פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מס שבח ממועד קבלת טופס 4 ?
דן
11/01/10
שלום, רציתי לשאול האם מס שבח מחושב מיום קבלת טופס 4 (ערך הדירה ביום קבלתה) או מיום רכישת הדירה (היינו חתימה על ההסכם עם הקבלן) ?
כמו כן, האם קיימת פסיקה בנושא חישוב המס והגדרת דירה כמזכה החל בחישוב 4/5 מהתקופה בגינה מחושב השבח - ממועד קבלת טופס 4 ? או ממועד החתימה עם הקבלן ?
מס' עורכי דין ששאלתי ענו תשובות שונות ומנוגדות לשאלה זו.
כמו כן, האם קיימת פסיקה בנושא חישוב המס והגדרת דירה כמזכה החל בחישוב 4/5 מהתקופה בגינה מחושב השבח - ממועד קבלת טופס 4 ? או ממועד החתימה עם הקבלן ?
מס' עורכי דין ששאלתי ענו תשובות שונות ומנוגדות לשאלה זו.
אנא הפנה שאלתך לפורום דיני מיסים
עו"ד זהר ארד
מנהל
12/01/10
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה
סוסו
11/01/10
האם אפשר לרשום הערת אזהרה על זכויות דייר ברכוש משותף
יש לקבל עובדות מפורטות יותר כדי להשיבך
|עו"ד עזרא שרון
11/01/10
פרצלציה
galia
11/01/10
באפשרותי לקנות מגרש של דונם בבעלות המנהל לבניית שתי יחידות. כשארצה לעשות פרצלציה למגרש כדי לחלקו לשני חלקים. כיצד תחושב עלות הפרצלציה, מה סדר גודל המחיר שעלי לצפות לו (נניח שעלות המגרש כולו היא כ 3,000,000 שח). ברור לי שעלי להתייעץ עם עורך דין לגבי המקרה ספציפי, ובכל זאת כבדיקה ראשונית, האם מדובר במאות אלפי שקלים (קראתי בפורום אחר שהעלות היא 31% מערך המגרש) או בעשרות אלפי שקלים (כפי שקראתי בפורום אחר..)
יש להתיעץ עם שמאי מקרקעין
|עו"ד עזרא שרון
11/01/10
פינוי בית לפני תום חוזה עקב בעיות רעש
סמדי
11/01/10
שכרנו בית במושב ובעל השטח משכיר מבנה המשמש כנגריה בקרבת הבית. בחוזה חתמנו שאנו מודעים להמצאותה של הנגריה ובעל פה נאמר לנו ע"י בעל הבית שנושא הרעש מהנגריה בטיפול וככל הנראה הנגריה תפונה. כמו כן סופר לנו על שעות פעילות מוגבלות ובפועל הנגריה פועלת כל יום ולעיתים בשעות הערב המאוחרות. בידיעה שבעל הבית יטפל בנושא, חתמנו על החוזה. כיום אנו סובלים מרעש בלתי נסבל (אשה ותינוקת השוהים בבית במשך היום), כמו באיזור תעשייה. בעל הבית מתעלם מדרישתנו לטפל בנושא ובפועל לא יהיה שום שינוי. אנחנו רוצים לעזוב את הבית לפני תום חוזה. מהם זכויותינו?
נא לפנות לפורום חוזים
|עו"ד עזרא שרון
11/01/10
האם ניתן לתבוע פולשת לדירה לפני…
ירוחמי
11/01/10
שלום לכם.
אמא שלי ביחד עם האחים הם יורשים של דירה שהיתה שייכת להורים שלהם.
כרגע מישהי מהמשפחה גרה שם כ3 שנים ללא חוזה וללא הסכמת היורשים.
אימי והאחים שלה עדין לא הגישו צו ירושה להורים שלהם.. האם הם יכולים כבר כעת לתבוע את הפולשת? ואם לא מה ניתן לעשות? תודה יהודה
אמא שלי ביחד עם האחים הם יורשים של דירה שהיתה שייכת להורים שלהם.
כרגע מישהי מהמשפחה גרה שם כ3 שנים ללא חוזה וללא הסכמת היורשים.
אימי והאחים שלה עדין לא הגישו צו ירושה להורים שלהם.. האם הם יכולים כבר כעת לתבוע את הפולשת? ואם לא מה ניתן לעשות? תודה יהודה
ניתן להגיש תביעה
|עו"ד עזרא שרון
11/01/10
עוד בקשה ברשותך...
ירוחמי
12/01/10
מכיוון שהנושא מאוד מציק לנו...אפשר לפרט..האם היו תקדים כאלה? היכן ניתן למצוא? שוב תודה יהודה
ועד בית בדירה שכורה
טליה
10/01/10
שלום.אני גרה בדירה שכורה ובחוזה התחייבתי לשלם מדי חודש תשלום ועד בית על סך 390 ש"ח. לאחרונה הוחלט בבניין להעלות את התשלום בעקבות עלייה בהוצאות השוטפות. מי מחוייב לשלם את ההפרש? אני או המשכירה?תודה.
את אמורה לשלם מיום חוזה השכירות
לי
11/01/10
ועד בית
מור
11/01/10
אם זה הוצאות שוטפות ולא קבוע סכום בחוזה - את משלמת.
אם זה הוצאות חד פעמיות על תיקונים וכו' - המשכירה משלמת.
אם זה הוצאות חד פעמיות על תיקונים וכו' - המשכירה משלמת.
פיצול דירה
אריה חי
10/01/10
לפני 10 שנים פיצלתי דירה 85 ממ'ר בת''א לשתי יחידות ללא היתר.
שאלתי היא האם העירייה רשאית להגיש תביעה משפטית להחזרת המצב לקדמותו או חייבת קודם לשלוח מכתב התראה להחזרת המצב לקדמותו .
והאם גם על תקופת הפיצול מחייבת העירייה במיסי עירייה ואיזה מהם ?
תודה מראש .
שאלתי היא האם העירייה רשאית להגיש תביעה משפטית להחזרת המצב לקדמותו או חייבת קודם לשלוח מכתב התראה להחזרת המצב לקדמותו .
והאם גם על תקופת הפיצול מחייבת העירייה במיסי עירייה ואיזה מהם ?
תודה מראש .
פיצול דירה
|עו"ד עזרא שרון
11/01/10
לא בהכרח העירייה תשלח מכתב התראה מראש, ויכולה מראש להגיש כתב אישום.
העובדה שהפיצול איננו חוקי לא מונעת מהעירייה לדרוש ארנונה נפרדת לכל יחידה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
העובדה שהפיצול איננו חוקי לא מונעת מהעירייה לדרוש ארנונה נפרדת לכל יחידה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
שכירות דירה
שרית
10/01/10
שלום רב,
הדירה שלנו מושכרת זו השנה השישית לאותה דיירת.
שמענו שלאחר 5 שנים צריך להחליף דיירים כדי שלא יהיו להם תביעות כלשהן על הדירה ??!!
האם יש אמת בשמועות??
חשוב לציין שהדיירת חתומה על חוזה שאינה מוגנת ע"י החוק להגנת הדייר.
הדירה שלנו מושכרת זו השנה השישית לאותה דיירת.
שמענו שלאחר 5 שנים צריך להחליף דיירים כדי שלא יהיו להם תביעות כלשהן על הדירה ??!!
האם יש אמת בשמועות??
חשוב לציין שהדיירת חתומה על חוזה שאינה מוגנת ע"י החוק להגנת הדייר.
אין אמת בשמועות
|עו"ד עזרא שרון
11/01/10
הסדר עם השכן
דויד
10/01/10
לאחר שנמצא כי החומה שלי פולשת לשכן, הגעתי להסכמה עם השכן שאני אשלם לו פיצוי כספי מוסכם על שנינו , אני יודע כי בכוונת השכן למכור את הבית , איך אני מעגן בחוק את הפיצוי הכספי כך שזה שיקנה ממנו את הבית לא ידרוש ממני גם הוא פיצוי כספי ?
הסכם עם השכן
|עו"ד עזרא שרון
10/01/10
ההסכם צריך לכלול הוראה מפורשת כי על השכן לכלול הוראה כזו בעת מכר, וסעיף שיפוי אם לא יעשו כן. כן יש לבחון אפשרות רישום הערה בטאבו.
יש להיוועץ עם עו"ד.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
יש להיוועץ עם עו"ד.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
נאמנות בכספי מכירת דירה
שלי
10/01/10
שלום רב,
זוג שקוע בחובות בהליכי מכירת דירה מעוניין להעביר את כספי המכירה לחשבון נאמנות במטרה להתחמק מנושיו. האם הדבר מותר על פי החוק וימנע מן הנושים לרדת לכספי המכירה?
האם ניתן ליצור את הנאמנות באמצעות פתיחת חשבון בנק על שם אדם שלישי אשר אחד מבני הזוג יהיה מיופה כוח בחשבון?
והאם הדבר עלול "לסבר" באופן כלשהו את הצד השלישי שעל שמו נפתח החשבון?
בתודה רבה על העזרה,
שלי
זוג שקוע בחובות בהליכי מכירת דירה מעוניין להעביר את כספי המכירה לחשבון נאמנות במטרה להתחמק מנושיו. האם הדבר מותר על פי החוק וימנע מן הנושים לרדת לכספי המכירה?
האם ניתן ליצור את הנאמנות באמצעות פתיחת חשבון בנק על שם אדם שלישי אשר אחד מבני הזוג יהיה מיופה כוח בחשבון?
והאם הדבר עלול "לסבר" באופן כלשהו את הצד השלישי שעל שמו נפתח החשבון?
בתודה רבה על העזרה,
שלי
נא לפנות לייעוץ אצל עו"ד
|עו"ד עזרא שרון
10/01/10
שותפות על קרקע
נורית
10/01/10
שלום רב,
לי ולבעלי יש דירה שרכשנו ביוני 09. בנוסף אנו מעוניינים להיכנס לשותפות עם חברים שזכו במיכרז על קרקע בבאר אורה שבערבה. (הקרקע טרם שולמה).
1. האם אנו חייבים במס רכישה, ואם כן על איזה סכום (חלקנו בקרקע ו/או חלקנו בבית שיבנה בעתיד)?
2. כיצד שותפות זו נרשמת ? האם ברישום יש יתרון לזוכים במכרז?
בתודה מראש
נורית
לי ולבעלי יש דירה שרכשנו ביוני 09. בנוסף אנו מעוניינים להיכנס לשותפות עם חברים שזכו במיכרז על קרקע בבאר אורה שבערבה. (הקרקע טרם שולמה).
1. האם אנו חייבים במס רכישה, ואם כן על איזה סכום (חלקנו בקרקע ו/או חלקנו בבית שיבנה בעתיד)?
2. כיצד שותפות זו נרשמת ? האם ברישום יש יתרון לזוכים במכרז?
בתודה מראש
נורית
שותפות על קרקע
|עו"ד עזרא שרון
10/01/10
לט ניתן סתום כך להיכנס לשותפות.
או שמלכתחילה ניגשים ידח למכרז, או שיש הצהרת נאמנות או שמצבעים העברה ללא תמורה וכד. יש להתייעץ עם עו"ד ולבדוק אם פעולות אלו עולות בקנה אחד עם תנאי המכרז.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
או שמלכתחילה ניגשים ידח למכרז, או שיש הצהרת נאמנות או שמצבעים העברה ללא תמורה וכד. יש להתייעץ עם עו"ד ולבדוק אם פעולות אלו עולות בקנה אחד עם תנאי המכרז.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
נזילה מצינור בבנין משותף
יסמין
10/01/10
נזילה מצינור מים שנמצא אחרי המונה של המים של דייר בבנין משותף, על מי מוטל הוצאות התיקון, האם על הדייר שאליו מגיע הצינור, או על כל הבנין?
אם הצינור הוא רכוש משותף-האחריות היא של ועד הבית
|עו"ד עזרא שרון
10/01/10
העברת מחצית דירה עקב גירושין
ניר
10/01/10
בהסכם הגירושין התחייבתי להעביר על שם גרושתי את מחצית
הדירה השייכת לי.
הדירה היא על אדמת מנהל
כיצד אני מבצע את ההעברה שלב אחרי שלב
והאם ניתן לעשות זאת ללא עזרה מקצועית
תודה
הדירה השייכת לי.
הדירה היא על אדמת מנהל
כיצד אני מבצע את ההעברה שלב אחרי שלב
והאם ניתן לעשות זאת ללא עזרה מקצועית
תודה
לפנות למינהל מקרקעי ישראל עם ההסכם. תבדוק
לי
10/01/10
באתר של המינהל לאיזה מחוז אתה שייך. ניתן להוריד את המסמכים להעברת הבעלות בדירה באתר. אתה צריך לבוא למינהל עם גרושתך, ימי הקבלה הם א, ב, ד בשעה 8 עד 12 וביום ב משעה 16 עד 1730.
האם ניתן לחתום על מש"ח ע"י יפו"כ קונסולרי?
m.a.
09/01/10
האם ניתן לחתום על מש"ח ע"י יפו"כ קונסולרי?
היפו"כ הוא בלתי חוזר למכירת נכס ספציפי (יחיד) שיש למוכרת.
היפו"כ הוא בלתי חוזר למכירת נכס ספציפי (יחיד) שיש למוכרת.
על מש"ח- כן. על בקשה לפטור-לא
|עו"ד עזרא שרון
10/01/10
איתור קרקע
עדי
09/01/10
סבי רכש לפני כחמישים שנה קרקע באזור יקר מאוד בארץ. הוא כבר נפטר ואין לנו כל מידע על הקרקע ולא שום מסמך שמאשר זאת... שאלתי היא: האם ניתן למצוא את הקרקע (שאנו יודעים גם באיזה רחוב היא) ןלקבל עליה את זכויות הבעלות?
אפשר לאתר קרקע
חיים
10/01/10
כל שעליך לעשות הוא לפנות אלי שמקצועי הוא איתור נכסי נפקדים ונעדרים.
ביצעתי עבודות איתור עבור פרטיים לרוב
וכן עבור גופים כגון בנק לאומי, בנק קופת עם וכו
ביצעתי עבודות איתור עבור פרטיים לרוב
וכן עבור גופים כגון בנק לאומי, בנק קופת עם וכו
הוצאת דייר שאינה מוכן לשלם דמי שכירות
רחל
09/01/10
שלום!
דייר בשכירות שאינו מוכן לשלם דמי שכירות (סיים חודש שני ללא תשלום והתחיל חודש שלישי) כיצד ניתן להוציא אותו?
דייר בשכירות שאינו מוכן לשלם דמי שכירות (סיים חודש שני ללא תשלום והתחיל חודש שלישי) כיצד ניתן להוציא אותו?
להתחיל הליכים משפטיים לסילוק יד
מירית עטיה עו"ד
09/01/10
שלום רב,
לדעתי רצוי לשכור שירות של עו"ד.
יתכן כי מכתב התראה יגרום לחייב לשלם.
אם יש שקים של החייב לנקוט בהליכי הוצאה לפועל.
היה ולא קיימים שקים מכתב ההתראה לא עזר ועדין מסרב לשלם, לנקוט בפעולות לסילוק יד של השוכר.
בהצלחה,
מירית
לדעתי רצוי לשכור שירות של עו"ד.
יתכן כי מכתב התראה יגרום לחייב לשלם.
אם יש שקים של החייב לנקוט בהליכי הוצאה לפועל.
היה ולא קיימים שקים מכתב ההתראה לא עזר ועדין מסרב לשלם, לנקוט בפעולות לסילוק יד של השוכר.
בהצלחה,
מירית
תמ"א 38
רז_רז
09/01/10
הבניין שלנו בתהליך של תמ"א. קיבלתי הצעה מהקבלן לדירה חלופית בשכר דירה 2,700 בתנאי שהוא ישכיר את דירתי לשנה ויגבה את שכר הדירה לעצמו. רציתי לדעת איך לפעול, על מה לשים דגש והאם כדאי לקבל הצעה זו.
בתודה, יעל
בתודה, יעל
נא לפנות לפורום תמ"א 38
|עו"ד עזרא שרון
10/01/10
דירה בדמי מפתח
אוראל
08/01/10
הנדון דמי מפתח - שלום שמי אוראל ואני בת 17 עוד מעט.. אבא שלי בעל דירה בדמי מפתח שירש מסבא שלי(בה אנו גרים שלושתינו ואין לנו עוד דירה או לאן ללכת). עכשיו אבא שלי מאוד מבוגר וכבר סיעודי וצריך לעבור לבית אבות שם יטפלו בו. עצם העובדה שהוא יגור בבית אבות... מה זה אומר על הדירה? האם היא עוברת לבעליה הראשוניים שמהם קנו את שני השליש של ערך הדירה או שעדיין אמי ואני נוכל לגור בה?
אשמח לתגובה
אשמח לתגובה
לא, כל עוד אתם גרים בבית.
לי
10/01/10
ספרים משפטיים במקרקעין
אולג
08/01/10
שלום! אני עורך דין מתחיל וברצוני להיכנס לתחום מכר/רכישת דירות.כדי להיכנס לתחום זה נדרשים ספרים משפטיים מפורטים הכוללים מלוא נושאים לצורכי מכר/רכישת דירות. לכן מבקש מכם לכתוב את שמות הספרים מהם ניתן יהיה ללמוד את התחום באופן בטוח.בתודה מראש.
בדוק בספריית בית אריאלה
|עו"ד עזרא שרון
10/01/10
העברת זכויות
נטלי
08/01/10
שלום
אבא של בעלי נפטר.הותיר רכב/דירה/מחצית מזכויות בעסק מושכר
הוצא צו ירושה כאשר הדירה עברה לבעלי לאחר שנחתם תצהיר ויתור מיתר היורשים כאשר החנות נותרה במצב משפטי כזה:
מחצית של האישה הראשונה שלו
מחצית מתחלקת חצי לאישה השניה לה היה נשוי וחצי ליורשים (ילדיו) ביניהם בעלי
למען הסדר הטוב ולמניעת בעיות עתידיות הוא מבקש לוותר לצדדים האחרים על חלקו בחנות.
מהי הפרוצדורה הכי קצרה לעשות זאת? האם כרוך בתשלום מיסים?
האם יכול לקיצור בירוקרטיה להעביר את חלקו רק לאחד היורשים מבלי לערב את כולם (מה שמצריך החתמת כולם ויצירת קשר עם האישה הראשונה מה שבעייתי בשלב זה)
האם חלילה במצב של חובות לחנות יכולים לדרוש מבעלי הרבה יותר בשל הדירה שהעבירו לו?
מה הדין במקרה שכזה?
איך למעשה יורש יכול לדעת אם נותרו חובות לנפטר על מנת לא להסתבך בעתיד?
אבא של בעלי נפטר.הותיר רכב/דירה/מחצית מזכויות בעסק מושכר
הוצא צו ירושה כאשר הדירה עברה לבעלי לאחר שנחתם תצהיר ויתור מיתר היורשים כאשר החנות נותרה במצב משפטי כזה:
מחצית של האישה הראשונה שלו
מחצית מתחלקת חצי לאישה השניה לה היה נשוי וחצי ליורשים (ילדיו) ביניהם בעלי
למען הסדר הטוב ולמניעת בעיות עתידיות הוא מבקש לוותר לצדדים האחרים על חלקו בחנות.
מהי הפרוצדורה הכי קצרה לעשות זאת? האם כרוך בתשלום מיסים?
האם יכול לקיצור בירוקרטיה להעביר את חלקו רק לאחד היורשים מבלי לערב את כולם (מה שמצריך החתמת כולם ויצירת קשר עם האישה הראשונה מה שבעייתי בשלב זה)
האם חלילה במצב של חובות לחנות יכולים לדרוש מבעלי הרבה יותר בשל הדירה שהעבירו לו?
מה הדין במקרה שכזה?
איך למעשה יורש יכול לדעת אם נותרו חובות לנפטר על מנת לא להסתבך בעתיד?
העברת זכויות
|עו"ד גיא פרבמן
09/01/10
לצורך העברת הזכויות בחלקו בחנות בעלך צריך לתת את חלקו במתנה לאחד מהיורשים. השאלה הנוספת בעניין יתר העיזבון מומלץ לפנות לפורום דיני משפחה
מס רכישה על קרקע חקלאית /או נחלה במושב
שי
08/01/10
שלום רציתי לשאול על מס רכישה :
אני מעוניין לקנות קרקע חקלאית באיזור המרכז האם מס רכישה בקרקע כזאת הוא 5%? או שזה כמו בדירת מגורים רגילה?
נ"ב האם לקנות בית במושב (נחלה) מה המס רכישה במושבים ?
מדובר בדירה ראשונה שלי תודה מראש
אני מעוניין לקנות קרקע חקלאית באיזור המרכז האם מס רכישה בקרקע כזאת הוא 5%? או שזה כמו בדירת מגורים רגילה?
נ"ב האם לקנות בית במושב (נחלה) מה המס רכישה במושבים ?
מדובר בדירה ראשונה שלי תודה מראש
מס רכישה
|עו"ד גיא פרבמן
09/01/10
במידה שמדובר בקרקע מס הרכישה 5% במידה שמדובר בדירה יחידה תלוי מה השווי ישנן מדרגות לנושא פטור ממס רכישה
מכירת דירה
מויז
08/01/10
מכרתיחלק שלדירה מירוש 10אחוז עים פטור של מס שבח
היום שנתים אחרה אני צריך ליכור את הדירה בה אני גר וזה דרתי היחידה מה אומר החוק
היום שנתים אחרה אני צריך ליכור את הדירה בה אני גר וזה דרתי היחידה מה אומר החוק
מכירת דירה
|עו"ד גיא פרבמן
09/01/10
השאלה הינה מאיזה כוח סעיף פטור מכרת את הדירה במידה שמדובר מכוח סעיף 49ב(5) אין לך שום בעיה לפטור. בכול מקרה המלצתי לפנות לייעוץ האישי
דירה יחידה
סיגלית אלכסנדרי
08/01/10
בעלי קבל דירה בירושה והדירה רשומה בטאבו על שמו בלבד. אני רוצה לקנות דירה שתהיה דירתי הראשונה. האם תחשב כדירה יחידה לצורך חישוב מס רכישה?
דירה יחידה
|עו"ד גיא פרבמן
09/01/10
התשובה לא. אלא אם יש בינכם הסכם יחסי ממון שמורה שדירות שיתקבלו בירושה או במתנה הינם בבעלות הצד שמקבל בלבד.הסכם הממון היה צריך לקבל תוקף בימ"ש
בבקשה דחוף
ליאת
08/01/10
בניתי ללא היתר כ- 10 מ"ר. התחלתי כבר מזמן בהליכים לאישור הבנייה אולם הדבר לוקח הרבה מאד זמן ובינתיים כבר נשפטתי פעמיים. פעם אחת קיבלתי קנס והתחייבות ופעם שנייה מכיוון שלא ביקשתי הארכה לצו הריסה קיבלתי קנס נוסף. נראה לי תמוהה שאני צריכה לשלם פעמיים בגין אותה עבירה ואני מאד רוצה לערער אולם הערעור עולה 1,200 ש"ח לערך ורציתי לשאול האם יש סיכוי לערעור כזה והאם יש סיכוי שאקבל את החזר האגרה מהמדינה? תודה רבה
בנייה ללא היתר
|עו"ד גיא פרבמן
09/01/10
יש לבחון את החלטה הראשונה והשנייה ורק לאחר מכן יהיה ניתן לראות האם באמת יש צדק בהחלטה או שניתן להגיש ערעורן
שאלה על שינוי ייעוד בטאבו
שי
07/01/10
שלום רציתי לשאול שאלה על נכס שאני מעוניין לקנות
דירת 2 חדרים בבניין מגורים עם חלונות שירותים וכל מה שאמור להיות בדירה. בזמנו שימשה כחנות וככה זה רשום בנסח הטאבו!
בעירייה עשו שינוי ייעוד לדירת מגורים וגרים שם שוכרים.
מה שמעניין אותי לדעת זה מה הסיכויים שלי לשנות את הייעוד בטאבו לטובת דירה ולא חנות .
מדובר בבניין עם 3 כניסות ומשהו כמו 36 דיירים
האם אני אמור קודם כל להחתים את כולם? או 75 אחוז?
ואם תוכלו לומר לי מה הפרוצדורה באופן כללי (ברור שאקח עורך דין) אבל האם הסיכוי שלי יחסית טוב לשנות יעוד? יש לכם איזו הערכה כמה דבר כזה אמור לעלות ?
בתודה מראש
דירת 2 חדרים בבניין מגורים עם חלונות שירותים וכל מה שאמור להיות בדירה. בזמנו שימשה כחנות וככה זה רשום בנסח הטאבו!
בעירייה עשו שינוי ייעוד לדירת מגורים וגרים שם שוכרים.
מה שמעניין אותי לדעת זה מה הסיכויים שלי לשנות את הייעוד בטאבו לטובת דירה ולא חנות .
מדובר בבניין עם 3 כניסות ומשהו כמו 36 דיירים
האם אני אמור קודם כל להחתים את כולם? או 75 אחוז?
ואם תוכלו לומר לי מה הפרוצדורה באופן כללי (ברור שאקח עורך דין) אבל האם הסיכוי שלי יחסית טוב לשנות יעוד? יש לכם איזו הערכה כמה דבר כזה אמור לעלות ?
בתודה מראש
שינוי יעוד בטאבו
|עו"ד גיא פרבמן
09/01/10
יש להגיש בקשה לצו תיקון בתים משותפים. אין צורך ברוב נדרש אלא בהגשת בקשה עם תשריט ואישור עירייה מומלץ שהדיריים יחתמו היה ולא ההליך קצת יותר מורכב אבל בעל סיכויים גבוהים



