות ל 50% הנחה בתחבורה ציבורית . האם מקום העבודה אמור לשלם לי נסיעות רגיל ? כי כרגע משלמים לי לפי הרפורמה וכתוב להם שאני מקבלת קצבה.
תשלום הוצאות נסיעה לעבודה
החובה היא לתשלום נסיעות בהתאם לצו ההרחבה הקובע סכומי מקסימום. ככל שאין הוצאות בפועל בגובה המשולם על ידי המעסיק, לא קמה חובה למעסיק לשלם סכומים גבוהים יותר אלא אם הוסכם אחרת בין הצדדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
*לא חתמתי חוזה העסקה רק טופס 101 ללא פרטי מעסיק, מה ניתן לעשות?
אי תשלום שכר במועד
המועד לתשלום שכר עבודה הוא עד 1 לחודש שלאחר החודש בו בוצעה עבודה, כאשר אם שולם השכר עד ה-9 לחודש לא תקום זכות לפיצויי הלנת שכר. בחלוף אותו מועד וככל שלא שולם השכר עשוי הסכום לשאת גם פיצויי הלנה.
החובה להחתים על הסכם עבודה או הודעה לעובד חלה על המעסיק, וככל שלא נחתם אין בכך כדי לשלול תשלום שכר, אלא שהדבר יכול לעורר מחלוקת לגבי תנאי ההעסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובדים
איסור פיטורים במהלך טיפולי פוריות
חוק עבודת נשים קובע הגבלת פיטורים גם לעובד העובד טיפולי פוריות והאמור לגבי 2 לידות אצל אותו מעסיק או 2 לידות מבן / בת הזוג הנוכחי. לכן הסוגיה אינה נוגעת רק למספר הילדים הכולל אצל אותו מעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי הגדרת תפקיד באמצע חופשת לידה
כרגע בחופשת לידה עד סוף ספטמבר (הארכתי ל26 שבועות).
לפני חופשת הלידה התאפשר לי לעבוד מהבית רוב הימים (העבודה שלי כולה במחשב ללא צורך להיות פיזית במשרד בכלל, אני לא עובדת מול אנשים אחרים אלא רק עם עצמי).
המנהלת שלי התקשרה אליי הבוקר ואמרה שהיא רוצה שאגיע לדבר על התפקיד שלי ושינויים שהיא תצטרך לעשות בו (אני מנהלת חשבונות והיא רוצה להעביר אותי לתפקיד אדמיניסטרציה). כמו כן היא אמרה שהיא מצפה שאעבוד מהמשרד 5 ימים בשבוע.
עברתי דירה כמה שבועות לפני הלידה וכעת אני גרה במרחק שעה וחצי נסיעה מהמשרד (30 ק"מ בערך, פשוט הדרכים פקוקות מאוד). תכננתי לחזור לעבוד במתכונת שבה תמיד עבדתי, מהבית עם גיחות מדי פעם למשרד. כמובן שאם אצטרך להיות תמיד במשרד, לא אוכל להישאר שם ואיאלץ להתפטר.
השאלה שלי היא האם יכולים בכלל לזמן אותי לשיחה כזו על הגדרת התפקיד בזמן שאני בחופשת הלידה שמגיעה לי כחוק, של 26 שבועות.
והאם יכולים בכלל לשנות לי את התנאים כל עוד לא עברו חודשיים מתאריך החזרה שלי לעבודה? הבנתי מהאינטרנט שלא אמורים לשנות כלום בזמן הזה.
מה הצעדים שלי במצב כזה?
האם מותר למעסיק לשנות את הגדרת תפקידי בחופשת לידה?
חוק עבודת נשים אוסר על פיטורים או על פגיעה בהיקף משרה במהלך חופשת הלידה ובמהלך תקופה מוגנת של 60 יום לאחר חופשת הלידה וזאת ככל שמדובר בעובדת שהועסקה אצל המעסיק 6 חודשים לפחות.
באשר לשינויים בהגדרת התפקיד - אלו עשויים להיות מותרים ככל שהם מבוצעים בתום לב ובהתאם לצרכי המעסיק וככל שיש צרכים רלבנטיים ומדובר בתפקיד דומה במהותו עשוי להיות מצב בו לא ניתן יהיה לאסור את השינוי.
באשר לעבודה מהבית, תישאל השאלה האם הנושא הוגדר כזכות בהסכם העבודה; מה היו התנאים; האם העבודה היתה תמיד מהבית. ככלל, למעסיק יש זכות לדרוש התייצבות העובד לעבודה ובפרט ככל שהעבודה מהבית היתה כפופה לצרכיו. עם זאת, בנסיבות המתוארות עשויה להתעורר שאלה לגבי העיתוי ומדוע זה מבוצע במהלך חופשת הלידה דווקא והאם העיתוי מלמד על שיקולים זרים.
ככל שיתברר שאין זכות מוקנית לעבודה מהבית, אזי יכולה לעמוד הזכות להתפטר לצורך טיפול בילד גם אם הסיבה היא מציאת עבודה קרובה יותר לבית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה
המעסיק אינו מוכן למלא טופס לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה
ראשית השאלה מתאימה יותר לפורום ביטוח לאומי ומוצע להפנותה בפורום המתאים לקבלת תשובה נאותה.
לגוף הדברים ישנה אפשרות להגיש תביעה ללא אישור מעסיק, לצרף תלושי שכר ומכתב המסביר שהמעסיק אינו מוכן למלא את הדיווח כנדרש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת
2. האם אני צריכה לקבל הפרשה לקופת הגמל מהחודש הראשון שהתחלתי לעבוד?
עלי לציין שאני מקבלת קצבת זקנה מבטוח לאומי וקופ"ח משולם על ידם.
שולם לי שכר מופחת - מה אני יכולה לעשות?
ראשית ככל שמדובר בתלוש השכר הראשון, יש לוודא האם תחילת העבודה היתה ביום הראשון לחודש, שאחרת ייתכן שממילא בחודש השכר הראשון השכר הוא חלקי בלבד. לא ניתן להשיב בלי לעיין בתלוש עצמו.
לגבי זכאות לביטוח פנסיוני - גמלאים יכולים להיות זכאים לביטוח פנסיוני ככל שאין להם קצבה המשולמת להם, למעט קצבאות ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתפעל פנסיוני
המעסיק לא מבצע דיווח כדין לקופה והכספים לא משויכיים על שמי
החובה הינה על המעסיק לבצע את הדיווח לקופות בפורמט הנדרש, והמשמעות ככל שלא יבצע שיוך כדין של הכספים, שייצברו לו פיגורים בקרן הפנסיה והוא יחוייב לא רק בתשלום אלא גם בריבית פיגורים. הפרוצדורה עצמה לדיווח אינה מורכבת, ותלויה גם במספר העובדים אצל המעסיק, ואולם לצורך האמור נדרש קובץ דיווח בפורמט מסוים - הנשלח אל הקופה באמצעות ממשקים און ליין.
ניתן להתריע בפני המעסיק על ההפרות, וניתן גם להתלונן למשרד העבודה כי המשמעות היא למעשה שיהיה חסר בקופה עד השלמת השיוך.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי משכורת
התקשרו אלי מהעבודה אמרו לי להסדיר יום למחרת הסדרתי את החוב ושלחתי להם את הביטול אמרו לי בבגלל שכבר הוציאו את התלוש של המשכורת של חודש שעבר פחות ה925 שיכניסו לי את ה925 שח האלה כ״מקדמה״ בעשרים לחודש ,
וכך היה.
עכשיו קיבלתי את התלוש של החודש וראיתי שהם עוד פעם לקחו לי את ה925 שח האלה כניכוי מקדמה מהמשכורת של החודש מהמקדמה כביכול שהביאו לי בעשרים לחודש .
האם זה הגיוני ?
מה אםשר לעשות בנידון?
המעסיק ניכה פעמיים עיקול שכבר הוחזר
שלום רב
מוצע לוודא האם מדובר בניכוי בפועל ולא רק במתן ביטוי למקדמה שניתנה - וככל שאכן נוכה פעם נוספת בפועל מהשכר, יש לפנות אל המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
עבדתי בעמותה והיא לא שילמה לי את מלוא זכויותי, ופתחתי תיק בהוצאה לפועל.
התברר לי שהעמותה קיבלה תרומה משמעותית שהיה בה מספיק כדי
לכסות את החובה שלה כלפי ועוד יישאר לה הרבה עודף.
בפועל, הכסף שהתקבל כתרומה הועבר לעמותה אחרת בטענה
לפירעון הלוואה.
מה אפשר לעשות במקרה זה? האם אין לי עדיפות כנושה
של העמותה בהיותי עובד לשעבר ומדובר בזכויות מכוח עבודתי, על פני החזר הלוואה?
תודה
חוב לעובד
ככלל חוב לעובד הוא חוב בדין קדימה ויש לו עדיפות ביחס לחובות אחרים.
מעבר לכך והואיל ואין בפני התמונה המלאה מוצע לפנות לייעוץ פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
האם במקרה זה יש חובה לערוך שימוע לעובד שעומד לפני פרישה לפנסיה ?
תודה מראש
המשך העסקה לאחר גיל פרישה
בהתאם לפסיקת ביה"ד הארצי לעבודה שאושרה בבג"צ, כאשר עובד מבקש להמשיך לעבוד לאחר גיל הפרישה חובה על המעסיק לשקול את בקשתו, ובכלל זה לקחת בחשבון שיקולים כגון - תרומתו לארגון, נסיבות אישיות כגון מצב משפחתי / בריאותי, גובה הקצבה שעתיד להיות משולם לו וכיו"ב; שיקולים של מקום העבודה, עוד חייב המעסיק לשקול אם ניתן להציע לעובד תפקיד אחר, או העסקה בהיקף חלקי, כל זאת בתום לב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיע קבועה בתשלום משכורת
1.כבר שלוש משכורות לא משלמים לי את כל הסכום שמגיע לי. בכל פעם אומרים טעות ושוכחים לשלם.
פעם חסר ימים ופעם חסר נסיעות ופעם חסר שעות
וכל "הטעויות האלה הצטברו נגדי - מה עושים ?
2.האם זה נכון שיש למעסיק אפשרות חוקית לשלם משכורת גם עד 15 לחודש.
*במידה וזה נכון- האם מגיע לי איזה תוספת על העיקוב ואיחור פוגעני במשכורת החודשית שלי ?
*האם מעסיק שמשלם משכורת 15 לחודש צריך להציג אסמכתא שניתנה לו ?
3.מתי מתקיים הלנת שכר - ואיך נכון להתמודד?
תודה רבה
לא מבין מעסיקים שמתנהגים כמו פושעים
תשלום שכר בחסר ובאיחור
המועד לתשלום השכר הוא ה-1 לחודש לאחר החודש בו בוצעה העבודה, אלא שהובהר כי תשלום פיצויי הלנה יהיה רק לאחר חלוף היום התשיעי מהמועד לתשלום שכר. לאור האמור מעסיק המשלם באופן קבוע ב-15 לחודש למעשה מלין את שכרך. עם זאת יש לקחת בחשבון שברגע שהשכר שולם יש רק 60 יום לתביעת הלנת שכר, אלא אם מדובר בהלנה חוזרת. בכל מקרה, בתי הדין לעבודה אינם מרבים לפסוק פיצויי הלנת שכר.
בכל הנוגע לחוסרים בשכר הרי אם מדובר בטעויות נקודתיות המתוקנות על ידי המעסיק, סביר להניח שלא תעמוד לך עילה נגד המעסיק
לא ציינת כמה זמן אתה עובד אצל המעסיק והאם בעבר התנהל באופן דומה, לדברים יכולה להיות משמעות לעניין החלטתך להמשיך ולעבוד אצל אותו מעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




