פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיצויים

חננאל 27/07/12
האם ניתן לתבוע פיצויים לאחר עבודה של 9 חודש בטענה שפוטרתי קרוב לשנה בכדי שלא הקבל פיצויים? ושזו שיטתיות של המעסיק?

פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
קשה מאוד להוכיל כי אחרי 9 חודשים זה בגלל הקרוב לשנה אבל אם אתה חושב שתוכל אז ייתכן שכן..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת בייביסיטר

גיל 27/07/12
ברצוני להעסיק בייביסיטר לכמה שעות בשבוע על בסיס קבוע.
הבנתי שאני חייב לדווח עליה לביטוח לאומי
1. בטופס של פתיחת תיק בביטוח לאומי יש לציין את ימי העבודה,
איך ממלאים אם אין ימים ו/או שעות קבועות.
2. האם אני צריך לחשב את ההפרשה של 7.25 % לבד או שאני מדווח משכורת והשובר מגיע אם סכום.
3.אם חודש אחד לא העסקתי אותה איך אני מדוח על זה.(האם אני עדין מחוייב להפריש?)
4. איך אני מסיים את העסקה מול ביטוח לאומי? האם יש טופס של סגירת תיק?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

עמית 27/07/12
ברצוני לשאול שאלה בעקבות מקרה שקרה לי במהלך השבוע-
ביום ראשון אשתקד הייתי אמור להתחיל שירות מילואים פעיל,הגעתי ושחררו אותי בעקבות עודף משרתים לאותו יום עד תאריך שאינו ידוע שיזמנו אותי בשנית. אני עובד במלצרות,ומקבל תלוש שכר חודשי,ובעקבות שירות המילואים שתוכנן לי (לחודש ימים)-לא יכלתי לקבוע סידור עבודה שבועי,ובימים אלה,עם שחרורי מהמילואים (למזלי? לשמחתי?)-חליתי במחלת הנשיקה שכרגע ריתקה אותי למיטה וקיבלתי לבנתיים שבועיים ימי מחלה. ברצוני לדעת ממי עלי לקבל תשלום בעבור הימים האלה? האם אני זכאי להם בכלל? מהמילואים? מהעבודה במלצרות? ואם זה ימשך ליותר משבועיים? אודה לתשובה

ימי מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
ראשית בדוק עם קצינת הקישור האם זה נחשב לך כימי מילואים שנית יש לבחון מי משלם לך על ימי המילואים האם המעיסק או ביטוח לאומי ואז יש לבחון מה מספר ימי המילואים שמדווחים לך כדי לענות

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום רב

עידן 27/07/12
שלום רב לעורכי הדין היקרים. אני קצת נסער.אני נהג אוטובוס חדש, התקבלתי לעבודה בחברת דן ואתמול הלכתי למלא ניירת לקראת התחלת העסקה. פתאום הם ביקשו ממני להשאיר להם שני צ'קים פתוחים בטענה של אם אני אגנוב בעתיד אז הם יקחו כסף מהצ'קים . אני לא הסכמתי לתת להם בשום אופן אבל אז הם הביאו מנהל גדול כדי שישיכנע אותי שאין בריריה ולמה צריך את זה וכו' , בסוף השתכנתי אך מיותר לציין שלא ישנתי בלילה . אני לא מוכן שלמעסיק שלי ישי צ'קים פתוחים שלי , ראיתי שישי חוק שאוסר את זה. אני נסער ולא יודע מה לעשות. בוודאי שאני לא מסוגל לנהוג ככה. אפשר עצה?

עבודה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
אין חוק שאוסר זאת על איזה חוק אתה מדבר? כמובן שאתה לא חייב להסכים לכך וזכותך אף לבטל את הצ'ק וזכותך גם להודיע כיבתנאים האלה אתהלא מוכן לעבוד.. כדאי לבחון את החוזה ולראות מה ההתיחסות שם לגבי מתי הם יכולים לעשות שימוש בצ'ק וכיו"ב.. ככל וזה מעוגן בצורה טובה בחוזה וזה ממוקד אז זה משהו אחד ככל ולא זה משהו אחר וכמובן שלא הייתי ממליצה על כך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיון כספי קרן פנסיה מהראל וטופס 161 ממעסיק

לירונה 27/07/12
שלום רב!שאלה שלי היא ,האם יש מניע או סיבה למעסיק הקודם שלי ,משם פוטרתי לפני כשנתיים וקצת, לא לתת לי מכתב להראל לשחרר כספי פנסיה שנצברו שם. לא בא לי פשוט להחזיק אותם שם ,עד הפנסיה שלי יש לי עוד הרבה שנים ולא מדובר בסכומי ענק.יש לומר שחברה ממנה פוטרתי ,שילמה לי פיצויים על פי המשרה שלי עבור כמעט שלוש שנים בהם עבדתי שם. אך כשפניתי אליהם מידית בבקשה לתת לי מכתב עבור הראל ,הם סירבו... כיום אני יודעת שמגיע לי לקבל את כספי בחזרה .דיברתי עם הראל ושלחו לי פרוט מסמכים אותם עליי להגיש להראל בהם טופס 161 ומכתב מעסיק מופנה להראל.האם יש מצב שלא יתנו לי מכתב כזה?תודה 

פדיו ןכספים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
לא ובמידה ולא יסכימו לתת ניתן לתבוע את המסמך בבית הדין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות בשכר גלובלי

איתן 27/07/12
שלום רב, לפני כשנתיים התחלתי לעבוד וסוכם איתי על שכר גלובלי, אך מעולם לא חתמנו שום הסכם עבודה (אני לא יודע להגיד למה). אולי יצאתי קצת לא חכם, אבל רק לאחרונה הבנתי שלא קיבלתי ולו שקל אחד בגין שעות נוספות במשך השנתיים האחרונות. תפקידי מוגדר כמנהל אך אינני חלק משדרת הניהול של מקום העבודה ומעולם לא הוגדר שמשרתי היא משרת אמון. במשך השנתיים האחרונות עשיתי אין ספר שעות נוספות, כולל ימים שהגיעו ל-20 שעות נוספות. אני לא מחתים כרטיס ובגלל מסגרת עבודתי שכוללת הרבה פעמים עבודה מחוץ למקום העבודה, קשה (גם לי) לעקוב אחר סך השעות המדוייק שעבדתי כל יום. רציתי לדעת כיצד אני יכול לגשת לעניין ופיצוי על סך כמה שעות אני יכול לדרוש ממקום העבודה שלי?תודה מראש

שעות נוספות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
על פניו אכן נראה כי מגיע לך שכר אך עליך לעשות חישוב ולהציג כמה שעות נוספות עבדת ככל ואינך יכול לעשות זאת ראה הוראות תיקון 29 לחוק הגנת השכר וכן ההוראות המצויות שם בעניין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר דירה למקום מרוחק

אברהם 27/07/12
כיום אני עובד ברשת עם סניפים בכל הארץ. אני מתגורר בחיפה ומתכוון לעבור ליישוב בשומרון(נכלל ברשימת זכאים)בעוד כחודש. שאלתי הראשונה אם אני זכאי לפיצויים גם אם יש סניף קרוב למקום החדש(מרחק של כ 5 דקות נסיעה יותר מאשר הסניף במקום בו אני מתגורר היום)? אם כן ממתי (קראתי שצריך להוכיח 6 חודשים או משהוא כזה. לא מובן..)? ובנוסף, אני חייב להפסיק את עבודתי מייד אחרי מעבר הדירה? אני אוכל לחתום אבטלה? אם כן, מתי אני יוכל לחתום(אחרי 6 חודשים?) במצב שצריך לחכות 6 חודשים כדי לקבל פיצויים יש אפשרות להמשיך לעבוד בסניף החדש את התקופה הזאת של ה6 חודשים ולקבל בסוף את הפיצויים? אשמח לקבל תשובות לכל השאלות. תודה..

מעבר למקום מרוחק- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
אתה לא חייב לעבור לסניף אחר אבל אם תעבור ואז תתפטר אז לא תהיה זכאי לפיצוים ההפיצוים הם בשל ההתפטרות בגלל המעבר ואכן מקבלים אותם לאחר חצי שנה של מגורים במקום החדש. באשר לאבטלה פנה לפורום ביטוח לאומי

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנוגע לתביעה בבית הדין לעבודה.

ס. 26/07/12
זה יהיה קצת ארוך,אבל אני מבקשת שתתנו תשובה רצינית, כי אני מתכוונת להגיש תביעה כבר בשבוע הבא.עבדתי בסניף מסוים של חברה מסוימת. הסניף נסגר בתחילת החודש, וגיליתי על זה במקרה כמה ימים לפני. (לא ניתנה לי שום הודעה מצד ההנהלה). מעבר לזה, הגעתי פעמיים לקחת את השכר שלי (בתאריך קבלת השכר וביום שלאחריו) והוא לא היה מוכן. ביומיים אחרי זה לא יכולתי להגיע לסניף כי הייתי עסוקה מאוד בלימודים והמקום לא נמצא בעיר מגוריי. אחרי זה הסניף כבר נסגר.רצו להעביר אותי לסניף אחר אבל טענתי שזו הרעה בתנאים כי הזמן נסיעה שלי יוכפל, אמרו שיחזרו עם תשובה וזה לא קרה. שבועיים אחרי זה, משלא קיבלתי את השכר שלי ולא נוצר איתי שום קשר לגבי המשך העבודה שלי, שלחתי מכתב בדרישה לקבלת השכר,מכתב פיטורין ופיצויים ע"פ חוק. לאחר שספגתי אי-אילו שקרים שנאמרו לי בטלפון (בין השאר שהם הסכימו שאני אתפטר בדין מפוטר, אבל זה משום מה לא הגיע אליי), נשלח מכתב נוסף הדורש גם פיצויי הלנת שכר (שהיה מולן באותו זמן כבר 4 שבועות וחצי) . היום קיבלתי מכתב מלא בשקרים שטוען בין השאר שהשכר היה מוכן בסניף כבר ב1.7 (שקר, ויש לי הוכחות לכך) ושאי לכך לא מגיעים לי פיצויי הלנה.השכר היה מולן 32 יום, והגיע אליי רק אחרי שהתחלתי לאיים בתביעת פיצויי הלנת שכר. אחרי שהצגתי את הרקע, כמה שאלות:1. מה הפיצוי שעליי לדרוש בתביעה על אי הודעה מוקדמת על שינוי בתנאים? 2.איך בית המשפט יתייחס אליהם בהתחשב בכך שאני יכולה בקלות להוכיח שהם משקרים?3. איך בית המשפט יתייחס לכך שזה דבר שגרתי בחברה להלין את שכר העובדים (אלו המקבלים המחאה) כאשר יום השכר נופל על סופ"שראשון (ואז מתעכב עד יום שני לפחות) ? זה ברמה שלא הייתה פעם אחת שהשכר הגיע בזמן במקרה שיום השכר נפל על ראשון. ואני יכולה להוכיח גם את זה.תודה מראש!

תביעה בית הדין- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
קשה לענות מהנתונים שתיארת יש לראות את כל ההוכחות והמסמכים לצערי בית הדין לא נוהג לפסוק הלנת שכר בקלות בייחוד לא אם השכר התקבל כבר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כניסת שותף לעסק

אורי 26/07/12
שלום ותודה מראשאני עובדת בגן מזה 9 שנים. מעסיקתי כנראה מצרפת שותפה לגן וכנראה שם הגן גם יוחלף . האם אני חייבת להמשיך לעבוד עם מעסיקה נוספת?  אם לא , האם מעסיקתי תחוייב לתת לי מכתב פיטורין? האם אוכל לעזוב ועדיין לקבל פיצויים? שאלות שמטרידות אותי מאוד. ברצוני לציין שאני לא מעוניינת להמשיך לעוד בגן . תודה

כניסת שותף- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
ככל ומהעסיקות מעוניינות להמשיך את העסקתך בפועל באותם התנאים ואין איזשהי סיבה קיצונית כנגד המעסיקקה החדשה אז על פניו אין לך כל עילה אם בשינוי זה משתנים גם התנאים או כיו"ב אז אכן על המעסיקה הקודמת לשלם פיצוים מלאים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון בזמן מילוי מקום

שלומי 26/07/12
עבדתי כגננת ממלאת מקום של גננת שיצאה לחופשת לידה  סה" כ  חמישה וחצי חודשים , עם הפסקה של חודשיים בין גן לגן .בחודש מאי דיווחתי כי אני נמצאת בחודש הרביעי להריוני .רציתי לדעת מהם זכויותי לגבי עבודה לשנה הבאה ומהי היקף המשרה שליהם לתת לי ?

הריון בזמן מילוי מקום- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
על פניו לצערי לא נראה כי יש לך זכויות אלא אם תצליחי להוכיח כי רק בגלל ההריון לא ממשיכים להעסיק אותך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מותר למעסיק למנוע מעובד לנצל ימי חופש ?

טניה 26/07/12
שלום , אחרי ותק של כ 20 שנים באותו מקום עבודה עומדים לזכותי נכון להיום למעלה מ30 ימי חופש . רציתי לדעת האם המעסיק יכול לסרב לאשר לי לצאת לחופש (בתאום מראש איתו כמובן ) אם כבר יצאתי באתה שנה לחופשה בת 10 ימים ? אם כן, עד מתי הוא יכול למנוע ממני לנצל את ימי החופש שמגיעים לי ע"פ חוק? תודה מראש 

צבירת חופשה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
ברמה העקרונית ניתן לצבור עפי חוק ימי חופשה עד לשלוש שנים וזאת באישור המעסיק

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בתנאי העסקה

אורלי 26/07/12
שלום רב, אני עובדת בחברה מזה 9 שנים בתפקיד מכירות באותו הסניף ובאותו התפקיד במשך כל השנים. ברצוני לדעת האם המעביד יכול ורשאי להעביר אותי לאותו תפקיד בסניף אחר? במידה ואני לא מעוניינת מאחר ואני עובדת קרוב לביתי. האם המעביד יכול לדרוש ממני? המשכורת שלי מורכבת מעמלות מכירה, האם המעביד חייב לדאוג שמשכורתי לא תפגע? מאחר ובכל סניף היקף המכירות הוא שונה. אודה לתשובה

שינוי בתנאי העסקה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
ראשית המעסיק לא יכול לפגוע בתנאי העסקתך ללא אישורך- שכר שעות עבודה וכיוב באשר למקום העבודה ראשית יש לבחון את החוזה ומעבר לכך את ההבדל בין המקום החדש לישן ככל ומדובר בזמן נסיעה רב והמעסיק לא מוכן לשלם על זמן זה ניתן לטעון להרעת תנאים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה :) מאד

דס 26/07/12
אני עובדת במרכז שירות לקוחות של חברה מסוימתכבר שלוש שנים ,בתנאי מינימום יש לציין.לאחרונה התחלפה מנהלת והיו לי איתה מעט חיכוכים , לרוב על רקע זה שאני מאחרת מידי פעם  לעבודה.ביום שני הקרוב יש לי תור לאופטמיטריסט מומחה שחיכיתי לו שלושה חודשיםהעיניים שלי במצב לא טוב .מספרים גבוהים מאד ואני סובלת.היא לא מוכנה לשחרר אותי לשעתיים בבוקר ואיימה עליי שאם אני הולכת לתור הזה אני יכולה לא להגיע לעבודה בכלל.האם בניסוח הזה היא בעצם טוענת כי אם אני לא מגיעה זו אני ש"בחרתי להתפטר" ????ואם היא תפטר אותי , האם ישללו ממני הפיצויים שלי ?אני אובדת עצות אודה על תשובתך המהירהדס

תור לרופא- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
ככל ומדובר בתוך לרופא אסור לה לפטר אותך בשל כך בייחוד בנסיבות אלה אני מציעה כי תקליטי שיחה איתה ליתר ביטחון הב תגידי בפירוש כי את לא מתפטרת ואת מבחינתך ממשיכה להגיע רגיל לעבודה וכי את חייבת ללכת לתור זה לרופא שנקבע מראש ומזמן וכי מדובר במצב רפואי רגיש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עילה לתביעה

אפרת 26/07/12
שלום,רציתי לדעת האם יש עילה לתביעה בגין הפרת חוזה בניית אתר, אשר לפני שבעה חודשים הוא נחתם, כאשר המתכנת היה צריך לסיים את בניית האתר תוך חודש וחצי, ובפועל הוא לא סיים ודוחה אותי בתירוצים שהוא עובד עליו וצריך לסיים. ובפועל לא הייתה שום התקדמות. סך העבודה על הפרוייקט היה בעלות של 13 אלף ש"ח, כאשר 5 אלפיים שולמו ביום החוזה. האם כדאי לי לתבוע פיצויים בגין עוגמת נפש, ניהול חשבון בנק לשווא, חוסר רווח וכדומה.תודה,אפרת.

פני לפורום חוזים או הגנת הצרכן..

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זמן ללא תשלום

חיים 26/07/12
שלום,הוזמנתי לעשות עבודה חד-פעמית למספר שעות, כמוני הוזמנו עוד מספר אנשים, כאשר הגעתי למקום ראיתי שהגיעו עוד מספר קטן של אנשים, לאחר שחיכינו חצי שעה מעבר לזמן שבו אמרו לנו מראש שמתחילים בו לעבוד, הודיעו לנו שעקב כך שהרבה אנשים לא הגיעו הם נאלצים לדחות את העבודה ליום אחר ושיחררו אותנו לדרכנו.ברצוני לדעת האם מותר להם לעשות זאת ללא לשלם לנו עבור הזמן הזה? (ואני מדבר רק על הזמן שם, ללא החזרי נסיעות)תודה רבה

עבודה ללא תשלום- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
ככל וזימנו אותך לעבוד ולא לראיון או כיו"ב אז עליהם לשלם

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות פנסיה לאשת קבע

שלום 26/07/12
שלום רבקרובת משפחה שלי היא אשת קבע, שעומדת לפרוש מהצבא בגיל 35.לאור העובדה שהיא במסלול של פנסיה תקציבית, האם היא זכאית לקרן פנסיה כלשהי גם לאור העובדה שעזבה תפקידה לפני גיל הפרישה המינימלי בצבא (ובפועל היא ללא פנסיה לאחר שנים רבות בתפקיד)?תודה

פנסיה לאשת קבע- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
יש לבחון את תנאי הקופה הספציפית בה היא מצויה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה

אלה 26/07/12
היי,
נקבע בחוק כי עובד שלא מגיע עם קרן פנסיה ממקום עבודה קודם, המעביד יפריש לו פנסיה כעבור 6 חודשים.
האם מדובר על 6 חודשי עבודה מלאים או על 6 תלושי שכר? עובד המתחיל לעבוד ב-9.7, נניח, האם כאשר הוא יקבל את התלוש הראשון על הפרק זמן יחסי שעבד- זה נחשב כאילו עבר חודש לצורכי הפנסיה? או שצריך לספור 6 חודשים מלאים מ-9.7?

פנסיה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
6 חודשים מלאים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב התפטרות

משה ירקוני 26/07/12
התפטרתי מתפקיד בכיר ובתהליך סיום העסקתי שלחתי לכלל עובדי החברה מייל המעדכן בנסיבות התפטרותי כמחאה על התנהלות ההנהלה בשנים האחרונות, ללא שמות וללא אמירות ספציפיות. האם עשיתי דבר מה לא כשר?

מכתב התפטרות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
ראשית יש לבחון את החוזה שלך אך החברה יכולה לטעון כי פגעת בשמה הטוב..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הדממה ומינוס ימי חופשה

יועד 26/07/12
אני עובד בחברת הייטק, שהחליטה לצאת להדממה (חופשה כפויה) בת שבוע בחודש אוגוסט, כמובן על חשבון ימי החופשה של העובדים. ידוע לי שתופעה זו מקובלת ולגיטימית, אך העניין הוא שלי אין ימי חופשה צבורים כלל (למעשה אני במינוס קטן), ולמעשה להוציא אותי להדממה משמעות הדבר לאלץ אותי להיכנס למינוס של מעל חמישה ימי עבודה, מה שבעיניי לפחות לא לגיטימי בכלל.האם במקרה שלי מותר להם לכפות עליי את החופשה? אשמח להסבר, ואם ניתן למובאה מתוך החקיקה/פסיקה. תודה רבה!

ימי חופשה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
ברמ ההעקרונית לא אבל אם ימי החופשה האלה הודעו מראש ואתה למרות זאת בחרת לצאת גם לחופשה אישית אז זו בעיה שלך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ללא הודעה מוקדמת

גל 26/07/12
עבדתי במקום עבודה כ3 חודשים- למשך 8 שעות -יום אחד בשבוע.האם מגיעה לי הודעה מוקדמת על פיטורים?

הודעה מוקדמת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות אחרי לידה

רוית 26/07/12
שלום רב,גיסתי ילדה לפני כחודשיים. היא בעיקרון לא מתכוונת לחזור למקום העבודה שלה. הבנו שאם מתפטרים בשביל לטפל בילד אז הדין הוא כדין מפוטר. כמה שאלות בעניין זה:1. אם היא תתפטר כשהיא עוד בחופשת לידה - זה יפגע לה בזכויות של חופשת הלידה? האם עדיף להתפטר אחרי חופשת הלידה?2. אני מבינה שהיא זכאית לפיצויי פיטורים. לפי החוק החדש היא לא אמרה להיות זכאית לפיצויי פיטורים גם אם היא מתפטרת?! אם כן - לא הבנתי אז מה היא מרוויחה בעצם..3. אם היא מתפטרת ואחרי זמן מסויים מחליטה שהיא מתחילה לעבוד במקום אחר - האם זה בעיה? האם זה שולל ממנה את מה שקיבלה? איך זה עובד?תודה

התפטרות אחרי לידה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
1. אין קשרא בין הדברים ובכל מקרה עליה לתת חודש הודעה מוקדמת כך שעל מנת שלא תצטרך לחזור לעבוד בפועל עליה לכל המאוחר לעשות זאת חודש לפני סיום חופשת הלידה
2. לא ראי תשובתי לשאלה מתחתייך.
3. כן ככל והיא תמשיך ישר לעבוד במשרה באותם שעות וכיוב אז המעסיק יטען שההתפטרות לא הייתה לשם טיפול בילד צריך להראות כי אכן היא התפטרה לשם כך כמובן שאם היא תתחיל לעבוד אחרי חצי שנה למשל אף אחד לא יגיד דבר..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

דנה 26/07/12
אני כבר מבולבלת..אני יודעת שבעיקרון לפי החוק החדש גם אם מתפטרים ממקום עבורה זכאים פיצויי פיטורים.האם מדובר על אותו סכום בדיוק כמו אם מפוטרים או שיש הבדל?אני ממש אשמח אם מישהו יסביר לי מה אני זכאית אם אני מתפטרת או אם מפטרים אותי.תודה

פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
לא מדובר באותו סכום. עפי החוק החדש יש אחוזים שהמעסיק חייב להפריש לעובד שגדלים כל שנה רכיב הפיצוים מתוך הסכום שמופרש שייך לך בכל מקרה גם אם את מתפטרת וגם אם פוטרת עפי החוק באשר להשלמה של המעסיק כדי להגיע לסכום הפיצוים זה רק אם את פוטרת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאי העסקה – האם סיבה להתפטרות

דנה 26/07/12
שלום, אני עובדת בחברה פרטית ומאז ומתמיד אנשים יכלו להשלים שעות עבודה בערב מהבית ולדווח את השעות. הנוזא לא מעוגן בחוזה. זה עניין של שנים. עכשיו קיבלנו הוראה מהמנכ"ל שאסור יותר לעבוד מהבית.אני אמא לילדים קטנים ואין באפשרותי להשלים את כל שעות העבודה במשרד. כמו כן יש דברים שנדרש לעשות רק בערב. האם ביטול האפשרות לעבוד מהבית נחשב להרעת תנאים? האם זה מאפשר להתפטר ולקבל פיצויים?תוך כמה זמן צריך להתפטר?תודה!

הרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
קשה לענות תשובה חד משמעית אם תוכלי להוכיח שזה הפך לחלק מתנאי העסקתכם אז על פניו כן אבל זה קצת לקחת סיכון כי הוא לא אומר לכם אל תעבדו אלא תעבדו מהמשרד.. בכל מקרה על מנת לטעון להרעת תנאים עליך להוציא לו התראה בכתב כי את לא מסכימה לכך וכי ככל ולא יאפשר לך תתפטרי בדין מפוטר ואז לתת לו הודעה מוקדמת כחוק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות של גננת

לילי 26/07/12
אני עובדת בגן פרטי במשך שנתיים הודעתי חודש מראש ובכתב למנהלת הגן שאני מתפטרת (לפי החוזה עלי להודיע חודש מראש ובכתב). רציתי לדעת אם יש לי חופש מחלה בחודש הזה, מה קורה? מה הדין?

ימי מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
אז את צריכה לתת עוד ימי הודעה מוקדמת כמניין ימי המחלה ברמה העקרונית, אין חפיפה ביניהם כל עוד יש לזכותך ימי מחלה צבורים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בזמן הריון

ימימה 26/07/12
שלום,
הבוס שלי ערך לי שימוע לפני פיטורין בגלל חוסר שביעות רצון לפני שהודעתי לו על כך שאני בהריון. כאשר הוא הודיע לי על הפיטורין הודעתי לו שאני בהריון. מאחר ולשון החוק אומרת שלא ניתן לפטר עובדת בהריון אם הפיטורין קשורים במישרין להריון האם הוא יכול לפטר אותי בטענה של חוסר שביעות רצון?
תודה

פיטורים בהריון- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/07/12
אם את עובדת במקום פחות מחלצי שנה כן אם יותר הוא חייב אישור משרד התמת לפיוטרים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן