פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דירה של רווקה שנישאה והיא רוצה למכור את דירת
נטלי
21/06/10
הנעורים שלה- האם הדירה שייכת לתא המשפחתי, ואז הבעל צריך לחכות 4 שנים עד שימכור דירה אחרת בפטור מלא?
תודה רבה מראש.
תודה רבה מראש.
פטור ממס שבח
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,
אתם מהווים כעת אותו "תא משפחתי" מבחינת רשויות המס, ולכן לא תוכלו להשתמש בפטור הקלאסי המדובר של מכירה פעם ב- 4 שנים, זאת אא"כ שניכם זכאים לו ומי מכם לא מכר דירה מגורים מזכה.
ממליץ לך לבדוק האם יש לכם פטור אחר שחל במקרה שלכם.
בהצלחה!
אתם מהווים כעת אותו "תא משפחתי" מבחינת רשויות המס, ולכן לא תוכלו להשתמש בפטור הקלאסי המדובר של מכירה פעם ב- 4 שנים, זאת אא"כ שניכם זכאים לו ומי מכם לא מכר דירה מגורים מזכה.
ממליץ לך לבדוק האם יש לכם פטור אחר שחל במקרה שלכם.
בהצלחה!
אחריות על ארקה שנגבה
יחזקאל
21/06/10
יש לי דירה שאני משכיר ,לפני השכרה ,עשיתי מערכת חשמל חדשה כולל ארקה(בניין ישן ,ארקה חייבת להיות בצינור מחוץ לדירה).השבוע גיליתי שגנבו את ארקה.מי צריך לממן מערכת ארקה חדשה? משכיר או השוכר
ערב טוב
עו"ד עמית ורד
21/06/10
על פניו מערכת הארקה מהווה חלק ממכלול מערכות הדירה (חשמל), אף אם ממוקמת מחוצה לה (כדוגמת - שעון החשמל).לפיכך, יש לעיין בחוזה השכירות ולבחון ע"פ הוראותיו מי אחראי לגבי הנזק המדובר (גניבה), שכן הנושא כפוף להסכמת הצדדים.בהצלחה!
השכירות
סמיון
21/06/10
אני מקבל דמי השכירות 1200שח עם אני צריף לשלם המסים
תשלום מס הכנסה בגין השכרת דירה
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,
בגין שכ"ד ע"ס 1,200 ש"ח ובכפוף לכך שהמדובר בדירת מגורים, נכון להיום - אין חיוב במס הכנסה.
בהצלחה!
בגין שכ"ד ע"ס 1,200 ש"ח ובכפוף לכך שהמדובר בדירת מגורים, נכון להיום - אין חיוב במס הכנסה.
בהצלחה!
הסכרת דירה
סמיון
21/06/10
שלום ותודה מיראש אני בעל שני דירות אחד אני מתחיל להסכיר עם אני חייב לשלם משים. תודה
השכרת דירה
עו"ד עמית ורד
21/06/10
לא ציינת מהו סכום דמי השכירות החודשי הכולל בגין 2 הדירות. קיימת הוראת שעה של מס הכנסה בנושא השכרת דירה למגורים ותקרת הפטור ממס הכנסה (נכון להיום סביב 5,000 ש"ח). בדוק באתר רשום המסים מהו הסכום העדכני.בהצלחה!
עזרה
מוטי
21/06/10
קניתי דירה חדשה מקבלן הקבלן יש לי בחוזה רשום שנת בדק אבל הקבלן החליט שאחרי פעמים שהיה אצלי לא מגיע לי תקונים וכו הזמנתי אותו לאחר 10 חודשים שיבוא לתקן כמה דברים שלא תיקן מהתחלה או שבעיה חזרה אך הוא סרב
כרגע עבר 11 וחצי חודש והזמנתי בדק בית בדק הבית שהזמנתי מצא ליקוייים רבים כולל ירידדת ערך על הבית בגלל קיר מסדרון שלפי תקן חסר 12 סינטמטר יש לציין שבמקביל ללדרישות שלי לפני שהזמתי בדק בית שדרשתי שיסדר לי תיקונים אחרונים בבית הוא סירב לכן נאלצתי לפנות במקביל לבדק בית גם להתאחדות הקבלנים שהוא קיבל מכתב מהתאחדות הקבלנים הוא התשקשר אליואיים עלי שעם לא יבטל את המכתב להתאחדות הקבלנים הוא יתבע אותי על 100 אלף שקל אני לא רשמתי במתכב להתאחדות שום דבר חריג שהוא יכול לתבוע אותי אחרי יום הוא התקשר הפועל שלו שמוכן לעשות את התיקונים בבית אבל הוא לא יודע שעשיתי בדק בית ועוד כמה ימים יגיע אליו שאלות האם אני צריך להביא שמאי על ירידת ערך לפני השנה או אפשר אחרכך בנוסף האם הוא יכול לתבוע אותי שפגעתי בו למרות שרשום שרק הוא לא עמד בהתחייבות מה אתם אומרים תודה
כרגע עבר 11 וחצי חודש והזמנתי בדק בית בדק הבית שהזמנתי מצא ליקוייים רבים כולל ירידדת ערך על הבית בגלל קיר מסדרון שלפי תקן חסר 12 סינטמטר יש לציין שבמקביל ללדרישות שלי לפני שהזמתי בדק בית שדרשתי שיסדר לי תיקונים אחרונים בבית הוא סירב לכן נאלצתי לפנות במקביל לבדק בית גם להתאחדות הקבלנים שהוא קיבל מכתב מהתאחדות הקבלנים הוא התשקשר אליואיים עלי שעם לא יבטל את המכתב להתאחדות הקבלנים הוא יתבע אותי על 100 אלף שקל אני לא רשמתי במתכב להתאחדות שום דבר חריג שהוא יכול לתבוע אותי אחרי יום הוא התקשר הפועל שלו שמוכן לעשות את התיקונים בבית אבל הוא לא יודע שעשיתי בדק בית ועוד כמה ימים יגיע אליו שאלות האם אני צריך להביא שמאי על ירידת ערך לפני השנה או אפשר אחרכך בנוסף האם הוא יכול לתבוע אותי שפגעתי בו למרות שרשום שרק הוא לא עמד בהתחייבות מה אתם אומרים תודה
דירה מקבלן - ליקויי בניה וירידת ערך
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,זה לא משנה האם תפנה לשמאי לגבי ירידת הערך לפני חלוף שנת הבדק ו/או בסמוך לאחר-מכן. בדרך כלל מומלץ לפנות לחברה העוסקת בחוו"ד של ליקויי בניה המתייחסות גם לנושא ירידת-ערך ולטפל בנושא מול הקבלן במרוכז.לגבי טענות הקבלן - יש לעיין במכתב עצמו, אולם, על פניו, לפי מה שציינת, לא עומדת לו עילת תביעה כנגדך לפי חוק איסור לשון הרע.בהצלחה!
השכרת דירה ללא צוואה
מירה
21/06/10
שלום רב,
מדובר בדירה שההורים נפטרו לפני שנים רבות ולא השאירו צוואה.
בדירה מתגורר אחד הבנים(עם אשתו וילדיו) על פי הסכמת כל האחים.
האח מתקיים מהבטחת הכנסה ולכן צריך חוזה שכ"ד שבו האחים האחרים חותמים שהם משכירים לו הדירה,כדי לקבל הנחה בארנונה.
השאלות הן:
א-האם ניתן להשכיר דירה לפי הנתונים הנ"ל?
ב-האם ניתן לציין למשל 1 שקל שכירות,או חייבים לנקוב בסכום אחר?
האחים לא מעונינים כרגע להוציא צו קיום צוואה.
נשמח לקבל מענה או הפניה לפורום המתאים להעלאת השאלה.
כמו גם,מה האחריות של האחים החותמים מול חובות שהאח צובר עבור אי תשלום ארנונה וכדומה...
מדובר בדירה שההורים נפטרו לפני שנים רבות ולא השאירו צוואה.
בדירה מתגורר אחד הבנים(עם אשתו וילדיו) על פי הסכמת כל האחים.
האח מתקיים מהבטחת הכנסה ולכן צריך חוזה שכ"ד שבו האחים האחרים חותמים שהם משכירים לו הדירה,כדי לקבל הנחה בארנונה.
השאלות הן:
א-האם ניתן להשכיר דירה לפי הנתונים הנ"ל?
ב-האם ניתן לציין למשל 1 שקל שכירות,או חייבים לנקוב בסכום אחר?
האחים לא מעונינים כרגע להוציא צו קיום צוואה.
נשמח לקבל מענה או הפניה לפורום המתאים להעלאת השאלה.
כמו גם,מה האחריות של האחים החותמים מול חובות שהאח צובר עבור אי תשלום ארנונה וכדומה...
השכרת דירה
עו"ד עמית ורד
21/06/10
רצוי להגיש בקשה לצו ירושה ע"פ דין.אין מניעה שהיורשים הפוטנציאלים ישכירו את הדירה בהסכמה לאח שהינו אחד היורשים.ניתן לערוך חוזה שכירות (גם תמורת 1 ש"ח) ולהעביר העתק לעירייה כדי שהשוכר יירשם אצלם "כמחזיק" הנכס ואז חיובי הארנונה יחולו עליו לתקופת השכירות (גם במקרה שיצטבר חוב).בהצלחה!
משא ומתן למכירת דירה
sami
21/06/10
כבעל דירה התחלתי משא ומתן עם לקוח לרכישת דירתי היו החלפות חוזים אך כאשר הגענו למס' ימים לפני חתימה - התחרטתי !
הגעתי למסקנה כי כלכלית לא כדאי לי כרגע למכור את הדירה ועדיף לי להישאר בביתי - הדבר ששבר אותי היתה העובדה שכדי לרכוש דירה חדשה יותר טובה עלי לקחת משכנתא של 1,200000 ש"ח במקום המשכנא שיש לי היום 420000 ש"ח .
האם הלקוח יכול לתבוע אותי על הפרת הסכם חשוב לציין כי לא חתמנו על זיכרון דברים ולא על חוזה היו רק החלפות חוזים בין עו"ד כשאר אני לעו"ד שלי משלם בהתאם למה שקבענו.
הגעתי למסקנה כי כלכלית לא כדאי לי כרגע למכור את הדירה ועדיף לי להישאר בביתי - הדבר ששבר אותי היתה העובדה שכדי לרכוש דירה חדשה יותר טובה עלי לקחת משכנתא של 1,200000 ש"ח במקום המשכנא שיש לי היום 420000 ש"ח .
האם הלקוח יכול לתבוע אותי על הפרת הסכם חשוב לציין כי לא חתמנו על זיכרון דברים ולא על חוזה היו רק החלפות חוזים בין עו"ד כשאר אני לעו"ד שלי משלם בהתאם למה שקבענו.
מו"מ לכריתת חוזה מכר דירה
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,יש לקבל פרטים נוספים לגבי השלב בו עמד המו"מ והטיוטות במועד בו התחרטת, כמו גם לראות התכתובות/טיוטות.ע"פ הפסיקה, במקרים מסוימים שהמו"מ הסתיים והיו טיוטות מוכנות לחתימה וצד התחרט - בימ"ש עשוי לאכוף החוזה ובמקרים אחרים פוסקים פיצויים בגין נזקים שהיו לצד השני... ולפעמים לא - תלוי בשאלה האם התגבש "הסכם" (גם ללא חתימה), מדוע לא נחתם, תום-לב מבחינת החזרה במו"מ, וכויוצ"ב - הכל תלוי בנסיבות הענין.מציע לך לפנות לקבלת ייעוץ פרטני מעו"ד העוסק במקרקעין/נדל"ן ודני חוזים.קשה להשיב בוודאות מעבר לכך, לאור מגבלות האינטרנט.בהצלחה!
הבנת חוזה
בעל דירה
21/06/10
בחוזה הדירה כתוב כי על השוכרים לאפשר לבעלי מקצוע להכנס לצורך ביצוע תיקונים. בדרתי היתה נזילה מהשכן והתקרה התקלפה ואני מעונין שצבאי יגיע לדירה ויתקן. השוכר שלי טוען כי מדובר בשיפוץ אסתטי ולא תיקון. מי צודק ובמידה ואני האם אוכל לתת התראה של הגעת איש המקצוע ולאפשר לו כניסה לדירה עם מפתח גם אם השוכר אינו יהיה נוכח?
תיקונים בדירה מושכרת
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,יש לעיין בחוזה השכירות ולראות בדיוק מה הוסכם בין הצדדים ע"פ הוראותיו. על פניו, מדובר בתיקון נזק שנגרם עקב הנזילה והנך רשאי לבצעו, אך כאמור יש לבחון את מכלול ההוראות המדויקות של החוזה.בהצלחה!
דירה מחולקת למגורי בעל הדירה ושותפים
לורה
21/06/10
מה הדין או החוק לגבי השכרת החלק התחתון ,קרי ארבעה חדרים
בדירת גג,
ומגוריי בעל הדירה בקומת הגג?כניסה אחת לדירה ולאחריה שתי דלתות אחת לכל דירה.
בדירת גג,
ומגוריי בעל הדירה בקומת הגג?כניסה אחת לדירה ולאחריה שתי דלתות אחת לכל דירה.
השאלה אינה ברורה לי, תוכל לנסח בשנית...
עו"ד עמית ורד
21/06/10
השכרה של דירה מחולקת
עו"ד עזרא שרון
22/06/10
אין מניעה להשכיר חלק מבית לצד שלישי. אין חובה להשכיר לו את כל הבית.
יחד עם זאת, שימת לבך כי תופעת "פיצולי" דירות - קרי, הפיכת יחידה אחת למספר יחידות שונות לצרכי השכרה, ללא היתר בנייה, הינה אסורה, מהווה שימוש חורג, ועשויה לגרום לבעיה מיסויית בעת מכירת הנכס.
יחד עם זאת, שימת לבך כי תופעת "פיצולי" דירות - קרי, הפיכת יחידה אחת למספר יחידות שונות לצרכי השכרה, ללא היתר בנייה, הינה אסורה, מהווה שימוש חורג, ועשויה לגרום לבעיה מיסויית בעת מכירת הנכס.
בניה במשק
עינת
21/06/10
שלום רב,
בעלי הוא בן ממשיך במושב, הוריו עדיין בחיים ועדיין לא העבירו את המשק על שמו.
כעת אני רוצים לבנות את ביתנו במשק ואני קצת חוששת לבנות שם מהסיבה הפשוטה שאם חלילה אני ובעלי נתגרש אז לא יהיה מגיע לי כלום מהבית שבניתי מכיוון שזה על שם הוריו.
שאלתי היא האם עלי לעשות איזה שהיא חוזה מול בעלי שאומר שגם לי יש חלק בבית שאני בונה אף על פי שזה בשטחם?
בעלי הוא בן ממשיך במושב, הוריו עדיין בחיים ועדיין לא העבירו את המשק על שמו.
כעת אני רוצים לבנות את ביתנו במשק ואני קצת חוששת לבנות שם מהסיבה הפשוטה שאם חלילה אני ובעלי נתגרש אז לא יהיה מגיע לי כלום מהבית שבניתי מכיוון שזה על שם הוריו.
שאלתי היא האם עלי לעשות איזה שהיא חוזה מול בעלי שאומר שגם לי יש חלק בבית שאני בונה אף על פי שזה בשטחם?
שלום רב
עו"ד עמית ורד
21/06/10
השאלה עוסקת בדיני משפחה (מאחר והבינותי שאינך מעוניינת בשינוי רישומי בנכס) - תוכלי לפנות לפורום משפחה/גירושין בנושא הסכם ממון ולהעלות שאלתך שם.בהצלחה!
דירה הכונס נכסים – דחוף מאוד
ברי
21/06/10
שלום רב,
למשפחתי יש דריה ששיכת לסבתא לאחר מותה התברר שיש לך חוב ישן שלא שולם ולכן הדירה אצל כונס נכסים.
שאלתי היא אם התמורה עבור הדירה לא תכסה את החוב מי חייב בהפרש ,
ואיך ניתן לדעת את סכום החוב אם אין לנו מספר תיק בבית משפט
למשפחתי יש דריה ששיכת לסבתא לאחר מותה התברר שיש לך חוב ישן שלא שולם ולכן הדירה אצל כונס נכסים.
שאלתי היא אם התמורה עבור הדירה לא תכסה את החוב מי חייב בהפרש ,
ואיך ניתן לדעת את סכום החוב אם אין לנו מספר תיק בבית משפט
דירה בכינוס נכסים
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,ניתן להוציא נסח טאבו ולראות האם נרשמה הערה בדבר כינוס נכסים ולפנות לכונס כדי לקבל המידע הרלבנטי.לחילופין, ניתן לפנות למרכז מידע של ביהמ"ש באזור/ים בו מצוי הנכס ולאתר לפי ת.ז. של בעל הנכס (באמצעות יורשיו החוקיים + הצגת צו ירושה / קיום צוואה) את מספר ההליך המשפטי ולקבל פרטי הכונס וכו'.היה ותמורת מכר הדירה לא תכסה החוב כולל ההוצאות ושכ"ט עו"ד/הכונס - יתכן והנושה יוכל לתבוע את היורשים בגין יתרת החוב מתוך כספי העיזבון, אם יש, בכפוף לתנאים הקבועים בחוק הירושה (אין לי די פרטים כדי להשיב).בהצלחה!
גדר שחוצצת בין חצר של שני שכנים
שור שמואל
21/06/10
בניתי גדר(חומה) שחוצצת ביני לשכן ועלות הגדר חלה עלי האם השכן רשאי להשתמש בגדר בצד שלו והאם עליו לפצותי כספית
גדר משותפת בין שכנים
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שמואל שלום,סעיף 49 לחוק המקרקעין קובע שלגבי גדר משותפת עלות האחזקה השוטפת חלה באופן שווה בין השכנים, אלא אם הוסכם אחרתלגבי התקנת גדר חדשה, כמו במקרה שלך - יש לברר הנסיבות ולקבל נתונים, כגון - מה סוכם בין הצדדים, האם השכן היה בעלי הנכס במועד שבנית הגדר, האם הגדר אכן משותפת ע"פ תשריטי מודד, וכהנה וכהנה.בפס"ד תק 525/04 וילצ'ק בנימין ואחר נ' משעלי עמי דן ביהמ"ש בשאלה האם ניתן לחייב שכן בעלות הקמת קיר חדש בין מגרשים שכנים ונקבע שלאור הסכמה של השכן להקמת הקיר וכן לכך שגם השכן עצמו ראה בקיר "מחובר שבמיצר" אזי חוייבו שני השכנים בהוצאות בניית הקיר שהפריד בין שטחי בתיהם.בברכה,עמית ורד, עו"ד ומגשר
רישום שיכון ציבורי בנסח הטאבו
ל
21/06/10
שלום אני עומד לרכוש דירה הדירה רשומה על שם המוכרים אבל בנסח הטאבו ההיסטורי ראיתי כי רשום שהדירה נרשמה כשכון ציבורי מה הכוונה האם יש לכך השלכות על העסקה שלי ושוב אדגיש היום הדירה רשומה בטאבו על שם המוכרים.
תודה
תודה
חוק שיכונים ציבוריים
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,אם הדירה רשומה בטאבו בבעלות המוכרים - אין שום בעיה.אם זכויות המוכרים הן חכירה - יש לבדוק האם היא מהוונת ועד מתי ולבצע בדיקה פרטנית בחסרה המשכנת.ממליץ לך לפנות לעו"ד המתמחה במקרקעין/נדל"ן כדי שיבצע עבורך את כל הבדיקות המשפטיות וייצג אותך במסגרת עסקת קניית דירה.בברכה,עמית ורד, עו"ד
ייעוץ דחוף
אני
21/06/10
אנו רכשנו דירה לפני כ9 שנים ולאחר כשנה ירד הקבלן מנכסיו והוגדר כמה שנקרא – פשיטת רגל.
במהלך השנה הראשונה בדירה התברר כי מרפסת ביתנו שגודלה כ – 12מטר, אינה אטומה דיה, וכי בהצפה התברר כי ישנו מצב של חוסר איטום מספק וכנראה שהמים מחלחלים ולא ניתן למצוא נקודה זו, לציין כי בפרוייקט זה ישנם בעיות רבות של נזילות ורטיבויות. ולכן במהלך כל קיץ בשמונה השנים האחרונות ניסינו לפתור את הבעיה, באם ע"י פירוק מרצפות והרכבתם מחדש, מריחת רובה, סליקון וכו, ואף הבאנו מומחה שיצלם את המרפסת במצלמה טרמית וינסה לאתר רטיבויות, דבר /שנחל אכזבה רבה מכיוון והנ"ל לא הצליח לאתר נזילות. במצב של גשמים מרובים מחמירים את הבעיה.
לאחר כל הניסיונות הללו שלא צלחו לצערנו ומכיוון שאנו חושדים כי ישנם יותר מנקודה אחת שאליהם מחלחלים המים , וכי מצב הבניין ירוד החלטנועל פירוק כולל של ריצוף המרפסת, ואיטום מחודש בשכבות שתי וערב של
זפת ומריחת חומר הנקרא מסטיק ריצוף ורובה בעלות של כ -30,000 ₪ שבה נישא אנו בלבד. אולם ביקשנו משכננו כי במידה וישנם עוד רטיבויות שאינם קשורות לריצוף ולמרפסת לא תהיה להם כל תביעה או דרישה כלפינו וביקשנו מהם לחתום על מסמך שבו אומר "שלאחר תיקון המרפסת ובדיקה כי לא מחלחלים מים לשביעות רצונם המלאה הם לא יכולים לבוא אלינו בדרישה כלשהי מכיוון ויכול להיות והמים בכלל נוזלים מהקירות החיצונים שבבנין שהם לא באחריותנו. " מכיוון והדירים סירבו לחתום לנו על המסמך, החלטנו לבטל את התיקון וזאת עד להודעה חדשה מצידם מכיוון שבטוח שהתיקון של הריצוף יפתור את הבעיה אבל יתכן שלא את כולה. וציינו בפניהם כי גם אנו בדיוק כמותם נופלים כקורבן של הקבלן.
משיחה שערכנו לאחר מכן עם מספר אנשים נאמר לנו כי במידה והם תובעים אותנו למשפט ייתכן והשופט יחייב תיקון משותף וזה אומר תשלום של חצי חצי.
נמסר לנו ע"י מכרים כי כבר היו תקדימים בעניין.
אנו מתוך רצון טוב ומתוך רצון למנוע סכסוך בין הדיירים ביקשנו לבצע עבודה זו אולם לא בכל מחיר.
במהלך השנה הראשונה בדירה התברר כי מרפסת ביתנו שגודלה כ – 12מטר, אינה אטומה דיה, וכי בהצפה התברר כי ישנו מצב של חוסר איטום מספק וכנראה שהמים מחלחלים ולא ניתן למצוא נקודה זו, לציין כי בפרוייקט זה ישנם בעיות רבות של נזילות ורטיבויות. ולכן במהלך כל קיץ בשמונה השנים האחרונות ניסינו לפתור את הבעיה, באם ע"י פירוק מרצפות והרכבתם מחדש, מריחת רובה, סליקון וכו, ואף הבאנו מומחה שיצלם את המרפסת במצלמה טרמית וינסה לאתר רטיבויות, דבר /שנחל אכזבה רבה מכיוון והנ"ל לא הצליח לאתר נזילות. במצב של גשמים מרובים מחמירים את הבעיה.
לאחר כל הניסיונות הללו שלא צלחו לצערנו ומכיוון שאנו חושדים כי ישנם יותר מנקודה אחת שאליהם מחלחלים המים , וכי מצב הבניין ירוד החלטנועל פירוק כולל של ריצוף המרפסת, ואיטום מחודש בשכבות שתי וערב של
זפת ומריחת חומר הנקרא מסטיק ריצוף ורובה בעלות של כ -30,000 ₪ שבה נישא אנו בלבד. אולם ביקשנו משכננו כי במידה וישנם עוד רטיבויות שאינם קשורות לריצוף ולמרפסת לא תהיה להם כל תביעה או דרישה כלפינו וביקשנו מהם לחתום על מסמך שבו אומר "שלאחר תיקון המרפסת ובדיקה כי לא מחלחלים מים לשביעות רצונם המלאה הם לא יכולים לבוא אלינו בדרישה כלשהי מכיוון ויכול להיות והמים בכלל נוזלים מהקירות החיצונים שבבנין שהם לא באחריותנו. " מכיוון והדירים סירבו לחתום לנו על המסמך, החלטנו לבטל את התיקון וזאת עד להודעה חדשה מצידם מכיוון שבטוח שהתיקון של הריצוף יפתור את הבעיה אבל יתכן שלא את כולה. וציינו בפניהם כי גם אנו בדיוק כמותם נופלים כקורבן של הקבלן.
משיחה שערכנו לאחר מכן עם מספר אנשים נאמר לנו כי במידה והם תובעים אותנו למשפט ייתכן והשופט יחייב תיקון משותף וזה אומר תשלום של חצי חצי.
נמסר לנו ע"י מכרים כי כבר היו תקדימים בעניין.
אנו מתוך רצון טוב ומתוך רצון למנוע סכסוך בין הדיירים ביקשנו לבצע עבודה זו אולם לא בכל מחיר.
בעיית נזילות/רטיבות בבנין משותף
עו"ד עמית ורד
21/06/10
יש להיוועץ בבעל מקצוע רלבנטי שייקבע מהו מקור הנזילה, הסיבה וכיוצ"ב.במידה ומדובר בבעיה ברכוש המשותף - אזי ע"פ חוק המקרקעין האחריות רובצת על כל הדיירים לאחזקה ותיקון ליקויים ברכוש המשותף ועלות התיקון תתחלק בהתאם.אם הבעיה היא נקודתית ונובעת משטח הצמוד לדירתך ומהווה חלק מימנה- חובת התיקון הינה עליך בלבד.בברכה,עמית ורד, עו"ד ומגשר
חנייה ליד הבית
ש
21/06/10
אני גרה ברחוב צר עם בעיית חניה, בבית שברשות משפחתי הוא בית חדש הנקנה מקבלן והופשר 20 מטר מהבית לטובת הרחוב,
למשפחתי שני רכב ורכב אחד אנחנו מחנים בשטח אשר הופשר וגובל עם גדר הביתה,
נוצר ויכוח ולא פעם עם השכנים כדי שלא יחנו שם
אחר לטענם זה שטח ציבורי ומותר לחנות
יש לציין שישנה שלשכנים יש חנייה פרטית שלהם אך מסיבה לא ברור מתעקים לחנות דווקא שם
שאלתי היא כזאת בשטח הגובל עם הבית שלי האם יש לי זכויות חניה?
למשפחתי שני רכב ורכב אחד אנחנו מחנים בשטח אשר הופשר וגובל עם גדר הביתה,
נוצר ויכוח ולא פעם עם השכנים כדי שלא יחנו שם
אחר לטענם זה שטח ציבורי ומותר לחנות
יש לציין שישנה שלשכנים יש חנייה פרטית שלהם אך מסיבה לא ברור מתעקים לחנות דווקא שם
שאלתי היא כזאת בשטח הגובל עם הבית שלי האם יש לי זכויות חניה?
חניה
עו"ד עמית ורד
21/06/10
שלום רב,
אם עסקינן בשטח ציבורי שאינו צמוד (בטאבו) ומהווה חלק מבית שבבעלותכם - אז כל אחד רשאי לחנות שם.
המשך ערב נעים.
אם עסקינן בשטח ציבורי שאינו צמוד (בטאבו) ומהווה חלק מבית שבבעלותכם - אז כל אחד רשאי לחנות שם.
המשך ערב נעים.
תקנו אותי אם אני טועה
סטודנט
21/06/10
לאחרונה נראה כי בלוחות הנדלן ברשת יש ניפוח לא הגיוני של מחירי דירות וכתוצאה מזה נוצר עיוות מחירים הגיוני.
ברצוני לדעת איך כיום אני אמור לדעת, אם מחיר שדורשים על דירה מסוימת הוא מחיר הגיוני ולא סתם בועה שלא קשורה למציאות.
האם כדאי להתייעץ עם שמאי או האם יש דמות מסוימת שאפשר לסמוך עליה במקרים כאלו.
ברצוני לדעת איך כיום אני אמור לדעת, אם מחיר שדורשים על דירה מסוימת הוא מחיר הגיוני ולא סתם בועה שלא קשורה למציאות.
האם כדאי להתייעץ עם שמאי או האם יש דמות מסוימת שאפשר לסמוך עליה במקרים כאלו.
שלום רב
עו"ד עמית ורד
21/06/10
זו אינה שאלה משפטית. בכל אופן, כדי לדעת מהו מחיר הנכס ניתן לפנות למתווכים ו/או לשמאי. כמו כן, באתר של משרד המשפטים / מיסוי מקרקעין - יש מנוע חיפוש חדש בו ניתן לבדוק לפי גוש/חלקה מחירי עסקאות של נכסים דומים שבוצעו בעבר.בהצלחה!
תשלום ועד בית | נשלח מאתר
דוד לוי
20/06/10
כיצד צריך לחחיב או לפטור תשלום ועד בית מדירה שכעת בעליה לא השתמשו בה עד שיגיע שוכר חדש למשך 3 חודשים תודה רבה!
תשלום מיסי ועד הבית לדירה שאינה מאוכלסת
יוסי אפשטיין, עו"ד
21/06/10
התשובה על מי חל התשלום בגין מיסי ועד הבית לדירה שאינה מאוכלסת תלויה במחזיק בדירה.
אם הדירה הושכרה והיא עדיין בתקופת חוזה השכירות - התשלום חל על השוכרים כשמסתמא עניין זה עוגן בחוזה בין המשכיר לשוכרים.
בכל מצב אחר, התשלום חל על בעל הדירה אף אם אינו גר בה.
אם הדירה הושכרה והיא עדיין בתקופת חוזה השכירות - התשלום חל על השוכרים כשמסתמא עניין זה עוגן בחוזה בין המשכיר לשוכרים.
בכל מצב אחר, התשלום חל על בעל הדירה אף אם אינו גר בה.
תשלום ועד בית | נשלח מאתר
דוד לוי
20/06/10
כיצד צריך לחחיב או לפטור תשלום ועד בית מדירה שכעת בעליה לא השתמשו בה עד שיגיע שוכר חדש למשך 3 חודשים תודה רבה!
פטור משתלום ועד בית כאשר הדירה פנויה-אפשרי?
עו"ד עזרא שרון
22/06/10
העובדה שהדירה איננה מושכרת איננה עילה לפטור מתשלום מיסי הועד
בתקופה זו-האחריות לתשלום נותרת על בעל הבית
בתקופה זו-האחריות לתשלום נותרת על בעל הבית
בעייה בגז בדירה שכורה
ויטל
20/06/10
שלום,שכרנו דירה לפני מספר חודשים. לאחר ששכרנו אותה, הייתה ביקורת של פז-גז, בה התברר שהדירה אינה עומדת בתקן הנדרש על מנת לספק גז, והם הפסיקו לנו את הספקת הגז עד לתיקון הבעייה. דיברנו עם בעל הדירה, והוא אמר שהוא מוכן לטפל בזה כל עוד הטיפול אינו יקר מידי, וזאת משום שלא רשום בחוזה שהוא צריך לספק לנו גז.בדקנו בחוזה, וזה באמת נכון, והסעיף היחידי שיכול היה לעזור אומר "תקלה במבנה ובתשתיות הדירה, שמקורה בפחת טבעי, תתוקן ע"י המשכיר, וזאת תוך פרק זמן סביר". רצינו לדעת האם אנחנו יכולים לדרוש בכל זאת ממנו שיטפל בבעייה?תודה!
בעיה בתשתית הגז
עו"ד עזרא שרון
21/06/10
לדעתי על המשכיר, בעל הבית, לתקן התקלה, בכל מחיר. הנכס הושכר כאשר יש בו תשתית גז, וההנחה הטבעית היא היא תקינה. לא ניתן לחשוב על כל הסיטואציות בחוזה ולהתייחס לכולן.
אי התאמה של הקבלן בכיווני האוויר ..
שי
20/06/10
בהסכם המכר מול הקבלן הוא התחייב לספק לנו דירה עם כיווני אוייר צפון מערב. היום אחרי 3 שנים של בנייה , לפתע הוא נותן לנו דירה עם כיווני אויר דרום מזרח.
מה אנחנו יכולים לעשות ?
מה אנחנו יכולים לעשות ?
הפרת הסכם רכישת דירה על ידי קבלן
עו"ד עזרא שרון
21/06/10
על פניו נראה כי מדובר ב"אי התאמה" המזכה בסעד לביטול הסכם ו/או פיצויים.
נא לפנות ליעוץ משפטי לבירור מעמיק יותר של עילת התביעה
נא לפנות ליעוץ משפטי לבירור מעמיק יותר של עילת התביעה
רכישה דירה מקבוצת רכישה שאין להם היתר בנייה עדיין
רונית
20/06/10
היי,
האם העניין בטוח ? איך אפשר לאבטח את התשלומים כשאין היתר בנייה ?
תודה,
רונית
האם העניין בטוח ? איך אפשר לאבטח את התשלומים כשאין היתר בנייה ?
תודה,
רונית
קבוצת רכישה ללא היתר בניה
יוסי אפשטיין, עו"ד
21/06/10
כשאין היתר בניה, הרי שאין ערובה כלל לכך שינתן ההיתר, אם כי הסיכוי לכך אינו מבוטל.
לעניות דעתי, טוב יעשה האדם אם לא יחפש הרפתקאות בכגון דא לשם מניעת עוגמת נפש ואובדן כספים.
מבחינת הגנת כספים בכלל, הרי שניתן לקבל ערבויות תמורתם כגון ערבות בנקאית וכיו"ב. יש לשים לב שלרוב הכסף ה"מבוטח" הינו הקרן ששולמה נומינלית ולא בהכרח שווי הכסף ריאלית.
לעניות דעתי, טוב יעשה האדם אם לא יחפש הרפתקאות בכגון דא לשם מניעת עוגמת נפש ואובדן כספים.
מבחינת הגנת כספים בכלל, הרי שניתן לקבל ערבויות תמורתם כגון ערבות בנקאית וכיו"ב. יש לשים לב שלרוב הכסף ה"מבוטח" הינו הקרן ששולמה נומינלית ולא בהכרח שווי הכסף ריאלית.
קראוון/צימר בשטח חקלאי
עידו
20/06/10
שלום,
ברשותי שטח חקלאי גדול במושב בשרון ורציתי לדעת האם ניתן להניח בשטח זה קראוון/צימר למטרת השכרתו לדיירים.
תודה,
עידו
ברשותי שטח חקלאי גדול במושב בשרון ורציתי לדעת האם ניתן להניח בשטח זה קראוון/צימר למטרת השכרתו לדיירים.
תודה,
עידו
השכרת קראוון לצרכי מגורים
עו"ד עזרא שרון
21/06/10
יש לברר בעירייה האם התב"ע מאפשרת זאת ואם לא מדובר בשימוש חורג.
אי תשלום מיסי וועד- תביעה
שלמה
20/06/10
דייר בבנין שלנו לא משלם מיסי ועד בית כבר 8 חודשים למרות מספר פניות אליו בכתב. באגודה לתרבות הדיור נאמר לנו שתביעה למפקח תעלה 650 ש"ח ואם רוצים בנוסף ייצוג עו"ד יעלה 300 ש"ח. האם לא ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות שעלותו הרבה יותר נמוכה? איזה מסמכים אפשר להציג לביה"מ מלבד המכתבים שנשלחו אליו כדי שישלם את חובו?
תביעה נגד דייר שלא משלם מיסי ועד בית
עו"ד עזרא שרון
21/06/10
הסמכות היא למפקחת על בתים משותפים.
לתביעה יש לצרף את כל המסמכים הלרבנטים לתביעה. עיין במאמר שכתבי בפורום זה, שעניינו "המדריך לפתרון סכסוכי שכנים". שם יש פירוט בדבר הליך זה.
לתביעה יש לצרף את כל המסמכים הלרבנטים לתביעה. עיין במאמר שכתבי בפורום זה, שעניינו "המדריך לפתרון סכסוכי שכנים". שם יש פירוט בדבר הליך זה.
הקמת מחסום וריצוף בחניה מעורבת
שלמה
20/06/10
שלום,ועד הבית מתכוון להקים מחסום בכניסה לשטח החניה בבניין משותף.כמו כן, מתכוון לסלול רצפת אספלט חדשה.בבניין 28 דירות שוות בגודלן.יש 18 מקומות חניה כאשר 15 מתוכן מוצמדת ומסומנת בתסריט כפרטיות.שאר הדיירים מחנים את רכבם מחוץ לחניה, בשטח הרשות המקומית.האם ניתן לשלם את הוצאות הקמת השער והאספלט מהקופה המשותפת ?האם לא נכון יותר לשלם מקופת הועד רק עבור החלק המשותף ושאר ההוצאות ישולמו ע"י בעלי החניה הרשומה ?תודה ובברכה,שלמה
הוצאות ועד בית- ריצוף והקמת מחסום
עו"ד עזרא שרון
21/06/10
לדעתי מדובר בהוצאות חריגות הטעונות הסכמה של כל הדיירים בבניין.
פטור ממס שבח בגין מכירת נכס
דוד
20/06/10
שלום רב,
ב9/2006 רכשתי מגרש במושב עם אשתי לבנייה עצמית, ב4/2007 מכרתי את דירתי היחידה ועברתי לגור בשכירות במהלך בניית ביתי. נכון להיום סיימנו את הבית ואנו בתהליך לקבלת טופס 4.כיום,אנו רוצים למכור את הבית בטרם נכנסנו אליו.קראתי את לשון החוק אך הוא לא היה ברור לי בק"ע המקרה שלי, ולכן שאלותיי הן:
1. האם העובדה שרכשתי מגרש לפני שמכרתי את דירתי,אומרת כי היו בידיי 2 נכסים, או כיוון שמכרתי את דירתי פחות מ18 חודש לאחר הרכישה,משמע היה בידיי נכס אחד?
2. האם אני פטור ממס שבח היות ועברו יותר מ18 חודש מאז מכירת דירתי היחידה(כפוף לשאלה 1) או שאני פטור רק לאחר 4שנים בלבד?
3.האם ישנה השפעה לכך שרכשתי מגרש וכיום הוא בית?
4. האם ישנה חשיבות למועד קבלת טופס 4 ביחס למועד המכירה?
5. האם העובדה שאנו מוכרים את הבית בטרם שימש כמגורים, משפיעה על הנכס כ"דירה מזכה"ופוגעת בקבלת הפטור?
במידה ואתם זקוקים לפרטים נוספים למתן תשובה, אשמח לתת.
אודה לכם מאד על תשובתכם,
ב9/2006 רכשתי מגרש במושב עם אשתי לבנייה עצמית, ב4/2007 מכרתי את דירתי היחידה ועברתי לגור בשכירות במהלך בניית ביתי. נכון להיום סיימנו את הבית ואנו בתהליך לקבלת טופס 4.כיום,אנו רוצים למכור את הבית בטרם נכנסנו אליו.קראתי את לשון החוק אך הוא לא היה ברור לי בק"ע המקרה שלי, ולכן שאלותיי הן:
1. האם העובדה שרכשתי מגרש לפני שמכרתי את דירתי,אומרת כי היו בידיי 2 נכסים, או כיוון שמכרתי את דירתי פחות מ18 חודש לאחר הרכישה,משמע היה בידיי נכס אחד?
2. האם אני פטור ממס שבח היות ועברו יותר מ18 חודש מאז מכירת דירתי היחידה(כפוף לשאלה 1) או שאני פטור רק לאחר 4שנים בלבד?
3.האם ישנה השפעה לכך שרכשתי מגרש וכיום הוא בית?
4. האם ישנה חשיבות למועד קבלת טופס 4 ביחס למועד המכירה?
5. האם העובדה שאנו מוכרים את הבית בטרם שימש כמגורים, משפיעה על הנכס כ"דירה מזכה"ופוגעת בקבלת הפטור?
במידה ואתם זקוקים לפרטים נוספים למתן תשובה, אשמח לתת.
אודה לכם מאד על תשובתכם,
פטור ממס שבח
עו"ד עזרא שרון
21/06/10
הפורום איננו תחליף לייעוץ משפטי והמקרה שלך מעורר מספר סוגיות מורכבות מעט, ולכן באפשרותינו לתת רק מענה כללי:
1. הפטורים ממס שבח מתייחסים "דירת מגורים". במקרה שלך, המגרש הפך, בזמן מסויים,לדירת מגורים, ועניין זה עשוי בהחלט להיות רלבנטי לבחינת הפטור. יש פטורים שעניין זה עשוי להיות רלבנטי ויש כאלו שלא- תלוי באיזה פטור משתמשים (על פניו, למקרה שאלתך, לא כל הפטורים עומדים לרשותך ויש בעיקר לבחון הפטור של דירה יחידה).
2. פטור ממס שבח ניתן כאמור רק ל"דירת מגורים". ודירת מגורים נחשבת כזו רק לאחר טופס 4, גם אם טרם גרתם בה.
חשוב כי תתיעצו עם עו"ד בטרם ביצוע העסקה.
1. הפטורים ממס שבח מתייחסים "דירת מגורים". במקרה שלך, המגרש הפך, בזמן מסויים,לדירת מגורים, ועניין זה עשוי בהחלט להיות רלבנטי לבחינת הפטור. יש פטורים שעניין זה עשוי להיות רלבנטי ויש כאלו שלא- תלוי באיזה פטור משתמשים (על פניו, למקרה שאלתך, לא כל הפטורים עומדים לרשותך ויש בעיקר לבחון הפטור של דירה יחידה).
2. פטור ממס שבח ניתן כאמור רק ל"דירת מגורים". ודירת מגורים נחשבת כזו רק לאחר טופס 4, גם אם טרם גרתם בה.
חשוב כי תתיעצו עם עו"ד בטרם ביצוע העסקה.


