פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מס שבח
רותם
07/06/10
אם אבי ניגש למכרז של מינהל מקרקעי ישראל, זוכה במגרש ומיד מחליט לתת לי אותו או למכור לי אותו. האם עליו יהיה לשלם מס שבח? מהו שיעור המס במקרה זה?
לקריאה נוספת: מינהל מקרקעין >>
לקריאה נוספת: מינהל מקרקעין >>
מס שבח בעת מכירת קרקע שהתקבלה ממכרז
עו"ד עזרא שרון
09/06/10
מס שבח חל רק אם יש רווח כתוצאה מהמכירה המידיית. בנוסף, אם יש רווח כ"כ מהיר, יתכן ומס הכנסה יראו בזה "עסקת אקראי".
ייתכן שיש דרכים אחרות ונכונות יותר להגיע לתוצאת המס הנכונה. נא לפנות לייעוץ משפטי.
ייתכן שיש דרכים אחרות ונכונות יותר להגיע לתוצאת המס הנכונה. נא לפנות לייעוץ משפטי.
מינוי אופוטרופוס או ייפוי כוח
שון
07/06/10
מה קורה אם רופא קבע שקשיש, שהקשיש אינו מסוגל לדאוג לענייניו וציין שהוא מסוגל להביע דעה. האם במצב כזה עוד ניתן להחתים את הקשיש הסבא, על יפוי כוח או שכעת החובה למנות אופוטרופוס.
אדם שאיננו מסוגל לדאוג לענייניו
עו"ד עזרא שרון
09/06/10
במקרה כזה יש למנות לו אפוטרופוס ולא ניתן להחתימו על יפוי כוח
פח אשפה מחוץ למשרדי
אלן
07/06/10
מחוץ לבניין משרדים אשר אני עובד בו, והמשרד בבעלותי, הוצב על ידי העירייה פח אשפה ענקי. הפח הוצב בסמוך מאוד לכניסה ומדיף ריח נוראי.
שאלתי הינה, האם אוכל לתבוע את העירייה בעניין זה, ובאילו עילות?
האם מכוח דיני המטרדים בפקודת הנזיקין או לי החוק למניעת מפגעים וכו'
אציין שוב, כי מדובר בפח ענקי שמוצב ממש ליד הכניסה לבניין המשרדים וגורם למטרד נוראי, מה גם שאין זה מכובד ומבריח את לקוחותיי.
שאלתי הינה, האם אוכל לתבוע את העירייה בעניין זה, ובאילו עילות?
האם מכוח דיני המטרדים בפקודת הנזיקין או לי החוק למניעת מפגעים וכו'
אציין שוב, כי מדובר בפח ענקי שמוצב ממש ליד הכניסה לבניין המשרדים וגורם למטרד נוראי, מה גם שאין זה מכובד ומבריח את לקוחותיי.
מטרדי ריח
עו"ד עזרא שרון
09/06/10
ייתכן בהחלט שניתן לתבוע על פי דיני הנזיקין.
סיוע חוקי בשבירת חוזה שכירות כשבעל הבית מערים קשים
אלעז
07/06/10
אנחנו גרים בדירה שנה וחצי ומצאנו דירה טובה יותר שאנו רוצים לעבור אליה, אנחנו לחוצים בזמן היות ובעלת הדירה החדשה תחתום עם הראשון שירצה לחתום ומצד שני אנו לא רוצים לחתום על חוזה חדש טרם הסדרת עזיבת הדירה הנוכחית. בחוזה נותרה לנו חצי שנת השכרה ונאמר לנו שעלינו למצוא מחליף ראוי להמשך החוזה הקיים, עידכנו את בעל דירתו שאישר והסכים למהלך אך דורש העלאת שכר הדירה ב 400 ש"ח. בעל הדירה מתנה את זה ב"שיחרורנו". בחוזה שלנו אין סעיף המתייחס לעזיבה מוקדמת. מה עצתכם? תודה מראש
קיצור תקופת שכירות- נא לפנות לפורום דיני חוזים
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
שאלות בנוגע לתמ"א 38
רבקה
07/06/10
הייתי מבקשת לדעת: האם יש טעם להתנגד כמיעוט של 2 דירות מתוך 22 על הרקע הבא?: לדירה שבבעלותי לא מוצע ממ"ד, אלא מרפסת שמש וחנייה במתקן שעולה ויורד מהקרקע ומשמש ל2 מכוניות זו על גבי זו. (לא חנייה אמיתית כמו שיקבלו דיירי הדירות שתיבינה על הגג,)ואילו דירות עורפיות כן זוכות לממ"ד. אין פיצוי לדיור חלופי בעת הבנייה והדיירים נשארים לגור בבניין. האם אני עלולה להיתבע ע"י אחותי שזכאית לגור בדירה מכוח צוואת אמי ז"ל לפצותה במימון דיור חלופי אם לא אתנגד בביהמ"ש?
החברה תממן את הליך קבלת התכנית ברוב של פחות מ100%.
החברה תממן את הליך קבלת התכנית ברוב של פחות מ100%.
נא לפנות לפורום תמ"א 38
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
רעש מגן ילדים צמוד לבית
רוני
07/06/10
שלום לכם
אני גר בבית פרטי צמוד קרקע. בצמוד אלי יש בית פרטי קטן ששימש כל השנים למגורים. לאחרונה רכש את הבית הזה אדם שפתח בו גן ילדים ובו כ-20 ילדים.
הבית הזה וביתי נמצאים באותו גוש ובאותה חלקה כאשר לי יש 52% מהשטח ולו יש 48%. בין הבתים יש גדר אבל המרחק ביניהם קטן וחצר הגן מגיע עד לבית שלי. המבנה מוגדר כבית מגורים והגן פועל ללא רשיון. מובן שהוא לא ביקש את אישורי להקמת הגן והוא פועל כל יום בין השעות 0700 -1700 המקום הוא בסביבה שקטה והגן מהווה מיטרד.
שאלתי היא מה עושים. העירייה לא עוזרת. אולי אפשר לפעול בזכות החלק הגדול יותר שלי בחלקה.
בתודה מראש רוני.
אני גר בבית פרטי צמוד קרקע. בצמוד אלי יש בית פרטי קטן ששימש כל השנים למגורים. לאחרונה רכש את הבית הזה אדם שפתח בו גן ילדים ובו כ-20 ילדים.
הבית הזה וביתי נמצאים באותו גוש ובאותה חלקה כאשר לי יש 52% מהשטח ולו יש 48%. בין הבתים יש גדר אבל המרחק ביניהם קטן וחצר הגן מגיע עד לבית שלי. המבנה מוגדר כבית מגורים והגן פועל ללא רשיון. מובן שהוא לא ביקש את אישורי להקמת הגן והוא פועל כל יום בין השעות 0700 -1700 המקום הוא בסביבה שקטה והגן מהווה מיטרד.
שאלתי היא מה עושים. העירייה לא עוזרת. אולי אפשר לפעול בזכות החלק הגדול יותר שלי בחלקה.
בתודה מראש רוני.
מטרד רעש מגן ילדים
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
אם העירייה לא פועלת, ניתן להגיש תביעה אזרחית
חריגת בניה
לאוניד גרמן
07/06/10
רכשתי דירת קרקע שהורחבה בשנת 1989 בשנת 2006 ,הכל עבר בצורה תקינה ,העיריה סיפקה אישור "לטבו" ,לפי העיריה הדירה נקיה מחובות ותביעות.
לפני כמה ימים ניגשתי לבודק תוכניות בעיריה על מנת לברר מהם אחוזי הבניה שלי כדי לבדוק אופציה לסגירת המרפסת ולהפתעתי גיליתי שבתוכנית שנמצאת בעיריה השטח של המרפסת רשום כ"שטח מבוטל" ולפי ההסבר של בודר התוכניות זה אומר שלא אושרה בזמנו המרפסת.
מה המשמעות של הגילוי שלי?
האם אני חשוף לתביעות כלשהם מצד העיריה ?
יש התיישנות אחרי 21 שנים?
האם אני צריך /יכול לתבוע את המוכר?
יש כאן רשלנות של העו"ד שסגר את החוזה מכירה?
תודה.
לאון.
לפני כמה ימים ניגשתי לבודק תוכניות בעיריה על מנת לברר מהם אחוזי הבניה שלי כדי לבדוק אופציה לסגירת המרפסת ולהפתעתי גיליתי שבתוכנית שנמצאת בעיריה השטח של המרפסת רשום כ"שטח מבוטל" ולפי ההסבר של בודר התוכניות זה אומר שלא אושרה בזמנו המרפסת.
מה המשמעות של הגילוי שלי?
האם אני חשוף לתביעות כלשהם מצד העיריה ?
יש התיישנות אחרי 21 שנים?
האם אני צריך /יכול לתבוע את המוכר?
יש כאן רשלנות של העו"ד שסגר את החוזה מכירה?
תודה.
לאון.
חריגות בנייה
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
אישור העירייה איננו מכשיר את הפגם
לגבי אחריות המוכר- תלוי מה כתוב בהסכם המכר בעניין המרפסת
לגבי רשלנות עו"ד- תלוי אם סיכמת עם עוה"ד שהוא בוחן גם חריגות בנייה
לגבי אחריות המוכר- תלוי מה כתוב בהסכם המכר בעניין המרפסת
לגבי רשלנות עו"ד- תלוי אם סיכמת עם עוה"ד שהוא בוחן גם חריגות בנייה
אי עמידה בתנאי תשלום של חוזה
אבי
07/06/10
רכשתי דירה ובסעיף התשלומים נאמר שעד ה-5.5.10 עלי להעביר לה את כל הסכום למעט סכום סופי שנשאר בסוף.
ב-5.5.10 שולם לה חצי מסכום המשכנתא שביקשתי כדי לכסות את המשכנתא שקיימת לה ולאחר שתביא טופס לשחרור שיעבוד מהמינהל יעבירו לה את שאר הסכום.
מאידך קנתה המוכרת דירה שצמודה למדד וכרגע בעקבות עליה במדד היא סופגת סכום נוסף של תשלום.
הטענות שלה שהיא הייתה אמורה לקבל את כל הסכום עד ל-5.5.10 ולא מעניין אותה כל הפרוצדורה והיינו צריכים להתארגן לפני, למרות שעו"ד לא הכין אותנו לתהליך כזה.
גם מצידה היא לא הביאה מסמכים עפ"י החוזה היה כתוב כי עליה להביא תוך שבוע מכתב כוונות והיא הביאה רק אחרי חודש וחצי כי העו"ד לא עדכן אותה.
האם היא יכולה לתבוע אותי למרות שכן שולם חצי מהמשכנתא והשאר היה חלק מתהליך? מה ניתן לעשות במצב כזה כי גם היא לא הביאה את המסמכים בזמן אחרת המשכנתא כן הייתה יכולה להיות בזמן? האם יש צדק בדברי?
ב-5.5.10 שולם לה חצי מסכום המשכנתא שביקשתי כדי לכסות את המשכנתא שקיימת לה ולאחר שתביא טופס לשחרור שיעבוד מהמינהל יעבירו לה את שאר הסכום.
מאידך קנתה המוכרת דירה שצמודה למדד וכרגע בעקבות עליה במדד היא סופגת סכום נוסף של תשלום.
הטענות שלה שהיא הייתה אמורה לקבל את כל הסכום עד ל-5.5.10 ולא מעניין אותה כל הפרוצדורה והיינו צריכים להתארגן לפני, למרות שעו"ד לא הכין אותנו לתהליך כזה.
גם מצידה היא לא הביאה מסמכים עפ"י החוזה היה כתוב כי עליה להביא תוך שבוע מכתב כוונות והיא הביאה רק אחרי חודש וחצי כי העו"ד לא עדכן אותה.
האם היא יכולה לתבוע אותי למרות שכן שולם חצי מהמשכנתא והשאר היה חלק מתהליך? מה ניתן לעשות במצב כזה כי גם היא לא הביאה את המסמכים בזמן אחרת המשכנתא כן הייתה יכולה להיות בזמן? האם יש צדק בדברי?
הפרת הסכם
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
כמדומני שאלה זו נשאלה בעבר, וכבר נענתה. ראה תשובה בפורום
פינוי מהבית עקב מכירה
טל
07/06/10
שלום רב! אני ובעלי שוכרים דירה, שבעליה בחו"ל והכל נעשה מול מיופה הכוח שלו (בחתימת עו"ד). סוכן נדלן הגיע היום להראות את הדירה, בטענה שבעל הדירה מבקש למכור אותה. אנו חתמנו על חוזה לשנה+אופציה לשנה נוספת. האם יהיה ניתן לפנות אותנו לפני תום החוזה? מה ניתן לעשות?
סיום תקופת שכירות בעקבות מכירת דירה
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
אם לא הוסכם אחרת- לא ניתן לפנותכם
הפקדת צ'ק שכ"ד באיחור של חודש
ק
07/06/10
שלום,בעלת הבית שלי הפקידה את צ'ק שכ"ד שלי בחודש איחור (חודש מאי הופקד לפני ארבעה ימים, זאת ללא כל תיאום מראש- פשוט כי היא שכחה להפקיד את הצ'ק לדבריה) ובכך היא גורמת לי לשלם שכ"ד כפול באותו חודש - מדובר בהוצאה כבדה ולא מתוכננת.מה ניתן לעשות בנידון?תודה.
דבר עם המשכירה בעניין
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
משפטית, אין מה לעשות בנדון
זיפות גג
אבג
07/06/10
שלו רב , ישנו בעיה עם שכן האם ניתן לעשות זיפות גג לחצי גג בלבד
ושהכן הזה יעשה לצד שלו ?
או חייבים לעשות לשני הצדדים ?
ושהכן הזה יעשה לצד שלו ?
או חייבים לעשות לשני הצדדים ?
זיפות גג
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
אני מניחה שחצי זיפות לא יפתור את הבעיה ולכן יש למצוא פתרון כולל, ייתכן ע"י הגשת תביעה נגד השכן שהינו בעל החצי גג השני
עזרה בבעיה שהתגלתה בחלוקת רכוש -הפניה מפורום משפחה
יונית
07/06/10
אני אמורה לחתום להכין הסכם ממון עבור לקוחותיי (בעל ואישה). יש להם שתי דירות. האחת רשומה על שם שניהם והשניה רשומה על שם הבן שלהם (שההורים רכשו אותה בפועל) יש בה אף הערות אזהרה שלא ייעשה בנכס כל פעולה.
הצדדים הסכימו שכל אחד מהם יקבל דירה אחת. הבעל את הדירה הראשונה והאישה את הדירה שרשומה ע"ש בנה. הבעיה שאחת הדירות רשומה על שם הבן. אני יודעת שניתן לבצע העברת בעלות על שם שני הצדדים על שם האישה, אבל אני יודעת כי העברת בעלות בדירה נחשבת למכירה ואז יצטרכו לשלם מס, למרות שזה העברה בין בני משפחה, משום שכיביכול יש על שמה את הדירה שהבעל יקבל ולכן אין פטור.
כיצד אוכל להימנע ממצב בו דירה אחת תעבור ע"ש הבעל ואז הדירה השנייה, זו הרשומה ע"ש הבן (בשל סיבות כאלה ואחרות) לא תעבור על שם האישה דבר שיקפח אותה.
האם ניתן להחתים את הבן על התחייבות בלתי חוזרת או הסכם בינו לבין אימו להעביר רישום בטאבו על שמה?
תודה
הצדדים הסכימו שכל אחד מהם יקבל דירה אחת. הבעל את הדירה הראשונה והאישה את הדירה שרשומה ע"ש בנה. הבעיה שאחת הדירות רשומה על שם הבן. אני יודעת שניתן לבצע העברת בעלות על שם שני הצדדים על שם האישה, אבל אני יודעת כי העברת בעלות בדירה נחשבת למכירה ואז יצטרכו לשלם מס, למרות שזה העברה בין בני משפחה, משום שכיביכול יש על שמה את הדירה שהבעל יקבל ולכן אין פטור.
כיצד אוכל להימנע ממצב בו דירה אחת תעבור ע"ש הבעל ואז הדירה השנייה, זו הרשומה ע"ש הבן (בשל סיבות כאלה ואחרות) לא תעבור על שם האישה דבר שיקפח אותה.
האם ניתן להחתים את הבן על התחייבות בלתי חוזרת או הסכם בינו לבין אימו להעביר רישום בטאבו על שמה?
תודה
העברות מקרקעין במתנה
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
ניתן לבצע העברה, בפטור ממס שבח ופטור חלקי ממס רכישה, ללא קשר למספר הדירות.
מעבר לכך אנא פנו לייעוץ אישי. הפורום איננו תחליף לחו"ד וייעוץ אישי
מעבר לכך אנא פנו לייעוץ אישי. הפורום איננו תחליף לחו"ד וייעוץ אישי
העדר מרזב
גיל
07/06/10
שלום
הנני גר בבנין משותף.
בגג הבנין קיים מרזב אך לא בכל הגג(גג רעפים)
כתוצאה, בימים גשומים החלק שאין בו רעפים גורם למפל של מים ישירות על הצמחיה שבגינתי וגורם לה נזק רב(המים נופלים בעוצמה מקומה 4 ושוטפים את הצמחים עם האדמה)
האם ניתן לחייב את דיירי הבנין לבנות מרזב על הגג המשותף כי למנוע נזק לגינה הפרטית שלי?
תודה
הנני גר בבנין משותף.
בגג הבנין קיים מרזב אך לא בכל הגג(גג רעפים)
כתוצאה, בימים גשומים החלק שאין בו רעפים גורם למפל של מים ישירות על הצמחיה שבגינתי וגורם לה נזק רב(המים נופלים בעוצמה מקומה 4 ושוטפים את הצמחים עם האדמה)
האם ניתן לחייב את דיירי הבנין לבנות מרזב על הגג המשותף כי למנוע נזק לגינה הפרטית שלי?
תודה
רטיבות שנגרמת לגינה
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
התשובה לשאלה היא האם אין פתרון אחר לבניית מרזב
אחוז מדירה שבבעלות מספר אנשים
ליאור
06/06/10
שלום,ברצוני לברר אילו הטבות אני מפסיד כאשר יש בבעלותי 20% מדירה.ברצוני לרכוש בעוד חצי שנה דירה חדשה, אך יש לי בעלות על 20% מדירה שאותה אני משכיר ביחד עם עוד שותפים.האם אני צריך לשלם מס רכישה על הדירה הראשונה?(במקרה שהדירה שאותה אני מעוניין לרכוש עולה 1.2 מיליון).האם עצם האחזקה שלי ב 20% מדירה מסויימת מונעת ממני הטבות שהייתי אמור לקבל כרוכש דירה ראשונה?(לדוגמא הלוואות מהמדינה עם ריבית נמוכה). ובנוסף, האם מכירת ה 20% תאלץ אותי לשלם מס שבח?תודה רבה על העזרה
נא לפנות לפורום דיני מיסים
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
נזקי רטיבות בדירה
רויטל
06/06/10
שלום רב,
כבר זמן רב שבדירתה של סבתי קיימת בעיה של רטיבות כתוצאה מנזילה בדירה שמעליה. הרטיבות גרמה לבעיות קשות של סדקים וקילופים בקירות.
בעל הדירה שמעליה (שבינתיים כבר התחלף) הביא בעבר איש מקצוע על מנת "לתקן" את הנזילה, אך הבעיה לא נפתרה. בינתיים הבעלים התחלפו וסבתי עדיין סובלת מתוצאות הנזילה. הבעלים הקודמים והנוכחים של הדירה שמעליה אינם מוכנים לתקן את זה. לא רק זאת, לאחר שסבתי דיברה עם הבעלים הנוכחיים, הם טענו שאצלם אין שום בעיה ושלא תפנה אליהם.
אודה על תשובתכם: מה עליה לעשות בעניין, מהם למעשה האמצעים המשפטיים בהם ניתן לנקוט? במידה ויש להגיש תביעה - האם יש להגישה בבימ"ש לתביעות קטנות או בבימ"ש אחר? בנוסף, חשבתי שבמידה ונגיש תביעה נגד הבעלים הנוכחים של הדירה שמעליה, נצטרך לשם כך הערכה של אינסטלטור או איש מקצוע אחר, לגבי הערכת הנזק כולל סכום התיקון, על מנת שנדע להעריך את סכום התביעה. האם זה נכון? כמובן שלשם כך יהיה גם צורך שהאינסטלטור יראה את הדירה שמעל סבתי, דבר שמהווה בעיה משום שהדיירים אינם מוכנים לכך. רק אציין שפניתי כבר לאגודה לתרבות הדיור בנושא והם השיבו כי הבניין בו מתגוררת סבתי אינו חבר באגודה.
תודה רבה
כבר זמן רב שבדירתה של סבתי קיימת בעיה של רטיבות כתוצאה מנזילה בדירה שמעליה. הרטיבות גרמה לבעיות קשות של סדקים וקילופים בקירות.
בעל הדירה שמעליה (שבינתיים כבר התחלף) הביא בעבר איש מקצוע על מנת "לתקן" את הנזילה, אך הבעיה לא נפתרה. בינתיים הבעלים התחלפו וסבתי עדיין סובלת מתוצאות הנזילה. הבעלים הקודמים והנוכחים של הדירה שמעליה אינם מוכנים לתקן את זה. לא רק זאת, לאחר שסבתי דיברה עם הבעלים הנוכחיים, הם טענו שאצלם אין שום בעיה ושלא תפנה אליהם.
אודה על תשובתכם: מה עליה לעשות בעניין, מהם למעשה האמצעים המשפטיים בהם ניתן לנקוט? במידה ויש להגיש תביעה - האם יש להגישה בבימ"ש לתביעות קטנות או בבימ"ש אחר? בנוסף, חשבתי שבמידה ונגיש תביעה נגד הבעלים הנוכחים של הדירה שמעליה, נצטרך לשם כך הערכה של אינסטלטור או איש מקצוע אחר, לגבי הערכת הנזק כולל סכום התיקון, על מנת שנדע להעריך את סכום התביעה. האם זה נכון? כמובן שלשם כך יהיה גם צורך שהאינסטלטור יראה את הדירה שמעל סבתי, דבר שמהווה בעיה משום שהדיירים אינם מוכנים לכך. רק אציין שפניתי כבר לאגודה לתרבות הדיור בנושא והם השיבו כי הבניין בו מתגוררת סבתי אינו חבר באגודה.
תודה רבה
נזקי רטיבות
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
יש להגיש תביעה למפקחת על רישום מקרקעין/בית משפט שלום, למתן צו עשה שיורה על תיקון הנזקים וכן תביעה כספית
אפשר לבצע הערכה כספית ואח"כ לעדנכה בהתאם לממצאי האינסטלטור
אפשר לבצע הערכה כספית ואח"כ לעדנכה בהתאם לממצאי האינסטלטור
זכאות למשכנתה עבור דירה שנייה
אבי
06/06/10
שלום,
רציתי לברר לגבי מקרה שבו אני קונה דירה בכסף מזומן, וכעת ברצוני לקנות דירה נוספת באמצעות משכנתא.
האם מגיעה לי משכנתא בהטבה של זכאים לרכישת הדירה השנייה? או לא למרות שמעולם לא ממשתי את זכאותי להטבה זו?
רציתי לברר לגבי מקרה שבו אני קונה דירה בכסף מזומן, וכעת ברצוני לקנות דירה נוספת באמצעות משכנתא.
האם מגיעה לי משכנתא בהטבה של זכאים לרכישת הדירה השנייה? או לא למרות שמעולם לא ממשתי את זכאותי להטבה זו?
משכנתא לזכאים
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
למיטב ידיעתי, משכנתא לזכאים ניתנת רק למי שאין לו דירה נוספת. ברר זאת בבנק
מס על העברת בעלות בן בן לאם
יוגב
06/06/10
ברצוני לדעת אם ישנו מס המוטל על העברת בעלות (ללא תמורה) על דירה הרשומה ע"ש הבן לטובת אימו.
האם זה משנה אם לאמא יש כבר דירה אחרת או אם לאו?
ואם ישנו מס איזה סוגי מס ישנם ומה שיעורם?
האם זה משנה אם לאמא יש כבר דירה אחרת או אם לאו?
ואם ישנו מס איזה סוגי מס ישנם ומה שיעורם?
מס על העברה במתנה בין בן לאמא
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
על העברה כזו יש פטור ממס שבח ותשלום שליש מס רכישה הרגיל. מס רכישה מושפע מהשאלה או סו דירתך היחידה או לא, כהגדרת מונחים אלו בחוק.
יש לבצע העסקה באמצעות עו"ד
יש לבצע העסקה באמצעות עו"ד
שכר טרחה. האם משלמים הכל מראש?
נילי
06/06/10
סיכמנו על 0.5% שכר טרחה.
החוזה נחתם.
האם מקובל לשלם את כל הסכום או שאפשר לשלם חלק לעו"ד לקראת הרישום בטאבו?
תודה
החוזה נחתם.
האם מקובל לשלם את כל הסכום או שאפשר לשלם חלק לעו"ד לקראת הרישום בטאבו?
תודה
שכ"ט עו"ד עסקת מכר מקרקעין
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
בדר"כ נהוג לגבות הכל מראש, אך מובן שאפשר להסכים אחרת
איתור כתובת של דייר חדש שדירתו פולשת לשטח
עורך דין דין צעיר
06/06/10
היי
אני זקוק לעזרה
יש לי אנשים אותם אני רוצה לתבוע . אני יודע היכן הם גרים את הכתובת אך אין לי את שמותיהם ופרטיהם( מדובר בדירה החדשה אליה נכנסו כדיירים ופולשת לשטח מרשיי) כיצד ניתן לאתר פרטיהם כאשר יש לי את כתובת המגורים שלהם? על מנת שאוכל להמציא להם מכתב התראה, אני לא רוצה לתת מכתב בלי פרטיהם
מה לעשות????????
אשמח אם תוכלו לסייע לי
אני זקוק לעזרה
יש לי אנשים אותם אני רוצה לתבוע . אני יודע היכן הם גרים את הכתובת אך אין לי את שמותיהם ופרטיהם( מדובר בדירה החדשה אליה נכנסו כדיירים ופולשת לשטח מרשיי) כיצד ניתן לאתר פרטיהם כאשר יש לי את כתובת המגורים שלהם? על מנת שאוכל להמציא להם מכתב התראה, אני לא רוצה לתת מכתב בלי פרטיהם
מה לעשות????????
אשמח אם תוכלו לסייע לי
ניתן להפעיל חוקר פרטי
עו"ד עזרא שרון
07/06/10
ביטול חתימת חוזה
אמיר
06/06/10
שלום רב,
הנני מחזיק בדירה במרכז הארץ. הדירה פורסמה להשכרה ולאחר פגישה עם שוכרת פוטנציאלית סוכם על תאריך חתימה על חוזה.
הדירה תוקנה ושופצה לכבודה, במהלך השיפוצים קיבלתי מספר הצעות אך הגבתי בשלילה נוכח העסקה הסגורה ואפילו כשביקרתי בדירתה וראיתי מה היא עוזבת לעומת מה שהיא מקבלת הצעתי לה לסגת מהמעבר הקרוב.
לבסוף לאחר שקבענו דד ליין לביוטל היא ניענתה בחיוב וקבענו על תאריך חתימה למחר.
לפתע טלפון מעניין והיא בקו השני מתנצלת אלף התנצלויות ומבקשת לסגת!!
פני החווירו מה עליי לעשות עכשיו?
בתודה מראש
אמיר
הנני מחזיק בדירה במרכז הארץ. הדירה פורסמה להשכרה ולאחר פגישה עם שוכרת פוטנציאלית סוכם על תאריך חתימה על חוזה.
הדירה תוקנה ושופצה לכבודה, במהלך השיפוצים קיבלתי מספר הצעות אך הגבתי בשלילה נוכח העסקה הסגורה ואפילו כשביקרתי בדירתה וראיתי מה היא עוזבת לעומת מה שהיא מקבלת הצעתי לה לסגת מהמעבר הקרוב.
לבסוף לאחר שקבענו דד ליין לביוטל היא ניענתה בחיוב וקבענו על תאריך חתימה למחר.
לפתע טלפון מעניין והיא בקו השני מתנצלת אלף התנצלויות ומבקשת לסגת!!
פני החווירו מה עליי לעשות עכשיו?
בתודה מראש
אמיר
ביטול הסכם שכירות ערב החתימה
עו"ד עזרא שרון
06/06/10
גם הסכם בע"פ הוא מחייב. אם היתה גמירות דעת באשר התקשרות, ניתן לתבוע אותה על הפרת חוזה.
ההבדל בין חוזה פיתוח לחוזה חכירה
yuval
06/06/10
שלום,
אשמח לדעת מה ההבדל בין חוזה פיתוח לחוזה חכירה?
האם יש סדר לחוזים אלה?
תודה
אשמח לדעת מה ההבדל בין חוזה פיתוח לחוזה חכירה?
האם יש סדר לחוזים אלה?
תודה
חוזה פיתוח מול חוזה חכירה
עו"ד עזרא שרון
06/06/10
בחוזה פיתוח הקרקע נמסרת ליזם/אדם על שמנת שיבנה עליה, בפרק זמן הקבוע בחוזה, ואם עמד בתנאי חוזה הפיתוח- יחתם עמו חוזה חכירה.
נסח
קיי
06/06/10
הי,
קיבלי עותק נסח של דירה שבדקתי, לקנייה.
בנסח מצויינים כמקובל גוש, חלקה ותת חלקה.
שורה מתחת רשום מספר (שכנראה מתייחס לחלקה) והערה - משותף ללקוח XXX. הכוונה בהערה שהחלקה שרשומה בדירה שאני בודקת לקנייה - משותפת עם עוד חלקה.
ואכן, למראית עין, הבניין שבו הדירה שאני בודקת, צמוד עם קיר משותף, לבניין אחר, מאחור.
הכתובת של שני הבניינים שונה.
משרד התיווך עמו אני עובדת אמר לי (בצורה לקונית) - זה כלום.
עורך דיני שהתבונן בנסח, ומנוסה מאד בתחום - אמר שלא נתקל בזה בעבר ויש להוציא את כל הנסח לבדיקה מהימנה. עם זאת אני לא רוצה להטריחו לשווא עם פרוצדורת הוצאת נסח.
אם במקרה מישהו מכיר את התופעה ויכול לעזור - אודה מאד.
תודה רבה.
קיבלי עותק נסח של דירה שבדקתי, לקנייה.
בנסח מצויינים כמקובל גוש, חלקה ותת חלקה.
שורה מתחת רשום מספר (שכנראה מתייחס לחלקה) והערה - משותף ללקוח XXX. הכוונה בהערה שהחלקה שרשומה בדירה שאני בודקת לקנייה - משותפת עם עוד חלקה.
ואכן, למראית עין, הבניין שבו הדירה שאני בודקת, צמוד עם קיר משותף, לבניין אחר, מאחור.
הכתובת של שני הבניינים שונה.
משרד התיווך עמו אני עובדת אמר לי (בצורה לקונית) - זה כלום.
עורך דיני שהתבונן בנסח, ומנוסה מאד בתחום - אמר שלא נתקל בזה בעבר ויש להוציא את כל הנסח לבדיקה מהימנה. עם זאת אני לא רוצה להטריחו לשווא עם פרוצדורת הוצאת נסח.
אם במקרה מישהו מכיר את התופעה ויכול לעזור - אודה מאד.
תודה רבה.
נסח טאבו
עו"ד עזרא שרון
06/06/10
יש מקרים בהם מצויין כי חלקה אחת משותפת עם חלקה אחרת. (לא ל"לקוח א"כפי שציינת).
לא אמור להיות לזה משמעות מיוחדת. הבדיקה היא פשוטה יחסית ושווה בדיקה.
לא אמור להיות לזה משמעות מיוחדת. הבדיקה היא פשוטה יחסית ושווה בדיקה.
סטודנט למשפטים מחפש טרום התמחות במקרקעין!
ניר
06/06/10
סטודנט למשפטים מחפש טרום התמחות בתחום המקרקעין באזור השרון. המון תשוקה והבנה במקרקעין.פרטים נוספים: 0544769872
נא לפנות לפורום מתמחים
עו"ד עזרא שרון
06/06/10
עזרה!הערכת שמאי.
ורד
06/06/10
אני רוכשת דירה מאבי, הגיע שמאי והעריך את הדירה בהרבה פחות ממה שאבי דורש(900000) השמאי הנוכחי העריך כ720000
לפני כמה חודשים הבאתי שמאי מבנק אחר ובסוף לא הסתדרתי עם הבנק הזה לגבי התנאים השמאי של אותו בנק העריך את הבית כ830000 שח בגלל היתרי הבניה שלו , אבי בינתיים ביטל את היתרי הבניה כי הוא מוכר לי תדירה ואני צריכה להמשיך הלאה זה עובר אליי
השמאי הנוכחי אמר שזה מעלה את ערך הדירה והוא יעלה לי את הסכום האם ההיתרים עדיין צריכים להיות בתוקף כי אני רוצה קודם להיות בעלת הדירה בטאבו ואז להמשיך?האם זה נחשב?כי היתרי בנייה בוודאות יש רק שביטלנו כי אבי לא יהיה יותר בעל הבית אלא אני.
על פי החוק איך זה עובד?
לפני כמה חודשים הבאתי שמאי מבנק אחר ובסוף לא הסתדרתי עם הבנק הזה לגבי התנאים השמאי של אותו בנק העריך את הבית כ830000 שח בגלל היתרי הבניה שלו , אבי בינתיים ביטל את היתרי הבניה כי הוא מוכר לי תדירה ואני צריכה להמשיך הלאה זה עובר אליי
השמאי הנוכחי אמר שזה מעלה את ערך הדירה והוא יעלה לי את הסכום האם ההיתרים עדיין צריכים להיות בתוקף כי אני רוצה קודם להיות בעלת הדירה בטאבו ואז להמשיך?האם זה נחשב?כי היתרי בנייה בוודאות יש רק שביטלנו כי אבי לא יהיה יותר בעל הבית אלא אני.
על פי החוק איך זה עובד?
עוד משהו לציין!
ורד
06/06/10
בנסח טאבו היהי רשומה הערת אזהרה על ועדת תכנון הבנייה למטרת בנייה
ביטלנו את ההיתר בנייה מכוון שהבנק דרש זאת!אז בכל אופן עם יש היתרי בנייה זה נחשב עדיין לזכויות ?למרות שביטלנו אותם?
אני פשוט אצרך להמשיך ברגע שהבית יהיה שלי
ביטלנו את ההיתר בנייה מכוון שהבנק דרש זאת!אז בכל אופן עם יש היתרי בנייה זה נחשב עדיין לזכויות ?למרות שביטלנו אותם?
אני פשוט אצרך להמשיך ברגע שהבית יהיה שלי


