פורום תביעות קטנות
פורום תביעות קטנות
רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק!
כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות – תביעות קטנות.
רכשתי רכב מסוכנות רכבים בנתניה
״רכב אסף״
הרכב הוא אקס טרייל 2018
במהלך הקניה נאמר לי שהכל יתוקן ואין לי מה לדאוג יגידו לי לבוא ולתקן את הדברים הפגועים ברכב
מאז אני רושם אחריהם ואין מענה
הגעתי כבר פעמיים למקום וכל פעם אומרים לי זה הוזמן אין מה לעשות
עברו כבר חודשיים
יש מה לעשות בנידון ?
כן
מציע לקבל ייעוץ משפטי ולשקול לשלוח מכתב התראה דחוף בו תדרוש לבטל את העסקה עקב הפרות יסודיות תוך השבת כספך וקבלת פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לך עקב ההתקשרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האקס חייב לי 17אלף שקל ולא משיב האם אוכל לתבוע אותו וכיצד
שלום
תוכלי להגיש תביעה קטנה
ברוב המקרים בית המשפט שואל את עצמו האם מדובר במתנה או בהלוואה וזו הסוגיה העיקרית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתוך כוונה שהצרכן לא יתבע
אני מניח שאתה מתכוון לשיטה המכונה בשפת העם "מצליח" והמבוססת על שיקולי עלות תועלת.
מדובר בשאלה עובדתית שאינה משפטית, וכמובן שגם כל מקרה לגופו, ולכן אין אפשרות להשיב עליה משפטית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ובאחד המכשירים הבטריה היתה נגמרת מהר מהרגיל בדקתי עם העוזר של סמסונג ואכן, הראה לי שהסוללה חלשה,הייתי בפלאפון, פעם אחת אמרו שאין במלאי, חזרתי פעם אחרת, אמרו לי לחכות 3 שעות ולחזור, שבאתי, אמרו לי שתקנו, חזרתי הבית ושוב ראיתי שהסוללה לא עובדת כמו שצריך, בדקתי בעוזר של סמסונג, ולתדהמתי, אותו תשובה כמו מקודם סוללה חלשה.
פניתי לפלאפון, והם מצידם, אמרו שלא מעניין אותם, מה שמצויין לי על הטלפון, מה שקובע זה הדף שלהם, ששם רשום שהם תיקנו, וזהו.
מה דעתכם על העניין, בדעתי להגיש תביעה על רמאות, כי הם מתנהגים, בצורה שיותר גרועה מבנק גובים כספים בלי סוף, ושמגיעים עם מכשיר לתיקון, אז זה הם רוצים לתקן ואת זה לא בא להם, יש לציין שזה מכשיר שהחברה לא משווקת אמנם מכשיר פרמיום, אבל עברו 5 שנים ויותר מאז יצא לשוק..
ככול והתיקון לא בוצע מדובר בכישלון תמורה והפרת הסכם ויש עילת תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני הגשתי תביעה קטנה נגד השכנים לאחר שהם אמרו שיפסיקו להרעיש ולזרוק דברים לחצר הגשתי בקשה לביטול הם כמובן לא עושים את מה שאמרו לי הם ממשיכים להרעיש ולזרוק דברים אפשר לבקש לחדש את התביעה או להגיש מחדש ? תודה
שלום
צריך לבדוק האם ויתרת על זכויותיך וביקשת מבית המשפט לדחות את התביעה או רק למחוק אותה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב
הריני לפנות אליך כמפורט להלן:
1. שכרתי שירותי נגר להתקנת ארונות מטבח בביתי, אך לצערי נתקלתי ככל הנראה בנגר נוכל אשר קיבל 2/3 מסכום העסקה ולא השלים את העבודה.
2. התנהלו ביננו התכתבויות רבות לרבות מכתב דרישה לסיום העבודה בטרם אפנה לנגר חלופי, אך לא נענה לפנייתי, וכדי לסיים את העבודה וצמצום הנזקים שכבר נגרמו ששכרתי שירותי נגר חלופי אשר השלים את התקנת הארונות והעבודות הסתיימו.
3. ברצוני להגיש תביעה להשבת הכספים שקיבל ופיצוי בגין הנזקים שנגרמו ועוגמת נפש.
4. שאלתי היא האם יש צורך לשלוח לו מכתב התראה בטרם אגיש תביעה נגדו?
5. כאמור קיבל מכתב דרישה עם בטרם ששכרתי ששירותי נגר חלופי.
אודה לתשובתך בהקדם.
בברכה
סול.
שלום
אין חובה חוקית לשלוח מכתב התראה לפני נקיטת הליך משפטי
על אף האמור הניסיון מלמד כי כדאי לשלוח מכתב התראה באמצעות עורך דין טרם הגשת תביעה וזאת בשל מספר יתרונות. (תום לב, אפשרות להגיע לפשרה תוך חיסכון בזמן וכסף ועוד)
ככול והנגר לא יענה לדרישות במכתב בתוך פרק הזמן הננקב במכתב אז תהיה סלולה הדרך להגשת תביעה בבית המשפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניתי מזרון בהתחלה לא היה תואם לגודל שצריך כל פעם תוספת של 250שקל הובלה פעם אחרונה שהביאו את המזרן הקפיצים בולטים ובאמצע חיברו כנראה הלחימו כמו ברזל מרובע ענקי בהתחלה לא ייחסתי חשיבות גם בגלל המלחמה לא היה לי זמן להתעסק עם זה מזרן ששווה 550שקל עלה לי כבר קרוב ל900שקל בגלל ההובלות שמלווה לכך ,עבר כמה חודשים ואין לי מושג אם יש לזה אחריות בערך10חודשים מאז התחיל להיות לי כאבים בגב ביריכיים וכתוצאה מזה גם המרפק היד וצריך לישון בזווית מסוימת שהגוף לא ישן על הברזל הזה שהלחימו באמצע המזרן לא מובן למה המלחמה דווקא באמצע הלחימו את זה כאילו בכוונה ממש עוגמת נפש וכל פעם שצריך להחזיר מזרן בגלל גודל או כל דבר זה תוספת של הובלה 250שקל אני רוצה לתבוע את אייס קנה ובנה על עוגמת נפש שסיפקו לי בתקופת מלחמה מזרן עם פגם רציני שפגע בשינה שלי ובחלקים בגוף שלי ,שצריך בגלל זה לישון רק בצורה מסויימת על עוגמת נפש אני רוצה להבין אם אפשר לתבוע אותם על עוגמת נפש וכמה זה יצא בכסף ושיספקו לי מזרן חדש לא יתכן שעבדו עלי והביאו מזרן פגום לחלוטין שגרם לי לנדודי שינה וכאבים ביד ובגב מה עושים בבעיה הזאת ?
אורן שלום
תוכל להגיש תביעה קטנה, לדרוש את ביטול העסקה והשבת התמורה וכן תביעה לקבלת סכום פיצוי סביר בגין סבל ואבדן הנאה, הכל כפוף לכך שתוכיח את עילת התביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם החוק מחייב אותם לספק לי את ההקלטות?
או רק להאזין?
כמה זמן הם מחוייבים להחזיק את ההקלטות?
שלום
לא. אין חוק כזה
סירוב להשמיע שיחה יהיה חזקה לרעת העוסק בעת ניהול הליך משפטי בדבר כך שאילו היה משמיע את השיחה הייתה פועלת לרעתו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביצענו הזמנה לריהוט כשהמלחמה רק החלה,והחנות עדיין הסכימה לקבל את ההזמנה,ולהתחייב ל90 ימי עסקים.קיבלנו את הריהוט רק לאחר 6 חודשים.בית העסק לא טרח לעדכן אותנו,ליידע למה זה התעכב,כלום.כשיצרנו איתם קשר מיוזמתנו,נאמר לנו שזה קשור למלחמה בלבד,והעיכוב הממושך נגרם אך ורק עקב המלחמה.
השאלה שלי,אפילו שאנחנו בזמן מלחמה,מותר להם לעשות את זה?למה לקחו את ההזמנה מלכתחילה?אין פיצוי במקרים כאלו?
תודה
היי עינבל
על פניו נשמע שיש עילת תביעה לקבלת פיצוי בגין איחור באספקה. לא מעט מקרים דומים הוכרעו לטובת הצרכן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנתי ממסעדה את המנה המיוחדת שלהם והיה שם תמונה והבטחה למוצר מסוג מסויים (עוגיות מיוחדות) ובסוף קיבלתי חיקוי של העוגיות האלה. הם עושים את זה לכולם. אני יכול לתבוע אותם על זה? זה ממש גניבה
שלום
נשמע שמדובר בעילה המתאימה לתביעה ייצוגית לאור כמות גדולה של נפגעים ושאלה עובדתית ומשותפת לקבוצה גדולה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה לרשום בהסכם הזמנת חחות דעת ממומחה כסנקציה שתחול במקרה בו הוא לא יסיים את חוות הדעת במועד המוסכם?
מועד הסיום הוא קריטי וברצוני לכפות עליו דלא לחרוג ממנו.
תודה רבה
חגית שלום
יש נושאים רבים שיש לשים עליהם דגש בהסכם התקשרות מול נותן שירותים.
מציע לפנות לייעוץ משפטי פרטני על מנת שתקבלי מענה מפורט לכל הסוגיות שעלולות להתעורר בהמשך ההתקשרות, כולל התייחסות פרטנית לעניין אי עמידה במועד החוזי המוסכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכשתי נעליי און קלאוד ב 700 שקל ,
לאחר 7 ימים הנעל התחילה להשמיע קולות של פצפוצים מרגיזים שהטרידו והרגיזו גם את הסובבים אותי , רעש שנשמע בכל צעד שעשיתי
פניתי לשירות לקוחות שלהם , והם ביקשו שאגש לסניף שממנו רכשתי את הנעליים , ואמסור אותו לבדיקה ,דבר שאמור לקחת עד 14 ימי עסקים שזה אומר כמובן שזה ייקח לפחות 14 עסקים
ביום התשיעי כשהבנתי שזה מה שהולך לקרות ,פניתי בנימה תוקפנית לוואטסאפ שלהם ואיימתי בתביעה
כמובן שהם "קיבלו " את הנעליים מיד באותו יום וגם בדקו אותם בזריזות , אבל הסכימו להחליף לי אותם רק עם התנייה מקוממת ,שזו החלפה חד פעמית , ושאם שוב פעם אני איפול על נעל פגומה שהם ייצרו מחומרים זולים , אז אני אהיה חייב להישאר איתם .
זה. לא היה מקובל עליי
אז הם הסכימו להחזיר לי את הכסף , אבל עם עקיצה קטנה , כי לבוא לקבל החלפת נעליים אחרות במקום , זה דבר שחייב להתבצע במקום כי אי אפשר להגיד לי שאין להם נעליים בדוכן , אבל איזה כיף שאפשר לטרטר אותי , ואיזו הפתעה , אין כסף בקופה בשעה 11:00 בבוקר , גררנו אותך עוד פעם סתם עד הסניף , בזבזנו לך שעה וחצי מהחיים כמו שמסרת לנו את הנעליים לבדיקה , וכן זה רק בשביל שנפתח לך בקשת להחזרת מזומן , וגם אז תחכה עד 7 ימי עסקים .
בקיצור שמו פס על הזמן שלי , שמו פס על הכסף שלי ושמו פס על הכאבים שלי ברגליים כי הנעליים הקודמות שלי כבר שחוקות,ואני עדיין בלי הכסף ובלי נעליים כרגע
שלום
מהמתואר עולה שיש עילת תביעה
ככול והתמורה לא הושבה לך תוכל להגיש תביעה קטנה ולתבוע את נזקיך. מציע בשלב ראשון לשלוח לעסק מכתב התראה טרם נקיטת הליך ולציין שבמידה ותוגש תביעה תעתור בנוסף לפיצוי ללא הוכחת נזק לפי סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום.רכשנו כרטיסי טיסה בחברה ישראלית. אני ובני החייל בשרות חובה. כדי לטוס, בני היה צריך להגיש חודשיים מראש בקשה ולקבל אישור מצבא. עקב מצב וטיב השרות שלו הוא קיבל אישור לטיסה ליעד ספציפי לתאריכים ספציפיים ומצומצמים בלבד.
קצת יותר משבועיים לפני הטיסה הודיעו לנו על ביטול טיסה שהזמנו ואפשרות לטוס רק בתאריך אחר. וזה כאשר יש גם טיסות באותו היום. הסברתי להם שחייל צריך אישור צבא לתאריכים החדשים ולא סביר להוציא אותו בטווח קצר. בקשתי טיסה באותם תאריכים .
בזמן התכתבות הודיעו לי שגם בטיסה חלופית עכשיו אין מקומות וניתן רק לבטל את הטיסה. לא מוכנים להציע לנו תחלופה.
על פי חוק חובתם להציע לנו טיסה חלופית – לא נעשה.
אין אפשרות לקבל אישור לתאריכים חדשים מצבא בפחות משבועיים שנארו.
השאלות – האם בלי שיוציעו לנו טיסה חלופית אנו זכאים לפיצויים גם אם הודעה נשלחה יותר מ14 ימים לפני? ובמיוחד כאשר מטעמי בטחון במצב הקיים, לחייל לא ניתן להמציא אישור מצבא בטווח תאריכים שנשארו.
האם יש הילה לפנות לתביעות קטנות לקבלת פיצוי אם יסרבו?
תודה
מהמתואר ולהבנתי עולה שאין עילת תביעה.
להבנתי הוצעה לכם טיסה חילופית אך לא בתאריכים שרצית, אך אין כל חובה להעניק טיסה בתאריכים ספציפיים שהרי מדובר בכמות מוגבלת על בסיס מקום פנוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רכשתי רכב יד שנייה ממגרש של רשת מוכרת.לקחתי את הרכב לבדיקה. החברה אמרה שהם יתקנו את המימצאים של הבדיקה ועוד תקלות שאני מצאתי.הם דרשו את כל הסכום על הרכב ושילמתי, ועדיין הרכב לא תוקן .לא קיבלתי את הרכב וכברו כבר 3 שבועות. כל פעם דוחים אותי עוד כמה ימים. יש לציין שהם כבר העבירו את הרכב בעלות אליי וכבר עשיתי ביטוח לבקשתם(לפני 3 שבועות).האם אני כול לתבוע אותם?לבטל עסקה?
מרקו שלום
על פניו עולה כי יש בידך עילת תביעה טובה בין היתר לאור הפרה של חוק החוזים, חוק המכר וחוק מכירת רכב משומש החל על יחסים שבין עוסק לצרכן.
יש צורך בקבלת ייעוץ פרטני על מנת לכלכל את הצעדים המשפטיים הבאים, לרבות בשלב ראשון שליחת מכתב התראה לעוסק, דרישה לביטול העסקה, השבת התמורה וקבלת פיצויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בתחילת יולי הזמנתי מיטה (ללא מזרון) בנמל סליפ. המיטה סופקה בסוף יולי אבל נעשתה טעות והם הביאו גודל 1.80 במקום 1.60. הם השאירו את מסגרת המיטה ואמרו שיספקו את המיטה לפי המידות שהזמנתי.
מאז עבר חודש וחצי ואין מיטה. כל פעם אני מתקשרת והם אומרים שזה עדיין בייצור.
מה עלי לעשות? האם יכולה לדרוש פיצוי? (ואז פשוט אקנה מזרון גדול יותר ואשאיר את המיטה הנוכחית)?
מדובר בהפרת הסכם ואי התאמה לפי חוק המכר.
כדאי בשלב ראשון להוציא מכתב (לבד או באמצעות עו"ד) ולדרוש אספקה מיידית של המוצר וקבלת פיצוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, רכשתי נעליים שהיו בהנחת סוף עונה. למחרת רציתי להחזיר את הנעליים. כמובן שהן היו בקופסתן המקורית ולא נעשה בהן שימוש. המוכרת טענה שאין החזרות או זיכויים על פריטי סייל, והיא מוכנה ״לעשות לי טובה״ ולהחליף לפריט סייל אחר. לצערי לא מצאתי בחנות פריט להחלפה ונותרתי עם הנעליים שקניתי ללא זיכוי כלשהו.
אציין גם שהמוכרת הראתה לי שלט שהציבה ליד הקופה שלא יבוצעו החזרות של פריטי סייל. דבר שלא נאמר לי בעת הרכישה, לא כתוב על הקבלה וכמובן שלא שמתי לב לשלט.
האם זה תקין/ חוקי?
תודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי ??
יש לי עסק חדש יחסית של אינסטלציה, ואני רוצה לשלוח איחול של שנה טובה ומתוקה לכל לקוחותינו…
ללא הנעה לפעולת שיווק כלשהי.
האם זה נחשב ספאם?
תודה מראש ??
אמיר שלום
כן. זה נחשב פרסומת אסורה בניגוד לחוק התקשורת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום.
רציתי לשאול בבקשה:
1). האם ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד אזרח חו"ל?.
2). האם ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד אדם שהסתנן ארצה וכעת יש לו מעמד זמני?.
תודה
שלום,
ניתן בתנאים מסוימים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום..ישנו אתר השייך לחו"ל המוכר לרבים והוא שולח לי הודעות למייל ובהם מוצרים שהוא חושב שאני יהיה מעוניין בהם אך המחיר המוצג עליהם על בסיס קבוע הוא שיקרי כגון שעון ב 1 דולר וכשלוחצים וניכנסים לאתר ומיתחברים למשתמש על מנת לקנות המחיר קופץ ל 5 דולר וזה מיקרה אחד מיני אלף האם שייך לארגן תביעה על דבר כזה ?
היי מור
צריך לבדוק את הנושא באופן פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
04.09.24
בוקר טוב.
כידוע לכל ,ולצערנו הרב שלי ושל משפחתי המונה 13 איש (7 בוגרים 6 ילדים)
אנחנו טסנו לחופשה משפחתית בתאריך 21.8.24 ,ואמורים היינו לחזור ארצה בתאריך 25.08.24 .
הטיסות הוזמנו כ-4חודשים לפני כן
בחברת ישראייר. כמובן שקיבלנו את כל האישורים הנדרשים .
בתאריך המיועד לחזרה ארצה ,דהיינו 25.8.24 קיבלנו תחילה הודעה כי עקב המצב וכו…הטיסה נדחית.
לאחר זמן מה קיבלנו עוד הודעה במייל
כי הטיסה בוטלה לחלוטין ואין באפשרותה של ישראיר לדאוג לנו לטיסה חלופית ועלינו לדאוג לעצמנו.
אובדי עצות במדינה זרה עם ילדים קטנים בגילאים 2-9 .
הגענו לשדה בתקוה למצוא טיסה כלשהיא ולאחר כ-4שעות נואשנו מהמצב .הטיסה הקרובה ביותר היתה לעוד שלושה ימים מאוחר יותר
הווי אומר ב-28.8 .
הלילה ירד והתחלנו לחפש מקום לינה
ל3 ימים .לבסוף התמקמנו במלון זול מאוד עם מינימום תנאים במטרה לחסוך בהוצאות מאחר ולא ידענו עדיין מה לפנינו .
טיסות חדשות להזמין,
כלכלה לכל המשפחה למשך התקופה הנוספת של 3 ימים.
מוניות לשדה .
הוצאות בלתי מתוכננות .
ישראייר התחייבה להחזיר לנו את מחירי הטיסה אשר שולמו במשרדם ולא יותר.
לאור כל האמור לעיל מה הן הדרכים החוקיות העומדות לרשותנו מול חברת ישראייר ,חברת התעופה
כדי שנוכל לדרוש וכמובן לקבל את כל ההוצאות הישירות והעקיפות שהיו לנו
בעקבות הצעד החד צדדי של החברה,חברת ישראייר.
כגון:
פיצויים
עוגמת נפש
הפסד ימי עבודה לי ולשלושת ילדי
שהם בוגרים/נשואים /בעלי משפחות
ועסקים.
הפרשי מחירים בין הטיסה ששולמה
לחברת ישראייר לבין מחירי הטיסות המופקעים אותם נאלצנו לשלם
בעל כורחנו.
כלכלת המשפחה למשך 3 ימים
מוניות מהשדה לבית המלון ובחזרה
ייתכן ויש עוד דבר או שניים שלא עולים
לי בזיכרון,אבל זה המצב באופן כללי.
כאנשי מקצוע העוסקים בכך אני מאמין
שתוכלו להנחות אותי בדרך הפעולה.
אודה לכם על עזרתכם בנדון.
בברכה
חילי פז
0546557617
Pazihilli@gmail.com
שלום
צריך לקבל ייעוץ משפטי פרטני בעניין לצורך מיצוי הזכויות מהמקרה שתיארת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
אני רוצה לתבוע חברת תעופה זרה בתביעות קטנות. לחברה אין נציגות בארץ אבל יש עורך דין באתר רשות התעופה שמחוייב לקבל בשמם כתבי תביעה.
מה אני רושם באתר נט המשפט בנתבעים? את חברת התעופה אי אפשר למצוא שם כחברה כי לא רשומה בארץ. אז רושמים את עורך הדין כנתבע?
היי רועי
צריך לקבל פרטים נוספים בשביל להשיב
בכל מקרה העורך דין אינו נתבע אלא לכל היותר מורשה לקבלת כתבי בי דין בשם החברה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, אני פותחת עסק קטן אוכל ביתי
כמה זמן אני יכולה להציב ללקוח על ביטול עסקה? על החזר כספי , שבסוף זה יהיה הוגן כלפי הלקוח ושאני בסוף לא אפסיד ואעבוד קשה. האם לאחר 48 שעות מזמן ההזמנה אני יכולה להגיד שאני לא מחזירה?
סגירת ההזמנות נסגרת ביום רביעי בצהריים, אני רוצה לקחת מקדמה מהלקוח במידה והוא מבטל בסכום של 80₪ למקדמה (מינימום להזמנה מתחיל 180₪/190₪, אי אפשר להזמין מתחת).
במידה והלקוח לא מבטל אני מחזירה לו את ה80₪ ביום שהוא לוקח את ההזמנה , במידה והוא מבטל לאחר 48 שעות מההזמנה שהוא ביצע (מקבל את ההזמנה ביום שישי) אני לא מחזירה.
האם זה חוקי לפעול כך?
אני יודעת שקונדיטוריות עצמאיות לוקחות מקדמה יותר גבוהה, עד כמה אפשרי לקחת? האוכל שאני קונה הוא יקר, בשר, דגים וירקות שהם גם עולים.
תודה רבה
מוריה שלום
צריך לקבל פרטים נוספים אבל באופן כללי אציין כי אין זכות ביטול צרכנית על מוצרי מזון וטובים פסידים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב,
הזמנתי ריהוט מרשת הרהיטים שומרת הזורע.
במעמד האספקה, אחד הרהיטים – המזנון שסופק אינו תאם לדגם שהזמנתי.
בנוסף, המזנון הלא תואם שסופק פגום – המזונית (גב המזנון) פגומה.
רשת שומרת הזורע הודו בטעות ולבסוף הוחלט שהמזנון יאסף ממני ואני אקבל את כל כספי חזרה ללא דמי ביטול עבור המזנון.
יש לציין, שהמזנון נאסף ממני רק לאחר כחודש, בזמן קבלת שאר הריהוט שהזמנתי מהם שכלל ספה.
משום מה, רשת שומרת הזורע החליטה שהיא מזכה אותי בסכום יחסי עבור ההובלה והרכבה של המזנון.
שילמתי עבור המזנון 260 ש"ח עבור הובלה והרכבה, אבל הוחלט להחזיר לי רק 100 ש"ח מתוך ה – 260 ש"ח.
היות שלא מצאתי שום התייחסות באינטרנט לגבי החזר דמי הובלה והרכבה של רהיט שהגיע לא תואם וגם פגום.
אז נובעת לי שאלה ברשותכם,
מה החוק אומר לגבי המקרה הנ"ל?
האם רשת שומרת הזורע צודקת בכך שהיא טוענת שהיא לא חייבת להחזיר לי את כל הסכום עבור ההובלה והרכבה בטענה שהכסף עבור ההובלה והרכבה של המזנון עבר לחברת ההובלות למרות שהמוצר (מזנון), הגיע לא תואם ובנוסף פגום או שמה מטעה?
אשמח לתשובה בנושא
תודה רבה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהו פרק הזמן המקסימלי שבו חברה מחוייבת להחזר כספי לאחר ביטול עסקה. העסקה בוטלה ב- 28/7, פניתי ב- 27/8 לישראכרט ונאמר לי שאין בקשה לביטול. בתקנון של החברה כתוב שהזיכוי ייעשה עד 60 ימים….ובהודעת sms לאחר שפניתי אליהם שוב- הם כתבו עד 90 ימים. האם פרק הזמן הזה חוקי?
שלום
השאלה כללית מדי וחסרים פרטים
עם מי ביצעת את העסקה? באיזה דרך? איזה סוג עסקה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך למודעה שנחזתה למודעת עבודה, השארתי פרטים. חזר אליי נציג ואמר שהוא נציג מכללה אינטרנטית לקורסים שונים לשיווק באינטרנט. למרות שלא התעניינתי ולא הסכמתי להירשם, הנציג בתרמית בטענה של כל מיני בדיקות התאמה והשארת פרטים גם כביכול לבדיקת מימון לכל מקרה, השיג את חתימתי ופרטיי האישיים. מסתבר שנכפה עליי רישום לקורס וחיש מהר כעבור כשעה שלח אליי הנציג פרטי סיסמא לאתר שלהם.
אך בטרם שקיבלתי את הסיסמא, דרשתי בשיחת טלפון לבטל את העסקה שנכפתה, אך הנ"ל סירב בטענה שקיבלתי כבר פרטי סיסמא לאתר (למרות שלא היה כך) והיות וכך לא ניתן לבטל לפי חוק הגנת הצרכן, היות והקורסים כביכול ניתנים להעתקה. עוד באותו היום גם שיגרתי להם מכתב ביטול עסקת מכר מרחוק עם הכחשה לעיסקה, אך אלו עמדו על סירובם.
בנוסף מעולם לא הומצא לי שום גילוי נאות על מה הוחתמתי כביכול.
וכעת אני תובעת את בית העסק.
מה סיכויי לזכות ומה הכשלים שניתן למנות בעסקה הזו שלא היתה מבחינתי והסכמתי ובוצעה בדרלך של מרמה והטעייה.
גידי שלום
בשביל להעריך סיכוי סיכון של תביעה, יש צורך לקבל יעוץ משפטי מסודר ולקרוא את התביעה שהגשת וכן לקבל מידע נוסף החסר בשאלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!