פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיצויי פיטורין

שקי 16/07/25
בתי עבדה כמארחת במסעדה ידועה בעלת שני סניפים, כשנה וחצי לפני גיל 18, כשפרצה הקורונה בעלי המסעדה בה עבדה בקניון הוציאו אותה לחל"ת ולאחר מכן לא חידשו את החל"ת בטענה כי הסניף נסגר. לא שלחו לה מכתב פיטורין ולא הציעו את החלופה לעבוד במסעדה הפעילה. היות שבתי היתה מעמדת לעשות שירות לאומי, המתינה שימלאו לה 18 כדי לקבל שיבוץ. פניתי לבעלי המסעדה והם טענו כי איננה זכאית לפיצויים. בתי היום בת 19.5. מה עליי לעשות?

זכויות בסיום העסקה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

יש קושי לתת ייעוץ ללא קבלת מלוא הנתונים בכל הנוגע לנסיבות סיום ההעסקה. ככל שפוטרה ואין טענה שנטשה את מקום עבודתה עשויה להיות זכאית לפיצויי פיטורים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליה

משה 14/07/25
שלום
עשיתי פונדקאות וחזרתי מחופשת לידה, לאחר שלושה חודשים מעסיקי העביר אותי למחלקה אחרת לצורך יעול שלא התאימה לי ולכן הוזמנתי לשימוע, אציין שבמחלקתי עובדים כ25 איש ולמרות זאת הוא בחר בי, כששאלתי אותי למה אותי? הןא ענה כי אני הכי חדש ( יש אחד יותר חדש ממני) אמרתי לו יש עובדים על סף פנסיה אמר הם יכולים גם לעבוד לאחר הפנסיה, האם זה אפליה?
תודה

אפליה בסיום העסקה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

הנתונים המוצגים על ידך אינם תומכים בהכרח באפליה ועצם החזרה מחופשת לידה אינה טענת קסם המזכה בפיצוי בגין אפליה. נדרש לוודא האם אכן היתה התייעלות ובכל מקרה ככל שהתפקיד לא התאים לך - עשוי הדבר להוות עילה להפסקת עבודה. שאלת הותק במקום העבודה יכולה להיות שיקול רלבנטי בבחינת סיום העסקה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים

אורית 14/07/25
שלום רב,
ברצוני להבין כיצד יש לחשב פיצויי פיטורים במצבי:
עבדתי באותו מקום עבודה במשך 16 שנה, בשני תפקידים מקבילים אחד בשכר שעתי, והשני בשכר לפי אחוזים (לפי ביצוע בפועל).
בשנה האחרונה הגדלתי משמעותית את היקף העבודה והשכר עלה בהתאם.
לאחר שנה זו, חלה החמרה במצבי הרפואי – ואני נמצאת כיום באי כושר עבודה, ומעוניינת להתפטר עקב מצב רפואי.
השאלה שלי:
האם החישוב לפיצויי פיטורים במקרה כזה מתבצע לפי ממוצע שכר של השנה האחרונה?
או שמותר למעסיק לחשב לפי ממוצע של כל שנות העבודה (שכוללות גם תקופות בהן עבדתי פחות)?

חישוב פיצויי פיטורים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

קשה להתייחס לאופן החישוב בלי להבין את התקופות בהן הועסקת כעובדת שעתית או לפי תפוקות. ככלל, בשכר שעתי החישוב הוא לפי ממוצע לכל תקופת ההעסקה ואילו בשכר לפי תפוקות החישוב הוא לפי ממוצע 12 חודשים אחרונים. בחוק יש חריגים שונים ולכן מוצע לפנות למעסיק עם ההתפטרות ולקבל תחשיב ופירוט של אופן החישוב, או לפנות לייעוץ אצל חשב שכר. עולה גם שאלת ההפרשה לפיצויים במסגרת הביטוח הפנסיוני שאף היא משפיעה על הזכאות לפיצויי פיטורים

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקופת אכשרה

זאב 13/07/25
רציתי לשאול, ביתי התקבלה למקום עבודה בתיכנות, אך נאמר לה שהיא מתקבלת לתקופה ראשונית ללא התחייבות ורק לאכשרה, על זה היא לא משלמת ולא מקבלת כסף. לאחמ"כ נאמר לה היא תתקבל לעבודה בשכר, אך לא נאמר ולא התחייבו לה באיזה שכר. כן דרשו ממנה להתחייב שאם תעזוב באמצע את האכשרה היא תצטרך לשלם להם על האכשרה שקיבלה ללא שנתנה תמורת עבודה בסוף
כמובן שהכל מעוגן בחוזה שהחתימו אותה שהיא לא מועסקת ושאין בינה לבין החברה כל יחסי עובד מעביד וכל הענין הזה.
רציתי לדעת האם הדבר הזה חוקי.

הכשרה ללא תשלום

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

ככלל, זכאי עובד בתקופת הכשרה לכל הפחות לשכר מינימום. מובן כי יש להבין האם מדובר בחלק מתקופת העבודה או בלימודים שבהם היא רוכשת הכשרה שיכולה לשמש אותה גם למקומות אחרים בבחינת קורס או לימודים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

אנונימי 13/07/25
שלום
האם במהלך חופשת לידה מעבר לשמירת הותק כמובן ממשיכים להפריש לפנסיה,או שהפרשה לפנסיה היא רק על בסיס משכורת בפועל?

ביטוח פנסיוני במהלך חופשת הלידה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

עובדת שעבדה אצל מעסיק לפחות 6 חודשים לפני הלידה תהיה זכאית לביטוח פנסיוני בתקופה בה משולמים לה דמי לידה, כפוף לכך שהעובדת גם מעבירה את חלקה בהפרשות (המעסיק יכול לנכות את חלקה מהשכר האחרון לפני הלידה).

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי ימי חופשה במלחמה

יצחק 13/07/25
שלום וברכה, במקום עבודתה של אשתי דרשו מכלל העובדים להגיע לעבודב בימי המלחה עם איראן אף שאינם מקום עבודה חיוני. הם טענו שהם כן חיוניים אך גם לאחר בקשות חוזרות ונשנות לא הציגו אישור על כך. התברר לנו שאכן אין להם אישור. מלבד זאת מדובר במקום עם מצבורי חומרים מסוכנים כך שהשהות שם בזמן המלחמה הייתה מסוכנת מאוד. הם איימו שמי שלא יגיע לעבודה ינוכה ממנו ימי חופשה וכך אכן עשו. מה ביכולתי לעשות כעת?

ניכוי חופשה בימי המלחמה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

ללא קשר לשאלה אם מקום העבודה חיוני אין מניעה לנכות ימי חופשה מעובד שלא התייצב והחלופה האחרת היא אי תשלום שכר בגין אי התייצבות לעבודה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתנאי עבודה

שיר 13/07/25
עובדת מהבית פעם בשבוע ארבע וחצי שנים מאז הקורונה, בהתחלה בשל הקורונה ולאחר מכן הסיבה היתה שיש לי ילד עם צרכים מיוחדים .
המעסיק מבקש להפסיק את ההסדר הזה ולחזור לעבודה חמישה ימים מהמשרד.
האם יש בכך הרעה בתנאי העבודה ?

הפסקת הסדר של העסקה מהבית

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

מקום ביצוע העבודה נתון לשיקול דעת המעסיק וככלל, יכול המעסיק לדרוש מעובד להתייצב לעבודה, כאשר לא בכל מקרה ידובר בהרעה. יש להניח, גם מהמתואר, כי בשום שלב לא נקבע כי מדובר בזכות מוקנית לעבודה מהבית. מובן כי הדבר תלוי גם בשאלה האם הסכם העבודה כולל התחייבות לעבודה מהבית בהיקף כזה או אחר.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבראה

אבי 12/07/25
כעובד רשות מקומית 26 חודשים האם אני צריך לקבל את יתרת ימי העבודה מהשנה הראשונה ( בה קיבלתי רק 70 אחוז כי לא סיימתי שנה קלנדרית+ על עוד חודשים כי התחלתי באפריל ) ? תודה

זכאות לימי הבראה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

השאלה מנוסחת באופן לא ברור. באופן כללי הזיכוי בדמי הבראה יכול להתבצע מדי חודש או בתחילת שנה על חשבון זכאות עתידית והבחינה תתבצע לגבי היקף הזיכוי ביחס למכלול תקופת העבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בדין מפוטר

ריבה 11/07/25
אני פנסיונרית בת 75, עובדת כ-4 שנים במשרה חלקית.
לאחרונה חליתי והעבודה - המתבצעת בעיקר בעמידה - קשה לי.
כמה זמן מראש עלי להודיע למעסיק שאני רוצה לסיים את עבודתי?
האם עלי לכתוב מכתב ולבקש להיחשב למפוטר?
מה בערך הנוסח של מכתב כזה? מה אני חייבת לכתוב בו מעבר לבקשה להתפטר בדין מפוטר?

התפטרות עקב מצב בריאותי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

בהתפטרות עקב מצב בריאותי צריכה להינתן הודעה בכתב ובה לציין את הסיבה להתפטרות ולבקש כי זו תיחשב התפטרות בדין מפוטר ובהתאמה יהיה על המעסיק לבצע את חישוב הזכויות.

 

בריאות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת משכורת רק לחלק מהעובדים

אגם 11/07/25
שלום
עקב עליית המינימום אצלנו בעבודה העלו את המשכורת בשני שקלים רק לעובדים החדשים שמקבלים מינימום ולא העלו לותיקים שמקבלים קצת יותר
נוצר מצב שעובד חדש מקבל כמו עובד ותיק ארבע שנים.
האם זה חוקי?

האם המעסיק שלי יכול לעדכן שכר רק לחלק מהעובדים?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 22/07/25

אין חובה בדין לעדכן שכר לעובד כלשהו והזכות לעדכון שכר לרוב נובעת מהסכם, בין אישי ובין קיבוצי.

ככל שחלק מהעובדים קיבלו שכר מינימום אין מנוס מעדכון שכרם אבל הדבר לא מקים חובה לעדכן את השכר ליתר העובדים. מובן, כי ניתן לנהל מו״מ על גובה השכר בנסיבות המתוארות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

אנונימי 10/07/25
היי
כידוע לי לאחר כ 8 שעות של עבודה כל דקה נוספת נחשבת לשעות נוספות
שאלה אחרת במידה ועבדתי 8 שעות והחתמתי יציאה וחזרתי לעבוד לאחר כ שעתיים שלוש אבל באותו היום האם עדין במצב כזה יחשב כשעות נוספות הכוונה מעל 8 שעות שכבר עבדתי מתחילת היום?

זכאות לשעות נוספות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

הזכאות לשעות נוספות מחושבת באופן יומי. יום עבודה הינו בן 8.4 שעות אלא אם וככל שיש הסדרים מיוחדים במקום העבודה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עם כלביא תשלום שכר בהיעדרות

מישהו 10/07/25
שלום,
מבקשת לברר לגבי תשלום משכורת לחודש יוני עבור ימים שלא עבדתי עקב מלחמת עם כלביא.
מקום עבודה של 5 ימים בשבוע. לא עבדתי בתאריכים: 15-18 ליוני
 
בתאריך 19.6.25 עבדתי כיוון שבמקום העבודה יש מקלט והמעסיק ביקש ממני להגיע לעבודה.
ושוב לא עבדתי בתאריכים 22-24 ליוני בגלל המלחמה.
בתלוש משכורת חודש יוני 2025 לא קיבלתי תשלום עבור 7 ימים שלא עבדתי.
המעסיק מסר לי שזה כיוון שאין לי רצף ימים לחלת.
 
אשמח לקבל מענה לפנייתי.
תודה.

שכר בעת היעדרות מהעבודה במלחמה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

כל עוד לא נקבע הסדר ספציפי לתקופת המלחמה, עובד שלא התייצב לעבודה לא יהיה זכאי לשכר. הואיל וההיעדרות הינה בת 7 ימים בלבד, על פניו אין זכאות להוצאתך לחל"ת וקבלת דמי אבטלה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות להטבות לעובדים בתקופת ההודעה המוקדמת

פלוני אלמוני 09/07/25
שלום, התפטרתי ממקום עבודתי לא מזמן (ללא סיבה מיוחדת, פשוט כדי למצוא עבודה חדשה), בתקופת ההודעה המוקדמת, לפני שעזבתי את מקום העבודה, הם חילקו מתנה לעובדים, סט מזוודות, אני לא קיבלתי, הם אמרו לי שמכוון שכבר הודעתי על התפטרותי אני לא זכאי, האם זה נכון?

מתנה לעובד שהתפטר

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

אין חובה בדין לתת מתנות לעובדים, ועל פניו גם אם הסיטואציה לא נעימה, לא בטוח תעמוד לך עילה לטענה כנגד המעסיק שלא מצא לנכון לתת לך מתנה לאחר התפטרותך.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

יואל 09/07/25
היי היום אנחנו 9/7 עדיין השכר שלי לא נכנס כול פעם משתקף ב 10/7 וכך אלה כול חודש דברתי עם המעסיק שזה לא חוקי כי צריך לשקף בחשבון ב 9/7 הבל אין עם מי לדבר ולצערי זה נהפך לתופעה ארצית הניצול על ידי מעסיקים זה לה הגיוני לקבל שכר אחרי 41 יום כול פעם מה ניתן לעשות תודה מראש .
אחרי זה המעסיקים מתלוננים שאין עובדים בטוח שלא היה כי מנצלים אותנו עם ניתן להגיש בג״ץ שיעקוף את זה כבר שיהיה תיקון חקיקה שהיא חייבת את המעסיקים לעשות זאת ואם לא שיקבלו קנסות .

הלנת שכר

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

על פניו תשלום שכר לאחר ה-9 לחודש עשוי לזכות בפיצויי הלנת שכר. ברמה הפרקטית, בתי הדין לעבודה אינם מרבים לפסוק פיצויי הלנת שכר.

שאלות לגבי תיקון חקיקה או עתירה לבג"צ אינן מסוג השאלות הרלבנטיות לפורום זה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורין – התפטרות

אליס 07/07/25
שלום.
עבדתי במקום מסוים 4 שנים. אני עובדת שלא חל עלי שום הסכם קיבוצי/צו הרחבה.
אני ומעסיק לא סיכמנו על תחולת סעיף 14 עלי.
התפטרתי מעבודתי בלי לתת תקופת הודעה מוקדמת למעסיק.
האם מעסיק רשאי לקזז ממשכורת אחרונה שלי את הסכום של תקופת הודעה מוקדמת?
 
האם אני מבינה נכון, שלא מגיע לי לקבל פיצוי פיטורין כי התפטרתי מיוזמתי?
האם אני מבינה נכון שאני גם לא זכאית למה שנצבר בקופה, כי לא הוסכם שחל עלי סעיף 14?

זכאות לפיצויי פיטורים בהתפטרות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 23/07/25

הזכאות לפיצויי פיטורים קמה במקרה של פיטורים או התפטרות אחרת המזכה בפיצויים כגון מצב בריאותי, טיפול בילד, וכיו"ב.

המעסיק רשאי לקזז מהשכר האחרון את דמי ההודעה המוקדמת ככל שלא ניתנה הודעה כדין.

הסכומים הצבורים בקופה שייכים לעובד גם אם התפטר וזאת מכח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין עקב הגשת דמי פגיעה

אלעד 07/07/25
היי האים מעסיק יכול לפטר עובד ותיק עקב זה שהגיש בקשה לדמי פגיעה לביטוח הלאומי ללא שום כוונה לתבוע את המעסיק בגין רשלנות ואין כוונה לתבוע את הביטוח של המעסיק

הגשתי תביעה לדמי פגיעה - האם המעסיק יכול לפטר אותי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 22/07/25

עצם הגשת תביעה לדמי פגיעה בגין פגיעה בעבודה אינה יכולה להוות כשלעצמה עילה לפיטורי עובד. עם זאת, יש לבדוק מה טענות המעסיק והאם לא נוגעות לדוגמא להעדר כשירות לעבודה.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי הבראה

קובי 04/07/25
שלום רב.
אני גמלאי אזרח עובד צ.הל בפנסיה צוברת.
בתלוש הפנסיה מקרן מבטחים לא מופיע בשום מקום איזכור/שורה או כל דבר שמוכיח שאכן משולמים לנו דמי ההבראה.
נאמר לנו שהתשלום מבוצע 1/12 ושהסכום מגולם בתשלום הפנסיה בחודש בחודשו ולא בתשלום אחד לטענתם.כפי שציינתי אין שום הוכחהשדמי ההבראה משולמים לנו בכלל.
תודהעל עזרתכם.

איך אדע אם משולמים לי דמי הבראה במסגרת הפנסיה הצוברת?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

ככל שאתה בפנסיה צוברת ולא בתקציבית השאלה הנכונה היא האם ההפרשות במהלך תקופת העבודה בוצעו מהשכר בצירוף הפנסיה התקציבית ולא מה משולם בשלב זה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בזמן מחלה – לאחר סיום ימי מחלה

חנן 04/07/25
שלום,
ימי המחלה הסתיימו לפני שהאשפוז הסתיים,
אני עדיין באשפוז (מעל 4 חודשים).
המעסיק שלח "מכתב הבהרה למצב תעסוקתי" ובו טוען שלא עדכנתי במצב התעסוקתי והרפואי, אני עדכנתי עד כמה שיכולתי ושמאריכים אשפוז. כותב שמפטר אותי.
האם זכאי לשימוע לפני פיטורים?
לחלף הודעה מוקדמת? כאמור אני עדיין באשפוז

פיטורים במהלך מחלה כאשר אין ימי מחלה צבורים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

היעדרות ממושכת גם אם לאור מחלה, עשויה להוות עילה להפסקת עבודה. יש לשים לב שהאיסור על הפסקת עבודה בזמן מחלה מתייחסת רק לתקופה בה עומדים לרשות העובד ימי מחלה צבורים, וזאת עד למכסה של 90 ימים הקבועה בחוק, הכל בהינתן שאין הסכם אישי אוי קיבוצי הקובע הסדרה אחרת ומיטיבה.

עם זאת, במצב דברים זה עומדת לעובד זכות הטיעון, יש לערוך לו שימוע ולאפשר לו לטעון את הדברים, ומובן כי יש משמעות גם למכלול הנסיבות - תקופת העבודה שקדמה למחלה, סוג התפקיד והאפשרות כי יוותר לא מאוייש לאורך זמן, הסיכוי כי תוכל לחזור לעבודה וכיו"ב. עוד יש משמעות לשאלה האם עדכנת את המעסיק במצבך. לגבי מסירת הודעה מוקדמת הדבר עשוי לעמוד במחלוקת מכיוון שאין לך כלל אפשרות להתייצב לעבודה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בעקבות מצב בריאותי מרופא תעסוקתי

עזי 02/07/25
שלום
בעקבות תאונת עבודה בדרך חזרה הביתה, הייתי בבית כחודשיים.
אחר כך רופא תעסוקתי אמר שאני יכולה לעבוד רק חצי משרה. אני עובדת במשרד שפתוח כל היום במשרה מלאה.
האם אפשר לפטר אותי, כי איני יכולה לעבוד משרה מלאה? המעסיק אומר לי שהוא לא יכול למצוא לי עבודה אחרת בחצי משרה, והעבודה דורשת משרה מלאה.
כרגע, המצב של חצי משרה לשלושה חודשים. אבל לא ברור מה יהיה.
תודה

פיטורים במצב של אי כושר

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

ראשית שימי לב שההיעדרות ממחצית המשרה הינה על חשבון ימי המחלה הצבורים. על פניו, המעסיק נדרש לאפשר לך לנצל את ימי המחלה הצבורים. עם זאת, ככל שאינך כשירה לבצע את העבודה באופן מלא ולא ניתן לבצע התאמות ולהסתפק במחצית המשרה, לאחר מיצוי הימים הצבורים המעסיק יכול להפסיק את עבודתך, כפוף להליך שימוע

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בגין הרעת תנאים

אודל 02/07/25
שלום,
ברצוני לשלוח מכתב התפטרות בשל הרעת תנאים , מעבר מפעל לעיר אחרת , כמה זמן לפני וכל לשלוח את המכתב ? לפני שהמפעל עובר למקום החדש

התפטרות עקב מעבר המפעל

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

בנסיבות מסוימות העברת המפעל לעיר אחרת עשויה לעלות בגדר הרעה מוחשית. הדבר תלוי לא רק במעבר המפעל עצמו אלא גם במרחק מביתך אל המפעל החדש ביחס למקום הקודם. שימי לב שבחלק מהמקומות יש מערכת יחסי עבודה קיבוציים ובמקרים אלו ההסכם הקיבוצי לעתים קובע תנאים בנושא או מנגנון פיצוי. כך או כך, על מנת לאפשר את הזכאות להתפטרות בדין מפוטר יש להתריע מבעוד מועד כלפי המעסיק על ההרעה הנטענת, הגם כי במקרה המתואר יש להניח כי לא ניתן יהיה לתקן את הפגיעה בתנאים. במידה והמעסיק אינו מציע מנגנון חלופי או פיצוי כלשהו יש למסור הודעה מוקדמת להתפטרות זמן מספק טרם המעבר למפעל החדש וצריכה להיות זיקה בין מועד ההודעה למועד מעבר המפעל הצפוי. מוצע לבדוק גם האם המעסיק לא קצב פרק זמן להודעה כאשר הודיע על העברת המפעל.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פטורין

רוני 28/06/25
שלום
אם אני מגיש תביעה לפיצוי פטורין האם עלי לציין מעבר לסכום פיצויהפטורין גם את סכום פיצוי ההלנה בכתב התביעה או די שאציין את הסכום הנתבע ואוסיף בתוספת פיצוי הלנת פיצוי פטורין.
אני מבין מהרשת שגם עובד בשכר זכאי לחודש פיצוי פטורין עבור כל שנת עבודה.
לא קבלתי גם הודעה על תנאי עבודה בדעתי לתבוע גם בענין זה ,לא ברור לי סכום התביעה בגין סעיף זה .
האם יש חובות נוספות המוטלות על מעביד חובות כלליות שאני יכול לתבוע מעבר להודעה על תנאי עבודה שהוא מחוייב למסור לי במעמד הקבלה לעבודה.
בברכה

אלו עילות כלליות אני יכול להוסיף לתביעה נגד המעסיק שלי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

אין צורך לחשב את פיצויי ההלנה ודי להזכיר שאתה מבקש לתבוע פיצויי הלנה.

באשר להוספת "עילות כלליות" - מדובר בשאלה תיאורטית ולא ניתן להשיב עליה ללא בדיקת עניינך באופן פרטני.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר תרכה

אררון 28/06/25
שלום נתבעתי בבית דין לעבודה על סכום של 63000 שח
התובע מסכים ל20000 אבל העו"ד רוצה 5000 +מעמ שזה 25% על התביעה
אני מציין שחוץ מלהגיש את התביעה דרך המחשב לא עשה עד כלום
לא היה דיון שום דבר פעם 1 שוחחתי איתו בטלפון וכול נושה ההסתר מול התובע
נערך ע"י חבר משותף האם זה לא ניראה לך מוגזם שכר העו"ד
אם אני פונה לבית המשפט ואומר להם שאני מוכן לסגור את התביעה על סכום הזה אבל עו"ד
לא מסכים רוצה הרבה כסף זה יעזור תודה

הסדר פשרה בביה"ד לעבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

כל עוד מדובר בהסדר פשרה שני הצדדים נדרשים להסכים לו, ולעתים זה כולל גם חלק מתשלום שכה"ט. ביה"ד עשוי להציע הסדר חלופי או לבקש כי שאלת ההוצאות תושאר לשיקול דעתו אלא שאז עשויות ההוצאות גם לעמוד על הסך הגבוה יותר. לאור האמור מוצע לבחון את טיב ההסדר כולו והאם הוא מוצלח ביחס להיקף התיק כולו ולחלופה שינוהל עד תום שגם אז ייפסקו הוצאות ואלו עשויות לעמוד על שיעור גבוה יותר

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אמא חיונית

לביאה 27/06/25
שלום,
במהלך מבצע "עם כלביא" נשארתי בבית עם בתי בת ה-9 ובעלי יצא לעבוד.
מקום העבודה של בעלי לא מוגדר חיוני.
מקום העבודה שלי מוגדר כחיוני.
מאחר ובתי סובלת מפחדים (עד לרמה של פחד לצאת מהממ"ד וצורך בליווי לשירותים) הצעתי לעבוד בחיבור מרחוק (העבודה שלי היא משרדית) אבל לא ניתן אישור.
האם במצב כזה מגיע לי פיצוי על הימים בהם נעדרתי?

זכאות עובד חיוני שלא התייצב לעבודה לפיצוי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

בנסיבות בהן את לא התייצבת לעבודה לא היה מחוייב מקום העבודה לאשר עבודתך מהבית, אך הדבר אינו מזכה בשכר. במידה וייקבע מתווה פיצוי להורים שנעדרו מעבודתם על רקע המבצע ייתכן שתיכללי בו אך יש להמתין ולראות מה התנאים ועל מי יוחלו.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתנאי עבודה

אנונימי 26/06/25
בחוזה העבודה שנחתם מולי לפני כ- 3 שנים מוגדר התפקיד כמדריך וראש צוות
התפקיד היה לבנות את הצוות ולנהל אותו בהמשך וההדרכה נדרשה עד לגיבוש צוות המדריכים.
עם הזמן בניתי את הצוות, חברי הצוות הם אלו שעסקו בהדרכה ואני בניהול ופיתוח הצוות.
במהלך השנים, עסקתי בהדרכה רק במקרים מיוחדים בהם לא היה פתרון אחר עקב נושאי כ"א ובשנה האחרונה בכלל לא.
כעבור 3 שנים ביקשתי להוריד יום עבודה, כתוצאה מכך הוחלט להביא ראש צוות חדש ולקחת ממני את התפקיד.
כיום מבקשים ממני לחזור ולהיות מדריך ללא תפקיד ר"צ.
האם זה נחשב כהרעה בתנאי העבודה.

ביקשתי לצמצם היקף עבודה ושינו את הגדרת התפקיד - האם זו הרעה?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

הואיל ואתה ביקשת לשנות את היקף המשרה, המעסיק רשאי להתנות הסכמתו בשינוי התפקיד. גם אין חוסר סבירות בדרישה כי מנהל צוות יועסק במשרה מלאה. לכן ספק אם תוכל לטעון בנסיבות אלו להרעה הואיל ואתה הגורם לשינוי מתכונת ההעסקה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה

עובד 25/06/25
שלום
 
אני עובד בחברה יותר מעשור.משכטרת חודשית קבועה..
 
העסק שאני עובד בו נחשב מקום חיוני.
 
נאלצתי להישאר בבית כמה ימים מסיבות אישיות.(טיפול והשגחה על הוריי)
 
האם ירדו ימי חופש. על חשבוני ,או שאקבל פיצויי?
 
תודה.

היעדרות עובד חיוני מסיבות אישיות במהלך המלחמה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 06/07/25

ככלל, עובד שנעדר מעבודתו על רקע השכר לא יהיה זכאי לשכר בגין ימי ההיעדרות אלא אם ייקבע מתווה המפצה את אותם עובדים. בהינתן שנשארת לטיפול בהוריך יש לבחון האם מדובר בהיעדרות המזכה בתשלום מכח חוק דמי מחלה ככל שמדובר במחלת הורה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן