פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום למתווך בעסקה שהתפוצצה
דני
08/11/09
שלום רב,
ברצוני לשאול מה החוק (אם יש) ומה נהוג לשלם שכר למתווך בעסקה שנחתמה אצל עו"ד, ושלושה ימים אח"כ התפוצצה.?
אני בתור הקונה המתווך מבקש את 2 % שלו למרות שאין עסקה?
מה עושים?
תודה רבה מראש
ברצוני לשאול מה החוק (אם יש) ומה נהוג לשלם שכר למתווך בעסקה שנחתמה אצל עו"ד, ושלושה ימים אח"כ התפוצצה.?
אני בתור הקונה המתווך מבקש את 2 % שלו למרות שאין עסקה?
מה עושים?
תודה רבה מראש
שכ"ט מתווך בגין עסקה שהתפוצצה
|עו"ד עזרא שרון
08/11/09
אם הסכם המכר נחתם, ואח"כ בוטל- נהוג כי בכ"ז משולם למתווך, וגם לעו"ד.
שינוי יעוד של מחסן לדירה
חיים
08/11/09
אהלן אנשים רציתי לשאול האים אני יכול לקנות מהשכנים שלי את המחסן המשותף שלנו+ כמה יעלה לעשות שינוי יעוד?
שינוי ייעוד
|עו"ד עזרא שרון
08/11/09
ראשית עליך לבדוק בועדה מקומית אם שינוי הייעוד אפשרי. אח"כ התייעץ עם עו"ד/אדריכל לגבי עלויות
צינור שהתפוצץ בדירה נטושה
אבי
08/11/09
שלום רב,
בדירה שמעליי התפוצץ צינור מים וכתוצאה מכך יש לי נזק לתקרה. הבעיה שהדירה נטושה לגמרי וסגורה במשך שנים, לא ידוע מי הבעלים שלה. מה אני צריך לעשות? לפנות למשטרה שיפרצו פנימה? ללכת לבית משפט? אנא תעזרו לי....
בדירה שמעליי התפוצץ צינור מים וכתוצאה מכך יש לי נזק לתקרה. הבעיה שהדירה נטושה לגמרי וסגורה במשך שנים, לא ידוע מי הבעלים שלה. מה אני צריך לעשות? לפנות למשטרה שיפרצו פנימה? ללכת לבית משפט? אנא תעזרו לי....
נסה לפנות לעירייה
|עו"ד עזרא שרון
09/11/09
אמבטיות ביוב בגינה פרטית
דיאנה
08/11/09
קניתי דירת גן מקבלן ולקראת קבלת הדירה גיליתי שיש לי שבע אמבטיות ביוב לאורך כל הגינה - האם זה חוקי? האם ניתן לתבוע את הקבלן ? ואם לא - מה אפשר לעשות : לכסות באדמה או אולי לרצף ? תודה
יש לעיין בהסכם הרכישה כדי להשיבך
|עו"ד עזרא שרון
08/11/09
ייעוץ לגבי קיר תומך בין חלקות עם השכן וחלוקה בעלוי
בשיר חאלד
08/11/09
שלום
אני מעוניין בייעוץ לגבי סכסוך על גבול אדמה, רוצה לספר סיפור עם השכן ורוצה שתענה לי מבחינה חוקית בבקשה!!!
בזמנו הצעתי לשכן שנעשה קיר תומך בין חלקת האדמה שלו לבין חלקת האדמה שלו, החלקה שלו גבוהה ממני בכ-6 מטר, הוא הסכים שנעשה את הקיר התומך והסכים שנתחלק בעלויות, לאחר כמה חודשים ולפני החתונה שלי, פנה אליו אבא שלי ושאל את השכן אם הו מתנגד שנביא את המחפר ונחתוך עד הגבולות בינינו ע"מ בעתיד הקרוב (4 ~ 6 חודשים) ניעזר יחד ונבנה את הקיר התומך, השכן הסכים, הזמנתי מודד, שם את הנקודות, השכן אומר שאינו מאמין למדידה של המודד וטוען שאנחנו נכנסנו כמטר וחצי בתוך האדמה שלו, למרות זאת ביקשנו מהמחפר שלא ייכנס מטר וחצי, וחתכנו את האדמה.
היום השכן טוען שביצוע עבודת חתיכת האדמה שלנו מהווה סכנה עליו ועל בניו, ולפני שהוא פונה לבית משפט הוא שולח אנשים לשכנע אותי בלבנות את הקיר התומך על חשבוני בלי שנתחלק בעלויות, מדובר בקיר שאורכו כ-14 מטר וגובה כ-6~8 מטר, עם ההצעה הכי טובה זה יעלה כ-50000₪.
הוא התעלם מההצעה שלו שהציע בזמנו שיעזור בקיר התומך ואומר שמעשה החפירה מסכן את ביתו ואת ילדיו למרות שהמחפר לא נכנס לאדמת השכן מטר וחצי.
לפני כ-חודשיים ביקר בבית הורי אבא שלו ודיבר עם ההורים ודיבר תוך כגדי איום שהבן שלו אינו מוכן להתחלק בעלויות בניית הקיר, ושאין לנו זכות להיכנס באדמת הבן שלו כ-מטר, ושהמודד שהבאנו רמאי, ואף טען שהרישום בטאבו אינו נכון, ושסבא שלי גנב כמטר לאורך כל הגבול בין החלקות, ואמר שאנחנו צריכים להחזיר את המטר הזה ושצריך לבנות את הקיר התומך על חשבוננו.
הבן שלו הוא עו"ד ואמר לי בזמנו שדבר כזה בית המשפט מחייב אותך לעשות את הקיר התומך על חשבוני, כי בחתיכת האדמה שלי דבר שמהווה סכנה על שכן ושצריך לתקן את מה שעשיתי ולהחזיר את המצב לקדמתו.
אני רוצה לבדוק האם לפי החוק זה נכון, והאם יש בחוק דבר שמחייב אותי לבנות קיר תומך על חשבוני, שים לב כי השכן התעלם ממדידת המודד ואמר שהמודד רמאי.
לפי דעתי הוא אפילו צריך להשתתף לא רק בעלויות בניית הקיר התומך אף עליו להשתתף בעלויות המחפר שכמעט הגיעו לכ-15000₪.
מצד שני: איך אני יכול לחייב את השכן שיצדיק מודד כל שהוא ע"מ לקבוע את הגבולות לפי הטאבו מחדש, בצורה שלא יתעלם שוב ממדידת המודד הקודם.
זה הסיפור ואני מעוניין לקבל חוות דעת כתובה
אם ברשותך לענות למבוקשי, רוצה לדעת איך להתייחס לנושא הזה, ואיך נהוג בד"כ להסדיר סכסוך כזה, ואם בית המשפט יכול לחייב אותו להשתתף בעלויות הבנייה
בברכה בשיר חאלד
אני מעוניין בייעוץ לגבי סכסוך על גבול אדמה, רוצה לספר סיפור עם השכן ורוצה שתענה לי מבחינה חוקית בבקשה!!!
בזמנו הצעתי לשכן שנעשה קיר תומך בין חלקת האדמה שלו לבין חלקת האדמה שלו, החלקה שלו גבוהה ממני בכ-6 מטר, הוא הסכים שנעשה את הקיר התומך והסכים שנתחלק בעלויות, לאחר כמה חודשים ולפני החתונה שלי, פנה אליו אבא שלי ושאל את השכן אם הו מתנגד שנביא את המחפר ונחתוך עד הגבולות בינינו ע"מ בעתיד הקרוב (4 ~ 6 חודשים) ניעזר יחד ונבנה את הקיר התומך, השכן הסכים, הזמנתי מודד, שם את הנקודות, השכן אומר שאינו מאמין למדידה של המודד וטוען שאנחנו נכנסנו כמטר וחצי בתוך האדמה שלו, למרות זאת ביקשנו מהמחפר שלא ייכנס מטר וחצי, וחתכנו את האדמה.
היום השכן טוען שביצוע עבודת חתיכת האדמה שלנו מהווה סכנה עליו ועל בניו, ולפני שהוא פונה לבית משפט הוא שולח אנשים לשכנע אותי בלבנות את הקיר התומך על חשבוני בלי שנתחלק בעלויות, מדובר בקיר שאורכו כ-14 מטר וגובה כ-6~8 מטר, עם ההצעה הכי טובה זה יעלה כ-50000₪.
הוא התעלם מההצעה שלו שהציע בזמנו שיעזור בקיר התומך ואומר שמעשה החפירה מסכן את ביתו ואת ילדיו למרות שהמחפר לא נכנס לאדמת השכן מטר וחצי.
לפני כ-חודשיים ביקר בבית הורי אבא שלו ודיבר עם ההורים ודיבר תוך כגדי איום שהבן שלו אינו מוכן להתחלק בעלויות בניית הקיר, ושאין לנו זכות להיכנס באדמת הבן שלו כ-מטר, ושהמודד שהבאנו רמאי, ואף טען שהרישום בטאבו אינו נכון, ושסבא שלי גנב כמטר לאורך כל הגבול בין החלקות, ואמר שאנחנו צריכים להחזיר את המטר הזה ושצריך לבנות את הקיר התומך על חשבוננו.
הבן שלו הוא עו"ד ואמר לי בזמנו שדבר כזה בית המשפט מחייב אותך לעשות את הקיר התומך על חשבוני, כי בחתיכת האדמה שלי דבר שמהווה סכנה על שכן ושצריך לתקן את מה שעשיתי ולהחזיר את המצב לקדמתו.
אני רוצה לבדוק האם לפי החוק זה נכון, והאם יש בחוק דבר שמחייב אותי לבנות קיר תומך על חשבוני, שים לב כי השכן התעלם ממדידת המודד ואמר שהמודד רמאי.
לפי דעתי הוא אפילו צריך להשתתף לא רק בעלויות בניית הקיר התומך אף עליו להשתתף בעלויות המחפר שכמעט הגיעו לכ-15000₪.
מצד שני: איך אני יכול לחייב את השכן שיצדיק מודד כל שהוא ע"מ לקבוע את הגבולות לפי הטאבו מחדש, בצורה שלא יתעלם שוב ממדידת המודד הקודם.
זה הסיפור ואני מעוניין לקבל חוות דעת כתובה
אם ברשותך לענות למבוקשי, רוצה לדעת איך להתייחס לנושא הזה, ואיך נהוג בד"כ להסדיר סכסוך כזה, ואם בית המשפט יכול לחייב אותו להשתתף בעלויות הבנייה
בברכה בשיר חאלד
קיר תומך
|עו"ד עזרא שרון
08/11/09
כעקרון, עלויות בניית קיר משותף צריך להיות שווה בשווה.
אין באפשרותינו במסגרת הפורום לתת חוות דעת מקצועיות ולברר לעומק את כל הנושאים העובדתיים העולים מתיאור המקרה וטעונים בירור נוסף
אין באפשרותינו במסגרת הפורום לתת חוות דעת מקצועיות ולברר לעומק את כל הנושאים העובדתיים העולים מתיאור המקרה וטעונים בירור נוסף
שאלה בקשר למס שבח במכירה של דירה תוך פחות משנה
שמואל
07/11/09
שלום רציתי לשאול על מקרה שאדם קונה דירה נניח 800.000 שקל ולאחר 10 חודשים מוכר אותה ב-900.000 שקל לפי מה שאני יודע ואולי אני טועה הוא ישלם מס שבח של בערך 50.000 שקל? והשאלה השניה היא לאחר המכירה הוא קונה דירה אחרת תוך פחות מ-18 חודשים האם יש קשר לאותו מס שבח ששילם? יוכל לקבל פטור כי מכר וקנה דירה תוך 18 חודשים?
תודה מראש
תודה מראש
מס שבח
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
לשאלתך : האם הוא מכר דירה בארבע השנים האחרונות ? האם הנכס נרכש מהון עצמי שלו ? במידה שכן הוא יכול קלבל פטור ממס שבח. בכול הנוגע למס רכישה השאלה הנשאלת האם ברכישה יש ברשותו דירה נוספת במידה שכן יש תשלום מס רכישה במידה שלא אז עד סכום של כ - מיליון ש"ח יש פטור ממס רכישה
זכייה
אמי
07/11/09
זכיתי בקרקע דרך המנהל במסגרת מכרזרציתי לדעת אילו תשלומים עלי לשלם למינהל חוץ מתשלום על הזכייה במכרז
זכייה
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
התשלומים שתצטרך לשלם מס רכישה. דמי היוון.כמו-כן בחוזה בטרם הרכישה צוין מין הסתם מהם התשלומים הנוספים שתידרש לשלם
העברת שם על נכס שיש משכנתא
סופי
07/11/09
שלום
לפני 20 שנה אני ואבא שלי התחלפנו בדירה הוא עבר לשלי בדמי מפתח וכבר מכר אותה,ואני עדין גרה בדירה על שמו,יש משכנתא ע"ס 300אלף שח מדי חודש אני משלמת את המשכנתא על שמו.
שאלתי היא כיצד אבא שלי יכול להגן עלי והאם ניתן לשנות שם של בעל הנכס במידה ויש משכנתא?
מה האופציה הטובה ביותר להגן עלי שהבית שייך לי יש לי שלושה אחים נוספים שיודעים שהבת שלי ,יש מסמך שחתום ע"י אחי ואחיותיי על ההחלפה,לא מהם אני מודאגת חלילה וחס משהו יקרה לאחד מהם אז הילדים תובעים,אני זקוקה להגנה,
האם להוסיף אותי בטאבו יגן עלי?
מה הדבר הנכון לעשות?
תודה סופי
לפני 20 שנה אני ואבא שלי התחלפנו בדירה הוא עבר לשלי בדמי מפתח וכבר מכר אותה,ואני עדין גרה בדירה על שמו,יש משכנתא ע"ס 300אלף שח מדי חודש אני משלמת את המשכנתא על שמו.
שאלתי היא כיצד אבא שלי יכול להגן עלי והאם ניתן לשנות שם של בעל הנכס במידה ויש משכנתא?
מה האופציה הטובה ביותר להגן עלי שהבית שייך לי יש לי שלושה אחים נוספים שיודעים שהבת שלי ,יש מסמך שחתום ע"י אחי ואחיותיי על ההחלפה,לא מהם אני מודאגת חלילה וחס משהו יקרה לאחד מהם אז הילדים תובעים,אני זקוקה להגנה,
האם להוסיף אותי בטאבו יגן עלי?
מה הדבר הנכון לעשות?
תודה סופי
שינוי פרט בעל נכס
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
ראשית תרשמי לטובתך הערת אזהרה. שנית תבדקי האם את יכולה לקחת הלוואה ע"ס היתרה שנותרה למשכנתא כך תוכלי לסגור את ההלוואה שרשומה על שם אביך וזאת בכפוף להעברת הנכס מאביך אליך
בעל הדירה דורש העלאת שכר דירה באמצע החוזה
דן שביט
07/11/09
לבאי הפורום שלום.
אני מתגורר בדירה שכורה מזה שנתיים וחצי לערך. לפני כחודשיים עברה לגור איתי החברה שלי בשעה טובה. אתמול פנה אלי בעל הנכס ודרש להעלות את שכר הדירה בשלוש מאות שקל לחודש בשל הצטרפותה של חברתי.
על החוזה הנוכחי חתמתי באוגוסט האחרון לתקופה של שנה דהיינו עד אוגוסט 2010.
אם כך מה אני אמור לעשות? האם העובדה שחברתי גרה עימי נחשבת להפרת חוזה מצידי ועל כן זכותו של המשכיר להעלות את שכר הדירה כראות עיניו?
האם אני מחויב לשלם לו את הסכום? מה עושים במקרה וזכות המשכיר להעלות את המחיר ואיני מוכן לשלמו? האם אני מjויב למצוא דייר מחליף בכדי לעזוב את הנכס או שמה זו אחריות המשכיר?
אם אני מסרב להצעה החדשה ומעונין לעזוב את הנכס האם עלי לשלם את המחיר החדש עד שאמצע מחליף?
החוזה עליו אני חתום הינו חוזה סטנדארטי בו אני מחויב להודיע על עזיבתי כ 45 יום לפני תאריך העזיבה ולמצוא דייר מחליף. כמו כן ההתייחסות היחידה לנושא הדייר הנוסף הינה סעיף שאינו ברור לי שזהו ניסוחו: "השוכר לא יעביר או ישכיר את המושכר לאדם אחר באופן חלקי או מלא שבתשלום או לא בתשלום".
האם לצרף את בת זוגתי נחשב להעביר את הנכס למישהו אחר?
כמובן שאני עדיין גר בדירה. הדירה בת שני חדשים ובעל הנכס גר בצמוד אלי.
מה לעשות? האם יש צורך לפנות לעורך דין באופן ישיר ואם כן למי?
מקווה ששלחתי את כל העובדות.
תודה רבה מראש
בברכה
דן שביט
אני מתגורר בדירה שכורה מזה שנתיים וחצי לערך. לפני כחודשיים עברה לגור איתי החברה שלי בשעה טובה. אתמול פנה אלי בעל הנכס ודרש להעלות את שכר הדירה בשלוש מאות שקל לחודש בשל הצטרפותה של חברתי.
על החוזה הנוכחי חתמתי באוגוסט האחרון לתקופה של שנה דהיינו עד אוגוסט 2010.
אם כך מה אני אמור לעשות? האם העובדה שחברתי גרה עימי נחשבת להפרת חוזה מצידי ועל כן זכותו של המשכיר להעלות את שכר הדירה כראות עיניו?
האם אני מחויב לשלם לו את הסכום? מה עושים במקרה וזכות המשכיר להעלות את המחיר ואיני מוכן לשלמו? האם אני מjויב למצוא דייר מחליף בכדי לעזוב את הנכס או שמה זו אחריות המשכיר?
אם אני מסרב להצעה החדשה ומעונין לעזוב את הנכס האם עלי לשלם את המחיר החדש עד שאמצע מחליף?
החוזה עליו אני חתום הינו חוזה סטנדארטי בו אני מחויב להודיע על עזיבתי כ 45 יום לפני תאריך העזיבה ולמצוא דייר מחליף. כמו כן ההתייחסות היחידה לנושא הדייר הנוסף הינה סעיף שאינו ברור לי שזהו ניסוחו: "השוכר לא יעביר או ישכיר את המושכר לאדם אחר באופן חלקי או מלא שבתשלום או לא בתשלום".
האם לצרף את בת זוגתי נחשב להעביר את הנכס למישהו אחר?
כמובן שאני עדיין גר בדירה. הדירה בת שני חדשים ובעל הנכס גר בצמוד אלי.
מה לעשות? האם יש צורך לפנות לעורך דין באופן ישיר ואם כן למי?
מקווה ששלחתי את כל העובדות.
תודה רבה מראש
בברכה
דן שביט
העלאת דמי השכירות
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
לצורך מתן תשובה עניינית יש לקרוא את חוזה השכירות שלך
דמי מפתח לחנות
חיים
06/11/09
יש ברשותי חנות בדמי מפתח שנרכשה ע'י אבי בשנות הארבעים. אני משלם כרגע לבעל הנכס סכום קטן מאד. ברצוני למסור את העסק. בעל הנכס מעוניין לקנות את חלקי - אולם לא מוכן לשלם לי את הסכום שאני דורש . במידה ויש לי קונה - כמה יהיה עליו לשלם שכירות חודשית? בעל הבית דורש שהוא ישלם שכירות חופשית וזה לא מתקבל על הדעת אם הוא ישלם דמי מפתח בסכום נכבד ואתן לבעל הבית 40% מסכום זה. לפי מיטב ידיעתי על השוכר החדש לשלם שכירות הגבוהה ב-50% מהסכום שאני משלם.שאלותי הן:איך קובעים את שווי הנכס בדמי מפתח ביחס לשווי בשוק החופשי? וכמה דמי שכירות על השוכר החדש לשלם ביחס למה שאני משלם? כמה זמן הנכס יכול להשאר סגור עד שהוא נחשב כנטישה?
תודה על תשובתכם.
תודה על תשובתכם.
דמי מפתח לחנות
יואל
07/11/09
א.רשות קניה ראשונית,היא של בעל הנכס.
ב.אם יש לך קונה שמוכן לשלם יותר מבעל הנכס,אז לו הזכות לקנות.
ג.אם מכרת פלאפל,והקונה רוצה לשדרג ולמכור כל דבר מלבד פלאפל,אז יש זכות לבעל הנכס להתנגד.
ד.אם הקונה ממשיך את דרכך,ומוכר פלאפל,אז דמי השכירות יהיו בגובה דמי השכירות ששילמת.
ה.נדמה לי לא בטוח,שנטישה נחשבת מעל שישה חודשים.
ו.אתה יכל לבקש כמה שאתה רוצה על החנות,ואין כאן מחיר שוק..
ז.בשביל להיות רגוע לגבי סכום מכירת החנות,תוכל להשוות מחיר של חנות אחרת באיזוריך,אם בערך אותם נתונים,ולהוריד 30% ממחירה,
היות והיא חנות בדמי מפתח.
ב.אם יש לך קונה שמוכן לשלם יותר מבעל הנכס,אז לו הזכות לקנות.
ג.אם מכרת פלאפל,והקונה רוצה לשדרג ולמכור כל דבר מלבד פלאפל,אז יש זכות לבעל הנכס להתנגד.
ד.אם הקונה ממשיך את דרכך,ומוכר פלאפל,אז דמי השכירות יהיו בגובה דמי השכירות ששילמת.
ה.נדמה לי לא בטוח,שנטישה נחשבת מעל שישה חודשים.
ו.אתה יכל לבקש כמה שאתה רוצה על החנות,ואין כאן מחיר שוק..
ז.בשביל להיות רגוע לגבי סכום מכירת החנות,תוכל להשוות מחיר של חנות אחרת באיזוריך,אם בערך אותם נתונים,ולהוריד 30% ממחירה,
היות והיא חנות בדמי מפתח.
שאלות על היטל השבחה ומס מכירה
דוד
06/11/09
שלום רציתי לשאול 2 שאלות
1- מס מכירה יש דבר כזה?? אני יודע שיש מס רכישה ומס שבח .
האם מס מכירה זהו מס שהיה והופסק לפני כמה שנים או שאני טועה?
2- שאלה על היטל השבחה של רשות מקומית .
נניח ויש תכנית תב"ע על איזור מסויים מאחר ויש תכנית הרשות גובה היטל השבחה שאלתי היא אם דירה מסויימת שאני רוצה למכור נמצאת באותו תחום תב"ע ולא ממש ניצלתי את התב"ע אני אחוייב לשלם היטל השבחה? אפילו שלא בניתי? ושאלה אחרונה לפי מה מחושב אותו היטל השבחה? זה דומה למס שבח מחצית מהערך של התקופה בין הקניה למכירת הנכס? או שיש להם פרמטרים אחרים .
תודה מראש ושבת שלום
1- מס מכירה יש דבר כזה?? אני יודע שיש מס רכישה ומס שבח .
האם מס מכירה זהו מס שהיה והופסק לפני כמה שנים או שאני טועה?
2- שאלה על היטל השבחה של רשות מקומית .
נניח ויש תכנית תב"ע על איזור מסויים מאחר ויש תכנית הרשות גובה היטל השבחה שאלתי היא אם דירה מסויימת שאני רוצה למכור נמצאת באותו תחום תב"ע ולא ממש ניצלתי את התב"ע אני אחוייב לשלם היטל השבחה? אפילו שלא בניתי? ושאלה אחרונה לפי מה מחושב אותו היטל השבחה? זה דומה למס שבח מחצית מהערך של התקופה בין הקניה למכירת הנכס? או שיש להם פרמטרים אחרים .
תודה מראש ושבת שלום
בקצרה
ערן
06/11/09
מס מכירה אכן בוטל החל מאוגוסט 2007 היטל השבחה - זהו אחד הסעיפים הקריטיים ביותר בחוזה שכן במצבים מסויימים ניתן לייחס את תשלום היטל ההשבחה בגין הזכויות שלא השתמשת בהם לרוכש שכן הינו זכאי להשתמש בהם.לעניין אופן החישוב זה פחות או יותר כפי שציינת. כמובן שגם לאחר שנקבע הסכום לתשלום היטל ההשבחה ניתן להביא חוו"ד שמאי מטעמך שיציג את הסכום כנמוך יותר ואז לבוא במשא ומתן עם הרשות לעניין סכום ההיטל הסופי. בכל מקרה חשוב לצאת לדרך בעסקה שכזו עם עו"ד שמבין בתחום.
מסים
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
מס מכירה בוטל.
בעניין היטל השבחה לאחר שאושרה תוכנית העירייה יכולה לבוא ולדרוש את היטל השבחה בגין אישור התוכנית גם אם לא פעלתה ליישומה.אתה יכול להכניס בחוזה המכירה סעיף שעלות הינה על הקונה או לבדוק בעירייה האם ניתן לא לשםם וזאת בכפוף לתצהיר של הקונה שמתחייב לשאת בתשלום במידה ויישם את התוכנית במידה וכן תתדאג להחתים את הקונה על תצהיר כאמור.
בעניין היטל השבחה לאחר שאושרה תוכנית העירייה יכולה לבוא ולדרוש את היטל השבחה בגין אישור התוכנית גם אם לא פעלתה ליישומה.אתה יכול להכניס בחוזה המכירה סעיף שעלות הינה על הקונה או לבדוק בעירייה האם ניתן לא לשםם וזאת בכפוף לתצהיר של הקונה שמתחייב לשאת בתשלום במידה ויישם את התוכנית במידה וכן תתדאג להחתים את הקונה על תצהיר כאמור.
בניית מרפסות שתחסום אור ונוף
אלי
06/11/09
שלום,
בבניין בו אני גר רוצים השכנים לבנות מרפסות שמש. אני אינני מעוניין במרפסת. אין לי בעיה שיבנו כל עוד לא ייחסמו לי הנוף והאור, וכך גם אמרתי לשכניי. לאחרונה חילקו לכל הדיירים את הדמיית המחשב של המרפסות שנעשתה ע"י האדריכל אשר לפיה אין ספק כי ייחסמו לי נוף ואור. מה ביכולתי לעשות על מנת להתנגד כעת?
בבניין בו אני גר רוצים השכנים לבנות מרפסות שמש. אני אינני מעוניין במרפסת. אין לי בעיה שיבנו כל עוד לא ייחסמו לי הנוף והאור, וכך גם אמרתי לשכניי. לאחרונה חילקו לכל הדיירים את הדמיית המחשב של המרפסות שנעשתה ע"י האדריכל אשר לפיה אין ספק כי ייחסמו לי נוף ואור. מה ביכולתי לעשות על מנת להתנגד כעת?
מרפסות
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
להגיש התנגדות לעירייה לאחר שהתוכניות יוגשו לאישורה ולהתנגד לתוכנית
שאלה חשובה על חוזה תיווך
אלי
06/11/09
שלום ראיתי קודם שאלה דומה לשלי על חוזה תיווך שאין זמן מוגדר בחוק והמתווך אמור להיות "הגורם היעיל" .
המקרה שלי הוא כזה לפני כשנה ראיתי דירה דרך מתווך( אגב הדירה לא אצלו בבלעדיות ) ולא רציתי לקנות אותה אז הפסקתי לחפש לבנתיים אחרי שנה בערך הכוונה לשבועות האחרונים חזרתי לחפש דירה באותו איזור . מתווך אחר שהגעתי אליו לקח אותי לכמה דירות ושמר איתי על קשר אתמול קרה שהוא לקח אותי לאותה דירה שהייתי לפני שנה עם המתווך הראשון ויש סיכוי שאני ואישתי נרצה את הדירה ! השאלה שלי מה אני עושה עם המתווכים ? המתווך הראשון הראה לי את אותה דירה לפני שנה ומאז לא היינו בקשר המתווך השני שלקח אותי אתמול שומר על קשר איתי ואני לא רוצה להתחמק מדמי תיווך אליו .
אני חושב שיש בעיה שאין זמן מוגדר לחוזה תיווך אני מבקש את עזרתכם בנושא מה עלי לעשות האם המתווך הראשון יוכל במידה ותתבצע עיסקה לדרוש ממני דמי תיווך??. למרות שהוא רק הראה לי את הנכס לפני שנה ? האם כדאי לי לרדת מאותו נכס כדי לא להגיע למצב לשלם ל-2 מתווכים ? מודה לכם מראש ואני יודע שזו סוגייה קצת מסובכת תודה .
המקרה שלי הוא כזה לפני כשנה ראיתי דירה דרך מתווך( אגב הדירה לא אצלו בבלעדיות ) ולא רציתי לקנות אותה אז הפסקתי לחפש לבנתיים אחרי שנה בערך הכוונה לשבועות האחרונים חזרתי לחפש דירה באותו איזור . מתווך אחר שהגעתי אליו לקח אותי לכמה דירות ושמר איתי על קשר אתמול קרה שהוא לקח אותי לאותה דירה שהייתי לפני שנה עם המתווך הראשון ויש סיכוי שאני ואישתי נרצה את הדירה ! השאלה שלי מה אני עושה עם המתווכים ? המתווך הראשון הראה לי את אותה דירה לפני שנה ומאז לא היינו בקשר המתווך השני שלקח אותי אתמול שומר על קשר איתי ואני לא רוצה להתחמק מדמי תיווך אליו .
אני חושב שיש בעיה שאין זמן מוגדר לחוזה תיווך אני מבקש את עזרתכם בנושא מה עלי לעשות האם המתווך הראשון יוכל במידה ותתבצע עיסקה לדרוש ממני דמי תיווך??. למרות שהוא רק הראה לי את הנכס לפני שנה ? האם כדאי לי לרדת מאותו נכס כדי לא להגיע למצב לשלם ל-2 מתווכים ? מודה לכם מראש ואני יודע שזו סוגייה קצת מסובכת תודה .
מתווך בהסכ
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
המלצתי : 1. לעדכן את המתווך השני ולציין באוזניו שבמידה ותידרש לשלם את דמי התיווך של המתווך הראשון תוכל לקבל שיפוי ממנו (יש להסדיר באמצעות הסכם כתוב עם המתווך).
2. לאור העובדה שהמתווך הראשון אינו הגורם היעיל מבחינה משפטית אין הוא יכול לבוא אליך בדרישות לקבלת דמי תיווך.
בכול הנוגע לשאלתך האם לרדת מהעניין סבורני שלא. ואם תפעל כהמלצתי לא תידרש לשלם פעמיים
2. לאור העובדה שהמתווך הראשון אינו הגורם היעיל מבחינה משפטית אין הוא יכול לבוא אליך בדרישות לקבלת דמי תיווך.
בכול הנוגע לשאלתך האם לרדת מהעניין סבורני שלא. ואם תפעל כהמלצתי לא תידרש לשלם פעמיים
מס שבח – מס מכירה והיטל השבחה
גדי
06/11/09
שלום רב
קניתי דירה לפני 3.5 שנים. זו דירתי הראשונה והיחידה.
ברצוני למכור אותה כעת והשאלה שנשאלת היא האם עלי לשלם מס שבח, מס מכירה או היטל השבחה . אני מציין שתי עובדות שאינני יודע אם יש להם השפעה - 1. קניתי את הדירה במחיר של 700 אלף ש"ח ואני מוכר אותה במחיר של 1.2 מליון ש"ח.
2. אבי עזר לי ברכישת הדירה בסכום של 550 אלף ש"ח.
אודה לכך על תשובתך בהקדם.
שבת שלום
גדי
קניתי דירה לפני 3.5 שנים. זו דירתי הראשונה והיחידה.
ברצוני למכור אותה כעת והשאלה שנשאלת היא האם עלי לשלם מס שבח, מס מכירה או היטל השבחה . אני מציין שתי עובדות שאינני יודע אם יש להם השפעה - 1. קניתי את הדירה במחיר של 700 אלף ש"ח ואני מוכר אותה במחיר של 1.2 מליון ש"ח.
2. אבי עזר לי ברכישת הדירה בסכום של 550 אלף ש"ח.
אודה לכך על תשובתך בהקדם.
שבת שלום
גדי
בהתייחס לשאלתך...
ערן
06/11/09
בהתחשב בנתונים שהצגת הינך יכול להינות מפטור ממס שבח. חשוב מאד לעשות תכנון מס ולוודא מה תוכניותך לעתיד לעניין רכישה ומכירה של דירותיך הבאות. מס מכירה אינו חל עליך. היטל השבחה - יש לבדוק ברשות המקומית האם קיים היטל השבחה על הנכס ואם כן מה הסכום לתשלום והאם הינך משתמש בזכויות שמהוות את ההשבחה על הנכס. כדאי לצאת לדרך רק לאחר ידיעה של הפרטים שלעיל ובהתאם להם לנסח את חוזה המכר. שיהיה בהצלחה.
מס שבח
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
לאור העובדה שאביך נתן לך מתנה ביותר מ -50% משווי הנכס נשאלת השאלה האם אתה התגוררת בנכס? במידה שכן וחלפו למעלה משלוש שנים אתה יכול למכור את הדירה בפטור ממס שבח סעיף 49ב(1).
בכול הנוגע להיטל השבחה יש לבדוק בעירייה האם נעשו תוכניות עיר המחייבות בתשלום מס שבח (העניין אינו קשור לשווי המכירה).
בכול מקרה המלצתי להסתייע בעו"ד שיבדוק את החומר בטרם תמכור את הדירה מבחינת היבטי המס
בכול הנוגע להיטל השבחה יש לבדוק בעירייה האם נעשו תוכניות עיר המחייבות בתשלום מס שבח (העניין אינו קשור לשווי המכירה).
בכול מקרה המלצתי להסתייע בעו"ד שיבדוק את החומר בטרם תמכור את הדירה מבחינת היבטי המס
רמאות
משה
05/11/09
יש מצב שהשוכר של הדירה שלי יכול לרמות ולקחת לי אותה אני די פרנואיד...{ למרות שאני יודע שזה לא אפשרי} יש לי חוזה איתו
רמאות
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
האם כוונתך להעביר את הדירה על שמו בטאבו? רק אם הוא מזייף מסמכים. אם אתה כל כך חושש תרשום הערת אזהרה על זכותך בנכס לטובת אישתך או אחד מילדיך ככה יהיה לו קשה וכמעט בלתי אפשרי להעביר את הזכות אליו
סכסוך שכנים
שמואל
05/11/09
שלום רב.
השכן מתחתינו בנה חדר, ואנו מעליו הוספנו מרפסת.שילמנו לו חצי מעלות יציקה ,כיום ישנה בעיית רטיבות לשכן.,כתוצאה מכך שכנארה האיטום לא נעשה כמו שצריך.
השכן דורש מאיתנו להשתתף איתו בחצי מעלות התיקון, שהעלות מגיעה כמעט לסכום הבניה עצמה.
באם לא נשתתף איתו הוא הודיע לנו שבכוונתו לתבוע אותנו.הוא אומר שיש חוק שעלינו להשתתף איתו בעלות התיקון.
שאלתי:א. האם אכן יש חוק כזה? ב. מהם חובותי כלפיו? אם אני חייבת להשתתף בעלות תיקון מלא או רק המינימום הדרוש?
אשמח לתגובה מהירה ...
תודה מראש
השכן מתחתינו בנה חדר, ואנו מעליו הוספנו מרפסת.שילמנו לו חצי מעלות יציקה ,כיום ישנה בעיית רטיבות לשכן.,כתוצאה מכך שכנארה האיטום לא נעשה כמו שצריך.
השכן דורש מאיתנו להשתתף איתו בחצי מעלות התיקון, שהעלות מגיעה כמעט לסכום הבניה עצמה.
באם לא נשתתף איתו הוא הודיע לנו שבכוונתו לתבוע אותנו.הוא אומר שיש חוק שעלינו להשתתף איתו בעלות התיקון.
שאלתי:א. האם אכן יש חוק כזה? ב. מהם חובותי כלפיו? אם אני חייבת להשתתף בעלות תיקון מלא או רק המינימום הדרוש?
אשמח לתגובה מהירה ...
תודה מראש
סכסוך שכנים
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
האם ביצעתם תיקון רישום של הבנייה בטאבו ? האם יש ביניכם הסכם על האחריות ? האם מי שבנה נתן לכם ערבות בדק ? ישנם מספר שאלות שרק לאחר תשובתיהן יהיה ניתן להשיב לשאלתך
שימוש בגג משותף
סי
05/11/09
אני גרה בבניין משותף ובו 18 דיירים
דיירי אחת הדירות משתמשים בגג לצורך תלית כביסה וישיבה לעישון. הושמו שם ספה דו מושבית וכורסה. וכן אדניות נוי
לפני שנה תוקן הגג והושמו בו יריעות ונעשה זיפות
לשכנה שדירתה סמוכה לגג וכן לשכנים שגרים מתחת לגג זה מפריע
שמשתמשים בגג בגלל רעש , פחד מהריסת היריעות וכ"ו
לשאר הדיירים זה לא מפריע
רציתי לדעת מה החוק בעניין והאם לדיירים מותר להמשיך להשתמש בגג
דיירי אחת הדירות משתמשים בגג לצורך תלית כביסה וישיבה לעישון. הושמו שם ספה דו מושבית וכורסה. וכן אדניות נוי
לפני שנה תוקן הגג והושמו בו יריעות ונעשה זיפות
לשכנה שדירתה סמוכה לגג וכן לשכנים שגרים מתחת לגג זה מפריע
שמשתמשים בגג בגלל רעש , פחד מהריסת היריעות וכ"ו
לשאר הדיירים זה לא מפריע
רציתי לדעת מה החוק בעניין והאם לדיירים מותר להמשיך להשתמש בגג
שימוש בגג
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
כעיקרון כול דייר זכאי לעשות שימוש בגג וזאת בתנאי שהשימוש שהוא עושה לא מפריע או מונע מבעל הזכות האחרת לעשות שימוש. מהתיאור שלך חושב שתדאגו שהשכנה לא תקבל חזקה על הגג, קרי לא תבנה חדר או דבבר דומה.
תיקון סתימה בניקוז
אילה
05/11/09
אני גרה בבניין בן 2 קומות. הגג מוצמד לבעלי הדירות בקומה השניה. מי אמור לשאת בעלות של תיקון סתימה בצינור ניקוז? האם ועד הבית או הבעלים של הדירה אליה מוצמד הגג?
תיקון סתימה בניקוז
יואל
06/11/09
השאלה היא שאלה רטורית.
את אומרת שהגג צמוד לדירתם,אז התשובה ברורה..
הרכוש שלו.לכן כל תחזוקת הגג,כולל מרזבים,חלים על המחזיקים בו.
את אומרת שהגג צמוד לדירתם,אז התשובה ברורה..
הרכוש שלו.לכן כל תחזוקת הגג,כולל מרזבים,חלים על המחזיקים בו.
אדמת מנהל – היתר בנייה וחוק חדש
יעל
05/11/09
ברשותי אדמת מנהל ובית עליו, אני מעוניינת לבנות בית נוסף על החלקה, וזאת בהתאם לתב"ע. שאלתי היא האם החוק החדש של מנהל מקרקעי ישראל כבר נכנס לתוקף, ואם עוד לא, האם יש טעם עכשיו בפיצול המגרש או לחכות.
מנהל מקרקעי ישראל
|עו"ד גיא פרבמן
07/11/09
האם את מתכוונת לחוק שבו דירות בחכירה יעברו לבעלות פרטית התשובה כן. אולם, יכך זמן עד שיתחילו בתהליך
חובת היוון בעת מכירת מניות באיגוד מקרקעין
אורית
05/11/09
שלום,
האם ישנה חובה להוון קרקע לא מהוונת בעת מכירת מניות של איגוד המקרקעין המחזיק בקרקע?
תודה
האם ישנה חובה להוון קרקע לא מהוונת בעת מכירת מניות של איגוד המקרקעין המחזיק בקרקע?
תודה
מכירת מניות
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
אני מניח שאתה מוכר את מלוא הזכויות שלך באיגוד. לצורך מכירת הזכויות ולהעברת הזכויות צריך את הסכמת המנהל אשר תדרוש תשלום דמי הסכמה או תשלום דמי היוון
מס רכישה
מויש
05/11/09
יש ברשותי דירה שקיבלתי במתנה לפני 10 שנים , יש לי בנוסף דירת מגורים בה אני מתגורר , רכשתי דירה למגורים ואני מנסה למכור את הדירה הקודמת בה התגוררתי האם עליי לשלם מס רכישה? דירה אחת קיבלתי במתנה
מס רכישה
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
אין משמעות לעובדה שברשותך דירה במתנה. רוכש זכאי לפטור ממס רכישה עם הדערה שרכש הינו דירתו היחידה. לכן הינך צריך לשלם מס רכישה
שאלה לגבי מס שבח-תודה מראש על עזרתכם
galit
05/11/09
שאלה לגבי מס שבח.
אני הייתי רשומה יחד עם אחותי ואמי כבעלים של דירה. אמי חצי דירה ואני ואחותי רבע. הדירה נרשמה על שמנו כשהיינו קטינות, והדבר היה רק באופן פורמאלי מכיוון שכשאמי מכרה את הדירה, כל הסכום עבר לידיה ולא לידינו.
אני מכרתי דירה בשנה האחרונה וקיבלתי כמובן פטור ממס שבח.
עכשיו מס שבח מבקש שאשלם בגין רבע הדירה שהיה כביכול בבעלותי, אמי מכרה את הדירה והיא ואחותי קיבלו פטור.
האם יש מה לעשות בנדון או שאצתרך לשלם את הסכום, משובר בכ-60,000 ש"ח.
אודה על תשובתכם בהקדם.
אני הייתי רשומה יחד עם אחותי ואמי כבעלים של דירה. אמי חצי דירה ואני ואחותי רבע. הדירה נרשמה על שמנו כשהיינו קטינות, והדבר היה רק באופן פורמאלי מכיוון שכשאמי מכרה את הדירה, כל הסכום עבר לידיה ולא לידינו.
אני מכרתי דירה בשנה האחרונה וקיבלתי כמובן פטור ממס שבח.
עכשיו מס שבח מבקש שאשלם בגין רבע הדירה שהיה כביכול בבעלותי, אמי מכרה את הדירה והיא ואחותי קיבלו פטור.
האם יש מה לעשות בנדון או שאצתרך לשלם את הסכום, משובר בכ-60,000 ש"ח.
אודה על תשובתכם בהקדם.
מס שבח
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
ראשית חבל שלא התייעצת בטרם המכירה של הדירה.ייעוץ משפטי יכול היה למנוע את המצב הקיים.
בכול הנוגע למכירה האם רכשת דירה במקום הדירה שמכרת ? במידה שכן ייתכן וניתן יהיה לעשות משהו להפחתת מס השבח או ביטולו.
בכול הנוגע למכירה האם רכשת דירה במקום הדירה שמכרת ? במידה שכן ייתכן וניתן יהיה לעשות משהו להפחתת מס השבח או ביטולו.
דרישת פיצוי מדירי דירה שכורה עבור אי תקינות מעלית
ז'ניה
05/11/09
דירה שאני משכירה נמצאת בקומה שישית.לפני כשבוע התקלקלה המעלית בבניין, ותיקון תתבצע רק בעוד שבועיים. הדיירים צריכים לעזוב את הדירה בעוד 3 ימים. הם דורשו ממני כספ על הזמנת מנוף או תוספת לסבלים. וגם החזר חלק מתשלום חודשי על שמך שתשלום עבור דירה בלי מעלית צריך להיות יותר זול. סך הקל הם רוצים 1000 ש''ח. יש לי חוזה סטנדרטי ושום מיקרה ספציפי לא צוין בו.מה עלי לעשות?
דרישת פיצוי
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
מבלי לראות את החוזה קשה להעניק ייעוץ. אולם, על סמך מה שכתבת נושא שכר הדירה המופחת בגין אי קיום מעלית אינו רלוונטי והדיירים שלך אינם יכולים לדרוש את דמי השכירות המופחתים כנ"ל גם לגבי המובילים. לעתיד מומלץ לערוך חוזה ע"י עו"ד שיכסה אותך במקרים כמו המקרה שלך
דמי תיווך
אור
05/11/09
שלום רציתי לשאול ראיתי דירה דרך מתווך וחתמתי לא על ההסכם תיווך(דירה לקניה ).בהסכם לא רשום כמה זמן אני מחוייבת למתווך לדירה הספציפית הזאת האם ישנו חוק על הגבלת זמן ?
דמי תיווך
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
בחוק אין הגבלה על הזמן יש הגדרה שהמתווך צריך להיות הגורם היעיל בביצוע העסקה.העובדה שראית את הדירה דרך המתווך מקנה למתווך את הזכות לתבוע את דמי התיווך אם תירכשי את הדירה
דמי תיווך
אור
07/11/09
האם גם אם אני ארכוש אותה לאחר שנה מרגע שראיתי את הדירה ?
תשלומים במכירת דירה?
אבי
05/11/09
שלום ....
אם אני מוכר את דירתי....
הפינוי נקבע לעוד 10 חודשים
הרוכש לוקח משכנתא על 70% מערך הנכס.
מה מקובל מבחינת התשלומים.???
70% של המשכנתא מתקבל בשיק על שמי כל הסכום??
תודה?
אם אני מוכר את דירתי....
הפינוי נקבע לעוד 10 חודשים
הרוכש לוקח משכנתא על 70% מערך הנכס.
מה מקובל מבחינת התשלומים.???
70% של המשכנתא מתקבל בשיק על שמי כל הסכום??
תודה?
מכירת דירה
|עו"ד גיא פרבמן
06/11/09
ראשית יש לדאוג שכול ההון העצמי יגיע ישירות לפני קבלת כספי משכנתא. בכול הנוגע לכספי המשכנתא צריך שהם יגיעו ישירות אליך או לכיסוי המשכנתא שלך


